فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

نمایش اقتدار بیش از 500 شناور، تجهیزات و سامانه های رزمی و دفاعی در آب های خلیج فارس

نمایش اقتدار بیش از 500  شناور، تجهیزات و سامانه های رزمی و دفاعی  در آب های خلیج فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  رژه 170 فروند شناور موشک انداز های برد بلند ، متوسط ، راکت انداز ها و شناورهای پشیبان نیروی دریایی سپاه پاسداران ، 42 فروند شناورهای سنگین رزمی و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،25 فروند شناور دریابانی و نیروی انتظامی  از مهمترین برنامه های این رزمایش است.
 
وی  پرواز 42 فروند بالگرد ، بال ثابت و جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، هوا فضاهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هوا دریا نیروی دریایی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران را از دیگر برنامه های رژه بزرگ در بندرعباس بر شمرد.
 
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژه 60 دستگاه از خودرو های محمول سپاه پاسداران، موشک ها، تجهیزات جدید ساخته شده در وزارت دفاع موشک های برد بالا ، کوتاه و متوسط ، موشک های بالاستیک و موشک های کروز پرواز و 50 دستگاه از یگان های محمول از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ، نهاجا و پدافند هوایی  از دیگر توانمندی های نیرو های مسلح  است.
 
رژه و نمایش اقتدار یگان های نمونه سپاه، ارتش ،بسیج و نیروی انتظامی از دیگر برنامه ها در ساحل بندرعباس بود. 

 

مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور فرماندهان ارشد نظامی در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور فرماندهان ارشد نظامی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
گفتنی است؛ در این مراسم سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، سرتیپ نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نهاجا و سایر مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.
 
افزودنی است؛ در این مراسم یگان‌های پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.
 
همچنین؛ در این مراسم، انواع تجهیزات نظامی نیروهای مسلح کشورمان، به نمایش درآمدند.

**نقش مثبت تکاوران نیروی دریایی در آزادسازی خرمشهر


 

 
**نقش مثبت تکاوران نیروی دریایی در آزادسازی خرمشهر
 
تفنگداران نیروی دریایی در آن ایام، با در اختیار داشتن پایگاهی در ضلع جنوبی خرمشهر، در درگیری‌های 34 روزه خرمشهر، حضور فعالی داشتند به نوعی که می‌توان مدعی شد محور مقاومت در خرمشهر نیروی دریایی بود. راهبرد دشمن بعثی این بود که ظرف یک هفته در میدان آزادی، مصاحبه مطبوعاتی داشته باشد اما با مقاومت 34 روزه تفنگداران نیروی دریایی مواجه شد و پشت درهای بسته ماند و وعده 3 روزه فتح خرمشهر 34 روز طول کشید و این دومین شکست دشمن بعثی در کوی ذوالفقاریه بود که مقاومت گردان سرهنگ کهتری(معروف به امیر آبادان) و ناخدا صمدی(فرمانده تکاوران دریایی) آن را رقم زد. 
 
این وقفه 34 روزه، فرماندهان عراقی را در ادامه گام‌های بعدی دچار تردید نمود و زمانی این تردید دشمن جدی‌ شد که فهمیدند تمام این کابوس 34 روزه را گروه معدودی زن و مرد رقم زده‌اند که قریب به اتفاق آنان غیرنظامی بوده و کمترین آشنایی هم با کاربرد سلاح‌های سبک  نداشته‌اند. 
 
در جریان محاصره خرمشهر و آبادان، راه آبی برای تردد وجود داشت و از همین راه، متجاوزان، مهمات را به آبادان منتقل می‌کردند. در سال 1360 حصر آبادان کامل شد و نیروی دریایی در آن ایام، با هواناوها و بالگردهای RH به بندر امام، آبادان و بهمنشیر، نیروهای تازه نفس و مهمات و غذا می‌رساندند. صدام در 29 شهریور 1359 بر خلاف موازین حقوق بین‌الملل، در نطقی در جلسه مجمع ملی عراق به صورت یکجانبه قرارداد 1975 الجزیره را پاره و تأکید کرد که عراق، هیچ حقی را برای ایران در شط‌العرب(اروندرود) قائل نیست و حاکمیت خود را به شط‌العرب اعمال خواهد کرد. 
 
متعاقب این اقدام، صدام در 31 شهریور 1359 تهاجم وسیع و سراسری ارتش بعث به ایران اسلامی را آغاز کرد و این هجوم وحشیانه منجر به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های دنیا پس از جنگ جهانی دوم شد. 

 

برخی از مسئولان می‌خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند

بعد از جنگ تحمیلی، اسرائیل سه بار قصد حمله به ایران داشت

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور تبیین جایگاه سپاه در تعیین مولفه های قدرت و اقتدار کشور در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافته بود، امنیت پایدار و خودکفا را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی است به هیچ وجه متکی به قدرت‌های بین المللی نیست و همین امر سبب شده که امروز بزرگترین قدرت منطقه خاورمیانه، آسیای جنوب غربی باشیم ضمن اینکه این قدرت هم در داخل و هم در بیرون از مرزهای کشور احساس می شود.

برخی از مسئولان  می خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند
 
سردار رضایی با اشاره به اینکه، برخی از مسئولان می خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند گفت: این عده پاسخی در رابطه با مسائل اقتصادی ندارند و در نهایت به نظامیان گیر می دهند.
 
