فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

شمشیر ایران در جبهه مقاومت زیر گوش رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است

سردار قربانی

سردار مرتضی قربانی مشاور ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور قدرتمند ایران در منطقه گفت: شمشیر ما در جبهه مقاومت زیر گوش رژیم صهیونیستی و عریستان سعودی است.

وی گفت: امروز  شمشیر جمهوری اسلامی در یمن، روی دریای سرخ است و در صورت مسلح شدن آنها به موشک،  عربستان صعودی و هم‌پیمانانش دستان تسلیم خود را بالا می‌برند.

تقویت بنیه دفاعی کشور در لایحه برنامه ششم توسعه مورد توجه جدی قرار گیرد‌

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه از پیشنهاد و تصویب کمیته دفاعی کمیسیون تلفیق برای تقویت بنیه دفاعی در لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار داشت: کمیته دفاعی کمیسیون تلفیق پیشنهادی برای تقویت توان دفاعی، سیاست خارجی و توان سایبری کشور داشت که با همکاری نمایندگان عضو کمیسیون جایگزین پیشنهاد دولت شد.

فلاحت پیشه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت حقوق و مزایای نیروهای نظامی و انتظامی در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: تقویت تجهیزات دفاعی کشور نیز در ماده 33 لایحه برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

 

6 سلاح تاکتیکی "نزاجا" را بهتر بشناسید+ مشخصات و تصاویر

هفته گذشته، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) 4 در پهنه‌ای به مساحت بیش از 200 هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی جنوب شرق کشور، اقتدار خود را به جهانیان ثابت کرد. 
 
 

شیعه و سنّیِ آمریکایی دو لبه‌ یک قیچی‌اند/

رهبر انقلاب تاکید کردند: اگر دنیای اسلام متحد باشد و با وحدت به سمت اهداف اسلامی حرکت کنیم، آمریکا و شبکه‌ بدخیم خبیث صهیونیستی دیگر نمی‌توانند ملت‌ها را در پنجه‌ خود بگیرند.
شیعه و سنّیِ آمریکایی دو لبه‌ یک قیچی‌اند/ انگلیس از دو قرن پیش منبع شر و نکبت برای ملت‌ها بوده استبه گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.

انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است

دیدار مسئولان نظام، مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و سفرای کشورهای اسلامی

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است. 

انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است

 

آزادی حلب یعنی شکست همه قدرت‌های سیاسی و نظامی استکبار

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما از دیوارهای تحریم‌ دشمنان عبور کردیم، گفت: امروز موشک‌های ایران می‌توانند اهداف دشمن را در هر نقطه به آتش بکشند.

ائتلاف ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله حلب را آزاد کرد/ به زودی موصل را هم آزاد می ‌کنیم

ائتلاف ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله حلب را آزاد کرد/ به زودی موصل را هم آزاد می ‌کنیم

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران که صبح امروز در دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شد، درباره علم فرماندهی و کنترل ایران یا C4I اظهار کرد: اگر ما بتوانیم این علم را که علم جدیدی هم است به دست مدیران و نخبگان، دستگاه‌های مختلف اجرایی، دانشگاهیان و دانشجویان برسانیم قدم بزرگی به سمت پیشرفت کشور برداشته‌ایم. 

وی با تبریک آزادسازی حلب، گفت: امروز آمریکایی‌ها به خوبی درک کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه است و نسبت به سایر کشورهای این منطقه وزن بیشتری دارد. از سوی دیگر ائتلاف میان ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله لبنان باعث آزادسازی حلب شد و به زودی نیز موصل را هم آزاد می‌کنیم. 

ترکیه در حال تجزیه شدن است و به زودی مرزهایش تغییر خواهد کرد

نقشه ترکیه

یک پژوهشگر موسسه مطالعاتی «امریکن اینترپرایز (AEI)» از نئو محافظه‌کاران آمریکا که پیش‌تر در مقاله‌ای وقوع کودتا در ترکیه را پیش‌بینی کرده بود با انتشار مقاله‌ای از احتمال تجزیه ترکیه نوشته است.


