فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

غنی‌سازی ۶۰ درصدی دسترنج احمدی روشن‌هاست؛ نه ...

 حجت نیکی ملکی، سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام طی توییتی نوشت: غنی سازی 60 درصدی دسترنج دانشمندان گمنامی است که با هزار و یک فشار داخلی و تهدید خارجی، گمنام مشغول جهاد در سنگر علم و فناوری هسته ای هستند.

غنی سازی ۶۰ درصدی دسترنج مصطفی احمدی روشن هاست؛ نه ...

غنی‌سازی ۶۰ درصدی دسترنج احمدی روشن‌هاست؛ نه ...

چرا مدافعان حقوق حیوانات فقط در عید قربان نگران می‌شوند؟

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏طبق رسم سنتی دانمارک هر ساله تعداد زیادی از نهنگ های پهلوسفید آتلانتیکی در جزایر فارو در دانمارک قتل عام میشوند!!

چرا مدافعان حقوق حیوانات فقط در عید قربان نگران میشوند؟

چون چشم آبی اروپایی هرکاری کنه جز فرهنگه اما شیعه شرقی از روی وحشیگری گوسفندان را ذبح کرده و به فقرا میدهد!؟

چرا مدافعان حقوق حیوانات فقط در عید قربان نگران می‌شوند؟

پس فردا است که آمار کرونا رو بندازن گردن مراسمات مذهبی!

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏طبق امار بیشترین میزان مبتلایان و فوت شدگان متعلق به تهرانه و مخصوصا مناطق شمال تهران!

طرح ترافیک ها به قوت خودش باقیه، مترو اتوبوس ها مملو ازجمعیته، پارک ها پاساژ ها باز ،سفرهای نوروزی و راه ترکیه هم باز بوده و کربلا و قم بسته! ولی پس فردا امار کرونا رو میندازن گردن مراسمات مذهبی!

پس فردا است که آمار کرونا رو بندازن گردن مراسمات مذهبی!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

ایران نباید به گذشته دورش بازگردد!

 یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ژنرال آیزنهاور(از روسای جمهور سابق آمریکا) گفته بود که گمان نمی‌کنم منطقه‌ای مهمتر از ایران روی نقشه جغرافیایی جهان وجود داشته باشد؛ ایران هم دارای نفت است و هم در چهار راه جهان واقع شده؛ ایران نباید به گذشته دورش( به عنوان یک ابر قدرت) بازگردد!

ایران نباید به گذشته دورش بازگردد!

ایران نباید به گذشته دورش بازگردد!

تجهیز بالگردهای ارتش به نسل جدید موشک‌های «شلیک کن- فراموش کن»/

مسئله مدرن سازی ناوگان بزرگ بالگردهای تهاجمی که در اختیار هوانیروز ارتش کشورمان قرار دارد یکی از مسائل مهم و با اولویت بالا در سالهای اخیر بوده و تا به امروز چندین دستاورد و حرکت مهم در این زمینه انجام شده است. کلیت پروژه های مد نظر بر اساس طرح اصلی موسوم به بالگردهای طوفان است که بحث هایی شامل نصب سیستم های هدف گیری و شناسایی اپتیکی ، عینک دید در شب برای خلبان و تسلیحات جدید برای بالگرد را شامل می شود.

تجهیز بالگردهای ارتش به نسل جدید موشک‌های «شلیک کن- فراموش کن»/ بازگشت «شفق» با برد بیشتر و کلاهک جنگی متنوع‌تر +عکس

بالگرد کبری هوانیروز مجهز به موشک ضد زره شفق

پیام فرمانده کل ارتش در پی شهادت شهید سردار حجازی

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، شهادت سردار جانباز سرتیپ پاسدار سید محمدحسین زاده حجازی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:  ادامه مطلب ...

دریادار خانزادی از منطقه سوم «نداجا» بازدید کرد

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یگان‌های مختلف منطقه سوم این نیرو مستقر در شهرستان کنارک، بازدید کرد.

وی در جمع فرماندهان گفت: امروز رشد و پیشرفت چشمگیر نیروی دریایی به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار در راستای منویات فرماندهی کل قوا انجام می‌شود و در این راستا برای اعتلا و عزت ایران اسلامی با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  ادامه مطلب ...

نیمی از موفقیت‌های ارتش حاصل صبر مومنانه همسران آنهاست

 امیرسرتیپ دوم شاهین تقی خانی در مصاحبه با برنامه «رویداد»رادیو گفت‌وگو با اشاره به تاکید رهبر بر حفظ آمادگی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ایشان تاکید دارند که باید بر اساس نیاز‌های زمانی و مکانی و نوع تهدیداتی که کشور را نشانه گرفته است، آمادگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مورد مذکور در تمام دیدار‌ها مورد تاکید قرار می‌گیرد، افزود: ایشان تاکید دارند که باید روز به روز آمادگی‌های رزمی خود را افزایش دهیم.  ادامه مطلب ...

