فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

ثریا در آستانه انتخابات مسائل اصلی دانشگاه ها را بررسی کرد:

برنامه ثریا

 

برنامه ثریا در آستانه انتخابات به بررسی چرایی کاهش رشد علمی کشور و افزایش بیکاری فارغ التحصیلان و ضرورت ایجاد تحول واقعی در آموزش عالی کشور در دولت آینده پرداخت. در سالهای اخیر پرداخت.

مسوولان دولتی می گفتند در سال 95 ، سه پرتاب ماهواره خواهیم داشت، اما یکی هم پرتاب نشد!/ از ترس تحریم و تشر آمریکایی ها، پرتاب ماهواره شریف را از روی سکوی پرتاب جمع کردند!

قیام قریب الوقوع ملت ترکیه

نماینده پارلمان سوریه

نماینده پارلمان سوریه با اعلام اینکه ملت ترکیه به زودی در برابر رئیس جمهوری این کشور قیام می کند بر لزوم ایجاد بازدارندگی جهانی در برابر اردوغان تاکید کرد.

آیا صهیونیست ها سودای حمله دوباره به غزه را دارند؟

حمله صهیونیست ها

 شرایط داخلی سرزمین های اشغالی می تواند به سران صهیونیست این پیام را مخابره کند که در صورت شروع جنگی جدید از سوی اسرائیل، آمریکا بیشتر از قبل آمادگی دفاع از رژیم اسرائیل و کمک به صهیونیست ها را دارد.

در این زمینه باید گفت، برخی از نشانه ها و اقدامات اخیر رژیم اسرائیل نشان دهنده این مسئله است که شروع جنگ جدید علیه نوار غزه می تواند محتمل باشد.

وزیر خزانه داری آمریکا: تحریم های بیشتری را ضد ایران اعمال می ‌کنیم

«استیون مِنوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این کشور تحریم های بیشتری هم ضد کره شمالی اعمال خواهد کرد چون روز یکشنبه با آزمایش موشکی خود که ناموفق هم بود قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد این کشور قصد دارد تحریم های بیشتری ضد ایران اعمال کند اما این تحریم ها به برنامه هسته ای ایران مربوط نیستند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: برنامه تحریم ها فوق العاده مهم است و این تحریم ها بخش مهمی از شغل من هستند.

استیون مِنوچین اظهار داشت: دولت ترامپ تحریم ها را ابزار مهمی می داند و وزارت خزانه داری این کشور قصد دارد بعد از حمله شیمیایی اخیر، دویست تحریم جدید را ضد سوریه اعمال کند.

وی تاکید کرد: این تحریم ها در طول دو هفته آینده اعلام خواهند شد و اشخاص حقیقی و حقوقی را در سوریه هدف قرار خواهند داد.

ملاحظات  : نتیجه اعتماد به لبخند بیگانگان و عدم توجه به توصیه های رهبری است

دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش با مقام معظم رهبری

در ایام گرامیداشت روز ارتش، جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا دیدار کردند.

دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش با مقام معظم رهبری

 به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه 30 فروردین) در دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش، فرمودند: همه باید قدر انتخابات را بدانند. انتخابات باید سالم، باامنیت و با گستردگی انجام بگیرد.

موشک پدافندی و برد بلند صیاد ۳ رسما به نمایش گذاشته شد

در مراسم رژه روز ارتش، موشک پدافندی و برد بلند و ارتفاع بالای صیاد 3 برای نخستین بار رسما به نمایش گذاشته شد.پیش از این، فقط یک بار این موشک آن هم به طور اتفاقی در جریان بازدید علی لاریجانی از یک نمایشگاه نظامی، دیده شده بود.

چهره آفندی ارتش در روز نمایش جدیدترین سامانه های پدافندی

رژه ارتش

 رژه بزرگ نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) با حضور رئیس جمهور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

ادامه مطلب

اصولگرایان به جان یکدیگر می‌افتند، ما به جان نظام!

«اصولگرایان به جان یکدیگر می‌افتند، ما به جان نظام!»؛ وزیر کشور دولت اصلاحات به تازگی اظهارات قابل تاملی مطرح کرده است. 
موسوی لاری

«عبدالواحد موسوی لاری» از فعالان اصلاح‌طلب و وزیر کشور دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت خبرآنلاین درباره انتخابات اظهار کرده است:‌

حتی اگر فضا دو قطبی نشود کاندیداهای اصولگرا به جان یکدیگر می‌افتند و هیچ کدام به نفع دیگری کنار نخواهد رفت. بنابراین آن ها می‌خواهند راهی پیدا کنند که در عین تکثر به نتیجه برسند که البته موضوع سختی برای آنها است. 

