فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

قیمت جدید سوخت رسماً اعلام شد؛ بنزین ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان

بنزین

پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد، بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می شود.

مایش سراسری فرماندهان ارتش آغاز شد + عکس

همایش ارتش

همایش ارتش انقلابی با حضور رئیس ستادکل و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

  همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان ارتش انقلابی، دقایقی قبل با حضور  سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح آغاز شد.

به گزارش تسنیم، همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "ارتش انقلابی" به‌مدت دو روز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می‌شود.

تایید خبر بازداشت «البغدادی» توسط سازمان ملل

ابوبکر البغدادی

نماینده کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در خاورمیانه اخبار منتشر شده درباره بازداشت «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش توسط نیروهای آمریکایی را تایید کرد.

شمارش معکوس برای زنگنه آغاز شد

زنگنه

انتظار می‌رفت چاه ۱۴۷ رگ سفید با تلاش هایی که انجام می شود، طی هفته گذشته مهار شود، اما با وجود سپری شدن ۵۰ روز از فوران این چاه، همه عملیات‌های کنترل چاه به شکست انجامیده است.

عکس/ پوتین برای جنگ جهانی سوم آماده می‌شود

روی جلد این هفته نشریه نیوزویک: پوتین برای جنگ جهانی سوم آماده می‌شود.

درخواست ساکنین پایتخت داعش از بشار اسد

بازگشت ساکنان رقه سوریه به خانه‌هایی که حالا ویرانه شدهاست. رقه با همکاری نیروهای تحت حمایت آمریکا و اکراد (نیروهای دموکراتیک سوریه) از دست داعش خارج شد- afp.jpg

دبیر جبهه پیشرو ملی سوریه با اشاره به بازی آمریکا با کُردها در شمال این کشور، خاطر نشان کرد که زندگی در مناطق گسترده‌ای از استان رقه به حالت عادی خود بازگشته است.

  «عید الدرویش» دبیر جبهه پیشرو ملی سوریه اعلام کرد که ساکنان مناطقی که نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور بر آن تسلط دارند، خواستار ورود ارتش سوریه به این مناطق و فعالیت مجدد نهادهای دولتی هستند.

عکس/ فروش گوشت گراز با لیبل گوشت گاو در سرپل ذهاب

یک قصابی در سرپل ذهاب که گوشت خوک وحشی را با الصاق لیبل دامپزشکی بعنوان گوشت گاو برزیلی بفروش میرساند توسط نیروهای محیط‌زیست دستگیر و پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد.

محکومیت قطعی تعدادی از مدیران دولتی به دلیل تخلفات انتخاباتی

عباسعلی کدخدایی

  عباسعلی کدخدایی درباره برخی خبرها مبنی بر محکومیت قطعی برخی از مدیران دولتی در قوه قضائیه به دلیل تخلفات ارتکابی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم اظهار داشت: در این رابطه، اخیرا گزارشی از سوی قوه قضائیه به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی افزود: در این گزارش اعلام شده که در نتیجه بررسی پرونده ها، تعدادی از افراد تبرئه و تعدادی دیگر نیز به طور قطعی محکوم شده اند و این مربوط به تهران و سایر استانهاست.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: جزئیات احکام صادره، تعداد محکومین و سطح مدیریتی آنها در آینده اعلام می شود.

دست رد فرزند «صالح» بر سینه عربستان و امارات

احمد عبدالله صالح

یک پایگاه یمنی فاش کرد که «احمد» فرزند علی عبدالله صالح درخواست سعودی ها و اماراتی ها از وی برای عهده‌داری رهبری سیاسی و نظامی «کنگره ملی» در مرحله کنونی را رد کرده است.

  پایگاه «مأرب پرس» با انتشار مطلبی به نقل از منابع آگاه و موثق اعلام کرد که احمد، فرزند علی عبدالله صالح دست رد به سینه اماراتی ها و سعودی ها زده است.

بر اساس این گزارش، این پایگاه آورده است: احمد، فرزند علی عبدالله صالح، شوک بزرگی به عربستان، امارات و ائتلاف سعودی علیه یمن وارد کرده است.

چه کسی اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران را در اختیار موساد قرار می‌داد؟

موساد

دستگاه اطلاعاتی کشور موفق به دستگیری فردی شده که اطلاعات دانشمندان هسته‌ای را در اختیار موساد قرار می‌داده است.

