فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

حزب‌الله برای مقابله با هرگونه اقدام حماقت‌آمیز اسرائیل آماده است

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به آمادگی مقاومت برای مقابله با تجاوزات احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله برای مقابله با هرگونه اقدام حماقت‌آمیز احتمالی اسرائیل آماده است. 

ادامه مطلب ...

وظیفه اصلی امروز ما

برخی ساده لوحان تصور می کردند که به واسطه مذاکرات هسته ای و برجامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب تکلیف آن چه در ایران و چه در آمریکا هنوز مشخص نشده است، آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران و اسلام عزیز برداشته است!!! 

ادامه مطلب ...

شهید گمنامی که در خواب هویتش را به دخترش نشان داد

پنج‌شنبه گذشته در منطقه دررود نیشابور شاهد اتفاقی بودم که بسیاری آن را معجزه دهه کرامت به فرزندان سادات خانواده‌ای چشم انتظار می‌دانند. 

ادامه مطلب ...

دانش هسته‌ای ایران را به هیچ‌وجه نمی‌توان از این کشور گرفت


تسایت: دانش هسته‌ای ایران را به هیچ‌وجه نمی‌توان از این کشور گرفت

یک روزنامه آلمانی نوشت در گزارشی در مورد توافق هسته‌ای، تأکید کرد که هیچ توافقی وجود ندارد که بتواند دانش هسته‌ای ایران را از بین ببرد.

خبرگزاری فارس: تسایت: دانش هسته‌ای ایران را به هیچ‌وجه نمی‌توان از این کشور گرفت





  ادامه مطلب ...

سرگیجه غربی‌ها در نبرد سایبری با ایران

 رژیم صهیونیستی و آمریکا بارها رسما‌ ایران را به افزایش حملات سایبری تهدید کرده‌اند، به گونه‌ای که مسولان آمریکایی از نبرد آخر الزمانی بر بستر وب تحت عنوان سایبرگدون یاد کرده‌اند!

  ادامه مطلب ...

هر نوع اقدام دشمنان با پاسخ پشیمان کننده‎ای روبرو خواهد شد

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ هرگونه تهدیدات دشمن را می‌دهند، گفت: هیچ قدرت و بلندگویی نمی‌تواند ملت ما را از مسیر عزت‌مندانه بازدارد.

  ادامه مطلب ...

ایران به «محمود عباس» اجازه نداد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد


خبرگزاری فارس: ایران به «محمود عباس» اجازه نداد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اما  و اگرهای سفر «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ایران، وبگاه خبری «الرساله» در گزارش خود باا اشاره به اظهارات حسین شیخ الاسلام معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه و قدس نوشت: ایران این اجازه را به ابومازن نداد که از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. 

ادامه مطلب ...

حدیثی زیبا درباره دشنام به موجودات جهان!

آیا در مشکلات می توانیم به عامل طبیعی مشکلات مثل باد و کوه و دریا ناسزا بگوییم.
 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در حدیثی زیبا که اوج مهر و عطوفت پیامبر رحمت اسلام را نشان می دهد به این سوال پاسخ گفت اند که آیا در مشکلات می توانیم به عامل طبیعی مشکلات مثل باد و کوه و دریا ناسزا بگوییم؟
 
پیامبر صلى الله علیه و آله:
 
 
 لَا تَسُبُّوا الرِّیَاحَ فَإِنَّهَا مَأْمُورَةٌ وَ لَا تَسُبُّوا الْجِبَالَ وَ لَا السَّاعَاتِ وَ لَا الْأَیَّامَ وَ لَا اللَّیَالِیَ فَتَأْثَمُوا وَ تَرْجِعَ عَلَیْکُمْ. 
به بادها ناسزا مگویید که آنها (از جانب خداوند) مأمورند و کوهها و لحظه ها و روزها و شبها را ناسزا نگویید که گنهکار مى شوید و به خودتان بر مى گردد. 
 
منبع: علل الشرائع ج 2 ، ص 577، ح 1

حوزه‌های موشکی ایران تعلیق و یا متوقف نخواهد شد

 بیانیه وزارت دفاع به مناسبت سالروز صنعت دفاعی

حوزه‌های موشکی ایران تعلیق و یا متوقف نخواهد شد

دستاوردهای صنعت دفاعی کشور در حوزه‌های موشکی، این پیام را می دهد که قابلیت‌ها و مزیت‌های بومی کشور انکارپذیر و تداوم مسیر بالندگی و شتاب در تقویت ظرفیت‌های دفاع مطمئن و پیروزمند از انقلاب و میهن اسلامی تعلیق و یا متوقف نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: حوزه‌های موشکی ایران تعلیق و یا متوقف نخواهد شد

ادامه مطلب ...

