فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

برجسته‌ترین نظامی ارتشی ۱۰۰ سال اخیر ایران کیست؟ + تصاویر

 ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه و همه جا به یاری مردم کشورمان آمده، چه در جنگ با تروریسم و رژیم بعث عراق و چه در جنگ با بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله. در این میان ارتش همیشه فرماندهان بزرگ و کاربلدی را به این ملت شناسانده مثل امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، سرلشکر موسوی و کمی عقب‌تر سپهبد قرنی، شهید صیاد شیرازی و تیمسار ولی‌الله فلاحی، تیمساری که مانند سربازان صفر به جنگ با ضد انقلاب رفت و در کف خیابان های پاوه به مقابله با آنها پرداخت و آنها را شکست داد. 

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

#ارتش

ادامه مطلب ...

ارتقای آموزش تخصصی و تربیتی از افتخارات ارتش است

  امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش آموزشی تربیتی فرماندهان مراکز آموزشی تخصصی ارتش در اصفهان گفت: امروز نقش و آثار ارزنده این آموزش‌ها در رزم و پاسداری از مرز‌ها بیش از گذشته دیده می‌شود و این افتخار بیانگر کارآزمودگی فرماندهان و مربیان مراکز آموزشی است. (ادامه مطلب ...)

#ارتش

پروژه منازل سازمانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا افتتاح شد

 مراسم افتتاح پروژه ۱۶۴ واحدی منازل سازمانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا صبح امروز سه شنبه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوریی اسلامی ایران در مشهد مقدس برگزار شد.

#ارتش


تعدادی از پروژ‌ه‌های رفاهی منطقه پدافند هوایی تهران افتتاح شد

  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی تهران تعدادی از پروژه‌های روحی و رفاهی را افتتاح کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم افتتاح پروژ‌های روحی رفاهی منطقه پدافند هوایی تهران و در جمع کارکنان این منطقه پدافند‌ی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و بلند مدت نیرو و یگان‌ها حفظ شرایط روحی، رفاهی، معنوی و توان رزمی کارکنان است که این امر میسر نمی‌شود مگر با تلاش و جدیت در کارها، همچنین باید در جهت حمایت‌های فرهنگی، اجتماعی و معنوی تلاش کرد تا همه خدمات با ظرفیت‌های مناسب به کارکنان ارائه شود.

#ارتش


لزوم تببین معارف جنگ و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس برای سربازان

لزوم تببین معارف جنگ و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس برای سربازان  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه‌شنبه با حضور در تیپ آموزش سربازی حضرت امیرالمومنین (ع) نیروی هوایی ارتش، از بخش‌های مختلف این تیپ اعم از پاسدارخانه، آسایشگاه‌های سربازی و دانشجویی، کتابخانه، کلاس‌های میدانی، نمازخانه‌ها، سالن‌های غذاخوری، مجتمع پزشکی درمانی و نقاهتگاه پیش بینی شده برای بیماران احتمالی مبتلا به کرونا، بازدید کرد. (ادامه مطلب ...)

دریادار سیاری از دانشگاه علوم پزشکی ارتش بازدید کرد

  امیر دریادار حبیب‌الله  سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ارتش، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یکی از مجموعه‌های بسیار با اهمیت ارتش است، زیرا تلاش انسان‌هایی که در جامعه پزشکی ارتش تربیت می‌شوند، در حفظ و ارتقای سطح سلامتی آحاد فرماندهان و کارکنان نقش مهمی ایفا می‌کند.

(ادامه مطلب ...)

#ارتش


تاثیر موثر آموزش‌های اصولی در ارتقای توان رزمی

تاثیر موثر آموزش‌های اصولی در ارتقای توان رزمی  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که پایگاه وحدتی دزفول نقش به سزایی در تربیت و پرورش خلبانان دارد، گفت: آموزش های اصولی و با برنامه ریزی صحیح، موجب ارتقای توان رزمی نیرو می شود.(ادامه مطلب ...)


