فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

صحبت‌های تکان دهنده یک تکاور باز نشسته‌ نیروی دریایی درباره حادثه ناوچه کنارک

صحبت‌های تکان دهنده یک تکاور باز نشسته‌ی نیروی دریایی در مورد حادثه ناوچه کنارک + فیلم  داراب سپهری، تکاور بازنشسته‌ی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، از تحلیل‌های بی‌پایه و اساس شبکه‌های خارجی درباره ناوچه کنارک، ابراز ناراحتی کرد و گفت که این دست اتفاقات در مانور نیرو‌های نظامی در دنیا  اجتناب ناپذیر و در تمام کشور‌های مدعی اتفاق افتاده است.

سپهری افزود: نباید نیروی‌های نظامی کشور را با عنوان پاسخ‌گویی مجبور کرد تا مسائل سری خود را فاش کنند.

#ارتش

امیر صباحی‌فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور بازدید کرد

امیر صباحی‌فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور بازدید کرد  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور، ضمن بازدید از سایت‌های راداری، موشکی و توپخانه‌ای این منطقه پدافندی، میزان آمادگی رزمی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

او در جمع کارکنان این منطقه پدافندی گفت: محدوده تحت مسئولیت منطقه پدافند هوایی جنوب شرق از راهبردی‌ترین مناطق پدافندی کشور است، چرا که وظیفه حساس حراست از آسمان خلیج فارس را برعهده دارد.(  ادامه مطلب ...)

#ارتش 


شهدای حادثه شناور کنارک به زودی در زادگاه‌های خود تشییع می‌شوند

شهدای حادثه شناور کنارک به زودی در زادگاه‌های خود تشییع می‌شوند  شهدای حادثه شناور کنارک پس از طی مراحل قانونی به زودی در زادگاه‌های خود تشییع خواهند شد.

پیرو انتشار اخباری مبنی بر اینکه شهدای حادثه شناور کنارک فردا چهارشنبه در زادگاه‌های خود تشییع خواهند شد، به اطلاع عموم مردم شریف و شهید پرور می‌رساند، زمان دقیق تشییع پیکر پاک این شهدای والامقام از طریق روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/#ارتش

برگزاری نشست تخصصی نقش ارتش در حراست از میراث فرهنگی کشور به میزبانی دافوس آجا

  به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، نشست تخصصی نقش ارتش در حراست از میراث فرهنگی و بررسی تاریخ دفاع در ایران با حضور فرماندهان نظامی و صاحب نظران میراث فرهنگی و موزه، در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.( ادامه مطلب ...)

#ارتش 

آمریکا مسیر غیر قابل قبولی را در اقدامات سیاسی خود دنبال می‌کند

  دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگوی تلفنی با حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان اظهار کرد: توافق صورت گرفته میان آقایان اشرف غنی و عبدالله عبدالله را که گامی مهم در ایجاد ثبات و استقرار دولتی قدرتمند در جمهوری اسلامی افغانستان است تبریک می‌گویم. آغاز گفتگو‌های فراگیر بین الافغانی می‌تواند مرحله ضروری دیگری در حفظ دستاورد‌های مردم بزرگ افغانستان شامل جمهوریت و قانون اساسی باشد.(ادامه مطلب ...)


از دانشگاه تا آغوش مریم رجوی در پاریس + تصاویر

شبنم‌مددزاده؛ از دانشگاه تا آغوش مریم رجوی در پاریس + تصاویر

  گروهک تروریستی منافقین، سالهاست با کاسه لیسی آمریکا و برخی دول اروپایی، روزگار نکبت بار خود را با خانه دوشی سپری می‌کند.

سیاهه گروهک تروریستی منافقین به قدری آمیخته با جنایت و سبوعیت است که تقریبا هیچ یک از طیف‌های اپوزیسیون علی‌رغم مبتذل و فاسد بودن خودشان، علاقه‌ای به همکاری با آن‌ها ندارند.( ادامه مطلب ...)


دروغی که رسانه‌های ضدایرانی پیرامون واقعه رودخانه هریرود پمپاژ کردند

  روز ۱۳ اردیبهشت بعضی از رسانه‌های افغانستانی ادعا کردند حدود ۵۶ نفر از اتباع این کشور در جریان تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک ایران در منطقه تنگه ذوالفقار، با برخورد بسیار شدید نیرو‌های مرزبانی کشورمان روبرو شدند.

