فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

آسمان حیفا؛ زیر چتر موشک بالستیک دزفول + تصاویر

  قدرت موشکی کشورمان که در سال‌های اخیر یکی از عوامل اقتدار کشورمان در جهان به ویژه غرب آسیا به شمار می‌رود، نهالی است که در سال‌های دفاع مقدس توسط جوانان این مرز و بوم کاشته شد تا دستان رژیم بعث را قطع کند. جنگ تحمیلی که تمام شد جوانان رزمنده دوباره پای کار آمدند و این نهال را آبیاری کردند که امروز حاصل آن درختی تنومند و مستحکم است. ادامه مطلب ...

#ارتش


اولین شهید نیروی هوایی ارتش چه کسی بود؟

نیروی هوایی ارتش در هنگام تهاجم عراق به ایران اسلامی در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ نیز به عنوان یک نیروی واکنش سریع وارد عمل شد و امیر سرلشکر خلبان شهید فکوری فرمانده وقت این نیرو با طراحی عملیات ۱۴۰ فروندی نخستین پاسخ به تجاوز ارتش بعثی را به صدام داد.

اولین شهید نیروی هوایی ارتش چه کسی بود؟ 

اگر بخواهیم نقش نیروی هوایی ارتش را در دوران دفاع مقدس بیان کنیم باید بگوییم که اگر خلبانان نیروی هوایی و پشتیبانی‌های آن نبود شاید بسیاری از عملیات‌های دریایی و زمینی مانند عملیات مروارید و والفجر ۸ نیز به پیروزی نمی‌رسید.ادامه مطلب  

انتخاب ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری، بسیار افتخار آمیز است

انتخاب ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری، بسیار افتخار آمیز است

  امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش جوادالائمه(ع) نیروی زمینی برگزار شد، گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم به ارواح طیبه همه شهدای این دوران درود می‌فرستیم و برای جانبازان آرزوی شفای عاجل داریم و قدردان همه آزادگان و ایثارگران هستیم.ادامه مطلب 

نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس افتتاح می‌شود

 ، علی اصغر جعفری مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان این که باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم برنامه‌های متعددی را از ابتدای امسال در این راستا برگزار کرده است و در هفته دفاع مقدس چند برنامه ملی در باغ موزه برگزار می‌شود، گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور)، در باغ موزه میزبان تعدادی از فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم که این برنامه همزمان در کل کشور است و حدود یک میلیون نفر از پیشکسوتان سراسر استان‌ها و شهرستان‌ها تجلیل می‌شوند.

#ارتش

بالگرد‌های ایزوله هوانیروز ارتش در خدمت بیماران کرونایی

   امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، با اشاره به اقدامات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با کرونا، گفت: ما در حوزه بهداشت و درمان، کمک شایانی به کشور می‌کنیم.

بالگرد‌های ایزوله هوانیروز ارتش در خدمت بیماران کرونایی
وی افزود: ۱۷ استان را در مناطق صعب‌العبور که تردد ماشین و وسیله نقلیه انجام نمی‌شود، پوشش هوایی می‌دهیم؛ بالگرد‌ها به کمک خانواده‌ها و افراد مصدوم و یا با وضعیت وخیم می‌روند. مواردی داشتیم چنانچه این بیماران به بیمارستان منتقل نمی‌شدند، صد در صد فوت می‌شدند.
#ارتش

  ادامه مطلب ...

نقش فانتوم‌ها در خنثی سازی توطئه‌های ضد انقلاب مهم است

نقش فانتوم‌ها در خنثی سازی توطئه‌های ضد انقلاب مهم است

  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش  روز (پنجشنبه، ٢٧ شهریورماه) در مراسم رونمایی از مستند نبرد‌های فانتوم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت گفت: فانتوم‌های نیروی هوایی ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در حفظ تمامیت ارضی کشورمان داشتند و مستند نبرد‌های فانتوم هم به امید خداوند اثر خوبی خواهد داشت.ادامه مطلب 

فضای مجازی زیر نظر سازمان قضائی نیروهای مسلح

فضای مجازی زیر نظر سازمان قضائی نیروهای مسلح

  رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران از نقش سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در رسیدگی‌ها نسبت به موضوعات امنیتی در فضای مجازی تقدیر کرد.

