فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

رقص شمشیر جاهلیت مدرن در کنار جاهلیت قبیلگی را هجو کنید

دیدار جمعی از دانشجویان با مقام معظم رهبری

جمعی از اهالی فرهنگ، استادان شعر و ادب فارسی و شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای هندوستان، افغانستان و ترکیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ادامه مطلب

طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی تهران به هلاکت رسید

محمود علوی

حجت‌الاسلام سید محمود علوی گفت:طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) که به خارج از کشور فرار کرده بود، امروز (شنبه) توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) به هلاکت رسید.

ابوبکر بغدادی به هلاکت رسید

 دیلی میرور از احتمال کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در حملات هوایی سوریه خبر داد. 

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود افزود: برخی گزارش‌های تایید نشده از سوریه از آن حکایت دارد که بغدادی روز شنبه در یک حمله هوایی کشته شده است.   
بر اساس اعلام این روزنامه، تلویزیون دولتی سوریه گزارش‌هایی در این خصوص را پخش کرده است. 
روز شنبه حملات هوایی شدیدی علیه مواضع داعش در رقه -پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی در سوریه- انجام شد، که تصاویری که خبرگزاری اعماق (متعلق به داعش) منتشر کرد، از عمق خسارات این حملات خبر می‌دهد. 
 
در حال تکمیل...

شهدا در هیچ لحظه‌ای امام خود را تنها نگذاشته‌اند

شهدا در هیچ لحظه ای امام خود را تنها نگذاشته اند

ب ؛ به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش؛ مراسم تکریم از  تعداد 130خانواده معظم شهدا در نزاجا با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده و رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی و سردار انصاری جانشین بنیاد شهید برگزار شد.  
فرمانده نیروی زمینی در این مراسم ضمن محکوم کردن حرکت مذبوحانه حمله تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام(ره) گفت: شهدا در هیچ لحظه ای امام خود را تنها نگذاشته اند.

جواب ما ویران کننده و بسیار سخت است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا گفت:مستکبرین جهانی و مرتجعین منطقه ای بدانند که سربازان ایران همیشه بیدارند و اگر کسی بخواهد آرامش این کشور را به هم بزند جوابی که ویران کننده و بسیار سخت است دریافت می‌کنند.

جواب ما ویران کننده و بسیار سخت است ؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام مظفری نژاد رئیس اداره عقیدتی نداجا در مراسم ضیافت افطاری پیشکسوتان عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش،ضمن تسلیت شهادت شماری از هموطنان در حادثه تروریستی تهران اظهار داشت:دشمنان ایران و نظام باید بدانند که با این عملیات های کور و به فرمایش رهبری ترقه بازی نمی‌توانند در دل مردم ایران ترس ایجاد کنند،ملت ایران حوادث بزرگ‌تر و سخت‌تر بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند که حوادث تروریستی دهه 60 و دفاع مقدس قسمتی از این حوادث است و ملت ایران عاشق جهاد و شهادتند و راه شهادت برایشان باز و دوست داشتنی است.

سالن شبیه‌ساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

سالن شبیهساز تیراندازی تیپ حضرت رسول(ص) رونمایی شد

 ؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، عصر امروز امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش سالن شبیه ساز تیراندازی که توسط گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شده بود را افتتاح و برای بهره برداری به تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول (ص) تحویل داد.
 
امیر دریادار دوم فیلیه فرمانده تیپ دوم تفنگداران حضرت رسول(ص) در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شعار سال نیروی دریایی راهبردی ارتش مبنی بر لزوم ارتقا سطح آموزش کارکنان که توسط امیر دریادار سیاری به تمامی یگان‌های تحت امر ابلاغ کرده‌اند, سالن شبیه‌ساز تیراندازی به ابعاد 15 در 20 متر مربع با حمایت‌ها و پشتیبانی سلسله مراتب فرماندهی و به اهتمام  گروه مهندسی رزمی این نیرو ساخته شد.
 