*اظهارات عجیب موسوی لاری در حالیست که تنها در ایام ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری، آقایان «سعید جلیلی» و «مهرداد بذرپاش» به نفع کاندیدای اصلح و برای وحدت جبهه نیروهای انقلاب از حضور در صحنه انصراف دادند اما گویا این اخبار به گوش وزیر کشور دولت اصلاحات نرسیده است.

بیان عبارات سخیف مسبوق به سابقه است و جریان های خاص، همواره در آستانه هر انتخاباتی انواع توهین‌ها را به رقبای خود نثار می‌کنند.

منبع: مشرق

من رئیس‌جمهور نیستم نانوا هستم!

حسین قدیانی

 دیروز در صف بربری، «شاطرعباس» بلندبلند می‌گفت: «من نانوا هستم؛ رئیس‌جمهور نیستم!» گله داشت از ملت که چرا این‌همه در صف نانوایی، زبان به گلایه از مشکلات باز می‌کنند!

ادامه مطلب

مقابله با زره‌پوش‌های انتحاری داعش آسان‌تر شد +عکس

سلاح ایرانی حیدر

در نبردهای جدید منطقه خصوصا در جریان مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه، شاهد استفاده گسترده این تروریست‌ها، از خودروهای انتحاری هستیم که در بسیاری از موارد نیز خودروهای مذکور زره‌پوش هستند.

ادامه مطلب

امروز تقویت اقتصادی، نقطه‌ کلیدی و دارای اولویت کشور است

جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش با فرمانده کل قوا دیدار کردند

  در ایام گرامیداشت روز ارتش، جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا دیدار کردند.
  
رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش فرمودند: امروز تقویت اقتصادی، نقطه کلیدی و دارای اولویت کشور است.

آغاز چالش‌های پرسپولیسی‌ها پس از قهرمانی

مسئولان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از قطعی شدن قهرمانی این تیم در شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال با مشکلات جدیدی رو به رو می شوند.

چالش های پرسپولیسی‌ها بعد از قهرمانی لیگ شانزدهم
 
بازیکنان پرسپولیسی با قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر توانستند جایگاه خوبی در دل هواداران سرخ پیدا کنند،که این موضوع باعث می شود مسئولیت آنها به مراتب سخت تر از گذشته شود. 
بعد از قهرمانی سرخپوشان پایتخت مسئولان این باشگاه به فکر طراحی و اجرای برنامه های بلند مدت برای پرسپولیس افتادند.برنامه هایی که با تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ به مدت 5 سال آغاز شد.برانکو که مربی با دانشی است بعید به نظر می رسد این موضوع را بدون داشتن زیرساخت های لازم قبول کند. 
سرخپوشان که مدتی است در ورزشگاه شهید کاظمی تمرینات خود را دنبال می کنند،هنوز محلی استاندارد و اختصاصی در اختیار ندارند.استادیوم آزادی هم که محل دیدارهای خانگی این تیم محسوب می شود اجاره ای است.

جنگنده‌های ارتش بر فراز آسمان تهران رژه رفتند

جنگنده های نهاجا

همزمان با رژه بزرگ ارتش در جوار حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، جنگنده‌های نیروی هوایی نیز به انجام رژه هوایی پرداختند.

 به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش)، انواع جنگنده های نیروی هوایی در جریان برگزاری رژه بزرگ یگان‌های ارتش، در قالب دسته‌های فروندی بر فرار حرم امام خمینی(ره) اقدام به اجرای رژه هوایی کردند.

جنگنده‌های F7, F5, F4, F14, MiG-29, صاعقه، سوخو24، C-130 و تانکر سوخت رسان ازجمله هواپیماهای حاضر در این رژه بودند.

اخبار ضدونقیض از بازداشت ابوبکر بغدادی

به تازگی اخبار تایید نشده‌ای از سرنوشت نامشخص سرکرده گروه تروریستی داعش منتشر شده است.

ادامه مطلب

مراسم رژه روز ارتش آغاز شد

 مراسم رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

مراسم رژه یگان‌های ارتش بمناسبت 29 فروردین، در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

 ، رژه بزرگ نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.