وی با اشاره به فرار به جلو مسوولان در عدم‌ پاسخ دادن به انتظارت مردم در حوزه اقتصادی اظهار داشت: چرا بعد از برجام تحول اساسی در کشور ایجاد نشده و برخی به مسائل نظامی گریز می زنند.

 

آیا عربستان در حال تشکیل یک اتحاد منطقه‌ای جدید علیه ایران است؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحولات چند ماه اخیر در خاورمیانه بیانگر یک صف‌بندی تاکتیکی جدید میان بازیگران سیاسی منطقه است. عربستان سعودی که از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه عملاً و علناً با حمایت مالی و تسلیحاتی از جبهه مخالف بشار اسد – رئیس جمهور مشروع این کشور – خود را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، اکنون مصمم‌تر از گذشته به دنبال یافتن همپیمانان جدیدی برای مقابله با محور مقاومت است.

 

"برگ برنده نزاجا "در میدان‌های نبرد

راکت "نازعات" با برد 80 تا 100 کیلومتر و طول بیش از 6 متر به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

**  راکت "نازعات"؛ کابوس دشمنان
 
تمرکز فعالیت یگان موشکی ایران در آن زمان بیشتر بر روی تولید راکت‌های بردکوتاه برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نیروهای متجاوز عراقی بود که نتیجه آن منجر به تولید راکت‌های مانند راکت "نازعات" شد؛ "نازعات" راکتی سطح به سطح و با بردکوتاه است که هنوز هم تولید و توسعه این سلاح ادامه دارد و تاکنون در این زمینه نیروهای جوان ایرانی توانستند چندین نمونه ارتقا یافته مانند "نازعات 6" و "نازعات 10" را تولید کرده و آنها را با موفقیت روی لانچر برده و شلیک کرده است.

جوانان انقلابی ایران در ابتدای راه تولید راکت "نازعات" توانستند اولین نمونه "نازعات 6 " را در اوایل دهه 70 شمسی طراحی و تولید کنند؛ این راکت با برد 80 تا 100 کیلومتر، طول بیش از 6 متر و وزن سرجنگی بیش از 100 کیلوگرم به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

همایش سراسری "امنیت، اقتدار، پیشرفت

نخستین همایش سراسری امنیت، اقتدار، پیشرفت در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌شود

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین همایش سراسری "امنیت، اقتدار، پیشرفت" به همت دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار خواهد شد. 
تجلیل از شهدای امنیت در کنار ارتقای علمی در زمینه مبانی پیشرفت، اقتدار و امنیت، روزآمدسازی دانش تخصصی امنیتی و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی- امنیتی دانشگاه‌ها مراکز علمی و پژوهشگاه‌ها، بهره‌مندی از تجربیات علمی نخبگان، اندیشمندان و خبرگان امنیتی در نشست‌های تخصصی، استفاده از منابع موجود علمی و آموزشی برای بسط نظام آموزشی و جهت‌دهی و اثربخشی منابع و محتوا و متون از اهداف این همایش است. 

مفاهیم، مبانی نظری و رویکردها، تهدیدات و بحران‌های امنیتی، تهدیدات امنیتی فضای مجازی، تهدیدات بیوتروریسم، پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات امنیتی، حفاظت و حراست و امنیت هوانوری از محورهای اصلی این همایش هستند که اندیشمندان مایل به حضور در آن می‌توانند مقالات خود را در این زمینه‌ها تا چهارم آبان‌ماه ۹۵ به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

این همایش روز هفتم دی ماه ۹۵ در تالار اندیشه این دانشگاه برگزار خواهد شد.

دیدار دریادار سیاری با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان

فرمانده نیروی دریایی ارتش با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار کرد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به آفریقای جنوبی و در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات هوایی این کشور، با سپهبد فاروق حبیب معاون آموزش نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار که سفیر پاکستان در پرتوریا نیز حضور داشت، دریادار سیاری و سپهبد فاروغ حبیب درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.


ارتش برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده است

امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی، برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: امسال ارتش برنامه های زیاد و متنوعی را برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده است.

 

انگور؛ سم‌زدای قوی برای بدن

یک محقق طب اسلامی گفت: انگور میوه‌ای پرخاصیت، سم‌زدای بدن و تقویت‌ کننده معده است.
انگور؛ سم‌زدای قوی برای بدن
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امین افرا محقق طب اسلامی اظهار کرد: انگور میوه‌ای تابستانی است که یبوست را برطرف کرده و  نیز تقویت‌کننده سیستم عصبی بدن است.

وی با اشاره به خواص دیگر انگور، تصریح کرد: انگور میوه‌ای پرخاصیت، سم‌زدای بدن، تقویت‌ کننده معده و مناسب برای دستگاه گوارش است.

افرا تصریح کرد: انگور دارای مقادیر زیادی ویتامین است که مصرف آن نیازهای بدن را به برخی ویتامین‌ها تامین می‌کند. 



ادامه مطلب ...

جواب جالب یک زن مسلمان به تبلیغات علیه اسلام+ عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی وقت‌ها بهترین راه برای ساکت کردن متعصبین این است که به آن‌ها آگاهی‌ داد. نرگس مُبلغی خبرنگار ایرانی-بریتانیایی در صفحه فیس‌بوک خود پیامی را دریافت کرد که در آن نوشته بود زنان مسلمان به دلیل دین‌شان نمی‌توانند رانندگی کنند.   ادامه مطلب ...

