فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

"رزمایش ضدتروریستی" نزاجا اواخر دی ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه نخستین همایش ایده‌پردازان نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش رهاسازی گروگان و ضدتروریستی، اواخر دی ماه در منطقه علی آباد قم برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره رزمایش مبنی بر مبارزه با داعش اظهار داشت: تروریست‌های تکفیری در حدی نیستند که بخواهند تهدیدی برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به حساب آیند این رزمایش صرفا برای بالا بردن توان دفاعی و رهاسازی گروگان صورت می‌گیرد.

امیرپوردستان در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: این رزمایش با همکاری یگان ویژه ناجا (نوپو) در منطقه علی آباد قم برگزار می‌شود.

300 نقطه حساس سعودی‌ها در تیررس موشک‌های انصارالله

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، خبرگزاری یمن (سبا) به نقل از سرتیپ "شرف لقمان،" سخنگوی ارتش، اعلام کرد: "300 هدف نظامی و تأسیسات زیربنایی عربستان در فهرست اهداف موشکی ارتش قرار دارد." 
وی در ادامه افزود: "این شدت گرفتن حملات در پاسخ به نقض های مکرر آتش بس به وسیله عربستان است. پاسخ متناسب، گزینه ای قانونی است که به دنبال آن هستیم." 
لقمان در ادامه افزود: هنوز بسیاری از تسلیحات تولید شده مؤثر و توسعه یافته بکار گرفته نشده است. تجهیزات نظامی ارتش و کمیته های مردمی قادر به تغییر معادلات جنگ هستند. پس از امروز، ما دیگر در حالت دفاعی قرار نداریم و حمله از اولویت‌های راهبردی ماست. 
جنبش انصارالله در دو روز گذشته عملیات شلیک موشک های بالستیک را به سوی پایگاه های سعودی و مقر نیروهای هوادار منصور هادی در استان مأرب افزایش داده است.

موشکی که روی سر آل سعود خراب شد

موشکی که به سوی محل استقرار تفنگداران اماراتی در یمن شلیک شد یک، بالستیک روس است که "توچکا" نام دارد.  

  ادامه مطلب ...

داعش علیه عربستان اعلان جنگ کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، با اعلام این خبر نوشت: داعش در این ویدئو به عربستان نسبت به فعالیت ائتلاف مذکور هشدار داده و آن را ائتلاف "صلیبی‌ها" خواند. 
داعش مردم عربستان را به چالش در برخورد با آنان در سوریه تحریک کرد و در پایان این ویدئو با اعدام فردی که مدعی شده مزدور عربستان است، پیامی را به رهبران ریاض ابلاغ می‌کند. 
عربستان به تازگی از تشکیل یک ائتلاف اسلامی نظامی شامل 34 کشور اسلامی خبر داد و اعلام کرد این کشورها با راه‌اندازی مرکز عملیات مشترکی در ریاض توافق کرده‌اند.
منبع: ایسنا

آیا حزب الله لبنان نیروی هوایی رژیم اسرائیل را از کار می‌اندازد؟

ارزیابی موجود در موسسات امنیتی اسرائیل نشان می دهد که حزب الله لبنان در جنگ سوم لبنان با مجموعه ای متشکل از هزار موشک وارد عمل شده و بلافاصله فرودگاه‌های جنگی اسرائیل و هواپیماها و یگان‌های تسلط بر آنها و گروه‌های نظارت هوایی در این فرودگاه را هدف قرار می دهد و نیروی هوایی اسرائیل را از کار می‌اندازد.
 
ادامه مطلب ...

ترکیه و عربستان سعودی چگونه به تروریسم در چین دامن می‌زنند

«چین برای ماست! سرزمین عربی برای ماست! هند برای ماست! همه چیز متعلق به ماست!» این شعر معروف‌ترین سرود تروریست‌های چین است. «ابو حمزه الترکستانی»، از تکفیری‌های فعال در سوریه، دلیل مهاجرت خود را این‌گونه توجیه می‌کند: «شکست طاغوت در شام، شکست سران کفر در چین خواهد بود.»

  ادامه مطلب ...

رزمایش بزرگ نداجا اول دی ماه در شرق تنگه هرمز برگزار می‌شود

به گزارش صد خبر     امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش فرماندهان این نیرو که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش بزرگ نداجا با هدف تمرین کمک رسانی به شناورهای حاضر در منطقه، اول و دوم دی‌ماه در منطقه شرق تنگه هرمز برگزار خواهد شد.

