فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

مهلت خرید سربازی فردا به پایان می‌رسد

مهلت خرید سربازی فردا به پایان می‌رسد

بر اساس قانون بودجه سال ۹۴، افرادی که بالای ۸ سال غیبت دارند، می‌توانند با پرداخت جریمه از خدمت سربازی معاف شوند.


بیشتر بخوانید؛ معافیت پزشکی حین خدمت سربازی چگونه است؟


 فردا روز پایانی این طرح است و مشمولان وظیفه‌ای که بیش از ۸ سال غیبت دارند، باید نسبت به ثبت نام و پرداخت یک قسط از جریمه خود اقدام کنند.

مشمولان سربازی باید تا فردا ثبت نام خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) انجام دهند، چراکه این قانون در سال آینده اجرا نخواهد شد.

گفتنی است؛ مشمولان می‌توانند طی ۱۲ قسط در سال ۹۸ مبالغ جریمه خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

ناوشکن‌های «دنـا» و «دماوند» سال ۹۸ به ناوگان نیروی‌ دریایی ارتش ملحق می‌شوند

ناوشکن دنا و دماوند سال آینده به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوندبه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امروز (یک‌شنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور این نیرو در پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر،با اشاره به حضور شبانه‌روزی نیروی دریایی ارتش در دریا‌های تحت حاکمیت کشور و دریا‌های مجاور، اظهار کرد: امنیت به صورت کامل و پایدار در این منطقه برقرار است و به واسطه حضور فرزندان این مرز و بوم در دریاها، هیچ‌گونه ناامنی وجود ندارد.

بیشتربخوانید: رزمایش‌های مشترک دریایی در دستور کار

اعلام آمادگی بیش از ۴ هزار دانشجو برای تحقق اهداف «گام دوم انقلاب» + لینک پیوستن به پویش

اعلام آمادگی بیش از ۴ هزار دانشجو برای تحقق اهداف «گام دوم انقلاب» + لینک پیوستن به پویش

بیش از ۴ هزار و ۲۷۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور با پیوستن به پویش بزرگ «دانشجویان کشور در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب» آمادگی خود را برای تحقق مطالبات و توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام کردند.

بنا بر این گزارش، این پویش روز گذشته به همت جمعی از دانشجویان راه‌اندازی شد و در این مدت یک روزه توانست بیش از ۴۰۰۰ هزار دانشجو را با خود همراه کند.

گفتنی است از همه دانشجویان که آینده سازی ایران اسلامی را سهم خود می‌دانند برای پیوستن به پویش دعوت شده است.

لازم به ذکر است، دانشجویان برای پیوستن به این پویش می‌توانند از طریق آدرس   https://telegram.me/game_dovom_bot اقدام کنند.


پهلوگیری ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

پهلوگیری ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس/ ناوگروه شصت و یکم عازم ماموریت شد

 به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم استقبال از ناوگروه ۶۰اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از

ناوشکن بایندر، ناو لجستکی لاوان و ناو لجستیکی بوشهر که بعد از گذشت ۵۲ روز و طی مسافت ۵۶۰۰ مایل دریایی و حضور در بنادر کلمبو کشور سریلانکا و مسقط کشور عمان به کشور بازگشت.

بیشتربخوانید:پهلوگیری ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

لحظه به هلاکت رسیدن یکی از تروریست‌های حمله نیوزیلند +فیلم

لحظه به هلاکت رسیدن یکی از تروریست‌های حمله تروریستی نیوزلند +فیلمروز گذشته وقوع جنایتی هولناک در نیوزیلند باعث شوکه شدنمسلمانان جهان شد. ظهر جمعه گذشته به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزیلندی از وقوع حمله‌ای مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند که در پی آن  نفر ۴۹ کشته و ۳۰ تن دیگر مجروح شدند.

مشاهده فیلملحظه به هلاکت رسیدن یکی از تروریست‌های حمله نیوزیلند 


چرا سلبریتی‌های ایرانی نمی‌گویند «من هم مسلمان نمازگزار هستم»؟

آنها که برای قربانیان یازده سپتامبر شمع روشن کردند، هیچکدام نمیگوید من هم مسلمان نمازگزار هستمدر پی حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند که قلب همه مسلمانان جهان را آزرده کرد، علی علیزاده تحلیگر مسائل سیاسی و کارشناس سابق بی‌بی‌سی فارسی مطلبی را در خصوص سکوت غرب‌زدگان در برابر این کشتار تروریستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

علیزاده در اینستاگرام نوشت:

«لیبرالها، سکولارها، روشنفکران همه خاموشند. آنها که برای قربانیان آمریکایی یازده سپتامبر شمع روشن کردند، که برای کاریکاتوریستهای هتاک فرانسه مقابل سفارتش جمع شدند و با بغض گفتند من شارلی ابدو هستم، حالا همه ساکت شده‌اند. هیچکدام نمی‌گوید من هم مسلمان نمازگزار هستم.

