فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

سد ایلیسو ماه دیگر آبگیری می شود، دستگاه دیپلماسی ایران و عراق خوابند؟

 خبر آمده که سد ایلیسو #ترکیه در مرحله نهایی ساخت است و مارچ امسال آب گیری آن آغاز می شود.

 سدی که یکی از بزرگترین طرح های آبی جهان است و پروژه ای است با چشم اندازه 100 ساله که در برگیرنده 22 سد و 10 نیروگاه برقآبی است.

 خبرگزاری ها نوشته اند مرحله ساختمانی احداث سد به پایان رسیده و ترکیه دارد تجهیزات نیروگاهی و ژنراتورها را نصب می کند تا مارچ امسال یعنی کمتر از یک ماه دیگر آب گیری را آغاز کند.

 سدی بر روی رودخانه های #دجله و #فرات که روزگاری عراق را از شرق تا غرب و از شمال و تا جنوب سیراب می کرد. حالا با آبگیری این سد 56 درصد منابع آبی عراق از بین می رود... 

 خشک شدن رودخانه ها و هورها و تالابها، کم آبی در بخش کشاورزی و بی کاری و فقر در کشور همسایه و به تبع آن جنگ های داخلی و شاید نزدیک ترین پیامد آن برای ایران، خشک تر شدن کانون های #ریزگرد و طوفان شن در چند استان غربی و حتی مرکزی کشور...

 سد ایسلو ماه دیگر آب گیری می شود. دستگاه دیپلماسی ایران و عراق در خوابند؟

 هاتف_خالدی

   مقاله فایننشال تریبیون در همین رابطه: goo.gl/Hdp3ed

    http://javaninews.ir 

ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمایATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت

ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمایATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور روسیه محل تقریبی سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در اختیار ستاد بحران کشور گذاشت.

وی افزود: با تلاش دفتر وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و با همکاری مقامات دفاعی این کشور و نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری؛ از طریق انجام یک کار اطلاعاتی و فنی دقیق، ضمن مشخص کردن طول و عرض جغرافیایی تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR ، نقشه و عکس های هوایی مربوط به این محل در اختیار سازمان هواپیمایی و ستاد بحران کشور قرار گرفت.

سرتیپ دوم تقی خانی خاطر نشان کرد: به دستور فرمانده کل ارتش در حال حاضر جانشین نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز ارتش با دو فروند بالگرد و چند تیم نیروی مخصوص و اساتید کمیته تکاور شیراز در منطقه حضور دارند تا همکاری های لازم را با ستاد بحران انجام دهند.

انتهای پیام/

افزایش نرخ سود سپرده به معنای تیر خلاص به تولید نیمه جان کشور است

افزایش نرخ سود سپرده به معنای تیر خلاص به تولید نیمه جان کشور است

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی   با اشاره به افزایش نرخ سود سپرده‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در این بخش این است که بدون مصوبه شورای پول و اعتبار انجام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در شورای پول و اعتبار و بخش خصوصی نیز به عنوان مدافع کاهش نرخ تأمین مالی به ما اطلاع داده‌اند که از این موضوع تحت عنوان یک مصوبه هیچ گونه اطلاعی ندارند.

ادامه مطلب:

 http://javaninews.ir 

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه امام خمینی

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینیمراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد.

در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان حضورداشتند،حجت‌الاسلام و المسلمین    رفیعی با تبیین علل افول جوامع از ارزش‌ها، گفت: از دیدگاه ام‌الائمه (علیهاالسلام) وجود نفاق، دوری از قرآن، شکستن حرمت حضرت رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، پیروی از شیطان و ایجاد تفرقه و اختلاف، عوامل اصلی سقوط جامعه از ارزش‌های دینی هستند.

سخنران مراسم افزود: امروز لازم است با درس گرفتن از تاریخ، مانع تکرار اتفاقات تلخ شویم.

همچنین در این مراسم آقای کریمی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.

رهبر انقلاب جور کم کاری مسئولان را به دوش می‌کشند

رهبر انقلاب جور کم کاری مسئولان را به دوش می‌کشند

  محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه عصر امروز در حاشیه مراسم ترحیم پسر احمد توکلی در جمع خبرنگاران، درباره سخنان مقام معظم رهبری درباره عقب ماندگی در موضوع عدالت، اظهار کرد: مسئله عدالت از ابعاد زندگی شخصی آغاز می‌شود و مهم ترین بخش آن در ساختار حکومت قرار دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب این بحث را هدایت می‌کنند تا در گیر و دار کارهای سیاسی فراموش نشود، گفت: رهبر انقلاب به تنهایی جور کم کاری مسئولان را به دوش می‌کشند.

چرا نتانیاهو از ایران، سوریه و حزب‌الله می‌ترسد؟

سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به وحشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اقتدار فزاینده ایران و حزب الله که در کنفرانس امنیتی مونیخ آشکار و علنی شد، نوشت: بنیامین نتانیاهو حق دارد که ترس خود را بیرون بریزد زیرا این طناب تروریسم نیست که به گردنش انداخته خواهد شد بلکه ریسمان مقاومت مشروع در برابر اشغالگری صهیونیست هاست که با صدها هزار موشک با ابعاد و حجم های مختلف تزئین شده است.

چرا نتانیاهو از ایران، سوریه و حزب‌الله می‌ترسد؟

ظریف: هرگونه اقدام اسرائیل علیه ایران بدون پاسخ نخواهد ماند

ظریف: افسانه شکست ناپذیر بودن اسرائیل از هم پاشیده است  محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز آمریکا هشدار داد اگر اسرائیل علیه ایران اقدام کند، اقدام این رژیم بدون پاسخ نخواهد ماند.

ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز آمریکا شرکت کرد و در بخشی از این مصاحبه گفت: «پس از سی سال، سوری‌ها توانستند یک جنگنده اسرائیل را سرنگون کنند. می‌بینیم که افسانه شکست ناپذیر بودن اسرائیل و ارتش آن، از هم پاشیده است. سوریه توانست از امکانات خودش برای سرنگون کردن یکی از هواپیما‌های آن‌ها استفاده کند.»

وزیر خارجه کشورمان همچنین در ادامه این مصاحبه در پاسخ به تهدید بنیامین نتانیاهو درباره اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد اگر اسرائیل این تهدید خود را عملی کند، پاسخ آن را خواهد دید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد اسرائیل در صورت لزوم حتی علیه خود ایران هم اقدام (نظامی) خواهد کرد.

ظریف در بخش دیگری از مصاحبه خود با انتقاد از سیاست آمریکا در قبال توافق هسته‌ای گفت: ترامپ از روز اول ریاست‌جمهوری خود هر کاری برای جلوگیری از بهره‌مندی ایران از برجام انجام داد.

وی توصیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره تجارت نکردن کشورها با ایران را نیز نقض برجام خواند.

آخرین اخبار از عملیات جستجوی زمینی و هوایی برای یافتن لاشه هواپیما در دنا+عکس

پرواز ساعت ۵ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان صبح روز گذشته 29 بهمن ماه با 65 مسافر و خدمه از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.

 به علت شرایط جوی نامناسب در این منطقه و برف و کولاک شدید جستجوها برای یافتن لاشه هواپیما شب گذشته متوقف شد.

 

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۴۹
 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عملیات تجسس برای یافتن لاشه هواپیما به کُندی صورت می‌گیرد.

 جعفرزاده افزود اثری از لاشه هواپیما هنوز یافت نشده است.

شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است
۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۵

حاتمی در همایش مدیران ارشد استانی وزارت دفاع؛

وزیر دفاع گفت: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اوج بصیرت، همت و زمان شناسی خود را به نمایش گذاشت.

مسئولان نظام وظیفه دارند با خدمت صادقانه و مجاهدانه قدردان ملت بزرگ ایران اسلامی باشند  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد استانی وزارت دفاع با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره اشاره کرد و اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) فرشته نجات انسان ها در طول تاریخ است و براى همین است که ائمه اطهار (ع) به عنوان امامان و پیشوایان بشریت این قدر براى آن بزرگوار تکریم و حرمت قائلند و نسبت به او اظهار خشوع می‌کنند.

http://javaninews.ir/ 

توسعه سواحل مکران دارای شتاب لازم نیست

توسعه سواحل مکران دارای شتاب لازم نیست

  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین کنفرانس اقیانوس شناسی خلیج فارس با اشاره به اهمیت سواحل مکران گفت: همواره اعلام شده است که دو سوم سطح کره زمین را آب فرا گرفته است، اما آیا برای ما که یک کشور دریایی هستیم، این عبارت معنا دارد؟ همچنین در خصوص اینکه گفته می شود تمدن در سواحل دریا یا ۲۰۰ کیلومتری ساحل مستقر است، آنچه اهمیت دارد کیفیت زندگی در این مناطق است.

وی ادامه داد: اینکه می گوییم تمدن ها در کنار آب ایجاد شده است، منظور در جغرافیای ایران شامل آب ها و رودخانه های داخلی است و ما کمتر دریایی به معنی سکونت در کنار سواحل را در ایران سراغ داریم.

http://javaninews.ir/ 

ردپای امارات در پرونده جاسوسی کاووس سید امامی +عکس

امارات

جرج شالر معاون موسسه است که تحت پوشش محیط زیست توسط محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی تشکیل شده، را عهده دار است. شالر در سفری به ایران، به مناطق حساس و امنیتی ایران سفر کرده است.

  نکات جدیدی از پرونده جاسوسی کاووس سید امامی و دخالت امارات در این ماجرا، منتشر شد.

http://javaninews.ir 

عکس/ سرباز اسرائیلی در سطل زباله

انتشار تصاویر فرو رفتن یک سرباز صهیونیست در سطل زباله با موجی از تمسخر و استهزاء در فضای شبکه های اجتماعی روبرو شده است. بنابر این گزارش، تصویر منتشر شده مربوط به عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در روستای حلحول واقع در حاشیه شهر الخلیلدر کرانه باختری فلسطینن است که طی ان یک سرباز اسرائیلی که قصد جستجوی سطل زباله بود با سر به داخل آن سرنگون شده است.

خطر تعلیق کشتی ایران موقتاً رفع شد/کریمی ۶ ماه و مربی‎اش ۲ سال محروم شدند

  در پی حوادث کشتی علیرضا کریمی با حریف روسی خود در رقابت‌های امیدهای جهان، و با توجه به تأکید و پیگیری‌های مداوم "کمیته بین المللی المپیک" از "اتحادیه جهانی کشتی"، برای اعمال ممانعت از حضور ایران در مسابقات بین المللی، رایزنی‌های گسترده‌ای از سوی تیم دیپلماسی کشتی ایران برای جلوگیری از اعلام رأی به تعلیق کشتی ایران با تمام توان و استفاده از تمامی ظرفیتهایی که در چند سال گذشته برای توسعه تعاملات دیپلماتیک کشتی ایران با دنیا صورت گرفته بود، آغاز شد.

سید حسن نصرالله: اسرائیل می‌خواهد از حضور ترامپ در کاخ سفید نهایت استفاده را ببرد

سید حسن نصرالله: اسرائیل می‌خواهد از حضور ترامپ در کاخ سفید نهایت استفاده را ببرد

  سید حسن نصرالله – دبیر کل حزب الله لبنان – به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر کل حزب الله گفت: من از همین جا به شهید سیدعباس موسوی (دبیرکل سابق جنبش حزب‌الله لبنان) و خانواده او و سایر فرماندهان شهید مقاومت از جمله عماد مغنیه می گویم که ما راه آنها را طبق وصیت‌شان حفظ کردیم.

وی تصریح کرد: آنچه این روزها به صهیونیست‌ها جسارت داده، حضور فردی مانند ترامپ در کاخ سفید است که بسیار انسان طماعی است و آنها می‌خواهند از حضور او نهایت استفاده را ببرند.

اظهارات شجاعانه دختر ایرانی در تلویزیون آمریکا درباره حجاب و اقدامات واشنگتن در خاورمیانه+ فیلم

اظهارات شجاعانه دختر ایرانی در شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره حجاب و اقدامات مخرب واشنگتن در خاورمیانه

   هدی کاتبی، دختر ایرانی-آمریکایی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی WGN آمریکا، درباره زندگی شخصی خود به عنوان یک زن محجبه در آمریکا و سیاست‌های آمریکا در قبال خاورمیانه اظهارنظر کرد. اظهارات وی تا حدی شجاعانه بود که مجری این برنامه تلویزیونی به او گفت: «شما آمریکایی هستی اما نظراتت اصلا آمریکایی نیست!»

هدی کاتبی در این مصاحبه گفت: «من یک ایرانی-آمریکایی هستم که در اوکلاهما بزرگ شده‌ام. این برایم تجربه بزرگی بود. هنگامی که برای نخستین بار در کلاس ششم حجاب بر سر گذاشتم، بدترین سال عمرم را گذراندم. زیرا اوکلاهما ایالتی با اکثریت سفیدپوست و محافظه‌کار است. به من چند مرتبه حمله فیزیکی شد. بارها قصد داشتند روسری را از سرم بردارند. به مدت چند سال، ضربه روحی شدیدی به من وارد شد. اما تمامی آن‌ها، من را به جایگاهی که اکنون در آن هستم رساند. اکنون می‌دانم نحوه لباس پوشیدن ما، بر نحوه برخورد دیگران نسبت به ما تاثیر می‌گذارد.»

http://javaninews.ir 

‏شاهکار #اطلاعات_سپاه در ضربه به #جاسوس حرفه‌‌ای به نام #کاووس_سید_امامی و تیم‌اش در چیست؟

 

فناوری پیشرفته GEOspatial INTelligence چیست و جاسوسان جدید چگونه از آن استفاده می کنند؟ ‏یکی از فناوری های فعلی موجود سازمان های جاسوسی جهان که برای رصد اطلاعاتی از آن بهره میگیرند GEOINT یا GEOspatial INTelligence است. این فناوری بر اساس تصاویر مختلف بدست آمده از سطح زمین در نقاط مختلف، به بررسی تغییرات ایجاد شده توسط انسان در آن مناطق می پردازد.   ♦️‏سالهاست سطح زمین درجهان از جمله ایران توسط ماهواره‌ها اسکن می شود و یک مدل کلی از کره زمین و ایران به دست آمده است. حالا با اضافه شدن تصاویر از دوربین‌های پیشرفته #سیدامامی و آنالیز آنها می توان از هرگونه تغییر ایجادشده انسانی در منطقه موردنظر؛ازجاده کشی، تونل سازی و هر تغییر دیگری خبردار شوند.

http://javaninews.ir  

بررسی یک تحلیل متوهمانه

✅ آمریکا در شرایط کنونی نیاز به آغاز یک جنگ دارد❗️❗️❗️❗️

✅ چون حلقه حمایت بین المللی ایران نسبت به کره شمالی ضعیف تر است،در نتیجه احتمال وقوع جنگ علیه ایران بیشتر است؛

✅ کشورهای کمک کننده به ایران برای جلوگیری از وقوع تهدید علیه ایران اتحادیه اروپاست نه روسیه و چین؛

✅ بنابراین،ضرورت دارد ایران مذاکره موشکی با اروپا را آغاز کند؛

✅ در روند مذاکرات،ایران اعلام کند که مشکلات و کاستی های نیروی هوایی باعث شده که به سمت توسعه توان موشکی برود،در نتیجه ایران از اروپا امکانات پیشرفته نیروی هوایی را به عنوان آلترناتیو صنعت موشکی درخواست کند؛

✅ در نتیجه این وضعیت اروپا می پذیرد که به نیروی هوایی ایران کمک می کند و از دیگر سو ایران با کوتاه آمدن در بخش موشکی،فشارهای وارده در این عرصه را متوقف خواهد کرد.

 

سفر تیلرسون به منطقه ناشی از شکست‎های میدانی و نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی است

  علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری و هیئت همراه امروز جمعه با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر مشترکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی دو کشور در خصوص توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولایتی در این دیدار با بیان اینکه امروز مهمترین مشکل منطقه خاورمیانه آمریکا است، گفت: سفر اخیر تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به منطقه ناشی از شکست‌های میدانی و نظامی آمریکا و ناکامی توطئه‌هایی است که آمریکایی‌ها برای کشورهای اسلامی منطقه در سر می‌پروراندند.

مجلس وعده یارانه‌ای رئیسی و قالیباف را تأیید کرد/ یارانه‌ها ۲ تا ۳ برابر می‌شود عکس

 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

مجموع درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۷، ۹۸ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان می‌شود که با این رقم به راحتی می‌توان یارانه افراد را دو تا سه برابر کرد.

  دو تا سه برابر کردن یارانه نقدی مردم، یکی از شعارهای تبلیغاتی محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری امسال بود. این وعده با واکنش تند دولت و حامیان آن در مجلس مواجه شد.

http://javaninews.ir/ 

حمام خون یک نوجوان ۱۹ ساله در یکی از مدارس آمریکا/ ۱۷ کشته و ۵۰ زخمی تا این لحظه+ تصاویر

در تیراندازی یک نوجوان 19 ساله در دبیرستانی در شهر پارکلند ایالت فلوریدای آمریکا دستکم 17 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند. 

رسانه‌های آمریکایی همچنین از مجروح شدن حدود 50 نفر در این حادثه خبر می‌دهند.

با وجود آنکه پلیس هنوز آمار دقیق قربانیان حادثه تیراندازی در دبیرستان پارکلند ایالت فلوریدا را اعلام نکرده اما رسانه‌های آمریکایی تعداد کشته‌شدگان را دستکم 17 نفر و برخی نیز 20 نفر اعلام کرده‌اند.

عامل 19 ساله این تیراندازی که خود سابقا دانش‌آموز همین دبیرستان بوده، هم‌اکنون بازداشت شده و پلیس هویت او را «نیکلاس کروز» اعلام کرده است.

حمام خون یک نوجوان ۱۹ ساله در یکی از مدارس آمریکا/ ۱۷ کشته و ۵۰ زخمی تا این لحظه
لحظه بازداشت عامل تیراندازی مرگبار در دبیرستان پارکلند فلوریدا

http://javaninews.ir/ 

فولاد ۱ - پیکان ۲ / شکست خانگی فولادی‌ها مقابل شاگردان جلالی

  دو تیم فولاد و پیکان برای برگزاری دیدار معوقه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند.

ترکیب فولاد مقابل پیکان:

حامد لک، عبدالله کرمی، میلاد بدرقه، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، سینا مریدی، احمد عبدالله‌زاده، عبدالله ناصری، حسن بیت‌سعید و رحیم زهیوی.

ترکیب پیکان برابر فولاد:

پیام نیازمند، سجاد مشکل‌پور، حجت حق‌وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی، علی حمودی، امیرحسین کریمی، مهدی مومنی و فراز امامعلی.

در دقیقه 15 حامد لک با عملکردی مناسب شوت مهاجم پیکان را در فاصله‌ای نزدیک به دروازه مهار کرد.

میلاد بدرقه در دقیقه 45 برای فولاد گلزنی کرد.

عکس/ تحقیر وزیر خارجه آمریکا در لبنان

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به لبنان با تعلل میشل عون رئیس جمهور لبنان روبرو شد؛ که در فضای مجازی با واکنش‎‌های زیادی همراه بود.

شهرکرد| اژه‌ای: سید‌امامی باور نمی‌کرد‌ اطلاعات جاسوسی‌اش را در اختیار داریم/دستگیری این تیم برای آمریکا ‌سنگین بود‌

 ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جریانات اخیر سید‌امامی اظهار داشت: یکسری افراد به اتهام جاسوسی دستگیر شدند که اینها زیرپوشش محیط زیست و بعضی مراکز علمی و با سرویس‌های بیگانه از جمله آمریکا و صهیونیست مرتبط بودند و بعضی از آن‌ها اطلاعات را از مراکز حساس و مهم و استراتژیک ‌تهیه می‌کردند و برای بیگانگان می‌فرستادند که دستگیر شدند و یکی از آن‌ها سید‌امامی بود.


 http://javaninews.ir 

کاووس سیدامامی فعال محیط زیست یا جاسوس؟ این فیلم را حتما ببینید

کاووس سیدامامی فعال محیط زیست یا جاسوس؟ این فیلم را حتما ببینید

  کاووس سیدامامی استاد دانشگاه که فعال محیط زیست معرفی می‌شد اخیراً پس از بازداشت در زندان خودکشی کرده است. پس از اعلام خبر خودکشی گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره او و اقداماتش مطرح شد؛ گروهی تاکید می‌کردند که او فعال محیط زیست بوده و هیچ ارتباطی با مباحث ضدامنیتی ندارد و مسئولیت خودکشی او در زندان مستقیما متوجه قوه قضائیه و نهادهای امنیتی ایران است. رسانه‌های غربی بویژه بی‌بی‌سی بر این مدار متمرکز بودند.

