فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

سناریوی پلیدی برای از میان بردن اتحاد و آینده جهان اسلام در حال اجرا است

 به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، می‌گوید جهان اسلام در حال عبور از دوران فتنه است.

او امروز در سخنانی در سی و سومین نشست کمیته دائم همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: جهان اسلام در سال‌های اخیر به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کاملا آشکار دوران فتنه را سپری می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اقدامات خرابکارانه تروریست‌ها و سعودی‌ها در منطقه افزود: شهر‌های جهان اسلام امروزه گرفتار ویرانی و تلخکامی است. شهر‌هایی که پناهگاه مظلومان بود اکنون فریاد مادران ما در آن شهر‌ها بلند شده است. از مساجد چند صد ساله شهر حلب دیگر صدای اذان شنیده نمی‌شود. کتابخانه بغداد غارت شده و شهر‌های یمن به تدریج به ویرانه تبدیل می‌شود. به همراه این شهر‌ها تمدن ۱۴۰۰ ساله نیز به تدریج نابود می‌شود.

اردوغان اضافه کرد: به ظاهر مسبب این مسائل دیکتاتور‌ها و گروه‌های تروریستی مانند داعش، بوکوحرام، «ی‌پ‌گ» و فتو (جنبش فتح الله گولن) هستند، اما این‌ها نباید مانع مشاهده بازیگران اصلی و سناریو نویس‌های اصلی شود.

او تاکید کرد: یک سناریوی پلید برای از میان بردن اتحاد و آینده جهان اسلام در حال اجرا است. بعضا با تحریک تفاوت‌های قومی و مذهبی تلاش می‌کنند تا جوامع اسلامی را از درون دچار فروپاشی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.