کدام پرنده‌ها سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر دادند؟ تصاویر

یک روز به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی کشور در مهر ماه ۵۹ مانده بود که به ناگاه صدای انفجار‌های مهیب در چندین نقطه مهم مانند فرودگاه‌های ۱۹ شهر کشور به گوش رسید.

کدام پرنده‌ها نتیجه جنگ تحمیلی را تعیین کردند؟

صدام با این خیال ابتدا به فرودگاه‌های ایران حمله کرد که همانند جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، هواپیما‌های ایران را به طور کامل نابود کند تا ایران عملا نتواند از توان هوایی خود استفاده کند. مردم که همگی از صداهای انفجار وحشت کرده بودند به خیابان‌ها ریختند و با تعجب از یکدیگر درباره این صدا‌ها سوال می‌کردند، اما هیچ کدام از آن اطلاعی نداشتند.  .(ادامه مطلب ...)

#ارتش


گزینه‌های ایران پس از تمدید تحریم تسلیحاتی

  با نزدیک شدن به موعد برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران، واشنگتن تلاش می‌کند تا مانعی بر سر این موضوع ایجاد کرده و مانع از عادی شدن وضعیت ایران در بازار تسلیحاتی جهانی شود؛ ولی نکته مهم اینجا است که ایران در این مسیر دست بسته نیست. ادامه مطلب ...)


فرمانده کل ارتش از مرکز آموزش شهدای نیروی پدافند هوایی بازدید کرد

  امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با حضور در مرکز آموزش و میدان تیر شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش در سمنان، از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.

انتهای پیام/#ارتش


سیاوش؛ سِلاحی که در صورت اصابت گلوله‌اش، ۱۰۰ درصد هدف را می‌کُشد

 ارتقای تجهیزات دفاعی یکی از کار‌هایی است که نیرو‌های مسلح در طول تاریخ انجام می‌دهند تا تسلیحات نظامی با قابلیت‌های جدید وارد میدان شوند، این موضوع در بین سلاح‌های انفرادی هم وجود دارد.

( ادامه مطلب ...)

#ارتش


انتشار تصاویر انتقام سخت شهادت شهید صیاد شیرازی برای اولین بار

شهید صیاد شیرازی

  شهادت راه فرماندهان ایرانی است و تفاوت ندارد این فرمانده ها در سپاه خدمت کنند یا ارتش و شهید علی صیاد شیرازی هم یکی از این فرماندهان بزرگ نظامی است.

اکنون برای نخستین بار تصاویری از انتقام شهادت شهید صیاد شیرازی منتشر شده است که در فیلم زیر مشاهده می کنید.

 ( ادامه مطلب ...)

#ارتش


سبک‌ترین سِلاح تک‌تیرانداز ارتش ایران کدام است؟ + فیلم و تصاویر

  یکی از تجهیزاتی که در نیرو‌های نظامی کاربرد فراوان دارد سلاح تک‌تیرانداز است که توسط ارتش‌ها و نیرو‌های پلیس به خصوص نیرو‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که از این طریق می‌توان هر نقشه شومی را در فواصل دورتر خنثی کرد.

زمانی که سلاح‌های تک‌تیرانداز وارد خدمت شد، اصلا تصوری مبنی بر این که چنین پیشرفتی در بین نیرو‌های عمل‌کننده داشته باشد وجود نداشت، اما این گونه تجهیزات به سرعت جایگاه خود را پیدا کردند و توانستند به سلاحی راهبردی در نبرد‌ها به خصوص نبرد‌های نامتقارن تبدیل شوند. (ادامه مطلب ...)

#ارتش

اعتراضات در آمریکا فراتر از موضوع نژادپرستی است

اعتراضات در آمریکا فراتر از موضوع نژادپرستی است

   محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنفرانس آوردگاه کرونا که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر پلیس آمریکا نسبت به یک فرد سیاه پوست گفت:  کار اخیر پلیس آمریکا فقط موضوع گذاشته شدن پای یک پاسبان بر گردن یک فرد نیست بلکه این دورنمایی از یک نگاه و جامعه لیبرالی است.((اینجا)



پوستر «آزادی مجسم!» با محوریت تظاهرات ضد نژادپرستی آمریکا

  به دنبال یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات مردمی ایالات مختلف آمریکا، رهبرمعظم جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی روز چهاردم خرداد ماه به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، به تحولات اخیر کشور آمریکا و تظاهرات ضد نژادپرستی شهروندان این کشور اشاره کردند و گفتند: «این‌که یک پلیسی با خونسردی، زانویش را بگذارد روی گردنِ یک سیاه‌پوست و نگه دارد و فشار بدهد تا جان بدهد، چیز جدیدی نیست؛ طبیعتِ آمریکایی این است؛ این کاری است که آمریکا با همه دنیا تا حالا می‌کرد».

در همین راستا خانه طراحان انقلاب اسلامی، پوستری را با عنوان «آزادی مجسم!» طراحی و در صفحات مجازی خود با کاربران به اشتراک گذاشت. در ادامه پوستر طراحی شده توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنید:

پوستر «آزادی مجسم!» با محوریت تظاهرات ضد نژادپرستی آمریکا

ویدئویی پربازدید از پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب

  پس از پیروزی انقلاب در ایران و تشکیل حکومتی با محوریت جمهوری اسلامی، دشمنان این کشور که همیشه با افکار شوم و خودخواهانه‌شان قصد سوءاستفاده از منابع طبیعی و شرایط اقتصادی، جغرافیایی ایران را داشتند، به دلیل تغییر روش در اداره کشور و کوتاه کردن دست بیگانگان از امور داخلی، در مقابل اهدافشان ناکام مانده و آشکارا به دشمنی با ایران و ضربه به نظام پرداختند.(اینجا

تفنگ تک‌تیرانداز هویزه؛ سلاحی قدرتمندتر از ام ۸۲ آمریکایی + تصاویر

تفنگ تک‌تیرانداز هویزه؛ سلاحی فراتر از ام ۸۲ آمریکایی + تصاویر

 تجهیزات انفرادی یکی از عوامل موثر در رزم زمینی هستند که موجب ارتقای توانمندی سربازان لشکر‌ها و یکان‌های حاضر در صحنه رزم می شوند.

این سلاح‌ها به قدری اهمیت دارند که فرماندهان نظامی کشورهای جهان به دنبال طراحی و ساخت این گونه تسلیحات هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مسئولان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی به سراغ این موضوع رفتند تا در حوزه طراحی و ساخت انواع سلاح های بومی به خودکفایی کامل برسند پس آن‌ها رسیدن به خودکفایی را در دستور کار خود قرار دادند.

حفظ اسرار نظامی یک اصل مهم در خودکفایی(اینجا)  

تولید انبوه بالگرد ملی صبا در وزارت دفاع

تولید انبوه بالگرد ملی صبا در وزارت دفاع

 ، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در مراسم تحویل‌دهی ۱۰ فروند بالگرد نوسازی و بازآماد شده در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران «پنها» که با حضور سردار تقی‌زاده جانشین وزیر دقاع و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح برگزار شد اظهار کرد: به همت متخصصین مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت نیرو‌های مسلح در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام جهش تولید نامگذاری شده است حتماً در بخش‌های مختلف سازمان صنایع هوایی بویژه پشتیبانی و نوسازی ناوگان بالگردی کشور رشد خواهیم داشت.(اینجا

تک تیرانداز حیدر، قاتل انتحاری های داعش + تصاویر

تفنگ حیدر، قاتل خودرو‌های انتحاری داعش + تصاویر

  تسلیحات و تجهیزات انفرادی یکی از عوامل موثر در رزم زمینی هستند که موجب ارتقای توانمندی سربازان لشکر‌ها و یکان‌های حاضر در صحنه رزم می شوند. مسئولان دفاعی کشورمان نیز چندین سال است که با هدف رسیدن به خودکفایی، طراحی و ساخت انواع سلاح‌های بومی از سلاح‌های سبک گرفته تا سنگین را در دستور کار خود قرار دادند.

دانش بومی، راز خودکفایی و توانمندی ایرانی

(ادامه مطلب ...)

