فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

آیا رویای قدرت ترکیه را به قهقرا خواهد برد!؟

اردوغان که زمانی بزرگترین دشمن اسرائیل بود، اینک در ردیف یاران اسرائیل و اهدافش قرار گرفته و رویای تسلط بر منطقه را در سر می‌پروراند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در درگیریهای اخیر سوریه، ارتش این کشور به کمک حزب الله لبنان به پیروزی‎های چشم گیری در منطقه زبدانی و قنیطره در جنوب و شهر جسر الشغور در مرز ترکیه دست یافت.
نیروهای ارتش سوریه مناطقی در ریف حماه را از سیطره گروه‌های تروریستی وابسته به جیش‌الفتح آزاد کرد. عملیات ارتش سوریه با همکاری مقاومت مردمی منطقه و حزب‌الله لبنان در ریف حماه ردیف ادلب ادامه دارد.

احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه
   ارتش سوریه بسیاری از مناطق تحت سیطره جیش‌الفتح را به راحتی تصرف می‌کند، اما در مناطق بخصوصی در استان ادلب با عقب‌نشینی‌هایی که انجام می‌دهد تعجب همگان را برانگیخته است.حتی گروه‌های تروریستی مناطقی از ادلب را تصرف کرده‌اند که خطوط قرمز نظام سوریه هستند.

احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه
به نظر می‌رسد نظام سوریه از این عقب‌نشینی‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کند، اول اینکه با تقدیم این پیروزی‌ها موجب غرور جیش‌الفتح می‌شود که بزرگترین و مهلک‌ترین سم برای هر ارتش و گروه نظامی است و بر این اساس به زودی شاهد فروپاشی جیش‌العدل خواهیم بود، دوم اینکه ارتش سوریه تلاش دارد با گردآوردن هرچه بیشتر گروه‌های تروریستی در یک منطقه زمینه حمله و نابودی آنها را بیش از پیش فراهم کند، سوم اینکه در صورت جمع شدن گروه‌های تروریستی در این منطقه امکان درگیری‌ این گروه‌ها با یکدیگر زیاد می‌شود و این موضوع کار ارتش سوریه را راحت‌تر می‌کند. چهارم آنکه دمشق تلاش می‌کند نگاه آنکارا را پیش از آنکه به ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه معطوف کند، به پیروزی‌های جیش‌الفتح که بزرگترین حمایت شونده ترکیه است، جلب کند و زمینه تغییر رویکرد آنکارا را فراهم آورد.

احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه

**ظهور دوباره اسلام مارکسیستی در منطقه

ارتش سوریه با کمک حزب‌الله لبنان به خوبی از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کرده است. تاریخ نشان داده است که حق همیشه پیروز بوده و باطل از بین خواهد رفت. گروه‌های تروریستی که در منطقه حضور دارند نوعی دین و آئین جدید را دنبال می‌کنند که از دهه‌های 70 و 80 میلادی توسط گروه‌های تروریستی فرقان و مجاهدین خلق به وجود آمده بود. آئین و منش همه این گروه‌ها نوعی اسلام مارکسیستی است، اسلامی که ساخته دست بشریت است و نه بر اساس وحی الهی. اسلامی که وحی الهی به حضرت محمد (ص) است اعلام می‌دارد که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، اما اسلام مارکسیستی علیه این موضوع است و تئوری کمونیستی را دنبال می‌کند.

نظریه‌پردازان کمونیست معتقد بودند که برای رسیدن به هدف باید از هر راهی استفاده کرد و اصل هرکاری هدف است. گروه‌های تروریستی از هر راهی برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم استفاده می‌کنند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. همه گروه‌های تروریستی، در راس آنها داعش و جبهه النصره و بزرگترین حامی منطقه‎ای آنان ترکیه از همین خط مشی پیروی می‌کنند.

**تنفری که به عشق تبدیل شد

دولت عدالت و توسعه اردوغان به وعده انتخاباتی خود عمل کرد، آنها عدالت را توسعه ندادند، بلکه تجاوز و وحشی‌گری را توسعه دادند و هیچ عدالتی در این دولت دیده نمی‌شود. رویای قدرت بر منطقه ترکیه را به قهقرا خواهد برد. اردوغان که زمانی بزرگترین دشمن اسرائیل بود، هم اکنون در ردیف یاران اسرائیل و اهدافش قرار گرفته است.

احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه

به گفته کارشناسان مسائل سیاسی، دولتمردان ترکیه در چند سال اخیر، ماهیت خبیث خود را نشان دادند. آنها رویای احیای دوباره امپراطوری عثمانی را درسر می‌پرورانند و برای تحقق این رویا دست به هرکاری می‌زنند، مستقیم‌ترین کار برای رسیدن به این رویای خام، تسلط بر عراق و سوریه است، ترک‌ها همه مناطق سوریه و عراق کنونی را حق خود می‌دانند، پس از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کنند تا شاید آرزوی دیرینه‌شان برآورده شود. از طرفی سران ترکیه قصد تبدیل شدن به قدرت اصلی منطقه را دارند و ایران را به عنوان اصلی‌ترین رقیب منطقه‌ای خود می‌پندارند.


احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه

**ترکیه بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است

ترکیه بزرگترین حامی تروریسم و ایران بزرگترین مخالف تروریسم در منطقه است. ایران و حزب‌الله لبنان بزرگترین حامیان سوریه و بشار اسد هستند. حزب الله لبنان حمایت نظامی و ایران حمایت مستشاری از سوریه را وظیفه خود می دانند. از آنجا که تروریستها توان نظامی حمله به ایران را ندارند، از همان ابتدا در فشار بر حزب‌الله در درگیری با نظام سوریه عجله کردند، تنها دلیل این عجله نیز این بود که رهبران تروریست‌ها و حامیان آنها معتقد بودند که نظام سوریه و حزب‌الله در حال از بین رفتن است و دلیلی بر رعایت حال این دو نظام وجود ندارد.

احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه

به نظر می‌رسد تمام هدف تروریست‌ها و حامیان آنها درگیر کردن مستقیم ایران در این جنگ منطقه‌ای است. جمهوری اسلامی ایران نیز با کمک‌های مستشاری خود در تلاش برای حفظ نظام‌های بر حق عراق و سوریه است. ترکیه و هم پیمانانش به فکر اشغال اراضی و تجاوز به کشورهای دیگر هستند، اما ایران تنها به دفاع از حق سوریه و عراق فکر می‌کند.

احیای امپراطوری عثمانی یا زوال ترکیه

هر عقل سلیمی می‎داند کشوری که با 17 هزار شهید بزرگترین قربانی تروریست است، چگونه می‌تواند حامی تروریست باشد؟ خط مشی جمهوری اسلامی ایران دفاع از کشور خاصی نیست، بلکه دفاع از حق و جلوگیری از ظلم است، حال این ظلم در آمریکا رخ دهد یا در سوریه و عراق.

**جنگ قدرتی که به نام مذهب کلید خورد

گفتنی است بزرگترین معضل جهان امروز جنگ قدرت است، همه درگیری‌ها به خاطر بدست آوردن قدرت است، اما راه‌های رسیدن به این هدف متفاوت است. جنگ‌های نیابتی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با حاکمان کشورها، جنگ‌ها مذهبی و جنگ‌های نژادی از جمله راه‌هایی هستند که قدرت‌طلبان برای رسیدن به قدرت از آنها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال تروریست‌های فعال در سوریه و عراق که معتقدند برای خدا و اسلام می‌جنگند، نه قدرت. اگر برای قدرت نمی‌جنگیدند هرگز با یکدیگر درگیر نمی‌شدند پس جنگ امروز جنگ قدرت است. اگر هدف اسلام و پیاده کردن آن است، هیچ اختلافی به وجود نمی‌آید. نمونه بارز این امر هم 8 سال دفاع مقدس ایران در مقابل جنگ نیابتی آمریکا از جانب عراق بود، ایران در8 سال دفاع مقدس مردانه جنگید و هیچ ترس و واهمه‌ای به دل خود راه نداد. اکنون ایران این پیغام را به هم‌پیمانان خود منتقل کرده و حتی در این راه به یارانش کمک می‌کند. سوریه و عراق نیز پیام انقلاب ایران را دریافت کرده و با مقاومتی که از خود نشان دادند، قطعا سربلند از این آزمون الهی خارج خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.