فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

موشک خلیج فارس، فناوری‌ که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

بیشتر بخوانید:موشک خلیج فارس، فناوری‌ که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

صفر تا صد قابلیت‌های دستاورد جدید ارتش/

روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت ایام دفاع مقدس، ۵ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش شامل خودروی زره پوش با نام روئین تن، ربات رزمی هوشمند، پهپاد سبک و دست پرتاب، اخلالگر هواپیماهای بدون سرنشین و طرح تبدیل راکت های نازعات به موشک با قابلیت نقطه زنی با نام «لبیک-۱» رونمایی شد.

از دستاورد جدید ارتش/ قدیمی‌ترین راکت‌های ایرانی«نقطه‌زن» شدند

این دستاوردها حاصل کار سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا بود.

در این گزارش به یکی از این دستاوردهای مهم یعنی طرح «لبیک۱» خواهیم پرداخت که با اجرای آن، راکت های نازعات با استفاده از یک بخش اضافه شونده، دارای بالک های کنترلی، به قابلیت هدایت تا انتهای مسیر دست پیدا می کنند و از یک سلاح با دقت معمولی به یک سلاح با دقت بسیار بالا تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید:قدیمی‌ترین راکت‌های ایرانی «نقطه‌زن» شدند + تصاویر

عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند

.

الجزیره: عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند + فیلمعمر عیاصره تحلیلگر اردنی مسائل سیاسی در شبکه الجزیره از ناتوانی نظامی عربستان سعودی در برابر ایران صحبت کرد.

وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند.

بیشتر بخوانید: عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند + فیلم

پیوند موفقیت آمیز قرنیه چشم در بیمارستان خانواده ارتش

امیر سرتیپ دوم پزشک شهرام بابلی در خصوص عمل پیوند قرنیه چشم در بیمارستان خانواده نزاجا گفت: برای اولین بار در بیمارستان‌های نظامی کشور، موفق شده ایم در بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش عمل پیوند قرنیه چشم انجام دهیم، بیمارستان خانواده به عنوان یک مرکز فوق تخصصی دارای بخش‌های مختلفی است، متخصصین و فوق تخصص‌های قرنیه، اربیت، و شبکه در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

پیوند موفقیت آمیز قرنیه در بیمارستان خانواده ارتش
رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ادامه داد: بیماری که عمل شد سربازی بود که متاسفانه به علت کدر بودن قرنیه قادر به دیدن حتی یک متر نبود، هماهنگی‌های لازم با بانک قرنیه انجام شد و اولین پیوند عمل جراحی قرنیه چشم در این بیمارستان انجام شد.

بیشتر بخوانید:پیوند موفقیت آمیز قرنیه چشم در بیمارستان خانواده ارتش

آمادگی انصارالله یمن برای حملات جدید به عربستان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنبش انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) اعلام کرد خود را برای حملات جدید به عربستان سعودی آماده می‌کند و این حملات تا زمانی که ریاض به خصومت‌ خود علیه مردم یمن پایان ندهد، ادامه دارد.

شورای سیاسی انصارالله با انتشار بیانیه‌ای که از شبکه المسیره پخش شد، اعلام کرد: «مقدمات گسترده‌ای برای حملات نامحدود و پرقدرت در حال انجام است که اگر تلاش‌ برای گفت‌وگو‌های صلح موفقیت‌آمیز نباشد برای سقوط متجاوز کافی خواهد بود.»

بیشتربخوانید»آمادگی انصارالله یمن برای حملات جدید به عربستان

چگونه ایران به یک قدرت موشکی تبدیل شد؟

  ایران یکی از قدرتمندترین صنایع موشکی جهان را در اختیار دارد و برای به دست آوردن چنین قدرتی مسیر پر فرازونشیبی را طی کرده است.

چگونه ایران به یک قدرت موشکی تبدیل شد؟ + فیلم

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مهرماه) با حضور امیر سرتیپ  محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از امراء و فرماندهان ارتش از پنج دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش در سازمان تحقیقات و جهادخوکفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد + تصاویر


بیشتربخوانید:دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد + فیلم و تصاویر

دست‌های پشت پرده برای شکرآب کردن رابطه ایران و عراق

 این روز‌ها در آستانه راهپیمایی بزرگ اربعین و نا‌آرامی‌های مشکوک برخی از شهرهای عراق، افکار عمومی دو کشور ایران و عراق آماج حملات گسترده رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی است که مردم دو کشور را به دشمنی، کینه‌توزی و نفرت پراکنی علیه مردم کشور مقابل فرا می‌خوانند.

اربعین
به تازگی ویدئویی ساختگی و تحریف شده توسط آتش افروزان نا آرامی‌ها و شلوغی‌های اخیر عراق با هدف ایجاد دشمنی میان ملت ایران و عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بیشتربخوانید»دست‌های پشت پرده برای شکرآب کردن رابطه ایران و عراق دست به دامن دروغ شدند + فیلم و عکس

شیعه اگر پیاده هم راه برود، باز قوی‌تر از هر ارتش و سرویس اطلاعاتی است + عکس


مهدی محمدی

 مهدی محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به ناآرامی‌ها و آتش افروزی‌های عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه پیاده‌روی اربعین در کشور عراق واکنش نشان داد.




شیعه اگر پیاده هم راه برود، باز قوی تر از هر ارتش و سرویس اطلاعاتی است +عکس


خودکفایی یک اصل مهم برای مقاومت در مقابل دشمنان است/ نیروی زمینی هر هفته دستاورد جدیدی را ابداع می‌ک

.

خودکفایی نیروی زمینی یک اصل مهم برای مقاومت در مقابل دشمنان استامیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مهرماه) در مراسم تحویل دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش که در سازمان تحقیقات و جهادخوکفایی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که امروز توفیق پیداکردم که از دستاوردهای کارکنان شریف و دانشمند جهاد بزرگ خودکفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی کنیم.

او ادامه داد: متخصصان نیروی زمینی ارتش در راستای اجرای فرامین فرمانده کل قوا مبنی بر ایجاد نهضت خوکفایی و روی پای خود ایستادن برای مقاومت در برابر دشمنان، تاکنون این فرامین را اجرایی کردند.

بیشتربخوانید:نیروی زمینی هر هفته دستاورد جدیدی را ابداع می‌کند