اما فیلمی که امشب از صداوسیمای کشور پخش شده اطلاعات جدید و مهمی درباره کاووس سیدامامی فاش کرده است که می‌تواند قضاوتها درباره او را به کل تحت تاثیر قرار دهد. این فیلم را در ذیل مشاهده کنید:

  http://javaninews.ir/


تشییع و بدرقه پیکر شهدای سانچی فردا از میعادگاه نماز جمعه

تشییع و بدرقه پیکر شهدای سانچی فردا از میعادگاه نماز جمعه

 روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت ملی نفتکش ایران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ضمن دعوت از ملت شهید پرور ایران برای حضور در مراسم وداع و تشیع پیکر سه شهید معظم کشتی سانچی اعلام کرد : پیکرپاک شهیدان مجید نقیان، محمد کاووسی و میلاد آروی فردا 27 بهمن ماه پس از اتمام نماز جمعه با حضور مقامات لشکری و کشوری در مصلی امام خمینی(ره) تشییع و به سمت آرامگاه ابدیشان بدرقه خواهند شد.

مراسم تشییع پیکر این سه شهید کشتی نفتکش سانچی از ساعت 12:30 از داخل مصلی امام خمینی (ضلع شرقی مصلی سمت خیابان قنبرزاده) برگزار می شود.

طبق هماهنگی‎های انجام شده و به درخواست خانواده این سه شهید، پیکر شهید نقیان در بهشت زهرای تهران، شهید کاووسی در امام‌زاده طاهرکرج و شهید آروی در شاهین شهر اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

گفتنی است؛16 دی ماه امسال یک فروند کشتی فله‎بر چینی در 200 مایلی شانگهای به نفتکش سانچی که حامل میعانات گازی بود، برخورد کرد.در اثر این سانحه کشتی سانچی 32 دریانورد و سرنشین این کشتی نفتکش به شهادت رسیدند که پیکر سه تن از آنها کشف و شناسایی شد.پیکر این سه شهید سحرگاه چهارشنبه 25 بهمن ماه طی مراسمی وارد کشور شد.

انتهای پیام/

نصب "سامانه دفاع نقطه‌ای کمند" بر روی شناورهای نیروی دریایی ارتش تا پایان سال

نصب سامانه دفاع نقطه‌ای کمند روی شناورهای نیروی دریایی تا پایان سال

  امیرحمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دهمین جشنواره جوان سرباز و در جمع خبرنگاران درباره سامانه دفاع نقطه ای کمند گفت: در بحث مصونیت سازی شناورها کارهای ویژه‌ای در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سلاح نقطه‌زن کمند که برای مصونیت سازی شناورهای دریایی ساخته شده تست‌های زمینی و دریایی را انجام داده و در رزمایش و تیراندازی ‌ها از آن استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا کمند تا پایان سال روی ناوها نصب می‌شود، عنوان کرد: بله؛ انشاالله این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

شهادت مرزبان تایبادی در مرز میرجاوه+عکس

  به نقل از سایت شهدای ناجا،  سرباز حسن ارحمی دو روز قبل (بیست و دوم بهمن ماه) در حین پایش و کنترل نوار مرزی میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید ارحمی مجرد، ساکن شهر باخرز تایباد از توابع استان خراسان رضوی بوده . پیکر مطهر این شهید فردا در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

واکنش نمایندگی ایران در نیویورک به اظهارات امروز نیکی هیلی

واکنش نمایندگی ایران در نیویورک به اظهارات امروز نیکی هیلی

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در واکنش به اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نماینده دائم آمریکا در جریان نشست توجیهی شورای امنیت که روز 14 فوریه 2018 برگزار شد، بار دیگر اتهامات بی اساس خود در مورد آنچه وی نقش بی ثبات کننده ایران در سوریه توصیف کرد را تکرار نمود. در حالیکه واقعیت‌ها حاکی از تلاش‌های صمیمانه ایران برای تنش زدایی در سوریه است و این دولت امریکا است که مانع هرگونه تلاش در این جهت  است.

http://javaninews.ir 

باران و برف ۱۵ استان کشور را در برمی‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور عصر امروز با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی در اواخر وقت پنجشنبه به کشور خبرداد و اعلام کرد: بیش از ۱۵ استان کشور با بارش باران، برف و وزش باد مواجه می‌شوند.

باران و برف 15 استان کشور را در برمی‌گیرد

عضو حزب اعتماد ملی: آیت‌الله خامنه‌ای با تدبیر و درایت کشور را هدایت کردند/قدردان این نعمت باشیم


عضو حزب اعتماد ملی: آیت‌الله خامنه‌ای با تدبیر و درایت کشور را هدایت کردند/قدردان این نعمت باشیم

محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار سمنان در دولت یازدهم  درباره شرایط عدالت اجتماعی در دوره‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما بر مبنای فرهنگ دینی ما و با رهبری یک مرجع تقلید و نماینده عام امام زمان علیه‌السلام در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

http://javaninews.ir/ 

میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۷ چقدر است؟

میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 چقدر است؟

علی اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97   در تشریح جلسه عصر امروز(سه‌شنبه 24 بهمن) این کمیسیون، گفت: در این جلسه مواد ارجاعی از صحن علنی مجلس بررسی و ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه یکی از تبصره‌ها ارجاعی تبصره 14 مربوط به هدفمندی یارانه‌ها بود که مجددا بررسی شد، افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون تلفیق تصویب کردند که جدول هدفمندی یارانه‌ها که پیش از این در کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 تصویب شده بود باقی بماند و یک حکم به آن اضافه می‌شود .

امام خامنه‌ای: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان گفتند: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند.

امام خامنه‌ای: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند

http://javaninews.ir 

کدام پرنده صهیونیست‌ها در تله پدافندی سوریه گیر کرد؟ /نفرین سفارش اف-16های ایران پس از 40 سال اثر کرد

کدام پرنده صهیونیست‌ها در تله پدافندی سوریه گیر کرد؟ /نفرین سفارش اف-16های ایران پس از 40 سال اثر کرد +تصاویر

ساعات آغازین این هفته، رسانه ها و افکار عمومی جهان شاهد بروز تحولات مهمی در مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی بودند؛ جایی که برای اولین بار در چند سال اخیر، یگانهای دفاع هوایی ارتش سوریه، پاسخی قاطع و حساب شده به تجاوزات مکرر و حملات گاه و بیگاه پرنده های صهیونیست داده و موفق به سرنگون کردن یک اف ۱۶ متجاوز اسراییلی شدند.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

http://javaninews.ir 

شمخانی: هر اشتباهی که اسرائیل در منطقه انجام دهد، بدون پاسخ نخواهد ماند

  علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفتگو با خبرنگار راشاتودی روسیه در حاشیه مراسم راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد سرنگونی جنگنده اسرائیل بوسیله پدافند هوایی سوریه نشانگر آن است که هر اشتباهی که اسرائیل در منطقه مرتکب شود، بدون پاسخ نخواهد ماند.

شمخانی در این مصاحبه همچنین تصریح کرد: سرنگونی جنگنده اسرائیل از سوی پدافند هوایی سوریه، معادله عدم توازن قوا در منطقه را تغییر داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در عین حال هرگونه نقش ایران را در ساقط کردن جنگنده اسرائیلی که به پایگاه های سوریه حمله کرده بود، تکذیب کرد و گفت: پدافند هوایی سوریه این جنگنده را که حریم هوایی سوریه را نقض کرده و به حاکمیت این کشور تجاوز کرده بود، ساقط کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان چند روز پیش نیز گفته بود دشمنی آمریکا و دونالد ترامپ به شکل خاص در این مرحله دور از تصور ما نبود.

حامد کاویانپور ، فردوسی پور را تهدید کرد

حامد کاویانپور به دنبال اعتراض علی کریمی به فردوسی پور برای نپرداختن به موضوع کی روش و برخی اتفاقات فوتبالی در پست اینستاگرامی اعلام کرد بزودی در مورد عادل فردوسی پور و رابطه اش با او حرف های زیادی برای گفتن دارد و این موضوع را علنی خواهد کرد.

این در حالی است که در روزهای اخیر هجمه انتقادات علیه کی روش در فضای رسانه ای زیاد است و او را متهم به بی تفاوتی در آماده سازی تیم ملی فوتبال کرده اند.

کی روش چندی قبل در همایش یکی از بانک های خصوصی ایران حاضر شد و سخنرانی کرد اما هنوز بازی های لیگ برتر فوتبال را از نزدیک ندیده است.

حامد کاویانپور ، فردوسی پور را تهدید کرد

 

22 بهمن در پایتخت تماشایی شد+ فیلم و تصاویر

سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد.

سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه (۱۹ بهمن ماه) در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش، ایام‌الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را مایه‌ی قوام و استحکام نظام دانستند و تأکید کردند: امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.

http://javaninews.ir 

خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مناسبتی است تا هر سال مردم سراسر کشورمان یکصدا شوند تا بازهم حماسه ای دیگر بیافرینند.حماسه ای که هر سال پر شورتر از سال قبل برگزار می شود.شوری که نشانگر اتحاد ملت شجاع ایران اسلامی است. اتحادی که هیچ گاه از بین نرفته بلکه در کشاکش زمان محکم تر شده است.

 بوشهری‌ها دوباره حماسه آفریدند+تصاویر 

 خروش انقلابی مردم در سراسر ایران

http://javaninews.ir 

نیم نگاهی به دستاوردهای اقتصادی ایران طی چهار دهه اخیر/

نیم نگاهی به دستاوردهای اقتصادی ایران طی چهار دهه اخیر/از ارتقای سطح رفاه مردم تا توسعه صنعتی کشور  توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته گسترده است و  ارزیابی آن در قالب یک گزارش نمی‌گنجد؛ دستیابی به موفقیت های گوناگون در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی در سایه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش و ایستادگی ملت ایران  آنچنان برجسته است که بعد از گذشت 40 سال، ایران اسلامی را به الگویی قابل توجه در میان کشورهای منطقه تبدیل کرده و کم نیستند کشورهایی که تلاش می‌کنند با ایستادگی و مقاومت و حرکت در مسیری مشابه آنچه که ایران انتخاب کرده،به دستاوردهای هر چه بیشتری نائل شوند و به نوعی تراز و سطح خود را ارتقا بخشند.