مین‌های قدرتمند و بی‌رحم نداجا؛ کابوس شناور‌های آمریکایی+ تصاویر

**طعم مین‌های ایرانی در دهان آمریکایی‌ها 
 
یک موسسه تحلیلی در آمریکا به نام enegma که به طور ویژه، امور نظامی خلیج فارس و خاور نزدیک و وضعیت نظامی این خلیج را ارزیابی می کند، در گزارشی ویژه، به مین‌گذاری منطقه تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ایران به طور مفصل پرداخت و اذعان کرد مین‌های دریایی ایران، کارایی بسیار بالایی داشته، مقرون به‌صرفه هستند و می‌توانند خسارات جبران‌ناپذیری به دشمن وارد کنند.
 
مین‌های نداجا کابوس شناور‌های آمریکایی+ تصاویر 
ادامه مطلب ...

این گیاه که همه جا هست دیابت و فشار خون بالا و سرطان را درمان می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توت سفید خواص درمانی متعددی دارد که در درمان تومورها، دیابت و قند خون بالا کاربرد دارد  شاخ و برگ این درخت در چین و ایالات متحده آمریکا در دوران استعمار برای ایجاد صنعت ابریشم به کار گرفته شد.
 
شاخ و برگ گیاه توت در درمان دیابت، کلسترول بالا و قند خون بالا، درد عضلات و مفاصل، ورم مفصل ها ، یبوست، سرگیجه، از دست دادن مو و پیری زودرس موثر است. 
ترکیبات این گیاه با کاهش سرعت تجزیه قندها در روده اجازه می دهد تا قندها به آرامی به داخل خون جذب شده و به عبارت ساده ترمانند داروهای دیابت  نوع 2 و بدون بدون عوارض جانبی کار می کند.
 توت سفید حاوی اسیدهای آلی، ویتامین C، کاروتن، پکتین، فیبر، قند اینورت، رزین و سایر ترکیبات سودمند بسیاری است که می توانند در درمان ورم لوزه، سرفه، تب، اسهال، سردرد و التهاب کمک کند  شاخ و برگ گیاه توت حاوی آنتی اکسیدان بوده و مصرف آن در کاهش کلسترول بالا و محافظت از سلامت قلب خود مفید است.
 با توجه به مطالعه انجام شده در دانشگاه تگزاس شاخ و برگ گیاه توت سفید حاوی مقدار غنی از رسوراترول، فنل طبیعی است که می تواند با بیماری های قلبی و سرطان مبارزه کند اما چشمگیرترین تاثیر میوه توت کاهش سطح قند خون است. 
منبع: healthyfoodhealthytips.com

دندان‌های خود را بدون نیاز به دندانپزشک سفید و پر کنید+دستورالعمل

به کمک دو ماسک طبیعی، سیاهی حفره های دندانی شما بدون مراجعه به دندانپزشک ازبین رفته و مثل روز اولش سفید شده همچنین از پوسیدگی آن ها نیز جلوگیری می شود.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ما به شما یکی از موثر ترین روش های سفید کردن دندان را معرفی می کنیم این روش کاملا طبیعی و خانگی، آسان، امن و بسیار مفید است یکی از نکات مهم برای داشتن دندان های سفید و سالم رعایت بهداشت دهان و دندان و رژیم غذایی مناسب بوده به همین منظور باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کرد برخی از این تغییرات عبارتند از:
 
دندان‌های خود را بدون نیاز به دندانپزشک سفید و پر کنید+دستورالعمل 
ادامه مطلب ...

مین‌های قدرتمند و بی‌رحم نداجا؛ کابوس شناور‌های آمریکایی+ تصاویر

"مین‌های دریایی" قابلیت‌های فراوانی در جنگ‌های دریایی و مقابله با ناوگان دریایی دشمن دارند. ایران به عنوان یکی از نیرومندترین قدرت‌های نظامی دنیا، هزاران مین‌ دریایی پیشرفته و هوشمند در اختیار دارد که وزن هر کدام به ۳۰۰ کیلو می‌رسد. به گفته منابع غربی، این مین‌ها به چالشی برای نیروهای آمریکایی تبدیل شده و ابزار دفاعی بسیار مناسبی برای ایران در بستر دریا هستند. 
 
مین‌های نداجا کابوس شناور‌های آمریکایی+ تصاویر 
ادامه مطلب ...

انتقال گوسفند‌ با هورمون‌های سرطان‌زا به کشورهای اسلامی

توطئه جدید صهیونیست‌ها علیه مسلمانان؛ انتقال گوسفندها با هرمون‌های سرطان‌زا در کشورهای اسلامیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، یک روزنامۀ الجزایری با اشاره به نزدیک بودن عید قربان، دربارۀ انتقال گوسفندهای اسرائیلی با هورمون‌های سرطان‌زا به بازار هشدار داد. 

 روزنامه الشروق تأکید کرد دامپزشکان الجزایری به مردم هشدار داده‌اند از خرید گوسفند از منابع ناشناس خودداری کنند. 
به گفتۀ دامپزشکان الجزایری، بعضی دام‌ها و گوسفندان با تزریقات سمی رژیم صهیونیستی پروار و روانه بازار شده‌اند.
 
روزنامۀ الشروق خاطرنشان کرد، قاچاقچیانی از تونس، لیبی و الجزایر، این روزها با تجارت هورمون رشد ساخته شده به دست صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، در حال پروار بندی و عرضه و فروش دام هستند. 
گزارش‌ها حاکی است، برخی از افراد فرصت‌طلب، با تزریق داروهایی که در دنیا ممنوع هستند، از جمله  "Frasadon"، "Banzuat" ، "Dostradiol"   سعی می‌کنند دام‌ها را فوری پروار کرده و وزن آن‌ها را بین 5 تا 10 کیلوگرم افزایش دهند.
 