وی افزود: خط آتش این سالن قابلیت تمرین تیراندازی با انواع سلاح ها اعم از آر پی جی 7, ژ 3, تیربار گرینوف, دوشکا و اسلحه تندر را دارد.

کاریکاتور/ آقای مذاکره !!!

انتشار کلیپی از سخنرانی «غلامحسین کرباسچی»، از اعضای شاخص حزب کارگزاران و از حامیان شناخته شده دولت اعتدال، در مراسم افتتاح ستاد یکی از نامزدها در اصفهان، واکنش های بسیاری را در عرصه عمومی برانگیخته است که در این میان احساس خشم و نفرت از این میزان بی غیرتی، توهین و البته بلاهت و حماقت سیاسی وجه غالب این واکنش ها بوده است. در این کلیپ می بینیم که کرباسچی با لحنی تمسخر آمیز و ریشخند کننده به بحث حضور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و به ویژه بحث فراسیاسی و اعتقادی «مدافعان حرم» می تازد

کاریکاتور/ آقای مذاکره !!!

ارتباط عاملان حوادث تهران با ریاض و منافقین فاش شد

پیش از حملات تهران، تعدادی از سران تروریست‌ها با مریم رجوی دیدار کرده اند و یک افسر سعودی هم از طریق ویدیو کنفرانس در آن نشست حضور داشته است.

ادامه مطلب

وزارت نفت ادعای پیش از انتخابات "خودکفایی بنزین" را پس گرفت

تجمع دانشجویی وزارت نفت

در حالی که وزارت نفت با انتشار و اعلام متعدد و مستمر موضوع خودکفایی بنزین در روزهای پیش از انتخابات این باور را برای مسئولان ارشد کشوری و لشکری همچون رئیس جمهور و فرمانده کل سپاه پاسداران و تمامی مردم ایجاد کرد، امروز این ادعا را پس گرفته است.

نظریه: باید به زنگنه تبریک گفت که نه ارزشی برای دولت، مجلس و حتی مردم قائل نیست. چون از بی عرضگی مجلس نشینان اطلاع دارد که همه خوابند. اون از قرارداد های نفتی ، گاز رایگان برای ترکیه، قرار داد با توتال، قرادادهای محرمانه و ....

سیا برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران، یک مرکز ویژه تاسیس کرد

وال استریت ژورنال: سیا برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران، یک مرکز ویژه تاسیس کرد

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت سیا یک بخش مأموریتی ویژه را برای اعمال فشار بر ایران ایجاد کرده است. 

در این گزارش آمده است: به گفته مقامات آمریکایی، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا -سیا- یک مرکز ایجاد کرده است که به طور انحصاری بر جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران متمرکز است. این اقدام منعکس‌کننده تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تبدیل ایران به یک هدف و اولویت مهمتر برای جاسوسان آمریکایی است. 

بیانیه ارتش بمناسبت 14 و 15 خرداد

لوگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال امام(ره) بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: در تاریخ ایران اسلامی ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور نام و شخصیت رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است. بزرگ مردی که برای حمایت از مستضعفین و ملل مظلوم در برابر قدرت‌های زورگو و استکباری ایستاد.

در این بیانیه آمده است: امام خمینی(ره) در ایجاد الگویی نوین در اداره جوامع بشری و تأمین سعادت دنیوی و اخروی نقشی بی بدیل داشت و امروز سربلندی و سرافرازی ملت ایران در عرصه‌ های مختلف نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی حاصل ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است که تفکر هوشمندانه و خلاقانه آن امام راحل با تلفیق مبانی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) و شرایط روز، آن را بوجود آورده و درکی جدید از شرایط تاریخی را فراروی سایر ملل و جوامع قرار داده است.

خرداد، ماه اشک و آه

خرداد، ماه اشک و زخم است. اشکی که همیشه بر گونه هایمان جاری است و زخمی که هرگز التیام نخواهد یافت. خرداد، ماه ماتم و غم است. ماتم درعزای والامردی که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم. خرداد، ماه اندوه است. اندوه فراق مرزبان حماسه و ایثار. مردی که ستایش تمام عصرها و نسل ها را در پیشگاه خویش برانگیخته است. خرداد، ماه اشک و آه است. در وداع مردی که با آمدنش شب های تاریک و بی ترانه ما را به صبح دل انگیز و سپید رهایی مبدّل ساخت. آری او، مرد تنهای صحنه های آتش و خون، پاکمردی از بیشه عدالت و ایمان، و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزاد مردان عالم از شمیم نفس های گرمش، به زندگی سلام گفتند.

