فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

امکان مذاکره مجدد در مورد توافق هسته ای وجود ندارد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه ) بار دیگر بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد. 
موگرینی که در نشست «سیاست هسته‌ای» موسسه «کارنگی» صحبت می‌کرد، گفت: «هر نگاهی که در مورد توافق دارید و می‌دانیم اکنون نگاه متفاوتی در واشنگتن هست، اما  واقعیاتی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد.» 
وی افزود: «تا الان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنج بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است و به طور مداوم بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارد.» 
این مقام اروپایی با اشاره به جلسات مداوم کمیته برجام، گفت در این جلسات روند اجرای برجام از تمام جنبه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 
وی افزود: «همانطور که می‌دانید، سازمان ملل هم از این توافق حمایت و آن را در شورای امنیت تائید کرده است.» 
موگرینی ادامه داد: «بنابراین بگذارید مثل همیشه به صراحت بگویم که این توافقی است که به کل جامعه بین‌الملل تعلق دارد و اروپایی‌ها مصمم به حفظ آن هستند، چرا که اجرای کامل و دقیق آن کلید امنیت ماست.»

اسرائیل نگران لغو ممنوعیت‌های سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران است

 پایگاه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: در توافق هسته‌ای ایران یک مهلت ده ساله برای ممنوعیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران، غنی‌سازی اورانیوم در این کشور و توسعه تجهیزات با قابلیت هسته‌ای قید شده است. مقامات اسرائیل معتقد هستند این مهلت 10 ساله ، که یک سال آن نیز سپری شده است، احتمالا در زندگی سیاسی طولانی به نظر برسد؛ اما در زندگی یک ملت چندان زمان طولانی نیست. 
جروزالم پست در ادامه این گزارش نوشت: اسرائیل از هم‌اکنون در حال آماده شدن برای زمان انقضای توافق هسته‌ای ایران است. به ویژه آنکه دو مورد از محدودیت‌های تعیین شده برای ایران در زمینه فروش تسلیحات و توسعه برنامه‌ ساخت موشک‌های بالستیک این کشور در چند سال آینده لغو خواهد شد.

امنیت پایدار" ایران مرهون هشدارها و اقدامات موثر رهبری است

امیرعبداللهیان:

"حسین امیرعبداللهیان" مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی  ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: "امنیت پایدار" در کشور را مدیون هدایت‌ها و هشدارهای به موقع مقام معظم رهبری هستیم. 
وی با اشاره به امنیت بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران با وجود مسائل منطقه‌ای تصریح کرد: اگر اقدامات موثر و هشدارهای به موقع مقام معظم رهبری در کمک فوری به عراق، سوریه و لبنان در مبارزه با تروریسم نبود امروز طعم شیرین امنیت در کشور احساس نمی‌شد. 
امیرعبداللهیان تاکید کرد: سهم بزرگ شهدای مدافع حرم و مبارزه با تروریسم در این عرصه تاریخی و به یاد ماندنی نیز مایه افتخار مردم ایران و منطقه است.

ارتش جمهوری اسلامی 5 یادمان و نمایشگاه در مناطق عملیاتی جنوب ایجاد کرده است

ارتش جمهوری اسلامی 5 یادمان در مناطق عملیاتی جنوب ایجاد کرده است

 حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران   درباره آخرین اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب عنوان داشت: ارتش جمهوری اسلامی 5 یادمان و نمایشگاه در مناطق عملیاتی جنوب ایجاد کرده است. 

وی افزود: یادمان های "دهلاویه" ، "چزابه" و رمضان در اختیار برادران ارتش جمهوری اسلامی ایران است. 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همچنین نیروی دریایی ارتش در خرمشهر و نهاجا در منطقه دزفول نمایشگاه هایی را برپا کرده اند. علاوه بر این قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) نیز در اهواز نمایشگاه خوبی را بر پا کرده است.

از وضع مردم مطلعم و تلخ‌کامی آنان از مشکلات اقتصادی را با همه وجود حس می‌کنم

مطالبه مردم و رهبری از مسئولان تمرکز بر تولید و اشتغال است/ از وضع مردم مطلعم و تلخ‌کامی آنان از مشکلات اقتصادی را با همه وجود حس می‌کنم/ امنیت کشور در محیط پرتلاطم منطقه‌ای و بین‌المللی شاخص بسیار مهمی بود+فیلم

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای سال ۹۵ را همراه با تلخی‌ها و شیرینی‌هایی برای ملت ایران دانستند و با اشاره به برخی از مهمترین عوامل شادکامی ملت در سال گذشته، افزودند: عزت ایران و هویت ملت عزیز در تمام قضایای سال ۹۵ مشهود بود و دشمنان در همه‌جای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران اعتراف کردند.

