فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

بالاخره صدای آخوندی هم در آمد!

بالاخره صدای آخوندی هم در آمد!

  رکود بخش مسکن که آرام‌آرام در حال خروج از این وضعیت و رفتن به سمت رونق است، به نظر می‌رسد علاوه‌بر رونق در اقتصاد کلان نیازمند تزریق اعتبارات دولتی و تسهیلات ارزان قیمت است.

اگرچه اکثر کارشناسان رونق بخش مسکن در سال‌های 90 و 91 را به پروژهمسکن مهر نسبت می‌دهند و اعلام می‌کنند که این پروژه تأثیر بسزایی در رونق این بخش داشته است، اما آخوندی وزیر راه و شهرسازی همواره تزریق اعتبار به پروژه مسکن مهر از سوی بانک مرکزی را یک اقدام اشتباه و آن را به نوعی دلیل بر ایجاد تورم عنوان می‌کند.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir 

ربات‌های زیردریایی به محل غرق شدن سانچی رسیدند

سخنگوی شرکت ملی نفتکش از رسیدن ربات‌های زیردریایی به محل غرق شدن سانچی با هدف دستیابی به اطلاعاتی از وضعیت کشتی خبر داد.

 محسن بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفتکش در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از نماینده شرکت ملی نفتکش در محل دریافت شد، ربات‌های زیرآبی به محل رسیده اند و قرار است تا یکی دو ساعت دیگر که هوا تاریک می شود تستها را انجام دهند و عملیات اصلی به منظور یافتن پیکر جانباختکان سانچی از فردا آغاز می‌شود.

ربات‌های زیردریایی به محل غرق شدن سانچی رسیدند/جستجو برای یافتن پیکر جانباختگان فردا آغاز می‌شود

معافیت و کسر خدمت سربازی ایثارگری در سال 97 هم ادامه دارد

معافیت و کسر خدمت سربازی ایثارگری در سال 97 هم ادامه دارد/ اعلام نتایج معافیت های 96 تا 10 بهمن

 سردار ابراهیم کریمی جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی گفت: در سال آینده نیز ۲۰ هزارنفر دیگر می‌توانند در صورتی که بالاترین امتیاز را کسب کنند از کسرخدمت‌ و معافیت ایثارگری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ثبت نام 375 هزار نفر در طرح معافیت و کسر خدمت سال 96 گفت: طی یکی دو هفته آینده نتایج افراد واجد صلاحیت برای بهره‌مندی از کسرخدمت‌های ایثارگری، آزادگی و رزمندگی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات بررسی مدارک و فرم‌های پر شده توسط این افراد در مراحل پایانی خود قرار دارد، درباره اینکه اسامی افراد واجد شرایط چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: طبق زمان بندی‌های ما، طی یکی - دو هفته آینده اسامی افراد واجد شرایط اعلام خواهد شد و این افراد باید اسناد و مدارک خود را برای تکمیل بررسی‌ها و راستی‌آزمایی به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارائه کنند تا پس از تایید صحت اظهارات‌شان از این کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند.

جنایات بشری آل سعود در یمن و سکوت جامعه جهانی/حکایت رنج‌های بی‌پایان

جنایات بشری آل سعود در یمن و سکوت جامعه جهانی/حکایت رنج‌های بی‌پایان

  عربستان سعودی در ۲۵ مارس سال ۲۰۱۵ با همکاری شماری از متحدان منطقه ای خود تجاوز نظامیآشکاری را علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن کلید زدند.

سعودیها این تجاوز آشکار را به بهانه بازگرداندن مشروعیت! به یمن آغاز کردند. این در حالی است که متجاوزان سعودی و متحدان منطقه ای آنان در همان ساعات اولیه تجاوز نظامی خود، غیرنظامیان یمنی و زیرساخت های این کشور را هدف شدیدترین حملات خود قرار دادند.

بسیاری از بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مراکز خرید، اراضی کشاورزی، سواحل، قایق های ماهیگیری (به عنوان وسایل ارتزاق مردم)، پل‌ها، راه های مواصلاتی استراتژیک، نیروگاه های برق، شبکه های آبی و ... هدف حملات سنگین متجاوزان قرار گرفتند.

ادامه مطلب

http://javaninews.ir 

چرا چین مخالف تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران است؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده  12  ژانویه اعلام کرد اگر اصلاحات مدنظر آمریکا در برجام اعمال نشود، این کشور از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

"لو کان" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات ترامپ  اظهار کرد: پکن خواهان حفظ برجام به عنوان معامله‌ای با ارزش است که با زحمت زیاد به سرانجام رسیده است.

وی گفت: رسیدن به معامله قابل قبول برای همه کار ساده‌ای نبود و از این رو هر یک از  طرف‌های  ذی‌نفع باید برای این نتایج ارزش قائل باشد. 

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین مخالفت کشورش با هرگونه تحریم یک‌جانبه واشنگتن در رابطه با تهران را نیز اعلام کرد و گفت: این موضع چین در آینده نیز بلاتغییر خواهد ماند.