طبق این ادعای واهی، افراد مذکور پس از شناسایی از سوی مرزبانان ایرانی و انتقال به اردوگاه و شکنجه، با دست‌های بسته به رودخانه هریرود انداخته شدند!(ادامه مطلب ...)


رهبر انقلاب، سخنران ویژه روز قدس/ هیچ‌گونه مراسمی برگزار نمی‌شود

رهبر انقلاب، سخنران ویژه راهپیمایی روز قدس/ هیچ‌گونه مراسمی برگزار نمی‌شود  نصرت‌الله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های راهپیمایی روز قدس امسال گفت: در سال جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری، امکان برگزاری مراسم شایسته و گسترده این مراسم نخواهد بود.

او افزود: لکن به دلیل ضرورت زنده نگه داشتن مراسم روز قدس، ویژه برنامه اسثتنایی خواهیم داشت که مقام معظم رهبری روز جمعه، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (روز قدس) با امت اسلام سخن خواهند گفت که به صورت زنده از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی پخش می‌شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی سازمان تبلغیات اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با هدف بهره حداکثری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هیچ برنامه‌ای در هیچ جای کشور تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

یکان پهپاد نقطه قوت نیروی زمینی ارتش است

یگان پهپاد نقطه قوت و دست بلند نیروی زمینی ارتش است  معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش صبح امروز با حضور در گروه پهپاد حضرت ولیعصر «عج» نزاجا از امادگی رزمی و پیشرفت‌های انجام شده در حوزه پهپادی بازدید کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش صبح امروز با حضور در گروه پهپاد حضرت ولیعصر «عج» نزاجا از امادگی رزمی و پیشرفت‌های انجام شده در حوزه پهپادی بازدید کرد.

امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نزاجا با تقدیر از تحولات سخت افزار‌ی و نرم‌افزار‌ی در حوزه پهپادی گفت: در عصر حاضر یکان پهپاد نزاجا نقطه قوت و دست بلند نیروی زمینی است و موجب امیدواری سلسله مراتب نزاجا می‌باشد.

#ارتش

هشدار ظریف به مقامات آمریکایی/ سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد

هشدار ظریف به مقامات آمریکایی/ سفیر سوئیس به وزارت خارجه فراخوانده شددر پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکر‌های حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌ای به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد.(ادامه مطلب ...)


فرمانده هوانیروز ارتش از پایگاه هوانیروز کرمان بازدید کرد

فرمانده هوانیروز ارتش از پایگاه هوانیروز کرمان بازدید کرد  امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پایگاه هوانیروز کرمان، با فرماندهان و کارکنان این یگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

او با گرامیداشت یاد و خاطره عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، رشادت خلبانان و دیگر کارکنان هوانیروز در این عملیات و در همه عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس را بی بدیل توصیف کرد.

امیر سرتیپ دوم قربانی گفت: هوانیروز امروز هم در تمام عرصه‌های مردم یاری حضور به موقع و مقتدرانه دارد و این را مدیون روحیه ایثار و شهادت طلبی و خدمت جهادی کارکنان هوانیروز هستیم و این روحیه همواره در بین کارکنان وجود دارد.

#ارتش

آیین گرامیداشت شهدای حادثه ناوچه کنارک برگزار شد + تصاویر

 آیین گرامیداشت یادواره ۱۹ شهید حادثه ناوچه کنارک، صبح امروز با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان شهدای والامقام در مرکز فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقر العلوم (ع) نداجا در رشت برگزار شد.

آیین گرامیداشت شهدای ناوچه کنارک در رشت برگزار شد + تصاویر

شهادت مردان بزرگ دریادل و غم از دست دادن این عزیزان، تمام خانواده نیروی دریایی بلکه از همه مهمتر ملت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی را داغدار و به سوگ نشاند.

#ارتش

اگر امیرالمؤمنین (ع) از زمان شهادت باخبر بودند چرا به مسجد رفتند؟

  متن زیر یادداشتی است از حجت الاسلام ابوالفضل ابراهیمی استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) که به مناسبت سالگرد شهادت امام علی (ع) در پاسخ به شبهه‌ای درباره شهادت ایشان نوشته شده است:

با توجه به روایات متعددی که هم در مجامع روایی شیعه و هم در کتب اهل سنت وارد شده است امیرالمومنین از زمان شهادت خود با خبر بودند و حتی قاتل خود را می‌شناختند. با توجه به این روایات این مساله مطرح می‌شود که اگر امیرالمومنین می‌دانستند در شب نوزدهم ماه مبارک توسط ابن ملجم مرادی ملعون ضربت می‌خورند که منجر به شهادت ایشان می‌شود چرا به مسجد رفتند؟ ادامه مطلب ...


روز هفدهم عملیات بیت‌المقدس؛ بمباران اسکله‌های نفتی البکر و الامیه + تصاویر

روز هفدهم عملیات بیت‌المقدس؛ بمباران اسکله‌های نفتی البکر و الامیه + تصاویراز جمله عملیات های موفق و سرنوشت ساز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، عملیات بیت المقدس بود که با نام خرمشهر و آزادی این شهر از اشغال متجاوزان عراقی پیوندی ناگسستنی دارد.

حماسه آفرینی های ارتش در خرمشهر(ادامه مطلب ...)

#ارتش


سوگ عاشقان امام علی (ع) در دومین شب قدر/ ندای الغوث الغوث تهرانی‌ها طنین انداز شد

  پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر؛ شب ارزش‌گذاری انسان‌هاست. هر قدر در این شب به خواسته‌های خدا توجه کنیم و آن‌ها را عرضه بداریم، قدر و ارزش بیشتری پیدا خواهیم کرد. در روایت داریم که خودِ امام زمان (عج) برای تعجیل در ظهورشان دعا می‌کنند، این خواسته ایشان یعنی همان خواسته خدا، پس بدانیم درخواست برپایی امر ظهور ایشان از مهم‌ترین موضوعاتی است که انسان‌ها را در شب قدر ارزشی‌تر می‌کند، اما این بدین معنا نیست که غیر از ظهور امام زمان، چیز دیگری نباید بخواهیم، بلکه باید برای موضوعات دیگر نیز دعا کرد، اما درخواست اصلی و تأکید ما دعای برای تعجیل در فرج مولایمان باشد.


قاری بوکسوری که رنگین‌ترین مدال جهان را از رهبر انقلاب گرفت! + فیلم

  همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، باشگاه خبرنگاران جوان برنامه‌ای گفتگو محور با نام «عصر رمضان» تدارک دیده است که به موضوعات روز فرهنگ و هنر می‌پردازد و می‌کوشد به شفافیت فضای فرهنگی، هنری و مذهبی کشور کمک کند و ابهامات موجود در ذهن مخاطبان در حوزه‌های مختلف را با حضور یک مهمان شاخص مرتبط با آن حوزه، به صورت صریح در حدود ۳۰ دقیقه بررسی کند. 

بیشتر بخوانید:( ادامه مطلب ...

اگر امیرالمؤمنین (ع) از زمان شهادت باخبر بودند چرا به مسجد رفتند؟

  متن زیر یادداشتی است از حجت الاسلام ابوالفضل ابراهیمی استاد حوزه علمیه امام خمینی (ره) که به مناسبت سالگرد شهادت امام علی (ع) در پاسخ به شبهه‌ای درباره شهادت ایشان نوشته شده است:

با توجه به روایات متعددی که هم در مجامع روایی شیعه و هم در کتب اهل سنت وارد شده است امیرالمومنین از زمان شهادت خود با خبر بودند و حتی قاتل خود را می‌شناختند. با توجه به این روایات این مساله مطرح می‌شود که اگر امیرالمومنین می‌دانستند در شب نوزدهم ماه مبارک توسط ابن ملجم مرادی ملعون ضربت می‌خورند که منجر به شهادت ایشان می‌شود چرا به مسجد رفتند؟ادامه مطلب ...

پیام امیر دریادار خانزادی بمناسبت شهادت دریادلان شناور کنارک

پیام امیر دریادار خانزادی بمناسبت شهادت دریادلان شناور کنارک

  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در پی شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه شناور کنارک، پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است: 


   ادامه مطلب ...

پیام امیر سرلشکر موسوی به مناسبت شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه ناو کنارک پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

ادامه مطلب

ناوچه کنارک غرق نشده است/ کنارک در اسکله پهلو گرفت

  در پی پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر اطلاع از منابع موثق ناوچه کنارک که دچار سانحه شده بود، غرق نشده و توسط یدک‌کش به اسکله منتقل شده است.

دقایقی پیش ناوچه کنارک به اسکله ای واقع در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش رسید و در حال پهلوگیری است.

گفتنی است صبح امروز دوشنبه برخی اخبار در خصوص انهدام کامل شناور کنارک و غرق شدن آن در فضای مجازی منتشر شده بود.