در این مراسم که وابستگان نظامی دیگر کشورها نیز در آن حاضر هستند، یگان‌های مختلف محمول و پیاده نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی رژه خواهند رفت.

همزمان با تهران، رژه روز ارتش در دیگر شهرهای کشور نیز برگزار می‌شود. 

هر تهدیدی قبل از رسیدن به مرزها نابود می‌شود

سال 93 داعش در نزدیکی مرزهای ایران بود/ همه تهدیدات با همکاری دستگاه‌های امنیتی خنثی شده است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: هر تهدیدی قبل از آنکه به مرزهای ما برسد با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه می‌شود.

بیانیه وزارت دفاع به مناسبت روز ارتش

ارتش

وزارت دفاع با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، ظرفیت های دفاعی ارتش و نیروهای مسلح در پاسخگویی سریع به هرگونه تهدید را عامل بازدارندگی و شکست آرزوهای جبهه دشمن دانست.

 به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، وزارت دفاع در بیانیه ای با گرامیداشت 29 فروردین ماه "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی"، ظرفیت های دفاعی ارتش و نیروهای مسلح در پاسخگویی سریع به هرگونه تهدید را عامل بازدارندگی و شکست آرزوهای جبهه دشمن دانست.

همه تفاوت‌های نمونه واقعی و ماک آپ «جنگنده قاهر»

قاهر 313

 در مدل اولیه قاهر، یک موتور در نظر گرفته شده بود اما در مدل جدید دو موتور به کار گرفته شده و شکل ظاهری خروجی دو موتور جنگنده جدید نیز حکایت از آن دارد که می توان از موتور بومی «اوج» برای آن بهره برد.


ادامه مطلب

امیر پوردستان با لاریجانی دیدار کرد

امیر پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

  امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش عصر امروز (دوشنبه 28 فروردین) با حضور در محل مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان دیدار کرد.

امیر پوردستان در این دیدار گزارشی از آخرین دستاوردهای ارتش را به رئیس مجلس ارائه کرد.

عامل نفوذ کیست؟

امریکا

دعوت، استقبال گرم، اسکان در سوئیت وزارتی، ترتیب دادن سخنرانی، به وجد آمدن و «تشویق ایستاده» «کنت ام. کوئین» چهره برجسته شورای امنیت ملی امریکا توسط یک وزارتخانه ، محل سؤال است.


ادامه مطلب

سکسکه نشانه سکته است؟

مهرداد صالحی متخصص قلب و عروق در خصوص ارتباط بین بروز سکته قلبی و سکسکه عنوان کرد: با توجه به  آموزه های علم پزشکی، سکسکه هیچگاه باعث سکته قلبی نمی شود و هیچ مرجع علمی این مطلب را به اثبات نرسانده است .   
وی ادامه داد: در مواردی نادراگر فردی در خواب دچارحمله قلبی و سکته شود ممکن است در اثر این عارضه خفیف یا قوی فرد به سکسکه دچار شود و این روند برای شخص ادامه داشته باشد.  
این متخصص قلب و عروق در خصوص علل بروز سکته قلبی بیان کرد: سکته قلبی در اثر استرس و گرفتگی عروق قلبی اتفاق می افتد.  
وی یادآور شد: عارضه سکته قلبی می تواند بیمار را دچار تهوع، استفراغ و در مواردی نادر دچار سکسکه کند در واقع موارد مذکور جز عوارض بیماری های قلبی به شمار می رود. 

جنگنده قاهر 313 تاکسی کرد+ تصاویر

با حضور رییس جمهور کشورمان جنگنده قاهر 313 در وزارت دفاع رونمایی شد.
 
 
 
 جنگنده قاهر 313 رونمایی شد+ تصاویر
 

الحاق ناو موشک‌انداز سپر در آینده نزدیک

الحاق ناو موشک‌انداز سپهر در آینده نزدیک

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در اولین حضور خود در سواحل مکران طی سال جدید در جمع کارکنان منطقه دوم ولایت جاسک طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید گفت: امروز علیرغم وجود ناامنیها در اطراف کشور، شاهد یک امنیت پایدار در کشورمان هستیم و علت آن هم بهرمندی از نیروهای مسلح قوی و آماده به کار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناو موشک انداز سپر طی سال جاری به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش خبر داد.