۹ اتفاق مهم نظامی در سال ۹۵

10 اتفاق مهم

سال ۱۳۹۵ با اتفاقات مهمی در عرصه دفاعی همراه بود که گزارش پیش رو گلچینی است از ۱۰ مورد از مهمترین این رویدادها.

ادامه مطلب

داعشی‌ها دیگر نمی‌توانند به سوریه فرار کنند


هادی العامری

دبیرکل سازمان بدر عراق گفت که ما به بیگانگان اجازه مشارکت در عملیات آزادسازی موصل را نمی‌دهیم.

به نقل از شبکه خبری المیادین، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق  امروز یکشنبه گفت که بعد از آزادسازی کرانه راست شهر موصل، تروریست‌های داعشی دیگر نمی‌توانند به سمت سوریه فرار کنند و تمامی راه‌های فرار تروریست‌ها به سوریه مسدود شده است.

درخواست آفریقای جنوبی از شورای امنیت برای فروش سامانه‌ موشکی به ایران

موشکهای آفریقای جنوبی برای ایران 2

آفریقای جنوبی به دنبال گرفتن مجوز شورای امنیت برای فروش سامانه موشکی سطح به هوای «اومخونتو» به ایران است.

اعراب تمام هزینه جنگ سوریه را پرداخت کردند

نصر الله

 دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت تمام اموالی که برای هزینه جنگ سوریه پرداخت شد، "عربی" بود. همین اموال عربی باعث شد افراد مسلح از سراسر جهان به سوریه آیند.

 

کمتر کشوری فناوری ساخت موشک‌ با "خطای کمتر از ۱۰متر" دارد

سرلشکر باقری

 رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: فناوری موشک‌هایی با توانایی اصابت کمتر از ۱۰ متر به هدف در اختیار کمتر کشوری قرار دارد و امروز ایران این تسلیحات را تولید و استفاده می‌کند.

 

مهربانی بی واسطه کاسب مشهدی به کودکان یتیم +عکس

عکسی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است حمایت از مهربانی ساده و پسندیده یک کاسب از اهالی مشهد مقدس دارد که در وسع خود تلاش کرده تا در شب عید که همه مردم در تکاپوی نو کردن لباس ها و خانه های خود هستند به کودکان یتیم مهربانی کرده و رختی نو بر تن آنها کند.

شاید این کار نوعی خانه تکانی دل باشد.

مهربانی بی واسطه کاسب مشهدی به کودکان یتیم +عکس

قربانی کردن گوسفند برای ایرباس جدید+ عکس

در حاشیه فرود ایرباس غول پیکر بر باند مهرآباد+ عکس

   ایرباس 330 دومین هواپیمای محصول مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از مجموع 1000 فروند هواپیمای قرارداد بسته شده 22 اسفند ماه جاری در باند فرودگاهی مهرآباد به زمین نشست.

نخستین فروند از این هواپیماها با عنوان ایرباس A 321 نیز در روز پنجشنبه 23 دی ماه جاری به ناوگان هوایی ایران افزوده شد.

فرود دومین هواپیمایی برجامی در باند فرودگاه مهرآباد حاشیه ای جالب به دنبال داشت و آن هم تصویری از ذبح گوسفندی در زیر چرخ های این هواپیمای غول پیکر بود.

گفتنی است ؛ این عکس که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است واکنش های جالبی را به همراه داشت.

در حاشیه فرود ایرباس غول پیکر بر باند مهرآباد+ عکس

توسعه همکاری های نظامی دریایی ایران و روسیه بررسی شد

در جریان سفر ناوگروه دوستی نیروی دریایی ایران به بندر مخاچ قلعه جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در سواحل خزر، ناخدا یکم عرشه و ستاد محسن شیدایی فرمانده ناو گروه جمهوری اسلامی توسعه همکاری های نظامی دریایی را خواستار شد.

