فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

ایندیپندنت: کودتای ترکیه شکست خورد اما تا کودتای بعدی فاصله زیادی نیست

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایندیپندنت در مطلبی با اشاره به کودتای نظامی اخیر در ترکیه نوشت: زمانی که رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – در تلاش برای احیای امپراتوری عثمانی تمامی همسایگانش را به دشمن تبدیل کرد باید انتظار یک کودتای نظامی دیگر را نیز از ارتشی که هیچوقت به دولت وفادار نبوده است، می‌کشید. اما با وجود شکست کودتای جمعه شب، تصور اینکه از این پس دیگر ارتش ترکیه مطیع و فرمانبردار سلطانش خواهد بود، کاملا اشتباه است. 
 
ایندیپندنت در ادامه نوشت: وقایع یکی دو روز اخیر در استانبول و آنکارا نشان می‌دهد مفهوم دولت – ملت در منطقه خاورمیانه به این معنا که کشورهای این منطقه دارای نهادها و مرزهای دائم و ماندگار هستند، از میان رفته و زخمی که طی سالهای اخیر بر پیکر سوریه، عراق، مصر و سایر کشورهای جهان عرب نشسته است نیز از همین مسئله ناشی می‌شود.  
ادامه مطلب ...

کودتای "ساختگی" در حریم سلطان برای آشتی با اسد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ضاحی خلفان که از نزدیکان محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی است و به تنهایی به جای تمامی سردمداران "کم‌حرف" امارات درباره هر چیز اظهارنظر می کند، پس از کودتای ناکام ترکیه، در توییتر نوشت: "آنچه در ترکیه رخ داد، به نظر ساختگی و از پیش طراحی شده است تا برای اردوغان فرصتی به منظور آشتی با همتای سوری‌اش فراهم شود و به بهانه ایجاد امنیت در ترکیه و رفع خصومت با همسایگان، از اسد صلح و آشتی "التماس" کند.
به عقیده خلفان، "اردوغان از زمانی که نیت خود برای آشتی با ایران و اسد را آشکار کرد و از پوتین عذر خواست و به دشمنی با مصر ادامه داد، اعتبار خود را از دست داده است".
وی افزود: اردوغان چه پیروز شود و چه ببازد، برای اعراب در حد شخصیتی است که فقط به منافع خودش فکر می کند، حتی اگر این کار به بهای تهدید امنیت ملی کشورهای عربی تمام شود. عرب ها نباید به اردوغانِ دمدمی مزاج امید ببندند، چرا که او فقط به منافع حزب خود می اندیشد، نه منافع اعراب.

یادی از شهدای نیروی هوایی:شهید سرلشکر خلبان فریدون ذوالفقاری

20 خرداد، سالروز پرواز بی بازگشت نابغه گردان شناسایی؛

 

درجه: سرتیپ

نام: فریدون

نشان: ذوالفقاری

عنوان سازمانی: معاون عملیاتی منطقه‌ی هوایی مهرآباد

عنوان تخصصی: خلبان شکاری

تاریخ تولد: 21/1/1324 تهران

تاریخ شهادت: 20/3/1365

وضعیت تأهل: متأهل

تعداد فرزندان: دو دختر

محل دفن: بهشت زهرا در تهران  ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خواسته‌ها و بهانه‌های آمریکا حد و حدودی ندارد و رفت‌و‌آمد‌های دانشگاهی‌، علمی و برجامی با غرب، ابزار نفوذ را فراهم می‌کند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جلسه حدیث شریف کساء در اهواز اظهار داشت: ما باید با نگاه انقلابی وارد صحنه نبرد با دشمن شویم چون راه‌حل پیروز شدن در این صحنه نگاه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: چرا باید بشینیم و به مصوبات مجلس نمایندگان آمریکا خیره بشویم چرا نباید از نگاه انقلابی با روحیه جهادی و به روش امام راحل (ره) و مطابق فرمایشات امام خامنه‌ای حرکت کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به حضور مستشاران سپاه در سوریه و عراق گفت: ما در سوریه و عراق یک لایه که روحیه مقاومت انقلابی و بسیجی است، را تربیت کردیم که آثار آن مقاومت‌ها که به عشق و صمیمیت دو جانبه تبدیل شده را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خواسته‌ها و بهانه‌های آمریکا حد و حدودی ندارد و رفت‌و‌آمد‌های دانشگاهی‌، علمی و برجامی با غرب، ابزار نفوذ را فراهم می‌کند.

