فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

تحریم‌ها برای ما فرصت "قدرت‌نمایی" ایجاد کرد

تحریم‌ها برای ما فرصت قدرت نمایی ایجاد کرد/تسلیح بالگردهای نزاجا به موشک‌های هدایت شونده

به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی و تحویل دستاوردهای دفاعی به نزاجا که در پادگان شهید فلاحی برگزار شد گفت: انقلاب سال 57 وابسته به عوامل زیادی بود که می‌توان مهمترین آن را حضور روحانیت به رهبری امام خمینی در خط مقدم نهضت دانست که کشتی را به سلامت به مقصد رساند.


 

 وی ادامه داد: در آن زمان ارتش دو تکه شده بود قسمتی از آن ژنرال‌ها بودند که همراه با شاه و از مریدان او قرار داشتند اما بدنه اصلی ارتش تکه دیگر آن بود که به مردم ملحق شد و این الحاق نیز بخاطر اعتقادات و ایمانی بود که امثال "شهید صیاد"، "شهید کلاهدوز" و "شهید فلاحی" داشتند.


فرمانده نزاجا اظهار داشت: درآن سالها ضد انقلاب از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ناراضی بود و حاضر بود که هر حکومتی در ایران حضور داشته باشد؛ اما بدون وجود نام اسلام  در آن سالها بدنه ارتش با انبوه تجهیزات بعنوان بازوی مسلح انقلاب حرکت کرد به همین دلیل بود که ضد انقلاب اصرار به انحلال ارتش در آن سالها داشت و بطور مستمر اعلام می‌کرد که ارتش به چه کار ما می‌آید؛ این افراد همان‌هایی بودند که امروز می‌گویند موشک به چه کارمان می آید و امام خمینی(ره) با نامگذاری 29 فروردین ماه به نام ارتش این توطئه را خنثی کرد و هویت دوباره‌ای به ارتش بخشید.

وی ادامه داد: امروز راهبرد تهدیدات تغییر کرده است و جنگ‌ نیابتی پا به عرصه گذاشته است و در همین راستا جنگ مذهب علیه مذهب کلید خورده و وجود تروریست‌های تکفیری نیز در راستای همین راهبردها می‌باشند؛ اما نیروی زمینی ارتش در راستای مقابله با این تهدیدات کارهای بسیار مهمی انجام داده است. 

فرمانده نزاجا ادامه داد: نزاجا یگان‌های واکنش سریع را ایجاد کرده  و ما تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تروریست‌ها را به طور مستمر رصد می‌کنیم و در جهت مقابله با آنها ظرفیت‌های بالگردی خود را نیز افزایش داده‌ایم و در صدد مسلح کردن بالگردهای خود موشک‌های هدایت شونده هستیم.

وی گفت: از اقدامات بسیار مهم و حیاتی نیروی زمینی تشکیل مدرسه تک تیرانداز است که با کمک  "تیپ 65 نوهد" و نیروی زمینی برقرار شده و شاگردان بسیار خوبی را نیز تربیت کرده است.

امیرپور دستان در پایان خاطر نشان کرد: ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم که این نشان دهنده قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران است ما قدرت و خلاقیت خود را در زمان تحریم‌ها به جهانیان نشان دادیم.
انتهای پیام/
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.