دامپزشکان الجزایری تاکیدکردند مطالعات پزشکی انجام شده در اروپا نشان می‌دهد، گوشت دام‌هایی که از طریق تزریق این داروها پروار شده‌اند، باعث افزایش سریع  تومورهای سرطانی در بدن انسان می شوند.
 
ناظران اتحادیه اروپا برای جلوگیری از استفاده و دست بدست کردن این نوع داروها میان دامپروران و فعالان این بخش، از حدود 7 سال پیش مقررات وقوانینی را وضع کرده‌اند. 
با این حال رژیم صهیونیستی با تولید غیرقانونی اینگونه داروها، همچنان در حال قاچاق آن به کشورهای عربی و اسلامی است و این رویه ضد انسانی هنوز ادامه دارد و نکته مهم این است شبکه‌های قاچاق وابسته به آن در قاره‌های دیگر نیز فعال هستند.

 

تهران نظامیان آمریکا را به ستوه آورده است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت تحلیلی واشینگتن فری بیکن براساس یک رونوشت مدعی شد کنگره آمریکا قانونی را تنظیم کرده است که به موجب آن مانع از پرداخت میلیاردها دلار مالیات آمریکایی‌ها به ایران در قالب آنچه که باج نامید، خواهد شد.  

بر این اساس، سناتور مارکو روبیو – رقیب اسبق ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – امروز طرح جدیدی را معرفی خواهد کرد که دولت اوباما را از پرداخت آنچه" پول بیشتر به تهران" نامید منع می‌کند. براساس طرح جدید، ایران مجبور خواهد بود مبالغی را که کاخ سفید پیشتر به تهران پرداخت کرده بود، به آمریکا بازگرداند.  

براساس طرح‌ ضد ایرانی روبیو – که پیشتر نسخه‌ای از آن در مجلس نمایندگان ارائه شده است – به دلیل آنچه که فعالیت‌های خصمانه ایران تلقی شده است و باعث قربانی شدن شهروندان آمریکایی بوده است، تهران باید به آمریکا 53 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.  

 

چهارده خیانتی که آل‌سعود علیه امت اسلامی مرتکب شده است

"العالم" در خوانشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری خیانت‌های رژیم منحوس آل‌سعود علیه امت اسلامی را برشمرد.
خوانشی از بیانات مقام معظم رهبری/چهارده خیانتی که آل‌سعود علیه امت اسلامی مرتکب شده است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "العالم" در خوانشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری و پیام ایشان به حجاج بیت الله الحرام به مناسبت فرارسیدن موسم حج امسال، خیانت های رژیم منحوس آل سعود علیه امت اسلامی که مقام معظم رهبری از آنها به عنوان شیاطین خرد و حقیر یاد کردند، را برشمرد.
 
در خلاصه ای از این خیانت ها آمده است: 

 






ادامه مطلب ...

دشمن اقدام نظامی انجام دهد، دچار مخاطرات عظیم خواهد شد

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم سلاح‌های کشتار جمعی دست‌بسته نیست.
دشمن اقدام نظامی انجام دهد، دچار مخاطرات عظیم خواهد شدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار "مسعود جزایری" معاون ستادکل نیروهای مسلح، در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم سلاح‌های کشتار جمعی دست‌بسته نیست، گفت: ممکن است دشمن بتواند شروع‌کننده یک اقدام نظامی باشد ولی قطعاً پایان‌دهنده آن نخواهد بود.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به بخشی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص توان دفاعی کشور اظهار کرد: نکته اولی که ایشان بر آن اشاره و تاکید دارند، این است که ما کشوری مستقل هستیم و روح خودباوری و خوداتکایی را باید در خود اضافه کنیم و آثار زیان‌بار تاریخ گذشته که تلاش می‌کرد از ایرانیان چهره‌ای دیگر بسازد را زائل کنیم.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر فناوری‌های نوین و جدید تأکید مستمر دارند؛ علم و تکنولوژی در زمینه‌های گوناگون رشد می‌کند و در صنایع دفاعی نیز باید متناسب با این پیشرفت‌ها زمینه‌های توسعه را فراهم کنیم.
 
جزایری تأکید کرد: ما بایستی قوی باشیم تا این اقتدار به رخ دشمنان کشیده شود؛ اگر در جهانی عاری از خشونت و جنگ و سلطه‌گری زندگی می‌کردیم، این مباحث قابل طرح نبود ولی واقعیت نظام جهانی به ما دیکته می‌کند که یا بایستی قوی و یا تحت سلطه باشیم و بدیهی است که جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی انتخاب خود را کرده است.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی راهبردی ارتش به همرزمان شهیدش پیوست

همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) امیر دریادار غلامرضا شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک به همرزمان شهیدش پیوست. 
 به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار غلامرضا شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک در حین اجرای ماموریت و همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست. 
امیر دریادار شیرانی از فرزندان ولایتمدار و پرتلاش ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرایی نمودن تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) مبنی بر آبادانی و توسعه سواحل مکران، در صف اولین سربازان زحمتکش امام زمان(عج) خدمات و اقدامات چشمگیر و شایسته ای را بمنظور پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش به هموطنان محروم مستقر در جنوب شرق کشور و بندر جاسک ارائه نمود.
 