سردار حاجی‌زاده در ادامه سخنانش به حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: حقوق‌های نجومی نماد غرب‌گرایی و اشراف‌گرایی است و اگر مدافعان حقیقی انقلاب مانند شهدای مدافع حرم با این افراد مقایسه شوند، می‌بینیم مدافعان اصلی انقلاب نسبتی با روحیه اشرافی‌گری ندارند.

وی افزود: مدتی پیش میهمان خانواده شهید مدافع حرم در منطقه‌ای بسیار ضعیف تهران بودیم که روحیه شهادت‌طلبی و شور و عشق به انقلاب را در آن‌ها مشاهد می‌کردیم و در هنگام خروج از همسایگان پرسیدیم، پدر شهید با این روحیه انقلابی چه کاره هستند که در پاسخ گفتند وی مدتی است بیکار است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری خجالت‌آور است و همه بدانند که راه‌حل اصلی برای تمامی این مشکلات در جامعه داشتن "نگاه انقلابی" است


تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 12:39 |  
 

ارتش و انصار الله یمن از سامانه موشکی جدیدی رونمایی کردند که در صورت عملیاتی شدن می تواند مواضع رژیم سعودی را در فاصله نزدیک هدف قرار دهد.


 تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 9:23 | 
 
 

عادل جبیر:آنکارا به سادگی نمی تواند به معارضان سوری خیانت کند/فروپاشی ترکیه در صورت کوچکترین اشتباه!

 یلدریم نخست وزیر ترکیه پس از پایان تنش ترکیه با رژیم صهیونیستی و روسیه، ابراز اطمینان کرده بود که روابط کشورش با سوریه عادی خواهد شد. این اظهارات پرسش های زیادی را درباره علت تغییر موضع ترکیه ایجاد کرده است. 

 نظریه: آیا این کودتا می تواند هدایت شده از سوی آل سعود برای گوشمالی دولت اردوغان باشد؟ زیرا سابقه خنجر از پشت زدن به دوستان خود در آل سعود مسبوق به سابقه است. مانند: صدام حسین، حسنی مبارک،علی عبدالله صالح و محمد مرسی و...


 
تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 9:9 |  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان -- رییس جمهور ترکیه -- در نشست خبری خود در فرودگاه آتاترک استانبول دستور سرنگونی جنگنده های کودتاگران نظامی را صادر کرد. 
بر این اساس، رییس جمهور ترکیه از دستگیری 120 نفر در ارتباط با کودتای اخیر این کشور خبر داد. وی افزود: محاکمه قضائی متهمان به دخالت در کودتا از فردا آغاز می شود.
 
اردوغان گفت: کودتاگران رییس دفترم را گروگان گرفته اند.
 
در عین حال، نشریه فارن پالسی اردوغان را در کودتا مقصر دانست. این نشریه نوشت ؛ رجب طیب اردوغان، نباید هیچ کس را جز خودش در کودتا مقصر بداند. پس از سالها عمل نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت.

تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:52 |  
 
 
کودتا در ترکیه/ پرواز جنگنده ها و هلکوپترهای نظامی/ سقوط تلویزیون ترکیه و فرودگاه استانبول+تصاویر

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان از پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز آسمان آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند.  شبکه خبری «آی‌24» از استقرار گسترده نیروهای نظامی در آنکارا و استانبول خبر داده است. همه پروازها از فرودگاه آتاتورک کنسل شد.
 
تحولات روز 26 تیر را در این قسمت مشاهده کنید:


ادامه مطلب
تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:34 | 
 
 

زمان دریافت خبر: شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۹

منبع خبر: واحد مرکزی خبر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان از پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز آسمان آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند. - 01:28 به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع ریاست جمهوری ترکیه از جهان خواست در کنار مردم ترکیه بایستند و همبستگی خودشان را با آنها حفظ کنند. - 01:24 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بالگردهای نظامی ارتش ترکیه برای حمایت از ستاد فرماندهی ارتش در اطراف ستاد در حال پرواز و تیراندازی هستند. - 01:22 فرودگاه آنکارا هم سقوط کرد. بمبی در آنکارا منفجر شد. تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک کنسل شده است ...


تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:27 | 
 
 
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قیداری؛ مدیر گروه مطالعات دفاعی و امنیتی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در صفحه توئیتر خود در واکنش به خبری مبنی بر اینکه پس از وقوع کودتا در ترکیه، اردوغان وارد ایران شده و توسط نیروهای هوایی ارتش اسکورت شده است، نوشت: شایعه عبور هواپیمای اردوغان از مرزهای شمالغرب و اسکورت آن توسط نهاجا را سما تکذیب می‌کنم.
 
برگزاری جلسه فوری شورای امنیت ملی در کشور

تاریخ : شنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۵ | 8:25 | 
 
 
 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، ترکیه پس از سلسله ای سخنان مقامات این کشور درباره عادی سازی رابطه با سوریه، در برابر تهدیدهای بی سابقه عربستان تسلیم شد و سخنان خود را در این باره پس گرفت.
 
بر این اساس، عادل جبیر -- وزیر امور خارجه عربستان سعودی -- پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود، جان کری  و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «ترکیه به خوبی می داند قادر نیست به این سادگی به معارضین سوری خیانت کند».


 

در این مطلب معجون خانگی به شما که در چربی سوزی و رسیدن به وزن ایده آل بیشتر کمک می کند، معرفی شده است.


 تاریخ : جمعه بیست و پنجم تیر ۱۳۹۵ | 9:47 | 
 
 
 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد مقامات اطلاعاتی آمریکا بررسی گزارش 28 صفحه ای محرمانه درباره حملات 11 سپتامبر سال 2001 را تکمیل کرده اند. 
کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گزارشی رسمی 28 صفحه محرمانه را درباره حملات 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا منتشر کرد که به مدت 13 سال محرمانه باقی مانده بود. 
در این صفحات به ارتباط هایی احتمالی بین برخی از هواپیماربایان و افراد مرتبط با دولت عربستان سعودی اشاره شده است اما این ارتباط ها به طور مستقل قابل تایید نیست. 
خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد در گزارش محرمانه مربوط به حملات یازده سپتامبر هیچ ادله‌ای مبنی بر دست داشتن مسئولان سعودی در این حملات ذکر نشده است. 
در این اسناد آمده است که اسامه بسنان، یکی از هواپیماربایان از بندر بن سلطان، سفیر وقت رژیم سعودی در آمریکا پول دریافت کرده است. در این گزارش آمده است که همسر بسنان نیز از همسر بن سلطان مبلغی دریافت کرده است. 
برخی قانونگذاران آمریکایی مدعی بودند این 28 صفحه محرمانه از گزارش کنگره نشان دهنده وجود ارتباط میان شماری از مقامات دولتی عربستان سعودی با عاملان حملات 11 سپتامبر است. جان برنن، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ماه ژوئن گفت نباید هیچ فردی این بخش از گزارش را دلیل دست داشتن عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر تلقی کند. 

میهمان کنگره آمریکا: سخنان رهبر ایران درباره اسرائیل را جدی بگیرید

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز نشست استماعی با عنوان «حقوق‌بشر، یک زندانی بین‌المللی» برگزار کرد.
یکی از مدعووین این نشست، «مارک لاگون» رئیس موسسه خصوصی «خانه آزادی» بود؛ وی در پاسخ به سوال «رندی وِبِر» نماینده تگزاس در خصوص موضع آمریکا در قبال وضعیت حقوق‌بشری ایران و نقض حقوق اسرائیلی‌ها با تهدید به نابودی از سوی ایران، پاسخ جالبی داد.
وی در پاسخ به بخش اسرائیلی این پرسش چنین گفت: در خصوص سخنان رهبر ایران نظر من این است که باید سخنان دین‌سالاران را بخصوص وقتی از محو یک کشور از روی نقشه حرف می‌زنند، جدی گرفت.
لاگون سپس به روابط پسابرجامی آمریکا و ایران اشاره کرد و گفت: وقت آن است که به وضعیت حقوق‌بشر در ایران توجه شود و بر این کشور فشار بیاوریم.
ایران پس از امضای توافق با 1+5، بر اساس تعهدات برجامی خود، راکتور اراک را با سیمان پر کرد و از آن پس دولت اوباما بارها اعلام کرد مسیر ایران به سمت بمب (اتم) را مسدود کردیم.
دولت اوباما پیش از این توافق بارها اعلام کرده بود که تلاش ادعایی ایران برای دستیابی به بمب اتم، مشکلی است که باید با فشار حل شود.