امام خمینی در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 24 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد پـاى بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعی پیوست.

منصوریان خودش را حبس خانگی کرد

 تصویر نیم‌ صفحه روزنامه‌ همشهری ورزشی سیزدهم خرداد به مسائل مختلف ورزش به ویژه فوتبال اختصاص دارد. 
 
منصوریان خودش را حبس خانگی کرد/پس گردنی به بازیکن پرسپولیس/قلم قرمز روی نام آبی ها

ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است

  به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش یوکیا آمانو -- مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی -- درباره ایران منتشر شد.  

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که امروز به اعضای شورای حکام ارائه شده بار دیگر تأیید کرده فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق محدوده‌های مشخص‌شده در توافق هسته‌ای این کشور با گروه 1+5 بوده است.  
آژانس همچنین در این گزارش تصریح کرده میزان ذخائر آب سنگین ایران نزدیک به سقف تعیین‌شده در برجام است. 

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به منظور بزرگداشت مناسبت‌های 14 و 15 خرداد

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به منظور بزرگداشت مناسبت‌های 14 و 15 خرداد

  ، ستاد کل نیروهای مسلح به منظور بزرگداشت مناسبت‌های 14 و 15 خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام تاریخی مردم ایران علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی بیانیه‌ای صادر کرد.  

بخشی از متن این بیانیه به شرح زیر است:  
14 خرداد هر سال یادآور روزهای حزن و اندوه فقدان بزرگ مرد الهی و مبارزی خستگی ناپذیر است که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به عنوان رستاخیز و رویداد قرن با تکیه بر فرهنگ عظیم عاشورا و پشتیبانی ملت مجاهد و نستوه ایران و به مدد الهی بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و طومار ننگین دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را برای همیشه در هم پیچید. 
ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با گرامیداشت ایام الله 14 و 15 خرداد، با تأکید بر همراهی و شرکت یکپارچه خانواده بزرگ نیروهای مسلح در تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و بیعت مجدد با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، از اقشار و آحاد امت و لایت مدار و انقلابی کشور برای حضور گسترده و پرشور در آئین‌های گرامیداشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دعوت به عمل می‌آورد. 

ثبت نام طرح غیبت سربازی تا 15 خرداد ادامه دارد

ثبت نام طرح غیبت سربازی تا 15 خرداد ادامه دارد

  سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: مشمولانی که تا پایان سال 96 بیش از 8 سال غیبت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کنند. 

 
افرادی که زیر دیپلم هستند 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، و این روند در مدارک بالاتر افزایش می یابد.

انفجار و آتش سوزی مهیب در هاپیر مارکت شیراز

بر اثر انفجار و آتش سوزی مهیب در بلوار نصر شیراز، فروشگاه هایپر نمونه شهر در آتش سوخت.

انفجار و آتش سوزی مهیب در شیراز

در این حادثه 37 نفر مصدوم شدند که 21 نفر از آن ها بصورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

ایران ٠- ایتالیا ٣؛ تعارف برد را پس زدیم


ایران ٠- ایتالیا ٣؛ تعارف برد را پس زدیم 

تیم ملی والیبال ایران در دیداری که می توانست ایتالیا را شکست دهد با اشتباهات پر تعداد نتیجه را واگذار کرد. 

 تیم ملی والیبال ایران رو در روی تماشاگران شهر پسارو رو در روی ایتالیا میزبان قرار گرفت. دو تیم المپیک را پشت سر گذاشتند و حالا در اولین تورنمنت پس از ریو با ترکیبی کاملا متفاوت به مصاف هم رفتند. قبل از این دیدار ایتالیا و برزیل دو همگروه دیگر ایران با یکدیگر به رقابت پرداختند که برزیل قهرمان المپیک 3 بر 2 شکست خورد. روسیه هم 3 بر صفر آرژانتین را شکست داد و فرانسه هم به راحتی بلغارستان را از پیش رو برداشت.