وقتی ارتش آمریکا با کارد «هلفایر» سراغ زنبورهای سرخ سپاه می‌رود +عکس

آمریکا به دنبال مقابله با قایق های تندرو؛ این بار با موشک هایی با برد 8 کیلومتر!+عکس

موشک آمریکایی استفاده شده در تست جدید ارتش این کشور، بردی در حدود 8 کیلومتر دارد. آیا سپاه که در حال تجهیز شناورهای تندروی خود به موشک های کروز با برد 100 کیلومتر است، نیازی به نزدیک شدن در حد محدوده 8 کیلومتری این شناورهای آمریکایی دارد و یا اینکه این قایق ها از فاصله بسیار دورتر موشک ها را شلیک کرده و به سرعت از منطقه مورد نظر خارج می شوند؟ 

ادامه مطلب ...

سلاح اصلی ایران در مقابل ابرقدرت ها قدرت نه گفتن است

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای مهمترین سلاح جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرت ها را قدرت نه گفتن دانست که برگرفته از مکتب اهل بیت و شهادت طلبی سیدالشهدا است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "سید عباس عراقچی" عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت در سالن اجلاس سران گفت: این توان که جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های بزرگ نه بگوید از تفکرات شیعه و درس امام حسین (ع) است که در مقابل زورگویان «نه» بگوییم.
  
وی از توافق هسته ای به عنوان یک نقطه درخشان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و یک دستاورد برای همه شیعیان دنیا یاد کرد و گفت: این توافق چه تصویب شود و چه تصویب نشود یک تجربه ارزشمند است و می توان با این تجربه در مقابل قدرتمندترین قدرت های دنیا ایستادگی کرد.
 
ادامه مطلب ...

داعش، اردوغان را خائن خواند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، گروه تروریستی داعش، "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه را به علت اجازه دادن به آمریکا برای استفاده از پایگاه های هوایی به منظور انجام حملات علیه این گروه، خائن خواند و از مسلمانان ترکیه خواست از این گروه حمایت و با «جنگجویان صلیبی، ملحدان و دیکتاتورها» مبارزه کنند. 
پیام ویدیویی داعش که روز دوشنبه در توییتر منتشر شد، نشان می دهد یک جنگجوی ترک زبان، همراه با دو نفر دیگر، اردوغان را به اجازه دادن به آمریکا برای بمباران مسلمانان متهم می کند. 
شش فروند جت جنگنده اف-16 هفته گذشته وارد یک پایگاه هوایی ترکیه شد و ماموریت های پروازی خود را علیه داعش بر فراز سوریه آغاز کرد. 
آسوشیتدپرس به طور مستقل نمی تواند این فیلم را راستی آزمایی کند ولی این ویدیو به طور گسترده بوسیله هواداران داعش در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و مشابه دیگر تبلیغات این گروه است.

ردپای عربستان در تنش‌های منطقه مشخص است

نوری المالکی


به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نوری مالکی که به تهران سفر کرده است، در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: سقوط شهر موصل توطئه ای کُردی – منطقه ای بود که طرف های داخلی و بین المللی در آن دست داشتند و عامل مستقیم سقوط این شهر فرماندهان نظامی و امنیتی هستند که از میدان جنگ فرار کردند در حالی که نیروها و تسلیحات کافی برای مقابله با داعش در اختیار داشتند. 

  ادامه مطلب ...

نگاهی بر «آمریکا» در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

آمریکا از دیدگاه رهبر انقلاب

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «آمریکا» در نگاه رهبر معظّم انقلاب اسلامی بر گرفته از نوشته‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های معظّمٌ‌له و مواضع ایشان در قبال سیاست‌ها، توطئه‌ها و عملکرد دولت‌مردان امریکاست.

عناوین اصلی این کتاب در هشت فصل شامل «جامعه آمریکا»، «آمریکا و استکبار»، «آمریکا و حقوق بشر»، «آمریکا و تروریسم»، «آمریکا و سایر ملت‌ها»، «آمریکا و جهان استکبار»، «آمریکا و ایران» و «آینده امریکا» تدوین شده است.  ادامه مطلب ...

