فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرمانده کل ارتش و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شدند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

 فرمانده جدید ارتش کیست؟

امیر حاتمی وزارت دفاع را تحویل گرفت + تصاویر

امیر حاتمی

وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در وزارت دفاع، کار خود را آغاز کرد.

  پس از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امیر سرتیپ امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وی بلافاصله با حضور در وزارت دفاع با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دفاع مقدس کار خود را در این وزارتخانه آغاز کرد.

امیر حاتمی که در بدو ورود به وزارت دفاع مورد استقبال سردار دهقان قرار گرفته بود در نشستی کوتاه با ایشان پیرامون مسائل وزارت دفاع گفتگو کرد.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید فکوری نیروی هوایی منصوب شد

جنگنده اف 4 فانتوم نهاجا

امیر سرتیپ دوم خلبان سید جاوید هاشمی به فرماندهی پایگاه شهید فکوری منصوب شد.

  مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید پایگاه شهید فکوری با حضور دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در این استان،  امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، و جمعی از مسئولین لشگری و کشوری برگزار شد.

جنگ خاموش عربستان و آمریکا در یمن

وبا در یمن

شیوع بیماری وبا که یمن را تا آستانه فاجعه انسانی پیش برده، تنها یکی از جنگ های بیولوژیک آمریکا و عربستان در یمن است که روزانه جهان هزاران یمنی را بی صدا می گیرد.

 - ۲۸ ماه از تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه یمن می گذرد، تجاوزی که جز قتل، کشتار، آوارگی و نابودی این کشور از جمله در بخش ساختارهای زیربنایی به ویژه شبکه های آب و فاضلاب و مراکز بهداشتی و درمانی رهاوردی به همراه نداشته است.

در این شرایط و در حالی که گزارش ژانویه سال جاری سازمان ملل شمار قربانیان حملات عربستان و ائتلاف عربی به رهبری سعودی ها به یمن طی ۲ سال گذشته را بیش از ده هزار کشته و ۴۰ هزار زخمی اعلام می کرد، صندوق کودکان سازمان ملل متحد موسوم به «یونیسف» به شدت نسبت به شیوع بیماری «وبا» در یمن هشدار داده و آن را در جهان بی سابقه توصیف کرده بود.

قاضی اسپانیایی حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کرد

قاضی اسپانیایی حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کرد

 قاضی دادگاهی در اسپانیا احکامی را منتشر کرد که بر اساس آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هفت نفر دیگر از مقام های کنونی و پیشین این رژیم به اتهام حمله به کشتی کوچک ماوی مرمره در سال 2010 مجرم شناخته شدند و اگر پای آنان به خاک اسپانیا برسد به محض ورود بازداشت خواهند شد. 

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دیگر افرادی که حکم بازداشت برایشان صادر شده عبارتند از: آویگدور لیبرمن، وزیر پیشین امور خارجه- موشه یعلون و ایهود باراک به ترتیب وزاری جنگ کنونی و پیشین- الی یشایی، وزیر پیشین کشور- دان مریدور، وزیر پیشین اطلاعات و بنی بگین ، دستیار نخست وزیر. این افراد به همراه نتانیاهو گروهی را با نام گروه 7 تشکیل می دهند که کمیته ای ویژه از وزراست و وظیفه دارد در زمان مشخص تصمیم های کلیدی درباره مسائل امنیتی اتخاذ کند.

امیر نصیرزاده جانشین نیروی هوایی ارتش شد

امیر نصیرزاده

امیر نصیرزاده با با تصویب فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش شد.

  بنا بر پیشنهاد امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تصویب سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده این نیرو، به سمت جانشین فرماندهی نهاجا منصوب شد.

نتایج رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی حسن روحانی

کابینه دوازدهم

 

   بررسی برنامه کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم از روز سه‌شنبه 24 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و نمایندگان طی هشت جلسه علنی به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی  آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت، نیرو و ورزش و جوانان پرداختند.

مجلس پس از پنج روز بررسی وزیران پیشنهادی حسن روحانی، به 16 وزیر کابینه اعتماد کرد. 

بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.  و  امیر حاتمی با بیشترین رای، با 261 رای موافق، 10 رای مخالف و 13 رای ممتنع و 4 رای باطله از مجموع  288 رای  به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم انتخاب شد.

امیر حیدری: سعی داریم قدرت توپخانه‌ای را افزایش دهیم

امیر حیدی فرمانده نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سعی داریم قدرت توپخانه‌ای را افزایش دهیم و تاکنون موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم.

 ، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور مرکز آموزش توپخانه اصفهان، گفت: نیروی زمینی ارتش با ایجاد یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی آمادگی رزمی و دفاعی خود را در سطح بسیار خوبی افزایش داده است. 

گرانی گوشت گردن مردم افتاد

گرانی گوشت

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی( گفت چون نمیشه تغصیر گرانی را گردن دولت قبل انداخت، پس حالا مردم مقصرند) تغییر ذائقه ده درصد مردم از مصرف گوشت سرد به گوشت گرم را دلیل اصلی نوسانات قیمت گوشت قرمز اعلام کرد.

ماجرای اعزام تیم ۵۰۰ نفره سیا به مراسم اربعین

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت: راهپیمایی 20 میلیونی اربعین، نشان از احساسات پرشور مردم نسبت به امام حسین(ع) است. سال گذشته حدود 500 نفر از یک دانشگاه آمریکایی به درخواست سازمان سیا در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و سوالاتی را از مردم می‌پرسیدند که جمع‌بندی آنها این بود که این جمعیت تهدیدی برای نابودی آمریکا است، همچنین اگر جستجویی در اینترنت انجام دهیم با 14 میلیون مقاله درباره آمریکای در حال فروپاشی مواجه می‌شویم که خود آمریکایی‌ها نوشته‌اند و اکثرا به این موضوع اشاره دارند که منشأ نابودی آمریکا، انقلاب اسلامی است، در حالی که متاسفانه عده‌ای در ایران این حرف را قبول ندارند.

مصلحی

قدرت موشکی را در عرصه بالستیک و کروز ارتقا خواهیم داد

امیر حاتمی در نطق دفاعیه: قدرت موشکی را در عرصه بالستیک و کروز ارتقا خواهیم داد

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نطق دفاعیه خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و شهید محسن حججی گفت: امیدوارم به زودی جنایتکارانی که این جنایت را مرتکب شدند پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند.

 

راز ناپدید شدن سه شاهزاده منتقد رژیم سعودی در اروپا + تصاویر

سه شاهزاده سعودی

اکنون شاهزاده خالد فرهان که تبدیل به افشاگر جدید علیه خاندان سعودی شده، در آلمان به سر می‌برد و به شدت نگران است که او را هم همچون سه شاهزاده سلف‌اش بربایند.

  از سال ۲۰۰۳ تاکنون، سه شاهزاده مطرح آل سعود که منتقد حکومت و سیاست خاندان خود بودند، در خاک اروپا ناپدید شدند. شواهد مستدل حاکی از آن است که هر سه ربوده شده و سپس توسط هواپیما به عربستان بازگردانده شدند و دیگر خبری از آنها شنیده نشده است. خاندان آل سعود با نفوذی که در کشورهای غربی دارد، از دسترسی کامل برای نفوذ به حریم شخصی شاهزاده‌هایش برخوردار است و به عنوان یک حکومت سلطنتی مطلق مستبد، کوچک‌ترین انتقاد را حتی از سوی نزدیک‌ترین شاهزاده‌هایش برنمی‌تابد.

روزی که پرستوهای عاشق برای بازگشت به وطن بال گشودند

26 مرداد 1369 روزی متفاوت در تاریخ جمهوری اسلامی ایراناست که پرستوهای عاشق میهن با زخم های فراوان به کشور بازگشتند.

آری؛ این روز، روز بازگشت اسرایی عاشق وطن بود که در 8 سال �جنگ تحمیلی� برای دفاع از اسلام به جبهه های حق علیه باطل رفته و پس از نبرد، به اسارت دشمن درآمده بودند.

پرستوهای عاشق برای بازگشت به وطن بال گشودند

اطلاعیه وزارت اطلاعات در رد هرگونه اتهام زنی و اخبار کذب

اطلاعیه وزارت اطلاعات در رد هرگونه اتهام زنی و اخبار کذب

؛ به آگاهی هم وطنان عزیز می رساند ، در روزهای اخیر که روند با نشاط رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در حال طی شدن می باشد ، برخی جریانات مشکوک و رسانه های معاند و ضد انقلاب تلاش دارند با جعل اطلاعات و انتشار اتهامات و اخبار کذب ، فضای جامعه را ملتهب نمایند تا با این اقدامات ، به خیال واهی خود ، باعث ایجاد اختلاف ، اتهام زنی به نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پرسنل خدوم آن و ایجاد تفتین در جامعه گردند.

وزارت اطلاعات ، ضمن رد این گونه اتهام زنی ها و فضا سازی های کاذب و مجعول دانستن اسناد مورد ادعا و تکذیب محتوای آنها ، اعلام می نماید تمامی اقدامات این وزارت خانه در چارچوب شرع مقدس ، قانون و رعایت اخلاق اسلامی صورت می گیرد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات

حمایت همه‌جانبه فراکسیون دفاع مجلس از گزینه پیشنهادی وزارت دفاع

حمایت همه‌جانبه فراکسیون دفاع مجلس از گزینه پیشنهادی وزارت دفاع

  سیدمهدی مقدسی سخنگوی فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس بیان اینکه امیر حاتمی از اقدام قاطع نمایندگان مجلس به عنوان عصاره ملت تقدیر کرد، گفت: وی دفاع و امنیت در جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای مردم‌پایه دانست که نشان از عمق استراتژیک آن دارد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی وزارت دفاع با اشاره به سوابقش در نیرو‌های مسلح، تمام تلاشش را کمک به تامین نیاز‌های کارکنان نیرو‌های مسلح اعلام کرد، ادامه داد: امیر سرتیپ حاتمی اعلام کرد در مدت فعالیت در ستاد کل نیرو‌های مسلح شناخت مناسبی از خواسته‌های نیرو‌های مسلح به دست آورده و در وزارت دفاع تلاش بر اجرایی کردن این درخواست‌ها داشته‌اند و در چهار سال گذشته توانسته‌اند رضایت نیرو‌های مسلح در تامین تجهیزات دفاعی و افزایش کمیت و کیفیت محصولات به دست بیاورند و ان‌شاءالله این روند که در دوره وزارت سردار دهقان وجود داشت را با قدرت بیشتری ادامه خواهند داد.

امیر شاه صفی از اردوگاه دانشجویان نهاجا بازدید کرد

امیر شاه صفی

فرمانده نیروی هوایی ارتش از اردوگاه های تابستانی دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری در امام زاده هاشم بازدید کرد.

راز مجسمه آزادی چیست؟

دوستان حقیقت این غم این است به دقت بخوانید روی کتابی که دست مجسمه آزادی است این متن را به انگلسی نوشته شده است .

ادامه مطلب

مستند ما می‌توانیم رونمایی شد

امیر اسماعیلی

مستند ما می‌توانیم با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش و معاون برون مرزی صدا و سیما رونمایی شد.

  با حضور امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از مستند ما می توانیم  تولید شبکه جهانی سحر رونمایی شد. 

نشست وزیر پیشنهادی دفاع با رئیس و نواب رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست وزیر پیشنهادی دفاع با رئیس و نواب رئیس مجلس شورای اسلامی

  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس گزارشی از برنامه‌هایدولت دوازدهم در راستای افزایش ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح ارائه کرد.

همچنین، وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با رئیس، نواب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برنامه‌های دولت دوازدهم برای ارتقای صنعت دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح تشریح کرد.

سوریه؛ بزرگترین عرصه شکست سازمان سیا


CIA

یک پایگاه خبری فرانسوی‌زبان، عملیات سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا در انتقال سلاح و نیروهای تروریستی به سوریه را بزرگترین عملیات محرمانه تاریخ سیا معرفی و تأکید کرد که ابعاد شکست این عملیات نیز بی سابقه بود.

 

رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند

رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کردند.

هاشمی شاهرودی رئیس و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند

 

کمک رسانی تیپ ۲۳۰ نزاجا به سیل‌زدگان استان گلستان

آرم ارتش

با در خواست ستاد بحران استان گلستان، نیروهای تیپ ۲۳۰ لشکر ۳۰ گرگان به کمک سیل‌زدگان این استان شتافتند.

تیم نیروی دریایی ارتش دوم شد

مسابقات جام دریا

تیم اعزامی نیروی دریایی ارتش موفق به کسب مقام دوم مسابقات جام بین‌المللی دریا شد.

 به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، هیئت داوران مسابقات بین‌المللی جام دریا نتایج این مسابقات بین‌المللی را با حضور نمایندگان نیروی دریایی چهار کشور حاشیه خزر از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقستان را اعلام کرد.

مسابقات بین‌المللی جام دریا اول تا 10 اوت (برابر 10 تا 19 مرداد) با حضور 300 تن از پرسنل نیروی دریایی و نیز در مجموع 9 ناو به ظرفیت یک هزار تن از چهار کشور آذربایجان، روسیه، قزاقستان و نیز دو ناو جوشن  و پیکان جمهوری اسلامی ایران در بندر باکو برگزار شد.

اولویت اول وزارت دفاع "تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی" است

امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع

امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع گفت: قطعا اولویت اول وزارت دفاع، تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور است.

گردان پهپاد ایستگاه رادار شهید عسگری افتتاح شد

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش ،گردان پهپاد ایستگاه رادار شهید عسگری افتتاح شد.

پهپاد سیراف

 گردان پهپاد ایستگاه رادار شهید مجید عسگری هاشم آباد با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح شد.   

در این مراسم، فرمانده ایستگاه ضمن تشریح فعالیت‌های موفقیت آمیز ایستگاه شهید مجید عسگری، گفت: نمونه این موفقیت‌ها کسب رتبه برتر مسابقات پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط این ایستگاه رادار می‌باشد.

در پایان مراسم نیز یکی از پهپادهای این گردان به نام «کرار» با موفقیت به پرواز در آمد و دقایقی بعد نیز در باند فرودگاه به زمین نشست. 

دیدار هیئت صهیونیستی با ولیعهد عربستان در ریاض

  پایگاه اینترنتی روزنامه فلسطینی المنار نوشت: برخی از منابع در مصاحبه با این روزنامه فاش کرده‌اند که یک هیئت اسرائیلی که در آن یکی از وزیران کابینه این رژیم نیز حضور داشت،  هفته گذشته با ولیعهد سعودی در ریاض دیدار کرده است. 

در این دیدار رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی که از نزدیکان پادشاه بیمار سعودی است و روابط بسیار خوبی نیز با سرویسهای جاسوسی اسرائیل دارد نیز حضور داشت.

این منابع افزودند: در دیدار هیئت اسرائیلی و مقامات سعودی مسائل مشترک و در راس آن تحولات سوریه و لبنان بررسی شده است. این منابع تحولات اخیر لبنان را به منزله افزایش توان نظامی حزب الله ضد اهداف مشترک ریاض و تل آویو نامیدند. همچنین دو طرف، نقش اسرائیل را در جنگ وحشیانه رژیم وهابی سعودی علیه یمن و همچنین مشارکت عربستان سعودی را در برنامه های آینده برای نظارت بر مسجد الاقصی ، قدس شریف و عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان بررسی کردند. 

توصیه گستاخانه کیسینجر به واشنگتن:

وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد اگر دولت این کشور گروه تروریستی داعش را شکست دهد، «امپراتوری ایران» در منطقه تاسیس خواهد شد.

توصیه گستاخانه کیسینجر به واشنگتن: داعش را برای جلوگیری از تاسیس امپراتوری ایران در منطقه حفظ کنید

 به نقل از نیوزویک؛ «هنری کیسینجر»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، گفت نباید با نابود کردن داعش، زمینه را برای توسعه قدرت ایران در منطقه فراهم کرد؛ زیرا به ادعای وی، با سلطه تهران و نیروهای متحدش بر اراضی آزاد شده از چنگ داعش، یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» شکل خواهد گرفت.

در عراق، نیروهای این کشور توانستند موصل را از وجود عناصر داعش پاکسازی کرده و شهر را در کنترل خود درآورند. نیروهای عراقی تقریبا به بیرون راندن داعش از تمام مراکز اجتماع آنها در این کشور نزدیک شده‌اند. در سوریه نیز ائتلاف عربی-کُردی نیمی از مناطق شهر رقه را از حضور داعش پاکسازی کرده است که از اواسط سال 2014 و همزمان با قدرت گرفتن این گروه تروریستی به مرکز خلافت خودخوانده داعش تبدیل شده بود.

حالا کیسینجر 94 ساله، که در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، وزیر خارجه آمریکا بود، به دولت ترامپ هشدار می‌دهد، شکست داعش به قدرت گرفت ایران در سراسر منطقه خاورمیانه منتهی می‌شود.

دستگیری 27 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش

دستگیری 27 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش/ تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط شد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۲۷ نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش خبر داد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

تحت عنایات حضرت ولیعصر(عج) و همزمان با دهه ی مبارک کرامت و در آستانه ی تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، سربازان گمنان امام زمان (عج) موفق شدند، یک گروه تروریستی وابسته به داعش که قصد انجام اقدامات تروریستی در استان های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت؛ طی سلسله عملیات ترکیبی اطلاعاتی شناسایی و قبل از هرگونه اقدام به همراه سلاح و مهمات بازداشت نمایند.

بحمداله در این عملیات که در تبادل اطلاعاتی با یکی از سرویس های منطقه اجرایی گردید؛ از این گروهک تروریستی، تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط گردید.

تروریست ها تلاش داشتند اقلام فوق را با اختفا در لوازم خانگی به کشور منتقل نمایند. در این خصوص 10 نفر در مرکز هدایتی این گروه در آنسوی مرزها و 17 نفر نیز در داخل کشور بازداشت شدند.

شایان ذکر است مقرر بوده 5 نفر از دستگیر شدگان عملیات داخل کشور را انجام داده و بقیه به عنوان عناصر تدارکاتی و پشتیبانی کننده گروه ایفای نقش نمایند.

طلبکار شدن نمایندگان سلفی بگیر با موگرینی از صدا و سیما!

طلبکار شدن نمایندگان سلفی بگیر با موگرینی از صدا و سیما! + فیلم

  وحید یامین پور در برنامه جهان آرا گفت: با یکی از نمایندگان مجلس که با موگرینی سلفی گرفته بود دعوت کردیم که به برنامه بیاید و یا از طریق تماس تلفنی راجع به آن عکس توضیح دهد که این  نماینده مجلس در جواب گفت تا وقتی که صدا و سیما بابت انتشار این خبر از ما عذرخواهی نکند ما پایمان را صدا و سیما نمی‌گذاریم.

گفتنی است؛ برنامه جهان آرا هر هفته از روزهای شنبه تا دوشنبه راس ساعت 22 از شبکه افق پخش می‌شود.

نصب پرچم حرم رضوی بر مسجدی که محل خلافت ابوبکر البغدادی بود

نصب پرچم حرم رضوی بر گلدسته مسجد خلافت ابوبکر البغدادی در موصل+ فیلم

  موصل یکی از مهمترین و دومین شهر بزرگ عراق پس از استان نینوااست که در  سال ۲۰۱۴ توسط داعش تسخیر شد، نیروهای رزمنده و مردمی عراق برای بازپس‌گیری این شهر نبرد موصل را آغاز کردند و پس از حدود سه سال مبارزه نخست وزیر عراق در ۹ ژوئیه ۲۰۱۷ به صورت رسمی آزادی موصل را اعلام کرد.

پس از بازپس‌گیری موصل از دست داعش مردم و نیروهای عراقی بازسازی شهر را آغاز کردند، یکی از اقداماتی که بسیار مورد توجه مردم این شهر قرار گرفت نصب پرچم حرم مطهر رضوی بر گلدسته مسجد خلافت ابوبکر البغدادی بود.

نصب این پرچم با حضور آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری انجام گرفت.

مردم موصل در هنگام نصب پرچم با زبان عربی شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر داعش سر دادند.

دستگیری 27 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش

دستگیری 27 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش/ تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط شد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۲۷ نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش خبر داد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

تحت عنایات حضرت ولیعصر(عج) و همزمان با دهه ی مبارک کرامت و در آستانه ی تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، سربازان گمنان امام زمان (عج) موفق شدند، یک گروه تروریستی وابسته به داعش که قصد انجام اقدامات تروریستی در استان های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت؛ طی سلسله عملیات ترکیبی اطلاعاتی شناسایی و قبل از هرگونه اقدام به همراه سلاح و مهمات بازداشت نمایند.

بحمداله در این عملیات که در تبادل اطلاعاتی با یکی از سرویس های منطقه اجرایی گردید؛ از این گروهک تروریستی، تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط گردید.

تروریست ها تلاش داشتند اقلام فوق را با اختفا در لوازم خانگی به کشور منتقل نمایند. در این خصوص 10 نفر در مرکز هدایتی این گروه در آنسوی مرزها و 17 نفر نیز در داخل کشور بازداشت شدند.

شایان ذکر است مقرر بوده 5 نفر از دستگیر شدگان عملیات داخل کشور را انجام داده و بقیه به عنوان عناصر تدارکاتی و پشتیبانی کننده گروه ایفای نقش نمایند.

دست بالای نیروهای مسلح ایران در مواجه با دشمنان

دست بالای نیروهای مسلح ایران در مواجه با دشمنان

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دست بالای نیروهای مسلح ایران در مواجه با دشمنان گفت: تمام تحرکات و تحولات دشمن در منطقه را رصد می کنیم.

ادامه مطلب

 

تحقیر ملت ایران در روز عزت ملی

حاشیه های  تحلیف

 روز شنبه در صحن علنی مجلس در یک مراسم ملی که هر چهار سال یکبار رخ داد فاجعه ای رونمایی شد که دل هر  ایرانی را به درد آورد. عده ای از «نمایندگان دوربین به دست» از «فدریکا مودرینی» گدایی عکس می کردند. این حرکت بهت مردم و بسیاری از شخصیت های سیاسی را برانگیخت و نشان داد بی‌فرهنگی اجتماعی  در دل نخبگان جامعه یعنی نمایندگان خانه ملت هم نفوذ کرده است.

انهدام یک تیم تروریستی در شمالغرب کشور توسط نیروی زمینی سپاه

یک تیم تروریستی در شمالغرب کشور توسط سپاه منهدم شد

  سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: یک تیم تروریستی ضد انقلاب که با هدف خرابکاری و اقدامات تروریستی قصد ورود به کشور را داشتند، توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه در منطقه مرزی آذربایجان غربی منهدم شد.

وی افزود: رزمندگان نیروی زمینی سپاه در این درگیری با اقدام بموقع ۲ تن از اشرار مسلح را به هلاکت رساندند.

پاکپور همچنین تاکید کرد: در این عملیات همچنین ۴ تن از اشرار مسلح زخمی و مقادیری مهمات، تجهیزات و جنگ افزار نظامی به دست آمد.

 

تمام نیازمندی‌های عملیاتی پدافند هوایی را تامین کرده‌ایم

تمام نیازمندی‌های عملیاتی پدافند هوایی را تامین کرده‌ایم

میر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فنی معاونت آماد و فرماندهی آماد این قرارگاه اظهار داشت: میزان توانمندی که امروز در این نمایشگاه دیدیم بسیار بالاست و ما با این ظرفیت توانسته‌ایم در تمام حوزه‌ها نیازمندی‌های عملیاتی پدافند را تامین کنیم.

۶۰ گلوله ای که سهم یک "نماینده مجلس" از سفره انقلاب شد

این روایت ترور مردی است که هر اندازه از عمر انقلاب می‌گذرد دوست و دشمن بیشتر از پیش به بصیرت انقلابیش اذعان می‌کنند.

۶۰ گلوله ای که سهم یک «نماینده مجلس» از سفره انقلاب شدادامه مطلب

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش:دکترین دفاعی ما ایستادگی در برابر زورگویان است

فرمانده نیروی هوایی ارتش:دکترین دفاعی ما ایستادگی در برابر زورگویان است

امیر شاه صفی گفت: بر اساس قوانین و آموزه های دین مبین اسلام، ما هرگز به جایی که بی دفاع باشد، حمله نمی کنیم بلکه دکترین دفاعی ما، ایستادگی در برابر زورگویان و ظالمین است.

مراسم سی‌اُمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید خلبان عباس بابایی

مراسم سی‌اُمین سالروز شهادت سرلشکر بابایی برگزار شد

 ؛ مراسم سی‌اُمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید خلبان عباس بابایی صبح امروز (یکشنبه 15 مرداد ماه) در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

در این مراسم سردار جزایری سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح، امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار حسینی فرمانده سابق پلیس راهور تهران بزرگ، خانواده شهید بابایی و جمعی از همرزمان و کارکنان نیروهای مسلح حضور دارند.

در این مراسم از 10 نرم افزار جامع شهدای شاخص نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.

گفتنی است این نرم افزارها که توسط مرکز ساخت بازی‌های رایانه ای نهاجا و مخصوص گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده، مربوط به زندگی‌نامه شهیدان عباس بابایی، عباس دوران، حسین خلعتبری، حسن لشکری، علیرضا یاسینی، اقبالی، جواد فکوری، محمد خضرایی، مصطفی اردستانی و منصور ستاری است.

ترور نافرجام ولیعهد سعودی در جده

ترور نافرجام ولیعهد سعودی در جده

 منابع نزدیک به دربار پادشاه سعودی و "محمد بن سلمان" –ولی عهد عربستان- فاش کردند که "بن سلمان" اوایل هفته جاری در معرض عملیات ترور ناموفق قرار گرفت.

این عملیات را یکی از افراد خاندان حاکم سعودی، هنگام حضور "محمد بن سلمان" در یکی از قصرهای خود در شهر جده انجام داده است.

یک منبع دیپلمات غربی در "ریاض" –پایتخت عربستان- اعلام کرده است که به "محمد بن سلمان" آسیبی نرسیده و شاهزاده ای که قصد ترور او را داشته، بازداشت شده است.

گفتنی است از زمان اقدام پاشاه سعودی در عزل "محمد بن نایف" از مقام ولیعهدی در عربستان و انتصاب پسر خود "محمد بن سلمان" به جای او در 21 ماه ژوئن، اختلافات در دربار سعودی بالا گرفته است.

بسیاری از گزارش ها اعلام کرده اند دربار سعودی برای جلوگیری از شورش مخالفان ولیعهدی "محمد بن سلمان"، "محمد بن نایف" را در خانه حصر کرده اند.

این گزارش ها تأکید می کنند که پادشاه عربستان سعودی قصد دارد طی روزها و یا هفته های آتی به بهانه کهولت سن، از پادشاهی عربستان کناره گیری و فرزندش "محمد" را به جانشینی خود منصوب کند.

عکس/ سلاح عجیب تروریستها در سوریه

 خبرگزاری اسپوتنیک، عناصر مسلح در سوریه با جداسازی بخش فوقانی تانک های مدل "تی 62"، آن را بر بالای کامیون قرار داده اند. این در حالی است که میزان کارآیی این سلاح معلوم نیست، زیرا کامیون حامل آن به راحتی با توپ 115 میلی متری قابل انهدام است.

پیش از این پلیس عراق با جمع آوری خودروهای ساخته شده توسط داعش، آن را مقابل لنز دوربین عکاسان و خبرنگاران قرار داد تا از طریق اسناد و ابزار تروریستی که گروهک تروریستی داعش در کشتار مردم بی گناه مورد استفاده قرار می داد، شناخته شود.

کسب رتبه دوم تیم غواصی نداجا در رشته شنای کاربردی امدادی

کسب رتبه دوم تیم غواصی نداجا در رشته شنای کاربردی امدادی

   تیم غواصی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین روز ازمسابقات غواصی کشور روسیه، با اختلاف ناچیز بعد از کشور میزبان حائز رتبه دوم در رشته شنای کاربردی امدادی شد.

بر اساس این گزارش، تیم غواصی کشور روسیه با زمان 24 دقیقه و 32 ثانیه اول ، کشور ایران با 25 دقیقه و 4 ثانیه، یعنی با اختلاف 32 ثانیه با کشور میزبان، دوم شد و کشور ونزوئلا با طی مدت زمان 27 دقیقه و 48 ثانیه در سکوی سوم ایستاد.