آمریکا میدان را در افغانستان برای افزایش قدرت ایران و روسیه خالی گذاشت

  پایگاه اینترنتی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: ایران و روسیه به یک چالش جدی برای قدرت نفوذ آمریکا در افغانستان تبدیل شده‌اند. تعدادی از مقامات آمریکایی و افغان این مطلب را تایید کرده و معتقدند نامشخص بودن آینده سیاسی واشنگتن در افغانستان و یا چگونگی توسعه روابط با طالبان موجب شده است آمریکایی‌ها نقش کمرنگ‌تری در مقایسه با ایران و روسیه در افغانستان ایفا کنند.

نسخه ارتش و سپاه برای نیروهای دریایی مشهور جهان

شناور موشک انداز

استفاده از شناورهای سبک موشک انداز در نیروهای دریایی دنیا در حال ایجاد جایگاهی خاص برای خود هستند.

  اگرچه تا سالهای اخیر، بسیاری از کشورهای جهان برنامه هایی برای توسعه شناورهای سبک موشک انداز نداشتند و به سمت ساخت ناوهای بزرگ و سنگین حرکت کرده بودند، اما این رویه چند سالی است که تغییرات محسوسی یافته و اکنون بتعداد قابل توجهی از نیروهای دریایی مناطق مختلف جهان، توسعه این کلاس از شناورها را در دست اجرا داشته و محصولات مختلفی را در این زمینه به بازار ارائه کرده اند.

ادامه مطلب

 

به دنبال افزایش توان پدافندی در سال جدید هستیم

حفظ امنیت پایدار در کشور، هدف اصلی نیروهای مسلح/ به دنبال افزایش توان پدافندی در سال جدید هستیم

   امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)در جمع کارکنان این قرارگاه ضمن تبریک به مناسبت سال جدید، گفت: هدف اصلی نیروهای مسلح حفظ امنیت پایدار در کشور است و نیروهای مسلح هر سال با افزایش توان نظامی خود سطح بازدارندگی را ارتقاء می‌دهند.

وی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امنیت یکی از شاخص‌های اصلی کشور است و قرارگاه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال جدید مانند سنوات گذشته فعالیت و تلاش خود را برای افزایش توان رزم بازدارندگی به کار خواهد بست.

یگان پهپادی نزاجا توسعه می‌یابد

یگان پهپادی نزاجا  امسال نیز توسعه می‌یابد/ در رزمایش‌ها از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نو و بومی شده بهره خواهیم برد

  امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز و در آستانه 29 فروردین «روز ارتش» برگزار شد، اظهار داشت: سال ٩٦ همانطور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار فرماندهان بیان کردند و طبق براوردهای اطلاعاتی، سالی سرشار از امنیت و ارامش و مقطع گشایش افق های جدید برای نزاجا خواهد بود.
امیر حیدری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال ٩٦ چهار خط تولید قطعات مورد نیاز انواع تجهیزات عمده و راهبردی را راه اندازی می‌کنیم که این یک حرکت بی‌سابقه، انقلابی و جهادی است و در ابعاد مختلف پاسخگوی نیازمندی های تسلیحاتی و تجهیزاتی خواهد شد.
فرمانده نزاجا افزود: برنامه داریم تا این پهپادها را برای عملیات در شب و با برد بلند و طول مدت عملیاتی که مورد نیاز است آماده کنیم و هم اکنون نیز درحال گسترش این یگان در کل کشور هستیم.

برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان در آب‌های دریای عمان

برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان در آب‌های دریای عمان

    رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان با نظارت کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان از (روزچهارشنبه) بین نیروهای دریایی دو کشور در آب‌های دریای عمان برگزار می‌شود. 

بر اساس این خبر در ادامه برگزاری اجلاس سیزدهم کمیته مشترک نظامی ایران و عمان، هیات نظامی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان و فرماندهان نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و فرماندهان پلیس سلطنت عمان دیدار کرد. 
بنا به گفته سردار سرتیپ پاسدار «قدیر نظامی» رئیس کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، در این ملاقات‌ها مقامات نظامی دو کشور، ضمن بررسی ابعاد همکاری‌های نظامی و دفاعی، بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها بر محور اهداف و منافع مشترک وسایل مورد علاقه تاکید کردند. 
طرفین همچنین با اشاره به اهمیت و نقش نیروهای مسلح دو کشور، بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در تنگه استراتژیک هرمز تاکید کردند. 
همچنین رزمایش مشترک دریایی «امداد و نجات» ایران و عمان، طی دو روز گذشته در اقیانوس هند برگزار شد.