با نفوذ آمریکا به کشور با همه توان مقابله خواهیم کرد

دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اتحادیه رادیو و تلوزیون‎های اسلامی با رهبر معظم انقلاببه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله‌ی قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه‌ی نظام سلطه در منطقه بر دو پایه‌ی ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه‌ی هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.

 
ادامه مطلب ...

«میگ 31»؛ شکارچی جدید ارتش سوریه با قابلیت‌های یک آواکس + تصاویر

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر تحویل 6 فروند جنگنده میگ 31 روسی به نیروی هوایی سوریه در رسانه های گروهی جهان منتشر شد که نشان از تجهیز ارتش این کشور به سامانه ای مدرن در نبردهای هوایی می داد، اما میگ 31 چگونه هواپیمایی است و افزوده شدن آن به سازمان رزم نیروی هوایی روسیه چه مزیت هایی را برای ارتش سوریه ایجاد می کند؟
سگ شکاری روسها در آسمان به سوریه وارد شد (آماده نیست)

 
ادامه مطلب ...

چه کسانی به خداوند تهمت می زنند؟

انسان باید بداند که خداوند هیچ وقت برای او بد نمی ­خواهد، بلکه خداوند که خیر مطلق است
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  شرح حدیثی از امام صادق (ع) از زبان آیت الله آقا مجتبی تهرانی متن حدیث: 
رُوِیَ عَنِ الصّادِقِ عَلَیهِ السَّلامُ قالَ:
قالَ مُوسی عَلَیهِ السَّلامُ: یا رَبِّ أیُّ خَلقٍ اَبغَضُ اِلَیکَ، قالَ الَّذی یَتَّهِمُنی، قالَ وَ مِن خَلقِکَ مَن یَتَّهِمُکَ؟ قالَ نَعَم اَلَّذی یَستَخیِرُنی فَأخِیرُ لَهُ وَالَّذی أقضِی القَضاءَ لَهُ وَ هُوَ خَیرٌ لَهُ فَیَتَّهِمُنی [بحار الانوار، جلد68]
ترجمه حدیث: حضرت موسی «علیه­ السلام» عرض کرد: پروردگار من! مبغوض­ترین افراد نزد تو کیست؟ خداوند فرمود: کسی که به من تهمت می ­زند. 
 
ادامه مطلب ...

مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش با حضور امیر سرتیپ بهروز نصیر زاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش در هتل نیروی هوایی ارتش برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی  ارتش امیر سرتیپ نیکبخت حبیبی رئیس دفتر نهاجا و خانواده های معظم شهدا از خانواده های معظم آزادگان نهاجا تقدیر و تشکر شد.

چرا داعش از ارتش عراق مجهزتر است؟+ تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از 4 سال گذشته که تروریستهای بعثی تکفیری داعش ظهور و بروز یافته‌اند با کمکهای بین المللی توانسته اند در منطقه غرب آسیا خودی نشان دهند و مناطق وسیعی در عراق و سوریه را اشغال کنند.
این تروریستهایی که با جمعیتی معادل 30 تا 200 هزار نفر و وسعتی معادل 175 تا 300 هزار کیلومتر مربع ارزیابی می شود، در منطقه غرب آسیا از کمکهای انبوه خارجی برخوردارند.
از سال 2011 تا 2015 و با حضور رسمی در جنگ سوریه و عراق داعش توانسته با بدست گرفتن کنترل قسمتهای اعظمی از شمال شرق و شرق سوریه از جمله بخشهای وسیعی از استانهای "رقه"، "دیرالزور" و "حسکه") و بخشهای عظیمی از شمال عراق از جمله استانهای "نینوا و الانبار" توانسته‌اند از کمک کشورهای مرتجع منطقه، رژیم صهیونیستی، ترکیه و آمریکا سود ببرند و از طرق مختلف سلاحهای گسترده‌ای را دریافت می‌کنند.

چرا داعش از ارتش عراق مجهزتر است؟+ تصاویر

 
ادامه مطلب ...

احتمال اقدام نظامی کمیته‌های مردمی یمن علیه امارات

دکتر صادق الشرفی

سید «صادق الشرفی» یکی از فعالان سیاسی یمنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به بررسی آخرین تحولات جنگ علیه یمن پرداخته در این خصوص گفت: طی چند وقت اخیر نیروهای اشغالگر سعودی حملات هوایی خود به مناطق مختلف یمن را تشدید کرده و به استفاده گسترده از سلاح‌های نامتعارف روی آورده‌اند، برای نمونه جنگنده‌های سعودی در پایگاه نظامی "عند" که مساحت آن کمتر از 20 کیلومترمربع است طی 48 ساعت بیش از 2هزار سورتی پرواز انجام دادند، یعنی به‌طور متوسط به هر مترمربع از این پادگان یک موشک اصابت کرده است.