بیشتربخوانید:چرا سلبریتی‌های ایرانی نمی‌گویند «من هم مسلمان نمازگزار هستم»؟

«طرح نجوا» رونمایی شد.طرح نجوا چیست؟

«طرح نجوا» رونمایی شد

در جریان بازدید سردار محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا از مجموعه جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش، از طرح نجوا (نخبگان جوان ولایتمدار انقلابی) نهاجا در راستای ساخت نیروی هوایی تراز انقلاب رونمایی شد.

طبق این گزارش، طرح  نجوا، متشکل از نخبگان درون سازمانی و برون سازمانی در نیروی هوایی، در جهت طراحی آینده بهتر برای این نیرو و در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ساخت نیروی هوایی تراز انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

گفتنی است: یکی از اقدامات امیر خلبان نصیرزاده پس از فرماندهی در نهاجا تشکیل جلسات متعدد با نخبگان این نیرو است.

ضرورت تلاش جهادی برای نیل به اهداف تعیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب

بازدید سردار شیرازی از جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتشبه نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در مجموعه جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش از آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی این نیرو از جمله شبیه ساز ایلوشین، پهپاد کمان ۱۲ و سامانه بازدهی لیزری قطعات (LPS) بازدید کرد.

وی با ابراز خرسندی از حرکت شتابان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در مسیر روزآمدی تجهیزات، تولیدات این مجموعه را امیدوار کننده دانست.

بیشتربخوانید:ضرورت تلاش جهادی برای نیل به اهداف تعیین شده


اژدر والفجر با قابلیت‌های منحصر بفرد؛ از سامانه ضد فریب تا نابودی شناور‌های دریایی در چند ثانیه

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصهفناوری‌های Ù…نتشر نشود// اژدر والفجرنظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

بیشتربخوانید:از سامانه ضد فریب تا نابودی شناور‌های دریایی در چند ثانیه


جنگ اقتصادی دشمن را با موفقیت پشت سر گذاشتیم

1

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، ضمن تشکر و قدردانی از همه کارکنان این نیرو، گفت: در این یکسال گذشته توانستیم با موفقیت از جنگ پیچیده اقتصادی دشمن که در سال ۹۷ به اوج خود رسید، عبور کنیم.
وی افزود: به اعتقاد من جنگ اقتصادی اخیر که توامان با عملیات‌های روانی و سیاسی است و یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین جنگ‌ها حتی سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید:جنگ اقتصادی دشمن را با موفقیت پشت سر گذاشتیم

فرمانده کل ارتش دریافت نشان ذوالفقار را به سردار سلیمانی تبریک گفت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی اعطای نشان ذوالفقار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به سردار ÙØ±Ù…انده کل ارتش دریافت نشان ذوالفقار را به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی تبریک گفتسرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی را به وی تبریک گفت و آن را نشانه لیاقت و شایستگی آن سردار سرافراز سپاه اسلام دانست.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی

فرمانده محترم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ضمن ارج نهادن به همت و دلیرمردی رزمندگان غیور جبهه مقاومت و خلق حماسه ای تا ابد ماندگار در تاریخِ سرافرازی و عزت مسلمین و مستضعفین جهان که منجر به حفظ قلمرو امت اسلامی در برابر استکبار شد؛ اِعطای نشان ذوالفقار از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را به جنابعالی، فرماندهان و رزمندگان نیروی قدس، مجموعه ولایتمدار و جان‌ برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تبریک گفته و آن را نشانِ لیاقت جنابعالی و رضایت فرمانده و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله‌العالی) می دانم.

از خداوند متعال تداوم توفیق و سربلندی شما و کارکنان غیور و ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پناه ایزدمنان و در پرتو توجهات حضرت ولی عصر(عج) مسئلت می نمایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی


بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه قرار دادیم/ صفر تا صد تجهیزات دفاعی را خودمان می‌سازیم

حضور بشار اسد در ایران به معنای پشتیبانی جمهوری اسلامی از محور مقاومت است/بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه ما در نزاجا است/صفر تا صد تجهیزات دفاعی را می‌سازیمامیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم ملت ایران اظهار کرد: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری سرلوحه عملکرد ما در نیروی زمینی است.