چرا چین مخالف تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران است؟

 ادامه مطلب:  http://javaninews.ir 

تروریست‌های داعشی برای جام جهانی روسیه نقشه‌ای در سر دارند؟

آیا تروریست‌های داعش برای جام جهانی روسیه نقشه‌ای در سر دارند؟

انستیتوی تحلیلی «آی. آچ. اس» که مقر آن در لندن پایتخت بریتانیا است، روز پنج‌شنبه 18 ژانویه، در گزارشی گفته که رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، می‌تواند هدف آینده داعش باشد زیرا این کشور نقش مهمی در شکست این گروه تندرو به ویژه در سوریه داشت.

در گزارش این موسسه بریتانیایی آمده است: « نجام حمله‌ای موفق در روسیه، تبلیغات خوبی در اختیار داعش و جنگجویانش قرار خواهد داد چرا که تهدید این گروه به رغم شکست‌های اخیر در عراق و سوریه عملا هنوز پابرجا است».

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir 

پیکر یکی از شهدای حادثه ناوشکن دماوند کشف شد


 
شهید بیژن زارع

  به نقل از روابط عمومی ارتش، پیکر تکاور شهید ناو سروان بیژن زارع که در حادثه برخورد ناو دماوند با موج شکن در دریای خزر مفقود شده بود؛ بعد از چند روز جستجو در دریا کشف شد.

امیر حاتمی: همکاری­‌های دفاعی ایران و پاکستان توسعه می‌یابد

امیر حاتمی

 به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی پس از پایان مذاکرات و در مراسم امضای بیانیه همکاری‌های مشترک با وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به ­عنوان دو کشور مهم و اثرگذار در تحولات منطقه و جهان اسلام از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی عمیقی برخوردارند، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسایه به ویژه کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی عرصه­ های روابط دوجانبه و منطقه ای تاکید دارد.

برجام چه کمکی به رفع مشکلات معیشتی مردم ایران کرد؟

صبح بدون تحریم

روزنامه‌های اصلاح طلب مدعی بودند که تحریم‌ها به تاریخ پیوست و صبح بدون تحریم فرا رسید. پس چگونه تحریم‌هایی همچون آیسا و کاتسا ۲۰۱۷ (مادر تحریم‌ها)، تمدید و تصویب شد؟

ادامه مطلب:

 http://javaninews.ir 

عکس/ صحنه‌ای باورنکردنی در تهران!

پارک شدن دو خودروی گرانقیمت بنتلی کانتیننتال و مرسدس بنز SL500 در کنار هم در یکی از خیابانهای شمال شهر تهران.

پرسپولیس در اندیشه یک برد دیگر در روز دوئل جنوبی‌ها

دیدار تیم‌های فوتبال گسترش فولاد و پرسپولیس - تبریز

  در آغاز هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر امروز (پنجشنبه) چهار دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در مهمترین دیدار صدرنشین لیگ میزبان گسترش فولاد است. در دیدارهای دیگر هم تیم‌های تراکتورسازی، ذوب‌آهن و پارس‌جم برای کسب سهمیه همچنان امیدوارند و از این‌رو بازی‌های آنها با حریفانشان می‌تواند جذاب باشد.

وزیر دفاع ادعای آلمان درباره مذاکرات موشکی را رد کرد


 
امیر حاتمی

   امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران  درباره افزایش حقوق نیروهای مسلح در لایحه بودجه سال 97 گفت: دولت پیشنهاد افزایش 10 درصدی حقوق را در سال آینده داده است و در این حوزه فرقی بین نیروهای مسلح و سایرین وجود ندارد. البته در مجلس‌ حرف‌های دیگری هم هست که باید ببینیم در نهایت چه چیزی تصویب می‌شود.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سخنگوی وزارت خارجه آلمان مدعی شده است که قرار است بین ایران آلمان، فرانسه و انگلیس خارج از فضای برجام مذاکراتی در حوزه موشکی انجام شود، گفت: راجع به برنامه موشکی ما هیچ بحثی نداشتیم و بنا هم نداریم بحثی کنیم.

ایران سردمدار نجات مردم منطقه از استکبار است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح برای مقابله با انواع تهدیدها آماده هستند.

نظم جهانی تعریف شده از سوی آمریکا را بر هم زدیم/ ایران سردمدار نجات مردم منطقه از استکبار است سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین گردهمایی سراسری جامعه طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح که صبح امروز سه‌شنبه 26 دی‌ماه برگزار شد، تاکید کرد: ایران برنامه و عمل دنیای استکبار را در رسیدن به نظم جهانی منطبق با خواسته آنها، برهم زده است.

وی با بیان اینکه در کشورمان نیروهای مسلح با مسئولیت، اقتدار و بازدارندگی سازماندهی شده مسئولیت مهمی را در مقابله با تهدیدات و حفظ امنیت این مرز و بوم بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با انواع تهدیدها آماده است.

ادامه مطلب: 

http://javaninews.ir 

اعتراف دروازه بان استقلال و حسرت پرسپولیس

دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران اعلام کرد قبل از حضور در این تیم پیشنهاد خوبی از رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس داشته است.

اعتراف دروازه بان استقلال و حسرت پرسپولیس  سید حسین حسینی در برنامه نود  مدعی شد که رویانیان پیشنهاد خیلی بهتری نسبت به استقلال تهران داشته است، اما او ترجیح داده در استقلال بازی کند.

حسینی گفت:در خانواده ما فقط پدرم پرسپولیسی است، اما من ترجیح دادم استقلال را برای فوتبالم انتخاب کنم.

دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران در برنامه نود دلخوری خود را از مسئولان استقلال ابراز داشت و گفت: در مرتبه اول که برای عقد قرارداد با استقلال به باشگاه رفته بودم بعد از اینکه پدرم پرسید پسر من دروازه بان چندم تیم است قرارداد مرا پاره کردند و این به نوعی بی احترامی به پدرم بود، اما روز بعد با وجود علاقه و انسی که به رویانیان داشتم نتوانستم به پرسپولیس بروم و این بار بدون پدرم و تنها به باشگاه استقلال رفتم و با این تیم قرارداد بستم البته حدود ۲ ماه پدرم با من قهر بود.

انتهای پیام/

آمریکا میلیاردها دلار برای شکست انقلاب هزینه کرد، اما هیچ پیروزی به دست نیاورده است

آمریکا میلیاردها دلار برای شکست انقلاب هزینه کرد، اما هیچ پیروزی به دست نیاورده است

 سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گردهمایی مسئولان جامعه‌ طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح که صبح امروز 26 دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: دشمن این بار نیز در به خطر انداختن امنیت داخلی ما نتوانست اجماع جهانی را با خود همراه کند و اروپا هم از آمریکا فاصله گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از منطقه جنوب غرب آسیا عقب نشینی کرده‌اند و ما باید با تلاش دقیق عقب نشینی دشمنان را افزایش دهیم و پایه‌های خود را در این منطقه استراتژیک مستحکم‌تر کنیم، گفت: ما وارثان پرچم یک انقلاب بزرگ در جهان هستیم و باید بر ساخت درونی خود تکیه کنیم چون قدرت عاریتی، فایده‌ای ندارد.

تشییع پیکر شهید محسن برزگرزاده چترباز تیپ ۶۵ نیروی زمینی ارتش

تشییع شهید در اسلامشهر

پیکر شهید ستوان‌یکم محسن برزگرزاده چترباز تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر کیومرث حیدری فرمانده این نیرو در اسلامشهر و در میان جمعی از همرزمان و دوستان شهید تشییع شد.

شهید محسن برزگرزاده روز یکشنبه در جریان تمرینات چتربازی و به دلیل نقص فنی در باز شدن چتر در مردآباد کرج به فیض شهادت نائل آمد.

افزایش نظامیان آمریکایی در منطقه با سناریوی نخ‌نما شده معمای امنیت

شکست‌های پی‌درپی ایالات متحده آمریکا برای ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه غرب آسیا و تجزیه این منطقه دوباره کاخ نشینان واشنگتن را مجبور کرد تا به دخالت مستقیم در این منطقه روی بیاورند.

در این خصوص دیلی میل به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که آمریکا در راستای راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، قصد افزایش نیروی نظامی در افغانستان را دارد که این به معنی بیشتر شدن دخالت آمریکا نه فقط در افغانستان بلکه در تمام منطقه است.

/////////////////////


حال سوالی که باید پرسید این است که آمریکا در حضور بیش از 15 ساله در افغانستان چه دستاوردی داشته و با افزایش نظامیان چه هدفی را دنبال می‌کند؟

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir 

نفتکش سانچی در زیر آب همچنان می‌سوزد

/بررسی امکان تفحص جان باختگان در عمق 70 متری

 سخنگوی شرکت ملی نفت کش بیان اینکه نفتکش سانچی همچنان می‌سوزد گفت:نفتکش به زیر آب رفته، اما حریق ادامه دارد

نفتکش سانچی در زیر آب همچنان می‌سوزد/بررسی امکان تفحص جان باختگان در عمق 70 متری  محسن بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفت کش در گفتگوی خبری شبکه خبر با بیان اینکهنفتکش سانچی همچنان می‌سوزد گفت:نفتکش به زیر آب رفته، اما حریق همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: تلاش برای تفحص جان‌باختگان نفتکش در عمق ۷۰ متری اقیانوس ادامه می‌یابد.

بهرامی اظهار کرد: شعله های آتش همچنان زبانه می کشد و بخش عمده ای از محموله میعانات گازی میسوزد و شرایط عجیبی را ایجاد کرده است .

سخنگوی شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: بررسی کارشناسانه این موضوع و پیدا کردن پیکر های خدمه اولویت اصلی ما بوده و در ابتدا بعد از خاموش شدن باید از میزان محموله باقی مانده اطلاع کسب کنیم.

وی تاکید کرد: برخی از مخازن هنوز باز نشده و به دریا راه پیدا نکرده و این موضوع در طول مدت زمان سوختن تاثیرگذار خواهدبود.

اژه ای: مهدی جهانگیری هنوز آزاد نشده است

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران درباره پرونده مهدی جهانگیری پاسخ داد.

 حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز در صد و بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص اتهام برادر معاون اول رئیس جمهور و وضعیت آزادیش گفت: مهدی جهانگیری همچنان در بازداشت به سر برده و پرونده وی درحال بررسی است.

هیئت دولت فردا را عزای عمومی اعلام کرد

هیئت دولت فردا را عزای عمومی اعلام کرد

 در پی بروز حادثه تاسف بار برای نفتکش ایرانی سانچی و جان باختن دریانوردان دریادل کشورمان، هیئت دولت با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، نقش آفرینان صنعت دریانوردی و صنعت نفت کشور و عموم ملت ایران، فردا دوشنبه ۲۵ دیماه ۹۶ را عزای عمومی اعلام کرد.

بیانیه هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"انا لله و انا الیه راجعون"

ملت شریف ایران:

بار دیگر مردم ایران داغدار جمعی از فرزندان سخت کوش و فداکار خود شد.

دریانوردان دریادلی که در مسیر انجام ماموریت و تلاش برای پیشبرد اهداف کشور و بر اثر سانحه‌ای دردناک جان به جان آفرین تسلیم کردند و به جمع شهیدان خدمت پیوستند.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، نقش آفرینان صنعت دریانوردی و نفت کشور و عموم ملت ایران، فردا دوشنبه بیست و پنجم دی ماه ۱۳۹۶ را عزای عمومی اعلام می‌کند.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

مبلغ وام ازدواج در سال آینده ۱۵ میلیون تومان شد

مبلغ وام ازدواج در سال آینده ۱۵ میلیون تومان شد

احمد صفری عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷  اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مبلغ وام ازدواج از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان در سال آینده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین کلیه بانک‌ها مکلف شدند تا اعطای وام ازدواج را در اولویت اول اعطای تسهیلات قرار دهند.

گفتنی است؛ دولت در لایحه بودجه ۹۷ مبلغ وام ازدواج را ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته بود، اما رئیس‌جمهور هفته گذشته افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اشک‌های تفنگداران آمریکایی چگونه در جزیره فارسی سرازیر شد؟+تصاویر

خبر کوتاه بود بود و غرورانگیز، دلاورمردان نیروی دریایی سپاه توانسته بودند ده تفنگدار نظامی آمریکایی را - که به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده بودند - در نزدیکی جزیره فارسی دستگیر کنند. اتفاقی که ۲۲ دی ۱۳۹۴ رخ داد و رسانه‌ای شدن آن حدود ۱۲ ساعت زمان برد و تا مدت‌ها از تصاویر ضبط شده آن تحلیل ارائه می‌شد. شجاعت، جسارت و شهامت دریادلان نیروی دریایی سپاه، باعث شد تا ۲۲ دی ۹۴ به عنوان روزی غرورآفرین در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

گریه تفنگداران آمریکایی چگونه در جزیره فارسی سرازیر شد؟/اشراف اطلاعاتی «وجب به وجب» در خلیج فارس

http://javaninews.ir   

مقدمات برگزاری حج 97 فراهم شده است

  حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به تبلیغات وسیعی که علیه روحانیون در فضای مجازی صورت می‌گیرد، لزوم پاسخگویی به شبهات را خاطرنشان ساخت و اظهار کرد: روحانیون باید در صحنه و در کنار مردم باشند و توطئه‌های دشمنان را برای ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت خنثی کنند.

وی سپس دستاور‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه اخیر و اهمیت و جایگاه آن در سطح بین الملل و منطقه را یادآور شد و با انتقاد از کسانی که در سخنان خود وانمود می‌کنند هیچ کاری در این نظام صورت نگرفته است، افزود: در مدت نزدیک به 40 سالی که از برپایی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد کار‌های بسیار بزرگی صوت گرفته که قابل تقدیر و ستایش است و همه آحاد مردم و به ویژه روحانیون موظفند این دستاورد‌ها را بیان و از نظام اسلامی دفاع کنند.

رونمایی از مهمات ایرانی برای خون آشام روسی

سلاح ترموباریک توده‌ ای از مواد آتش‌ زا در شعاع انفجاری خود ایجاد می‌ کند بطوریکه تمام منطقه آتش گرفته شده را نابود می کند.

رونمایی از مهمات ایرانی برای خون آشام روسی/ ویژگی‌های مهم تولید «RPG-۲۹» بومی با سرجنگی ترموباریک +عکسttp://javaninews.ir

سردار محسن صفری، جانباز 75درصد به شهادت رسید

سردار محسن صفری، جانباز 75درصد به شهادت رسید

 سردار محسن صفری جانباز 75 درصد دفاع مقدس بعد از تحمل 31 سال درد و مشقات ناشی از جراحات شیمیائی و قطع نخاع، روز شنبه 23دی‌ماه به خیل رفقای شهیدش پیوست.