  ادامه مطلب ...

پشت پرده اتهام زنی رسانه‌های سعودی علیه ایران؛

پرچم ایران وعربستان سعودی

چند روزی است که عربستان سعودی هجمه رسانه‌ای گسترده ای را علیه ایران به راه انداخته و تلاش کرده تهران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کند؛ اتهامی که حتی خود مقامات عراقی نیز آن را رد کرده و بارها بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در عراق و همکاری تهران با بغداد در امر مبارزه با تروریسم تاکید کرده‌اند. 

 

ادامه مطلب ...

آمریکا در تحویل مهمات هواپیماهای اف-16 به عراق پایبند نیست

خبرگزاری فارس: آمریکا در تحویل مهمات هواپیماهای اف-16 به عراق پایبند نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، همزمان با آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار در غرب عراق، دولت این کشور چهار جنگنده اف-16 از آمریکا تحویل گرفته است.

عراق چند سال پیش طی معامله‌ای تسلیحاتی، 36 جنگنده اف-16 از آمریکا درخواست کرده بود اما به دلیل وضعیت امنیتی موجود در این کشور، تحویل این هواپیماها با تاخیر مواجه شد.

  ادامه مطلب ...

ایران سوپاپ اطمینان منطقه است

خبرگزاری فارس: ایران سوپاپ اطمینان منطقه است/رابطه خوب با تهران به نفع اعراب است

«حبیب الطرفی»، نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد،جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین را پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای تهران توصیف و تاکید کرد: این دستاورد برای همه کشورهای منطقه و به طور ویژه عراق اهمیت دارد.

الطرفی افزود: عراق مشترکات بسیاری با جمهوری اسلامی ایران دارد که بارزترین آن مساله مرزها و منافع مشترک است، بنابراین این پیروزی برای بغداد هم حائز اهمیت است.

نماینده پارلمان عراق گفت: همه باید بدانند که ایران پس از این توافق هسته‌ای به قطب مهمی در جهان مبدل شده و کشورهای منطقه و بخصوص شیخ‌نشین‌های خلیج فارس به نفعشان است که با جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی داشته باشند.

وی افزود: در پی به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران برای دستیابی به اهدافی مسالمت‌آمیز، تهران سوپاپ اطمینان منطقه شده است بنابراین کشورهای عربی باید به ایران به این دید بنگرند که قدرت مهمی شده که می‌تواند در خصوص هر مشکلی که اعراب در آینده با آن مواجه شوند، پشتیبان قوی و محکمی باشد.

میانجی‌گری سیاستمداران عراقی برای خروج امن تروریست‌ها از فلوجه

خبرگزاری فارس: میانجی‌گری سیاستمداران عراقی برای خروج امن تروریست‌ها از فلوجه
«اسکندر وتوت» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد در خصوص عملیات آزادسازی فلوجه که از دوشنبه آغاز شده است، گفت: برخی سیاستمداران با نفوذ عراقی در حال مذاکره با دولت بغداد هستند تا با امان دادن به عناصر داعش آنها را بدون جنگ و درگیری از فلوجه خارج کنند.

وی افزود: همان‌هایی که بسیج مردمی را به ارتکاب جرائم متهم کردند، امروز برای نجات جان داعشی‌ها پادرمیانی می‌کنند، اما این اقدامات کاملا رد شده و غیر قابل قبول است.

وتوت گفت: رحم کردن به تروریست‌هایی که دست به ذبح، کشتار و آواره ساختن هزاران عراقی می‌زنند، جایز نیست و باید مثل خودشان با آنها رفتار کرد.

به گزارش فارس،ارتش عراق دوشنبه گذشته از آغاز عملیات آزادسازی استان انبار خبر داد و در این عملیات که اولویت آن عقب راندن تروریست‌های داعش و بازپس‌گیری شهرهای رمادی و فلوجه عنوان شده، پنج هزار نیرو حضور دارند.

«کریم النوری» سخنگوی بسیج مردمی عراق تأکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی، شهر فلوجه در 40 کیلومتری شرق الرمادی را از همه طرف در محاصره کامل خود قرار داده‌اند تا این شهر را از الرمادی جدا کرده و مانع فرار تروریست‌ها از فلوجه به دیگر استان‌ها شوند.

بررسی تأثیر توافق هسته‌ای بر امنیت عراق در دیدار ابراهیم جعفری با سفیر ایران

خبرگزاری فارس: بررسی تأثیر توافق هسته‌ای بر امنیت عراق در دیدار ابراهیم جعفری با سفیر ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق «حسن دانایی فر» را به حضور طلبید تا در مورد تأثیر توافق هسته‌ای ایران با 1+5 بر عراق و منطقه به بحث بپردازند.

به نوشته پایگاه خبری الفرات نیوز، طبق بیانیه وزارت خارجه عراق در این دیدار روابط دو جانبه عراق و ایران و راههای تقویت آن بررسی شد، همچنین تلاش‌های انجام شده علیه تروریسم داعش و تحولات منطقه و جهان نیز به بحث گذاشته شد.

براساس این گزارش، در این دیدار تأثیر توافق هسته‌ای بر امنیت و ثبات عراق و منطقه نیز بررسی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که سفیر ایران از الجعفری در مورد حضور وی در دو کنفرانس که هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد، سؤال کرد که وزیر خارجه عراق ضمن بیان اهمیت این دو کنفرانس از حضور خود به دلیل مشغله داخلی عراق عذرخواهی کرد.


ترکیه رؤیای دیرینه تجزیه سوریه را در سر می‌پروراند

خبرگزاری فارس: ترکیه رؤیای دیرینه تجزیه سوریه را در سر می‌پروراند/ استفاده هدفمند لیره ترکیه در بین تروریست‌ها

«اسامه برهان» رئیس اتحادیه وکلا در ریف دمشق سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با اشاره به دشمنی دیرینه ترکیه با کردهای این کشور و به خصوص حزب (پ ک ک) گفت: هدف اصلی ترکیه ضربه زدن به احزاب کردی مخالف سیاست آنکاراست، به خصوص پس از وقوع انفجارها در ترکیه که مقامات این کشور معتقدند، مرزهای سوریه و عراق گذرگاهی برای ورود کردها به این کشور و انجام حملات تروریستی در ترکیه است.

  ادامه مطلب ...

۶ فروند جنگنده میگ ۳۱ تحویل سوریه شد

خبرگزاری فارس: ۶ فروند جنگنده میگ ۳۱ تحویل سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، دولت مسکو در چارچوب توافق نظامی با دولت سوریه که سه سال قبل به امضا رسیده بود، 6 فروند جنگنده میگ-31 تحویل دمشق داد.

این جنگنده‌ها با همراهی هواپیماهای سوخت رسان وارد فرودگاه «مزه» در حومه دمشق شدند.

علاوه بر این، روسیه در محموله تسلیحاتی خود برای سوریه ده‌ها موشک کورنیت 5 و توپ‌های 350 میلیمتری نیز قرار داده است.

این کمک‌ها در شرایطی انجام شده است که تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا برای فشار بیش از پیش به سوریه به اوج رسیده و آنکار قصد دارد با کمک واشنگتن در بخش‌های شمالی سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

چرا ترکیه به آتش‌بس محدود در برخی مناطق سوریه تن داد

خبرگزاری فارس: چرا ترکیه به آتش‌بس محدود در برخی مناطق سوریه تن داد

«علی مقصود» کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره آتش‌بس در منطقه «الزبدانی» در ریف دمشق و شهرکهای «الفوعه» و «کفریا» در ریف ادلب اظهار داشت: آتش‌بسی که از چهارشنبه گذشته با میانجیگری ایران و ترکیه در این مناطق برقرار شده مساله تازه‌ای نیست، بلکه از زمانی که نبرد قلمون آغاز شده و زبدانی منزوی شده و گروه‌های مسلح در آن پراکنده شدند، مطرح شده بود.

  ادامه مطلب ...

باید به دنبال ترویج اصلاحات سیاسی در ایران پساتوافق باشیم

اندیشکده آمریکایی:
باید به دنبال ترویج اصلاحات سیاسی در ایران پساتوافق باشیم/ ارتباط با نهادهای غیردولتی و مدنی ایران باید تقویت شود

عضو ارشد اندیشکده «مرکز امنیت آمریکایی جدید» در یادداشتی توصیه کرد «با سرمایه‌گذاری روی توافق هسته‌ای باید به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و تداوم حمایت آمریکا از فعالان حامی ایجاد اصلاحات در ایران بود».