ادامه مطلب

تأکید وزیر دفاع بر تقویت بنیه دفاعی کشور

وزیر دفاع

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: سرتیپ حاتمی در نشست امروز کمیسیون با اشاره به ابراز خصومت‌های آشکار علیه کشورمان بر تقویت بنیه دفاعی تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حقوق و مزایای بازنشستگان نیروهای مسلح از موضوعات مورد توجه است، از این رو در لایحه بودجه، تقویت جدی آن پیش‌بینی شده است.

 https://www.mashreghnews.ir/news/810353 -

سفارت ترکیه در قدس شرقی افتتاح می‌شود

اردوغان: سفارت ترکیه در قدس شرقی بازگشایی می شود

  به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه چند روز پس از فراخوان سران مسلمان جهان برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین، امروز یکشنبه ازگشایش سفارت ترکیه در قدس شرقی خبر داد.

او طی سخنرانی در نشست حزب عدالت و توسعه ضمن حمایت از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین گفت: به خواست خداوند آن زمان که ما به طور رسمی سفارت خود را آنجا (قدس شرقی) افتتاح کنیم، نزدیک است.

رئیس جمهور ترکیه که  یکی از منتقدان اصلی تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس است پیش از این، رژیم صهیونیستی را «تروریست» و «کودک کُش» توصیف کرده و آمادگی خود را برای مبارزه با تصمیم آمریکا درخصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرده بود.

او در سخنرانی روز جمعه نیز گفت برای لغو تصمیم آمریکا درباره قدس، ابتدا به شورای امنیت و سپس به اجلاس عمومی سازمان ملل شکایت می‌کند.

افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

 ، یک مقام سابق نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در گفتگو با رویترز فاش کرد که پیش از آزادی رقه در سوریه، هزاران تروریست داعشی در یک معامله محرمانه با آمریکا به سلامت از این شهر خارج شدند.

'طلال سیلو' که پس از آزادی رقه به دلیل ترکمن بودن از نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروههای معارض سوری و تحت حمایت آمریکا) جدا شد و به ترکیه رفت، تعداد تروریست‌های تخلیه شده را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد. این در حالیست که برخی منابع غیررسمی پیش از این، تعداد داعشی های فراری داده شده از رقه را کمتر از ۳۰۰ نفر برآورد کرده بودند.

ادامه مطلب

درسی که استاد قرائتی از ماجرای آقای دوربینی گرفت + فیلم

  حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در برنامه درس‌هایی از قرآن گفت: ‌می‌خواستیم آقای دوربینی را نشان ندهند اما آن هفته بیشتر از همیشه نشانش دادند؛ ما گاهی با خدا کشتی می‌گیریم.

http://www.yjc.ir/fa/news/6364894  

چرا عربستان نمی‌تواند در جنگ یمن پیروز شود؟

پایگاه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» در گزارشی با بیان اینکه عربستان دارای پیشرفته‌ترین تجهیزاتی است که با پول می‌توان خرید، به تشریح دلایل ناکامی این کشور در یمن پرداخت.

چرا عربستان نمی‌تواند در جنگ یمن پیروز شود؟

این پایگاه آمریکایی در گزارش خود نوشت: عربستان سعودی از سال 2015 وارد جنگ با انقلابیون یمن شده است اما کارشناسان نظامی معتقدند با وجود اینکه این کشور بزرگترین خریدار تسلیحات از سایر کشورهاست، توانمندی ارتش آن – برخلاف ایران - به اندازه‌ای نیست که بتواند جاه‌طلبی‌های مقامات ریاض را برآورده کند. به اعتقاد این کارشناسان، ضعف‌ها و کمبودهای ارتش عربستان به حدی است که هیچ پایان موفقیت‌آمیزی در جنگ یمن نمی‌توان برای این کشور متصور شد.

http://www.yjc.ir/fa/news/6364664 - 

خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی» تایید شد

خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی» تایید شد

  به نقل از بغداد نیوز، «هیثم ابوسعید»، دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا و کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به دست نیروهای آمریکایی را تایید کرد.

وی در بیانیه خود اعلام کرد ابوبکر البغدادی طی عملیات ویژه هلی برن کوماندوهای آمریکایی در تاریخ 2017/04/18 دستگیر شده است.

فتوای عجیب و جنجالی مفتی وهابی درباره زنان شوهردار

 ؛ یاسر برهامی از مفتی‌های وهابی در فتوایی جنجالی گفت: اگر مرد یقین کند که در صورت جلوگیری از تجاوز به زنش کشته می شود، برای حفظ جان خود می تواند بی تفاوت باشد.