موقعیت ایران در منطقه و جهان ممتاز است

موقعیت ایران در منطقه و جهان ممتاز است

 ، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه 23 فرودین) در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی طی سخنانی گفت: شهید صیاد شیرازی را می‌توان در ابعاد مختلف معرفی کرد. این شهید بزرگوار نمونه بارزی از نبوغ نظامی، هدایت و فرماندهی و مدیریت جهادی و ولایتمداری بود و ایجاد اتحاد در بین نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید صیاد شیرازی بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به شرایط کنونی منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: امروز در سایه مجاهدت و ایثارگری شهدا، موقعیت ایران در منطقه و جهان ممتاز و بی‌بدیل است و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری موقعیت کشور ما در منطقه تثبیت شده و سیاست‌های دشمنان شکست خورده است.
 

همکاری امنیتی جدید عربستان با آمریکا بر ضد ایران

   روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزمینر به نقل از یک مقام آگاه در کاخ سفید نوشت ارتش عربستان سعودی وعده داده است در چارچوب همکاری‌های امنیتی خود با دولت جدید آمریکا، اطلاعات جمع‌آوری شده خود را درباره ایران، سوریه و داعش در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دهد. 

یک مشاور کاخ سفید این اقدام عربستان را در راستای تحقق اهداف ائتلاف، مفید توصیف کرد.  
"اد رویس"، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، در اظهاراتی گفت: اطلاعاتی که متحد ما در خاورمیانه در اختیارمان قرار می‌دهد برای مواجهه با شرایطی که اکنون در سوریه وجود دارد و برای رویارویی با بشار اسد دارای اهمیت حیاتی است. عربستان به روشنی اعلام کرد از آمریکا در توسل به زور علیه رئیس جمهور سوریه، در ماجرای به کارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان، حمایت می‌کند.

اخبار مهم فرمانده نزاجا برای سال جدید

فرمانده نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طبق برنامهریزی‌های صورت گرفته، در سال ٩٦ چهار خط تولید قطعات مورد نیاز انواع تجهیزات عمده و راهبردی را راه اندازی می‌کنیم که این یک حرکت بی‌سابقه، انقلابی و جهادی است.

  امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی در نشست خبری که صبح امروز در آستانه 29 فروردین ماه (روز ارتش) در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: سال ٩٦ همانطور که رهبری معظم انقلاب نیز در دیدارفرماندهان بیان کردند و طبق براوردهای اطلاعاتی، سالی سرشار از امنیت و ارامش و مقطع گشایش افق های حدید برای نزاجا خواهد بود.

ادامه مطلب

دمشق چگونه از خطر سقوط گریخت

سال 2012 تروریست هایی که به عنوان انقلابیون معرفی می شدند برای سقوط پایتخت لحظه شماری می کردند و خبرهایی از تشکیل دولت موقت توسط آنان منتشر شده بود.

  ادامه مطلب ...

درخواست آنکارا برای ملاقات محرمانه با تهران

ترکیه برای صحبت و مذاکره پیرامون بحران سوریه و راه حل های آن درخواست ملاقات با مسئولین ایرانی را دارد.

اردوغان پشیمان

 روزنامه جمهوریت ترکیه ادعا کرد: معاون وزیر امورخارجه سوریه اعلام کرده است که ترکیه برای صحبت و مذاکره پیرامون بحران سوریه و راه حل های آن درخواست ملاقات با مسئولین ایرانی را دارد؛ وی با تاکید بر نقش حساس ایران در سوریه اعلام کرد که ترکیه درخواست محرمانه ای را برای ملاقات با مسئولین ایرانی به تهران ارسال کرده است.

 ترکیه از زمان شکل گیری بحران در سوریه همیشه سعی کرده تا با حضور در مذاکرات پیرامون سوریه نقش منطقه‌ای خود را تقویت نماید.

استقلال افت نکرده، سطح توقعات بالا رفته است/

دیدار تیم های فوتبال استقلال ایران و لوکوموتیو ازبکستان

 

بازیکن پیشین استقلال اعتقاد دارد که استقلال افت نکرده و سطح توقعات از این تیم بالا رفته است.

پیروز قربانی  درباره تساوی یک بر یک استقلال مقابل  لوکوموتیو ازبکستان، اظهار داشت: تساوی برای استقلال نتیجه خوبی بود. شاید آنها مانند دیدارهای گذشته خوب نبودند، اما اینکه روحیه خودشان را تا دقیقه آخر حفظ می‌کنند تا گل خورده جبران شود، فاکتور مهمی است.