 

نیروی دریایی

عاملان حادثه پلاسکو اعتراف کردند

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران بزرگ با اشاره به پرونده آتش‌سوزی پلاسکو گفت: با اعتراف عاملان این حادثه، نحوه شروع آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو مشخص شده است.

ادامه مطلب

ناوگروه 45 نیروی دریایی ارتش در بندر صلاله عمان پهلو گرفت

 نیروی دریایی

ناوگروه 45 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن نقدی و ناو پشتیبانی تُنب امروز در بندر صلاله عمان پهلو گرفت.
ناوگروه 45 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای انجام ماموریت‌ در آب‌های آزاد و بین‌المللی و پس از بازگشت ناوگروه 44، در روزهای گذشته راهی خلیج عدن شده است.
این ناوگروه که متشکل از ناوشکن نقدی و ناو پشتیبانی تُنب است، قرار است در خلیج عدن و تنگه باب المندب به حفاظت از کشتی‌های تجاری کشورمان بپردازد، هم‌اکنون در بندر صلاله در سواحل عمان پهلو گرفته و به‌زودی راهی تنگه استراتژیک باب المندب و خلیج عدن خواهد شد.
این اولین ماموریت بین‌المللی ناوشکن جمهوری اسلامی ایرانی نقدی، پس از گذراندن یک دوره تعمیرات اساسی توسط متخصصان کشورمان و الحاق مجدد به ناوگان جنوب نداجا است.
پیش از این، ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش با شکستن رکورد دریانوردی ناوهای ایرانی، پس از پنج ماه ماموریت و حضور در آب‌های شرقی اقیانوس اطلس، در باب المندب و خلیج عدن حضور داشت و از کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های کشورمان در برابر دزدی‌های دریایی، حفاظت می‌کرد.

اسرائیل جشن ایران‌کشی را تبریک گفت +عکس

جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایرانی‌کشی نیز مشهور است. نام این جشن از کلمه پور به معنای قرعه گرفته شده است. از آن جهت که هامان برای یافتن مناسب‌ترین روز برای اجرای نقشه این قرعه را انداخت.
 

همسر یهودی خشایارشاه جواز قتل‌عام حدود 70000ایرانی را داد. از آن روز به بعد هرساله یهودیان برای پاسداشت این جنایت جشن پوریم را به راه انداختند.
 
در عکس زیر توییتر اسرائیل را مشاهده می‌کنید که روز ایران کشی را به همه تبریک می‌گوید.
 
اسرائیل جشن ایران‌کشی را تبریک گفت +عکس 

یک پیشگو: ترامپ ترور می‌شود!

 پیشگویی که گفته بود ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود، حالا می‌گوید او ترور خواهد شد.  

این پیشگوی عرب معتقد است ترامپ دوره ریاست جمهوری خود را به اتمام نخواهد رساند و سرنوشت او همانند جان اف کندی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا خواهد بود.  
او می‌گوید: ترامپ در اثر این ترور به بیمارستان منتقل می‌شود و در آنجا خواهد مُرد.
 
منبع:ایسنا

توان دفاعی و نظامی ما، به مثابه مشتی محکم، دشمن را از فکر تجاوز برحذر می‌دارد

توان دفاعی و نظامی ما، به مثابه مشتی محکم، دشمن را از فکر تجاوز برحذر می‌دارد.

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نداجا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا به اهمیت توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر توان دفاعی، نظامی و بازدارندگی ما بالا باشد، دشمن متوجه خواهد شد اگر قصد تعرض به ما را داشته باشد به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) یقیناً با مشت محکم ما مواجه خواهد شد. 
وی افزود: دستیابی به این توان دفاعی که توان بازدارندگی را بوجود می آورد مؤلفه های مهمی دارد که مهم ترین آن ارتقاء توان معنویت است. چرا که دفاع کردن و حتی تهاجم بنا به نیاز، اگر بر مبنای اعتقاد باشد کارساز است، در غیر اینصورت ده ها دلیل برای انجام ندادن مأموریت هست اما اگر اعتقادی در پی آن باشد تحت هر شرایطی هرکسی بعنوان رزمنده خود را ملزم به تلاش می داند.

آینده متعلق به کسانی است که امروز برای آن آماده شوند.

افسران - مالکوم ایکس: آینده متعلق به کسانی است که امروز برای آن آماده شوند.