#ارتش

وقوع حادثه برای ناوچه کنارک در آب‌های خلیج فارس

  روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناور‌های سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داد.

بعدازظهر روز گذشته در حین تمرین دریایی تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند.

ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

#ارتش

آماده‌باش یکان‌های ارتش در پی زلزله اخیر تهران

  امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی ضمن ابراز امیدواری برای در امان ماندن هموطنان از هر نوع خسارت زلزله امشب تهران، تاکید کرد یکان‌های ارتش در تهران و استان‌های همجوار، آماده کمک‌رسانی هستند.

سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش، پیرو زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری امشب تهران گفت: امیدواریم هیچ خسارت جانی برای مردم شریف‌مان ایجاد نشده باشد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یگان‌های ارتش در تهران و استان‌های همجوار، آماده کمک‌رسانی هستند و در صورت لزوم و نیاز، همانند همیشه در خدمت مردم خواهند بود.

دستور آماده‌باش امیر سرلشکر موسوی به فرماندهان نیروهای ارتش برای کمک به ستاد مدیریت بحران

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، به دنبال وقوع زلزله در تهران و استان‌های همجوار، خطاب به فرماندهان تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم را بعمل آورید، وضعیت یگان‌ها را ارزیابی کنید، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها و سایر مراکز و امکانات مرتبط آمادگی کمک رسانی به ستاد بحران راداشته باشند.

انتهای پیام/

پایگاه دریایی شهید بایندر به یکی از نماد‌های پیشرفت در صنعت دریایی، نظامی تبدیل می‌شود

 به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزدای فرمانده نیروی دریایی ارتش به همراه جمعی از معاونین خود، صبح  روزپنج شنبه، از قسمت‌های مختلف پایگاه دریایی شرق خزر (شهید بایندر) واقع در امیرآباد استان مازندران، بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این بازدید، با حضور در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه دریایی شهید بایندر ضمن تبریک نزول ماه مبارک رمضان، انس و تدبر در قرآن را در همه امور در اولویّت خواند و تاکید کرد: رعایت ظواهر و شئونات دینی و مذهبی در این ماه می‌تواند باعث خودسازی و تعالی معنوی شود.
بیشتر بخوانید:(اینجا)  

سرلشکر موسوی از دانشگاه علوم پزشکی ارتش بازدید کرد

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی ارتش، با حضور در بین استادان، فرماندهان، مدیران، پزشکان و پرستاران، روز معلم را تبریک گفت و از خدمات همه کارکنان بخش بهداشت و درمان ارتش در مبارزه با کرونا تقدیر کرد.

فرمانده کل ارتش در این بازدید همچنین نقشه راه بهداشت و درمان ارتش در گام دوم انقلاب و متناسب با آینده را تبیین کرد.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه فراوان در بخش بهداشت و درمان آجا و درخشیدن ارتش در مبارزه با کرونا در سطح کشور، بر حرکت مؤثرتر و سریع‌تر، برابر برنامه در مسیر ارتقا برای حصول به اهداف تعیین شده تاکید کرد.

در این بازدید که رئیس بیمارستان امام رضا (ع) نیز حضور داشت، امیر دریادار دوم پزشک مداح معاون بهداشت و درمان ارتش گزارشی از اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با کرونا، پیشرفت‌های دانشگاه و نقشه راه بهداشت و درمان ارائه کرد.

#ارتش 

حضور پرنده‌های بدون سرنشین در مرز‌های کشور

مهدی طلوع وند؛ پهپادها (پرنده هدایت پذیر از دور) یکی از سلاح‌های راهبردی در تمام جهان هستند و به همین دلیل هم توجه طراحان و نیرو‌های نظامی را به خود جلب کردند، به نحوی که تاکنون ۳۲ کشور دست به ساخت آن زدند و بیش از ۲۵۰ نوع پهپاد تولید شده است.

امیر حسن نژاد

پهپاد‌ها با قابلیت‌های فراوان خود در حال حاضر به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی و جغرافیایی به کار گرفته می‌شوند، اما به جرات می‌توان گفت که بیشترین استفاده از این پرنده‌ها در حوزه نظامی جهت انجام عملیات نظامی یا شناسایی است.ادامه مطلب ...

دریادار خانزادی از پروژه‌های سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بازدید کرد

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از پروژه‌های در دست اقدام سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بندر عباس بازدید کرد.