مراسم تشیع این  شهید بزرگوار  یکشنبه 24‌دی‌ماه از مقابل منزل وی در تهرانپارس، بزرگراه شهید باقری، خیابان 196 شرقی، نرسیده به فلکه سوم برگزار شد.

 

اورهال جنگنده سوخو 24 نهاجا در پایگاه شهید دوران

اورهال جنگنده سوخو 24 در پایگاه شهید دوران

  متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات اورهال (بازآماد) یک فروند هواپیمای سوخو24 را در پایگاه شهید دوران شیراز به اتمام رساندند.

متخصصان و کارکنان فنی گردان اورهال پایگاه هوایی شهید دوران با صرف بیش از 35 هزار نفر ساعت کار و تلاش مستمر، توانستند جنگنده راهبردی سوخو24 را پس از سالها زمین گیری باز آماد کنند.

این هواپیما پس از انجام پروازهای آموزشی، صبح امروز پس از تست نهایی به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش پیوست.

غرق شدگی کامل نفتکش سانچی تأیید شد+اسامی جانباختگان

سازمان بنادر و دریانوردی غرق شدن نفتکش ایرانی و جان باختن ۳۲ نفر از کارکنان و خدمه کشتی را تأیید کرد.

دو سوم نفتکش سانچی زیر آب رفت  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی تحت عنوان «خداحافظ ای داغ بر دل نشسته؛ ۳۲ فرشته از دریا به ملکوت رفتند»، رسما غرق شدن نفتکش ایرانی دچار حریق شده در آب های چین را اعلام کرد و نوشت: سازمان بنادر و دریانوردی این مصیبت بزرگ را به بازماندگان جامعه دریایی کشور و هموطنان عزیز تسلیت می گوید.

پیش‌تر نیز محمد راستاد مدیرعامل این سازمان در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده بود: امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

ادامه مطلب

 

متوسل شدن «دولت خرپول منطقه» به رجوی و پهلوی

اتاق عملیات «فتنه اقتصادی» کجاست؟/ چگونگی متوسل شدن«دولت خرپول منطقه»به رجوی و پهلوی متوسل شد

 ،روز 16 دی ماه، یک هفته بعد از شروع تجمعات خیابانی منجر به اغتشاش در مشهد، تهران و چند شهر دیگر ایران، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست خبری خود در مجمع تشخیص، از تشکیل «اتاق فکر» آشوب از چند هفته قبل‌تر در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر داد. اهمّ اطلاعات مهمی که رضایی در این نشست درباره ماهیت آشوب ارایه داد به این شرح بود:

" حادثه آشوب‌های اخیر دارای دو سابقه بود، چند ماه پیش در اربیل اتاق عملیاتی تشکیل شد که مسئولیت آن با مایک‌آندریا رئیس ویژه عملیات سازمان سیا بود که بر روی پرونده ایران کار می‌کرد؛ همچنین در این اتاق عملیات رئیس دفتر پسر صدام و برادر زن صدام نیز به همراه نماینده‌ای از عربستان سعودی و نماینده منافقین نیز حضور داشتند؛ بحث‌هایی نیز در مورد حضور داشتن نماینده امارات هم در این اتاق عملیات مطرح است که ما در حال بررسی آن هستیم.

«رئیس شورای عالی فضای مجازی تفاوت تلگرام با اسنپ را نمی‌داند؟»

سایت رجانیوز با طرح این سؤال از آقای روحانی می‌نویسد: به دنبال ترویج عملیات تروریستی و کشتار مردم در چندین کانال تلگرامی، این پیام‌رسان در ایران مسدود شد؛ اقدامی که اگرچه به دلیل وابستگی مردم به آن و عدم برنامه‌ریزی مسئولان برای ارائه جایگزین مناسب ایرانی آن در طول این سال‌ها، مشکلاتی را برای برخی کاربران ایجاد کرد اما به دلیل ممانعت از ادامه اغتشاشات و آشوب‌ها، با استقبال روبرو شد.

با این حال سخنان اخیر رئیس‌جمهور نشان داد که دقیقا عدم شناخت اینترنت و مسائل مربوط به آن سبب شده تا امنیت ملی ایران در اختیار یک پیام‌رسان خارجی قرار بگیرد.

قطعا زمانی که رئیس‌جمهور اصلا تفاوت میان دو برنامه‌ کاربردی (اپلیکیشن) را نمی‌داند و با تندخویی، فیلترینگ تلگرام را مانع تاکسی گرفتن مردم می‌داند، انتظار بهبود فضای مجازی و ارائه خدمات مناسب به مردم و کاربران، انتظاری بیهوده است؛ حتی اگر حسن روحانی صدایش را بالا ببرد و از «آزاد گذاشتن مردم در اینترنت» سخن بگوید.