گفتنی است؛ این فتوا باعث خشم مردان شد به همین خاطر برهامی فتوای خود را پس گرفت سپس مدعی تحریف حرف‌هایش شد.

شواهد تکان دهنده از ترویج فساد جنسی در سند 2030 + فیلم

  سند 2030 یونسکو مطالبی را برای آموزش‌های جنسی به کودکان مطرح کرده است که برای کودکان مناسب نیست. 

در صفحات 29 و 75 این سند آمده است که باید به دانش آموزان آموزش جامع جنسی داد که این آموزش‌ها مبتنی بر خویشتن داری و رابطه جنسی قبل ازدواجاست که بر این اساس آموزش استفاده از لوازم پیشگیری به دانش آموزان داده می‌شود.

http://www.yjc.ir/fa/news/6363219  

پنج مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود!

پایگاه اینترنتی نشریه نشنال اینترست در گزارشی به معرفی پنج مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود، پرداخت.

پنج مکان دنیا که جنگ جهانی سوم می‌تواند از آنجا شروع شود!

ادامه مطلب

مفسر آمریکایی: آمریکا یکی از محرکان جنگ یمن است

مفسر آمریکایی: آمریکا یکی از محرکان جنگ یمن است

  «جیکاب مازیک»، یک مفسر سیاسی آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد: «ممکن است ایالات متحده یکی از طرف های اصلی جنگ یمن نباشد، اما یکی از محرکان این جنگ است.»

وی در ادامه افزود علت آن است که یکی از سه کالای بزرگی که کشور من، آمریکا، صادر می کند سلاح است. همه ما می دانیم که آمریکا و عربستان سعودی روابط نزدیکی با هم دارند. صادقانه بگویم، آمریکا غیرنظامیان را در افغانستان و پاکستان با پهپاد هدف حمله قرار می دهد و سال هاست که این کار را انجام می دهد. همه اینها فنونی است که بر اثر مرور زمان آزمایش شده اند و به منظور از بین بردن جمعیت یک کشور اجرا می شوند. عربستان سعودی سعی دارد مقاومت مردم بومی [یمن] را در هم بکوبد و برای انجام چنین کاری به نظر می رسد که جان غیرنظامیان برایش اهمیت ندارد.

هیچ مدرکی مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های شلیک شده به عربستان نداریم

سازمان ملل: هیچ مدرکی مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های شلیک شده به عربستان نداریم

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش کرد: «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گفت مدارک قاطعی دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک های شلیک شده از یمن به عربستان وجود ندارد.

به گزارش این شبکه روسی، جانشین سخنگوی «آنتونیو گوترش» در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک گفت: گزارش امروز دبیرکل به شورای امنیت سازمان ملل متحد، گزارش شش ماهه ایشان درباره چگونگی اجرای قطعنامه 2231 درباره برنامه هسته ای ایران بود.

وی در ادامه آورد: این گزارش، تحلیلی درباره موشک های شلیک شده از یمن به عربستان ارائه می دهد؛ اما هیچ مدرک قاطعی در آن وجود ندارد که کشور سازنده این موشک ها را تعیین کرده باشد

ادامه مطلب

رهبر انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟

رهبر انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟

  صدودوازدهمین شماره از نشریه خط حزب‌الله در هفته‌ی سوم از آذرماه ۱۳۹۶ منتشر شد.

سخن هفته‌ این شماره از نشریه با عنوان «راز وعده‌های صادق» به این سؤال پاسخ می‌دهد که رهبر انقلاب از چه طریق و چگونه در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند؟

 گزاره‌ اول: تحلیل درست مبتنی بر اشراف کامل است.

گزاره دوم: تحلیل درست، مبتنی بر اطلاعات دقیق و کافی است.

گزاره سوم: تحلیل درست، مبتنی بر گزارش‌های میدانی و عینی است.

با این سه گزاره، یعنی اشراف کامل بر محیط پیرامونی، داشتن اطلاعات دقیق و کافی، و دیدن واقعیات جامعه از نزدیک و میدانی است که می‌توان به "تحلیل درست و جامع" از رخدادها و حوادث رسید. راز وعده‌های صادق رهبر انقلاب نیز در این سه گزاره نهفته است.

حضور پایگاهی آمریکا در عراق و سوریه در آینده منجر به تنش در منطقه می‌شود

حضور نظامیان امریکا در عراق و سوریه یک نوع اشغالگریست

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: مشخص است که روسیه متناسب با شرایط، نیروهایش را در سوریه نگه می‌دارد، لذا با توجه به شرایط و امن شدن سوریه بخش زیادی از نیروهای روسی از منطقه خارج خواهند شد.