دریادار خانزادی از پروژه‌های سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بازدید کرد
دریادار خانزادی در جریان این بازدید ضمن تقدیر و تشکراز زحمات کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به تخصص و توانمندی‌های مجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در تمام بخش‌های تخصصی ساخت و تعمیر یگان‌های دریایی گفت: این مجموعه صنعتی نظامی، قلب تپنده صنعت دریایی نظامی کشور محسوب می‌شود که در پیشبرد اهداف کلان و راهبردی کشور نقش محوری داشته است.

امیر سرتیپ هادیان از مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرائی بازدید کرد

.

  امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و هیئت همراه، با حضور در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرائی از یکان‌های آموزشی این مرکز بازدید بعمل آورد.

امیر سرتیپ هادیان در این بازدید ضمن ارزیابی امکانات این مرکز آموزش نظامی، مرکز آموزش وظیفه و گردان سربازی؛ از نزدیک در روند اجرای دستورالعمل‌های اجرایی و راه‌های مقابله با بیماری کرونا و همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قسمت‌های این یکان آموزشی قرار گرفت.

#ارتش

آمار ابتلا در نیروهای مسلح کشور بسیار کمتر از نیروهای نظامی سایر کشورها بوده است

/

آمار ابتلا در نیروهای مسلح کشور بسیار کمتر از نیروهای نظامی سایر کشورها بوده استسرهنگ شهروز ناصری رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز سه‌شنبه در اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا یک مقوله جدید بود و نیاز داشت تا ابداعات جدید در سطح نیروی هوایی صورت گیرد. 

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نهاجا ادامه داد: ما در بحث کرونا متوجه شدیم که به چند تخصص جدید چون تخصص‌های آزمایشگاهی خاص و بیوتکنولوژی نیاز داریم، البته این تخصص‌ها پیش‌تر هم وجود داشت، اما پس از کرونا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: ادامه مطلب ...

ویژگی‌های جالب از شهدای ارتش که تا به حال نشنیده‌اید

در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بزنگاه‌های زیادی وجود دارد که یکی از تاثیرگذارترین آنها هشت سال دفاع مقدس است، دفاع مقدسی که همه را پای کار آورد، پیر، جوان، زن، مرد، مسیحی، مسلمان، زرتشتی و هر کسی که حس می کرد ایرانی است. در این دفاع مقدس شهیدانی حضور داشتند که بعدها به اسطوره هایی برای فرزندان این خاک تبدیل شدند مثل همت‌ها و باکری‌ها، صیادها و وزوایی‌ها، خرازی‌ها و زین‌الدین‌ها.

ویژگی‌های جالب از شهدای ارتش که تا به حال نشنیده‌اید

در این گزارش به بیان جملاتی تامل برانگیز درباره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:  ادامه مطلب ...

ماهواره‌ای که پیشرفته‌ترین سیستم‌های رهگیری جهان را غافلگیر کرد + فیلم

.

  پرتاب ماهواره نور آغاز استفاده نظامی ایران از فضاست که مهم‌ترین خاصیت آن رسیدن به سطحی کاملا جدید و بی سابقه از اشراف اطلاعاتی بر فضا‌های اختصاصی و مشترک جهانی است.

 ایران در ادامه این مسیر می‌تواند شکل گیری یک تهدید موشکی را همان لحظه آغاز در هر کجای جهان که باشد، رصد کند. این امر توان دفاع موشکی کشور در حراست از آسمان کشور را فضا پایه می‌کند. این چیزی است نظام هشداردهی فضایی خوانده می‌شود و تعداد بسیار اندکی از کشور‌ها در جهان از این قابلیت بهره‌مند هستند.(ادامه مطلب ...)

بیان صحبت‌های منتشر نشده شمخانی در مصاحبه با نجاح محمدعلی پس از ۱۹ سال + فیلم

.

انتشار صحبت‌های منتشر نشده شمخانی در مصاحبه با نجاح محمدعلی پس از ۱۹ سال + فیلم نجاح محمدعلی تحلیلگر جهان عرب در مصاحبه با شبکه بلادی عراق درباره توان دفاعی ایران صحبت کرد.

وی گفت: در سال ۲۰۰۱ با دریابان علی شمخانی که در آن موقع وزیر دفاع ایران بود و هم اکنون دبیر شورای عالی امنیت ملی است، مصاحبه‌ای کردم و یک سوال دوستانه خارج از مصاحبه مبنی بر اینکه چرا شما توانمندی‌های نظامی خود را آشکار می‌کنید؟ از وی پرسیدم.