سازمان قضائی نیرو‌های مسلح اعلام کرد:

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش از نقش برجسته سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در رسیدگی‌های قاطع و حساسیت نسبت به موضوعات امنیتی در فضای مجازی تقدیر کرد.

در نامه رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش با اشاره به دستور رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح مبنی بر حساسیت تام و تمام به موضوعات امنیتی در فضای مجازی از سوی روسای سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح و دادستان‌های نظامی سراسر کشور، از نقش برجسته و اقدامات ارزنده حجت الاسلام والمسلمین بهرامی برای استقرار عدالت و اجرای احکام اسلامی و دفاع از قداست سربازان گمنام امام زمان (ع) همچنین زحمات و تلاش‌های پیگیر و مخلصانه قضات و کارمندان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تقدیر و تشکر شده است.

انتهای پیام/

دریادار خانزادی از برگزارکنندگان رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد

دریادار خانزادی از برگزارکنندگان رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از کارکنان و برگزارکنندگان نیروی دریایی در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کرد.

متن پیام به شرح زیر است

   ادامه مطلب ...

اقتدار نداشتیم تا امروز صدها بار به ما حمله می‌کردند/ جنگنده کوثر ارتقا می یابد

امیر نصیرزاده: در حوزه تسلحیات دورایستا مدعی هستیم/ جنگنده کوثر ارتقا می یابد به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک سیما، در خصوص ویژگی‌های رزمایش ذوالفقار ۹۹ اظهار داشت: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد. 

وی افزود: چنین رزمایشی پیچیدگی‌هایی دارد و هماهنگی بسیار بالایی را می‌طلبد و در بعد فرماندهی و کنترل خیلی باید پیچیده عمل کرد ادامه مطلب

  #ارتش

امسال رژه دفاع مقدسی نخواهیم داشت

امسال رژه دفاع مقدسی نخواهیم داشت

سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ٢۵ شهریور ماه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس  گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس از سوم خرداد ماه امسال آغاز شده و به مدت ۴٣ هفته تا ٢٩ اسفندماه ادامه خواهد داشت. درباره برگزاری مراسم رژه سالیانه دفاع مقدس گفت: امسال نه در تهران و نه در خلیج فارس رژه نخواهیم داشت و به جای آن مراسم تکریم و گرامیداشت یک میلیون رزمنده دفاع مقدس را خواهیم داشت. امسال ۵٠۵ ستاد در سراسر کشور تشکیل شده است. در نیرو‌های مسلح معاونان هماهنگ کننده نیرو‌های مسلح مسئولیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را بر عهده دارند.ادامه مطلب 

گاف قطری‌ها درباره پرسپولیس

  در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران امشب در دوحه به مصاف التعاون عربستان می‌رود.

رسانه قطری الوطن درباره این بازی نوشت: خط دفاعی تیم پرسپولیس بسیار خوب است و یکی از نقاط مثبت و قدرتمند این تیم محسوب می‌شود. سرخ‌های ایران در ۳۰ بازی لیگ تنها ۱۷ گل دریافت کردند و نشان دادند که قدرت دفاعی بسیار بالایی دارند.

الوطن در ادامه مدعی شد که علیپور و ترابی بازیکنان قدرتی پرسپولیس در خط حمله هستند در حالی که علیپور و ترابی دیگر بازیکن پرسپولیس نیستند و از این باشگاه جدا شده اند.

 دیدار تیم‌های پرسپولیس و التعاون امشب از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فرمانده ارتشی که بر پوتین سربازش بوسه زد

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۱۸ در روستا مغانک واقع در جنوب شهرستان الیگودرز در استان لرستان متولد شد..