تخریب بقیع عاشورای دوم است.

 

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌‌الله العظمی سبحانی در نوشتاری که از سوی دفتر این مرجع تقلید در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته تاکید کرده است: سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم است.

سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت، و هتک حرمت مراقد امامان معصومین در بقیع، عاشورای دوم است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند. لشکر جهل و ظلالت، در چنین روزی، با بیل و کلنگ نصب و عداوت به حرم شریف ائمه چهارگانه و دیگر وابستگان خاندان رسالت در بقیع یورش برده و آنها را با خاک یکسان کردند.

 

امنیت مرز را مدیون رشادت های مرزبانان هستیم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ حجت الاسلام ابراهیم گزمه گفت: امروزه نعمت امنیت را مدیون رشادت ها و جوان مردی های مرزبانان و همه ی افرادی که در مرز خدمت می کنند هستیم که با در پیش گرفتن راه شهدای دفاع مقدس توانسته اند امنیت را در مرزها به وجود آورند.
 
وی افزود: گروهک های تروریستی بارها در مرزهای جنوب شرق کشور دست به عملیات های غیر انسانی زده اند تا بلکه بتوانند ذره ای اختلاف در میان شیعه و سنی در استان بیاندارند اما هر یک از این اقدامات وحدت و انسجام را در منطقه بیشتر کرده است.
 
امام جمعه هیرمند بیان داشت: همه ی گروهک های تروریستی به دست آمریکا و اسرائیل مسلح می شوند و هدف آنان نیز از این عملیات ها بر هم زدن نظم عمومی جامعه است.
 
وی ابراز داشت: مسلما این آخرین اقدام آنان نیز نخواهد بود و باز هم گروهک های از خدا بی خبری به وجود خواهند آمد که این چنین اقداماتی را انجام بدهند اما مرزبانان فهیم جمهوری اسلامی ایران با عملیات های منحصر به فردی که انجام می دهند همواره از نفوذ انان به نقاط شهرهی همجوار مرز جلوگیری خواهند کرد.

دستگیری 5تا 6 تروریست که قصد خرابکاری در روز قدس و شب‌های قدر را داشتند

دستگیری 6 تروریست که قصد خرابکاری در روز قدس و شب‌های قدر داشتند/ اجازه کوچکترین آسیب به امنیت کشور را به آنها نخواهیم دادبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه شانزدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون دستگیری تیم تروریستی در ماه مبارک رمضان و اینکه آیا موارد دیگری از این قبیل نیز وجود داشته، گفت: خدا را شاکریم که در ماه مبارک رمضان به سربازان گمنام امام زمان(عج) این توفیق را داد که این مجموعه‌ای را که برنامه گسترده‌ای برای انفجار و اقدامات ضد امنیتی داشت را شناسایی کنند. این یکی از مواردی بود که زیر ضربه رفت و به اطلاع مردم رسید.





  ادامه مطلب ...

مچ بندهای جاسوسی عربستان بر دستان حجاج

عربستان سعودی برای جاسوسی از حجاج در مراسم حج و شناسایی و ربودن آسان حجاج مورد نظر خود، بستن مچ بند اجباری حجاج را در دستور کار قرار داده است. 

ادامه مطلب ...

اوصاف مردم در آخر‌الزمان(حکایت خوبان) ":

پیامبر گرامی اسلام (ص) در اواخر عمر خود اصحاب را جمع کردند و فرمودند: «زمانی بر مردم

 بیاید که اخلاق انسانی از آنان رخت بربندد، چنان که اگر نام یکی را بشنوی، به از آن بود که آن
را ببینی، یا اگر او را ببینی به از آن است که او را بیازمایی.
چون او را بیازمایی، حالات زشت و ناروا در او مشاهده می‌کنی. دین شان پول و قبله‌گاهشان
 زنان شان می‌شود.
برای رسیدن به اندک نانی، پیش هر کس کرنش می‌کنند. نه خود را در پناه اسلام می‌دانند ونه به
کیش نصرانی زندگی می‌کنند.
بازرگانان و کاسبان شان رباخوار و فریبکار، و زنان شان خود را برای نامحرمان بیارایند. در آن
هنگام، اشرارشان بر آن ها چیره گردند، و هر چه دعا کنند به اجابت نرسد.»(1)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- بحارالانوار، ج 77، ص 369

استقبال از ملک فهد با لنگه کفش

 فهد بن عبدالعزیز پنجمین پادشاه آل سعود بود که حدود دو سال پیش در 90 سالگی درگذشت .