وی ادامه داد: تمام توان جوانان و کارکنان نیروی زمینی را بسیج کردیم که بتوانیم با معرفت گام دوم را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، جهادی و عرصه‌هایی که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند برنامه ریزی کنیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این بیانیه چراغ راه گام دوم انقلاب اسلامی است،  افزود: انقلاب اسلامی ۴۰ سال محکم با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری روی پای خود ایستاده و در نیروی زمینی تمام توانمان را در مسیری که فرمانده معظم کل قوا تبیین فرمودند بسیج کرده ایم تا موثر واقع شویم.

بیشتربخوانید:بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه قرار دادیم

تازه‌ترین خبر رئیس مجلس از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق

نمایندگان مترصد ارائه ایرادات شورای نگهبان برای بررسی در تلفیق بودجه باشند/ منظور از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق همان تعیین چارچوب برای دولت بوده است

علی لاریجانی رئیس مجلس در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اسفند ماه) بعد از اتمام بررسی و اصلاح ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور خطاب به نمایندگان، گفت: از نظر ترتیبات ابتدا باید معاونت قوانین نظرات مجلس را درباره بودجه تدوین کرده و سپس به شورای نگهبان ارسال کند.

همچنین لاریجانی در ادامه خطاب به پورمحمدی معاون نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: تصمیمی که مجلس برای حقوق گرفت القاعده همان افزایش ۴۰۰ هزار تومانی جزئی از ضریب محسوب می‌شود و مقصود مجلس همین بوده است، زیرا قرار بود ۲۰ درصد اضافه را به عنوان ضریب برای افزایش حقوقمشخص کند.

بیشتربخوانید:تازه‌ترین خبر رئیس مجلس از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق

ابزارک نمایندگان مترصد ارائه ایرادات شورای نگهبان برای بررسی در تلفیق بودجه باشند/ منظور از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق همان تعیین چارچوب برای دولت بوده است تصویر

ازکارکنان نمونه سال97 ستادارتش تجلیل شد.

کارکنان نمونه ارتش تجلیل شدندبه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، در این مراسم با اشاره به جایگاه ممتاز و مهم ستاد ارتش به عنوان عالی‌ترین حوزه سیاستگذاری و تصمیم سازی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران،

از تلاش‌های کلیه فرماندهان و کارکنان ستاد آجا که در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، خط و مش‌های ترسیم شده از سوی هیات رئیسه ارتش و نیل به اهداف راهبردی و ماموریت‌های ابلاغی در طول سال ۱۳۹۷ فعالیت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

بیشتربخوانید:ازکارکنان نمونه سال۹۷ ستادارتش تجلیل شد.


۱۹ ایراد بودجه‌ای شورای نگهبان به مجلس ارسال شد/ شورا ایرادی به افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی نگرفته است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین بررسی‌های لایحه بودجه سال ۹۸ در این شورا گفت:

شورای نگهبان با توجه به آن که از سه‌شنبه هفته گذشته جلساتی را به صورت فوق‌العاده تا اذان مغرب پنج‌شنبه و در چند نوبت

کدخدایی

 لایحه بودجه را بررسی کرد، امروز صبح نظر غیررسمی خود را برای مجلس ارسال کرد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در قالب ۱۹ بند ایرادات خود را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است، بیان کرد:

بیشتر بخونید:۱۹ ایراد بودجه‌ای شورای نگهبان به مجلس ارسال شد

جهش دکترین نظامی ایران در مقابله با تهدیدات

از بحث های امنیتی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس تا عبور مقادیر سنگین نفت و مشتقات گاز، همه و همه دست به دست هم داده تا این منطقه را همیشه در صدر توجه بازیگران منطقه ای و جهانی قرار دهد.

سپاه این بار از زیر آب به سراغ بیگانگان چشم آبی می‌رود/ «نهنگ» یا «فاتح»؛ اولین نشانه از تغییر دکترین در مقابله با تهدیدات کدام است؟ +عکس

زیردریایی و جنگ زیر سطحی از آن مباحث بسیار پیچیده، زمان و هزینه بر است که بسیاری از کشورهای جهان اصولاً سعی می کنند خیلی خود را وارد آن نکنند.

بیشتر بخوانید:جهش دکترین نظامی ایران در مقابله با تهدیدات

تایید لایحه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان از سوی شورای نگهبان

حمیدرضا حاجی‌بابایی از بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۹۸ در شورای نگهبان خبر داد.