سیاری ضمن تاکید بر تعامل و همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، اطراف دریای عمان و شمال اقیانوس هند تصریح کرد: رزمایش های ما نیز در جهت تقویت امنیت منطقه و در راستای همکاری و تعامل با همه این کشورهاست و بارها گفته ایم که می توانیم با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک رسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شناورهای سایر کشورها اشاره کرد و گفت: ما تاکنون به 23 شناور کمک رسانی داشته ایم و نزدیک به 3هزار کشتی نیز توسط یگانهای نداجا اسکورت شده اند.فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از دیدار با هیات های نظامی عمان و هند در روزهای آینده خبرداد

ردپای وهابیت سعودی در کشتار شیعیان نیجریه

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق، ائتلاف نظامی سعودی ها را توطئه علیه اسلام توصیف کرد و درافشای ردپای وهابیت سعودی در کشتار شیعیان نیجریه، گفت، سه روز قبل از فاجعه، تلویزیون 'الوصال' سعودی را مشاهده کردم که گزارش مفصلی راجع به گسترش مذهب تشیع در نیجریه پخش کرد و خواستار مهار تشیع در این کشور شد و بعد از سه روز کشتار شیعیان نیجریه اتفاق افتاد.

  ادامه مطلب ...

این روزگار، روزگار قدرت‌نمایی خدای متعال است و ایران مبداء حوادث باورنکردنی ...

افسران -  امام خامنه ای: این روزگار، روزگار قدرت‌نمایی خدای متعال است و ایران مبداء حوادث باورنکردنی ...

ما علیرغم همه‌ی تبلیغات دشمنان، آینده را روشن میبینیم و حقیقتاً امروز احساس میکنیم که وعده‌های الهی درحال تحقق یافتن است. از این رو ما باید خود را آماده نگه‌داریم و عزم جدی خود را در صحنه‌های گوناگون حفظ کنیم.

 

حمله به ایران احمقانه است،تهران در هر جای جهان می تواند انتقام بگیرد

انتقام گیری ایران بسیاری از منافع آمریکا و دیگران را در همه جای جهان شامل خواهد شد. ایرانی ها می توانند به خیلی از اهداف ، آسیب بزنند.


رئیس سابق دستگاه جاسوسی عربستان سعودی درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.
 


 
ادامه مطلب ...

جانشین فرمانده نزاجا:ایران 5 قدرت گردن کلفت دنیا را مطیع خود کرده است

امیر حیدری گفت: گوشه‌ای از اقتدار ما در مذاکرات اخیر هسته‌ای به نمایش گذاشته شد به طوری که ما با پنج قدرت گردن کلفت دنیا که دارای حق وتو و قدرت انسجام بالایی هستند قرار گرفتیم و با قدرت آنها را مطیع خواسته‌های به حقمان کردیم.

  ادامه مطلب ...

دکترین نیروهای مسلح ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است.

 به گزارش صدخبر؛ احمدرضا پوردستان در همایش مسئولان نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه ما هیچ وقت آغازگر جنگ نخواهیم بود، اظهار کرد: دردوران دفاع مقدس نیز ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم. 

وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های منطقه حرف‌های گزافی می‌زنند اما ما هیچ جنگی را آغاز نخواهیم کرد. شاید در اطراف کشور ما کشورهای ضعیف از نظر دفاعی وجود داشته باشند اما هیچ گاه جمهوری اسلامی ایران به آنها حمله نمی‌کند چون سیاست ما دفاعی است.

 


  ادامه مطلب ...

ترکیه یک کشور ضعیف با ارتش فانتزی است

 
ترکیه یک کشور ضعیف با ارتش فانتزی است/ زمینه‌های حضور روسیه در سوریه را ما فراهم کردیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه در دومین مجمع عالی بسیج که حسینیه امام خمینی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: همه قدرت‌های بشری تلاش کردند تا در مقابل انقلاب اسلامی بایستند و شما ملاحظه کردید که در 37 سال گذشته همه جنگ‌ها برای تغییر سرنوشت مسلمانان انجام شد و جنگ بالکان نمونه‌ای از آن بود.
 
وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل در مدت اخیر به 14 کشور اسلامی حمله کرده و آن‌ها به اشغال درآورده است و غرب و شرق دو دهه است که بر روی جمهوری اسلامی ایران متمرکزند که این تمرکز را جمهوری اسلامی از خود رها کرده است.
 
ادامه مطلب ...

مهمترین دغدغه رهبر انقلاب در بعد خارجی دشمن‌ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین دغدغه رهبر انقلاب در بعد خارجی دشمن‌ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار است.

 
ادامه مطلب ...

جـــــــــــــــــــاده

آدمهــــــــــــــــــــای منفی به پیچ و خم جـــــــــــــاده می اندیشند و

 آدمهای مثبت به زیباییهای طول جـــــــــــــاده...


عاقبت هر دو ممکن است به مقصــــــــــد  برسند،


اما یکی با حســـــــــرت و دیگری با لــــــــــــذت!

هفت راز خوشبختی

هفت راز خوشبختی

1.متنفرنباش

2.عصبانی نشو

3.ساده زندگی کن

4.کم توقع باش

5.همیشه لبخندبزن

6.زیادببخش

7.یک دوست و همراه خوب داشته باش

آمریکا و صهیونیست‌ها پشت‌پرده سوء‌قصد به جان شیخ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک منبع آگاه در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: حال شیخ " ابراهیم زکزاکی،" رهبر شیعیان نیجریه بسیار وخیم است و رسیدگی پزشکی به ایشان صورت نمی‌گیرد.

وی افزود پس از بمبگذاری منزل شیخ نیروهای دولتی نیجریه به منزل وی وارد شده و اقدام به تیراندازی کرده‌اند. در این حادثه خود شیخ، همسر و دو فرزندش زخمی شدند.  
به گفته این منبع آگاه شیخ زکزاکی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد. 
وی با اشاره به اینکه خود شیخ زکزاکی نیز اعلام کرده که یورش ارتش نیجریه به منزلش از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها برنامه‌ریزی شده است افزود: سران واشینگتن و تل آویو دولت نیجریه را وادار به این کار کرده‌اند.
 شیخ اعلام کرده است که این اولین بار نیست که به جان وی و خانواده‌اش سوءقصد می‌شود. 
روز یکشنبه ارتش نیجریه در دو حمله جداگانه به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی و حسینیة بقیه ا.. در یکی از مناطق شیعه نشینِ این کشور، صدها نفر را شهید و بازداشت کرد. 
ارتش نیجریه مدعی شده  طرفداران شیخ زکزاکی سد راه کاروانی از خودروها شدند که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در آن حضور داشته است. سال گذشته نیز دهها نفر از شیعیان نیجریه، به جرم شرکت در مراسم روز جهانی قدس به شهادت رسیدند.

چرا کسی برای نیجریه شمع روشن نکرد +تصاویر (+18)

حادثه پاریس باعث شد تا عده ای خود را به سفارت فرانسه برسانند و با روشن کردن شمع ابراز همدردی کنند اما برای فاجعه کم سابقه نیجریه هیچ شمعی روشن نشد.
   
ادامه مطلب ...

زمان جنگ با ایران "حتی فرصت تلفن کردن" هم نخواهید داشت

وزیر خارجه سابق آمریکا سخنانی را درباره جنگ آتی ایران و عربستان مطرح کرده که قابل بررسی است.

  ادامه مطلب ...

چرا اعراب تمایلی به مبارزه با داعش ندارند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته های اخیر، از یک سو با استمرار حملات روسیه علیه مواضع گروه های تروریستی در سوریه و از سوی دیگر، با ورود جدی فرانسه، انگلیس و سپس آلمان به عرصه حملات هوایی علیه داعش در سوریه، بحث ها درباره چشم انداز آینده مبارزه با تروریسم در این کشور شدت گرفته است. در این میان، یکی از سؤالات مهم، دلیل عدم مشارکت جدی کشورهای عربی در عرصه مبارزه با داعش است.



 
ادامه مطلب ...

