فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

تکمیل شکست مثلث عبری- عربی - غربی با اتصال خط زمینی تهران - مدیترانه/

تحولات سوریه

نیروهای جبهه مقاومت عملیات تثبیت مواضع را در شهر البوکمال در دستور کار قرار داده اند و یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق از تله های انفجاری کار گذاشته شده وارد عمل شده اند.

  سوریه پس از 6 سال بحران امروز شاهد تحولات میدانی بسیار مهم بود و شهر « البوکمال» در جنوب استان دیرالزور به عنوان آخرین و مهم ترین پایگاه گروه تروریستی داعش، به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

زنجیره سامانه‌های اپتیک‌ نیروهای مسلح کامل شد

اپتیک حرارتی - کراپ‌شده

سامانه Ranger HRC، سیستم مورد استفاده نیروی دریایی آمریکا است که توان شناسایی اهداف در فاصله 20کیلومتری دارد در حالی که محصول ایرانی، حدودا 10 کیلومتر بیش از نمونه آمریکایی، توانایی کشف اهداف را دارد.

رهبرانقلاب در جمع مردم مناظق زلزله‌زده:

2640083.jfif

رهبر انقلاب در جمع مردم استان کرمانشان بیان داشتند: من با یکایک دلهای داغدار شما همدردم. دوست داشتم در وقت بهتری در جمع مردم شما حاضر می شدیم.

به گزارش مشرق، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع مردم زلزله زده استان کرمانشاه آغاز شد.ایشان برای بازدید از مناطق زلزله زده و دلجویی از زلزله زدگان و آسیب دیدگان صبح امروز به استان کرمانشاه سفر کرده‌اند.

دلیل اصلی بازداشت‌ اخیر شاهزادگان سعودی؛ قبضه قدرت یا غصب ثروت

دلیلی اصلی بازداشت‌ اخیر شاهزادگان سعودی: قبضه قدرت یا غصب «ثروت»؟ + تصاویر

 بازداشت‌های دنباله‌دار چندین روز اخیر عربستان که به نام «مبارزه با فساد اقتصادی» در جریان است،‌ تبدیل به یکی از مهم‌ترین موضوعات روز رسانه‌های بین‌المللی شده است. نکته مهم اینجاست که خانواده پادشاه عربستان متوجه شده که نه تنها با این بازداشت‌ها می‌تواند صدای رقبای داخلی را خفه کند که می‌تواند کسری ذخیره خارجی این کشور که طی ۳ سال گذشته تا بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده را تا حد قابل قبولی جبران کند. مصادره اموال شاهزادگان بسیار ثروتمند سعودی، می‌تواند بسیاری از شکاف‌های اقتصادی چند سال اخیر عربستان را ترمیم کند.

پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در جدیدترین تحلیل خود در مورد بازداشت‌های اخیر عربستان نوشت: از همان آغاز راه بازداشت شاهزادگان سعودی به دستور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان که در واقع یک ضد کودتا (شما بخوانید کودتا) بر علیه پرنفوذترین مخالفان‌اش بود، یک چیزی در این میان وجود داشت: «قبضه قدرت با روش سریع و ساده». اما در آنسوی قضیه، چیزی که موجب تعجب مفسران و تحلیلگران دنیای سیاست شد این بود که چرا بن سلمان به سراغ چنین گستاخی بی‌پروایانه‌ای رفت؟ و این سوال مطرح شد که «این قمار عظیم به چه قیمت؟». شاید ملک سلمان و ولی‌عهدش نگران کودتا علیه خود بوده‌اند اما بازداشت مقربین آل سعود که از قضا بسیار هم در میان اعضای این خاندان محبوب هستند، دقیقا خصومت را علیه خانواده سلمان افزایش می‌دهد و می‌تواند پایه‌های سلطنت آنها را بلرزاند.

رهبر انقلاب برای دیدار با مردم داغدار و مصیبت زده‌ کرمانشاه، وارد مناطق زلزله‌زده‌ شدند

رهبر انقلاب برای دیدار با مردم داغدار و مصیبت زده‌ کرمانشاه، وارد مناطق زلزله‌زده‌ شدند

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعتی پیش برای دیدار با مردم داغدار و مصیبت زده‌ی کرمانشاه، وارد مناطق زلزله‌زده‌ی این استان شدند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

آزادی مشروط حریری

 ، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی فاش کرد دو فرزند سعد حریری، پدر و مادر خود را در سفر به پاریس همراهی نمی کنند و در ریاض عربستان مانده اند.

این روزنامه در گزارشی با عنوان «حریری ریاض را بدون خانواده خود ترک کرد؛ آزادی مشروط» نوشت: سعد حریری روز یکشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی یکشنبه هفته گذشته و در اشاره به خطراتی که وی را تهدید می کند گفت من خانواده دارم؛ اما تمام اعضای خانواده سعد حریری ریاض عربستان را به همراه او ترک نکردند. لارا العظم، همسر حریری وی را در سفر به فرانسه همراهی کرده و پسر ارشد وی که حسام نام دارد و در انگلیس تحصیل می کند، روز گذشته برای استقبال از پدرش به پاریس رفته است. اما باقی ماندن دو فرزند حریری در ریاض شبیه به شروطی است که برای یک بازداشتی، پس از صدور حکم آزادی گذاشته می شود.