با توجه به فرا رسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و عنوان سال جاری ( اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال )،تلاش می شود با نگاهی اقتصادی،دستاوردهای ایران اسلامی در عرصه مذکور ، با جزئیات هر چه بیشتری مورد واکاوی قرار گیرد.

  http://javaninews.ir 

حضور مقامات کشوری و لشکری در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن +تصاویر

این رویداد مهم‌ترین اتفاق ایران اسلامی است، از این رو جمع کثیری از مردم اعم از افرادعادی تا سیاسیون و هنرمندان در راهپیمایی عظیم 22 بهمن به این مناسبت شرکت می‌کنند. و همه با هم و دست در دست هم یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند تا به تمام دنیا یک بار دیگر این اتحاد و همبستگی را نشان دهند. در ادامه تصاویری از حضور چهره‌ها در این راهپیمایی در کنار مردم ارائه شده است. 

حضور چهره‌ها و سیاسیون در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

سردار قاسم سلیمانی

اعتراض مان نباید باعث ویرانی ایران مان گردد.

پُشت مرزهای شرقی کشور، ‌ده‌ها گروه مسلح تروریستی متخاصم – ضدایرانی، ازImage result for ‫گروههای تکفیری کنار مرز‬‎

جمله : القاعده، طالبان، جندلله،‌ جیش‌العدل، جیش محمد، شبکه حقانی، حرکت انصار، اتحاد الجهادی الاسلامی و غیره – با هزاران نیرو مستقر هستند. – در کنار آن‌ها – به مدد دلارهای عربستان سعودی – زنجیره‌ای از مدارس وهابی در «مناطق قبیله‌ای فدرآل پاکستان» و نواحی مرزی ایران تاسیس شده که سال‌هاست – با هدف مشخص «شیعه کُشی» – هزاران کودک و نوجوان محروم این مناطق را شستشوی مغزی می‌دهند، آلوده به تنفر و کینهٔ فرقه‌ای می‌کنند و برای «جهاد با رافضی‌‌ها(شیعیان)» آماده می‌سازند. – پُشت مرزهای غربی کشور نیز – از شمال تا جنوب – صدها تشکُل‌ سیّال و سلول‌ تروریسیِ فعال و خفته وجود دارد

http://javaninews.ir  

ساخت ایران| سلاح ضدبالگرد رعد + عکس

سامانه ضد بالگرد رعد

  امروزه سامانه‌های مختلفی برای مقابله با انواع بالگردها به خصوص بالگردهای هجومی که نقش موثری در پشتیبانی از عملیات نیروهای زمینی دارند، طراحی و به کارگیری شده‌ است.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران هم طی سال‌های اخیر، با توجه به تهدیدات متصور علیه کشور، موفق به ساخت انواع سامانه‌های ضد بالگرد شده و پیشرفت‌های خوبی هم در این زمینه داشته است.

بازآماد ۲ فروند جنگنده و یک فروند هواپیمای آموزشی توسط نهاجا

  به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد جعفر تک فرمانده پایگاه شهید بابایی در مراسم رونمایی از هواپیماهای بازآماد شده گفت: با اورهال سه فروند هواپیمای اف14، اف 7و پی سی 7 ، ظرفیت عملیاتی پایگاه هوایی افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه دشمن گمان می‌کرد با تحریم‌هایی که به زعم خودش فلج کننده است، می‌تواند بخشی از توان دفاعی ما را زمین‌گیر کند افزود:  غیرت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروی هوایی در این پایگاه و سایر پایگاه‌های هوایی نشان داد این تحریم‌ها بی‌نتیجه است.

فرمانده پایگاه شهید بابایی اضافه کرد: تلاش برای اورهال پرنده‌های زمین‌گیر شده براساس منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و ضرورت حفظ بیت‌المال در دستور کار قرار دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: نهاجا در کمک به جبهه مقاومت حضوری فعال دارد

حسن شاه صفی

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح   (پنج‌شنبه) و همزمان با سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی در 19 بهمن سال 1357 با امام (ره)، با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قررگاه پدافند هوایی ارتش دیدار کردند.

http://javaninews.ir 

هدف آمریکا از حمله به نیروهای طرفدار سوریه چه بود؟

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» در تحلیلی نوشته است: پنتاگون تهدید خود برای استفاده از توان نظامی علیه دولت سوریه را عملی کرد. مقامات دمشق روز پنجشنبه اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا چندین بار نیروهای طرفدار “بشار اسد” در استان دیرالزور را هدف حملات خود قرار دادند که در نتیجه آن تعداد زیادی از این نیروها کشته شدند. رهبران سوریه این اقدام آمریکا را جنایت جنگی نامیدند.سرباز آمریکایی