رونمایی از دو محصول جدید نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش

رونمایی از دو محصول جدید نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش

   در روز سوم رزمایش محمد رسول‌الله4 نیروی زمینی ارتش دو محصول جدید رونمایی می‌شود.

این محصولات عبارتند از: 1- نصب موشک‌های جدید هوا به سطح بر روی هواپیما که به نام یکی از شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است. 2- پهپاد شناسایی مراقبت با مداومت پروازی بالای 24 ساعت. 

 

عملیات پهپادهای اخلال گر و تهاجمی و اجرای تاکتیک های نوین رزمی در صحنه‌ نبرد

پهپاد

در آخرین روز رزمایش محمد رسول الله (ص) نیروی زمینی ارتش، قابلیت ها و توانمندی های تاکتیکی پهپادهای اخلال گر سامانه های ارتباطی و پهپادهای تهاجمی که به دست توانمند متخصصان جوان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ساخته شده اند؛ به مورد اجرا گذاشته شد.

اجرای عملیات هوایی در رزمایش نزاجا

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) گفت: در چهارمین رزمایش بزرگ محمد رسول‌ا... (ص) نزاجا از ده‌ها فروند بالگرد شناسایی ۲۰۶، بالگرد هجومی ۲۱۴ و بالگرد رزمی - تهاجمی ۲۰۹ (کبری) استفاده می‌کنیم

رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه

ادامه مطلب

کدام پیامبر اولوالعزم الهی،آرزو داشت شیعه امام علی(ع)باشد؟

جایگاه پیروان واقعی امام علی(ع)آنقدر بالاست که حتی پیامبری با شریعتی جهانی، آرزوی شیعه بودن را دارد.


ادامه مطلب

از عملیات هلی‌برن یگان‌های تکاور نزاجا تا تمرین مقابله با تهدیدات تروریستی + تصاویر

رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه)با اعلام رمز آغاز رزمایش با نام مقدس "یا محمد (ص)" توسط امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد.
 
از عملیات هلی‌برن یگان‌های تکاور نزاجا تا تمرین مقابله با تهدیدات تروریستی


ادامه مطلب

انهدام اهداف مورد نظر با شلیک موفق موشک‌های رهگیر طوفان

انهدام اهداف مورد نظر با شلیک موفق موشک‌های رهگیر طوفان

   در دومین روز رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص)4 نیروی زمینی ارتش، موشک‌های رهگیر طوفان ساخت صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران با ایجاد تغییراتی در برد، سامانه پرتاب، اثرگذاری و دقت بالاتر در اصابت به‌اهداف توسط خلبانان جوان هوانیروز ارتش با موفقیت به سمت اهداف مورد نظر شلیک شدند. 

رونمایی از اخلال‌گر ضد پهپاد باند اف

پرتاب موفقیت‌آمیز پهپاد فرپاد/ رونمایی از اخلال‌گر ضد پهپاد باند اف

  در دومین روز از رزمایش محمد رسول الله از اخلال‌گر پهپاد باند اف رونمایی شد.

این اخلال‌گر 2.3 تا 2.5 گیگا هرتز باند فرکانسی دارد و توان تشعشعی آن 30 وات بوده و نوع آنتن دهی آن آنتن جهتگیر ال پی دی ای است.
 
همچنین در ادامه روز دوم رزمایش پهپاد فرپاد با موفقیت پرواز کرد. همچنین عملیات حمله به مواضع دشمن فرضی با موفقیت توسط هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

اعزام یگان‌های واکنش سریع ارتش به منطقه عمومی رزمایش بزرگ نزاجا

اعزام یگان‌های واکنش سریع ارتش به منطقه عمومی رزمایش بزرگ نزاجا

 امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری در حاشیه روز اول رزمایش محمد رسول الله با اشاره به ابعاد رزمایش عنوان داشت : این مرحله با وجود بعد مسافت با موفقیت انجام شد و یگان ها به خوبی جابجایی را انجام دادند. 
 