سخنان شنیدنی شهید فلاحی در مناظره با بنی صدر و منافقین + فیلم

تیمسار فلاحی

  شهید ولی الله فلاحی  پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش انتخاب شد و پس از برکناری ابوالحسن بنی صدر از فرماندهی کل قوا در حکمی از سوی امام خمینی(ره) به عنوان جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

تیمسار فلاحی که به همراه چند تن دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش در سقوط هواپیمای C-۱۳۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در مناظره‌ای با بنی صدر و اعضای سازمان مجاهدین(منافقین) خلق که هنوز به طور کامل نقاب از چهره منافق خود برنداشته بودند درباره پشتیبانی نیروی زمینی ارتش از پاسداران انقلاب گفت:( ادامه مطلب ...+فیلم)

۱۷ محور حرکت علمی نیروی پدافند هوایی ارتش

   امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه با حضور در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، از دستاورد‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در نمایشگاه قرارگاه جهاد علمی نیروی پدافند هوایی ارتش بازدید کرد.

  ادامه مطلب ...

تحویل دهی ۱۰ فروند بالگرد بازآماد شده در وزارت دفاع به نیرو‌های مسلح

  سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با گرامیداشت شهدای نهضت اسلامی در ایران اظهار کرد: شرکت «پنها» به عنوان بزرگترین و محوری‌ترین مرکز مهندسی تعمیر و نگهداری ناوگان بالگرد‌های کشور، وظیفه تداوم بخشی به قابلیت پرواز بالگرد‌های کشور، اعمال سیاست‌های تعمیراتی و لجستیکی مناسب، انجام بهسازی‌ها، طرح و اجرای آرایش‌های فنی، برنامه‌ریزی و صدور دستورالعمل‌های فنی، کنترل وضعیت پروازی یگان‌ها جهت اطمینان از ایمنی پرواز و کنترل وضعیت قطعات از نظر ساعت پرواز و نحوه نگهداری آن‌ها را بر عهده دارد.

( ادامه مطلب ...)


استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب، انواع دسیسه‌ها را پی ریزی و دنبال کرد

استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب، انواع دسیسه‌ها را پی ریزی و دنبال کرد  امیر سرتیپ دوم مهدی معمارباشی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در نشست با سردار"عبدالرضا ناظری" فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن اهداء سلام و صلوات به روح مطهر شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: یکی از نیرو‌های خدوم در عرصه امنیت و همچنین حفظ سلامت عموم شهروندان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون و شرایط بعد از آن، نیروی انتظامی بود که مسئولان و تمام کارکنان آن مجاهدانه کار و تلاش کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش افزود: استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب، انواع دسیسه‌ها را پی ریزی و دنبال کرد تا این درخت تنومند را متزلزل کند، اما خداوند منان را شاکریم که همه این ترفند‌های شوم را ملت عزیزمان پشت سر گذاشتند.( ادامه مطلب ...)

#ارتش

مهلت آزاد‌سازی سهام عدالت دوباره تمدید شد

  به نقل از شادا  بر اساس اعلام سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت، امکان انتخاب روش مستقیم سهامداری از سوی مشمولین  سهام عدالت تا ساعت ۲۴ مورخ ۹۹/۳/۲۹ با تصمیم این ستاد تمدید شد.

بر این اساس کلیه مشمولین سهام عدالت می‌توانند تا ساعت ۲۴ مورخ ۲۹ خرداد ماه سال جاری از طریق مراجعه به سایت www.samanese.ir نسبت به انتخاب روش مستقیم اقدام کنند.

انتهای پیام/

باهِر ایرانی؛ کُشنده‌ترین سلاح تک‌تیرانداز جهان + تصاویر

 سلاح‌های انفرادی یک نیاز همیشگی نیرو‌های زمینی بوده و به همین خاطر توسعه انواع سلاح از جمله اسلحه‌های تک تیرانداز در دستور کار طراحان جهان قرار گرفته و تا امروز مدل‌های مختلفی ساخته شده است.