تندیس این پادشاه در نمایشگاهی در عراق به نمایش گذاشته شده  است. بازدید کنندگان در این نمایشگاه نیز با دیدن تندیس وی، با لنگه کفش او را مورد لطف خود قرار دادند.
 
استقبال از ملک فهد با لنگه کفش+ عکس

چرا جده و مدینه طعمه انتحاری‌های داعش شدند؟ + تصاویر

از سبک انفجارهای اخیر عربستان نیز برمی‌آید که می‌تواند کار تکفیری‌ها باشد.
 
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهاجم انتحاری هنگام اذان مغرب خود را به یکی از قرارگاه‌های امنیتی در نزدیک مسجد النبی(ص) رساند و در آن جا خود را منفجر کرد، این اتفاق سبب وحشت نمازگزاران شد. در این انفجار چند نیروی امنیتی کشته و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند و خودروهای مرکز امنیتی نیز طعمه حریق شد. 
ادامه مطلب ...

مسعود رجوی به درک واصل شد+تصاویر

rajavi

«ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در اجتماع حامیان منافقین در پاریس ، از مرگ مسعود رجوی سرکرده این گروهک تروریستی خبر داد.

به گزارش العربیه، الفیصل خطاب به مریم رجوی از مسعود به عنوان «همسر مرحومتان» یاد کرد.

وی در این اجتماع  به اهداف شوم رژیم عربستان و همبستگی این رژیم با منافقین اعتراف کرد و گفت:من هم می‌خواهم که رژیم (ایران) سقوط کند.

۲۹۸۱۴۲_۱۴۵

«توفان» ایرانی تاکتیک ویژه داعش در عراق را به باد داد +عکس

به گزارش صدخبر   ؛ اگرچه توسعه توان رزمی ایران در راستای حمایت از ملت های مظلوم منطقه که می خواهند در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی بایستند، موضوع جدید یا کتمان شده ای نیست اما طی ماههای اخیر، مصادیق دقیق تر و مقتدرانه تری از تحویل دستاوردهای نظامی کشورمان به ارتش های منطقه دیده و شنیده می شود تا در مقابل جریانات تکفیری - صهیونیستی، توان دفاع از مرزها و مردمانشان را داشته باشند.
یکی از این موارد مهم را می توان در انتشار تصاویری متعدد از حضور موشک ضد زره ایرانی در عراق دانست که نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در حجم بالایی از آن بهره می برند. موشک توفان یکی از مشهورترین و مدرن ترین سلاح های ضدزره‌ای است که به دست متخصصین ایرانی در انواع مختلف به بهره برداری رسیده است. 
ادامه مطلب ...

چرا افشای بیلبوردی جنایات آمریکا کام عده‌ای را تلخ می کند؟

حقوق بشر آمریکایی

 نصب پوسترهایی در سطح شهر تهران با عنوان «حقوق بشر آمریکایی» که به انتقاد از سیاست‌های داخلی آمریکا و جنایات دولت این کشور می‌پردازد، گویا به مذاق عده ای خوش نیامده است.

 سالگرد جنایت آمریکا و ایادی داخلی آن در بمب گذاری حزب جمهوری و نیز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس، بعنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده و همزمان با آن، شهرداری تهران در اقدامی قابل تقدیر بیلبوردهایی را با همین مضمون در نقاط مختلف شهر نصب کرد که گویا این کار به مذاق عده ای خوش نیامده است.

  

ادامه مطلب ...

برگزاری ۵ رزمایش توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش

به گزارش صدخبر  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ، درباره رزمایشهای پیش روی این قرارگاه، اظهار کرد: از نیمه تابستان امسال تا پایان سال، 5 رزمایش جمعی و بزرگ در دستورکار این قرارگاه قرار دارد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه در این رزمایشها از سامانه‌های موشکی و راداری جدید رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رزمایش‌ها تعامل بین ارتش و سپاه در قرارگاه‌های مشترک تمرین خواهد شد.