وی افزود: یگان های واکنش سریع و هوابرد در کمترین زمان ممکن به منطقه تهدید رسیدند و در مواضع خود مستقر شدند. 
 
سخنگوی رزمایش محمد رسول الله 4 با اشاره به طرح های نزاجا برای جابجایی یگان ها در رزمایش یاد اور شد : عشق به ولایت باعث شده تا زمان ها تقلیل پیدا کند و روحیه بالا و توان رزمی یگان های نزاجا در زمان کم بینظیر است. البته اموزش نیروها هم توان عملیاتی را به حداکثر رسانده است . 


برچسب‌ها: اخبار روز , ارتش , رزمایش 
تاریخ : یکشنبه بیست و یکم آذر ۱۳۹۵ | 13:50  


فرمانده کل ارتش از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق بازدید کرد"امیر سرلشکر عطاءالله صالحی"، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق از توان عملیاتی این منطقه بازدید بعمل آورد. 

فرمانده کل ارتش در این بازدید ضمن بررسی عملکرد سایت های پدافندی موجود، از نزدیک در جریان کار سامانه های موشکی و دستگاه های پدافندی قرار گرفت و میزان آمادگی و توان رزمی سایت ها را مورد ارزیابی قرار داد.


برچسب‌ها: اخبار روز , ارتش , صالحی 
تاریخ : یکشنبه بیست و یکم آذر ۱۳۹۵ | 13:47  


سردار سلامی: عربستان جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد
 سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه امروز ( شنبه) به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش در جمع پایوران و دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) ضمن تقدیر از فرماندهان و مربیان دانشگاه گفت:  
عربستان یک وابسته سیاسی،       فاقد ریشه و مصرفگرای تابع اداره سیاسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و جز برافروختن آتش فتنه در جهان اسلام هیچ ثمری ندارد.

 
تاریخ : یکشنبه بیست و یکم آذر ۱۳۹۵ | 8:59 |

رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش آغاز شدرزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با اعلام رمز آغاز رزمایش با نام مقدس "یا محمد (ص)" توسط امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی جنوب شرق کشور آغاز شد. 
 
امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری ، سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) 4 با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: در اولین روز این رزمایش، جابجایی و اعزام یگان‌های واکنش سریع از سایر مناطق جغرافیایی کشور به‎ مناطق عملیاتی مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هوا و زمین صورت گرفت.

فردا؛ آغاز رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در جنوب شرق کشور

تانک‌ ها در رزمایش نیروی زمینی
رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب شرق کشور از فردا به‌مدت ۳ روز در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

رمانده نیروی زمینی ارتش، استفاده از تجهیزات نوین ساخته شده در  صنعت  دفاعی کشور را از دیگر ویژگی‌های رزمایش محمد رسول الله چهار عنوان کرد.


ایران توان بازگشت به شرایط قبل از برجام را دارد

زارعان
معاون سازمان انرژی اتمی کشور و عضو کارگروه برجام با اشاره به اینکه ایران توان بازگشت به شرایط قبل از برجام را دارد گفت: امروز این آمادگی وجود دارد تا در صورت بدعهدی طرف مقابل (۱+۵) بسته‌های فنی خود را عملی کنیم.

 

تبریک....


افسران -
تاریخ : جمعه نوزدهم آذر ۱۳۹۵ | 20:32 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید

فرمانده کل ارتش ایران گفت: آمریکایی‌ها نه ابر قدرت بلکه ابر زورگو هستند و به هیچ تعهد و امضایی پایبند نیستند و ما امروز در حال مقابله با تهدیدات بی‌مهار و بی‌تعهد هستیم.

