فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

ریاض و واشینگتن در یمن یک هدف مشترک دارند

وزیر امورخارجه عربستان گفت: هدف ریاض و واشینگتن در یمن اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل در این کشور بدون هیچ پیش شرطی است. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی، "عادل الجبیر،" وزیر امورخارجه عربستان که به همراه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه این کشور به واشینگتن سفر کرده است با « آن پاترسون» معاون وزیر امورخارجه آمریکا دیدار کرد و درباره مسائلی که پیش از این با جان کری در مقر وزارت امور خارجه این کشور در واشینگتن مطرح کرده بود، گفتگو کرد.

عادل الجبیر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این شبکه گفت: سفر پادشاه عربستان سفری بسیار مهم است و در زمان استثنایی انجام می شود. این سفر یک سفر عادی نیست بلکه در این سفر درباره روابط راهبردی عربستان با آمریکا رایزنی خواهد کرد. قرار است روابط دو کشور وارد افق جدیدی شود تا به منافع دو ملت و امنیت و ثبات منطقه کمک کند.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه گفت: ریاض و واشینگتن در خصوص یمن یک هدف را دنبال می کنند. دو کشور تلاش دارند قطعنامه 2216 شورای امنیت بدون هیچ قید و شرطی اجرا شود.

عال الجبیر مدعی شد: ما تلاش داریم این قطعنامه از طریق کانال های دیپلماتیک و اقدامات سیاسی اجرایی شود، اما جنبش انصار الله یمن و علی عبدالله صالح از پذیرش قطعنامه 2216 سربازمی زنند. آنها تلاش دارند با اشغال شهرها و استان های بیشتر مانع اجرای این قطعنامه شوند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: ما امیدواریم راه حل سیاسی در یمن هموار شود تا از گسترش جنگ در این کشور جلوگیری شود.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ترنم باران شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 09:47 http://baran-1012.blogfa.com/

سلام از لطفتون ممنونم ، منتظر پیام های بعدی شماهستم . ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.