ارتقای کروز ۳۰۰ کیلومتری قدیر در دستور کار نداجا

 به گزارش صد خبر؛دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درخصوص آخرین وضعیت تعمیر و ساخت ناوشکن‌ها از جمله ناوشکن سهند گفت: ما در این حوزه به دستاوردهای ارزشمندی دست‌ یافته‌ایم و آخرین ناوشکن ما سهند نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: اقدامی که ما اخیرا انجام داده‌ایم این است که ناوشکن‌های‌مان را به موشک‌های کروز پیشرفته تجهیز کرده‌ایم و در همین راستا نیز موشک قدیر را از وزارت دفاع تحویل گرفته‌ایم و آن را بر روی ناوشکن‌های‌مان نصب کرده‌ایم.فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: قدیر از جمله موشک‌های پیشرفته‌ای است که در اختیار داریم و اساساً چون باید امنیت را در دریا تأمین کنیم و توان دفاع از خود را داشته باشیم، باید به موشک‌هایی با برد و دقت خوب دست یابیم و امروز به این هدف رسیده‌ایم.سیاری با بیان این مطلب که موشک‌های در اختیار ما از دقت بالا، سرجنگی خوب و قابلیت جنگال برخوردار هستند، اظهار داشت:‌ آخرین سری از موشک‌های پیشرفته‌ای که در اختیار داریم، قدیر است اما این موشک‌ها ارتقاء خواهد یافت و سال به سال به موشک‌های جدید دست خواهیم یافت.

تصاویری خیره کننده از مناطق بکر

صفحه سفرهای نشنال جئوگرافی با عکس هایی از مناطق بکر و زیبا در جهان به روز می شود.
 تصاویری خیره کننده از مناطق بکر (قسمت پنجم)
ادامه مطلب ...

هر طرفی را که نیروهای ما را تهدید کند، نابود می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با دیدار از مقر وزارت دفاع روسیه در جریان روند عملیات نظامی در سوریه قرار گرفت.
پوتین گفت ناوگان دریایی روسیه توانسته است با دقت بالا به مواضع تروریستها در سوریه حمله کند. 
پوتین گفت: به همه کسانی که می خواهند سربازان ما را تحریک کنند هشدار می دهیم و تدابیر نظامی اضافی را برای حمایت از آنان اتخاذ کرده ایم. 
وی افزود: عملیات نظامی روسیه در سوریه با هدف دور کردن روسیه از خطرات تروریسم صورت می گیرد. 
رئیس جمهور روسیه گفت هر هدفی را که نیروهای عمل کننده ما را در سوریه تهدید کند نابود خواهیم کرد. 
ولادیمیر پوتین در ادامه اظهاراتش گفت: نیروهای مسلح روسیه تسلیحات و مهمات و همچنین پشتیبانی هوایی در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار می دهد.

ترکیه شریک جرم داعش در قاچاق نفت

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: اگر کمک های ترکیه نبود، گروه تروریستی داعش نمی توانست به این گستردگی نفت قاچاق کند.  ادامه مطلب ...

انهدام هفتمین ناوچه متجاوزان در یمن

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد واحد موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، ناوچه متجاوزان را نزدیک سواحل شهر مخا در استان تعز هدف قرار دادند که در نهایت این اقدام به غرق شدن ناوچه جنگی منجر شد.
مواضع نظامی ارتش سعودی در مناطق جیزان در جنوب عربستان و مواضع مزدوران آنها در استانهای مختلف نیز هدف حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.


جنگنده‌های ایرانی کابوس آمریکا و اسرائیل

جمهوری اسلامی ایران با طراحی و تولید انواع جنگنده و پهباد پیشرفته فرماندهان آمریکایی و اسرائیلی را وحشت زده کرد. 
ادامه مطلب ...

اعترافات تکان‌دهنده همدست ابوبکرالبغدادی درباره داعش

اعترافات تکان‌دهنده همدست ابوبکرالبغدادی درباره داعش

بر اساس اعترافات این سرکرده داعشی میزان دلارهای ارسالی از سوی شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس برای گروه تروریستی داعش به این شرح است:

حکومت قطر : 120 میلیون دلار

آل سعود : 50 میلیون دلار

شیخ نشین امارات: 35 میلیون دلار

حکومت بحرین: 12 میلیون دلار

کویت :یک میلیون و 850 هزار دلار

مبالغ فوق از طریق تجار این کشورها در اختیار گروهک تکفیری داعش قرار می‌گیرد.
بنا به اعتراف این سرکرده داعشی، برخی منابع مالی داعش از سوی برخی دولت‌های غربی و همچنین رژیم صهیونیستی تامین می‌شود.

اعترافات همدست ابوبکرالبغدادی نشان می‌دهد که تعداد تروریست‌های عضو گروهک تکفیری داعش، حدود 52 هزار نفر است.