این فرمانده مجاهد و خستگی ناپذیر پس از سالها خدمت صادقانه به کشورمان در راه تامین خطوط مواصلاتی و کشتیرانی در آبهای آزاد و بین المللی و نیز فراهم نمودن زیرساخت های معیشتی برای مردم سواحل مکران که همواره مورد تایید و تشویق سلسله مراتب ارتش و نیروهای مسلح قرار می گرفت پس از قریب به سه دهه خدمت در لباس مقدس سربازی ولایت، به دیار باقی شتافت. 
روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در گذشت این فرمانده مجاهد، نستوه، مقتدر، جهادگر و پرتلاش که تمامی فعالیتها و مجاهدتهایشان همچون سایر همرزمانش در نیروی دریایی راهبردی ارتش به تعبیر رهبر معظم انقلاب "یک مجاهدت خاموش" است را به خانواده محترم ایشان، آحاد ملت شریف ایران بویژه امیر فرماندهی و کارکنان این نیرو تسلیت گفت. 

 

ماسکی که به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب می کند

  زردچوبه و آلوئه ورا 
زردچوبه و آلوئه ورا تامین کننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید برای پوست است که در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن کمک کننده است.
 
یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداری زردچوبه با هم مخلوط کرده تا به هم چسبیده و حالت خمیری پیدا کرده و حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

شیطان خُرد و حقیر، دشمن کلان جهان اسلام در پیوند با صهیونیسم بین‎الملل!

وهابی‌های سعودی‌ پا به پای دولت ایالات متحده اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام می‎دهند تا تیشه بر ریشه اسلام بزنند

شیطان خُرد و حقیر، دشمن کلان جهان اسلام در پیوند با صهیونیسم بین‎الملل!

شباهتی میان اسلام ایرانیان و افراط‌گرایی بانیان تروریسم سعودی نیست

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏شباهتی میان اسلام ایرانیان و اکثریت مسلمانان با افراط گرایی نژادپرستانه ای که مفتی وهابی و بانیان سعودی تروریسم تبلیغ می‌کنند، وجود ندارد.
 
گفتنی است؛ عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی در اظهاراتی با بیان اینکه ایرانی‌ها مسلمان نیستند، گفته بود که ایرانیان از اولاد مجوس‌ها هستند و خصومت‌شان با مسلمانان به‌ویژه سنی‌ها بسیار قدیمی است.
 
شباهتی میان اسلام ایرانیان و افراط‌گرایی بانیان تروریسم سعودی نیست

آغاز دستگیری مشمولان غایب سربازی

آغاز دستگیری مشمولان غایب سربازی/ ارسال ابلاغیه ممنوعیت بکارگیری سربازان غایب به تمام ارگان‌هارئیس پلیس پیشگیری گفت: دستور تشدید برخورد و دستگیری سربازان غایب به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد شرفی در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری ناجا در برخورد با مشمولان فراری، اظهار داشت: به موجب ماده 1 قانون خدمت وظیفه عمومی، به منظور دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان و مال و نوامیس مردم، کلیه اتباع ذکور کشور به جز کسانی که از انجام خدمت وظیفه  عمومی معاف هستند،در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و باید خدمت دوره ضرورت را انجام دهند. 
  
وی افزود: از سوی دیگر در مواد 10 و 58 مکرر، 63 مکرر و مواد دیگر، محدودیت‌های اجتماعی و تنبیهاتی برای مشمولان غایب و فراری در کشور در نظر گرفته شده و اعمال محرومیت های اجتماعی بیشتر برای آنان خوشبختانه موجب مراجعه بخشی از مشمولان غایب جهت تعیین تکلیف به رده های وظیفه عمومی نسبت به روشن کردن وضعیت خود شده است. 

جنبش ضد سعودی در بغداد / نصب بیلبوردهایی با عنوان "شجره ملعونه"+ تصاویر

یک روز پس از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حج ، امروز خیابان های بغداد شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی علیه آل سعود با عنوان "شجره ملعونه" بود.

جنبش ضد سعودی در بغداد / نصب بیلبوردهایی با عنوان

 
ادامه مطلب ...

عملیات ضد تروریستی موفقیت آمیز ایران، داعش را ناکام کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز با اشاره به روش های ایران در مبارزه با تروریسم نوشت: هرچند که داعش طی سال جاری تا حدی در خاورمیانه تضعیف شده اما همچنان قوی است و دامنه بازی خود را به آن سوی مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه کشیده و از ماه ژوئن در هر 84 ساعت یک حمله تروریستی داشته است.

گروه تروریستی داعش، فرانسه و آمریکا دو کشوری را که در لیست حملاتش بودند، هدف قرار داده اما تا کنون نتوانسته است حمله موفقیت آمیزی علیه ایران به عنوان هدف سوم خود انجام دهد.

رویترز تاکید می کند که ناکامی داعش در این کار به معنای آن نیست که برای حمله به ایران تلاش نکرده است، بلکه تلاش های ضد تروریسم تهران موفقیت آمیز بوده در حالی که تلاش های دیگر کشورهای مورد نظر داعش به جایی نرسیده است.