ملک سلمان هفته آینده از پادشاهی کناره‌گیری خواهد کرد

 یک منبع به دیلی میل اعلام کرده است ملک سلمان، پادشاه عربستان، قصد دارد هفته آینده از سمت خود کناره‌گیری کند و محمد بن سلمان را به جای خود برگزیند.

این اقدام، تازه‌ترین گام در به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به شمار می‌رود. پیش‌تر، بیش از 40 شاهزاده سعودی و وزیر دولت در تحقیقات درباره فساد مالی در عربستان، بازداشت شده بودند.

این منبع اعلام کرد ملک سلمان لقب «خادم حرمین شریفین» را حفظ و ریاست رسمی عربستان را به محمد بن سلمان واگزار خواهد کرد.

این منبع گفت: «در صورتی که مسئله خاصی رخ ندهد، ملک سلمان هفته آینده جانشینی محمد بن سلمان به عنوان پادشاه عربستان سعودی را اعلام خواهد کرد».

این منبع توضیح داد پادشاه عربستان نقشی مانند ملکه انگلیس ایفا خواهد کرد.

جانشین فرمانده ارتش وارد سرپل ذهاب شد

جانشین فرمانده ارتش وارد سرپل ذهاب شد

 ؛ امیر سرتیپ محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور بازدید و دلجویی از مردم زلزله‌زده غرب کشور وارد سرپل ذهاب شد.

وی در بدو ورود به سر پل ذهاب، از بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در این شهر بازدید کرد.

 

اقدامات ارتش در رسیدگی به مصدومان زلزله غرب کشور

امیر سرتیپ «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سامانه بهداشت و درمان ارتش در مناطق زلزله زده غرب کشور، اظهار کرد: از همان ابتدای اعلام خبر زلزله اقدامات این سامانه شروع شد و در اولین ساعات بیمارستان‌های صحرایی مستقر در کرمانشاه به منطقه سرپل ذهاب اعزام شده و شروع به فعالیت کردند.

اقدامات ارتش در رسیدگی به مصدومان زلزله غرب کشور

ادامه مطلب

جنایت‌های آمریکا با بلوکه کردن کمک 200 هزار دلاری به زلزله‌زدگان کرمانشاه بیشتر آشکار شد

مجتهد شبستری

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام   با اشاره به اینکه وزارت خزانه داری آمریکا کمک 200 هزار دلاری به زلزله زدگان کرمانشاه را بلوکه کرد، اظهار کرد: اگر به تاریخ جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم سرشار از رویدادهایی است که تقابل و دشمنی استکبار جهانی با مردم کشورمان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:  وجود بیش از ۱۷ هزار شهید ترور که به دست عوامل استکبار انجام شد و امروزه آزادانه در کشورهای غربی در حال رفت و آمدند، نشان می‌دهد که بیان موضوع دفاع از حقوق بشری از جانب آمریکا، ادعایی پوچ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همواره اقدامات خصمانه آمریکا در مورد ملت انقلابی و مسلمان ایران مشهور بوده و جنایات آنان بر همگان مشخص است.

جلسه مشترک سپاه و ارتش برای بهبود روند کمک‌رسانی

امیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز برای ارائه خدمات بهتر به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور با مسئولان بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جلسه هماهنگی برگزار کرد. 

جلسه سپاه و ارتش

 

ارتش، کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را وظیفه شرعی خود می‌داند

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ادامه دارد

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امشب ششمین شب حادثه تلخ و ناگوار زلزله در منطقه کرمانشاه است و همچنان امدادرسانی ادامه دارد.

وی ادامه داد: سربازان ولایت‌مدار ارتش، فداییان ملت قدرشناس ایران هستند و کمک‌رسانی به حادثه دیدگان را وظیفه شرعی خود می دانند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه امدادرسانی بخش‌های مختلفی دارد، تاکید کرد: ارسال چادر و غذا یک بخشی از کمک رسانی است، اما مهم‌تر از آن در روزهای آتی نایلون، موکت و تجهیزات گرمایشی است، زیرا هوا رو به سردی رفته است.

حیدری تصریح کرد: هرچه هوا رو به سردی برود مشکلات مردم بیشتر خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: تامین امنیت، بخش دیگری از کمک به هموطنان عزیزمان است و ما نیز نیروهای مخصوص را ساماندهی کردیم و در بخش‌های مختلف شهر برای برقراری امنیت استقرار دادیم. البته حضور نیروهای نظامی و انتظامی دلگرمی را برای حادثه دیدگان به همراه دارد.

مظلومیت مردم شیعه محاصره شده "فوعه و کفریا"

مظلومیت مردم شیعه محاصره شده

  شهرهای فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه قرار دارند و به لحاظ مذهب، در زمره مراکز سنتی و قدیمی شیعه نشین شام محسوب می‌شوند. جمعیت ساکن کفریا 15 هزار و فوعه 35 هزار نفر است و در مجموع این دو شهر  50هزار نفر ساکن دارد.

مردم این دو شهر از سوی تروریست‌های تکفیری در محاصره کامل قرار دارند، به طوریکه تروریست ها ضمن قطع کامل خطوط انتقال آب شرب و برق و گاز این دو شهر از ورود هرگونه مواد غذایی، دارویی و امدادرسانی به شیعیان ساکن این مناطق به شدت جلوگیری می کنند.

این دو منطقه از زمانی که ارتش سوریه و نیروهای مقاوت بنای پاکسازی زبدانی از وجود ترویست ها را داشتند، بیش از قبل از سوی تروریست ها تحت فشار قرار گرفته است.

این روزها با توجه به نبود داروهای مختلف، وضعیت بهداشت و سلامت ساکنان در این مناطق بسیار نامناسب است.

شهادت پرسنل کادر هوانیروز ارتش در حین انجام ماموریت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور

شهادت پرسنل کادر هوانیروز ارتش در حین انجام ماموریت کمک‌رسانی زلزله غرب کشور

   ستوان یکم "حسن نیرپور" از پرسنل کادر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مأموریت کمک رسانی به زلزله زدگان غرب ایران به سر می‌برد در حین انجام ماموریت کمک‌رسانی بر اثر ایست قلبی به شهادت رسید.

وی از روزهای نخستین آغاز عملیات امدادرسانی نیروهای مسلح در میدان حضور داشته و دقایقی قبل از شهادت در حین امداد رسانی و کمک به مردم زلزله زده یکی از روستاهای حاشیه سرپل ذهاب، به شهادت رسیده است.

خودداری عراق از میزبانی محمد بن سلمان

 به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی،  یک منبع عراقی نزدیک به نخست وزیر این کشور گفت با توجه به تحولات اخیر در عربستان و منطقه، بغداد از میزبانی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، که قرار بود در ماه نوامبر جاری به عراق سفر کند، معذور خواهد بود.

جاسم جعفر نماینده ائتلاف دولت قانون (فراکسیونی که عبادی به ان منتسب است) در پارلمان عراق، در اظهاراتی که برخی رسانه‌ها آن را منتشر کردند، گفت: «حوادث اخیر در عربستان سعودی و منطقه، مسئله لبنان و استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور، همه و همه باعث پیچیده شدن امور شده و اکنون برای عراق دشوار است که میزبان شخصی باشد که چه بسا در آینده با توجه به وجود مشکل میان عربستان و ایران، سبب وارد آمدن آسیب و زیانی به (منافع) این کشور (عراق) باشد».

#ارتش_سپاه_مچکریم/ تشکر مردم از خدمات نیروهای مسلح به زلزله‌زدگان

تشکر مردم از نیروهای مسلح با #ارتش_سپاه_مچکریم

  یکشنبه (بیست و یکم آبان) زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر و در عمق 8 کیلومتری زمین کرمانشاه را لرزاند. براساس گفته سرپرست سازمان اورژانس کشور، تا این لحظه آمار تعداد مصدومان زلزله غرب کشور، 9397 نفر و تعداد فوتی‌ها حدود 400 تن اعلام شده است.

سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از پایان   زلزله  تمام نیروی خود را برای کمک و خدمت به مردم غرب به خصوص مردم کرمانشاه به کار بردند. فرمانده کل سپاه و همچنین فرمانده کل ارتش به عنوان اولین مسئولان نظام، وارد منطقه شدند تا دستورات لازم را برای کمک‌رسانی سریع‌تر نیروهای تحت امرشان، صادر کنند.

پس از این خدمات بدون منت نیروی های مسلح، کاربران شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ "ارتش سپاه مچکریم" از زحمت های صادقانه شان تشکر و قدردانی کردند.

 

حضور ۵۰ بالگرد هوانیروز برای امدادرسانی در نقاط صعب‌العبور/

حضور ۵۰ بالگرد هوانیروز برای امدادرسانی در نقاط صعب‌العبور/ تدارک ۴هزار چادر برای زلزله زدگان غرب کشور

امیر سرتیپ دوم هادی آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش   درباره اقدامات انجام گرفته در جهت امداد رسانی به زلزله دیدگان غرب کشور، اظهار کرد: حدود ۴ هزار چادر را برای اسکان در سطح شهر تدارک دیده و ۱۰۰۰ چادر را نیز به سر پل ذهاب منتقل کردیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ کامیون مایحتاج عمومی مردم را آماده کردیم، اضافه کرد: اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان را در مقر ستاد بحران ارتش مستقر کرده و پرسنل ارتش در ستاد بحران شهر پل ذهاب مشغول تقسیم اقلام هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه فرآیند آواربرداری همچنان ادامه دارد، افزود: در جهت ساماندهی و سازماندهی مردم و با توجه به محل سکونت حادثه دیدگان زلزله غرب کشور، تأکید بر این است که چادرهای اسکان در نزدیکی محل سکونتشان دایر شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش درباره نوع بالگردهای موجود در منطقه، اظهار کرد: ۵۰ بالگرد هوانیروز در منطقه غرب کشور برای امداد رسانی حضور داشته و فعال هستند. هواپیماهای C130 ارتش از تهران اقلام مورد نیاز مردم را به کرمانشاه و مجروحان را به تهران منتقل می‌کند که روز گذشته ۳فروند پرواز داشته و امروز نیز ۲ فروند پرواز دارند.