توضیح عکس : مواظب باشیم چه اخباری را از چه منابعی دریافت می کنیم. جذابیت و تکرار یک خبر یا اعتماد نابجا یا پیش ذهنیت از افراد و گروه ها می تواند همه چیز را بما وارونه نشان بدهد. عقل و شرع و تجربه ما را به منبع مناسب و تحقیق و تحلیل صحیح و التزام به حقیقت دعوت می کنند. 

سفری شکست خورده برای نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو در پایان این سفر به صورت ضمنی اعلام کرد که موفق نشده تضمینی از روسیه در مورد مطالبات اسرائیل در عرصه سوریه یا مسایل دیگر منطقه به دست آورد. به همین علت بود که تأکید کرد تمام آن چیزی که در سفر به مسکو به دست آورد ، ارائه پیام تأکید تل آویو مبنی بر عدم پذیرش حضور ایران و متحدانش در سوریه و ضرورت دور نگه داشتن آنها از مرزهای جولان است.  وی درباره دستاوردهای خود از این سفر تنها به این موضوع اکتفا کرد که: مهم این بود که من مسائلی را که لازم بود، به گوش ولادیمیر  پوتین رساندم، وقتی که اطلاعات و موضوعات به صورت مستقیم و بدون واسطه و به صورت رو در رو مطرح می شود، تأثیرگذاری خواهد داشت.

تانک کرار رونمایی شد + مشخصات و تصاویر

کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم افتتاح شد.

تانک کرار رونمایی شد + مشخصات و تصویر

 ادامه مطلب

رفقــــــا مهــــمان داریــــم

افسران - رفقــــــا مهــــمان داریــــم
 
امروز صبح/ ورود پیکر ۱۶۰ تن از شهدا به کشور از طریق مرز آبی اروند.

در جنگ بعدی با لبنان، غیرنظامیان را در هر جایی که باشند هدف می‌گیریم!

وزیر صهیونیست: در جنگ بعدی با لبنان، غیرنظامیان را در هرجایی که باشند هدف می‌گیریم! به نقل از روزنامه هاآرتص، نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با این روزنامه هشدار داد در شرایطی که لبنان دیگر نقش حزب‌الله لبنان را پنهان نمی‌کند، در جنگ بعدی رژیم اشغالگر قدس با حزب الله لبنان، غیرنظامیان در هر جایی که باشند هدف قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به اظهارات اخیر میشل عون، رئیس جمهور لبنان، مبنی بر اینکه این کشور و حزب‌الله لبنان از یکدیگر جدا نیستند، مدعی شد: لبنان باید بداند جنگ بعدی با اسرائیل به معنای بازگشت لبنان به قرون وسطی خواهد بود. 
وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در ادامه با مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان و جنبش مقاومت اسلامی لبنان افزود: «زندگی در لبنان کنونی به ویژه در مقایسه با احوالات سوریه، بد نیست. غیرنظامیان لبنان از جمله جمعیت شیعه این کشور خواهند فهمید اگر حزب‌الله لبنان بنابر دلایل خود یا از جانب ایران، آنها را در شرایط دشواری قرار دهند، چه آینده‌ای در انتظارشان خواهد بود.»

نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای ایران در بهترین شرایط قرار دارند

نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای ایران در بهترین شرایط قرار دارند

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد مرکزی راهیان نور که در ساختمان مرکزی این ستاد برگزار شد، با اشاره به آمادگی مجموعه راهیان نور برای کمک به مشکلات زیستی مردم خوزستان اظهار داشت: مجموعه راهیان نور آمادگی دارند تا در صورت نیاز و درخواست دولت محترم برای حل مشکلات مردم خوزستان عزیز وارد عمل شوند. 
وی افزود: ما در بهترین شرایط امنیتی در دریا و تنگه هرمز قرار داریم و هیچ نگرانی از حضور بیگانگان در اطراف کشور وجود ندارد. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون برگزاری رزمایش‌های نیروهای مسلح افزود: رزمایش‌های نیروهای مسلح مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمان مقرر انجام خواهد شد و برگزاری این رزمایش‌ها ارتباطی با تهدیدات کشورهای بیگانه ندارد.

ناوگروه 44 نداجا به کشور بازگشت

ناوگروه 44 نداجا به کشور بازگشت

 ، ناوگروه 44 نداجا متشکل از ناوشکن الوند و ناوپشتیبانی رزمی بوشهر پس از 150 روز ماموریت و در میان استقبال پرشور خانواده هایشان، امروز شنبه 20 اسفند ماه به کشور بازگشتند و در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفتند.
 