کنعانی مقدم درباره حضور نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه بیان کرد: نیروهای نظامی آمریکا از ابتدا در قالب یک ائتلاف خود خوانده در منطقه حضور پیدا کردند.

وی افزود : آمریکایی ها در مرزهای اردن، سوریه، در منطقه تلعفر مرز بین سوریه و عراق و در اقلیم کردستان پایگاه های نظامی متعددی را ایجاد کردند که این پایگاه های نظامی متناسب با شرایط افزایش و کاهش پیدا می کرد اما هم اکنون شاهد استقرار آنها به عنوان پایگاه های دائمی هستیم و این یک خطر جدی در مناطق رقه، کرکوک و در مجموع در عراق و سوریه است.

حاجی بابایی: بودجه ۹۷ یارانه بگیران را قلع و قمع و فقرا را نابود می‎کند

حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به شدت مخالفم که افراد جامعه برای دریافت یارانه به سازمان های حمایتی مراجعه کنند. این نوعی زورگویی به مردم است.

وی در گفتگوی ویژه خبری گفت: بر اساس لایحه بودجه پنج دهک جامعه از دریافت یارانه ها حذف می شوند و این مسئله نه تنها فقر را در کشور بر نمی دارد بلکه فقیر را نابود می کند.
حاجی بابایی افزود: دولت به مجلس شورای اسلامی اعلام کند پولی که از حذف یارانه ها به دست می آورد کجا می خواهد خرج کند؟ 

 

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

فرار ۵۹۰۰ عضو داعش از سوریه و احتمال عزیمت به افغانستان / داعش در افغانستان تحرکاتی دارد. ما به‌عنوان کشورهای منطقه، وقتی از شکست داعش در سوریه و عراق ابراز خرسندی می‌کنیم باید مراقب باشیم و بررسی کنیم که داعشی‌های که زنده مانده کجا فرار کرده‌اند؛ این ۵۹۰۰ داعشی که از رقه فرار کرده‌اند الان کجا هستند؟ بدون شک یکی از جاهایی که داعشی‌ها تمایل دارند حضور داشته باشند افغانستان است؛ همین اخیراً نیروهای امنیتی ما موفق شدند درلوگر ۱۱ داعشی را دستگیر کنند.

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل رو شده است

دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل رو شده است/ اقتدار امروز جمهوری اسلامی حاصل رعایت اصل استکبار ستیزی است

  سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ آذر) در همایش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اعظم برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک همه دانشگاه‌های سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تربیت یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، موضوعی مهم و اصلی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو بعد داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: بعد خارجی انقلاب در مقاومت اسلامی خلاصه می‌شود که خوشبختانه امروز در سطح منطقه و جهان در حال گسترش است و جبهه مقاومت پیروزی‌های پی‌درپی را بدست آورده که به دلیل رشادت جمعی از مجاهدان انقلاب است.

به دنبال میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی هستیم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: سعی داریم جدای میزبانی از جام‌های جهانی کشتی با تعامل با سایر کشورها میزبان مسابقات قهرمانی جهان و آسیا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و امید باشیم.

رسول خادم

سخنان تاثیرگذار همسر فرمانده شهید محسن حججی

همسر شهید حسین پور فرمانده شهید حججی از همسر شهیدش می‌گوید + فیلم

 شهید مرتضی حسین‌پور شلمانیحسین قمی )، شهید سرافراز مدافع حرم استان گیلان است که نام و یاد او در کنار شهید بی‌سر، محسن حججی همچون ستاره‌ای در آسمان درخشان شهدای مدافع حرم درخشان است.

این شهید بزرگوار از سال 83 با عضویت در سپاه پاسداران، به حفاظت از آب و خاک خود مشغول شد و سرانجام مرداد ماه سال جاری در سن 32 سالگی در خاک سوریه به دست تکفیر‌های داعش به شهادت رسید.

حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام پس از شنیدن خبر  شهادت او گفت: خسارت بزرگی وارد شد کاش به جای او من شهید شده بودم، شهید حسین پور مایه افتخار همه ایران است، در شب شهادتش مدیریت او جان 100 نفر را نجات داد و پس از 4 مرتبه جراحت به مقام شهادت نائل آمد، این تابلوی زیبای معرفی جوان ایرانی است و افتخار همه است.

عامل حمله نیویورک از جمله پیروان وهابیت عربستان است

  ریچارد بلک، سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت عامل حمله نیویورک از جمله افرادی است که از وهابی‌گری عربستان پیروی می‌کنند.

او در پاسخ به پرسشی با اشاره به حملات ۱۱ سپتامبر و حمله شب گذشته در نیویورک گفت: این افراد همان افرادی هستند که از عربستان سعودی و نوع «اسلام» آن که وهابی‌گری است، پیروی می‌کنند. این بسیار هولناک است. ما در اینجا با فردی افراط‌گرا از بنگلادش روبرو هستیم. او (عامل حمله نیویورک) تلاش کرد تا آنجا که ممکن است خود را وارد جمعیت کند تا بیشترین خسارات و تلفات ممکن را به همراه داشته باشد.

آمادگی ایران برای پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای مقاومت

آمادگی ایران برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین

   سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب طی تماس تلفنی با فرماندهی گردان‌های شهید عزالدین قسام و فرماندهی سرایا (گردان های جهاد اسلامی) در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین را اعلام کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین بر آمادگی دیگر گروه‌های جبهه مقاومت در منطقه برای دفاع از مسجد الاقصی تأکید کرد.

 

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد

  دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران، با شعار «فرماندهی و کنترل در بحران» از دقایقی پیش به میزبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، در مجموعه فرهنگی پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

گفتنی است در این مراسم امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) حضور دارند.

بسیاری از قطعات مورد نیاز کشور در سازمان صنایع هوایی طراحی و ساخته می‌شود

تدبیر فرمانده کل قوا برای تولید جنگنده بومی توسط وزارت دفاع

  رئیس و اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بازدید کردند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در جمع مدیران ارشد این سازمان گفت: پیشرفت‌های موجود درکشور و سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح بر خلاف مشکلات و تحریم‌های موجود، مبتنی بر فناوری‌های نوین جهانی است.

 امیر سرتیپ بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح گفت ساخت قطعات صنعت هواپیمایی کشور را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری از وظایف سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح برشمرد و افزود: به حمدالله به چنان فنآوری و تکنولوژی دست یافته‌ایم که بسیاری از قطعات مورد نیاز کشور در سازمان صنایع هوایی طراحی و ساخته شده است.

قدم‌هایی که آل سعود روی خون و خیانت بر می‌دارد

قدم‌هایی که آل سعود روی خون و خیانت بر می‌دارد

 ،سید جلال فیاضی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را خطرناکترین اقدام حاکمیت آمریکا یاد کرد و اظهار داشت: تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقالسفارت آمریکا به قدس،احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را بر انگیخت و قطعا این تصمیم به ضرر کاخ سفید و رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

وی افزود: با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سویترامپ،موج مخالفتها در جهان روز به روز افزایش و شعله های انتفاضه فلسطین فروزانتر می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی به نقش عربستان سعودی در رسمیت بخشیدن به اشغال قدس اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای تصمیم ترامپمبنی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در محافل سیاسی این گمانه زنی وجود داشت که چنین تصمیمی نمی تواند بدون هماهنگی با کشورهای عربی متحد آمریکا به ویژه عربستان اتخاذ شود.

مسئولیت هرگونه درگیری در منطقه متوجه آمریکاست‌‌

مسئولیت هرگونه درگیری در منطقه متوجه آمریکاست‌‌  امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع اقدام خصمانه ‌کاخ سفید در به رسمیت شناختن قدس شریف‌‌ به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را فتنه‌ای عمیق برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین دانست و اظهار کرد: ‌این اقدام نابودی رژیم صهیونیستی را جلو خواهد انداخت و اتحاد و وحدت مسلمانان را دو چندان خواهد کرد.

حاتمی مسئولیت هرگونه افزایش تنش و خون‌ریزی بیشتر در منطقه را متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و ‌گفت: دولت آمریکا بایستی مسئولیت این تصمیم ضد امنیتی خود را بپذیرد.

تا نابودی اسرائیل کمتر از ۲۵ سال باقی مانده است

تا نابودی اسرائیل کمتر از ۲۵ سال باقی مانده است

  به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ ابراهیم آتانی فرمانده یگان ویژه صابرین در همایش مشترک تیپ 65 نوهد و یگان ویژه صابرین که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با اشاره به اینکه وحدت ارتش و سپاه از زیباترین جلوه‌های نیروهای مسلح است؛ ‌اظهار کرد: ماهیت مردانگی، غرور و افتخار در دلاورمردان نیروهای ویژه و رزمندگان وجود دارد.