چرا روحانی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شرکت نکرد؟

محمد هاشمی

محمد هاشمی برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنگره بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ هاشمی رفت اما فرهنگ و خطی مشی او به عنوان اعتدال در فضای سیاسی کشور نهادینه شده است.

هاشمی افزود: مسیر اعتدال و مسیر هاشمی ادامه‌دهنده بزرگان دین اسلام و ایران است.

برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد:‌ آیت‌الله هاشمی در دوران عمر مفید خود ثابت کردند جز برای عظمت اسلام و سرافرازی ایران نکوشیدند و حاضر بود در این مسیر همه مسائل را نیز تحمل کنند.

وی تاکید کرد: امروز یک سال است که آن عزیز را در میان نداریم اما با انبوهی از اسنادی که از کردار و گفتارش به جای مانده است، آیندگان بزرگی و بصیرت او را خواهد شناخت.

هاشمی همچنین در خصوص حضور روحانی در این مراسم گفت: بنا به دلایلی که نمی‌دانیم، دو سه روز قبل از دفتر رییس جمهور اطلاع دادند که ایشان در کنگره حضور پیدا نمی‌کنند.

12 تکاور نیروی دریایی ارتش در شانگهای چین مستقر شدند

تکاور ارتش

امیر تقی‌خانی گفت: چنانچه بالگردهای ارتش چین واگذار شود و آنها ریسک این اقدام را بپذیرند، امکان راپل و حضور تکاروان ارتش ایران از ارتفاع بالا برای ورود به نفتکش آسیب‌دیده ایرانی وجود دارد.

http://javaninews.ir - 

زمان تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

پوری حسینی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تکلیف یک میلیون و 800 هزار جامانده سهام عدالت پس از واریز سود مشمولان تعیین می‌شود.

این مقام مسئول ارزش روز سهام عدالت را بیش از 2.4 میلیون تومان اعلام کرده است.

 http://javaninews.ir  

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۴ نهاد و شخصیت ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری

  وزارت خزانه داری آمریکا نام 14 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود به بهانه های حقوق بشری اضافه کرد.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که انتظار دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شوند.

ملاحظات: یکی می گفت کاسبان تحریم ها اگه اجازه بدن، برجام امضاء بشه، نه تنها تحریم های هسته ای بلکه بقیه تحریم ها هم برداشته خواهد شد. نه تنها تحریم های هسته ای برداشته نشد بلکه روز به روز به تعداد اونها هم افزوده شده است.باید به حال مملکت با داشتن چنین افرادی گریه باید کرد یا خندید!!!!؟؟؟؟

انتهای پیام/

حقوق کارمندان متناسب با دریافتی تا ۳۰ درصد افزایش می یابد

امیرآبادی

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حقوق کارکنان دولت نسبت به دریافتی شان افزایش یابد،به طوری که کارمندان با دریافتی ۱۱میلیون ریال ۲۰ تا ۳۰ درصد و با دریافتی ۴۰ تا ۵۰میلیون ریال، بین یک تا ۲ درصد افزایش می یابد.

http://javaninews.ir/

چشم و گوش‌های اسرائیلی در ایران

رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اذعان کرد که ناآرامی‌ها در ایران علیه نظام، شکست خورد.

  رادیو اسرائیل به نقل از یوسی کوهن اعلام کرد که ناآرامی‌ها در ایران نتوانست موجب سقوط نظام شود.

کوهن طی سخنانی در نشست وزارت اقتصاد در قدس اشغالی گفت: اسرائیل چشم‌ها، گوش‌ها و چیزهای دیگری حتی در ایران دارد. تحرکات ایران در منطقه موجب نگرانی اسرائیل است.

رهبر انقلاب در دیدار مردم قم؛

این نبرد ایران و اسلام است با ضدایران و ضد اسلام/ همه‌ی حرکات دشمن در این چهل سال، پاتک انقلاب است 

دیدار مردم قم با رهبرانقلاب

به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶، قشرهای مختلف مردم قم، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. به گزارش مشرق، به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم قم، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 http://javaninews.ir/ - 

اوکراینِ تجزیه‌شده و ورشکسته؛ نتیجه پیاده‌سازی نسخه آمریکا برای توسعه و دموکراسی

((طناب پوسیده آمریکا برای فروپاشی دولت‌های ملی/ لیبی در حسرت حکومت قذافی+تصاویر))

در پی عدم امضای توافقنامه کلان با اتحادیه اروپا از سوی رییس جمهور وقت، ویکتور یاناکوویچ، در نوامبر۲۰۱۳، صدها تن از جوانان اوکراینی که «اتحادیه اروپا» در ذهنیت آن‌ها تبدیل به «کلید» حل همه مشکلات و معضلات ریشه دار اوکراین شده بود، دچار احساس خشم و سرخوردگی شدند که در پی آن، خیلی زود خیابان‌های کی‌یف؛ پایتخت این کشور، تبدیل به میدان نبرد میان معرتضان و نیروهای امنیتی شد. خون و آتش بر سر اتحاد یا عدم اتحاد همه جانبه با اروپا، در ظرف چند هفته سراسر اوکراین را فرا گرفت که در نهایت نتیجه‌ای جز تجزیه اوکراین و وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی نداشت.