تایید لایحه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان از سوی شوریا نگهبان
وی افزود: شورای نگهبان هیچ ایرادی به تبصره ۱۲ نگرفته است و تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۹۸ در مورد افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان لشکری و کشوری دولت از سوی شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:تایید لایحه افزایش حقوق  ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان

دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل برای مشمولان سربازی چه شرایطی دارد؟

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی، در رابطه بامعافیت پزشکی حین تحصیل سوالاتی دارند که در این گزارش به آن‌ها پاسخ داده شده است.

بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، طبق ماده ۱۰ آیین نامه، رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولانی که برابر قانون و آیین نامه اجرایی مربوط به تحصیل اشتغال داشته و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، پس از فراغت از تحصیل یا ترک تحصیل یا اخراج به عمل خواهد آمد، مگر در خصوص نقص عضو یا بیمار‌هایی که بر اساس ضوابط آیین نامه و پیوست آن، مقطع تحصیلی در آن اثر نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:دریافت معافیت پزشکی  حین تحصیل چه شرایطی دارد؟

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به رئیس جدید قوه قضائیه

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در پیامی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جدید قوه قضائیه، انتصاب وی را تبریک گفت.

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به رئیس جدید قوه قضائیهدر این پیام آمده است: انتصاب شایسته جنابعالی به ریاست قوه قضاییه را که نشان از اعتماد رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) به حضرتعالی دارد، تبریک عرض می‌کنم. ان‌شالله در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در سایه علم و فقاهت و تجربه گرانقدرتان شاهد پیشرفت‌های زیبنده نظام جمهوری اسلامی باشیم. اینجانب موفقیت و بهروزی برای حضرتعالی و همکاران پرتلاشتان را در این سنگر مهم و خطیر از خداوند منان آرزومندم.

اولین واکنش به خبر "پرتاب لنگه کفش به رئیس جمهور"

علی‌اصغر احمدی معاون دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به خبر پرتاب لنگ کفش به سوی رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: من از اول تا آخر این‌جلسه حضور داشتم و چنین ادعایی دروغ محض است. این ادعا دروغ شاخدار سال ۹۷ محسوب می‌شود.

اولین واکنش به خبر پرتاب لنگه کفش به رئیس جمهور در گیلان
گفتنی است برخی کانال‌های تلگرامی، خبری مبنی بر پرتاب لنگه کفش به سوی رئیس جمهور منتشر کرده بودند که در این خبر ادعا شده بود تمامی دوربین‌ افراد حاضر در محل جمع آوری و تصاویر مرتبط به این صحنه نیز پاک شده است.

راهیان نور موجب افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج‎شنبه ۱۶ اسفند در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور با بیان اینکه آمادگی لازم برایراهیان نور موجب افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است برگزاری راهیان نور را داریم، اظهار کرد: خوشبختانه در یادمان‌هایی که تحت نظر ارتش است کارهای خوبی انجام شده است‌.

راهیان نور موجب افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی است

عملیات‌های دفاع مقدس در ۲۳ یادمان شهدا شبیه‌سازی می‌شوند

حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی دفع شد

بامداد روز گذشته یک فروند کشتی نفتکش ایرانی که مورد تعرض ۱۱ فروند قایق دزدان دریایی در محدوده 

حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی دفع شد

تنگه باب المندق در خلیج عدن قرار گرفته بود با اقدام به موقع تیم تکاوران محافظ کشتی‌های تجاری مستقر در شصتمین ناو گروه نیروی دریایی از دست دزدان دریای نجات یافت

از سربازان خمینی تا سربازان خامنه‌ای/ در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ + موشن گرافیک

از سربازان خمینی تا  سربازان خامنه‌ای /

از سربازان خمینی تا سربازان خامنه‌ای/ در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ + موشن گرافیکموشن گرافیک جذابی از تغییر معادلات منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنید.

این موشن گرافیک "از سربازان خمینی تا سربازان خامنه‌ای/ در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟" نام دارد.

بیشتر بخوانید:در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ + موشن گرافیک

عملیات‌های دفاع مقدس در ۲۳ یادمان شهدا شبیه‌سازی می‌شوند

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج‌شنبه ۱۶ اسفند  در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور با بیان اینکه عمده فعالیت‌های راهیان نور در ارتش بر عهده نیروی زمینی است، اظهار کرد: هم‌اکنون نیروهایی در مراکز یادمانی مشغول سرویس‌دهی به زائران راهیان نور هستند.