 

آمریکا بین اتحاد با روسیه یا القاعده یکی را انتخاب کند

  به نقل از العالم، در حالی که وزیر خارجۀ آمریکا امروز در نشست گروه 7 گفته بود روسیه باید از بین ائتلاف با آمریکا و متحدانش یا ائتلاف با بشار اسد، ایران و حزب‌الله، یکی را انتخاب کند، سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه پس از ورود تیلرسون به مسکو، پاسخ کوبنده ای به این اظهار نظر داد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در پاسخ به اظهار نظر تیلرسون که به مسکو سفر کرده است، گفت: آمریکا باید بین اتحاد با روسیه و کشورهای همسو یا اتحاد با القاعده، ترکیه و عربستان سعودی یکی را انتخاب کند.

ذوبی ها به صعود امیدوار شدند

دیدار تیم های ذوب آهن و بنیادکار ازبکستان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با برتری 2 بر یک نماینده کشورمان به پایان رسید.

 دیدار تیم های ذوب آهن و بنیادکار از ساعت 20 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان آغاز شد.
 
داور: محمدتقی الجعفری(سنگاپور)؛ کمک‌ها: ونی گو مینجی(سنگاپور)، لیم کوک هنگ(سنگاپور) و سودیش کومار پاندی(نپال)/ ناظر مسابقه: تو زیلیانگ(چین) 
این دیدار با برتری 2 بر یک ذوب آهن به پایان رسید.
 
با کسب این 3 امتیاز ذوبی ها به صعود امیدوار شدند.

اتحادیه اروپا تحریم‌های حقوق بشری ایران را تمدید کرد

 به نقل از وب‌سایت ای‌بی‌سی نیوز، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ایران را به علت آنچه که نقض حقوق بشر در کشورمان خوانده است برای یک سال دیگر تمدید کرد. 

اتحادیه اروپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ممنوعیت سفر به اروپا و بلوکه شدن دارایی 82 نفر از اتباع ایرانی، و همچنین ممنوعیت صادرات برخی از کالاها به ایران را تمدید کرده است. 
در سال 2011، اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر، تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد. 
بر اساس اطلاعیه اتحادیه اروپا، این تمدیدها تا 13 آوریل سال 2018 ادامه خواهد یافت.

وقوع سه انفجار در مسیر کاروان تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان+تصاویر

باشگاه فوتبال بورسیادورتموند از وقوع سه انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل اعضای این تیم خبر داد.

 
ادامه مطلب ...

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در ستاد ارتش برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در ستاد ارتش برگزار شد

  مراسم بزرگداشت امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» صبح امروز(چهارشنبه 23 فروردین) با حضور امیر سرلشکر «عطاالله صالحی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر «محمدحسین دادرس» معاون هماهنگ کننده آجا و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

...........

از بی عقلی که می گوید مشکلات را 100 روزه حل می کند تا سر شاخ شدن مسکو و واشنگتن

از بی عقلی که می گوید مشکلات را 100 روزه حل می کند تا سر شاخ شدن مسکو و واشنگتن

همه شنیدند، نوارهای صوتی و تصویری موجود است ولی دیوار حاشا هم بلند است.خوب شما که تا حالا همه چی را گردن دولت قبل می انداختید، این یکی را هم می نداختی گردن دولت قبل، چرا حاشا می کنید. خیلی بد میشه.

7 شهید مدافع حرم سال 96 /

مقام معظم رهبری در دیداری که با خانواده شهدای مدافع حرم داشتند، خطاب به آن ها فرمودند:«حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ملت ایـران دارند.

 
ادامه مطلب ...

اذعان عربستان به استفاده از تسلیحات ممنوعه در یمن

اذعان عربستان به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

  به نقل از بی بی سی عربی، احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی در مصاحبه با شبکه تلوزیونی بی بی سی اعلام کرد: بمب خوشه ای سلاح شیمیایی  و ممنوع نیست، سلاحی نظامی است که ما در نبرد یمن از آن استفاده می کنیم.

وی در خصوص واردات سلاح از انگلیس گفت: انگلیس در مقابل ارسال سلاح به عربستان برای تقویت نیروی دفاعی و نظامی آن، پول دریافت می کند و این کار را رایگان انجام نمی دهد. اگر انگلیس به دنبال متوقف کردن فروش سلاح به عربستان است، از کشور دیگری سلاح خریداری می کنیم.