معترضین

 ادامه مطلب

 http://javaninews.ir/ - 

از بین نانگ و مطهری یکی جذب می‌شود؛

  

رضا درویش

فوتبال ایران مدیرعامل باشگاه سایپا با بیان اینکه صدای اعتراض این باشگاه به اشتباهات داوری شنیده نمی‌شود، گفت: عباس‌زاده در صورتی از سایپا جدا می‌شود که علی دایی موافق باشد. 

 ادامه مطلب

 http://javaninews.ir/ - 

سینا قنبری کیست و چه ارتباطی با حوادث اخیر دارد؟

 

اوین


خودکشی یک جوان در زندان اوین، پس از جنجال دانشجویان بازداشتی، به دومین سوژه برخی رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی یک جریان سیاسی در روزهای پس از شکست آشوب‌های اخیر تبدیل شده است.


ادامه مطلب

 http://javaninews.ir/ -  


دود دیده شده در آسمان شهر تهران ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و متغیر و پهپادهای هوا فضای سپاه بوده است

یک مقام مسئول در روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی   با اشاره به دود سفید دیده شده در آسمان تهران و شهرهای اطراف اظهار کرد: دود دیده شده صبح امروز در آسمان شهر تهران و برخی از شهرستان‌های اطراف ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و سیار و همچنین پهپادهای نیروی هوا فضای سپاه بوده است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این تمرین هوایی در یکی از پایگاه‌های تمرینی هوافضای سپاه انجام شده است.

دود دیده شده در شهر تهران ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و متغیر و پهپادهای هوا فضای سپاه بوده است

دود دیده شده در شهر تهران ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و متغیر و پهپادهای هوا فضای سپاه بوده است

سهام عدالت پول را بین گداها توزیع می‌کند

باز هم توهین به ملت شریف

فردی به نام عباس کاظمی، مشاور وزیر نفت به تازگی در مصاحبه با سایت نود اقتصادی طی اظهاراتی گفته است: حدود ۴۰ درصد از کل سهام شرکت‌های پالایشی به تعاونی‌های سهام عدالت اختصاص یافته اما این تعاونی‌های سهام عدالت پولی برای تزریق کردن بابت توسعه در شرکت‌های پالایشی ندارند.

او تصریح کرده است:

«شرکت‌های تعاونی سهام عدالت خوب اداره نمی‌شوند. سهام عدالت صاحب ندارد و فقط پول را بین گداها توزیع می‌کند.

  ادامه مطلب

ظریف در کنفرانس امنیتی تهران چرا راجع به عربستان هیچ صحبتی مطرح نکرد؟

عربستان سعودی که از هر روزنه ای برای متهم کردن ایرن مبنی بر دخالت ایران در کشور های عربی و حمایت از گروههای تروریستی، استفاه و ایران را متهم می کند، چرا آقای ظریف در کنفرانس امنیتی تهران  راجع به عربستان به طور آشکار هیچ صحبتی مطرح نکرد؟

اشغال فلسطین حادترین مسئله منطقه و جهان است/ سازمان ترور داعش و گروه‌های مشابه آن هنوز فعال هستند ،محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در دومین کنفرانس امنیتی تهرانگفت: شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از طرف ترامپ، اعلام دشمنی آشکار با مسلمانان و دولت‌های اسلامی و ایجاد فرصت برای گسترش افراط گرایی است.

وی افزود: ادامه اشغال فلسطین همچنان حادترین مسئله منطقه و جهان است.

وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: دومین کنفرانس امنیتی تهران در شرایطی برگزار می‌شود که منطقه غرب آسیا در یکی از دشوارترین دوره‌های تاریخی خود قرار دارد.

ادامه اظهارات آقای ظریف را ببینید!!!!

ادامه مطلب

آغاز توزیع سود سهام عدالت به ثبت نام شدگان قطعی از امروز

آغاز توزیع سود سهام عدالت به ثبت نام شدگان قطعی از امروز

  با موافقت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، توزیع سود سهام عدالت به مشمولین ثبت نام شده قطعی این طرح، از امروز، 18 دی ماه آغاز می شود.

آن دسته از مشمولین که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، 50 هزار تومان دریافت می‌کنند. این رقم در نوبت های بعدی تا 150 هزار تومان تکمیل می شود.

سایرمشمولین سهام عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود متعلقه بهره مند می‌شوند.

این تصمیم در خلال جلسه امروز صبح (دوشنبه )رئیس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اخذ شد.

کاریکاتور/ باورکن اینها حق منو نخوردن!!!

صف مردم و مطالبه‌گران از "اغتشاش‌گران" جدا است / مردم مطالبات اقتصادی و معیشتی دارند اما این بدان معنا نیست که مطالبات مردم به اغتشاش کشیده شود. نشانه‌هایی از حضور افرادی که مأمور شده‌اند از طرف بیگانگان در تجمعات اخیر دیده شده است.