یادگاری یک فرمانده ارتش برای صدام چه بود؟

در سال ۱۳۳۶ در دانشکده افسری ثبت نام کرد و در طول تحصیل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط پیدا کرد. آذرفر در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد و رنجر و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبز‌های ایران) در شمار دانشجویان عالی قرار داشت.ادامه مطلب 

رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش دستاوردهای بسیاری داشت/ تاکتیک های متنوع و متعددی اجرا شد

  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک، در خصوص ویژگی‌های رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش اظهار کرد: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد. چنین رزمایشی پیچیدگی‌هایی دارد و هماهنگی بسیار بالایی را می‌طلبد و در بعد فرماندهی و کنترل خیلی باید پیچیده عمل کرد. همه نیروها با ویژگی‌های آموزشی و فرهنگی نیروهای خود را تحت آموزش قرار می‌دهند و در یک منطقه نیروها با هم ارتباط داشته و باید هماهنگ شده و رزمایش مشترک را برگزار کنند. یکی از ویژگی‌های این رزمایش مشارکت همه نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود. این رزمایش تقریباً نزدیک به صد در صد به اهداف خود دست پیدا کرد.

دریادار خانزادی: آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم/ ورود پهپاد‌های جدید به نیرو‌های مسلح در آینده نزدیک

  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک اظهار کرد: درود می‌فرستیم به همه شهدایی که در مسیر دفاع، امنیت و امروز در مسیر سلامت جان خود را ایثار کردند.

امیر خانزادی در خصوص بازتاب رزمایش ذوالفقار ۹۹ گفت: همانطور که در روزهای گذشته شاهد بودیم در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی هیاهوی زیادی درباره رزمایش به پا شد. چند نکته حائز اهمیت است، یکی اینکه چرا اینقدر با دقت به این موضوع پرداختند؟ بخاطر اینکه با وجود همه تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب بر جمهوری اسلامی تحمیل شده به ویژه در بخش دفاع، شاهد این هستیم که نه تنها تحریم‌ها اثر نکرده بلکه شاهد دستاوردهای قابل توجهی در بخش دفاع در ایران بوده‌ایم.

تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار ارتش

تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش ذوالفقار ارتش  امیر دریادار شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش  جمهوری اسلامی ایران در جمع‌بندی اقدامات انجام شده در این رزمایش، اظهار کرد: رزمایش در سه مرحله طرح ریزی و اجرا شد که در مرحله اول اشراف اطلاعاتی، مرحله دوم فاز تاکتیکی و مرحله اصلی فاز اقدامات گرم بود که شروع آن با عملیات پیچیده آبخاکی بود که با مشارکت نیرو‌های چهارگانه ارتش برگزار شد.

وی گفت: آنچه طرح ریزی شده بود منطبق بر راهبرد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا درآمد و اهداف پیش بینی شده در روز اول حاصل شد.

  #ارتش

رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش پایان یافت

رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش پایان یافت  آیین پایان رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رژه شناور‌های سطحی و زیر سطحی به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، ناو‌های نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق، غدیر و زیردریایی بومی فاتح از مقابل ناو سرفرماندهی خارک رژه رفتند.

#ارتش

رهگیری هواگردهای آمریکایی توسط پهپاد کرار

  در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش، سه فروند هواگرد آمریکایی شامل هواپیمای P-۸ و پهپاد‌های MQ-۹ و RQ-۴ در حالی که از کیلومتر‌ها دورتر در رصد کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار داشته اند، وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کشور شده و بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلف و ورود غیر مجاز به محدوده ADIZ (منطقه شناسایی دفاع هوایی) ایران کردند.

پس از کشف و اخطار به آن‌ها توسط سامانه‌های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش، برای فاصله گرفتن از فضای رزمایش و با بی توجهی به اخطار‌های صادره، توسط پهپاد کرار نیروی پدافند هوایی ارتش رهگیری شدند.

این هواگرد‌های آمریکایی پس از پرواز پهپاد کرار و قاطعیت پدافند هوایی در رهگیری، مسیر خود را تغییر داده و از منطقه رزمایش و فضای ADIZ کشور فاصله گرفتند.

 #ارتش


تجهیزات راهبردی ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار با موفقیت آزمایش شد

تجهیزات ساخت داخل در رزمایش ذوالفقار با موفقیت آزمایش شد   امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش که از پنجشنبه هفته گذشته در منطقه جنوب کشور از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند آغاز شده است، گفت: آنچه شاهد بودیم یک رزم مشترک نیرو‌های چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود که الحمدالله با هماهنگی بسیار خوبی تقریبا به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود رسید.فرمانده کل ارتش گفت: در رزمایش ذوالفقار انواع تسلیحات و تجهیزات مهم و استراتژیک ساخت داخل را با موفقیت به ورطه آزمایش در آوردیم.

#ارتش 


ساقط کردن اهداف توسط پهپاد سیمرغ در دور دست

ساقط کردن اهداف در آب‌های دوردست توسط پهپاد سیمرغ

  در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، پهپاد بومی سیمرغ نیروی دریایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه زن سدید اهداف خود در آب‌های دوردست را مورد حمله و اصابت قرار داد.

  ادامه مطلب ...

ماجرای کارت مخصوص در جیب یک فرمانده ارتش چه بود؟

امیر سرلشکر منفرد نیاکی در دوران دفاع مقدس انباشته از افتخارات و قهرمانی‌ها است. وی در مسئولیت‌های فرماندهی در عملیات‌های بزرگ طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، والفجر و رمضان خدمت کرد و در سمت فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و فرمانده قرارگاه فتح، بار‌ها به قلب دشمن تاخت و شکست‌های سنگینی بر پیکر دشمن وارد آورد.

ماجرای کارت مخصوص در جیب یک فرمانده ارتش چه بود؟

شهید منفرد نیاکی با استفاده از طرح‌های ابتکاری و نبوغ نظامی خود نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران را در آزادسازی خرمشهر یاری می‌کرد.همیشه کارتی در جبیش بود که روی آن نوشته شده بود: «اگر زمانی در حین خدمت، جانم را از دست دادم و قرار شد ارتش مرا به خاک بسپارد، هر جا که برای ارتش راحت­‌تر و ارزان­‌تر است، مرا خاک کند.»ادامه مطلب 

حضور و نظارت فرمانده کل ارتش در مراحل مختلف رزمایش ذوالفقار ۹۹

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که از روز‌های آغازین و مقدماتی تا مراحل اصلی رزمایش در منطقه حضور دارد از نزدیک بر عملیات تاخت آبخاکی و بیچینگ، عملیات رهگیری هواگرد‌های متخلف آمریکایی توسط جت کرار، شلیک موشک‌های شلمچه و قادر، پرواز پهپاد‌های کمان و ابابیل و بخش‌های دیگر اجرای رزمایش حضور یافته و در ادامه بر نمایش قدرت یکان‌های شناور سطحی و زیرسطحی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نظارت خواهد کرد.

امیر سرلشکر موسوی همچنین با حضور در بین فرماندهان مستقر در قرارگاه‌های تاکتیکی و رزمندگان مستقر در صحنه عملیات از تلاش شبانه روزی آنان و اجرای مطلوب مأموریت‌های محوله قدردانی کرد.

# ارتش


پهپاد رزمی کمان - ۱۲ عملیاتی شد

پهپاد رزمی کمان - ۱۲ عملیاتی شد

پهپاد رزمی کمان -۱۲ که اولین پهپاد رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و توسط متخصصین نیروی هوایی ارتش طراحی و تولید شده است، با پرواز بر فراز منطقه رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت از پیش تعیین شده خود شامل رصد و پایش منطقه رزمایش را با موفقیت انجام داد.

همچنین در ادامه این سناریو از رزمایش، پهپاد‌های ابابیل نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن «قائم» موفق به انهدام اهداف خود در منطقه رزمایش شدند.

انتهای پیام/

تخصیص اعتبار پرداخت کارانه کادر درمان/ همسان‌سازی حقوق از مهر ماه

  محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت  توجه به کادر درمان و حل مشکل معوقات آنان را هدف دولت در شرایط کنونی اعلام کرد و با تأکید بر اینکه اعتبارات لازم برای پرداخت کارانه کادر درمان اختصاص داده شده است و ابراز داشت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم از ابتدای مهر آغاز می‌شود، زیرا اسفند سال گذشته که حقوق تمام کارکنان افزایش پیدا کرد فاصله بین شاغلان و بازنشستگان زیاد شد.