علی رغم ادعای برخی از کشور ها مبنی بر عدم توانایی نیروی دریایی ارتش برای حضور در اقیانوس اطلس ،این ناوگروه با اقتدار کامل توانست در آب های آزاد این اقیانوس حضور پیدا کند و ماموریت خود را به سرانجام برساند.
 
گفتنی است این ناوگروه در طی ماموریت خود در بندر دارالسلام تانزانیا و بندر دوربان آفریقای جنوب پهلوگیری کرده و برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی در خلیج عدن و تنگه باب المندب نیز ماموریت انجام داده است.

نخستین تانک پیشرفته بومی کشور رونمایی و خط تولید آن افتتاح می‌شود

نخستین تانک پیشرفته بومی کشور رونمایی و خط تولید آن افتتاح می‌شود

؛ در سیصد و پنجاه و هشتمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار سرتیپ پاسدار  حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح می‌شود.
 
گفتنی است کلیه مراحل طراحی وساخت تانک پیشرفته بومی کرار در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده و به مرحله تولید رسیده است.

چرا دوستی کره شمالی با ایران برای اسرائیل خطرناک است؟

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: ممکن است کمتر کسی حتی حدس بزند که کره شمالی می‌تواند برای اسرائیل یک تهدید به شمار آید؛ اما دوستی و ارتباط نزدیک این کشور هسته‌ای با ایران چنین موضوعی را ممکن می‌سازد.

 جروزالم پست در ادامه این گزارش نوشت: شواهد امر نشان می‌دهد سران کره شمالی تمرکز خود را بر روی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا قرار داده‌اند و به نظر می‌رسد توجهی به اسرائیل ندارند. اما نباید فراموش کرد این کشور دوست ایران است و در زمینه هسته‌ای با یکدیگر تبادلات علمی دارند. هرچند کره شمالی در نقطه‌ای دیگر در جهان واقع شده و تاکنون چالشی با اسرائیل نداشته است؛ اما می‌تواند به طور غیرمستقیم به سود ایران کار کند و یک تهدید جدی برای تل‌آویو باشد.

 

اظهارات مضحک اردوغان

  به نقل از خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه، روز جمعه بعد از ملاقات با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت: حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه هدف اصلی تلاش‌های ترکیه در خاورمیانه است.
 

وی بدون اشاره به عملیات متجاوزانه آنکارا در شمال سوریه و عراق گفت: «در هر 2 کشور سوریه و عراق، حفظ تمامیت ارضی این دو کشور همچنان وظیفه اصلی ماست. به این علت ما نمی‌توانیم تلاش‌ها برای تقسیم این کشورها را تحمل کنیم.» 
رئیس جمهور ترکیه در مورد عملیات کنونی در شهر منبج سوریه هم گفت: هر دو کشور روسیه و ترکیه علاقمند به همکاری با نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا هستند.

آزادسازی نزدیک به 70 درصد از بخش غربی موصل

آزادسازی نزدیک به 70 درصد از بخش غربی موصل

 شبکه تلویزیونی الانجاه گزارش داد: دو منطقه «العامل الاول» و «العامل الثانی» در ساحل راست شهر موصل آزاد شده‌اند و واحدهای نظامی عراقی هم اکنون به دو راهی «الزنجیلی» رسیده‌اند. 
خبرنگار این شبکه در موصل افزود: تروریست‌های داعش صدها نفر از تروریست‌های خارجی را در دو راهی «الزنجیلی» برای مقابله با پیشروی سریع نیروهای عراقی به کارگرفته‌اند. 
 
این خبرنگار همچنین، گفت: فرماندهان نظامی عراق به زودی از افزایش مناطق آزاد شده در ساحل راست (بخش غربی) موصل که نزدیک به هفتاد در صد رسیده است خبر خواهند داد.

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز در سال 2017

یکی از محصولاتی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر روی آن تاکید ویژه ای داشته تا عملیاتی شود؛ جنگنده  "قاهر 313 " است. 

**جنگنده قاهر 313 چه ویژگی هایی دارد؟ 

" قاهر" یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است که نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و به پرواز درآمده و امروز نمونه یک به یک آن در مراحل پایانی ساخت است. 

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر