فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

ایران موفق شده موشک «شهاب-3» را با افزایش میزان دقت اصابت به «عماد» تغییر دهد

ژنرال سه ستاره آمریکایی با تاکید بر پیشرفت‌های موشکی ایران و کره شمالی گفت، ایران و کره شمالی در مسیر افزایش قابلیت موشک‌های بالستیک ضد کشتی تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، «جیمز سایرینگ» ژنرال سه ستاره آمریکایی و مدیر آژانس دفاع موشکی این کشور در سخنانی با به تصور کشیدن تهدیدهای موشک بالستیک علیه آمریکا گفت، ایران و کره شمالی در حال پیشرفت در فن‌آوری‌های موشکی هستند.

 




 

ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش به مناسبت روز صنعت دفاعی

به گزارش مشرق، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: صنعت دفاعی کشور بعنوان نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملی یکی از ارکان مهم صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور می‌باشد که با حضور غیورمردان عرصه صنعت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موجبات رفع نیازمندی های دفاعی کشور را فراهم آورده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود، اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی؛ تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های بومی و ملی؛ بکارگیری عزم و اراده انقلابی در به صحنه آوردن استعداد‌های خلاق و اتکاء به دانایی و توانایی نیروهای متعهد و مکتبی میهن اسلامی بر اساس منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از جمله خصوصیات ارزشمند صنعت دفاعی کشور دانسته که با تکیه بر آنها این عرصه را به آوردگاهی از عظمت، پویایی، ورزیدگی و توانایی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح تبدیل کرده و فرصت نمایش اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور و مقاومت و اراده ملت ایران به عنوان عامل اصلی شکست‌های راهبردی نظام سلطه و استکبار را فراهم آورده است.

ضریب تخریب موشک‌های خود را افزایش می‌دهیم

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروهای مسلح و مجاهدان عرصه صنعت دفاعی کشور، روند قدرت افزایی و ارتقای دقت و ضریب تخریب موشک‌های خود بعنوان سنبل درخشندگی اقتدار دفاعی ایران، برابر تهدیدات دشمن را تداوم خواهند بخشید.

نیروهای مسلح و مجاهدان عرصه صنعت دفاعی کشور، نماد اقتدار ملی و خط مقدم دفاعی میهن اسلامی برابر جبهه متحد دشمنان ایران اسلامی به شمار رفته و با تاسی به آموزه های قرآنی و وصایای امام راحل (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی) بدون اعتنا به عملیات روانی و جنجال آفرینی های رسانه ای شبکه خبیث سلطه و صهیونیسم، روند قدرت افزایی و ارتقای دقت و ضریب تخریب موشک های خود ـ سنبل درخشندگی اقتدار دفاعی ایران ـ برابر تهدیدات دشمن را تداوم خواهند بخشید و با صراحت و قاطعیت اعلام می دارد در عرصه جنگ های نیابتی و تروریستی منطقه، نیازهای جبهه مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی را بی پاسخ نگذارده و یاری بخش آنان در صحنه نبردهای سرنوشت ساز جاری در عراق و سوریه علیه گروهک های تکفیری‌ـ‌سلفی می باشند.

 

شکار لحظات بامزه خوابیدن کودکان در شرایط مختلف

 خردسالان می‌توانند در هر شرایطی به خواب بروند. برای اثبات این ادعا، به بررسی تصاویر کودکانی که در شرایط مختلف به خواب رفته‌اند، پرداخته شده است.

شکار لحظات بامزه خوابیدن کودکان در شرایط مختلف+تصاویر

برای این پسربچه، دیدار با باراک اوباما بسیار خسته‌کننده بوده است. او در مراسم صرف شام با رئیس جمهور آمریکا با دهانی باز به خواب رفت.

دست مصنوعی شهید تقحص شده

عکس/ دست مصنوعی شهید تقحص شده

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، شهید احمد صداقتی    در عملیات «فرمانده کل قوا» از ناحیه دست مجروح و یکی از دستانش قطع شده بود، اما با این وجود بار دیگر در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یافت. او که فرماندهی یکی از گردان های «لشکر 14 امام حسین (ع)» را بر عهده داشت، سرانجام سال 61 در عملیات «محرم» و منطقه شرهانی به شهادت رسید و پیکرش در فروردین ماه 1392 به همراه قمقمه ای که پس از 30سال همچنان آب درونش داشت و همچنین دست مصنوعی اش تفحص شد.

منبع: مشرق

ما به ‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفت: در صورت لزوم، اقدام‎های لازم در خصوص طولانی شدن نبرد در سوریه اتخاذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده در پنج سال اخیر از هیج اقدامی برای حمایت از گروه‎های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق فروگذار نکرده است؛ اما به‎ راستی کاخ سفید در پس این پشتیبانی همه جانبه از معارضان افراط‎گرای منطقه به دنبال چه اهدافی است؟ 
وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم! 
ادامه مطلب ...

استقبال اسرائیل از نزاع بین شیعه و سنی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد نزاع شیعه و سنی می‌تواند برخی کشورهای عرب را به سوی اسرائیل بکشاند.

موشه یعلون ضمن یک سخنرانی گفته است: رژیم ایران همچنان به حمایت از سازمان‌های ضد اسرائیلی ادامه می‌دهد و دشمنان ما را تقویت می‌کند.

وی می‌افزاید: «این واقعیت که حکومت‌های عرب سنی در منطقه دارای منافع مشترک بسیاری با اسرائیل هستند، حتی آن کشورهایی که هنوز با اسرائیل پیمان صلح امضاء نکرده‌اند و از جمله امیرنشین‌های عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای عرب شمال آفریقا، امروز که خود را با تهاجم حکومت شیعه ایران روبرو می‌بینند به اسرائیل نزدیک می‌شوند و منافع مشترک به وجود می‌آید.»

البته یعلون به این واقعیت اشاره نکرده است که هیچ مسلمان راستینی- اعم از شیعه و سنی- هرگز نمی‌تواند رژیم کودک‌کش و اشغالگر فلسطین مقدس را که همزمان با حزب‌الله شیعه و حماس و جهاد اسلامی سنی می‌جنگد و در تجاوزطلبی فرقی میان این گروه‌ها قائل نیست، دوست خود تصور کند اما طبیعتا حساب برخی رژیم‌های مرتجع و ضد مردمی در منطقه از اسلام جداست و اگر میان آنها دوستی و ائتلافی هم شکل می‌گیرد ائتلاف علیه اسلام اصیل (ضداستکباری) است.

ما پیروز میدان خواهیم بود.

نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ میلادی را خارج از سنتهای طبیعی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در گفتگو با شبکه خبری المنار گفت: پیروزی مقاومت در جنگ 33روزه سال 2006 میلادی خارج از سنتهای طبیعی بود، و این پیروزی با اراده و یاری و حمایتهای خداوند محقق شد.

وی افزود: نمی‌توان آنچه را در جنگ 33روزه رخ داد توضیح داد، فقط می‌توان گفت که این یک پیروزی الهی بود و وعده‌ای بود از جانب خداوند برای مجاهدان صبور.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ایمان ما به پیروزی مبتنی بر ایمان ما به وعده خداوند به مجاهدان بود و من یقین دارم که اگر هر جنگی علیه ما شعله‌ور شود، ما پیروز میدان خواهیم بود.

 

عکس ناراحت‌کننده ای که دل بسیاری از مردم جهان را شکست.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، ترس و تلخی جنگ سوریه تنها در یک عکس گرفته شده از یک کودک 5 ساله زخمی در فضای مجازی به نمایش گذاشته شد.
 
این عکس گرفته شده از کودک 5 ساله به نام عمران دقنیش در حالی که در آمبولانس تنها، زخمی و خاکی با دستانی روی زانوها نشسته است اما گریه نمی‌کند گرفته شد.
 
عکس تلخی که دل مردم جهان را تکان داد
 
عمران در حملات هوایی اینگونه زخمی شده است. 
گفتنی است، این عکس ناراحت‌کننده به سرعت در فضای مجازی پخش شد و دل بسیاری از مردم جهان را شکست. 

 

بیانیه ستادکل نیروهای مسلح در سالگرد بازگشت آزادگان


به گزارش مشرق، ستادکل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای 26 مرداد سالروز ورود باشکوه و قهرمانانه آزادگان سرافراز به میهن عزیز را که نتیجه استقامت، پایداری و بردباری در راه آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و لبیک به ندای ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) حاصل گشت را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است: در مقطعی از تاریخ حساس و درخشان کشور که استکبار جهانی با تهییج و وسوسه شیطانی، عامل خبیث و دست‌نشانده خود در منطقه را بر علیه نظام نوپا و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی شوراند، خیل عظیمی از جوانان برومند، مؤمن و انقلابی این سرزمین پهناور در کنار برادران خود در نیروهای مسلح قرار گرفتند و با دفاع جانانه و ایثارگری و پایمردی، دشمن زبون را در رسیدن به اهداف شیطانی و آرزوی پوشالی خود ناکام گذاشتند.....

بتن‌ریزی مسئولان به قلب ماهواره‌های ایرانی رسید


ماهواره

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق،مدتهاست خبر جدید و مهمی از صنعت فضایی کشورمان به گوش نمی رسد و پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در ساختار این بخش مهم، اکثر صحبت ها در این خصوص مربوط به دادن وعده هایی برای آینده است.
 