مفاهیم پهلوانی باید در بین تمامی کارکنان نیروهای مسلح گسترش یابد

مفاهیم پهلوانی باید در بین تمامی کارکنان نیروهای مسلح گسترش یابد

  ؛ امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس شورای عالی ورزش نیروهای مسلح در دیدار با رئیس و دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح، ضمن تبریک ماه ضیافت الهی، و تاکید بر حمایت‌های خود و مجموعه ستاد کل از برنامه‌های این هیئت، اظهار داشت: ورزش باستانی، ورزش ارزش‌ها است؛ لذا از نظر ما شاخصه فرد انقلابی در ورزش یعنی داشتن روحیه جوانمردی و پهلوانی که مد‌ نظر فرمانده معظم کل قوا نیز قرار دارد.

 
وی افزود: باید تلاش بیشتری برای ترویج فرهنگ پهلوانی که ریشه در تاریخ کهن این سرزمین دارد، صورت گیرد، که از این حیث باید گفت تمامی ظرفیت‌ها و منابع به صورت خیلی بهتر از سازمان‌های دیگر در نیروهای مسلح وجود دارد.

حجت الاسلام آل‌هاشم به عنوان امام جمعه تبریز منصوب شد

انتصاب آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

 ، در پی درخواست کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مجتهد شبستری از امامت جمعه تبریز پس از سالها خدمات مجاهدت‌ آمیز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌ جمعه تبریز منصوب کردند.
 

توجه به قرآن باعث افزایش روحیه عملیاتی کارکنان می شود

توجه به قرآن باعث افزایش روحیه عملیاتی کارکنان می شود

  کلاس تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان ویژه فرماندهان و مسئولین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه و حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر روشندل برگزار شد.
 
امیر اسماعیلی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: توجه به قرآن و تاثیرات معنوی این کتاب آسمانی باعث افزایش روحیه و توان عملیاتی کارکنان می‌شود.
 
فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم است تا با استفاده از انوار نورانی کلام وحی توجه بیشتر به امور معنوی داشته باشیم.

مدیران مخالف دولت باید حذف شوند

در حاشیه جلسه هیئت دولت

وزیر نفت به اخبار منتشره درباره برکناری برخی از مدیران ارزشی این وزارت خانه واکنش نشان داد.

وزیرنفت با طرح این سوال که مگر می‌شود مدیر مخالف دولت داشت؟ گفت: پس مردم برای چه رای دادند؟ اینکه علیه دولت کار کردند برای چه بمانند و اصلا باید خودشان کنار بروند، نباید وجود داشته باشند و اگر هم وجود دارند اصلا برای چه مردم رای دادند؟ رای دادند گفتمان و راه عوض شود و باید مدیرانی  باشد که به این سیاست‌ها اعتقاد داشته باشند. 

ماجرای ورود غیرمجاز هواپیمای سعودی به آسمان ایران از زبان ظریف

در حاشیه جلسه هیئت دولت

وزیر امور خارجه، ماجرای ورود غیرمجاز هواپیمای عربستان سعودی به آسمان ایران را تشریح کرد.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

کاریکاتور/ گاو نُه‌ مَن شیرده ترامپ !!!

کاریکاتور/ گاو نُه‌ مَن شیرده ترامپ !!! 

ترامپ چگونه گاو شیرده خود را دوشید/ ترامپ با سفر دو روزه خود به عربستان باعث ایجاد اشتغال برای صد هزار آمریکایی شد و تلاش کرد ائتلافی متشکل از کشورهای عربی و اسلامی برای انزوای ایران تشکیل دهد. محمدجواد ظریف : ایران - که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است - توسط رئیس جمهور آمریکا در آن "مهد دمکراسی و میانه روی" مورد حمله قرار می گیرد. آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

برگزاری مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نهاجا در اصفهان

نهاجا

آیین دانش آموختگی خلبانان نیروی هوایی ارتش با حضور فرمانده این نیرو در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد.