وی افزود: در فرهنگ کشورها هر تسلطی که از طرف بیگانه رخ داده منشائی جز تفرقه نداشته است. 

آتانی افزود: عنصر تفرقه عنصر شکست یک مجموعه است؛ اما عنصر وحدت  عامل پیروزی است.

فرمانده یگان ویژه صابرین تصریح کرد: در تفکر اسلامی، وحدت بسیار ارزشمند است و باید بدانیم که اگر قرار است که کشور، دین و ناموسمان را حفظ کنیم؛ شرط اصلی آن وحدت است.

آتانی با اشاره به اهمیت نقش نیروهای مسلح در دفاع از امنیت ملی تاکید کرد: نیروهای مسلح بنابه تعابیر بزرگان ویژگی‌های بزرگی دارند که نبود آنها باعث زوال کشور می شود.

لزوم برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مخصوص ارتش و سپاه

لزوم برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مخصوص ارتش و سپاه

  به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ سیروس امان‌اللهی فرمانده تیپ 65 نوهد در همایش مشترک تیپ 65 نوهد و یگان ویژه صابرین که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد، با بیان اینکه یک حرکت منسجم و متحد بین ارتش و سپاه صورت گرفته که باعث خشنودی و موفقیت هر دو نیرو شده است، اظهار کرد: با توجه به هجمه‌هایی که استکبار جهانی ضد نیروهای مسلح صورت داده، جلسات همدلی و همیاری بین سطوح مختلف نیروهای مسلح لازم است.

وی افزود: دشمن مستکبر به دنبال ضربه زدن است که یکی از اهداف دشمنان ایجاد تفرقه بین نیروهای مسلح است.

امان‌اللهی با بیان اهمیت اتحاد بین نیروهای مسلح، تاکید کرد: دشمن در پی نفوذ و ضعیف کردن نیروهای مسلح است.

وی یادآور شد: ارتش و سپاه هدف فرمانده واحد دارند و در همین راستا باید حرکت کنند و در مقابل دشمن بایستند.

همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا برگزار شد

همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا برگزار شد

 همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا صبح امروز دوشنبه( ۲۰ آذر) در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی‏ برگزار شد.

نقش ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، اتحادیه اروپا و ناتو در امنیت منطقه غرب آسیا، غرب آسیا در اسناد راهبردی قدرت‌های بزرگ و نقش قدرت‌های بزرگ در آینده تحولات امنیت منطقه غرب آسیا از محور‌های اصلی برگزاری این همایش یک روزه است.

همچنین قرار است، در این همایش سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی حضور دارند.

لازم به ذکر است؛ سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه و سید علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

قدم‌هایی که آل سعود روی خون و خیانت بر می‌دارد

قدم‌هایی که آل سعود روی خون و خیانت بر می‌دارد

 ،سید جلال فیاضی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را خطرناکترین اقدام حاکمیت آمریکا یاد کرد و اظهار داشت: تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقالسفارت آمریکا به قدس،احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را بر انگیخت و قطعا این تصمیم به ضرر کاخ سفید و رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

وی افزود: با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سویترامپ،موج مخالفتها در جهان روز به روز افزایش و شعله های انتفاضه فلسطین فروزانتر می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی به نقش عربستان سعودی در رسمیت بخشیدن به اشغال قدس اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای تصمیم ترامپمبنی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در محافل سیاسی این گمانه زنی وجود داشت که چنین تصمیمی نمی تواند بدون هماهنگی با کشورهای عربی متحد آمریکا به ویژه عربستان اتخاذ شود.

مخدری مرگبار به شکل عطر و بخور در مهمانی‌ها

  محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه ماده صنعتی «دستمال» از دسته مخدر نیست و محرک میباشد، افزود: قدرت توهم زایی این محرک صنعتی ۸۰ برابر حشیش است و به دلیل اثراتتوهم زایی بالای آن، مصرف کنندگان در مدت کوتاهی به ورطه مرگ کشیده می شوند.
وی با اشاره به اینکه ماده محرک «دستمال» جزو کانابینوئید‌ها که ماده موثر حشیش است، میباشد؛ اضافه کرد: متاسفانه این ماده صنعتی در آزمایشگاه‌ها سنتز میشود و ۲۰ تا ۸۰ برابر قوی‌تر از حشیش است.