نتیجه بازی استقلال و الشرطه

تیم های فوتبال استقلال ایران و الشرطه عراق در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بامداد امروز (دوشنبه) به مصاف هم رفتند که در پایان آبی های ایران موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند.

در این دیدار محمد نادری، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته گل های استقلال را به ثمر رساندند.

رژه خودرویی ۲۹ فروردین ارتش برگزار شد

مراسم روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت پیام فرماندهی معظم کل قوا برگزار شد.

در این مراسم امیر سرلشکر سید عبدالرحیم فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرماند نیروی دریایی ارتش و دیگر فرماندهان و مسئولان حضور دارند.

بنا بر این گزارش در این مراسم یگان‌های پهپادی، محمول و خود رویی ارتش از مقابل جایگاه رژه رفتند.

#ارتش

یمن چگونه مشت‌هایش را بر دهان خدایگان پترودلار می‌کوبد؟ +عکس

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: چرا فقیرترین کشور عربی (از نظر پول) در هفتمین سال جنگ با ثروتمندترین کشور بدوی، مشغول کوبیدن مشت هایش بر دهان خدایگان پترودلار است؟

یمن چگونه مشت‌هایش را بر دهان خدایگان پترودلار می‌کوبد؟ +عکس

عزم جدی برای برقراری آرامش به سبک آمریکا +عکس

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏همین یک عکس از تهران، مسکو، کاراکاس یا پکن کافیه تا کشور رو متهم به دیکتاتوری و سرکوب مردم آزادیخواه بکنند ولی چون آمریکاست میشه نشانه عزم جدی دولت در برقراری نظم و آرامش مردم در مقابل اوباش و غارتگران.

عزم جدی برای برقراری آرامش به سبک آمریکا +عکس

رهبر انقلاب: پیشنهادهای آمریکا حتی قابل نگاه کردن هم نیست

صفحه توییتر منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به نقل از رهبر انقلاب نوشت: ‏مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که حق با ایران است اما در مقام تصمیم‌گیری تابع آمریکا هستند و هیچ استقلالی ندارند.

آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند غالبا پیشنهادهای متکبرانه و تحقیرآمیزی است که قابل نگاه کردن حتی نیست.

رهبر انقلاب: پیشنهادهای آمریکا حتی قابل نگاه کردن هم نیست

مقاومت مقصران پیک چهارم کرونا در برابر اشتباه خود

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در توییتر نوشت: ‏قاعدتا کسانی که باعث ‎پیک چهارم شدند هنوز هم قائل به این نیستند که مرتکب اشتباهی شده‌اند.

مقاومت مقصران پیک چهارم کرونا در برابر اشتباه خود

علت حمله سربازهای مجازی روحانی به وزارت بهداشت

 یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏نشونه‌ای روشن‌تر از اظهار نظر مهراب قاسمخانی می‌خواستید که متوجه بشید حمله‌ی سرباز خبرنگارها و سربازهای مجازی روحانی به وزارت بهداشت پروژه است؟

مساله هم فقط پوله. صف طویلی از واردکننده‌ها می‌خوان که بدون طی مسیر آزمایش ایمنی و اثربخشی واکسن دست به واردات بزنن و نمکی مانع‌شونه.

علت حمله سربازهای مجازی روحانی به وزارت بهداشت

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

ارتش در صحنه و آماده انجام مأموریت است، آمادگی‌ها را تا سر حد نیاز افزایش دهید

فرمانده معظم کل قوا به‌مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، پیامی صادر کردند.رهبر انقلاب نمایه

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

«امیر سرلشکر سیّد عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام من را به همه‌ی کارکنان عزیز ارتش و خانواده‌های محترمشان برسانید. امروز ارتش در صحنه و آماده‌ی انجام مأموریت است. این آمادگی‌ها را همچنان تا سر حد نیاز افزایش بدهید و نقش‌آفرینی کنید.»

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

جزئیات پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت

 فهیمی سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت تصریح کرد: نخستین بار توزیع سود سهام عدالت از طریق ساز و کار بازار سرمایه انجام شد و بر این اساس میزان سود سهام هر فرد و میزان سهم باقی مانده افراد محاسبه شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس ۵۰ درصد این سود در روز‌های پایانی سال گذشته پرداخت شد و پرداخت بقیه سود منوط به این است که شرکت‌ها سود خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت کنند که تلاش می‌کنیم در روز‌های آینده این کار انجام شود.