  امیر «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم دانش آموختگی سی و پنجمین دوره خلبانی نیروی هوایی ارتش که در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک به خلبانان جوان نیروی هوایی اظهار داشت: پوشیدن لباس نیروی هوایی افتخاری بزرگ برای همه است و مسئولیت سنگینی را نیز برای فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن توصیه به خلبانان در حفظ روحیه معنوی، عنوان کرد: شما میراث‌دار مردان بزرگی هستید که در دفاع از تمامیت ارضی خود سر از پا نشناخته و جانانه از وطن دفاع کردند، پس قدر خود را بدانید.

اعزام ناوگروه ۴۷ نداجا به اقیانوس هند

اعزام ناوگروه صلح و دوستی

دریادار پیمان جعفری طهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، از اعزام ناوگروه چهل و هفتم این نیرو به اقیانوس هند برای برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در نیمه خرداد ماه سال جاری خبر داد.

 وی در رابطه با  ماموریت‌ ناوگروه‌های چهل و ششم و چهل و هفتم نداجا، اظهار داشت: ماموریت‌ این ناوگروه‌ها برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در خلیج عدن، تنگه باب‌ المندب و اقیانوس هند است.

امیر پوردستان: تمامی تحرکات نظامی منطقه توسط ایران رصد می‌شود

پوردستان

 

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌‌وگو با دفاع پرس اظهار داشت: ما به عنوان نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه داریم تا بنیه‌ی رزمی و توان عملیاتی و دفاعی خود را ارتقا دهیم.


وی تاکید کرد: باید همانند سال‌های گذشته و دوران دفاع مقدس با همدلی، انسجام و قدرت بیشتر در حوزه‌های دفاع زمینی، هوایی، دریایی و موشکی توانمان را افزایش بدهیم.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: تمام تحرکاتی که در منطقه انجام می‌شود، توسط ایران رصد می‌شود و قطعا متناسب با تحرکات و تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی خود را افزایش می‌دهیم.

حذف شاگردان منصوریان با شکست سنگین و تحقیرآمیز مقابل العین

دیدار تیم های فوتبال استقلال ایران و العین امارات

تیم فوتبال استقلال با شکست سنگین و تحقیر آمیز مقابل العین امارات از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

درس فلسطین از کتاب درسی مدارس لبنان حذف شد

حمله به دختران دانش‌آموز فلسطینی با گاز اشک‌آور از سوی سربازان رژیم صهیونیستی در روز نکبت

حذف سه درس مربوط به فلسطین از کتاب تاریخ عمومی مدارس این کشور، یک رسوایی و گامی در مسیر «عادی سازی روابط با اسرائیل» است.

ریشه این اقدام به کمک مالی برمی گردد که دولت انگلیس در سال 2014 در راستای حمایت از چاپ کتاب های درسی دانش آموزان به وزارت آموزش و پرورش لبنان پیشنهاد داد به این معنی که کتاب جغرافیا تنها به این دلیل که در نقشه درج شده در آن  نام «فلسطین اشغالی» و نه «اسرائیل» نوشته شده بود، از این کمک ها مستثنی شد.

۱۳هزار ارتشی آماده امدادرسانی به زلزله احتمالی تهران

ارتش

امیر علیپور از انجام 68 مورد عملیات امداد و نجات ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش در سال گذشته خبر داد.

رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقوع حادثه پلاسکو در سال گذشته، افزود: در ساعات اولیه حادثه، این مسئله از طریق سلسله مراتب به ما اعلام شد و ما نیز یکان‌هایی که مورد نیاز بود را به منطقه اعزام کردیم. در طرح زلزله احتمالی تهران نیز ما پیش بینی کرده‌ایم که 13 هزار نیرو در سه سطح یگان‌های مقیم مرکز، یکان‌های اطراف تهران و یگان‌های معین، عملیات امداد رسانی را انجام دهند.