ادامه مطلب

فرودگاه جاسک به فرودگاه ملی تبدیل شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بندر جاسک مبدأ تاریخ جدید برای توسعه تمدن دریایی در سواحل مکران است.

فرودگاه جاسک به فرودگاه ملی تبدیل شد

  امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز دوشنبه در مراسم افتتاح فرودگاه جاسک اظهار کرد: همانگونه که آگاهی دارید، امروزه حمل و نقل به عنوان جزو جدایی‌ناپذیر زندگی انسان، بستر مهمی را برای رشد و پیشرفت در اختیار جامعه بشری قرار می‌دهد و مبنایی برای ارزیابی میزان توسعه‌یافتگی تلقی می‌گردد.

وی افزود: حمل و نقل هوایی علاوه بر سرعت بخشیدن به جابجایی‌ها، ظرفیت‌های ملی را در ابعاد مختلف در دسترس قرار داده و به اشتراک‌گذاری آن را تسهیل می‌نماید، به نحوی‌که مناطق کمتر برخوردار با بهره‌مندی از این ظرفیت، به شکل انبساطی به ظرفیت‌های قابل به اشتراک‌گذاری مناطق بیشتر برخوردار دسترسی پیدا می‌کنند و این موضوع کمک قابل توجهی به کاهش محرومیت‌ها و محدودیت‌ها می‌نماید.

نیروهای مسلح چه سهمی در بودجه سال 97 دارند؟

نیروهای مسلح چه سهمی در بودجه سال 97 دارند؟

  حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز یکشنبه با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه سال 97 کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز لایحه بودجه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس که متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، می‌دهد و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی 15 روز و در کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را بررسی کنند و پیشنهادات خود را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

پس از بحث و بررسی در مورد بخش‌های مختلف لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کند که در ابتدا کلیات لایحه بودجه مطرح، و پس از تصویب آن درآمد‌ها و مصارف دولت مشخص می‌شود و در نهایت لایحه بودجه به تصویب مجلس می‌رسد.

یکی مهمترین بخش‌های لایحه بودجه سال 97 کل کشور، بودجه نیروهای مسلح است. بودجه نیروهای مسلح ذیل بودجه وزارت دفاع تعریف می‌شود. در ذیل به تفکیک بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97 را مشاهده کنید.

 1- وزارت دفاع: 17,708,985

2- ستاد کل نیروهای مسلح: 16,975,219

3- سپاه پاسداران: 267,366,971

4- ارتش: 97,080,866

5- بسیج: 11,804,843

ادامه فروش سربازی در سال 97

ادامه فروش سربازی در سال 97

  به دنبال تقدیم بودجه سال 97 دولت به مجلس شورای اسلامی، در بند 11 این بودجه تاکید شده است؛ تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 8 سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

این در حالی است که پیش از این مراجع مسئول در موضوع خدمت وظیفه عمومی عنوان کرده بودند که معافیت به ازای پرداخت جریمه غیبت سربازی، در سال 97 اعمال نخواهد شد و پرداخت جریمه غیبت تنها در سال جاری امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش، دولت برای نخستین بار در برنامه بودجه‌ریزی کشور در سال 94، بندی به عنوان پرداخت جریمه غیبت سربازی برای مشمولان دارای بیش از 8 سال سابقه غیبت در نظر گرفت که در سال‌های بعد از آن علی‌رغم برخی مخالفت‌ها، به صورت سالانه در بودجه گنجانده شده است.

از لرزش پایه‌های مسکن مهر در بهارستان تا "دو دو" نمایندگان به روحانی

از لرزش پایه‌های مسکن مهر در بهارستان تا

  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور که امروز (یکشنبه، 19 آذر 96)  لایحه بودجه سال ۹۷ را به خانه ملت آورده بود، در جریان ارائه توضیحاتش درباره این لایحه، انتقاداتی به طرح مسکن مهر کرد که حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

رئیس جمهور در سخنانش گفت: اگر در بیابانی برجی را بالا بردید، پس آب، گاز، جاده، مسجد، مدرسه و کلانتری آن کجاست؟

وی با بیان اینکه جای مسکن در وسط شهر است، ادامه داد: طرح مسکن مهر اشتباه بود و باید گفت که مشکل مسکن مهر این نیست که پایه‌اش شل است یا سفت، می‌خواهد شل باشد یا سفت، مشکل اصلی این است که مسکن مهر از جیب فقرا و با استقراض از بانک مرکزی ساخته شد و پایه پولی را به میزان ۴۰ درصد افزایش داد.