اتفاق عجیب برای پرسپولیسی‌ها

 تیم فوتبال پرسپولیس ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر باید به مصاف الدحیل، التعاون عربستان و الشارجه امارات برود.

در حالی که به نظر می‌رسید سرخ‌ها با تمام اعضای تیم خود به قطر می‌روند، اما روادید ۷ بازیکن و کادر فنی این تیم صادر نشده است.

مدیران تیم پرسپولیس در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع هستند تا روادید بازیکنان برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

دیدار آینده پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۵ شهریور مقابل التعاون عربستان است.

تجمع اعتراضی مردم تهران در پی اهانت به پیامبر اسلام در میدان امام حسین(ع)

 ،تجمع اعتراضی مردم تهران به منظور محکوم کردن اهانت به پیامبر اسلام و قرآن کریم در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان تهران در ابتدای این جلسه قطعنامه اعتراضی به این توهین را قرائت کرد.

با وجود اینکه جمعیت فراوانی در میدان امام حسین (ع) حاضر شدند، اما در اجرای برنامه دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراموش نشده است.

اولین حضور زیردریایی فاتح در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش

  زیردریایی تمام ایرانی فاتح برای اولین بار در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پیداکرد.

اجرای ماموریت گشت اطلاعاتی و عملیاتی در منطقه عمومی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش و حضور در آب‎های دوردست در شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) از جمله عملیات‌هایی بود که توسط زیردریایی فاتح در این رزمایش انجام شد.

گفتنی است زیردریایی فاتح اولین زیردریایی ساخت ایران در کلاس متوسط است که با تلاش وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همکاری نیروی دریایی ساخته شده و بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس جمهور به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

#رزمایش ذوالفقار ۹۹ #ارتش

انهدام اهداف سطحی توسط جنگنده‌های نهاجا در رزمایش ذوالفقار۹۹

در مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ارتش ۹۹، جنگنده بمب‌افکن‌های F-۴ نیروی هوایی ارتش پس از انجام پرواز برد بلند از پایگاه‌های خود به سمت منطقه عمومی رزمایش و انجام عملیات سوخت‌گیری هوایی از هواپیمای تانکر، با استفاده از موشک‌های بهینه شده، نقطه‌زن و ارتقا یافته هوابه‌سطح، اهداف سطحی خود را در منطقه عمومی رزمایش منهدم کردند.

در ادامه این سناریو از رزمایش همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های F-۴ با موفقیت عملیات تیراندازی به اهداف متحرک در دریا را تمرین کردند.

بمباران اهداف از پیش تعیین شده در ساحل بخش دیگری از طرح‌های عملیاتی تعیین شده در این رزمایش بوده که با موفقیت توسط فانتوم‌های نهاجا اجرا شد.

اخطار یگان‌های ارتش به نیرو‌های فرامنطقه‌ای برای ترک منطقه رزمایش ذوالفقار

 امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش از اخطار نیروی پدافند هوایی ارتش به پرنده‌های فرامنطقه‌ای به منظور فاصله گرفتن از منطقه عمومی رزمایش خبر داد و گفت: از روز گذشته و با اعلام آغاز برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش، قرارگاه پدافند هوایی با اعلام هشدار به پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین بیگانه که در نزدیکی محل برگزاری رزمایش پرواز می‌کردند، به آن‌ها به منظور فاصله گرفتن از حریم هوایی منطقه عمومی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش اخطار داد که در همین مدت، شاهد تغییر رفتار محسوس پرنده‌های بدون سرنشین آمریکایی بودیم.

انهدام پهپاد متخاصم در ارتفاع بالا توسط موشک بهینه‌شده شلمچه

 در رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹ ارتش، موشک بهینه شده شلمچه نیروی پدافند هوایی تحت هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی موفق به انهدام هدف متخاصم شد.

در این بخش از رزمایش، پرنده متخاصم که یک هدف با سرعت بالا و در ارتفاع زیاد در حال پرواز بود و قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، درحالی‌که از سطح مقطع راداری بسیار کمی برخوردار بود، توسط سامانه‌های راداری تحت کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشف و به منظور رهگیری و انهدام به سامانه پدافندی بومی نیروی پدافند هوایی ارتش واگذار شد که با شلیک موفق موشک سطح به هوای بهینه شده شلمچه از این سامانه، سرنگون شد.

عملیات مشترک تاخت آبخاکی در رزمایش ارتش#

 تکاوران و تفنگداران دریایی عملیات مشترک و پیچیده آبخاکی را در سواحل مکران به صورت دوسویه اجرا کردند.

در این عملیات هجومی و آفندی که به منظور تصرف ساحل مورد نظر طراحی و اجرا شد، تجهیزان شناوری و پروازی نیروی دریایی و نفربرهای دوزیست نیروی زمینی با پشتیبانی جنگنده بمب افکن‌های نیروی هوایی با موفقیت مورد استفاده قرار گرفتند.

رزمایش «ذوالفقار ۹۹» ارتش در جنوب کشور برگزار شد/ انهدام پهپاد متخاصم در ارتفاع بالا توسط موشک بهینه

 رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش، با رمز مقدس یا سیدالشهداء (ع) و با گسترش شناور‌های سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی دریایی، سامانه‌های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، یگان‌هایی از نیروی زمینی و جنگنده‌های نیروی هوایی در دریای عمان به مدت ۳ روز با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.ادامه مطلب

مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش از فردا آغاز می‌شود

مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش از فردا آغاز می‌شود  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش و رئیس ستاد ارتش گفت: مراحل اصلی این رزمایش با حضور یگان‌هایی از نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی پدافند و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون کیلومترمربع در محدوده آب‌های شرق تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی برگزار خواهد شد.ادامه مطلب ...

#ارتش

سیاست‌های ضداسلامی دولت‌های استکباری عامل این حرکت‌های دشمنانه است

رهبرانقلاب نمایه خطابه امضا عفو دستور خطاب خامنه ای رهبری عزاداری ولادت

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را محکوم کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است: 

 
ادامه مطلب ...

امنیت کشور مدیون جانفشانی‌های دفاع مقدس است

امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی‌های دفاع مقدس است

  امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» با اشاره به اهمیت برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تبیین نقش‌آفرینی‌های دلاورمردان نهاجا در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با دستور سلسله‌مراتب فرماندهی، ۴۰ ستاد اجرایی را در سطح نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان ارشد معاونین و تمامی فرماندهان یگان‌های عملیاتی ایجاد کرده‌ایم که به انجام وظایف محوله خواهند پرداخت.ادامه مطلب 

اسلحه ترسناک جنگنده اف ۱۴ کدام موشک ایرانی است؟

موشک‌های هوا به هوا از انواع موشک‌های منهدم کننده تهدیدات هوایی هستند که کشورمان امروز در حوزه طراحی و ساخت آن خودکفا شده است.

فکور، موشکی که خواب دشمنان را آشفته می‌کند

موشک‌های هوابه‌هوا موشک‌های هدایت‌شونده‌ای هستند که هواپیما‌های جنگنده برای نابود کردن اهدافی همچون هواپیما، بالگرد یا موشک‌های دیگر از آن‌ها استفاده می‌کنند..ادامه مطلب

کدام فرمانده ارتش پست وزارت دفاع را نپذیرفت؟

امیر سرلشکر شهید حسن اقارب پرست یکی از فرماندهان و نوابغ نظامی ایران است که اول اردیبهشت سال ۱۳۲۵ در اصفهان و در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. 