عملیات‌های دفاع مقدس در ۲۳ یادمان شهدا شبیه‌سازی می‌شوندفرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در یادمان‌های جنوب و غرب کشور اقدامات لازم صورت گرفته است، گفت: در ۲۳ یادمان شهدا عملیات‌های دفاع مقدس شبیه‌سازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به ریاست قوه‌ قضائیه منصوب شد

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب شد
رهبر انقلاب اسلامی در این حکم با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی ایشان در قوه قضائیه و آشنایی کامل با همه زوایای آن، به عنوان دلایل این انتخاب یاد، و در ادامه هشت توصیه مهم خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

ادامه مطلب

سقف تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافت

به نقل از بانک مرکزی، گزارش معاونت اقتصادی بانک مرکزی با موضوع آخرین تحولات شاخص‌های بخش مسکن و راهکار‌های تقویت تأمین مالی این بخش در جلسه مورخ ۱۴ اسفندماه سال جاری شورای پول و اعتبار مطرح و اعضای شورا در راستای کمک 

به تداوم رونق بخش مسکن در گام اول با پیشنهاد «افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن با قابلیت تبدیل به فروش اقساطی در بانک‌های تجاری و بانک مسکن» به شرح ذیل موافقت کردند:

ادامه مطلب

رونمایی از چشم‌های تیز پدافند هوایی ارتش + فیلم

رادار معین ۴۰ یک سامانه راداری با قابلیت کشف اهداف در محیط شهری است که توسط سازمان جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری طراحی و تولید شده است.

این سامانه قابلیت کشف و اهداف ریز پرنده و موشک‌های کروز را در محیط‌های شهری و پیرامون آن‌ها دارد. معین ۴۰ در واقع به رادار غیر فعال و پنهان نیز مشهور است به عبارت دیگر هیچ یک از هواپیما‌ها و نیز سامانه‌های جمع اوری اطلاعات دشمن، ​ قادر به کشف این رادار نیستند. معین­ ۴۰ در دنیا کم نظیر است و تکنولوژی ساخت آن در منطقه کم نظیر­است. 

در ادامه، فیلم این برنامه را نیز مشاهده می‌کنید:

ناگفته‌هایی فرمانده هوانیروز ارتش/ماجرای شنیدنی "معجزه قرن" در عملیات والفجر ۸/

هوانیروز  مخفف هواپیمایی نیروی زمینی ارتش است. این یگان در تمام صحنه‌های عملیات‌ها به عنوان  پشتیبان  رزمندگان در دوران دفاع مقدس به صورت یک نیروی متحرک، واکنش سریع و دست بلند فرماندهان در مناطق عملیاتی نقش آفرینی کرده و نقش محوری در عملیات‌ها داشته است. این نیرو در روز‌هایی که ممکن است یاس و ناامیدی در کشور ایجاد شود، قوت قلبی برای مردم و نقطه اتکایی برای آنهاست.

منتشر نشود /// مصاحبه تفصیلی


.ماجرای شنیدنی "معجزه قرن" در عملیات والفجر ۸

امیر سرلشکر موسوی با جمعی از بازنشستگان ارتش دیدار کرد

امیر سرلشکر موسوی با جمعی از بازنشستگان ارتش دیدار کردبه نقل از روابط عمومی ارتش؛ در ادامه سلسله دیدار‌های فرمانده کل ارتش با اقشار مختلف آجا، چهارمین نشست صمیمی هم اندیشی امیر سرلشکر موسوی با تعدادی از پیشکسوتان و بازنشستگان نیروی زمینی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) برگزار شد.
امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر مفید بودن تداوم برگزاری این نشست‌ها در رده‌های مختلف و استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده در این دیدار، ضمن تبیین اهداف و راهبرد‌های ارتش در حوزه‌های گوناگون، در مورد موضوعات مطرح شده از سوی پیشکسوتان با آن‌ها تبادل نظر و گفتگو کرد.

وی بازنشستگان را گنجینه‌های ارزشمند دانست و بر بهره گیری از تجربه پیشکسوتان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.


امیر سرلشکر موسوی بازنشستگان ارتش

مرزهای کشور در امنیت کامل است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتشجمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه ۹ اسفندماه در حاشیه افتتاح سالن تیراندازی مرکز آموزشی جواد الائمه اظهار کرد: حضور ما به معنی وجود خطر خاصی در مرز‌ها نیست و مرز‌ها کاملا در کنترل کامل است، چون مرز‌های کشور با کمک سامانه‌های رایانه‌ای و اپتیکی کنترل می‌شود و هر آنچه را که در مرز اتفاق می‌افتد، در مرکز کشور می‌بینیم و رصد می‌کنیم.