ایران در برابر داعش دو هدف را پیگیری می کند که نخست تضعیف گسترش ایدئولوژی و دیدگاه داعش به عنوان یک گروه مروج فرقه گرایی است و دوم جلوگیری از حملات این گروه به خاک ایران است؛ تلاش های ایران در عراق و سوریه دو کشور همجوار به تدریج ثمر بخش شده و اراضی تحت کنترل این گروه همچنان کوچک و کوچک تر می شود.
این در حالی است که ایران به دلیل مرز 900 مایلی خود با عراق، هدف آسیب پذیرتری نسبت به اتحادیه اروپا و آمریکا محسوب می شود، در نتیجه تلاش های داعش برای هدف قراردادن ایران قاعدتا باید موفقیت آمیز تر باشد ولی دستگاه امنیتی ایران تا کنون توانسته است این تهدید را از بین ببرد.
با تقسیم وظایف عملیات ضد تروریستی بین نهادهای امنیتی مختلف ایران از جمله نیروی انتظامی، سپاه و سازمان اطلاعات، تاکتیک های ضد تروریستی ایران در غرب مبهم مانده و درک نشده است. 

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟به گزارش  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»



 

ادامه مطلب ...

جهان اسلام بخاطر رفتار ظالمانه سعودی فکری اساسی برای مسئله حج کند

جهان اسلام بخاطر رفتار ظالمانه سعودی فکری اساسی برای مسئله حج کندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه ایام حج، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله الحرام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین‌المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولتها و ملتهای اسلامی تأکید کردند: جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را به درستی بشناسند و به‌خاطر جنایاتی که در گستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند.

 

دشمن به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است

دشمن به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است/ مهمترین وظیفه روحانیون؛ پاسخ به شبهات و مقابله با نقشه دین‌زدایی

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، با اشاره به وجود برنامه‌های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی» خواندند و تأکید کردند: حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت «وظیفه‌شناسی» و «موقعیت‌شناسی» در کار تبلیغ و بیان مسائل دینی خاطرنشان کردند: اگر وظیفه به‌درستی شناخته نشود، علم، تقوا و حتی شجاعت نیز اثر مثبت و مورد انتظاری نخواهد داشت.

عکس نوشته های خنده دار

برید کنار داره می افته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ax-khandedar-jadid-007

قرارداد FATF فاجعه‌آمیزتر از کاپیتولاسیون است

به گزارش مشرق، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه دولت برای اجرای تحریم‌های غرب در داخل کشور با توافق FATF اظهار داشت: اتفاقی که در قالب توافق FATF در حال رخ دادن است، خاص کشور ما نیست و آمریکا سال‌هاست برای فشار بر کشورهایی که با آنها مشکل دارد، از این روش استفاده می‌کند و نسبت به برخی گروه‌ها مانند حزب‌الله لبنان از این روش فشار استفاده کرده است.

ایزدی ادامه داد: چیزی که عملکرد دولت را نسبت به قبل متفاوت می‌کند این است که تا قبل از دولت یازدهم هیچ یک از دولت‌های جمهوری اسلامی این سیستم سلطه بانکی و محدودیت‌های مالی را نمی‌پذیرفتند و آن را ظالمانه می‌دانستند اما دولت یازدهم تصمیم گرفت نه تنها این سیستم ظالمانه را بپذیرد بلکه کارگزار آن باشد.

مجلس با تقویت نیروی هوایی توان تهاجمی را افزایش می‌دهد؟

رئیس کارگروه هوافضای مرکز پژوهش‌های مجلس جزئیاتی از نحوه تصویب یک پیشنهاد مهم در این مرکز را تشریح کرد. در صورت الحاق این پیشنهاد به برنامه ششم، توان تهاجمی کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، دولت در اجرای ماده 141 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه ششم توسعه کشور را جهت بررسی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده که این لایحه در مجلس با شماره 104، به ثبت رسیده است.

اما در تاریخ 4 مرداد ماه سال جاری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به مجلس، "ویرایش جدیدی از لایحه برنامه ششم" را که در دولت تهیه شده بود تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

عربستان مسئول ویرانی سوریه از طریق حمایت از تروریستهاست


به گزارش مشرق، نماینده مجلس امت کویت با اشاره به اقدام حکومت های بحرین و عربستان در سلب حداقل حقوق ملت‌های خود و آتش افروزی آل‌سعود در سوریه تاکید کرد که نخست وزیر بحرین را در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بازخواست خواهد کرد.

 العالم نوشت: عبدالحمید دشتی نماینده مجلس امت کویت در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "اللؤلؤه" بحرین در اشاره به امکانات زیاد آل‌سعود و آل خلیفه گفت: امکانات و توان من کم می‌باشد، و درست است که آنها همۀ امکانات را در اختیار دارند؛ اما آنها در جبهۀ باطل می‌باشند.

وی با بیان اینکه از مستضعفان حمایت خواهد کرد، افزود: سلاح من همان استفاده از همۀ سازوکارهای بین المللی برای مقابله با اقدامات بیهودۀ (حکومت های آل سعود و آل خلیفه) است و موفق خواهیم شد.

دشتی تاکید کرد: حکومت بحرین برای اقدام علیه ملت خود از عربستان کمک می‌گیرد، اما این امر فایده‌ای نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد که نخست وزیر بحرین را در شورای حقوق بشر در ژنو بازخواست خواهد کرد.

دشتی ابراز امیدواری کرد که عربستان را از شورای حقوق بشر اخراج  و عضویتش را لغو کنند، زیرا "ملت عربستان از دهها سال پیش به حداقل حقوق خود دست نیافته است و ساده ترین آن حقوق زنان است."