شهید اقارب پرست

اقارب پرست علی رغم اینکه کاندیدای فرماندهی ستاد مشترک ارتش و تصدی پست وزارت دفاع بود، با انتخاب شخصی به نیروی زمینی پیوست و معاونت عملیات لشگر ۹۲ زرهی اهواز را بر عهده گرفت. اوایل سال ۱۳۶۲ پس از دو سال خدمت در تهران دوباره به جنوب بازگشت و در لشکر ۹۲ زرهی اهواز به فعالیت‌هایش ادامه داد او همیشه می‌گفت: نور الهی در آنجا «جبهه» متجلی است آنجا جایگاه تزکیه نفس است. .ادامه مطلب 

نیروهای مرزی ما در صحت و سلامت هستند

نیروهای مرزی ما کرونا ندارند

  امیر سرتیپ دوم بهزاد مؤذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در تشریح برنامه‌های اداره بهداشت و درمان نزاجا، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، نشان داد فدای ملت و نشانه بارز اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم (بخشی از آیۀ ۲۹ سورۀ مبارکۀ فتح) است.

  ادامه مطلب ...

عوامل خرابکاری در حادثه نطنز توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی شدند

  بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به حادثه نطنز گفت: این حادثه جنبه خرابکاری دارد و البته سازمان‌های امنیتی ما باید دقیق موضوع را بررسی کنند.

  ادامه مطلب ...

یحیی گل محمدی از پرسپولیس استعفا کرد

  یحیی گل محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران که از وضعیت موجود در باشگاه پرسپولیس ناراحت است، در حاشیه تمرین سرخ‌ها بیان کرد: فردا نامه استعفای خود را به مسئولان ارائه خواهم داد و بعد از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز از پرسپولیس جدا می‌شوم.

  ادامه مطلب ...

احداث ۱۰ پادگان ویژه مرزی

احداث ۱۰ پادگان ویژه مرزی  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا نگاه ما به نهضت قطعه‌سازی به عنوان یک مساله بسیار مهم مانند نهضت الهی است.حیدری یادآور شد: بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده نقشه بسیار خوبی برای کل مرز طراحی شده و در سری اول آن احداث ۱۰ پادگان ویژه پیش‌بینی شده است که اولین آن را چند روز پیش افتتاح کردیم و ۹ پادگان دیگر احداث می‌شود.

#ارتش

رونمایی از چند سامانه گلوگاهی خودرو ساخت متخصصان صنعت دفاعی

رونمایی از چند سامانه گلوگاهی خودرو ساخت متخصصان صنعت دفاعی  همزمان با بازدید مدیر عامل ایران خودرو از نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع چند قطعه گلوگاهی خودرو اعم از ACU، توربوشارژ، ایربگ و باتری‌های ویژه خودرو‌های عمومی و تاکسی و مناطق گرمسیری ساخت متخصصان صنعت دفاعی وزارت دفاع رونمایی شد.

رصد شبانه روزی تحرکات هوایی در شمال غرب کشور

  امیر سرتیپ دوم ستاد عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب با بیان اینکه این منطقه یکی از مناطق ۹ گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: ماموریت این منطقه پدافندی حراست از آسمان کشور بوده و پنج استان آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و بخش‌هایی از استان‌های زنجان و کردستان را در بر می‌گیرد.

#ارتش

تقدیر وزیر دفاع از خانواده شهدای سلامت با اهدای لوح یادبود

  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با پاسداشت زحمات و تلاش شهدای مدافع سلامت ایران اسلامی گفت: شهدای مدافع سلامت با ازخودگذشتگی مثال زدنی و ایثار جان خود که بر گرفته از مکتب سرخ شهادت و راه ابا عبدالله و یاران با وفایش بوده است جانانه و بدون کمترین درنگی به مقابله با ویروس منحوس کرونا شتافته و جلوی انتشار بیشتر آن را گرفتند تا مردم عزیزمان در رفاه و آسایش زندگی کنند.

#ارتش

خداحافظی بازیکنان سرشناس با استقلال

  تیم فوتبال استقلال در حالی در فینال جام حذفی برابر تراکتور شکست خورد که در حال حاضر شنیده می‌شود به غیر از فرهاد مجیدی و اکثر دستیاران او، بازیکنان سرشناس آبی پوش هم قصد کناره گیری از این تیم را دارند.

  ادامه مطلب ...