منبع: تسنیم

 

موشک های ایران تل آویو رانشانه رفته است/تلاش دشمن در حوزه جنگ نرم

سردار آراسته

ورامین-جانشین گروه مشاوران فرماندهی کل قوا گفت: امروز موشک های جمهوری اسلامی ایران به سمت تل آویو و رژیم اشغالگر قدس نشانه رفته است.

امیر ناصر آراسته جمعه شب در جمع فعالان سیاسی و اعضای ائتلاف بزرگ پیروان امام و ولایت جنوب شرق استان تهران در زینبیه شهرستان ورامین با اشاره به این نکته که غربی ها کوشیده اند تا از پیشرفت علمی کشور جلوگیری به عمل آورند، اظهار داشت: غربی ها تلاش کرده اند تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرد و این امر در موضوع هسته ای قابل مشاهده بود.

وی، تحقیر ملت ها را از جمله برنامه های غرب عنوان کرد و افزود: اصولا غربی ها برای تحقیر ملت ها تلاش می کنند تا به وسیله ابزارهای مختلف جلوی پیشرفت علمی کشورها را بگیرند.

جانشین گروه مشاوران فرماندهی کل قوا با اشاره به برنامه ریزی گسترده دشمن در حوزه جنگ نرم بیان داشت: دشمن در حوزه جنگ نرم برنامه ریزی گسترده ای را انجام داده است.

وی تأکید کرد: غرب تلاش می کند تا با استفاده از ابزارها و امکانات گوناگون، اعتقادات ملت ایران را سست کرده و از این طریق به اهداف خود برسد.

امیر آراسته، بی غیرت کردن مردان و بی عفت کردن زنان را از جمله برنامه های دشمن در این حوزه عنوان کردو بیان داشت: دشمن می کوشد تا در حوزه جنگ نرم اعتقادات را سست کرده و بی غیرتی را در مردان و بی عفتی را در زنان رواج دهد و بدین ترتیب به اهداف تعیین شده خود برسد.

جانشین گروه مشاوران فرماندهی کل قوا با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با غرب تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، غرب نتوانسته به پیروزی راهبردی برسد و این موضوع بسیار مهمی است.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات دشمن متذکر شد: امروز موشک های جمهوری اسلامی ایران به سمت تل آویو و رژیم اشغالگر قدس نشانه رفته است.

امیر آراسته در این مراسم از نقش مردم ورامین در دفاع از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی تجلیل کرد.

"میز قمار سلمان" سرگردان در باتلاق خودساخته یمن


 نیروهای ائتلاف به این نتیجه رسیدند که جنگ یمن هیچ سودی برایشان ندارد. از این رو درصدد کناره‌گیری و طفره از میدان جنگ با یمن هستند. عربستان به دنبال این هست که، جنگ با یمن را به شکل آبرومندانه‌ای مدیریت کند. لذا مشتاق است با کمک و وساطت گروه‌ها و جریان‌های بین‌المللی راه برون رفتی را پیدا کند.

اگر آمریکا تجاوز کند پایش را از مچ قطع می کنیم/

اگر آمریکا تجاوز کند پایش را از مچ قطع می کنیم/ سامانه موشکی S300 به عربستان ربطی ندارد

امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تهدیدات رژیم سعودی و امریکا علیه ایران اظهار داشت: تهدید سعودی علیه ایران را باب نکنید؛ چرا که خود امریکا هم جرات تهدید نظامی علیه ایران را ندارد. 
 
وی افزود: اگر پای امریکا که از همه قلدرتر است بخواهد در ایران باز شود ؛ از مچ قطع خواهد شد. 
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا تصریح کرد: بقیه کشورهایی که در این زمینه رجز خوانی می کنند بی پایه و اساس است. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: استقرار سامانه موشکی S300 برای تکمیل سامانه های پدافندی است و ارتباطی به عربستان ندارد. 