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از تیپ 388 ایرانشهر بازدید کرد.

http://www.aja.ir/portal/Picture/

فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در تیپ 388 پیاده مکانیزه ایرانشهر از آمادگی رزمی آن یکان بازدید و در جمع کارکنان وظیفه و پایور این تیپ به حدیثی از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: از دشمن پرهیز کنید به ویژه دشمنی که با تو از در صلح و دوستی وارد می شود به دلیل اینکه دیروز دشمن شما بوده است و امروز در صدد این است که از قبل به شما نزدیک تر شود و شما را تحت تاثیر اخلاقیات و خصوصیت های رفتاری خود قرار دهد تا بتواند در اولین فرصت نقشه های شوم خود را عملی کرده و به شما ضربه وارد کند. پس باید مراقب عقاید و اعتقادات خویش و کشور عزیزمان باشیم تا  نقشه هایی که از پیش برای این کشور طراحی شده است را خنثی کنیم.

نظر فیلسوف روس در مورد فرا رسیدن ظهور

 دوگین: اگر از اصول انقلاب‌تان دفاع کنید در نهایت پیروز خواهید شد و ظهور حضرت مهدی(عج) فرا

 خواهد رسید

 رئیس جنبش اورآسیا گفت: معتقدم اگر شما قدرتمند باشید و از اصول انقلاب خود دفاع کنید، در نهایت پیروز خواهید شد و به آنچه در انتظار آن به سر می‌برید یعنی دنیای عادلانه و معنوی با ظهور حضرت "مهدی"(عج) خواهید رسید.


خانم ها "زرشک پلو با مرغ" نخورید/ رابطه مستقیم مرغ و سرطان سینه!

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند زیاده روی در مصرف مرغ منجر به سرطان سینه می شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طی تحقیقات جدید پزشکان دریافتند بال مرغ به تنهایی تهدیدکننده سلامتی نیست اما از آنجایی که امروزه به قسمت بال و گردن آن آمپول استروئیدی(محرک رشد) تزریق می کنند خوردن آن برای سلامتی بدن مضر است.
 
استروئیدها به منظور رشد سریع جوجه ها در گردن و بال آنها تزریق می شود و با این شیوه زمان معمول برای رشد مرغ بسیار کاهش می یابد.
 
خانم ها
 
گفتنی است؛ از عوارض تزریق این هورمون می توان به  اختلالات هورمونی، کیست رحمی و سرطان سینه اشاره کرد که زیاده روی در مصرف مرغ می تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
 
لازم به ذکر است؛ افراد قبل از خرید مرغ حتما باید آن را از مراکز معتبر بهداشتی خریداری کنند و به برچسب آن توجه ویژه ای داشته باشند.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی خاتم‎الانبیا تا پایان سال

پدافند هوایی تا پایان سال چندین مورد تمرین تاکتیکی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرفرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‎الانبیا در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس این قرارگاه که در دانشگاه ستاد و فرماندهی آجا برگزار شد در مورد تمرین تاکتیکی اخیر پدافند هوایی اظهار داشت: یک تمرین تاکتیکی در مناطق جنوبی کشور برگزار شد و در آن از عمده سامانه‌های قرارگاه پدافند هوایی استفاده شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‎الانبیا ادامه داد: البته در این تمرین هیچ موشکی شلیک نشد و هدف اصلی آن ایجاد هماهنگی یکپارچه میان نیروهای عمل کننده و سامانه‌های مستقر بود و ارزیابی ما نیز از این تمرین خوب بوده و تا پایان سال نیز باز هم از این گونه تمرینات در نقاط مختلف کشور انجام خواهیم داد.
 
امیر اسماعیلی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از سامانه باور 373 در این تمرین تاکتیکی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: ما از سامانه‌هایی که هنوز در قرارگاه مستقر نشده اند در تمرینات خود استفاده نمی‌کنیم و فقط از سامانه‌های مستقر استفاده می‌شود و با جابجایی سریع این سامانه‌ها قصد تست سرعت عمل نیروها و قدرت مانور تجهیزات را داشتیم که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

T90 ایرانی با چهار ویژگی مهم رونمایی شد

حفاظت تانک کرار توسط دو یا سه نوع مختلف از صفحات زرهی تامین می‌شود و در عین استفاده از «سیستم هشدار قفل لیزری» روی این تانک، می‌توان شاهد نصب یک جایگاه تسلیحاتی کنترل از راه دور برای فرمانده تانک نیز بود.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق،یکی از عرصه هایی که نیازمند به روزرسانی و حرکت همگام با نیازهای روز نیروهای مسلح ایران است، عرصه زرهی است و خوشبختانه این مسئله نیز از چشمان تیزبین متخصصان و صنعتگران دفاعی ما به دور نمانده است.
 
از این رو صنعت دفاعی نسبت به ارائه محصولات مختلفی در این زمینه اقدام کرده و در بخش زرهی سنگین (تانک ها) عمده به روزرسانی ها و محصولاتی که تاکنون ارائه شده از سوی جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش بوده که از آن میان میتوان به تانک ذوالفقار (در مدل های 1 تا 3)، صمصام (ارتقای ام 60)، سبلان (ارتقای ام 47)، تانک مبارز (ارتقای چیفتن) و  ... اشاره کرد.

تروریست‎هایی که در ایران بازداشت شدند اطلاعاتی ارزشمند ارائه دادند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاء الدین بروجردی در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان گفت تروریست‌هایی که در ایران بازداشت شدند، اطلاعات ارزشمندی را ارائه کرده‌اند.   

وی افزود :« آل سعود از همه امکانات منطقه و جهان در همه زمینه‌ها بر ضد جمهوری اسلامی استفاده می کند و در این چارچوب از گروه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن ملت ایران حمایت می‌کنند.»  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره اعلام بازداشت گروه‌های تروریستی مورد حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در ایران گفت: «گروه‌های تروریستی که اخیرا بازداشت شده‌اند اطلاعات ارزشمندی درباره نقش عربستان سعودی و حمایت آن از این گروه‌ها به مسئولان امنیتی کشور ارائه کرده‌اند.»    