بازدید امیر صباحی فرد از منطقه جنوب شرق پدافند هوایی ارتش

  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس)، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

  ادامه مطلب ...

کدام خلبان ایرانی نماینده ایران در دادگاه لاهه شد؟

  امیر سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری مکرم یکی از خلبانان و فرماندهان نابغه دوران دفاع مقدس است که با استفاده از همین نبوغ نظامی توانست در بسیاری از عملیات‌ها پوزه دشمن بعثی را به خاک بمالد و برای همیشه در تاریخ کشورمان ماندگار شود.

  ادامه مطلب ...

ناو‌های هواپیمابر آمریکایی در تیررس موشک کروز قدیر

موشک‌های کروز چند سالی است که وارد دکترین دفاعی و امنیتی کشور‌های جهان شده است و یکی از موشک‌های موثر در جهان همین موشک‌های کروز هستند. این موشک ها به قدری مهم هستند که امروزه بسیاری از کشور‌های جهان بیشتر توان خود را بر روی طراحی، ساخت و استفاده از موشک‌های کروز متمرکز کرده اند.

ناو‌های هواپیمابر آمریکایی در تیررس موشک کروز قدیر

این کار چندین دلیل دارد که مهم‌ترین آن را می‌توان هزینه کمتر فرآیند تولیدشان نسبت به تولید موشک‌های بالستیک و مؤلفه‌های حرکت موشک به‌سوی هدف دانست.ادامه مطلب ...

#ارتش

امیر سرتیپ شهرام: تمام زیرساخت تولید کارت‌های هوشمند را داریم

امیر سرتیپ شهرام: تمام زیرساخت تولید کارت‌های هوشمند را داریم

  امیر سرتیپ شاهرخ شهرام مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران در گفت‌وگو با برنامه فناوری اطلاعات شبکه خبر درباره تولید کارت‌های هوشمند و قطعات میکروالکترونیک، گفت: قابلیت‌های صنایع الکترونیک ایران برای تولید کارت‌های هوشمند و حتی سیم‌کارت، افزود: از آنجایی که فناوری لازم در حوزه الگوریتم، امن سازی و میکروماژول را در اختیار داریم، فقط کافی است از ما خواسته شود تا از سرریز دانش دفاعی موجود با یک طراحی بسیار سریع، نیازی که از ما خواسته شده را برآورده کنیم. ادامه مطلب ...

#ارتش


آمادگی وزارت دفاع برای انتقال فناوری ساخت گیربکس اتوماتیک به خودروسازان

 امیر دریادار امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به افتتاح نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی وزارت دفاع، اظهار کرد: نیروهای مسلح بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پدیده تحریم مواجه شدند و با فاصله خیلی کمی هم وارد جنگ تحمیلی شدیم. با ورود به جنگ نیاز به قطعات بیشتر شد و قطع شدن زنجیره تامین از جمله بحران‌هایی بود که نیروهای مسلح با آن مواجه بودند که از همان زمان نهضت قطعه‌سازی در نیروهای مسلح آغاز شد و به ساخت المان‌ها و تجهیزات تسلیحات مورد استفاده در جنگ ورود پیدا کردند. ادامه مطلب ...


امیر سرلشکر موسوی با خانواده شهید پورحبیب دیدار کرد

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بیست و سومین یادواره شهدای روستای هزار جریب کیاسر بهشهر، با حضور منزل خلبان شهید مرتضی پور حبیب، با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.شهید مرتضی پورحبیب ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۶۷ در شهرستان بهشهر استان مازندران دیده به جهان گشود، وی پس از گرفتن دیپلم در رشته ریاضی فیزیک و پایان دوره پیش دانشگاهی، بخاطر علاقه شدیدی که به خلبانی داشت، در آزمون رشته ناوبری هواپیما در دانشگاه شهید ستاری (هوایی) شرکت کرد و پذیرفته شد.

شهید پورحبیب اول اردیبشهت سال ۹۲ در پی یک سانحه هوایی به همراه سرهنگ خلبان حسین طحان نظیف به فیض شهادت نایل آمد.

#ارتش