خبرگزاری فارس: باید به دنبال ترویج اصلاحات سیاسی در ایران پساتوافق باشیم/ ارتباط با نهادهای غیردولتی و مدنی ایران باید تقویت شود
  •  






 

ادامه مطلب ...

اثبات نقش واشنگتن در ظهور داعش؛ پازلی که با اظهارات ژنرال آمریکایی کامل شد

 اثبات نقش واشنگتن در ظهور داعش؛ پازلی که با اظهارات ژنرال آمریکایی کامل شد

مدیر سابق اطلاعات دفاعی پنتاگون اخیرا در مصاحبه با شبکه الجزیره به صراحت به نقش آمریکا در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش اذعان کرده و گفت رشد گروه‌های افراط‌گرا در سوریه حاصل یک «تصمیم ارادی» از سوی دولت آمریکا بود.

خبرگزاری فارس: اثبات نقش واشنگتن در ظهور داعش؛ پازلی که با اظهارات ژنرال آمریکایی کامل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل فلین» مدیر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اخیرا در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهاراتی را مطرح کرد که موید سندی است که چندی قبل بر اساس قانون آزادی اطلاعات در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

ادامه مطلب ...

ساعت صفر اعلام آزادی یمن از اشغال تروریست‌ها نزدیک است.

یکی از رهبران انصارالله یمن ضمن تشریح پیروزی‌های تازه نیروهای انصار الله و ارتش یمن در مناطق مختلف این کشور اعلام کرد که ساعت صفر اعلام آزادی یمن از اشغال تروریست‌ها نزدیک است.

خبرگزاری فارس: ساعت صفر اعلام آزادی یمن از وجود تروریست‌ها نزدیک است
 

 

ادامه مطلب ...

پرداخت غرامت ۴۲ میلیون یورویی مرسدس بنز به ایران خودرو

 
پرداخت غرامت ۴۲ میلیون یورویی مرسدس بنز به ایران خودرو

شرکت مرسدس بنز آلمان به تازگی اعلام کرده است در راستای جبران خسارت‌های ایران خودرو به علت ترک یکباره شراکت از سوی بنز، ۴۲ میلیون یورو به ایران خودرو غرامت می‌دهد.

خبرگزاری فارس: پرداخت غرامت ۴۲ میلیون یورویی مرسدس بنز به ایران خودرو
 

 

ادامه مطلب ...

کامیون‌های ترک هم در مرز ایران ۳۰۰۰ یورو جریمه می‌شوند

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری خبر داد
مقابله با کارشکنی‌‌های ترکیه/ کامیون‌های ترک هم در مرز ایران ۳۰۰۰ یورو جریمه می‌شوند

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به اقدام متقابل ایران در برابر کارشکنی‌‌های ترکیه در ترانزیت کامیونی، گفت: بر اساس اصل رفتار متقابل، کامیون‌های ترانزیتی ترک‌ها در مرز خروجی ایران در صورت داشتن بار، ۳ هزار یورو جریمه می‌شوند.

خبرگزاری فارس: مقابله با کارشکنی‌‌های ترکیه/ کامیون‌های ترک هم در مرز ایران ۳۰۰۰ یورو جریمه می‌شوند 

 

ادامه مطلب ...

ریابکوف: اجازه تصویب قطعنامه ضد ایرانی را نمی‌دهیم

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو با تصویب هیچ قطعنامه‌ای برای اعمال تحریم علیه ایران موافقت نخواهد کرد.
ریابکوف: اجازه تصویب قطعنامه ضد ایرانی را نمی‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو با تصویب هیچ قطعنامه ای برای اعمال تحریم علیه ایران در شورای امنیت موافقت نخواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه از آمادگی کشورش برای مشارکت در روند عملیات بازطراحی راکتور هسته ای اراک در ایران خبر داد. 
 
ادامه مطلب ...