کشور ما هم که مرز‌های زمینی بسیاری با همسایگان خود دارد این نیاز که باید نیروی زمینی قدرتمند داشته باشد را حس کرده و در مسیر توانمندسازی گام برداشت و این گونه بود که تجهیزات پیشرفته با اتکای به دانش بومی ساخته شد که یک نمونه آن سلاح‌های تک‌تیرانداز است.

( ادامه مطلب ...)

#ارتش


اتحادیه اروپا: از بکارگیری خشونت مفرط در آمریکا شوکه شدیم

  به نقل از اسکای نیوز، اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث جاری آمریکا اعلام کرد از بکارگیری مفرط خشونت در پرونده مرگ جورج فلوید در آمریکا شوکه شده است.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد مرگ جورج فلوید ناشی از سوء استفاده از قدرت بوده و کشور‌های عضو این اتحادیه (که شمار آن‌ها ۲۷ عدد می‌رسد) از این مسأله شوکه و هراسان شده اند.( ادامه مطلب ...)

کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه انتخابی جام جهانی را اعلام کرد

  فدراسیون فوتبال کویت اعلام کرد برنامه اولیه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را از سوی کنفدراسیون آسیا دریافت کرد.

با ابلاغ AFC به فدراسیون کویت؛ اولین بازی این تیم با استرالیا که قرار بود در تاریخ ۷ فروردین برگزار شود، ولی به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، در تاریخ ۸ اکتبر (۱۷ مهر) برگزار می‌شود. بازی‌های بعدی کویت به ترتیب با اردن در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) و چین تایپه در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) برگزار خواهد شد.

این خبر رسمی از سوی فدراسیون کویت مشخص کرد بازی اول تیم ملی کشورمان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار بود همزمان با دیدار کویت و استرالیا در تاریخ ۷ فرودین برگزار شود، طبق برنامه اعلامی AFC در تاریخ ۱۷ مهر برگزار خواهد شد.

همچنین AFC می‌خواهد پرونده مسابقات انتخابی در مرحله اول را در حد فاصل ۱۷ مهر تا ۲۲ آبان ببندد.

انتهای پیام/

روایت حضور نفت ایرانی در بازارهای آمریکایی

پنجمین و آخرین محموله نفتی که ایران برای کاراکاس فرستاد، وارد آب‌های ونزوئلا شد؛ این موضوع که در دو هفته اخیر در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار داشت تاکنون از ابعاد متفاوتی بررسی شده، ولی یک نکته در میان تمام تحلیل‌ها مشترک بود و آن، افول آمریکا به عنوان یک ابر قدرت سیاسی بود.

پرچم‌های افراشته ایران در حیات خلوت آمریکا

آثار و پیامدهای صادرات نفت ایران به ونزوئلا(ادامه مطلب ...)

تفنگ شاهر؛ نخستین اسلحه تک‌تیرانداز سنگرشکن بومی + تصاویر

شاهر ایرانی؛ نخستین تفنگ تک‌تیرانداز سنگرشکن بومی + تصاویر

  سلاح‌های انفرادی همواره در حوزه رزم زمینی یکی از عوامل تاثیرگذار در ارتقای قدرت سربازان لشکر‌ها و یکان‌های این نیروست. مسئولان دفاعی کشورمان هم از سال‌های گذشته با هدف حرکت به سوی خودکفایی طراحی و ساخت انواع سلاح‌های بومی از سلاح‌های سبک گرفته تا سلاح‌های سنگین را در دستور کار خود قرار دادند.

تولید طیف گسترده تسلیحات انفرادی با دانش بومی(ادامه مطلب ...)

#ارتش

موشک‌هایی که دنیا را اداره می‌کنند+ عکس

کاربر فضای مجازی در توئیتر از نحوه مقابله با زورگویان نوشت.

 

اقتدار ایران درمقابل تضعیف آلمان+ عکس

کاربر توئیتر با کنایه به واکنش ضعیف آلمان درمقابل توقیف محموله‌ی ماسک‌هایش توسط امریکا، حضور نفتکش‌های ایران در آب‌های قاره آمریکا را نشان از اقتدار ایران دانست.