مرزهای کشور در امنیت کامل استوی با اشاره به حضور  نیروی زمینی ارتش در مرز‌های شرقی کشور گفت: پیش از این در مرز‌های غربی مستقر بودیم و از چهار ماه پیش نیز در مرز‌های شرق نیز مسقر شده ایم و برای کنترل این مرز‌ها نیز از سامانه‌ها و دوربین‌های پیشرفته استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد:  نیروی زمینی ارتش به منظور کنترل مرز‌های خود از انواع پهپاد ها، کوادکوبتر و بالن‌ها استفاده می‌کند.

مرزهای کشور در امنیت کامل است

رونمایی از جدیدترین پهپاد ایرانی

با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش اولین مرکز عمردهی سازه‌های هوایی با فناوری لیزری LSP و خط تولید پهپاد کمان-۱۲ در جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش افتتاح شد.

رونمایی از جدیدترین پهباد ایرانی/ افتتاح مرکز عمردهی سازه‌های هواییپهپاد کمان-۱۲ با برد هزار کیلومتر قابلیت انجام عملیات رزمی با موشک‌های نقطه زن و همچنین جنگ الکترونیک و شناسایی را دارد. برد موشک اخگر که بر روی پهپاد نصب می‌شود، ۳۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید:رونمایی از جدیدترین پهپاد ایرانی

امروز دشمن از راه فضای مجازی وارد شده است

امروز دشمن از راه فضای مجازی وارد شده است

امیر سرتیپ دوم خلبان حبیبی مدیر ترابری هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره سرداران و شهدای دهستان سولقان تهران گفت: برای استمرار راه انقلاب، شهدا و تحویل این نهضت به صاحب اصلی آن باید هوشیارتر و بیدارتر از گذشته بود و در این مسیر باید به نسل جوان و آینده سازان توجه جدی داشت.

بیشتر بخوانید:امروز دشمن فضای مجازی

صبح دوشنبه بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه با حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار کرد. اخبار این دیدار برای مدتی در صدر اخبار بین‌المللی قرار گرفت.

به همین مناسبت خاطره‌ای از سردار اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثاراللّه تهران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره وعده تحقق‌یافته رهبر معظم انقلاب به سیدحسن نصراللّه دبیر کل حزب‌اللّه لبنان درباره بحران سوریه و حکومت بشار اسد منتشر شده است که در ادامه متن آن را می‌خوانید:

پاسخ رهبر انقلاب درباره وضعیت سوریه و بشار اسد که سیدحسن نصرالله را دلگرم کرد

 

ماجرای هواپیما ربایی منافقین در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی چه بود؟

سازمان مجاهدین خلق(منافقین) دقیقا از روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، برنامه تصرف کلیت حکومت به هر طریق ممکن را در دستور کار خود داشت.

سازمان منافقین از یک‌سو بر حمایت‌های مردمی و آمادگی میلیشیا و گستردگی پایگاه اجتماعی خویش اصرار داشت و این سازماندهی را مقوم مشروعیت رفتارش برای کسب «همه قدرت» تلقی می‌کرد و از سوی دیگر پدیده‌ای که چماقداری می‌خواند، حملات به دفاتر و ستادهای علنی خویش را معلول تضاد سازمان با ارتجاع قلمداد می‌کرد و اظهار می‌داشت که ارتجاع قصد ایزوله کردن نیروهای مترقی را دارد! لذا از اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب، سازمان مدام خطر جنگ‌های داخلی مانند لبنان و ویتنام را گوشزد می‌کرد و این هشدارها معنایی جز این نداشت که خود را یک طرف جنگ داخلی و طرف دیگر را ارتجاع یا همان خط امام می‌دانست.

ماجرای هواپیماربایی منافقین در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی چه بود؟

بیشتر بخوانید:ماجرای هواپیما ربایی منافقین

تصویری ویژه‌ از دیدار رهبر انقلاب و بشار اسد

صبح روز (دوشنبه) بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه با حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، رمز پیروزی سوریه و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن را استقامت رئیس‌جمهور و مردم سوریه و پافشاری آنان بر مقاومت خواندند و با تأکید بر لزوم مراقبت در مقابل توطئه‌های آینده خاطرنشان کردند:جمهوری اسلامی ایران، کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌کند.

بشار اسد در این دیدار با تجلیل از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از کشورش، جنگ سوریه را مشابه جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران دانست و گفت جمهوری اسلامی در این حادثه، فداکارانه در کنار سوریه بود و لازم است موفقیت کنونی را به رهبر انقلاب و همه ایرانیان تبریک بگوید و از آنان قدردانی کند.

