فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است

آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است/ امروز مهمترین وظیفه، تبیین و مبارزه برای روشنگری است

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تأکید بر اینکه آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریب‌کاری‌های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده‌های قدرت‌ها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد. 

ورود رزمی‌کار ایرانی به رینگ مسابقات آمریکا با مداحی و پرچم یا حسین(ع

افسران - ورود رزمی‌کار ایرانی به رینگ مسابقات آمریکا با مداحی و پرچم یا حسین(ع) + فیلم

 به گزارش گروه چند رسانه‌ ای خبرگزاری میزان، استاد سیامک خرمی رئیس سبک کیک جیتسو ایران که در یکی از مسابقه حرفه‌ای کیک جیتسو در آمریکا شرکت کرده بود، با پرچم یا حسین (ع) وارد رینگ مسابقه شد.

هم‌زمان با ورود سیامک خرمی به سالن مسابقه و حضور در رینگ نیز به درخواست وی، صدای مداحی و رجزخوانی یکی از مداحان ایرانی خطاب به داعش و تروریست‌های تکفیری از بلندگوهای سالن پخش شد.
در مسابقات حرفه‌ای کیک جیتسو در آمریکا مرسوم است که هنگام ورود فایتر به سالن مسابقه و حضور در رینگ، آهنگ مورد علاقه وی در سالن مسابقه پخش می‌شود.

جدال لفظی آمریکا و روسیه

افسران - جدال لفظی آمریکا و روسیه

 باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با رهبران پنج کشور شمال اروپا گفته است که ایالات متحده و این کشورها در نگرانی درباره 'حضور نظامی خصمانه و فزاینده' روسیه اتفاق نظر دارند. این ساعاتی پس از موضع‌گیری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در انتقاد از گسترش سپر دفاع موشکی ناتو بود.

جزئیات بیشتر در لینک زیر
atraknews.com/new.as

 

تا آیت‌الله خامنه‌ای زنده است، امیدی به عقب‌نشینی ایران نداریم!

مؤسسه آمریکایی گیت استون: تا آیت‌الله خامنه‌ای زنده است، امیدی به عقب‌نشینی ایران نداریم!

افسران - مؤسسه آمریکایی گیت استون:
تا آیت‌الله خامنه‌ای زنده است، امیدی به عقب‌نشینی ایران نداریم!

10 دلیل برای شباهت اسرائیل و عربستان

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت هافینگتون پست در گزارشی نوشت: عربستان سعودی و اسرائیل در ظاهر دشمنان خونی یکدیگر هستند. آن ها هیچ گاه رابطه دیپلماتیک نداشته اند و عربستان همیشه از حامیان فلسطین بوده است. اسرائیل نیز که همیشه ادعای در معرض خطر بودن دارد، از سوی بسیاری از حامیان و متحدان سعودی مورد حمله قرار گرفته است. 

در چند سال گذشته شایعات بسیاری مبنی بر جلسات مخفیانه و تبادل اطلاعاتی عربستان و اسرائیل منتشر شده است. در سال 2015 مسئولان سابق سعودی و اسرائیلی تایید کردند که در گذشته برای بحث در زمینه های نفوذ ایران در عراق، سوریه، یمن، لبنان و برنامه هسته ای ایران با یکدیگر ملاقات کرده اند. "شیمون شاپیرا،" یک نماینده اسرائیلی که در این جلسات حضور داشت در این باره اظهار کرد: "ما متوجه شدیم که مشکلات و چالش هایی مشترک پیش رو داریم و راه حل تعدادی از آن ها نیز مشابه است."

 
ادامه مطلب ...

رازهایی که 'فرمانده نیروی زمینی ارتش' درباره درگیری با 'داعش' بر ملا کرد

افسران - رازهایی که 'فرمانده نیروی زمینی ارتش' درباره درگیری با 'داعش' بر ملا کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت:‌ «در سال ۹۳، داعش در یک فاصله زمانی کوتاه خود را از استان الانبار -عراق- به استان دیالی که هم‌مرز استان کرمانشاه و ایلام است، رساند. از طرف دیگر به سعدیه و جلولا آمدند و می‌خواستند در گام بعدی تا خانقین که در ۱۲ کیلومتری مرز ماست، برسند که یگان‌های نیروی زمینی با قدرت وارد عمل شدند.»

  ادامه مطلب ...

سردار ناظری به علت عارضه قلبی درگذشت

سردار ناظری به علت عارضه قلبی درگذشت

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوران دریایی سپاه پاسداران شب گذشته مصادف با روز پاسدار به علت عارضه قلبی درگذشت.
 