فهیمی گفت: ممکن است اشکالاتی در شماره حساب‌های اعلامی افراد وجود داشته یا اصلاح مشخصاتی داشته اند بنابراین هموطنانی که هنوز ۵۰ درصد اول را دریافت نکرده اند می‌توانند از طریق تماس با مرکز پیام سهام عدالت با شماره ۱۵۶۹ این موضوع را پیگیری کنند.

حسین عابدینی تحلیلگر و کارشناس مسائل بین الملل؛ با انتشار ویدئویی از حمله پهپادی به آرامکو، در توئیتر خود نوشت:

"شلیک پهپاد و موشک بالستیک یاران اویس قرن در یمن بسوی وارثان ابی لهب در سرزمین حجاز تماشایی است.
مقاومت ۷ ساله مردم یمن که جز خداوند یاوری ندارند بر تارک تاریخ خواهد درخشید.
این تصویر را دوستی فرستاده که گویا از ویرانی ناشی از حمله اخیر پهپادی به آرامکو است.

سیاسیون

اهدافی که امام خمینی (ره) برای نیرو‌های مسلح ترسیم کردند با فرماندهی رهبر انقلاب محقق شد

امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح و فرمانده اسبق لشکر ۲۳ تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، درباره فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام روز ۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش گفت: این روز یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی خود آن را در تاریخ ثبت کردند.

امیر سرتیپ پیمبری در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تا به روح پرفتوح امام خمینی (ره) درود بفرستم که در همه عرصه‌ها تصمیم‌های موثری داشتند، در حفظ ارتش نیز چنین عمل کردند. پس از امام خمینی (ره) هم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا به عنوان فرماندهی نیرو‌های مسلح در این عرصه نقش‌آفرینی موثری داشتند و با توجه به اهدافی که امام برای نیرو‌های مسلح ترسیم کرده با فرماندهی رهبر معظم انقلاب همه این اهداف محقق شده است.

#ارتش

پیام تبریک فرمانده نیروی قدس سپاه به مناسبت روز ارتش

 سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی پیامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز ارتش را تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:  ادامه مطلب ...

نشست هم‌افزایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه برگزار شد

 نشست هم افزایی فرماندهان دو نیروی دریایی ارتش و سپاه با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از معاونان و فرماندهان دو نیرو، در محل ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس برگزار شد.

در این نشست فرماندهان آخرین وضعیت آمادگی رزم و توان عملیات‌های دریایی در منطقه غرب آسیا را بررسی و بر ضرورت انتقال تجارب ارزنده و اطلاعات رزمی به یکدیگر، تاکید کردند.

ارزیابی آخرین وضعیت امنیتی منطقه و نیز بررسی طرح‌ها و برنامه‌های مقابله با هر گونه تهدید دشمن، از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این دیدار، تفاهم نامه آموزشی، اطلاعاتی و عملیاتی و ارتقا توان رزم بین فرماندهان دو نیرو به امضا رسید.

#ارتش

اطلاعیه وزارت دفاع درباره پهپاد سقوط کرده در اصفهان

روابط عمومی شرکت هسا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره پهپادی که امروز چهارشنبه ۲۵

 فروردین‌ماه در اصفهان سقوط کرده بود، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«صبح امروز یک فروند پهپاد کوچک علمی - آموزشی متعلق به یک شرکت دانش بنیان که با همکاری این صنایع در حال تست پروازی بوده است در هنگام انجام تست به دلیل نقص فنی و علیرغم فعال شدن سامانه بازیابی چتر، با کابل برق برخورد کرده و دچار آتش سوزی شده است.

این حادثه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.»

انتهای پیام/

دستاورد‌های آموزشی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی شد

 آیین رونمایی از دستاورد‌های آموزشی و افتتاح کتابخانه تخصصی و مرجع آیین‌نامه‌ها و متون آموزشی ارتش با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دریادار سیاری در این مراسم ضمن گرامیداشت روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تقدیر از تلاش‌های اثربخش فرماندهان، مسئولان، کارکنان و کادر فعال در حوزه تربیت و آموزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروزه آموزش در سازمان‌ها ابزاری کارآمد در رشد و پرورش منابع انسانی، تعدیل و هدایت رفتار‌ها و ارتقای کارایی و اثربخشی سازمان‌هاست و همه سازمان‌ها کم و بیش و به اشکال مختلف، به آن اهتمام می‌ورزند.