سیاسیون از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند/

نیکزاد

وزیر سابق راه و شهرسازی نوشت: آیا اگر مسکن مهر شهری و روستایی ساخته نمی‌شد و مردم در ساختمان غیرمسکن مهر و غیر مقاوم اسکان می‌یافتند ویرانی آن مسکن‌ها فاجعه‌ای مصیبت بار برای مردم به وجود نمی‌آورد؟

  علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی بیانیه‌ای را درباره زلزله تاسف‌بار استان کرمانشاه منتشر و در اختیار رسانه‌ها قرار داد. متن بیانیه نیکزاد به این شرح است:

ادامه مطلب

رفتار خاندان پهلوی با مردم زلزله زده طبس چگونه بود؟

فرح پهلوی طبس

چند روزی است که در شبکه‌های اجتماعی تصویری از حضور محمدرضا پهلوی و همسرش در میان مردم زلزله زده طبس در سال ۱۳۵۷ دست به دست می‌شود، اما واقعیت حضور خاندان پهلوی در میان مردم چه بوده است؟

ادامه مطلب

نشست محرمانه فرماندهان ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل

 آیا طبل جنگ به صدا در می‌آید؟

دانفورد در بروکینگز

روسای ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل اخیرا در یکی از کشورهای اروپایی به طور محرمانه با یکدیگر دیدار کرده و محور گفت وگوهای این دو بر افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران متمرکز بود.

  به نقل از روزنامه رای الیوم، در اوج تنش در جبهه شمالی و جنوبی و اخبار متعدد در مورد احتمال رویارویی نظامی جدید بین حزب الله لبنان و اسرائیل، منابع امنیتی بلندپایه فاش در تل آویو فاش کردند که گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز جمعه گذشته در یکی از کشورهای اروپایی با ژنرال ژوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا دیدار کرد.

محور گفت وگو بین این دو در خصوص نقش رو به رشد ایران در منطقه وبرنامه ریزی برای تشکیل پایگاه هوایی و زمینی در خاک سوریه متمرکز بود.

زلزله کرمانشاه| برپایی بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل ذهاب

بیمارستان صحرایی ارتش

نیروی زمینی ارتش اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان سرپل ذهاب برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله کرمانشاه کرد.

   نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگاه تیپ 71 سر پل ذهاب برای ارئه خدمات درمانی به مصدومان مناطق زلزله‌زده کرده است.

همچنین بالگردهای هوانیروز ارتش هم از صبح امروز مشغول انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه به مراکز درمانی هستند.

چرا سعودی‌ها به‌دنبال جنگ دیگری در لبنان هستند؟

الحریری و سلمان

یک روزنامه اتریشی شکست عربستان در پروژه کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران را دلیلی دانست که ریاض حالا می‌خواهد جنگ دیگری را در لبنان به‌راه بیندازد.

ادامه مطلب

آماده باش بالگردهای هوانیروز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

آماده باش بالگردهای هوانیروز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

   امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به زلزله شب گذشته غرب کشور، اظهار کرد: هوانیروز ارتش با تمام توان آماده خدمت رسانی و انتقال به مصدومان زلزله اخیر در استان های غربی است.

امیر قربانی افزود: در این راستا بالگردهای هوانیروز آماده هستند و تمامی هماهنگی ها لازم انجام شده است تا با تمام وجود کمک در امر امدادرسانی مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: با اورژانس هوایی و هلال احمر و تمامی ارگان های مستقر در منطقه یکپارچه به امداد رسانی خواهیم پرداخت.

فرمانده هوانیروز ارتش تأکید کرد: هم اکنون تمامی ‌یگان‌ها، هوانیروز، بیمارستان‌ها و به ویژه بیمارستان صحرایی پادگان ابوذر در آماده باش کامل بسر می‌برند.

اقدامات ارتش برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان + تصاویر

اقدامات ارتش برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب + تصاویر

  فرماندهان تیپ ۳۵ تکاور ارتش به همراه پرسنل و سربازان جهت کمک به زلزله‌زدگان شهرستان سرپل ذهاب شتافتند که تصاویر آن را مشاهده می‌نمایید.


 




 
ادامه مطلب ...

فرمان سرلشکر باقری به نیروهای مسلح برای کمک به زلزله‌زدگان

فرمان سرلشکر باقری به نیروهای مسلح برای کمک به زلزله‌زدگان

  در پی وقوع زلزله شب گذشته در استان‌های غربی کشور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی از نیروهای مسلح خواست تا امکانات امدادی خود را در اختیار حادثه دیدگان قرار دهند. 
وی در این پیام ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده و آرزوی سلامت و بهبودی برای آسیب‌ دیدگان، ابراز امیدواری کرده است که با همت و تلاش نیروهای امدادی زندگی برای مردم مناطق آسیب دیده به شرایط عادی بازگردد.

تخریب پادگان سرپل ذهاب صحت ندارد

تخریب پادگان سرپل ذهاب صحت ندارد

شاه حسینی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه  اظهار کرد: تخریب پادگان سرپل ذهاب بر اثر زلزله  صحت ندارد و هیچ مجروح یا تلفاتی در این پادگان نداریم.

لازم به ذکر است، پس از وقوع زلزله یکشنبه شب، برخی اخبار حاکی از تخریب این پادگان و کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان بود.

اقدامات انجام شده نیروی زمینی ارتش در حادثه زلزله منطقه غرب کشور

اقدامات انجام شده نیروی زمینی ارتش در حادثه زلزله منطقه غرب کشور

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش به تشریح اقدامات یگان‌های نزاجا در حادثه زلزله منطقه غرب پرداخت و گفت:  فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در مناطق حادثه دیده غرب کشور به تشریح اقدامات یکان‌های نزاجا در حادثه زلزله منطقه غرب پرداخت و در این رابطه گفت: آماده باش کامل یکان‌ها، برپایی بیمارستان صحرایی در مرز خسروی و سر پل ذهاب، اعزام ۱۵ تیم پزشکی در سرپل ذهاب‌، مداوای ۲۵۰ مجروح در پادگان ابوذر بخشی از اقدامات یکان های مستقر نزاجا در این مناطق بوده است.

بازدید فرمانده ارتش از مناطق زلزله زده

بازدید فرمانده ارتش از مناطق زلزله زده

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران  درباره بازدید فرماندهان ارتش از استان‌های زلزله‌زده، گفت: از شب گذشته تیمی متشکل از معاونان نیروی زمینی ارتش به ریاست معاون عملیات در استان‌های زلزله‌زده حضور دارند.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه این تیم انجام عملیات‌ها را از شب گذشته مدیریت کرده است، خاطرنشان کرد: ساعاتی پیش امیر سرلشکر موسویفرمانده کل ارتش و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی برای بازدید به مناطق زلزله زده رفتند.

 

همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند

پیام مقام معظم رهبری به مناسبت زلزله غرب کشور

  در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

ادامه مطلب

آماده باش نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش برای کمک به زلزله زدگان

آماده باش نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش برای کمک به زلزله زدگان/ دستور ویژه فرمانده کل ارتش برای همکاری با ستاد مدیریت بحران

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران   درباره کمک‌های ارتش به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: به محض وقوع زلزله یگان‌های نیروی زمینی مستقر در مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش صددرصدی درآمدند.

سخنگوی ارتش ادامه داد: پس از آماده‌باش، پادگان ابوذر که در منطقه سرپل‌ذهاب مستقر است، به عنوان یک منطقه اضطراری تخلیه فوری شد و برای اسکان و مداوای فوری مجروحان حادثه  مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون بیش از 300 نفر از هموطنان در این پادگان حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: همزمان با این فعالیت‌ها، بیمارستان‌های صحرایی ارتش در منطقه فعال شدند و بیمارستان‌های 520 کرمانشاه نیز در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت و در حال حاضر نیز مجروحان و حادثه‌دیدگان زلزله به این بیمارستان منتقل می‌شوند؛ در کنار این بیمارستان نیز دو بیمارستان خرم‌آباد و سنندج ارتش نیز اعلام آمادگی صددرصدی کردند.

آل‌سعود در حال احیاء جاهلیت قبل از اسلام است

آل‌سعود در حال احیاء جاهلیت قبل از اسلام است

علی‌اکبر ولایتی گفت‌  با اشاره به تنش‌آفرینی‌های اخیر آل‌سعود   در منطقه و به ویژه اجبار نخست وزیر لبنان به استعفا از سمت خود در این کشور، گفت: در ریاض عقل حاکم نیست و کار های آنها اول به ضرر ملت عربستان و بعد هم به ضرر جهان اسلام است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه آل‌سعود هرجا که وارد شده فتنه کرده است، اظهار کرد: مسلمان‌ها کم کم در حال پی بردن به ماهیت اینها هستند و بدون تردید این‌ کارهایی که می کنند خلاف اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه آل‌سعود در حال احیای جاهلیت قبل از اسلام است بیان کرد: آنها عده‌ای را تحریک می‌کنند که مسلمانان را بدون جرم و جنایت بکشند و این همان کاری است که اعراب جاهلیت در پیش از اسلام می‌کردند.

وزیر سعودی درخواست برای بازگشت حریری به لبنان را باج‌خواهی دانست!

  به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خلیج فارس، درخواست گروه‌های لبنانی برای بازگشت سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان، از عربستان را «باج‌خواهی» توصیف کرد. 

او با انتشار مطلبی در توییتر خود  نوشت: باج خواهی‌ها در مسئله حریری بسیار مضحک است.

 وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خلیج فارس در چارچوب سناریوی ریاض برای بر هم زدن ثبات لبنان، خطاب به لبنانی‌ها نوشت: «شما پدرش را کشتید و امید لبنانی‌ها را برای داشتن یک زندگی مسالمت‌آمیز و مبتنی بر میانه‌روی نابود کردید و اکنون برای ترور سیاسی و فیزیکی او تلاش می‌کنید و به زودی فردی را که لبنانی‌ها را فروخت و علیه ما تبلیغات می‌کند، رسوا خواهیم کرد.»

شایان ذکر است سعد حریری هفته گذشته در پایتخت عربستان سعودی با اتهام‌زنی به ایران و حزب‌الله، استعفای خود را اعلام کرد.

اگر برجام بهم بخورد ما آنها را حیرت زده خواهیم کرد

صالحی: اگر برجام بهم بخورد ما آنها را حیرت زده خواهیم کرد

  از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، علی اکبر صالحی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد فعالیت راکتور تحقیقاتی تهران که در سالن دکتر حسابی این سازمان برگزار شد، ضمن تقدیر از اساتید دانشگاهی در حوزه صنعت هسته ای، گفت: ما در حال حاضر در امر رادیوداروها قدم های بلندی را برمی داریم و مسئولین بخوبی کار را پیش می برند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم خروج از برجام توسط دیگران پیش نیاید، ولی اگر برجام بهم بخورد ما آنها را حیرت زده خواهیم کرد.

بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه + کاریکاتور

در پی اقدامات اخیر دولت عربستان مبنی بر مبارزه با فساد که منجر به بازداشت تعداد زیادی از شاهزادگان و مسئولان و وزرای این کشور شد، حواشی بسیاری درباره این عملکرد  آل سعود ایجاد شد. 

بسیاری از تحلیلگران این اقدامات را لاپوشانی و ماله‌کشی بر روی اقدامات و اهداف پشت پرده بن سلمان شاهزاده عربستان دانستند. آنها بر این باورند که بن سلمان اقدامات را در پی قدرت‌طلبی و کنار زدن رقبا انجام می‌دهد. این درحالی است که بن سلمان علاوه بر ادامه بازداشت شاهزادگان همچنان بر حملات خود نسبت به مردم یمن ادامه می‌دهد و دستش به خون کودکان بی‌گناه این کشور آلوده است. 

با توجه به  استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان و حمایت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، این طور برمی‌آید بن سلمان قصد دارد با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی آتش جدیدی در منطقه بیافروزد.

تصویر زیر کاریکتوری است که با این مضمون کشیده شده است. اثری که در آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بن سلمان می‌گوید که آیا این شاهزاده عرب تمام خواسته‌های ما را اجابت خواهد کرد؟ 

بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه   کاریکاتور

سخنگوی حشد الشعبی عراق: این سازمان هیچ نیرویی در خارج از مرزهای عراق ندارد

 به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز،احمدالاسدی سخنگوی حشدالشعبی    اعلام کرد: این سازمان هیچ نیرویی خارج از مرزهای عراق ندارد و منطقه البوکمال را ارتش سوریه آزاد کرده است.

الاسدی تاکید کرد: هیچ نیروی - حتی یک نیرو - از بسیج مردمی عراق خارج از مرزهای این کشور حضور ندارد و اعزام نیرو به خارج از عراق به موافقت پارلمان نیاز دارد. وی افزود: منطقه البوکمال سوریه را نیز ارتش سوریه و هم پیمانان آن آزاد کرده اند.

الاسدی در کنفرانس مطبوعاتی که امروز در شهر کربلای معلا برگزار کرد گفت: هیچ رزمنده عراقی وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق در خارج از این کشور نمی جنگد. وی افزود: مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در خارج از کشور آنهم در صورت ضرورت به موافقت پارلمان عراق بستگی دارد.

وی با اشاره به گزارش برخی رسانه های عربی در زمینه حضور نیروهای بسیج مردمی در منطقه البوکمال در کنار ارتش سوریه گفت: همه این اطلاعات نادرست است و منطقه البوکمال سوریه تنها توسط ارتش ارتش سوریه و هم پیمانانش آزاد شده است.

گفتنی است برخی رسانه ها روز چهارشنبه مدعی شدند ارتش سوریه و یگانهای بسیج مردمی عراق و حزب الله لبنان منطقه البوکمال در استان دیرالزور سوریه را که هم مرز با عراق است بطور کامل آزاد کرده اند.

آمانو: ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی جهان قرار دارد

آمانو: ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی جهان قرار دارد

  یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت بر اساس برجام، ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی در جهان قرار دارد.

او افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از برجام به شدت کاهش داشته پس ما نظام راستی‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت داریم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در ادامه گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از برجام به شدت کاهش یافته است. ما اکنون نظام راستی‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در اختیار داریم.

آمانو گفت: بازرسان آژانس به‌صورت روزانه میلیون‌ها قطعه اطلاعات، شامل صدها هزار تصویر از دوربین‌هایی که در تاسیسات هسته‌ای ایران نصب شده و ۲ هزار پلمپی که در بخش‌های مختلفی از آنها خورده، جمع‌آوری می‌کنند.

جزئیات قلع‎ و قمع شاهزاده‎های سعودی/ قماری که شاید جواب ندهد

جزئیات قلع‎ و قمع شاهزاده‎های سعودی/ قماری که شاید جواب ندهد

 ،پایگاه خبری رویترز در گزارشی اختصاصی شرح جدیدی از تحولات اخیر در صحنه سیاست داخلی عربستان می‌دهد و داستان دستگیری‌های اخیر شاهزادگان سعودی را از چشم انداز هتل «ریتزکارلتون» شهر ریاض به تصویر می‌کشد.

به گفته رویترز، در روز شنبه ۴ نوامبر، به مشتری‌های این هتل ۵ ستاره اطلاع داده شد که به دلیل رزروهای از پیش انجام شده از سوی مقامات محلی، ظرفیت پذیرش تکمیل شده است.

این خبر نشانه آغاز تصفیه حساب سیاسی در عربستان بود تا آنجا که ظرف چند ساعت آینده نیروهای امنیتی دهها نفر از نخبگان سیاسی و تجاری که اغلب ساکن ریاض و جده بودند، بازداشت کرده و به این هتل منتقل کردند که در میان آنها ۱۱ شاهزاده نیز به چشم می‎خورد.

برخی از این افراد حین جلسات کاری و برخی دیگر در خانه‌شان بازداشت و به هتل انتقال داده شدند.

به گفته یک منبع آگاه، بازداشت‌شدگان تنها اجازه یافتند تا از طریق تماس تلفنی کوتاه، بستگان خود را در جریان موضوع قرار بدهند حال آنکه از آن پس اجازه دریافت هیچ‌گونه تماس یا ملاقاتی را نداشتند و همین موضوع نشان از جو امنیتی سنگین و مقدمه چینی برای این ماجرا می‌دهد.

این بازداشت‌ها به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد ۳۲ ساله سعودی و با نسبت دادن اتهام‌هایی چون رشوه خواری و زیاد جلوه دادن هزینه قراردادهای تجاری انجام شد.

افشاگری یک افسر اطلاعاتی اماراتی درباره بن‌سلمان

افشاگری یک افسر اطلاعاتی اماراتی درباره بن‌سلمان/

 ،یک فعال اماراتی در شبکه ارتباط اجتماعی توئیتر که خود را افسر اطلاعاتی توصیف کرده، از قریب‌الوقوع بودن برکناری مقرن بن عبدالعزیز از هیئت بیعت آل سعود خبر داده است.

این فعال اماراتی که برکناری متعب بن عبدالله را هم پیش‌بینی کرده بود، نوشته است احتمالاً به‌زودی شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز از هیئت بیعت برکنار خواهد شد که علت آن، تحرکات قدرتمند وی پس از بازداشت برخی شاهزادگان و کشته شدن فرزندش شاهزاده منصور بن مقرن است. این شاهزاده در حادثه مشکوک سقوط بالگرد در عسیر که معاون امیر آن بود، کشته شده بود که برخی از دست داشتن بن‌سلمان و عمدی بودن این حادثه خبر داده‌اند.

سید حسن نصرالله: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در طول تاریخ بی‌نظیر است

سید حسن نصرالله: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در طول تاریخ بی‌نظیر است

 به نقل از شبکه العالم، سخنرانی سید حسن نصرالله -- دبیرکل حزب‌الله لبنان ( عصر روز جمعه 19 آبان ) به مناسبت سالروز اربعین آعاز شد.

دبیرکل حزب‌الله چند روز قبل درباره استعفای سعدحریری،نخست‌وزیر این کشور و تحولات لبنان سخنرانی کرده بود.

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اربعین حسینی و روز شهید گفت: عملیات استشهادی احمد قصیر دوران جدیدی را از مقاومت و عملیات حزب الله ضد رژیم صهیونیستی رقم زد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در عراق اظهار داشت: شمار زوار اربعین حسینی در کربلا به 20 میلیون نفر از اقصا نقاط جهان رسید.

وی تصریح کرد:تنها از ایران بیش از دو میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند، این مراسم به صورت مردمی اداره می شود و دولت فقط حفظ امنیت را بر عهده دارد.  مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در طول تاریخ بی‌نظیر است

بازداشت شاهزادگان سعودی به زمین فوتبال کشید

بازداشت شاهزادگان سعودی به زمین فوتبال کشید

  دستگیری های مختلف از سوی مقامات عربستانی باعث شد تا این کشور این روزها با درگیری ها و فعل و انفعالاتی دست و پنجه نرم می کند و در ادامه این دستگیری ها روز گذشته مقامات دو باشگاه الاتحاد و الرائد نیز دستگیر شدند.

 کمیته نظارت و ارزیابی عربستان در این باره اعلام کرد انار الحلیلی، رئیس باشگاه الاتحاد عربستان و عزیز الطوایری به همراه تعدادی از مقامات دو باشگاه به جرم فساد و تزویر دستگیر شدند و به دنبال بررسی این موضوع هستیم تا بتوانیم اسنادی مبنی بر بی گناهی آنها از تمامی اتهامات به دست بیاوریم.

منبع: ورزش 3

افشاگری ایندیپندنت درباره استعفای نخست‌وزیر لبنان

افشاگری ایندیپندنت درباره استعفای نخست‌وزیر لبنان/عربستان خانواده حریری را به گروگان گرفته است

  روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به قلم رابرت فیسک در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شب سوم نوامبر که هواپیمای سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی فرود آمد، گروهی پلیس سعودی در اطراف هواپیمایش بود. آنها سوار هواپیما شدند و تلفن همراه وی و محافظانش را توقیف کردند. بدین طریق، نخست وزیر لبنان وادار به سکوت شد.