  امیر سرلشکر عطاالله صالحی ظهر امروز در بازدید از منطقه دوم دریایی ولایت در جمع دریادلان این منطقه در جاسک گفت: خداوند تبارک و تعالی را سپاسگزارم که امروز توفیقی داد که خدمت شما عزیزان در این منطقه باشم.

 

ادامه مطلب
تاریخ : جمعه نوزدهم آذر ۱۳۹۵ | 18:43 | نویسنده :  

چگونه از شر میگرن و سردرد خلاص شویم؟

تقریبا تمام کسانی که با میگرن سر و کار دارند می‌دانند که این پدیده چقدر دردناک است. میگرن آن‌قدر دردناک است که شاید آن را برای دشمنانتان هم آرزو نکنید. بنابراین طبیعی است که افراد مبتلا به میگرن به دنبال راه‌حلی برای آن باشند. 
اخیرا مشخص شده که کمبود ویتامین ب در بدن با افزایش احتمال میگرن در ارتباط است. از این رو، تمام کسانی که با میگرن درگیر هستند باید به دنبال جذب بیشتر ویتامین ب باشند.

 

ادامه مطلب

موشک‌های عزالدین قسام؛ تغییردهنده قواعد بازی اسرائیل و حماس + تصاویر

  تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موشک جدید ساخته شده به دست گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" می‌تواند قواعد بازی را تغییر دهد، زیرا این موشک یک خطر جدی برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود. 

تاریخ : دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ | 11:27 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید

دولت در لایحه بودجه سال 96 پیش بینی کرده تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از 8 سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه زمان غیبت به صورت نقد و اقساط تا پایان 96 معاف کند.

 



ادامه مطلب
تاریخ : دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ | 10:51 | نویسنده : اسکندری | نظر بدهید
افسران - رهبر انقلاب95/9/7:  مشکلات فعلی در توافق هسته ای بخاطر عجله در زودتر به سرانجام رساندن توافق است.

 


برچسب‌ها: اخبار روز , مجلس , برجام 
تاریخ : دوشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۵ | 10:30 | نویسنده : اسکندری | 1 نظر
افسران - امان ار عذاب فیامت

این روزها فقط به امید طلوع تو زندگی میکنم ،

افسران - این روزها فقط به امید طلوع تو زندگی میکنم ، آخرین امید عالمیان....

 ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏ اید!
از رحمت خداوندنومید نشوید که خدا همه گناهان را می‏ آمرزد،
زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

این روزها فقط به امید طلوع تو زندگی میکنم ،

افسران - این روزها فقط به امید طلوع تو زندگی میکنم ، آخرین امید عالمیان....

 ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏ اید!
از رحمت خداوندنومید نشوید که خدا همه گناهان را می‏ آمرزد،
زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی

افسران - سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی
 تولدت مبارک عقاب تیز پرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران 
ادامه مطلب ...

طلسم نصب پدافند موشکی بومی روی ناوشکن‌های ایرانی شکسته شد

صیاد 2 یک موشک پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که براساس فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

  دو ناو «جماران» و دماوند از سری محصولات پروژه موج، از جمله مهمترین دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر و شاید به نوعی در حدود 4 دهه انقلاب هستند؛ دو شناوری که اولی در آبهای جنوب ایران و دیگری در دریای خزر به نگهبانی از منافع و مرزهای کشورمان مشغول بوده و تراز صنایع دفاعی کشورمان را ارتقاء داده اند.
 
در سالهای اخیر و با توجه به افزایش تجارب و دانش فنی متخصصان کشورمان، چندین ارتقاء مهم بر روی این دو ناو ایرانی صورت گرفته که موجب افزایش توان و قدرت رزمی این دو شناور شده است.

ادامه مطلب

تمرینات آبی - خاکی تیپ تکاوران عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش

تصاویری از تمرینات آبی - خاکی تکاوران نیروی دریایی ارتش منتشر شد.

