فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

دشمن در برابر مشت آهنین مردم ایران ناتوان است

 فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم دانش‌آموختگی دانش‌پژوهان این نهاد گفت : جوانان ما امروز در کنار دیگر همرزمان خود هزاران کیلومتر دورتر از سواحل کشور مقدس جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنن. کمااینکه در دریای سرخ و شمال اقیانوس هند شبانه‌روز شاهرگ اقتصادی کشور را حفاظت می‌کنند.

پیش‌تر، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش بهمن امسال با اشاره نقش آفرینی ایران در تامین امنیت اقیانوس هند  گفته بود : برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ برای برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و ارتباطات نزدیک‌تر نیروی دریایی ایران با نیروهای دریایی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای اهمیت دارد  ادامه مطلب ...

ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: تغییرات بنیادین در ساختار نزاجا، تغییرات اساسی در حوزه تسلیحات و تجهیزات نزاجا و تغییرات متناسب با تهدیدات آینده از جمله این تحولات چشمگیر محسوب می‌شود.

او این سخنان را در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش گفت.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، «امروز این نیرو در روش‌ها و آیین‌های ستادی خود تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و عملیات‌های متناسب با شرایط اقلیمی را تدوین کرده است تا بتواند پاسخگویی نبرد و تهدیدات در هر سطح و مقیاسی باشد.»  ادامه مطلب ...

رونمایی از تجهیزات جدید وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی، هوایی و دریایی

با حضور امیر سرتیپ آشتیانی از ۷ محصول در حوزه رزم زمینی، ۲ محصول در حوزه رزم هوایی و ۱ محصول در حوزه رزم دریایی رونمایی شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: هوشمند سازی و افزایش دقت در تولیدات سازمان صنایع دفاع به عنوان یک راهبرد اساسی ضرورت دارد.

به گفته امیر سرتیپ آشتیبانی، تولیدات مزبور در مقابله با تهدیدات شامل سلاح‌هایی با کاربرد در حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی سطح اثر بخشی عملیات رزمی نیرو‌ها را ارتقاء داده و تسریع‌کننده فعالیت‌های بازدارنده است.

نیروی زمینی ارتش با عناصر ناامن‌کننده مرز‌ها مقابله می‌کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استقرار یگان‌های متحرک هجومی این نیرو در مرز‌های شرقی کشور گفت: به جهت گستردگی پایانه مرزی کشور، ضرورت دارد تا از یگان‌های متحرک هجومی جهت برقراری امنیت استفاده شود؛ زیرا این یگان‌ها از قابلیت تحرک و تهاجم صد درصدی برخوردارند.

سرلشکر باقری اول اسفند برای بازدید از یگان‌های نیروی زمینی ارتش به سیستان و بلوچستان رفت و از دستاوردهای این یگان‌ها بازدید کرد.   ادامه مطلب ...

تقویت همکاری‌ها محور دیدار فرمانده نهاجا با فرمانده ارتش پاکستان

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی و هیات نظامی همراه روز چهارشنبه با حضور در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار کردند.

طرفین آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه توسعه ارتباطات میان نیرو‌های مسلح دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به دیدار‌های خود با مقام‌های پاکستانی طی ۳ روز اخیر، تقویت همکاری‌های دفاعی و نظامی میان ایران و پاکستان به عنوان دو کشور تاثیرگذار منطقه و جهان اسلام را مهم ارزیابی کرد.  ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش: اقتدار یک کشور در سایه اتکا به مردم تحقق می‌یابد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی گفت: حوادث امروزه جهان نشان داد که از دست دادن توان دفاعی به امید حمایت بیگانگان چه عواقب خسارت‌باری برای کشور در پی خواهد داشت.

او این اظهارات را در مراسم سی و یکمین دوره دانش‌آموختگی مدیریت دفاعی و هفتمین دوره عملیات مشترک و مرکب دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دافوس ارتش بیان کرده.  ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی هوایی ارتش: برای تبادل تجربیات و دانش با پاکستان آمادگی داریم

فرمانده نیروی هوایی ارتش در سومین روز از سفر خود به پاکستان گفت: دیدار مهمی با فرمانده نیروی هوایی پاکستان انجام شد و معتقدیم، دید طرف پاکستانی این است که ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را بیشتر تقویت کند. ما نیز چنین نگاهی به گسترش روابط دوجانبه داریم.

به گفته امیر سرتیپ واحدی، «امیدواریم همبستگی بیشتر ایران و پاکستان موجب توسعه این همکار‌ی ها به ویژه در حوزه‌های نظامی و هوایی شود. نیرو‌های هوایی ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته و ما قادر هستیم به صورت متقابل از این وضعیت بهره برادری کنیم.  ادامه مطلب ...

اقتدار ایران قابل معامله نیست

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده گفت: اقتدار ما حاصل دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و این باعث شده تا برخی از کشور‌ها و ملت‌های دنیا از ما برای ایستادگی در مقابل ظالم الگو بگیرند و اینکه به عده دشمن نگاه نکنند، بلکه به توانمندی‌های خود متکی بوده و امنیت کشورشان را خودشان تأمین کنند.