مقامات نظامی آمریکایی این حمله را پاسخ به حملات نیروهای دولتی سوریه به ستاد فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) دانستند که در زمان حمله مشاورین نظامی و افسران اطلاعاتی آمریکایی نیز در آنجا حضور داشتند. حمله آمریکا به دیرالزور کاملا تحریک آمیز و تهاجمی بود به نظر می‌رسد که حمله روز گذشته آمریکا، آشکارا اقدامی تحریک آمیز است، بخصوص آنکه نیروهای آمریکایی بطور غیرقانونی در سوریه حضور داشته و دمشق آنها را اشغالگر می داند. هرچند رسانه های آمریکایی اصلا به این نکته توجهی نداشته  و اعلام کردند: «پنتاگون قواعد بازی با روسیه در مورد سوریه را رعایت کرده و قبل از این حمله، نظامیان روسی را در جریان تصمیم خود قرار داده بود.» البته مسلما نمی توان این بمب باران را طبق ادعای آمریکایی‌ها «حمله تدافعی» دانست، برای اینکه اولا این حمله به منطقه تحت کنترل روسیه-سوریه و بدور از خطوط تماس درگیری‌ها صورت گرفت و در ثانی، بر اساس اطلاعات رسانه‌های آمریکایی، این حملات چنان سنگین بود که باعث کشته شدن بیش از یک صد نظامی طرفدار بشار اسد شد. البته بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در نتیجه این بمب باران تنها ۲۵ نیروی طرفدار سوریه زخمی یا کشته شده اند.

http://javaninews.ir  

تحولات سوریه | ارتش در آستانه کسب یک دستاورد بزرگ؛

 در شمال سوریه، عملیات نیروهای ارتش سوریه و متحدان علیه گروه‌های تروریستی محاصره شده در  منطقه‌ای در امتداد حومه‌های حماه، ادلب و حلب در مراحل پایانی خود قرار دارد و تنها چند روز بیشتر تا تحقق یک دستاورد میدانی مهم از سوی نیروهای متحد باقی نمانده است، دستاوردی که به امن شدن منطقه‌ای که نیروها در حومه جنوب شرقی ادلب حضور دارند،‌کمک خواهد کرد.

http://javaninews.ir 

کمپین بزرگ فعالان عرب علیه «آل‌سعود» + تصاویر

کمپین بزرگی علیه آل‌سعود از سوی فعالان عرب در فضای مجازی به‌راه افتاده و هدف از آن افشای تاریخ آل‌سعود در زمینه ظلم و کشتار و خیانت اعلام شده است، فعالان کشورهای مختلف عربی با ایجاد هشتگ‌هایی از جمله آل‌سعود خاندان فاسد فراخوان داده‌اند. 

کمپین ضد شجره خبیثه

مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم حضرت زینب(س)+تصاویر اختصاصی

مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب در حرم حضرت زینب(س)

  به‌مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران،‌ مراسم بزرگداشتی در حرم مطهر حضرت زینب(س) در منطقه زینبیه دمشق با حضور نماینده ولی فقیه در کشور سوریه و جواد ترک‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران و شماری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی برگزار شد.

http://javaninews.ir 

دشمن می‌خواهد مردم مأیوس شوند

مقدم‌فر: دشمن می‌خواهد مردم مأیوس شوند/ مسئولان با "بی‌عملی" و نخبگان با "بدقلمی" دشمن را یاری نکنند

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه، دشمن قصد مایوس کردن مردم را دارد، گفت: مسئولان هم نباید با بی اهمیتی و بی‌عزمی در حل مشکلات به طرح دشمن برای مایوس کردن مردم، دامن بزنند.

سخنرانی حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای مشاور فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت 9 دی

http://javaninews.ir 

ایران قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی شد

کشتی جام تختی 13

 سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی با حضور 15 کشور خارجی ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، گرجستان، مجارستان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، رومانی، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، اوکراین و نمایندگان کشورمان روزهای 19 و 20 بهمن ماه در سالن شهید پور شریفی شهر تبریز برگزار شد و در پایان تیم کشورمان با کسب 4 مدال طلا، 5 و نقره و 7 برنز به عنوان قهرمانی رسید.

 

دختر بزرگ صدام سکوتش را شکست

رغد صدام

  به نقل از یورونیوز، رغد، دختر بزرگ صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق که نامش در فهرست مهم‌ترین افراد تحت تعقیب دولت عراق ثبت شده است پس از سالها سکوتش را شکست.

رغد در مصاحبه تلفنی با العربیه در واکنش به درج شدن نامش در لیست افراد تحت تعقیب دولت عراق گفت:‌«در زمانی که عراق از اشغال رنج می برد آنها هیچ کار دیگری جز پرداختن به من ندارند.»

وی افزوده است که در دولت پدرش هیچ گونه منصبی نداشته است و از سال 2003 که از کشور خارج شده دیگر به عراق بازنگشته است.

رغد به اتفاق خواهرش رعنا و فرزندانشان در تابستان سال 2003 به اردن گریختند و اکنون در این کشور بسر می‌برند.

دختر ارشد صدام حسین همچنین گفته است که روزی از تمام کسانی که او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند شکایت خواهد کرد.

دولت اردن تاکنون به درخواست دولت عراق برای استرداد وی پاسخ منفی داده است و گفته است که استرداد او در مغایرت با سنت میهمان‌نوازی عربی است.

فهرستی که دولت عراق تحت عنوان افراد تحت تعقیب منتشر کرده شامل 60 نفر از مظنونان عضویت در گروه داعش، القاعده و حزب بعث عراق است.