قرائت نامه مقام معظم رهبری در کلیسای قدیمی شهر رم

کشیش «حداد متانوس» مسئول این کلیسا  ضمن قراعت نامه رهبری در کلیسای رم , با متهم کردن برخی از دولتهای غربی و عربی به ویژه امریکا و عربستان سعودی در گسترش تروریسم در عراق و سوریه گفت: تا سال ۲۰۱۱ میلادی تمام پیروان ادیان در سوریه با دوستی در کنار یگدیگر زندگی می کردند اما بیش از چهار سال است که این کشور در آتش بحرانی که توسط قدرت‌های استکباری و متحدین منطقه‌ای آنها شعله‌ور شده می سوزد.

ایران همانند همه کشورهای منطقه، خواهان نابودی داعش است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوریوک تایمز، جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا --  در پاسخ به این پرسش که آیا ایرانی ها آنچنان که باید برای مقابله با تروریست ها در منطقه گام برداشته اند، اظهار داشت: "گزینه های پیش روی ایران پیچیدگی خود را دارند و این کشور همانند هر کشور دیگری در منطقه در پی نابودی تروریست هاست."  
کری در عین حال مدعی شد: " همکاری نزدیک ایران با شبه نظامیان شیعه در عراق، اقدام های آمریکا را در این کشور سخت تر کرده است؛ اما ایرانی ها در مناطق مرزی و دیگر عملیات ها - بدون هماهنگی با آمریکا - کمک شایانی به عراق کرده اند." 

فرار ابوبکر بغدادی به سرتِ لیبی

فرار ابوبکر بغدادی به سرتِ لیبی

برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند ابوبکر بغدادی مجبور شده بود مکان اقامتش را تغییر دهد تا سازمانهای اطلاعاتی عراق او را تعقیب نکنند. برای مثال، برخی از خبرگزاری ها از فرار سرکرده داعش به ترکیه خبر داده بودند. این درحالیست که روزنامه الشروق فاش کرد بغدادی پنجشنبه گذشته به صورت ناگهانی به شهر سرت لیبی رسید. برخی منابع معتقدند از آنجایی که این منطقه در کنترل کامل تروریست های داعش است، ابوبکر بغدادی در آنجا مستقر خواهد شد. ساختمان "واغادوغو" که به شدت مقاوم سازی شده است در شهر سرت قرار دارد و بمباران نمی تواند به آن آسیبی بزند. زیرا بخش زیادی از این ساختمان در زیر زمین قرار دارد.  
نیروهای فجر لیبی که یکی از گروههای مسلح در این کشور هستند اعلام کرده اند بغدادی چند روز پیش به صورت سرّی وارد لیبی شد و "ابوبکر شیکاو" -- سرکرده بوکوحرام در نیجریه -- نیز او را همراهی می کرد؛ شیکاو به تازگی با داعش بیعت کرده است. 

دربار عربستان مروج تفکرات افراطی است

دربار عربستان مروج تفکرات افراطی است/ خطبه‌‌های علمای سعودی تفاوتی با گفته‌های بغدادی ندارد

روزنامه آلمانی در گزارشی انتقادی با عنوان «شاهزاده‌های خطرناک» نوشت: عربستان سعودی با سیاست‌های خود تروریسم و افراطی‌گری را در جهان گسترش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: دربار عربستان مروج تفکرات افراطی است/ خطبه‌‌های علمای سعودی تفاوتی با گفته‌های بغدادی ندارد 
ادامه مطلب ...

خستگی کشورهای متجاوز به یمن از طولانی شدن جنگ/

خستگی کشورهای متجاوز به یمن از طولانی شدن جنگ/ هشدار شدید آمریکایی‌ها به «محمد بن سلمان»

بیش از ۹ ماه از جنگ یمن می‌گذرد، درگیری‌ها همراه با صرف میلیاردها دلار سلاح، هیچ دستاوردی برای عربستان نداشته است. حال نه تنها رهبران سعودی، بلکه آمریکا نیز از طولانی شدن جنگ یمن خسته شده‌ است.

خبرگزاری فارس: خستگی کشورهای متجاوز به یمن از طولانی شدن جنگ/ هشدار شدید آمریکایی‌ها به «محمد بن سلمان» 
ادامه مطلب ...