وی از جمله فرماندهان حاضر در عملیات دستگیری متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به آب‌های کشور در خلیج فارس بود که در مجموعه تلویزیونی فرمانده نیز نقش فرماندهی را ایفا می‌کرد. 
سردار ناظری که شب گذشته به مناسبت روز پاسدار در بندر لنگه سخنرانی داشته بعد از این مراسم و در مسیر جزیره فارو دچار عارضه قلبی شده و به رحمت خدا رفته است.

حد آیة الکرسی تا کجاست؟

حد آیة الکرسی تا کجاست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله وحید خراسانی در پاسخ به سئوالی پیرامون انتهای آیة الکرسی نظر خود را بیان کردند.
متن سئوال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است.
سؤال: آیا آیة الکرسی که در نماز خوانده می شود باید تا کجا ختم شود تا «وهو العلی العظیم» یا تا «هم فیها خالدون» ؟
پاسخ: آیة الکرسی تا «و هو العلی العظیم» است ولی در موارد خاصّی مثل نماز لیلة الدفن، احتیاط آن است که تا «هم فیها خالدون» خوانده شود.
منبع:حوزه

اذعان رئیس اسبق سیا به «رهبری قدرتمندانه» آیت‌الله خامنه‌ای در ایران

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «لئون پانتا» رییس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بین سال های 2009 تا 2011  در گفتگو با نشریه «نیویورک تایمز» در زمینه ارزیابی‌های خود از گروه‌های سیاسی داخل ایران گفت که در مقام ریاست سیا هرگز ارزیابی نکرده بود که تفاوت معناداری بین میانه‌روهای ایران و اصولگرایان وجود داشته باشد.

او در این زمینه گفت: بی‌تردید رهبر ایران و نیروهای تحت امرش قدرتمندانه کشور را هدایت کردند و توانستند به پیشرفت‌هایی نائل شوند.
دو مقام فعلی و سابق آمریکا نیز پیش از این در اظهار نظرهای جداگانه تاکید کرده بودند که حتی با وجود برخی دیدگاه‌های متفاوت سیاسی در ایران، این کشور دستاوردهایی را کسب کرده است. 

امنیت جمهوری اسلامی در دنیا کم نظیر است

امنیت کشور برای مردم ملموس است

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه  در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی های سپاه پاسداران، سایر نیروهای مسلح و امنیتی کشور دانست و گفت: امنیتی که هم اینک در جمهوری اسلامی ایران برقرار است حتی در قلب اروپا نیز وجود ندارد.متاسفانه برخی ها امنیت کشور را منکر می شوند و کفران نعمت می کنند.

امنیت جمهوری اسلامی در دنیا کم نظیر است

امنیت کشور برای مردم ملموس است

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه  در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی های سپاه پاسداران، سایر نیروهای مسلح و امنیتی کشور دانست و گفت: امنیتی که هم اینک در جمهوری اسلامی ایران برقرار است حتی در قلب اروپا نیز وجود ندارد.متاسفانه برخی ها امنیت کشور را منکر می شوند و کفران نعمت می کنند.

پشتیبانی از "یگان‌های رزمی نزاجا" با خودرو تاکتیکی "رنجر" + تصاویر و مشخصات

خودرو "رنجر" چه خصوصیاتی دارد؟

این خودرو تاکتیکی به منظور حرکت در مناطق  "صعب‌العبور"  طراحی و تولید شده است. با توجه به اینکه مناطق کوهپایه‌ای و صحرایی بسیاری در نقاط مرزی و مرکزی کشور وجود دارد ؛  این خودرو می‌تواند کمک بی‌نظیری به یگان‌های سطحی برای نقش آفرینی در رزم زمینی باشد.

پشتیبانی از

 
ادامه مطلب ...

: اگر مدافعان حرم در منطقه نجنگند ؛ باید در کرمانشاه و همدان جلوی دشمن را بگیریم.


افسران - رهبر انقلاب: اگر مدافعان حرم در منطقه نجنگند ؛ باید در کرمانشاه و همدان جلوی دشمن را بگیریم.

 رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم:

«حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ملت ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند:
یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند...
امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم. در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.
امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند، ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت، این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی‌شـود». (بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم)
منبع:www.tasnimnews.com/f

اسامی13تن از شهدای مازندرانی خان طومان

افسران - تقدیم به13تن از شهدای مازندرانی خان طومان

ماه شعبان خبر شهدشهادت آورد
خبر غرش شیران ولایت آورد
سوریه بار دگر کرب بلا برپاشد
سیزده نور ز دریای خزر پیداشد
سیزده مرد که از خطه سرسبز شمال
با پر وبال شکسته همه در اوج کمال
بهر یاری حرم در یم خون غلطیدند
فاطمه، مادر عباس به مقتل دیدند
گفته زهرا چو شما حامی زینب گشتید
مثل عباس مدافع به حرم ها گشتید
حال من مادرتان هستم و ممنون زشما
میبرم تک تک تان را بسوی عرش خدا
عرش پاداش همین عشق حسینی شماست
رزقتان تا به ابد در بر من پا برجاست

اسامی این شهدا عبارتند از :
1- یدالله قنبری ازبهشهر
2- محمود دادمهر ازساری
3- سیدجواد اسدی از ساری
4- حسین مشتاقی از نکا
5- رحیم کابلی از بهشهر
6- محمد بلباسی از قائم‌شهر
7- سیدرضا طاهر از بابل
8- علی عابدینی از فریدونکنار
9- علیرضا بریری از بابلسر
10- علی جمشیدی از نور
11- رضا حاجی‌زاده از آمل
12-حسن رجائی فر از بابل
13- سعید کمالی از ساری

داستان مش حسن و کره الاغ کدخدا

داستان مش حسن و کره الاغ کدخدا

 
به گزارش راهکارنیوز، وبلاگ معبر سایبری نوشت: روزی روزگاری در یکی از روستا ها کدخدای زندگی می کرد که همیشه به مردم دیگه زور می گفت و از اون ها سوءاستفاده می کرد و هیچ خدایی رو بنده نبود.
از قضا توی این روستا مش حسنی زندگی می کرد که یک باغ سرسبز میوه داشت. اما کدخدای زور گو بخاطر اینکه چاه آب دستش بود، آب باغ مش حسن رو بسته بود.

 
ادامه مطلب ...

/ اقتدار نظامی جمهوری اسلامی

افسران - موشک بالستیک شهاب 3 / اقتدار نظامی جمهوری اسلامی

موشک بالستیک شهاب 3
طول: ۱۶٫۵۸ متر - قطر: ۱٫۳۸ متر
وزن: ۱۷۸۰ تا ۲٫۱۸۰ کیلوگرم 
برد: ۲۵۰۰ کیلومتر
موتور: موتور تک مرحله‌ای با سوخت جامد
کلاهک: ۱۲۰۰ کیلوگرم
دقت: 30متر - ساخت: 1997

طرح امارات برای سرنگونی پادشاه سعودی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، فعال عربستانی که به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل پشت پرده آل سعود شهرت بسیاری کسب کرده است، از طرح امارات برای سرنگون کردن شاه سعودی خبر داد. 
بر این اساس، "مجتهد" در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر طرحی را فاش کرد که محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی آن را مدیریت می کند و هدف از این طرح رساندن محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی به تخت پادشاهی است. 
وی درباره جزئیات این طرح افزود: بن زاید فردی زیرک به نام ترکی الدخیل از دست اندرکاران رسانه را به عنوان حلقه اتصال خودش با بن سلمان انتخاب کرده، زیرا وی از نظر روحی به بن سلمان نزدیک است و همزمان مورد اعتماد بن زاید است. همچنین ترکی خوب می تواند ماموریتی را که بن زاید می خواهد اجرا کند. هدف از این ماموریت هدایت و سوق دادن بن سلمان به سمت همان چیزی است که محمد بن زاید می خواهد.
 
ادامه مطلب ...

شعر زیبای امام خمینی (ره) و جواب زیبای حضرت ایت الله خامنه ای با شعر به آن »


افسران - شعر زیبای امام خمینی (ره) و جواب زیبای حضرت  ایت الله خامنه ای با شعر به آن »افسران - شعر زیبای امام خمینی (ره) و جواب زیبای حضرت  ایت الله خامنه ای با شعر به آن »

امام خمینی:

 من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمـار تـو را دیـدم و بیمار شدم
فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سر دار شدم
غم دلدار فکنده است به جانم، شرری
که به جان آمدم و شهره بازار شدم
درِ میخانه گشایید به رویم، شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه، بیزار شدم
جامه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم
خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم
واعظ شهر که از پند خود آزارم داد
از دم رند می آلوده مددکار شدم
بگذارید که از بتکده یادی بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم


مقام معظم رهبری:

 تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی
تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی
تو که فارغ شده بودی ز همه کان و مکان
دار منصور بریدی همه تن دار شدی
عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر
ای که در قول و عمل شهره بازار شدی
مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی
وه که بر مسجدیان نقطه پرگار شدی
خرقه پیر خراباتی ما سیره توست
امت از گفته در بار تو هشیار شدی
واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی
دم عیسی مسیح از تو پدیدار شدی
یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم
ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی 

سرلشکرهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بهتر بشناسیم.