#ارتش

جناب روحانی! وادادگی شما در مقابل آمریکا نگران کننده است

احمد امیرابادی فراهانی نماینده مجلس در توییتر نوشت:

دوباره آقای دکتر ‎روحانی فرافکنی شروع کرد وگفت:

 چرا از ‎وین می ترسید؟ چرا نگرانید تحریم ها قبل از ‎انتخابات لغو شود؟

جناب روحانی کسی با لغو تحریم ها مخالف نیست اما سوءاستفاده شما از مذاکرات وین و وادادگی درمقابل آمریکا برای اهداف انتخاباتی نگران کننده است.

جناب روحانی! وادادگی شما در مقابل آمریکا نگران کننده است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

ارتش با تمامی امکانات درمانی خود در خدمت مردم است

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران  روز (سه‌شنبه) در نشست خبری  قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش اظهار کرد: همان‌گونه که در ۱۴ ماه گذشته ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه مقابله با کرونا، خدمت‌رسانی به مردم را با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی وظیفه خود دانسته است، در پیک چهارم شیوع کرونا نیز با تمامی امکانات درمانی خود در خدمت مردم عزیزمان هستیم.

وی ادامه داد: ارتش با توجه به مأموریت ذاتی خود که همان حفظ تمامیت ارضی کشور است، به‌طور دائم توان خود را افزایش می‌دهد تا در برابر تهدیدات روز جوابگو باشد؛ مأموریتی که تاکنون از عهده انجام آن به خوبی برآمده است.

#ارتش

نیروی پهپادی توانمندی‌های خود را در رژه ۲۹ فروردین به نمایش می‌گذارد

 امیر شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز ارتش اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ۲۹ فروردین وارد مرحله جدیدی از حیات خود شد، نقش بسیار سازنده و بی بدلیلی طی این ۴ دهه داشته است و بعد از جنگ تحمیلی شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی زمینی هستیم.  ادامه مطلب ...

پرورش افسر متعهد و در تراز انقلاب اسلامی نیازمند تلاش شبانه روزی است

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری ضمن دیدار با فرماندهان تیپ دانشجویان از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

وی خطاب به فرماندهان تیپ‌های دانشجویی، با بیان اینکه شما فرماندهان الگوی دانشجویان دانشگاه افسری هستید بیان کرد: گفتار، رفتار، تفکرات، تعصب، نوع پوشش، همیت قسمتی و امیدواری فرماندهان در اذهان دانشجویان به خاطر سپرده می‌شود و همیشه از آن در آینده یاد خواهند کرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به چرایی آموزش شبانه روزی دانشجویان در دانشگاه‌های افسری گفت: پرورش و تربیت افسرانی متعهد، متخصص، با انضباط و در تراز انقلاب که با عشق و علاقه دانشگاه افسری را انتخاب کرده اند، نیازمند تلاش، فعالیت و آموزش شبانه روزی است.

#ارتش

خلبانی که پس از ۲۲ سال پرواز به خانه‌اش بازگشت + تصاویر

امیر سرلشکر خلبان شهید اسدالله بربری از همان ابتدای جنگ تحمیلی در روز ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۵ تا ۱۸ روز پس از آنشهید اسدالله بربری مشغول نبرد با دشمن بعثی بود. سرانجام هنگامی که در یکی از ماموریت‌های خود عازم ماموریت بمباران پالایشگاه و تلمبه خانه نفتی کرکوک بود توسط پدافند هوایی دشمن بعثی مورد اصابت قرار گرفت. تا ۱۱ سال پس از آن روز خبری از اسدالله نبود تا اینکه ۷ خرداد ۱۳۷۰ نیروی هوایی ارتش به استناد مدارک یافت شده از او این خلبان را شهید اعلام کرد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی محل دفن پیکر پاک این شهید عزیز را در گورستان زبیر در موصل عراق اعلام کرده بود. اما پیکر او و چند خلبان دیگر در سال ۱۳۸۱ به وطن بازگشت و در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

#ارتش 

انتخاب روز ارتش حاصل دوراندیشی امام خمینی (ره) است/ امام راحل ۲۰ سال قبل از انقلاب به ارتش امید داشتند

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره فرمان

 تاریخی امام خمینی (ره) در اعلام روز ۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش گفت:  ۲۹ فروردین که روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است به چند دلیل یک روز تاریخ ساز در تاریخ کشور عزیزمان ایران اسلامی به حساب می‌آید. 

#ارتش 

ادامه مطلب ...

وقتی صدام از منافقین به خاطر ترور و شهید کردن سرلشکر ایرانی تشکر می‌کند!