اما در این حین، وزیر ارتباطات کشورمان اواخر هفته گذشته در راس کمیسیون اقتصادی ایران، به مسکو سفر کرد و در این راستا توافقاتی در زمینه همکاریهای فضایی ایران و روسیه با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان فضایی روسیه صورت گرفت.
 
محمود واعظی پس از این سفر، از مذاکره با یک شرکت روسی برای ساخت و پرتاب ماهواره ملی سنجش از راه دور خبر داد و گفت که در حال مذاکره با طرف مقابل بر سر قیمت این قرارداد هستیم!
 
 
این صحبتهای وزیر ارتباطات در حالی مطرح می شود که برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر دست خوش فراز و نشیب های زیادی بوده و به نوعی سکون و کرختی دچار شده است.
 

دستگیری یک متهم دوتابعیتی مرتبط با سرویس جاسوسی انگلیس

دادستان تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری و بازداشت یک متهم ایرانی دوتابعیتی در هفته گذشته در تهران و مرتبط با سرویس جاسوسی انگلیس خبر داد و افزود: متهم در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.

مأموریت نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد

مأموریت نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد/ مجلس ماده ۳۰ برنامه را اصلاح می‌کند.

فلاحت پیشه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مأموریت ذاتی نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد و باید ماده ۳۰ لایحه برنامه توسعه اصلاح شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به مشکلات متعدد در لایحه برنامه ششم از جمله ماده 30 این لایحه، اظهار کرد: این ماده نیروهای مسلح را مکلف کرده است تا تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند که اقدامی کاملاً نادرست است. 

ادامه مطلب ...

موشک و ماهواره نداشتیم، امنیت هم نداشتیم

موشک و ماهواره نداشتیم، امنیت هم نداشتیم/ بخش فضایی در دولت یازدهم از هم پاشید/ با غیرمتعهدها "متحد راهبردی" شویم 


روستاآزاد

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: مجموعه دولت یازدهم که راه افتاد به صورت غیرباوری و باورنکردنی این بخش فضایی از هم پاشید ؛ اگر کسی خوش بین باشد می‌گوید افرادی که نهایتاً آمدند سرکار، شاید قدر این سرمایه را نمی‌دانستند.

ایران باید برای مقابله با سیاست‌های آمریکا راهکارهای عملیاتی داشته باشد

مناظره صادق زیبا کلام و فواد ایزدی


 عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: قرارگاهی در عالی‌ترین سطوح تصمیم‌سازی در کشور برای رصد مستمر و عمیق سیاست‌ها و عملکرد طرف مقابل و ارائه راهکارهای مقابله تأسیس شود.

 

از رفت و آمد تجار خارجی آبی گرم نشده است

دولت

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در خاطره‌ای از ایشان آورد:
* از رفت و آمد تجار خارجی آبی گرم نشده .
«بنده به مسائل معیشت مردم خیلی فکر می‌کنم،خیلی دغدغه‌مندم نسبت به مسئله‌ی معیشت مردم. امّا هرچه فکر میکنم، هرچه با کارشناس‌ها و آدمهای وارد و مطّلع مشورت میکنم، میبینم جز این راهی وجود ندارد که ما قاطعاًنه تکیه کنیم به مسائل داخلی.

 اینکه تجّار خارجی بیایند و بروند و هیچ آبی هم از اینها گرم نشود که تا حالا هم‌ نشده چه فایده دارد؟ الان حدود یک‌سال است مدام می‌آیند و میروند؛ کاری هم نکرده‌اند.
 اگر هم بخواهند کاری کنند، تصرّف بازار ایران است که درست به ضرر ما است. فایده‌ی آمد و رفت این هیئتها باید سرمایه‌گذاری باشد، باید ایجاد تولید باشد، باید در جاهایی که احتیاج داریم به فنّاوری جدید، آوردن‌ فنّاوری جدید باشد؛ اینها باید باشد؛ اینها نیست یا کم است.»

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم، ۱۳۹۵/۰۵/۱۱

کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟

طبق قانون، از جمله وظایف ارتش، «داشتن آمادگی جهت همکاری با سپاه پاسداران در کمک به ملل مسلمان و مستضعف غیر معارض با جهان اسلام، در دفاع از خود در برابر تهدید و تجاوز نظامی بنا به درخواست آنان و بنا به دستور» است.


کلاه سبزهای ارتش ایران چگونه وارد جنگ سوریه شدند؟  ادامه مطلب ...

جزئیات اقدامات و ماموریت‌های کلاه‌سبزها

جزئیات اقدامات و ماموریت‌های کلاه‌سبزها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛امیر نوذر  نعمتی فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد نزاجا (نوهد) با اشاره به مأموریت‌های این تیپ اظهار کرد: مأموریت‌ کلی تیپ نوهد نفوذ از راه‌های هوا، زمین، دریا در پشت منطقه هدف و بنا به دستور سلسله مراتب است.