در این گزارش نگاهی گذرا به فرماندهان دارای درجه سرلشکری در کشورمان می‌اندازیم؛ فرماندهانی که دارای بالاترین سوابق رشادت و شجاعت در دوران دفاع مقدس و پس از آن را در کارنامه مادی و معنوی خود دارند.  
سرلشکر در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به درجهٔ نظامی بالاتر از سرتیپ و پایین‌تر از سپهبد گفته می‌شود. معادل آن در نیروی هوایی به همین نام و در نیروی دریایی ایران دریابان است. این درجه بالاترین درجه‌ای است که در حال حاضر در ایران به یک نظامی اعطا شده‌است. بلندپایه‌ترین فرماندهان نظامی ایران یعنی سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و سرلشکر جعفری فرمانده سپاه در حال حاضر، همگی سرلشکر هستند. 
 ستون‌های نیروهای مسلح ایران چه کسانی هستند + تصاویر
 
ادامه مطلب ...

سرلشکر عطا‌الله صالحی

سرلشکر عطاءالله صالحی از جمله فرماندهان دلاور ارتش در دوران جنگ تحمیلی است که در سال 84 به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. تشکیل نیروی مستقل پدافندی با مسئولیت ارتش و نیز ساخت تجهیزات مدرن دفاعی همچون جنگنده صاعقه، ناوشکن جماران، انواع زیردریایی و تانک از جمله نقاط درخشان مسئولیت سرلشکر صالحی است. تدوین طرح‌های راهبردی چون حضور شناورهای ایرانی در خلیج عدن و دریای مدیترانه از جمله مصادیق نگاه راهبردی این فرمانده ارشد نیروهای مسلح است. 
 
ستون‌های نیروهای مسلح ایران چه کسانی هستند + تصاویر

سپهبد علی صیاد شیرازی؛ کابوس منافقین

شهید گرانقدر نیروهای مسلح از جمله فرماندهان غیور ارتش در دوران دفاع مقدس بود که پس از این دوران نیز در ستاد کل نیروهای مسلح به خدمت مشغول بود. شهید صیاد شیرازی پس از دریافت درجه سرلشکری، به درجه رفیع شهادت نائل شد. نقل است که پس از دریافت این درجه، بسیار خوشحال بود و هنگامی که علت آنرا پرسیدند، گفته است که امروز فهمیدم ولی فقیه از من راضی است. شهید صیاد شیرازی فرماندهی عملیات مرصاد را بر عهده داشت که با کمک خداوند منافقین را در اسرع وقت تار و مار کرد. 

ستون‌های نیروهای مسلح ایران چه کسانی هستند + تصاویر

سوریه محور اصلی حمایت از مقاومت

سید حسن نصرالله: حزب الله با قدرت از ملت ها دفاع می کند/حمایت مردمی بزرگترین قدرت ماست

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله -- دبیرکل حزب الله لبنان-- در سخنرانی خود در مراسم هیئت حمایت از مقاومت اسلامی از هر نوع حمایت از مقاومت تشکر کرد و گفت: مقاومت به دفاع از کشورها، ملت ها و کرامت ها ادامه خواهد داد و پیروزی های آن ادامه خواهد داشت.  نصرالله افزود: حمایت های مردمی یکی از مهمترین عوامل قدرت ماست و به همین علت امروز شاهد تلاش ها برای ضربه زدن به حامیان مردمی مقاومت هستیم. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: طرحی جهانی برای نابودی مقاومت اسلامی وجود دارد و از آن‌جایی که سوریه محور اصلی حمایت از این مقاومت بود، عرصۀ اجرای این طرح شد.

«حسینی بای» پای سفره عقد

افسران -  «حسینی بای» پای سفره عقد

مراسم عقد خبرنگار سیما حسینی بای امروز در آسایشگاه جانبازان ثارالله برگزار شد.خطبه عقد این زوج را با مهریه 14 سکه حدادعادل خواند.

اقرأ بسم ربک الذی خلق ... خلق الانسان من علق

افسران - اقرأ بسم ربک الذی خلق  ...  خلق الانسان من علق

امروز قلب عالم و آدم حرای توست - 
امروز هر چه میشنوم از صدای توست - 
اقرأ بسم ربک یا ایها الرسول - 
فریاد کن رسول که دنیا برای توست -