در بحبوحه انتقادات رئیس جمهور به طرح مسکن مهر برخی از نمایندگان با فریاد‌های "دو دو" مخالفت خود به سخنان رئیس جمهور را اعلام کردند و برخی هم با صدای بلند از وی می‌خواستند که مسکن مهر را تکمیل کند.

افشاگری رویترز درباره توافق ولیعهد عربستان و داماد ترامپ درخصوص «قدس»

عربستان سعودی در ظاهر تصمیم ترامپ را «غیر قابل توجیه» و «غیر مسئولانه» دانست. با این حال، منابع مطلع عربی می گویند که به نظر می رسد ریاض با استراتژی جامع تر امریکا برای برنامه صلح اسرائیلی و فلسطینی موافقت کرده است.

باشگاه خبرنگاران - مالزی برای دفاع مسلحانه از قدس اعلام آمادگی کرد

سکوت مفتیان سعودی درباره قدس

بیت المقدس

خطیبان و مفتیان سعودی سکوت پیشه کرده و به جای پرداختن به مسئله فلسطین از شاه و ولیعهد عربستان ستایش کردند.

ایران نقش اول را در افغانستان دارد

رابطه جدید ایران و طالبان برای مقابله با داعش

 شورای آتلانتیک روابط میان ائتلاف ایران و روسیه با گروه طالبان را تاکتیک جدید تهران و مسکو برای مقابله با ظهور داعش و هم‌چنین حضور نظامی آمریکا در افغانستان می‌داند.

ادامه مطلب

افشای وقایع پشت پرده استعفای ناگهانی سعد حریری در ریاض

افشای وقایع پشت پرده استعفای ناگهانی سعد حریری در ریاض

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع نزدیک به «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان، در گفتگو با این خبرگزاری پشت پرده تهدید‌های عربستان سعودی علیه او برای اعلام استعفایش در ریاض را فاش کرد.

بر اساس اعلام این منبع، پس از گذشت حدود یک سال از نخست‌وزیری حریری در دولتی که وزرای حزب‌الله نیز در آن حضور دارند، سعودی‌ها از نفوذ روزافزون این جنبش خشمگین شدند و تهدید به کاهش کمک‌های مالی به دولت لبنان کردند.



  ادامه مطلب ...

الهلال، ابوظبی را برای بازی با استقلال انتخاب کرد

در حالی که فدراسیون فوتبال ایران بر عدم برگزاری بازی با تیم های عربستانی در زمین بی طرف تاکید می کند، عربستانی ها هم بر موضع خود برای عدم سفر به ایران و قطر پافشاری می کنند.

روزنامه «الریاضی» عربستان در مطلبی نه تنها بازی در زمین بی طرف را تایید بلکه حتی زمین موردنظر عربستانی ها را هم تعیین کرده است. این روزنامه نوشت: «باشگاه الهلال، به صورت اولیه ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی های این تیم با باشگاه های ایرانی و قطری را مشخص کرده است. برهمین اساس، دیدارهای این باشگاه با تیم های ایرانی در ابوظبی و با تیم های قطری در کویت برگزار می شود.»

این روزنامه در ادامه نوشته است: «باشگاه الهلال طی روزهای آینده اسامی دقیق این ورزشگاه ها را اعلام می کند.»

وزیر خارجه انگلیس امروز وارد ایران می‌شود

وزیر خارجه انگلیس امروز وارد ایران می شود

  به نقل از گاردین، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس روز شنبه برای دیدار با همتای خود محمد جواد ظریف برای نخستین بار به تهران سفر می کند.

بوریس جانسون ضمن ابراز امیدواری در خصوص سازنده بودن گفتگوها میان دو طرف اظهار کرد در این سفر با وزیر خارجه ایران در خصوص مسائل مختلفی از جمله برجام و جنگ یمن بحث و گفتگو خواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اظهار کرد در خصوص افراد دوتابعیتی بازداشت شده در ایران، از جمله نازنین زاغری، نگرانی هایی وجود دارد و وی در این رابطه با همتای خود گفتگو خواهد کرد. در حال حاضر، نازنین زاغری به جرم انجام اعمال جاسوسی علیه ایران در تهران بازداشت است. وی تابعیت دوگانه ایرانی-انگلیسی دارد.

نازنین زاغری کیست و چرا اینقدر برای انگلیس اهمیت دارد که وزیر خارجه انگلیس سراسیمه قبل از تشکیل دادگاه خود را به تهران رسانده است.