تکاوران نیروی دریایی ارتش

تیپ تکاوران عملیات ویژه نداجا از جمله این یگان‌ها است که نیروهایش عملکرد بسیار درخشانی در عملیات‌های مختلف آزادسازی و یا حفاظت از شناورهای تجاری کشورمان در خلیج عدن داشته‌اند. این نیروها معمولا همراه با ناوگروه‌های ارتش به عنوان تکاور، راهی منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب می‌شوند.

ادامه مطلب

نقش خانواده کارکنان نداجا در پیش برد اهداف این نیرو بی بدیل است

نقش خانواده کارکنان نداجا در پیش برد اهداف این نیرو بی بدیل است

؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین تجلیل از خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی که در مجموعه نور این نیرو برگزار شد، اظهار داشت : نقش خانواده کارکنان نیروی دریایی در پیش برد اهداف این نیرو موثر و بی بدیل است. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد : همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همسران و خانواده های کارکنان نیروی دریایی ارتش در اقتدار کشور سهمی بالا دارند.


(تاریخ به احترام از او یاد خواهد کرد )

در روز تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام علی اصغر زارعی نماینده تهران اینگونه گریست (تاریخ به احترام از او یاد خواهد کرد )

افسران - در روز تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام علی اصغر زارعی نماینده تهران اینگونه گریست (تاریخ به احترام از او یاد خواهد کرد )

ورود پهپادهای ارتش به عرصه آفند و پدافند دریایی

 امروزه در میادین نبرد هوایی، زمینی و دریایی بحث شناسایی سیگنالهای راداری و شناسایی، مکان یابی و آنالیز این اطلاعات از جمله مهمترین امور محسوب می شود که به آن Electronic Support Measures (ESM) گفته می شود و در جهان علوم ارتباط نظامی یکی از عبارت های بسیار پر کاربرد و پربحث  است.


 ادامه مطلب
 

نیروی دریایی از هیچ تهدیدی هراس ندارد

نیروی دریایی از هیچ تهدیدی هراس ندارد/ برای پیشرفت کشور باید از منابع دریایی استفاده کردامیر دریادار حبیب‌اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی ارتش درباره علت نام‌گذاری هفتم آذر به نام نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد که نیروی دریایی آماده دفاع از کشور نیست و به همین دلیل دست به یورش دریایی زد اما جوانان مؤمن و انقلابی کشور پس از گذشت 67 روز از جنگ تحمیلی توانستند حماسه‌ای بزرگ بیافرینند و عملیات غرورآفرین مروارید را انجام دهند.

ادامه مطلب

جنگنده شفق سال 2017 پرواز می کند

نشریه انگلیسی janes که در حوزه مسائل دفاعی قلم میزند ادعا کرده است که جنگنده آموزشی رزمی ایرانی شفق در سال 2017 میلادی اولین پرواز خود را انجام میدهد.

در مطلبی که در وبسایت پایگاه جینز منتشر شده است ادعا شده است که خبرنگار این مجموعه در جریان نمایشگاه هوایی کیش که هفته گذشته برگزار شده است اطلاعاتی را در گفتگو با مسئولین سازمان صنایع هوایی ایران بدست آورده است.

بر اساس این اطلاعات جنگنده شفق تا پایان سال جاری تست های زمینی خود از جمله "Fast Taxi" را انجام داده و اولین پرواز آن نیز در سال 2017 انجام خواهد شد. این پایگاه تحلیلی خبری همچین ادعا کرده است که طرح شفق از یک سکان V شکل استفاده می کند. بر اساس صحبت های یک مهندس ایرانی با خبرنگار جینز این نوع طراحی که پیش از این در جنگنده صاعقه هم استفاده شده است باعث افزایش ثبات و مانور پذیری جنگنده نیز خواهد شد.