وی آموزش عملیات ویژه و جنگ‌های نامنظم به سایر یگان‌های ارتش را از جمله دیگر وظایف تیپ 65 ارتش برشمرد.



 

ادامه مطلب ...

برتری ایران، اسرائیل را وادار به برقراری روابط دیپلماتیک با اعراب کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در این باره نوشت: افزایش نگرانی‌درباره برتری و نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه در سوریه، عراق و یمن، موجب شده اسرائیلی‌ها محتاطانه با قدرت‌های جهان عرب از جمله با آن‌هایی که روابط دیپلماتیک نیز ندارند، درباره امور امنیتی رایزنی کنند. 

«دوری گلد» معاون وزیر امور خارجه اسرائیل به فایننشال تایمز گفت: کشورهای سنی عرب به طور فزاینده‌ای خاورمیانه را از منظر اسرائیل می‌بینند.




  ادامه مطلب ...

دبیرکل حزب الله لبنان؛ سپاسگزار ایران و سوریه هستیم

سید حسن نصرالله گفت: از همه کشورهایی که در کنار مقاومت ایستادند و پشتیبانی تاریخی آنها از مقاومت، سپاس و قدردانی می کنیم.

  

ادامه مطلب ...

رسانه‌ها تاثیر بسیاری در ارتقای توان بازدارندگی دفاعی کشوردارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش رسانه‌ها در شناساندن این نیرو به مردم گفت: زمانی که رسانه‌ها به صحنه آمدند، خبرنگاران توانستند مظلومیت نیروی دریایی ارتش را از بین ببرند و این نیرو را به خوبی در میان مردم بشناسانند.  ادامه مطلب ...

ارتش و سپاه بسیجی هستند و رقابت آنها تنها در تولید امنیت برای کشور است

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: امروز فضای مجازی علاوه بر مزایایی که دارد می‌تواند خطرناک هم باشد و شما می‌بینید که شایعه در این فضا چقدر سریع گسترش پیدا می‌کند بنابراین باید جایگزین مناسب برای شبکه‌های مجازی ایجاد کنیم و این تنها وظیفه دولت یا دیگر ارگان‌ها نیست و ما در مجموعه نظامی خودمان هم باید تلاش کنیم و عزیزان روحانی می‌توانند در این بخش به ما کمک زیادی کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به شیطنت‌های دشمنان در ایجاد تفرقه بین نیروهای مسلح گفت: همه ارتشی‌ها و سپاهی‌ها بسیجی هستند و تنها جایی که با هم رقابت می‌کنند تولید امنیت بیشتر برای کشور است.

سامانه S300 تا پایان سال 95 به طور کامل تحویل ایران می‌شود

S300 تا پایان سال 95 به صورت کامل تحویل ایران می‌شودمحمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در گفت وگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره آخرین وضعیت قرارداد سامانه دفاعی اس 300 میان ایران و روسیه، گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که دولت روسیه به تعهدات خود در اجرای قرارداد تحویل سامانه اس300 به خوبی عمل کرده است.

وی افزود:  براساس اطلاعات کسب شده، این سامانه به صورت کامل تا پایان سال 95 به ایران تحویل داده می‌شود. 
 
عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قطعا اجرای کامل و درست قرارداد تحویل سامانه اس 300، به گسترش روابط و تعاملات ایران و روسیه در تمام جهات و موضوعات کمک شایانی می کند، تاکید کرد: این درحالی است که ما امروز شاهد سطح روابط استراتژیک دو کشور هستیم.

اعلام حضور


متن تبریک تولد امام رضا (ع)
 
در باغ ولایت گل خوشبوست رضا
سروچمن گلشن مینوست رضا

نومید مشو زدرگه احسانش
زیرا به جهان ضامن اهوست رضا

میلاد هشتمن نور ولایت، تبریک و تهنیت

متن تبریک تولد امام رضا (ع)

سلام دوستان. پس از یک وقفه چند روزه مجدداً خدمت رسیدم

 

فرمانده....


افسران - ♥فرمانده....

  عراق و شام مقدمه بود تا ایران را زمین‌گیر کنند اما قدرت جمهوری اسلامی آنها را در همان‌جا زمین‌گیر کرد.


کسی که به‌عنوان دفاع از اهل‌بیت(ع) می‌رود در واقع دارد از جامعه و شهرهای خود دفاع می‌کند؛ این دفاع از ایران است.

فرمانده....


افسران - ♥فرمانده....

  عراق و شام مقدمه بود تا ایران را زمین‌گیر کنند اما قدرت جمهوری اسلامی آنها را در همان‌جا زمین‌گیر کرد.


کسی که به‌عنوان دفاع از اهل‌بیت(ع) می‌رود در واقع دارد از جامعه و شهرهای خود دفاع می‌کند؛ این دفاع از ایران است.