 

اعزام سه فروند بالگرد هوانیروز ارتش برای مهار آتش سوزی گچساران

 سرهنگ خلبان محمد علی‌فام فرمانده پایگاه دوم رزمی هوانیروز مسجد سلیمان گفت: سه فروند بالگرد هوانیروز ارتش صبح امروز دوشنبه  به محل آتش سوزی در جنگل‌های گچساران و منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگل‌های این مناطق با کمک نیرو‌های امدادی اعزام شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: ماموریت بالگرد‌های هوانیروز ارتش تا مهار آتش سوزی در مناطق گچساران ادامه دارد.

#ارتش

ایران ثابت کرد سلطان دریا‌ها و آبراه‌ها است

  به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مکرم خوری مخول، مدیر مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه کمبریج اعلام کرد ایران در اوج تهدیدات آمریکا، با اعزام کشتی‌های خود به ونزوئلا و چین ثابت کرد سلطان دریا‌ها و آبراه‌ها است.( ادامه مطلب ...)


بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۲۶ سورتی پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران انجام دادند

بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۲۶ سورتی پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران انجام دادند  امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه از روز گذشته ۳ فروند از بالگرد‌های هوانیروز برای کمک به اطقای حریق در جنگل‌های گچساران و منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان وارد عمل شدند، اظهار کرد: یک فروند از این بالگرد‌ها در مسجد سلیمان و دو فروند دیگر در گچساران مشغول انجام عملیات هستند.

او با بیان اینکه این سه بالگرد صرفا در زمینه جابه‌جایی نیرو‌های امدادی فعالیت داشتند، عنوان کرد: ما فناوری اطفای حریق توسط بالگرد را در اختیار داریم ولیکن مدیریت بحران کشور و سایر قسمت‌ها باید پای کار بیایند و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

#ارتش

سومین نفتکش ایرانی به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسید

  خبرگزاری رویترز به نقل از اطلاعات «ریفینیتیو آیکون» گزارش داد که سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا رسیده است.

رویترز می‌نویسد: نفتکش «پتونیا» با پرچم ایران با دنبال کردن نفتکش‌های فورچون و فارست، روز دوشنبه و با عبور از اقیانوس اطلس وارد کارائیب شده است.

نفتکش‌های «فورچون» و «فارست» پیش از این وارد آب‌های ونزوئلا شدند و نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به بنادر آن‌ها را اسکورت کرده است.(ادامه مطلب ...)

طرح مردم ونزوئلا برای احترام به حاج قاسم+ عکس

کاربر ونزوئلایی در صفحه توییتر خود نوشت:

من پیشنهاد می کنم وقتی کشتی های ایرانی وارد می شوند ، ما پرچم ایران و تصویر سلیمانی را از همه طرف قرار دهیم تا به خاطر همبستگی خود با ونزوئلا، به مردم ایران ادای احترام کنند!

 

ایران با یک تیر سه نشان را زد

ناصر ایمانی، فعال سیاسی به نفتکش ایرانی در صفحه شخصی‌اش واکنش نشان داد.

 

آیا منافقین در ونزوئلا هم حضور دارند؟

کاربر فضای مجازی از به راه افتادن اقداماتی علیه تصمیمات دولت مادورو خبر داد، این اتفاقات شباهت بسیاری به رفتارهای منافقین در دهه ۶۰ علیه انقلاب دارد.(ماشین حمل سوخت)

 

مجرم اصلی فاجعه فلسطین، دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنهاست/ انقلاب اسلامی، فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود

  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (جمعه) در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به گشوده شدن فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور جبهه مقاومت و تغییر موازنه قدرت به نفع مبارزان، هفت توصیه مهم را در خصوص ادامه جهاد بزرگ و مقدس کنونی بیان و تأکید کردند: اصلی‌ترین توصیه، تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی است و بی‌گمان ویروس صهیونیسم دیری نمی‌پیماید و با همت و ایمان و غیرت جوانان، از این منطقه ریشه‌کن و ازاله خواهد شد.(اینجا