در ادامه تصویر زیبایی از دیدار امروز رهبر انقلاب و بشار اسد مشاهده می‌کنید:

تصویری جذاب از دیدار بشار اسد و رهبر انقلاب +عکس

 

جنگنده فانتوم با شلیک موشک نصر، هدف دریایی را منهدم کرد

در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش ولایت ۹۷، در راستای پشتیبانی یگان‌های نیروی هوایی ارتش از شناور‌های سطحی نیروی دریایی، یک فروند جنگنده فانتوم نهاجا با شلیک موشک کروز هواپایه نصر توانست هدف مورد نظر را در دریا با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.

جنگنده فانتوم با شلیک موشک نصر، هدف دریایی را منهدم کردهمچنین بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش که اخیرا به سامانه شکار مین دریایی نیز مجهز شده اند اقدام به انهدام مین‌های افندی دشمن کردند.

رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ در آب‌های جنوب و جنوب شرق کشور از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند در حال اجراست.

عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریای ارتش

به نقل از روابط عمومی ارتش، در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت ۹۷، یگان‌های بالگردی هوادریای نیروی دریایی 

عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریای ارتش

ارتش در یک عملیات تهاجمی اقدام به انهدام اهداف دشمن فرضی در سطح دریا کردند.
این بالگرد‌ها در انواع مختلف از جمله بل ۲۱۲ با بکارگیری راکت انداز‌ها و تیربار‌های خود توانستد با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کنند.

بیشتر بخوانید : شلیک موفق موشک کروز از زیردریایی کلاس غدیر

بیشتر بخوانید : شلیک ۳ فروند موشک کروز قادر و قدیر و انهدام اهداف

بیشتر بخوانید :تجهیز زیردریایی فاتح به نسل جدید “موشک ضدکشتی نصر”

گیربکس ایرانی هواپیمای میگ ۲۹ تست عملیاتی شد

به نقل از روابط عمومی ارتش، همزمان با بازدید فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید فکوری تبریز، گیربکس بومی و کاملا ایرانی جنگنده میگ ۲۹ که با همت متخصصان جوان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده با موفقیت تست و به چرخه عملیاتی نیروی هوایی ملحق شد؛

گیربکس ایرانی هواپیمای میگ 29 تست عملیاتی شدبیشتر بخوانید:

گیربکس ایرانی هواپیمای میگ ۲۹ تست عملیاتی شد

نیروی هوایی رویای تسخیر ایران را بر باد داد

شلیک موشک کروز توسط هواناوهای نیروی دریایی ارتش

در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش ولایت ۹۷، هواناو‌های یکان هوادریا، در کنار انجام ماموریت‌های ذاتی خود یعنی حمل و نقل سریع نیرو‌ها در مناطق مختلف عملیاتی، اقدام به پرتاب موشک کروز سطح به سطح نیز کردند.

شلیک موشک کروز توسط هواناوهای نیروی دریایی ارتشاین موشک توانست هدف مورد نظر را در فاصله دور با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.

بیشتر بخوانید : شلیک موفق موشک کروز از زیردریایی کلاس غدیر

بیشتر بخوانید : شلیک ۳ فروند موشک کروز قادر و قدیر و انهدام اهداف

بیشتر بخوانید :تجهیز زیردریایی فاتح به نسل جدید “موشک ضدکشتی نصر”

بیشتر بخوانید :شلیک موشک کروز توسط هواناوهای نیروی دریایی ارتش

پرتاب موشک از زیر سطح برای نخستین بار اجرایی می شود

پرتاب موشک از زیر سطح برای نخستین بار اجرایی می شودامیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت:رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا (جمعه) به مدت سه روز در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون کیلومتر مربع در محدوده آب‌های تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال این اقیانوس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:پرتاب موشک از زیر سطح

بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه هوانیروز شهید آسیایی مسجد سلیمان

بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه هوانیروز شهید آسیایی و مرکز تعمیرات شهید فرخی نیا مسجد سلیمانامیر سرلشکر موسوی با حضور در پایگاه هوانیروز شهید آسیایی و مرکز تعمیرات شهید فرخی نیا مسجد سلیمان از بخش های مختلف این یکان ها بازدید کرد.