چرا شومر علیه توافق هسته‌ای ایران موضع‌گیری می‌کند؟

چرا شومر علیه توافق هسته‌ای ایران موضع‌گیری می‌کند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرید زکریا در نیوز اینوسترز نوشت: وقتی شما اعلام کردید می خواهید علیه توافقنامه هسته ای ایران رای دهید، دلایل خود را در بیانیه ای هزار و هفتصد کلمه ای بیان کردید که از نظر محتوا پرمغز و از نظر لحن متمدنانه است. اما برای من این دلایل قانع کننده نبود. من قبول دارم که این توافقنامه بی نقص نیست. اما این توافقنامه شدیدترین و جامع ترین نظام بازرسی‌ها و راستی آزمایی‌ها را که تاکنون درباره آن مذاکره شده است، برقرار می کند و شامل تدابیری برای بازگشت فوری و خودکار تحریم‌هاست. این توافقنامه صد و پنجاه و نه صفحه ای را با توافقنامه سال هزار و نهصد و نود و چهار آمریکا با کره شمالی مقایسه کنید که تنها چهار صفحه و متن آن مبهم بود و در آن تدابیر محدودی برای نظارت وجود داشت. شما سه ایراد اساسی به این توافقنامه وارد کرده اید اما نگفته اید پیش از آنکه تحریم‌های گسترده از روی ایران برداشته شود، چه اتفاقاتی باید بیفتد.
 
ادامه مطلب ...

نماینده آمریکایی: طرح حمله به ایران را تصویب می‌کنیم

"السی هستینگس" نماینده دموکرات اعلام کرد نه تنها علیه توافق هسته‌ای رای می‌دهد، بلکه طرحی را برای حمله آمریکا به ایران تنظیم می‌کند.
نماینده آمریکایی: طرح حمله به ایران را تصویب می‌کنیم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، عضو دموکرات کنگره آمریکا تاکید کرد طرح مجوز حمله به ایران را در کنگره ارائه خواهد کرد.
یکی دیگر از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نیز از صف باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، در حمایت از توافقنامه هسته ای ایران جدا شد و به مخالفان سرسخت آن پیوست.
 
ادامه مطلب ...

تجهیز کشورهای عربی به موشکهای ضد ایرانی!

یک مقام آمریکایی مدعی شد، کشورش از فرجه 5 ساله رفع تحریمهای تسلیحاتی برای مسلح کردن اعراب استفاده خواهد کرد.























به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: پایگاه خبری تحلیلی اسپوتنیک (sputniknews) در مقاله ای به حمایت تسلیحاتی ایالات متحده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پرداخت و آن را سیاستی ضد ایرانی خواند. 
مدیر ارشد کنترل تسلیحاتی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که ایالات متحده از این فرصت 5 ساله رفع تحریم های تسلیحاتی ایران استفاده می کند تا اعراب را به برتری نظامی در منطقه برساند. 
اسپوتنیک نوشت: "در ماه های اخیر، ایالات متحده قول داده که برای متحدان خود در منطقه حمایت تسلیحاتی داشته باشد، کشورهایی که اخیرا در پی جمع بندی توافق ایران و آمریکا، از افزایش قدرت ایران اظهار شدید نگرانی کرده اند." 
در پایان ماه قبل میلادی (جولای) بود که آمریکا با فروش سامانه های پیشرفته موشکی زمین به هوای پاتریوت موافقت کرد و همچنین هشت جنگنده اف-16 به مصر تحویل داد. 
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا طی نشست هفته گذشته در دوحه قطر اعلام کرد که فروش سلاح به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج [فارس] تسریع خواهد شد.

بال آسمانی

سالهای پیش بال آسمانی داشتیم

بال کبوتر کران تا بی کرانی داشتیم

میوه بودیم و سر سال استفاده می شدیم

چون که بالای سر خود باغبانی داشتیم

چهار فصل موی ما برف زمستانی نداشت

پیر هم بودیم اگر رنگ جوانی داشتیم

روزها گردی اگر بر روی دلها می نشست

شب که می شد سنت خانه تکانی داشتیم

مثل شیر مادران ما حلال و پاک بود

در میان سفره ها گر لقمه نانی داشتیم

نذری روز ظهور مهدی موعودمان

صبحها چله به چله عهد خوانی داشتیم

صبح جمعه پیشواز تکسوار فاطمه

زوی پشت بامها صوت اذانی داشتیم

گاه گاهی جمعه ها اهل زیارت می شدیم

گاه گاهی میل سجده جمکرانی داشتیم

ثانیه ثانیه‌هامان پای آقا می گذشت

آی مردم!یک زمان صاحب زمانی داشتیم

پر نداریم و دل پُر نداریم و...فقط

یادمان باشد که اینها را زمانی داشتیم

شعر برگرفته از نظر نویسنده وب خسته از دنیام. norbaran20.mihanblog.com 

طلبکاران فتنه پاسخ خود را گرفتند

اعترافات «مایکل لدین» مرعوب بودن اصلاح‌طلبان را اثبات کرد/ طلبکاران فتنه پاسخ خود را گرفتند

نایب‌رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه اعترافات مایکل لدین بیش از پیش مرعوب بودن و عامل عوامل خارجی بودنِ لایه‌های اصلاحات در قضیه فتنه را به اثبات می‌رساند، گفت: این مسئله ادعای کسانی که می‌‌گویند فتنه صرفا یک اعتراض داخلی بوده را زیر سوال می‌برد.