قرصی که شما را جوان نگه می‌دارد!

قرصی که شما را جوان نگه می دارد ! به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشها نشان می‌دهد که ویتامین «ای» در مقابل بسیاری از بیماریها به بدن کمک می‌کند و سلولها را از انواع مشخصی از آسیبها حفظ کرده، طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

این خاصیت ویتامین «ای» در طول زمان باعث کند شدن آسیب سلولی میشود که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد. 

ویتامین «ای» بدن را در مقابل بعضی از اختلالات حفظ می کند و به درمان بعضی دیگر از بیماری ها کمک می کند. 

 سرطان. ویتامین "ای" نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان پوست، دهان و گلو، معده، رودة بزرگ پستان و غذه پروستات ایفا می کند.  ادامه مطلب ...

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی خاتم‎الانبیا تا پایان سال

پدافند هوایی تا پایان سال چندین مورد تمرین تاکتیکی خواهد داشت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرفرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‎الانبیا در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس این قرارگاه که در دانشگاه ستاد و فرماندهی آجا برگزار شد در مورد تمرین تاکتیکی اخیر پدافند هوایی اظهار داشت: یک تمرین تاکتیکی در مناطق جنوبی کشور برگزار شد و در آن از عمده سامانه‌های قرارگاه پدافند هوایی استفاده شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‎الانبیا ادامه داد: البته در این تمرین هیچ موشکی شلیک نشد و هدف اصلی آن ایجاد هماهنگی یکپارچه میان نیروهای عمل کننده و سامانه‌های مستقر بود و ارزیابی ما نیز از این تمرین خوب بوده و تا پایان سال نیز باز هم از این گونه تمرینات در نقاط مختلف کشور انجام خواهیم داد.
 
امیر اسماعیلی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از سامانه باور 373 در این تمرین تاکتیکی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: ما از سامانه‌هایی که هنوز در قرارگاه مستقر نشده اند در تمرینات خود استفاده نمی‌کنیم و فقط از سامانه‌های مستقر استفاده می‌شود و با جابجایی سریع این سامانه‌ها قصد تست سرعت عمل نیروها و قدرت مانور تجهیزات را داشتیم که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

دشمن حتی نباید به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را بدهد

دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با فرمانده کل قوا

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعفها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.

فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام بهنگام و به‌کارگیری انواع روشهای متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.

 

باید منتظر نمایش تانک بزرگ و اسرار آمیز ایران بود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته نامه «ویک» که به‌طور همزمان در انگلیس و آمریکا به چاپ می‌رسد، در مطلبی در زمینه «تانک جدید ساخت ایران» نوشت: ایران تانک بزرگ اسرار آمیزی دارد و «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در مارس سال جاری مدعی شد ایران یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان به نام «کرار» را تولید کرده است. وزیر دفاع ایران حتی مدعی شد که این تانک صد درصد تولید داخلی است و تا حدودی نیز بر تانک «تی -90» روسیه برتری دارد. چندی بعد و در ماه اوت، تانکی شبیه به تانک  «تی _90 ام .اس» در تلویزیون دولتی ایران پدیدار شد که پرچم سبز،سفید و قرمز این کشور را به اهتزار در آورده بود.
این رسانه نوشت: با این که نتیجه گیری با دیدن فیلم چند ثانیه‌ای از تانک جدید ایران دشوار است، اما بهرحال ابهام‌هایی را در این زمینه برانگیخته است. کرار، نام ایرانی تانک تی-90 ام. اس، نمونه‌ای کاملا تولید داخل یا نسخه تزیین شده و ارتقا یافته از تانک تی-72 و یا موردی کاملا متفاوت است.
تانک تی -90 ام .اس تانک پیشرفته روسی و معرف تحولی در طراحی تانک است. مختصر گفته شود که خانواده تی- 90 ترکیبی از تانک کلاسیک تی -72 با تانک «تی-80» است. تانک تی- 90 مجهز به سامانه دفع موشک‌های ضد تانک است و در نبردهای سوریه شلیک موشک ضد تانک «تاو» آمریکا در خدمت شورشیان ضد دولتی به تانک تی -90 ارتش سوریه تنها خسارت‌های جزیی وارد کرد.

رونمایی از پهپاد عمود پرواز رهام+عکس

7 طرح مهم در حوزه جغرافیایی بمناسبت هفته دولت با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و به بهره برداری رسید.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، به مناسبت هفته دولت با حضور وزیر دفاع، 7 طرح مهم شامل نخستین پهپاد عمود پرواز با قابلیت اخذ داده‌های فتوگرامتری به نام رهام، نخستین نرم افزار بومی تعیین دقیق مدار ماهواره، تهیه و تولید نقشه های توپوگرافی سه بعدی 1/10000و 1/25000 با استفاده از تصاویر ماهواره ای، تهیه و تولید مدل رقومی ارتفاعی به صورت اتوماتیک با دقت 5متر با استفاده از تصاویر ماهواره ای، نخستین سامانه تهیه نقشه سریع مبتنی بر سکوی پرنده بدون سرنشین، سامانه سخت افزاری تعیین زمان دقیق و سامانه نرم افزاری دریافت و تولید اطلاعات ماهواره های فراطیفی در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع رونمایی و به بهره برداری رسید.