 

براندازی دولت سوریه برای مهار نفوذ ایران در منطقه

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وب سایت وزارت خارجه آمریکا، ایمیل‌های افشا شده «هیلاری کلینتون»، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که وی در زمان تصدی سمت وزارت خارجه این کشور از براندازی نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای مهار نفوذ ایران در خاورمیانه و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.
«رابرت پری»، محقق آمریکایی و نویسنده کتاب «روایت به سرقت‌رفته آمریکا»، روز دوشنبه در یادداشتی در «کنسرسیوم‌نیوز» می‌نویسد: این ایمیل کلینتون با آنکه بدون تاریخ و بدون امضا است، خط فکری وزیر خارجه وقت آمریکا و حلقه افراد وی تا اواخر سال 2012 - یک سال بعد از آغاز جنگ سوریه- را نشان می‌دهد.

نهال:پ س " صورتی بخری ها !!!

نهال به حضرت آقا :کُلاتُ مامانت برات درست کرده؟آقا:آره ،نهال:میدی به من؟ آقا:این مال منه. یکی دیگه برات "میخرم!،نهال:پ س " صورتی بخری ها !!!»

افسران -  نهال به حضرت آقا :کُلاتُ مامانت برات درست کرده؟آقا:آره ،نهال:میدی به من؟ آقا:این مال منه. یکی دیگه برات

نوبت دیدار خصوصی خونواده شون نبوده اصلاً. خودش با همون شیطنت همیشگی جدا از مامان و دوتا برادرش، همراه بقیه بچه های شهدا رفته بود اون جلو.
عکس نوشت: نهال، دختر چهارساله شهید مدافع حرم، «مهدی قاضی خانی» دیدار جمعی از خانواده های شهدا با رهبر انقلاب (۹۵/۴/۵)

 

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره وداع با ماه مبارک رمضان

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره وداع با ماه مبارک رمضان

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرخی غروب رمضان نزدیک می‌شود و سفره ضیافت‌الهی یک یا دو روز دیگر بیشتر گسترده نخواهد بود. کم‌کم موعد خواندن دعای چهل‌و‌پنجم صحیفه‌ی سجادیه فرا می‌رسد و بهترین و شریفترین روزها و ساعات سال با حلول هلال ماه نو به پایان خواهد رسید.
 
در روزهای پایانی ماه رمضان و با نزدیک شدن به عید سعید فطر، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از یک بیانات قدیمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دعای وداع امام سجاد علیه‌السلام با ماه رمضان را برای اولین‌بار منتشر می‌نماید.
 
«السلام علیک یا شهرالله الاکبر» بدرود اى بزرگترین ماه خدا، و اى جشن اولیاء خدا. «السلام علیک یا اکرم مصحوب من الاوقات.» بدرود اى شریفترین و عزیزترین مصاحب، از وقتها و زمانها. و اى بهترین ماه از لحاظ روزها و ساعتها. «السّلام علیک من شهرٍ قربت فیه آلامال» بدرود اى ماهى که آرزوها در آن به ما نزدیک شد یعنى ما با تلاش خودمان، تلاش مضاعفان به آمال و آرزوهاى حقیقى و انسانى خودمان نزدیک شدیم، و به همین ترتیب با این جملات و کلمات این ماه مبارک را بدرود مى‌گوید امام سجاد و از لیلةالقدر و از دعا و از قرآن و از مغفرت در این ماه به گرمى و مشتاقانه حرف مى‌زند و بعد از خداى متعال درخواست مى‌کند؛ که خدایا آنچه را که در این ماه به ما رسیده این را براى ما نگه دار، و آنچه را که از این ماه ما به‌دست نیاوردیم این محرومیت ما را به عنوان یک نقص، به عنوان یک ضعف، مورد ترحم خودت قرار بده و براى ما جبران کن. و بعد هم آرزو مى‌کند امام سجاد که یکبار دیگر این ماه برگردد.
 
سخنرانی در روز ۲۹ رمضان در نهاد ریاست جمهوری(۱۳۶۶/۳/۷)

 

115 دزد دریایی در حمله به نفتکش ایرانی ناکام ماندند

115 دزد دریایی در حمله به نفتکش ایرانی ناکام ماندند

به گزارش   حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، بامداد امروز 12 فروند قایق دزدان دریایی در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.

بر اساس این گزارش، دزدان دریایی با همان استعداد و به فاصله 3 ساعت، بار دیگر به سمت نفتکش ایرانی هجوم آوردند که باز هم ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش آنها را ناکام گذاشت.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو جمهوری اسلامی ایران لاوان پس از دفع حمله دو مرحله ای دزدان دریایی به نفتکش ایرانی، این شناور را تا رسیدن به مسیر و منطقه امن اسکورت کرد.