خبرگزاری فارس: اعترافات «مایکل لدین» مرعوب بودن اصلاح‌طلبان را اثبات کرد/ طلبکاران فتنه پاسخ خود را گرفتند

 

ادامه مطلب ...

شهدا به ما درس استقامت آموختند

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز:
شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کنند/ شهدا به ما درس استقامت آموختند

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کنند.

خبرگزاری فارس: شهدا با ایثار و فداکاری توانستند انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کنند/ شهدا به ما درس استقامت آموختند






  ادامه مطلب ...

دوران جدیدی از مبارزه با آمریکا شروع شده

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیرر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اظهارداشت: دوران جدیدی از مبارزه با آمریکا شروع شده و هوشیاری در مقابل فریبکاری تنها راه موفقیت در این مرحله است.
دو رئیس جمهور ایران پا را خیلی فراتر گذاشته بودند/ برجام سرآغاز دوران جدید ما با آمریکاست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد: فروش کالاهای مصرفی آمریکا به ایران موجب عقب زدگی اقتصادی کشور خواهد شد.

وی در پایان گفت: کنگره آمریکا در صدد است یا برجام را رد کند و یا آنکه جزییاتی را به آن اضافه کند که طی ده سال آینده برنامه هسته‌ای تعطیل شود.

دنیا از پیشرفت نیروی دریایی ایران متعجب خواهد شد

امیر سیاری در بازدید از صنایع الکترونیک شیراز:
ناوهای موشک‌انداز جدید به نداجا ملحق می‌شوند/ دنیا از پیشرفت نیروی دریایی ایران متعجب خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز این نیرو به یگان‌ها و تجهیزات جدید شامل ناو موشک‌انداز، ناوشکن جدید و یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ خبر داد.

خبرگزاری فارس: ناوهای موشک‌انداز جدید به نداجا ملحق می‌شوند/ دنیا از پیشرفت نیروی دریایی ایران متعجب خواهد شد
  •  

 

ادامه مطلب ...

آیا رویای قدرت ترکیه را به قهقرا خواهد برد!؟

اردوغان که زمانی بزرگترین دشمن اسرائیل بود، اینک در ردیف یاران اسرائیل و اهدافش قرار گرفته و رویای تسلط بر منطقه را در سر می‌پروراند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در درگیریهای اخیر سوریه، ارتش این کشور به کمک حزب الله لبنان به پیروزی‎های چشم گیری در منطقه زبدانی و قنیطره در جنوب و شهر جسر الشغور در مرز ترکیه دست یافت.
نیروهای ارتش سوریه مناطقی در ریف حماه را از سیطره گروه‌های تروریستی وابسته به جیش‌الفتح آزاد کرد. عملیات ارتش سوریه با همکاری مقاومت مردمی منطقه و حزب‌الله لبنان در ریف حماه ردیف ادلب ادامه دارد.

احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه
  
ادامه مطلب ...

وزیر خارجه عربستان زندگی با مشکلات و بحران را انتخاب کرده است

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات وزیر خارجه عربستان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان را ناشی از عصبانیت غیر منطقی وی از توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به یک بحران غیر ضروری دانست و افزود: وقتی نماینده ارشد یک دولت منطقه از حل و فصل سیاسی موضوعات در منطقه و سطح بین‌الملل تا این حد  عصبانی می‌شود تردیدی باقی نمی‌گذارد که زندگی با مشکلات و بحران را انتخاب کرده است.
 
ادامه مطلب ...

در صورت جنگ با ایران وارد طوفانی می‌شویم که خروج از آن به‌شدت دشوار خواهد بود


اوباما کیفیت خوب

اوباما: در صورت جنگ با ایران وارد طوفانی می‌شویم که خروج از آن به‌شدت دشوار خواهد بود

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: جایگزین توافق با ایران جنگ بود که در این صورت و با توجه به شرایط منطقه وارد طوفانی می‌شویم که خروج از آن به‌شدت دشوار خواهد بود 

 

ادامه مطلب ...