محرومیت چهار ساله برای 2 ورزشکار ایرانی

دو ورزشکار محروم شدند  به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی گفت: پس از طی شدن پروسه قانونی  رسیدگی به پرونده دو ورزشکار رشته های وزنه برداری و دوچرخه سواری در نهایت ستادملی مبارزه با دوپینگ(نادو) حکم قطعی این دو ورزشکار را به این شرح صادر کرد:  
1- علی جوکار از وزنه برداری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه فروزماید به مدت چهار سال(از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.  

2-مصطفی لقمانیان از دوچرخه سواری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه نور آندروسترون به مدت چهار سال (از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.

رونق اقتصادی

باشگاه خبرنگاران - تعریف-واژه-مرد-از-زبان-مهران-مدیری-هر-جنس-مذکری-مرد-نیست-فیلم

  الحمدلله رونق اقتصادی بیداد می‌کند و به سقف چسبیده،
آدم دیدم از بس رونق اقتصادی خوبه، فرش منزلش را هم فروخته است.
خلاصه تا رونق اقتصادی خوب است،
بفروشید. همه در حال خرید و فروش هستند.

دستگیری عاملان پرتاب مواد آتش زا به خودروی پلیس

دستگیری عاملان پرتاب مواد آتش زا به خودروی پلیس در مشهد،  قاضی سید جواد حسینی معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: ساعت 23 و 35 دقیقه بیست و چهارم اسفند ماه گذشته و در شب چهارشنبه پایان سال عده ای به خودروی پلیس راهور در بلوار هاشمیه کوچه بهمن 12 ترقه پرتاب کردند.

وی افزود: در این حادثه یک سرهنگ پلیس و یک سرباز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
حسینی با اشاره به اینکه پس از انجام تحقیقات 2 متهم 18 و 31 ساله دستگیر شدند، گفت: پرونده این متهمان در شعبه 206 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در جریان رسیدگی و در حال تحقیقات تکمیلی است.

فدراسیون فوتبال ایران به دنبال جایگزین کی روش در تیم ملی

یک سایت اماراتی از تدارک فدراسیون فوتبال ایران برای جدایی از کی روش خبر داد. 
 
این سایت اماراتی در گزارشی وضعیت تیم ملی را تحلیل کرد و مدعی شد مهدی تاج در حال رایزنی برای پیدا کردن گزینه ای بزرگتر و نامدار تر از کی روش است.
 
فدراسیون فوتبال ایران به دنبال جایگزین کی روش در تیم ملی 
  
در این گزارش آمده: فدراسیون فوتبال ایران که در حال حاضر شانس اصلی صعود به جام جهانی 2018 روسیه است بعد از دیدار های مقدماتی به احتمال فراوان با کی روش قطع همکاری خواهد کرد. 
 
اشتباه بزرگ سایت اماراتی در این موضوع است که  قرر داد کی روش با فدراسیون فوتبال یاران تا پایان جام جهانی است و تاج در صحبت های اخیر خود نیز عنوان داشته است که پایان قرارداد کی روش پس از جام جهانی است و در صورتیکه وی از ما جدا شود به دنبال گزینه های دیگر خواهیم رفت. 

مراسم ترحیم ثنایی طراح و سازنده جنگنده آذرخش برگزار شد

مراسم ترحیم ثنایی طراح و سازنده جنگنده آذرخش برگزار شد

  با حضور برخی مسئولین مراسم ترحیم دانشمند فقید سیدمرتضی ثنایی طراح و سازنده جنگنده آذرخش در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.
 
 
در این مراسم ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نهاجا و برخی پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند. 
 
مرحوم ثنایی که سابقه 60 ماه جبهه‌های حق علیه باطل را در کارنامه خود دارد مهر ماه سال 76 مفتخر به دریافت نشان درجه یک هنری از دستان مقام معظم رهبری (مدظله عالی)‌ شده بود. 
 
این دانشمند فقید چند روز پیش در سن 65 سالگی و بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

فایتر آذرخش را بهتر بشناسیم + تصاویر

سابقهٔ طراحی هواپیمای جنگنده در ایران به بعد از انقلاب می‌رسد و طراحی این گونه هواپیماها کاملاً ایرانی و بومی بوده‌است.

 
ادامه مطلب ...