۲۱ فروردین ماه یادآور حماسه سازی‌های مردی است که شاید اگر او در دفاع مقدس حضور نداشت، بسیاری از عملیات‌ها به موفقیت نمی‌رسید و وحدت امروز ارتش و سپاه به این شدت حس نمی‌شد. امروز سالروز شهادت مردی است که با حضور هوشمندانه خود در عملیات مرصاد توانست گردن منافقین متجاوز که به ایران اسلامی حمله کرده بودند را بشکند. او در بسیاری از عملیات‌های مهم دفاع مقدس نیز حضور چشمگیری داشت و باعث می‌شد تا قفل برخی از طرح‌های عملیاتی شکسته شود.  

دو روز پس از شهادت شهید صیاد شیرازی، در حالی که صدام به تازگی از تکریت و کاخ پیچ در پیچش بازگشته بود از «حمود» منشی خود خواست مراتب تشکرش را از منافقین به دلیل ترور این افسر ایرانی به آن‌ها ابلاغ و به قصی پسر جنایتکار و فاسدش نیز دستور داد به سران منافقین پاداش دهد؛ صدام به حمود گفته بود کاش این ترور در سال‌­های اول جنگ رخ می‌داد.

#ارتش

بازدید امیر دریادار کاویانی از مرکز آموزش تکاوران دریایی در منجیل

 امیر دریادار کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در بازدید از مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم (ع) ضمن بازدید و بررسی امکانات این مرکز آموزش بر لزوم تقویت آموزش در سطح نیرو‌های مسلح تاکید کرد.

دریادار کاویانی با اشاره به تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب اسلامی، تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران باید آمادگی لازم را در زمینه‌های دفاعی داشته باشیم چراکه دشمنان انقلاب اسلامی ایران همواره در پی ضربه زدن به کشور هستند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به لزوم تقویت آموزش در سطح نیرو‌های مسلح، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم آمادگی نیروی‌های مسلح را در زمینه دفاعی- نظامی حفظ و ارتقا دهیم نیازمند آن هستیم که رکن اساسی آموزش را جدی‌تر از گذشته دنبال کنیم.

#ارتش

نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمنان آماده هستند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۱ فروردین‌ماه،

 بیست و دومین سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» یاد و خاطره این امیر سرافراز ارتش اسلام را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۱ فروردین‌ماه هر سال یادآور شهادت مظلومانه مجاهد نستوه، نماد شرف و غیرت ایرانی «امیر سپهبد علی صیاد شیرازی» از فرماندهان مؤمن، انقلابی، دلاور، اندیشمند و هوشمند ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنایت تروریستی گروهک منفور، مزدور و خائن منافقین است.  ادامه مطلب ...

بیانیه‌ ارتش به‌مناسبت سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی؛

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بیست و دومین سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من کان لله کان الله له

بیست و دومین سالگرد شهادت فرمانده شجاع و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که بخش مهمی از دوران خدمت خود را در مسیر مبارزه، جهاد و دفاع از آرمان‌های بلند ایران اسلامی پشت سرگذاشت و در این مسیر مزد فداکاری خود را با شهادت در راه خدا دریافت کرد، گرامی می‌داریم.  ادامه مطلب ...

دیدار امیر دریادار خانزادی با آیت الله العظمی علوی گرگانی

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر به قم با حضور در دفتر آیت الله العظمی علوی گرگانی با این مرجع عالیقدر شیعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی گفت: یکی از مهمترین دلایل مستحکم بودن امنیت ایران وجود فرماندهان لایق و ارزنده در سطح نیرو‌های مسلح همچون شما و همکارانتان است.

ایشان با بیان اینکه خداوند نعمت دسترسی به دریا را به ایران عطا کرده، تاکید کرد: با توجه به دسترسی ایران به دریا یک فرصت بسیار عالی برای کشور مهیا است، گرچه اداره امنیت و حفظ اقتدار در مرز‌های آبی کشور بسیار کار دشواری است، اما امروزه با توانمندی نیروی دریایی به موفقیت کامل در این امر رسیده ایم.

#ارتش

صیاد شیرازی سرباز ملت و ولایت‌ بود

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پیامی به مناسبت سالروز شهادت سپهبد

 «علی صیاد شیرازی» آن شهید والامقام را نمونه بارز وطن‌دوستی، ولایت‌پذیری و سربازی بی‌چون و چرای ملت بزرگ ایران اسلامی توصیف کرد و او را نماد وحدت و هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و پس از آن دانست.

متن این پیام به شرح ذیل است:  ادامه مطلب ...