گفتنی است، تیم غواصی اعزامی از نیروی دریایی راهبردی ارتش در ادامه، در رشته های نجات زیردریایی غرق شده، کار در فضای بسته، جوشکاری و برشکاری زیر آبی و عبور از میدان موانع با سایر کشورها به رقابت می پردازد.

رهبرمعظم انقلاب در مراسم تنفیذ:

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند:«اتحاد ملت» را مهم بشمارید و حفظ کنید و مراقب باشید، التهاب آفرینی و دو دستگی مضر میان مردم ایجاد نشود.

واکنش کمیته اخلاق درمورد بازی کردن شجاعی و حاج صفی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس

واکنش کمیته اخلاق درمورد بازی کردن شجاعی و حاج صفی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس

   در دیدار شب گذشته تیم های پانیونیوس یونان و مکابی رژیم اشغالگر قدس در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله پلی آف لیگ اروپا، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی 22 بازیکن ایرانی تیم یونانی در ترکیب تیمشان به میدان رفتند.

برهمین اساس با وجود اعلام برخی رسانه ها در مورد محرومیت شجاعی و حاج صفی به دلیل بازی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی، برخی مسئولان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کردند: اجازه اظهارنظر در این باره را نداریم. ضمن اینکه تاکنون در کمیته اخلاق نشستی درمورد اقدام شجاعی و حاج صفی انجام نشده تا درمورد بازی کردن آن ها مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس تصمیم بگیریم.

اطلاعیه فدراسیون فوتبال در مورد شجاعی و حاج صفی/ ملی پوشان ایرانی محکوم شدند

اطلاعیه فدراسیون فوتبال در مورد شجاعی و حاج صفی

  به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،بر این اساس،در اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال آمده است:
ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع)،به استحضار عموم جامعه می رساند که پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با این بازیکنان و علی رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی،آنها در دیدار رفت در فلسین اشغالی حاضر نگردیده و این مهم را با پذیرش جریمه های مالی رعایت کردند.

علی ایحال درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت که شب گذشته به انجام رسید، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرا بوده که بدون شک طی این مسیر می بایست پس از گفت و گوی رو در رو با این دو بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود.

بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران زمین همواره نشان داده اند که هیچ علاقه ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و اتفاق شب گذشته در خارج از کشور و برنامه های فوتبال فدراسیون بوده است.

رهبر انقلاب با تنفیذ رأی ملت، حجت‌الاسلا‍م روحانی را به ریاست جمهوری منصوب کردند؛

لزوم همت به استقرار عدالت، جانبداری از محرومان و تقویت وحدت ملی

  مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری صبح امروز (پنج‌شنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این حکم، انتخابات پر شور و رأی بالای شخصیتِ منتخب را نشانه تحکیم جمهوریت نظام خواندند و با تأکید بر اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی، به رئیس‌جمهور توصیه کردند که همت خود را متوجه استقرار عدالت، و جانبداری از محرومان مستضعف، و اجرای احکام اسلام ناب، و تقویت وحدت و عزّت ملّی، و توجه به توانمندیها و ظرفیتهای عظیم کشور، و صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی نماید.

متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی آن را قرائت کرد، به این شرح است:

ادامه مطلب

دیدار با وزیر خارجه عربستان مقدمه‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور نبود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دیدار با وزیر امور خارجه عربستان، الزاما مقدمه‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با ریاض نبوده است.

دیدار با وزیر خارجه عربستان مقدمه ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور نبود

ادامه مطلب

عربستان به دنبال بهبود روابط با ایران و همسایگان است

  عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل عرب در تحلیلی در واکنش به دست دادن وزرای خارجه ایران وعربستان درحاشیه نشست سران همکاری های اسلامی دراستانبول نوشت: سفر مقتدی صدر به عربستان به دعوت محمد بن سلمان ولیعهد این کشور واقدام عادل الجبیر به دست دادن با محمد جواد ظریف و حضور حجاج ایران در مناسک حج نشان دهنده تغییر درسیاست ریاض و تلاش برای برقراری مجدد روابط با ایران است.
 
این تحلیلگر می افزاید: دست دادن روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و عادل الجبیر همتای عربستانی وی در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های اسلامی درباره قدس در استانبول شاهدی دیگر برای تغییر رویکرد عربستان نسبت به همسایگان خود است.