 در راستای خدمت رسانی در شرایط بحران دو طرح تهیه شده که طرح مردم‌یاری و زلزله احتمالی در شهر تهران نام دارد. این دو برای کمک به دولت است و با ابلاغ به یکانها در شرایط بحران اجرایی خواهد شد.

وصیت ویژه رهبر کره شمالی درباره ایران

رمضان

 «محسن رفیق دوست» اولین وزیر سپاه با بیان اینکه "کره شمالی یک کشور مستقل است، اظهار کرد: ما همیشه رابطه‌مان با کره شمالی خوب و مسالمت آمیز بوده با وجود همه فاصله‌هایی که بین ایران و این کشور آسیایی وجود دارد اما این ارتباط حسنه در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
رفیق دوست تصریح کرد: یادم می آید وقتی که سال 60 با رهبر بزرگ کره شمالی دیدار کردم او گفت که من در یک طرف دیگر دنیا هستم و از اسلام نیز چیزی نشنیده‌ام تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
 
وی خاطر نشان کرد: رهبر بزرگ کره شمالی در آن دیدار گفت ما 20 سال به کمک شوروی و چین با آمریکا جنگیدیدم و یک ضربه به پای آمریکا زدیم که دردش گرفت و خوب شد؛ اما شما درآنجا با شعار نه شرقی نه غربی به رهبری یک مرد دینی تیری به آمریکا زدید که آمریکا را نابود کردید لذا من به شما احترام می‌گذارم و وصیت می‌کنم که پس ازمرگم نیز از ایران حمایت کنند.
 
رفیق دوست یادآور شد: ما نیز از کره شمالی در آینده حمایت سیاسی می‌کنیم.

درگیری نیروهای هنگ مرزی با تروریست‌های پژاک

درگیری نیروهای هنگ مرزی با تروریست‌های پژاک/ ۲ مأمور مرزبانی به شهادت رسیدند

 بر اساس گزارشات، ساعت ۱۷۴۰ مورخه ۹۶/۰۳/۰۶ عوامل اکیپ گروهان مرزی ضیایی، هنگ مرزی ارومیه در حال تردد در نوار مرزی به جهت تعویض نیروها بودند که در مسیر با گروهک تروریستی پژاک درگیر می شوند که در این درگیری فرمانده گروهان مرزی ضیایی "سرگرد محمدرضا فیروزی و استواردوم محمدرضا فرحی" به درجه رفیع شهادت نائل و تعدادی دیگر زخمی گردیدند.
 
اسامی مجروحین حادثه تروریستی هنگ_مرزی_ارومیه به شرح زیر است:
 
۱_ استواردوم رضا_نعمتی
۲_ گروهبانیکم مصطفی_بصیر
۳_ گروهبانیکم امین_میرزایی
۴_ سرباز حسین_قهرمانی
۵_ سرباز هادی_اصلانی
۶_ سرباز سعید_تقی_لو
۷_ سرباز سیامک_محمدی

داستان زیبای راه رفتن سگ روی آب به روایت پرستویی

  پرویز پرستویی   در صفحه اینستاگرام خود داستانی آموزنده در خصوص راه رفتن سگ روی آب را منتشر کرد. 
پرویز پرستویی در صفحه اینستا گرام خود نوشت:
"شکارچی پرنده سگ جدیدی خریده بود این سگ میتوانست روی آب راه برود. شکارچی وقتی این را دید نمی توانست باور کند و خیلی مشتاق بود که این را به دوستانش بگوید. برای همین یکی از دوستانش را به شکار مرغابی در برکه ای آن اطراف دعوت کرد.او و دوستش شکار را شروع کردند و چند مرغابی شکار کردند. بعد به سگش دستور داد که مرغابی های شکار شده را جمع کند. در تمام مدت چند ساعت شکار، سگ روی آب می دوید و مرغابی ها را جمع می کرد. صاحب سگ انتظار داشت دوستش درباره این سگ شگفت انگیز نظری بدهد یا اظهار تعجب کند، اما دوستش چیزی نگفت.در راه برگشت، او از دوستش پرسید آیا متوجه چیز عجیبی در مورد سگش شده است؟
دوستش پاسخ داد: آره، در واقع، متوجه چیز غیرمعمولی شدم. سگ تو نمی تواند شنا کند.! یعنی هرکاری که کنی بعضی از افراد همیشه به ابعاد و نکات منفی توجه دارند و برای دیدن تواناییهای دیگران کور و کر هستند."