نصب رادار جدید نداجا در دریای عمان

 امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که امروز برای رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش به ستاد این نیرو رفته بود، از طریق ویدئو کنفرانس، دستور عملیاتی شدن این سامانه‌ها را صادر کرد.
ازجمله دستاوردهای امروز پروژه رادار سپر دریا بود که با دستور جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جاسک عملیاتی شد.
این سامانه با برد بیش از 200 کیلومتر مجهز به سیستم تشخیص اهداف متحرک و انواع سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک است که می‌توان از آن در رصد تحرکات اهداف هوایی منطقه و جنگنده‌های خودی و بیگانه در شعاع بیش از 200 کیلومتر از سواحل مکران استفاده کرد.
انتقال اطلاعات اهداف دریافت شده به اتاق‌های جنگ و ستادهای عملیاتی در کلیه پایگاه‌های نیروی دریایی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

 

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

نشست خبری امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز(سه شنبه) رونمایی شدند بیشتر آموزشی بودند و این دستاوردها می‌توانند آنچه که مورد نیاز ما بود را تأمین کنند، البته در این پروژه‌ها آنچه که پیاده شده نیز مورد نیاز ما بود.

 

رصد زنده تحرکات دریایی و هوایی در دریای عمان از تهران با رادار جدید نداجا

دریای عمان

 تحرکات دریایی و هوایی در دریایی عمان از تهران با جدیدترین رادار نیروی دریایی ارتش به‌ صورت زنده رصد شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

خبر خوش وزارت دفاع از یک محصول هوایی

خبرهای خوشی از "تانک کرار" در راه است/ خبر خوش وزارت دفاع از یک محصول هوایی

امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع

جانشین وزیر دفاع گفت: در آینده نزدیک خبرهای خوبی از تانک کرار خواهیم داشت.

وی افزود: البته غیر از تانک کرار، درباره یکی دو مورد دیگر هم در حوزه هوایی خبرهای خوبی خواهیم داشت.

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد+ جزئیات

رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز طی مراسمی در محل ستاد این نیرو رونمایی شدند.

ادامه مطلب

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد+ مشخصات

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد

 مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نداجا صبح امروز 9 آذر ماه با حضور امیر عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش، در ستاد این نیرو برگزار شد. 
در این مراسم، از تجهیزات نوینی چون پروژه حوضچه کشش، پروژه فرستنده ثامن، رادار LPI، پروژه مرصاد، پروژه طوفان‌‎ساز، پروژه کمپارتمانت، پروژه دماوند و پروژه سیستم کشف رادار  UFOX رونمایی شد.





  
ادامه مطلب ...

ابوعایشه کُردی سرکرده داعش در مرز به هلاکت رسید

ابوعایشه کُردی سرکرده داعش در مرز به هلاکت رسید

 سید محمود علوی عصر دوشنبه در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر اعظم(ص) در مسجد رسول اکرم واقع در جهانشهر کرج برگزار شد، ایام سوگواری اهل‌بیت عصمت و طهارت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) و همچنین رحلت پیامبر اکرم (ص) را تسلیت گفت و با طرح این سؤال که آیا اگر پیامبر دنیا را ترک کرد باید مسلمانان از اسلام روی برگردانند، اظهار کرد: قرار نیست اسلام با حضور پیامبر وجود داشته باشد و پس از رحلت پیامبر از بین برود.
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اسلام تا همیشه زنده و پابرجاست، گفت: مسلمانان باید به سنت پیامبر پایبند باشند، اسلام نسخهِ عزت‌آفرینی برای انسان‌ها است.

توطئه دشمنان علیه ایران پایان‌پذیر نیست

امیر سرتیپ دوم ستاد کیومرث شرفی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال‌غرب کشور با بیان اینکه توطئه دشمنان علیه ایران پایان‌پذیر نیست، گفت: آمریکا دشمن ما محسوب می‌شود و اگر در آینده بخواهیم برای خود تهدیدی را معرفی کنیم، باز هم می‌گوییم که آمریکا دشمن درجه یک ماست.