 در ادامه بازدید از یکان های ارتش در جنوب غرب کشور، صبح امروز با حضور در پایگاه هوانیروز شهید آسیایی مسجد سلیمان ، از قسمت های مختلف این پایگاه بازدید و آمادگی رزمی،تاکتیکی و عملیاتی این پایگاه را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتربخوانید:بازدید فرمانده کل ارتش

عصبانیت دشمن ناشی از موفقیت ما در منطقه است

عصبانیت دشمن ناشی از موفقت ما در منطقه است امیر سرتیپ محمدحسن نامی معاون پیشین وزیر دفاع و وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در همایش تخصصی بررسیتحولات ژئوپلیتیکی مرز‌های جمهوری اسلامی که در محل مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، گفت:جمهوری اسلامی ایران با ١۵ کشور همسایه است که ما با هشت کشور مرز آبی و با هفت کشور مرز خاکی داریم. ما با این آمار پس از روسیه و چین سومین کشور جهان هستیم البته این مسئله هم می‌تواند

بیشتر بخوانید:عصبانیت دشمن ناشی از موفقیت ما در منطقه است

نیرو‌های مسلح اجازه شکل گیری کانون‌های ناامنی پیرامون محیط امنیتی کشور را نمی‌دهند

آمریکایی‌ها تنها ناوهواپیمابر خود را از منطقه خارج کردند/ به فرمانده نیروی قدس افتخار می‌کنیم

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه مجموعه نیرو‌های مسلح باید از ظرفیت‌های ملی کشور استفاده کنند و اجازه شکل گیری کانون‌های ناامنی پیرامون محیط امنیتی کشور را ندهند، اظهار کرد: همانطور که ۴۰ سال پیش آمریکا و استکبار جهانی را از کشور بیرون راندیم، امروز هم در حال بیرون ریختن آن‌ها از منطقه هستیم و علت اصلی و بخش پیشرو آن فرمانده سپاه قدس است که به آن افتخار می‌کنیم.

بیشتربخوانید:آمریکا را به پشتوانه سپاه قدس از منطقه بیرون می‌رانیم

تعجب نشنال اینترست از ساخت زیردریایی فاتح

زیر دریایی

مجله «نشنال اینترست» در مقاله‌ای به بررسی ساخت اولین زیردریایی نیمه سنگین تولید داخل می‌پردازد. این بررسی به قلم «مارک اپیسکوس»، دستیار پژوهش مجله «نشنال اینترست» نوشته شده است و حاکی از بازتاب گسترده ساخت این زیر دریایی در جهان دارد.

بیشتر بخوانید:

زیردریایی «فاتح» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد+ تصاویر

رونمایی از زیردریایی پیشرفته فاتح

تجهیز زیردریایی فاتح به نسل جدید “موشک ضدکشتی نصر”

زره پوش ایرانی برای حفاظت از مرزها

 خودکفایی در عرصه تولید و تکیه بر توان داخلی از روز‌های آغازین انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های فناوری و پیشرفت کشور ​​​​به ​​ویژه در عرصه ارتقا توانمندینیرو‌های مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مدنظر قرار گرفت.

زره پوش ایرانی برای حفاظت از مرزها

 طی چهار دهه از عمر جمهوری اسلامی علی رغم تمامی تحریم‌ها و فشارها، تلاش‌ها و اقدامات قابل توجهی به منظور تامین امنیت و افزایش قدرت بازدارندگی کشور در منطقه پرآشوب غرب آسیا انجام شد که یکی از آن‌ها طراحی و تولید خودروی زرهی تمام ایرانی طوفان بود 

بیشتر بخوانید:زره پوش ایرانی برای حفاظت از مرزها

اعزام به خدمت سربازی مشمولان کارشناسی ارشد به تعویق افتاد

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به همزمانی آزمون سراسری دکترای تخصصی سال جاری با اعزام 

مشمولان در تاریخ اول اسفند ماه سال ۹۷، براساس هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سازمان وظیفه عمومی با مراکز آموزش نیرو‌های مسلح، این دسته از مشمولان می‌توانند پس از شرکت در آزمون سراسری دکترای تخصصی، روز شنبه مورخ ۹۷/۱۲/۴ به مراکز آموزش تعیین شده خود را معرفی کنند.

بازدید امیر سرلشکر موسوی از تیپ۳۹۲ زرهی دشت آزادگان نیروی زمینی ارتش

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش در جنوب 
بازدید امیر سرلشکر موسوی از تیپ۳۹۲ زرهی دشت آزادگان نیروی زمینی ارتش
غرب کشور، با حضور در تیپ ۳۹۲‌زرهی دشت آزادگان، آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ را مورد ارزیابی قرار داد.
امیر سرلشکر موسوی همچنین روند در حال ساخت ۲۵۲ واحد مسکونی سازمانی این تیپ را نیز مورد بررسی قرار داد.
فرمانده کل ارتش در ادامه با روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات این تیپ دیدار و گفتگو کرد.
در این بازدید امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرلشکر موسوی را همراهی می‌کرد.