گفتنی است این ناوگروه اواسط خرداد ماه سالجاری به منظور برقراری تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و نیز اهتزاز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی به مأموریت اعزام شد.

 

با هسته خرما، سنگ کلیه را دفع کنید


 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعات نشان داده است جوشانده هسته خرما برای دفع سنگ کلیه و بیماری‌های مثانه مفید است و جوشانده شکوفه آن نیز سرشار از خواص دارویی است مانند خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و برای بینایی و شنوایی و درد مفاصل نیز بسیار مفید است.

همچنین وجود فسفر در خرما اعمال مغزی را بیشتر بکار انداخته و تحریکات دفاعی را افزایش می‌دهد. خرما حاوی ویتامین های A ، B، E وC و مواد قندی و آهن است؛‌ از دیگر امتیازات آن سرشار بودن آن از منیزیم است.

 

 

کشور مدیر می خواند نه نوکر

مقام معظم رهبری :
این مردم همان طور که امام مکرر فرمودند ـ ولی نعمت های ما هستند؛ این شوخی نیست. من یکی از مسؤولان را در محضری دیدم که برخوردش با مردم قدری متکبرانه بود، پیغام دادم و گفتم به ایشان بگویید که اگر می خواهد جبران آن برخورد را بکند، باید در همان طور محضری ظاهر بشود و بگوید:ای مردم! من نوکر شمایم. خلاف که نگفته ... یک مسؤول کشور چکاره است؟ فلسفه وجودی ما، غیر از خدمت به مردم چیست؟ ...

یکی گفت : کشور مدیر می خواند نه نوکر. 2-7-1391

نتیجه: حقوق های چند صد میلیونی مدیریتی! و حکومت بشود به نام یک عده خاص.

 

سالگرد بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش صدام

 ‏امروز ۷ تیر سالگرد بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش صدام دست نشانده امریکا است / اولین شهری که در جهان بمباران شیمیایی شد / یادشان گرامی باد...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت جوانان عزیز سرباز در سانحه جاده ای

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت جوانان عزیز سرباز در سانحه جاده ای
جان عزیز جوانان ما نباید در معرض چنین خطراتی قرار بگیرد.
مسئولان در قبال این حوادث باید همه ی پیگیری های لازم را انجام دهند.
متن پیام و خبر:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت غم‌انگیز جوانان عزیز سرباز در سانحه‌ی جاده‌ای را تسلیت گفتند و تأکید کردند مسئولان در قبال این حوادث باید همه‌ی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
خبر غم‌انگیز سانحه‌ی جادّه‌ئی برای جوانان عزیزی که در حال خدمت سربازی بوده‌اند، موجب تأسف عمیق اینجانب شد. به خانواده‌های داغدیده‌ی آنان از صمیم دل تسلیت می‌گویم و بارش رحمت الهی را در این شبها و روزهای پر برکت بر همه‌ی آنان مسألت می‌کنم. مسئولان نظامی و غیر نظامی در قبال این حوادث باید همه‌ی پیگیریهای لازم را انجام دهند. جان عزیز جوانان ما نباید در معرض چنین خطراتی قرار بگیرد.
سیّد علی خامنه‌ای
۵ تیرماه ۱۳۹۵

واسشون پست های غم انگیز ناک می زاره!واقعا خسته نباشی دلاور

طرف تو فتنه88سرباز مملکت رو اینجوری کتک می زده حالا با "هشتگ#سرباز_ تسلیت واسشون پست های غم انگیز ناک می زاره واقعا خسته نباشی دلاور

افسران - طرف تو فتنه88سرباز مملکت رو اینجوری   کتک می زده حالا با

رییس‌جمهور درگذشت تعدادی از سربازان در سانحه جاده‌ای را تسلیت گفت

رئیس جمهور و برخی از مسئولان لشکری و کشوری با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت تعدادی از کارکنان وظیفه نیروی زمینی ارتش را تسلیت گفتند.

 
ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی زمینی ارتش درمراسم تشییع وخاکسپاری سربازان حضور یافت

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان صبح امروز با حضور در استان فارس در مراسم تشییع و خاکسپاری برخی از سربازان نیروی زمینی ارتش حضور یافت.

 
ادامه مطلب ...