هلاکت فرمانده نیروهای سودانی عربستان در یمن

ارتش یمن

در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به محل حضور نیروهای سودانی وابسته به عربستان، در اطراف صحرای «میدی»، فرمانده این نیروها کشته شد.

 ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع نیروهای سودانی تحت ائتلاف با عربستان سعودی را در اطراف صحرای «میدی» بمباران کردند و در این اقدام شماری از نظامیان سودانی کشته و زخمی شدند.

عقب نشینی نیروهای آمریکایی و انگلیسی از مناطق جنوبی سوریه

تحولات سوریه

 تا ساعتی قبل نیروهای آمریکایی و انگلیسی حدود 90 درصد از نیروهای خود را از پایگاه های نظامی در مناطق «حمیمه و سکری» در حومه شرقی استان حمص به عقب بازگردانند.

وی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی از طریق گذرگاه التنف به سمت مرزهای عراق عقب نشینی کرده اند و نیروهای انگلیسی نیز به داخل مرزهای اردن عقب نشینی کرده اند.

وهابیت ریشه تروریسم است

سی ان ان: وهابیت ریشه تروریسم است/ هیچ حمله تروریستی در غرب با ایران در ارتباط نیست

  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فرید زکریا -- تحلیل گر مشهور آمریکایی -- گفت: تقریبا همه حملات تروریستی در غرب، به نوعی با عربستان سعودی ارتباط داشته و تقریبا هیچ کدام از این حملات، ارتباطی به ایران نداشته است». 
«فرید زکریا» تحلیلگر ارشد آمریکایی و از کارشناسان حوزه روابط بین‌الملل در شبکه سی‌ان‌ان در یادداشتی، وهابیگری عربستان سعودی را ریشه تروریسم خوانده است. او در این یادداشت، اظهارات دونالد ترامپ در سفر اخیر به عربستان سعودی درباره ادعای حمایت ایران از تروریسم را رد کرده است.
 
فرید زکریا البته در این یادداشت ادعاهایی علیه ایران هم مطرح کرده است. 

۹۰ درصد اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارد

موشک حزب‌الله

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در یادداشتی تصریح کرده ۹۰ درصد از خاک فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار دارند.

داعش آمریکایی‌ها را تهدید کرد

آمریکا داعش

  گروهک تروریستی داعش در ویدئوی جدیدی، مردم آمریکا را به حملات تروریستی تهدید کرد. در این ویدئو یک عضو داعش صحبت‌هایی را به زبان انگلیسی خطاب به طرفداران حملات "گرگ تنها" ایراد می‌کند و از آنها می‌خواهد با کشتن کسانی که اسلام مورد نظر آنها را قبول ندارند، خود را آزاد کنند. وی از حامیان داعش می‌خواهد به هر نحوی که می‌توانند با انفجار ساختمان‌ها یا هجوم خودرو به میان جمعیت، در این حملات تروریستی شرکت کنند.

امضای بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ جهان در ریاض

 خط و نشان ۴۶۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها برای جمهوری اسلامی/ ترامپ یک سوم وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کرد

 فیلم/ مدال آل‌سعود برای ترامپ

رقم قرارداد امضا شده بین واشنگتن و ریاض هزینه تقریبا یک سوم وعده‌های ترامپ به مردم آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش را تامین می‌کند و باید صرف ساختارهای زیربنایی فرسوده آمریکا شود.

ادامه مطلب

ترامپ چگونه گاو شیرده خود را دوشید؟

ترامپ سعودی

ترامپ با سفر دو روزه خود به عربستان باعث ایجاد اشتغال برای صد هزار آمریکایی شد و تلاش کرد ائتلافی متشکل از کشورهای عربی و اسلامی برای انزوای ایران تشکیل دهد.

ادامه مطلب