کاریکاتور/ باورکن اینها حق منو نخوردن!!!

کشته‌سازی منافقین از خبرنگار فوتی یک روزنامه!+تصاویر

 «کشته‌سازی منافقین» از خبرنگار فوتی یک روزنامه!


  علی رغم پایان یافتن اغتشاشات هفته گذشته در برخی مناطق کشور، بلندگوهای رسانه ای آشوبگران همچنان به کشته سازی برای تحریک عواطف عمومی می‌پردازند.

در طول هفته گذشته نیز بارها مشخص گردید که این رسانه‌های آشوبگر از انتشار اخبار دروغ برای گرم نگه داشتن تنور اغتشاشات در داخل کشور ابائی ندارند.

دروغ‌های بزرگ درباره آشوب اخیر، از جمله حمله ماموران به «مشروب‌فروشی مصری»، «آوردن تانک به خیابان»!، ورود سپاه به ایذه از طریق دریا و... از جمله اخباری بود که هفته گذشته در این رسانه ها منتشر گردید.

 

ادامه مطلب ...

نفتکش ایرانی همچنان در آتش می‌سوزد/ کشف یک جسد ناشناس در ۴ مایلی محل حادثه

به نقل از رویترز، یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی به این خبرگزاری گفت کشتی نفتکش ایرانی که شب شنبه در دریای چین شرقی با یک کشتی باری چینی تصادف کرد، همچنان با وجود گذشت ۲۴ ساعت از این حادثه در حال سوختن است و تلاش برای اطفای حریق موفقیت‌آمیز نبوده است.

نفتکش ایرانی همچنان در آتش می‌سوزد/ هنوز از سرنوشت ۳۰ خدمه ایرانی اطلاعی در دست نیست

این مقام که نخواست نامش فاش شود، افزود هنوز معلوم نیست آیا هیچ‌یک از ۳۲ خدمه مفقود شده این کشتی نجات پیدا کرده‌اند یا خیر.

کشتی نفتکش «سانچی» که تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارد شامگاه شنبه در فاصله ۱۶۰ مایل دریایی ساحل چین و  نزدیک شانگهای و دهانه دلتای رودخانه یانگ تسه با کشتی «سی اف کریستال» برخورد کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی چین روز یکشنبه تصاویری از آتش‌سوزی این کشتی نفتکش و دود سیاه غلیظی که از آن برمی‌خاست را نشان داد. چین چهار کشتی امداد و سه قایق پاکسازی و کره جنوبی هم یک کشتی و یک بالگرد به محل حادثه اعزام کرده‌اند.

این نفتکش تحت اجاره یک شرکت چینی و حامل ۱۳۶ هزار تُن میعانات نفتی (حدود یک میلیون بشکه نفت فوق سبک) از ایران به مقصد کره جنوبی بوده است. این مقدار نفت معادل حدود یک میلیون بشکه نفت است که بر اساس قیمت‌های جهانی نفت خام، ارزش آن حدود ۶۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

از نداشتن سیم‌خاردار در هشت سال جنگ تا تولید به‌روزترین تسلیحات نظامی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در این روز‌ها، نه فقط ساخت سلاح‌های پیشرفته بلکه صادرات این سلاح‌ها هم مورد توجه قرار گرفته، به نحوی که بعد از جنگ سرد بازار سنگینی در این خصوص ایجاد شده است.

در حال حاضر دو ابر قدرت غرب و شرق بالاترین سطح از صادرات سلاح را در اختیار دارند، اما در این بین نکته‌ای مهم را نباید فراموش کرد و آن هم توان کشور‌های در حال توسعه چون جمهوری اسلامی ایران است چرا که این کشور‌ها در آینده به یک ابرقدرت در سطح جهان تبدیل می‌شوند.

////////////////////

این کشور‌های باید از هم اکنون در تمام زمینه‌ها چون صادرات تجهیزات نظامی برنامه‌ریزی داشته باشند و بازا‌های جهانی را هدف بگیرند که ایران این کار را کرده و آماده برای صادرات سلاح‌های پیشرفته خود است.

ایران امروز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند انواع جنگ‌افزارها، چون تانک، بالگرد، موشک، جنگنده و انواع شنارو‌های سطحی و زیر سطحی را صادر کند.

 

ادامه مطلب ...

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق‌بشر: فروش سلاح به عربستان باید متوقف شود

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق‌بشر.آمریکا، انگلیس و فرانسه فروش سلاح به سعودی‌ها را متوقف کنند

  «کنت راث» (Kenneth Roth)مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر درباره توقف فروش سلاح به عربستان از سوی  آمریکا، انگلیس و فرانسه در صفحه توییتر خود نوشت: از این سلاح ها برای بمباران یمن و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان این کشور  استفاده می شود.

لازم به ذکر است، با توجه به ادامه حملات ددمنشانه سعودی‌ها به کشور یمن و تداوم محاصره ظالمانه این رژیم، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند .

انتهای پیام/