به گفته جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، «هم‌اکنون گسستگی عجیبی بین برخی مدیران میانی دولتی با نظامی‌ها وجود دارد و حتی در جا‌هایی عنوان می‌کنند که نظامی‌ها نباید باشند؛ چنین نگاهی، به توسعه اقتصادی کشور آسیب می‌زند؛ در حالیکه اگر مزایای پیوستگی بین اقتصاد و نظامی‌گری را بدانند، دیگر عنوان نمی‌کنند که حضور نظامی‌ها آسیب می‌زند؛ چون این موضوع جزو ضروریات است.»

امیر نصیرزاده گفت: در دنیای امروز اگر کشوری قوی نباشد، قدرت‌ها به او اجازه نمی‌دهند که اقتصادش را توسعه دهد.

قائم و اخگر تیر‌های کمان ۱۲ برای نبرد‌های هوایی

در روزهای گذشته، امیر سرتیپ واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری گفته بود: در نیروی هوایی به لطف پروردگار و حمایت‌های بی‌دریغ سلسله مراتب فرماندهی توانستیم پهپاد کمان ۱۲ را بسازیم که برای گشت و شناسایی بسیار ارزشمند است و صفر تا صد این پهپاد ساخت خودمان است. ماه گذشته هم توانستیم این پهپاد را به بمب قائم ۵ مجهز کنیم؛ بمبی که ساخت وزارت دفاع است. با این کار، پهپاد‌های کمان از مأموریت شناسایی به رزمی تبدیل شدند.

#ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن دماوند به زودی عملیاتی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نوسازی ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: به زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته و عملیاتی می‌شود

 به گفته دریادار ایرانی « در حوزه‌های مختلف دریایی، شناوری، پروازی و زیرسطحی دستاوردهای خیلی خوبی در بخش یگان‌ها و در بخش تجهیزات و تسلیحات داشته‌ایم که نمی‌توانیم همه این پیشرفت‌ها را در رسانه‌ها بازگو کنیم. همچنین در بخش موشکی افزایش برد داشته‌ایم.  ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری: برد تسلیحات هوانیروز ارتش متناسب با بالگرد‌های روز دنیاست

 سرلشکر باقری در حاشیه افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: در این قرارگاه از فناوری‌های روز در زمینه دقت، هوشمندی و برد مناسب در سلاح‌ها و تجهیزات به طور همزمان استفاده شده است.

به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «با اقدامات صورت گرفته همه آنچه که باید در مرز‌ها دیده شود به لحاظ صوت، تصویر و دیتا به مراکز فرماندهی و کنترل منتقل می‌شود و در لحظه هم امکان مشاهده گزارش و هم امکان ابلاغ دستور قابل انجام است. در مرز‌های جنوب شرق، شمال شرق، غرب و شمال کشور این اتفاق افتاده و روز به روز هم در حال تکمیل شدن است.»  ادامه مطلب ...

ارتقای توان عملیاتی نیروی زمینی ارتش برای ماموریت‌های مختلف

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش در زاهدان، گفت: بدین ترتیب توان دفاعی نیروی زمینی برای اجرای هر گونه ماموریت ابلاغی ارتقا یافته و این نیرو قادر است کار خود را در صحنه‌های عملیاتی به نحو مطلوبی انجام دهد.

به گفته فرمانده کل ارتش، «همانگونه که در طول سال در رزمایش‌ها مشاهده می‌شود راهبرد‌ها و تاکتیک‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش در یک صحنه عملیاتی متناسب با تهدیدات احتمالی انجام می‌شود و رزمندگان ما طی این صحنه‌های عملیاتی شبیه سازی شده، روش‌های مقابله را تمرین کرده و توان رزمی خود را ارتقا می‌دهند.»

سرلشکر موسوی گفت: امروز با توجه به اقدامات صورت گرفته می‌توان گفت نیروی زمینی ارتش برای اجرای ماموریت‌هایی که به آن محول شود آمادگی اجرای صد درصدی دارد.

#ارتش

ارتش در حوزه پیشبرد دکترین رزمی مطابق با نبرد‌های آینده پیشگام است

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه افتتاح مجتمع مهر ولایت ارتش در استان سیستان و بلوچستان گفت: اولویت دادن به مناطق محروم و مرزی از جمله زیبایی‌های کار نیروی زمینی است؛ اینکه این اقدامات نوعاً در شهر‌های محروم و شهر‌های مرزی انجام شده است قابل توجه و ارزشمند است.

به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «نیرو‌های مسلح به گونه‌ای عمل کرده‌اند که امنیت و آرامش را به کشور بازگردانند و ثبات و آرامش امروز در کشور ما در سطح منطقه و حتی در سطح جهان مثال‌زدنی بوده و امنیت پایدار در سطح کشور برقرار است.»  ادامه مطلب ...