انتشار برای اولین بار / رهبر انقلاب: جز خیر از صیاد چیزی ندیدم

بخشی گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار سال ۱۳۷۸ با خانواده شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، برای نخستین بار در شماره ۲۸۳ خط حزب‌الله منتشر شده است.

رهبر انقلاب ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ و در دیدار با خانواده امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفتند: ما تقریباً از اوایل انقلاب با ایشان آشنا شدیم. آن موقع با بعضی از دوستانشان از اصفهان پیش ما آمدند. از آن زمان تا وقت شهادت، حقاً و انصافاً جز خیر از این مرد چیزی ندیدیم. آنچه در میدان‌های جهاد از او بروز کرد، کار‌های بزرگی بود؛ بعضی را مردم می‌دانند، بعضی را نمی‌دانند بعضی را هم یادشان رفته؛ ولی ما در طول سال‌های متمادی به کار‌های بزرگی که این شهید عزیز انجام داد، توجه داشتیم و می‌دانیم واقعی‌شان چه کار‌های بزرگی انجام داده؛ هم در میدان جنگ و هم بیرون از میدان جنگ.

ایشان ادامه دادند: چیزی که مهم است، این است که یک نفر علاوه بر جنگ با دشمنان، در جهاد با نفس هم پیروز شود. ایشان اینگونه بود؛ برای خودش هیچ چیز نمی‌خواست.

#ارتش

اسراییل پیش از حمله به کشتی ایرانی واشنگتن را مطلع کرده است؟

 مهدی کشت‌دار مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه در توییتر نوشت: ‏نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی گفته اسرائیل پیش از حمله به کشتی ایرانی ساویز، واشنگتن را از این حمله مطلع کرده است.

یک سری مطلع شدن همزمان یکسری هم توی وین مذاکره کردن.

اسراییل پیش از حمله به کشتی ایرانی واشنگتن را مطلع کرده است؟

آینده نیروی هوایی ارتش بسیار روشن است/ انگیزه و به روز بودن ویژگی‌های اصلی خلبانان نهاجا

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین دانش آموختگی خلبانان اف ۴، ضمن تبریک سال جدید گفت: نیروی هوایی ارتش، نیروی ویژه‌ای است و می‌توان گفت که هر روز، شرایطی مشابه با شرایط دوران جنگ تحمیلی را تجربه می‌کند. در سال گذشته این نیرو، سال موفقی را سپری کرد و به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرد.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش همواره نیرویی با دانش بوده و آینده بسیار روشن در انتظار نیروی هوایی هم در بحث هواپیما‌های با سرنشین و هم بدون سرنشین است و پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است.

#ارتش

بازدید امیر سرلشکر موسوی از یگان‍‌های ارتش در استان زنجان

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از یگان‍‌‌های ارتش در استان زنجان، با تقدیر از تلاش‌های فرماندهان، عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در راستای ارتقای تعالی معنوی و بصیرتی بر اجرای هرچه قوی‌تر و عمیق‌تر طرح‌های مصباح تاکید کرد.

وی با حضور در جمع کارکنان بیمارستان ارتش در زنجان از تلاش‌های خالصانه و فداکارانه این عزیزان در رسیدگی به بیماران کرونایی تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده کل ارتش در جمع فرماندهان ضمن تاکید بر تکریم و حفظ و ارتقای نیروی انسانی به عنوان مهمترین ثروت سازمان، رسیدگی هرچه بیشتر به وضعیت خانواده‌های فهیم و صبور ارتش را وظیفه همگان دانست.

امیر سرلشکر موسوی با تجلیل از شهدای استان زنجان به ویژه ۶۹۰ شهید ارتش این استان، تیپ زنجان را یکی از پر افتخار‌ترین تیپ‍های ایران در دوران دفاع مقدس دانست و از تلاش‌های این تیپ در مردم یاری‌ها به ویژه در مبارزه با کرونا در استان گیلان تقدیر و تشکر کرد.

#ارتش

منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ تامین شد

 محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در لایو اینستاگرامی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز گذشته جلسه مناسبی با نمایندگان بازنشستگان برگزار کردیم. بخش بزرگی از این تناسب سازی‌های حقوق بازنشستگان ادامه جلسات با نمایندگان بازنشستگان بود.
او افزود: قرار شد برای کسانی که پیش از سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند رتبه مد نظر را رعایت کنیم و این موضوع به صندوق‌ها اعلام شد. با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، نظام پرداخت بازنشستگی را یکبار برای همیشه اصلاح کردیم منتهی این اصلاح تبعا با یک قانون انجام نمی‌شد.
نوبخت  در خصوص روند اصلاح حقوق بازنشستگان  ابراز رضایت کرد و گفت: با تصویب بودجه توسط مجلس شورای اسلامی این افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور دائمی خواهد شد. این قانون منجر شد تا ما بتوانیم یک لایحه با قید دو فوریت در این باره به مجلس تقدیم کردیم.

منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ تامین شد

 محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در لایو اینستاگرامی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روز گذشته جلسه

 مناسبی با نمایندگانبازنشستگان برگزار کردیم. بخش بزرگی از این تناسب سازی‌های حقوق بازنشستگان ادامه جلسات با نمایندگان بازنشستگان بود.
او افزود: قرار شد برای کسانی که پیش از سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند رتبه مد نظر را رعایت کنیم و این موضوع به صندوق‌ها اعلام شد. با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، نظام پرداخت بازنشستگی را یکبار برای همیشه اصلاح کردیم منتهی این اصلاح تبعا با یک قانون انجام نمی‌شد.
نوبخت  در خصوص روند اصلاح حقوق بازنشستگان  ابراز رضایت کرد و گفت: با تصویب بودجه توسط مجلس شورای اسلامی این افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور دائمی خواهد شد. این قانون منجر شد تا ما بتوانیم یک لایحه با قید دو فوریت در این باره به مجلس تقدیم کردیم.

واریز یارانه نقدی فروردین ماه یک روز زودتر از موعد مقرر

 یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه، فردا شب به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

بر این اساس" یکصد و بیست و دومین" مرحله یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه امسال به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ به حساب سرپرستان محترم خانوار‌ها واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه دهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش در سال ۱۴۰۰ برگزار شد / اختصاص ظرفیت بیمارستان‌های ارتش به بیماران کرونایی

نخستین جلسه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ با موضوع افزایش خدمت رسانی به مردم در حوزه مقابله با کرونا و بررسی آخرین وضعیت یکان‌ها و مراکز بهداشت و درمان آجا در موج چهارم انتشار این بیماری، صبح امروز در سالن قدیر ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند زیست محیطی امام رضا (ع) ارتش در این جلسه که به صورت وبینار با حضور معاونان ستاد ارتش و معاونان هماهنگ کننده نیرو‌های تابعه و روسای بیمارستان‌های ارتش برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و مناسبت‌های پیش رو بویژه ۲۹ فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، از اقدامات و فعالیت‌های شبانه‌روزی نیرو‌ها و یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور در حوزه مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

#ارتش

عراقچی: مذاکرات برجامی وین سازنده بود/ نشست بعدی روز جمعه

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با پرس تی وی درباره نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز در وین برگزار شد، گفت: دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود. مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند.

وی افزود: گفت‌وگو‌های کارشناسی در وین در خصوص رفع تحریم‌ها و اقدامات برجامی ایران ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: هر گونه توافق در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار از پول ایران در ازای توقف غنی سازی ۲۰ درصد را رد می‌کنیم.

انتهای پیام/

تصویری به شدت دردناک!

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت:

‏تصویری به شدت دردناک!

کودک سیاه پوست کنگویی در قفس، برای بازی و سرگرمی کودکان سفید پوست بلژیکی!

تصویری به شدت دردناک!

زمان واریز مابقی سود سهام عدالت

توکلی رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور از کامل شدن فرآیند مابقی سود سهام عدالت به حساب سهامداران تا یک
واریز سود سهام عدالت برای ۴٣.۶ میلیون ایرانی
 هفته آینده خبر داد وگفت: افرادی که تاکنون سود سهام را دریافت نکردند یا سود کامل برای آن‌ها واریز نشده تا یک هفته آینده سود خود را دریافت خواهند کرد.

او افزود: کسانی که تاکنون سود دریافت کرده اند برای ادامه روند دریافت سود نیاز به مراجعه به سامانه سجام ندارند.
توکلی بیان اینکه بر اساس قوانین، پس از تشکیل مجامع تعاونی ها، سودها واریز می‌شود، گفت: با توجه به ارزش گذاری‌های کارشناسی، سود کامل سهام یک میلیون تومانی حدود ۳۷۱ هزار تومان است که ۱۸۵ هزار تومان قبل از پایان سال ۹۹ واریز شد.
او افزود: سود کامل سهام ۵۳۲ هزار تومان نیز ۱۹۷ هزار تومان است که ۹۸ هزار تومان واریز شد، سود کامل سهام ۴۹۲ هزار تومانی هم ۱۸۲ هزار تومان که ۹۱ هزار و ۴۰۰ تومان تاکنون واریز شده است.
رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور گفت: نرخ کامل سود سهام ۴۵۲ هزار تومانی هم ۱۶۸ هزار تومان تعیین شد که ۸۴ هزار تومان پرداخت شد.