عربستان خانواده حریری را گروگان گرفته است

رهبرانقلاب: مسیر طی‌شده انقلاب، نشانه‌هایی امیدبخش را نشان می‌دهد

رهبرانقلاب: مسیر طی‌شده انقلاب، نشانه‌هایی امیدبخش را نشان می‌دهد

  در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

در این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.

اگر هدف محمد بن سلمان از بازداشت‌ها مبارزه با فساد است اول باید از خود و پدرش شروع کند

نیویورک تایمز: اگر هدف محمد بن سلمان از بازداشت‌ها مبارزه با فساد است اول باید از خود و پدرش شروع کند

  نیویورک تایمز نوشت عربستان سعودی کشوری است که در آن خانواده (سلطنتی) و «حکومت» یکی هستند. در گزارش نیویورک تایمز آمده است: خویشاوندان نزدیک پادشاه سلمان نه تنها بر عربستان سعودی حکمرانی می کنند، بلکه با آن (عربستان سعودی) تجارت هم می کنند. یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری سعودی که توسط یکی از پسران پادشاه تأسیس شده و اکنون به دست پسر دیگرش اداره می شود دارای سهام قابل توجهی در یک شرکت بزرگ ترکیبی است، شرکتی که با دولت سعودی تجارت گسترده ای دارد، از جمله شراکت در حوزه کشتی سازی با یک پیمانکار دفاعی فرانسوی. یک شرکت کوچکتر که توسط یکی دیگر از پسران پادشاه تأسیس شده در حوزه های بهداشتی، مخابرات، آموزش و سایر حوزه های دولتی سرمایه گذاری کرده است.

برتری شاگردان کی روش مقابل پاناما در دیداری دوستانه

دیدار تیم‌های ملی ایران و پاناما در ورزشگاه لیبنوئر گراتس با برتری ۲ بر یک شاگردان کی روش به پایان رسید.

ایران صفر - پاناما صفر تیم های ملی فوتبال ایران و پاناما از ساعت ۲۲ امشب در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند.

این بازی در ورزشگاه لیبنوئر گراتس اتریش برگزار شد.

مقام بلندپایه لبنانی: سعد حریری در عربستان بازداشت شده است

حریری

یک مقام بلندپایه لبنانی گفت که مقامات این کشور بر این باور هستند که نخست‌وزیر مستعفی در عربستان بازداشت شده است.

 خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه لبنانی گفت که مقامات لبنانی معتقدند که سعد الحریری در عربستان بازداشت شده است.

این مقام لبنانی گفت که کشورش به‌دنبال درخواست از کشورهای عربی و خارجی برای فشار بر عربستان به‌منظور آزاد کردن سعد‌ الحریری است.

سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان روز شنبه در اقدامی غافلگیرکننده از ریاض پایتخت عربستان سعودی کناره‌گیری خود را اعلام کرد.

عربستان در تونل تاریک؛ مین گذاری‌های بن سلمان ادامه دارد

محمد بن سلمان

با زلزله ای که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در عربستان به راه انداخته است، به نظر می رسد این کشور وارد تونلی می شود که انتهایی ندارد.

 به نقل از روزنامه الاخبار، با زلزله ای که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در عرسبتان به راه انداخته است، به نظر می رسد این کشور وارد تونلی می شود که انتهایی ندارد زیرا در داخل این امیر جوان به سرعت در حال قبضه کردن قدرت است در حالی که پشت سر خود میدانی از مین به جا گذاشته و در خارج نیز شکست را یکی پس از دیگری تجربه می کند.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور فرانسه در ابوظبی

مکرون

رئیس جمهور فرانسه خواستار ایستادگی قاطع در برابر برنامه موشک بالستیک جمهوری اسلامی ایران شده است.

 به نقل از رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: من خواستار ایستادگی قاطع و محکم در برابر ایران در خصوص برنامه موشک بالستیک و نفوذ تهران در خاورمیانه هستم.

دست و پا زدن عربستان برای ایجاد ناآرامی در لبنان

حریری بن سلمان

در پی استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان، عربستان به منظور مقابله با حزب الله سخت در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در لبنان است.

  به نقل از روزنامه رای الیوم، در پی اعلام استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان از عربستان، ریاض به منظور مقابله با حزب الله در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در لبنان برآمده است.

ارتش های عراق و سوریه به مرز مشترک رسیدند

ارتش های عراق و سوریه به مرز مشترک رسیدند+عکس

 محسن رضایی با انتشار رشته توییتی از رسیدن ارتش های   سوریه و عراق به مرز مشترک خبر داد و نوشت:

"رسیدن ارتش های سوریه و عراق پس از سه سال در ایام اربعین به مرز مشترک،پیروزی بزرگی است"

وی افزود:"این رویداد یأس حامیان   داعش و پیروزی دو ملت و دولت عراقوسوریه رابه نمایش گذاشت.