برگزاری تمرین مرکب دریایی ایران و پاکستان در روزهای آینده

  تمرین مرکب دریایی ایران و پاکستان با هدف تبادل تجربیات آموزشی و اطلاعاتی، تأمین امنیت خطوط تجاری دریایی منطقه، حسن همجواری و تعمیق روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی روز‌های آتی در منطقه عمومی بندرعباس و جزیره لارک برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، صبح دیروز ناوگروه اطلاعاتی-رزمی و عملیاتی کشور پاکستان متشکل از دو ناوشکن رزمی با استقبال رسمی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

#ارتش

اولین شهید هوانیروز ارتش چه کسی بود؟ + تصاویر

هوانیروز ارتش به عنوان یگان پشتیبانی از نیرو‌های زمینی که از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ارتش به عنواناولین شهید هوانیروز کشور که بود؟ بزرگ‌ترین یگان هوانیروز در غرب آسیا تشکیل شده بود یکی از نیرو‌هایی بود که در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب نقش موثری ایفا کرد؛ یکی از این صحنه‌ها ایثار و رشادت‌های خلبانان شجاع هوانیروز در مبارزه با ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب بود.

شهید رئوفی فرد اولین افرادی بود که به مردم اصفهان پیوست و پس از چندی داوطلبانه جهت آزادسازی پادگان شهرکرد، به کردستان اعزام شد.

او مأموریت‌های زیادی را در دیگر شهر‌های مرزی کردستان با موفقیت انجام داد و در آخرین پرواز خود هنگامی‌که با هلیکوپتر جنگی، هلیکوپتر آذوقه‌رسانی را در منطقه کردستان هدایت و پشتیبانی می‌کرد، به توده مه و بهمن برخورد و موقعیت خود را گم کرد و پس از چند دقیقه به علت سردرگمی و عدم تشخیص موقعیت به کوه برخورد کرده و با صدای الله اکبر خمینی رهبر در مورخ ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۵۸ به آرزوی خود که شهادت و دیدار با معبود بود، دست یافت.

#ارتش

اعطای نشان فداکاری به شهید ایرج نصرت‌زاد

بنابرابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش به‌پاس فرماندهی، رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «ایرج نصرت زاد» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

شهید ایرج نصرت زاد در مرداد ماه سال ۱۳۱۲ در شهرستان رشت پا به عرصۀ وجود گذاشت.در فروردین ماه سال ۱۳۵۹ شهید نصرت زاد که برای نظارت بر اعزام ستون، به سوی سه راهی سنندج – سقز - سدقشلاق حرکت کرده بود، به همراه همراهان شجاعش، به دست مزدوران ضد انقلاب به اسارت درآمدند. شهید نصرت زاد در مدت اسارت، مورد شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت و وقتی از او خواسته شد که با بی‍سیم دستور تخلیه و واگذاری پادگان سنندج را صادر نماید، این چنین با شجاعتی بی نظیر بانگ بر آورد که: «من سرهنگ ستاد ایرج نصرت زاد، جانم فدای ایران، درود بر رهبر انقلاب، زنده باد ارتش جمهوری اسلامی ایران، زنده باد فرماندهان گردان تیپ یکم، خدا حافظتان، نصرت زاد». مزدوران ضد انقلاب خائن نیز که از پیام او سخت عصبانی و ناراحت شده بودند او را در همان لحظه (۳۱ فروردین سال ۱۳۵۹) به شهادت رساندند.

#ارتش

جابه‌جایی ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر در عملیات خیبر توسط هوانیروز ارتش

سرهنگ خلبان اردشیر کریم‌زاده رئیس معارف جنگ هوانیروز و از خلبانان حاضر در عملیات خیبر  با اشاره به عملیات غرورآفرین خیبر

گفت: ما برای انجام عملیات خیبر ۲۰ روز در باتلاق گاوخونی شبانه روز مشغول تمرین بودیم.  می‌دانستیم که قرار است عملیاتی صورت بگیرد، اما از زمان، مکان و چگونگی آن هیچ اطلاعی نداشتیم.

وی گفت: ما در تاریخ اول اسفند سال ۶۳ در اهواز مستقر شدیم و در تاریخ سوم اسفند چهار ساعت قبل از آغاز عملیات برای ما جلسه توجیهی گذاشتند.  ادامه مطلب ...