نجاح محمدعلی اظهار کرد: شمخانی پاسخی به من داد که برای اولین بار پس از ۱۹ سال آن را تعریف می‌کنم.(ادامه مطلب ...)

پرتاب ماهواره «نور» نشان داد که ایران می‌تواند در چند جبهه بجنگد + فیلم

 «نجاح محمدعلی» کارشناس مسائل سیاسی و تحلیلگر مسائل عراق، در گفت‌وگوی تصویری با یک شبکه عراقی، درباره پرتاب ماهواره نظامی «نور» توسط ایران صحبت کرد. 

این تحلیلگر گفت: ایران با پرتاب ماهواره نشان داد می‌تواند در چند جبهه بجنگد. آمریکا حیرت‌زده شد چون فکر نمی‌کرد ایران این توانایی را داشته باشد. 

تانک‌بر‌ کیان؛ عامل تحرک بیشتر تانک‌های ارتش در میدان نبرد + تصاویر

تانک‌ها یکی از ادوات و تجهیزات مهم در حوزه نبرد‌های زمینی هستند و همواره نقش تاثیرگذاری در میدان‌های نبرد زمینی دارند.

تانک‌بر‌ کیان؛ بال‌های پرواز تانک‌های ارتش در مصاف با دشمنان + تصاویر

جابجایی و تحرک موضوعی است که در سال‌های اخیر فرمانده معظم کل قوا هم در دستورات خود به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کردند و نیروی زمینی هم طبق این اوامر فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: تانک ‌بر‌ کیان؛ عامل تحرک بیشتر تانک‌های ارتش در میدان نبرد + تصاویرادامه مطلب 

#ارتش

موافقت رهبر انقلاب با آزادسازی سهام عدالت

  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی 

موافقت رهبر انقلاب با آزادسازی سهام عدالت

سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد، موارد سه‌گانه‌ای را به عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند.

متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به این شرح است:(ادامه مطلب ...)

یارانه معیشتی اردیبهشت فردا شب واریز می‌شود

  ششمین مرحله از یارانه معیشتی ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و قابل برداشت است.

یارانه معیشتی به تناسب بُعد خانوار پرداخت می‌شود به گونه‌ای که برای خانوار‌های تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

این ماه تعداد ۱۸ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۱۸۲ خانوار یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و مجموع اعتباری که فردا شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود بیش از ۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

تامکت‌های نیروی هوایی ارتش ایران حریف اِف۱۶های آمریکایی تصاویر

ساخت هواپیما باعث شد تا تحولی عظیم در صحنه نبرد ایجاد شود، به نحوی که تا امروز بخش بسیار زیادی از بودجه کشور‌ها در این زمینه خرج شده است و هر روز پرنده‌های پیشرفته‌تری تولید شدند.

دست برتر ایران در مقابل آمریکا/ تامکت نیروی هوایی حریف ایگل و فالکن + تصاویر

طراحان در زمینه تجهیزات هوایی با شروع کار خود در چند زمینه توانستند انواع جنگنده‌های پشتیبانی، بمب افکن‌ها و رهگیر هوایی را طراحی کرده و بسازند، اما پیشرفت پرسرعت تکنولوژی باعث شد تا این ساخته‌های دست بشر هم با تحولی بزرگ رو‌به‌رو شوند،

بیشتر بخوانید:تامکت‌های نیروی هوایی ارتش ایران حریف اِف۱۶های آمریکایی تصاویر( ادامه مطلب ... )

#ارتش

لحظه تعقیب بالگرد‌های متجاوز عراقی توسط شهید شیرودی فیلم

علی‌اکبر قربان شیرودی در دی ماه ۱۳۳۴ در روستای بالا شیرود از توابع شهرستان تنکابن درخانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود و در هشتم اردیبهشت سال ۶۰ به شهادت رسید.شهید شیرودی؛ عقاب تیز پرواز دوران دفاع مقدس

شهید شیرودی در غائله‌های پیش از جنگ تحمیلی به خصوص موضوع پاوه نفش تعیین‌کننده‌ای داشت و اقدامات فراوانی را انجام داد، پس از شروع جنگ تحمیلی هم علی اکبر شیرودی رشادت‌های فراوانی از خود به خرج داد و در عملیات‌های فراوانی حضور داشت و آخر هم در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ برای مقابله با ارتش تا داندن مسلح بعث به سمت منطقه بازی‌دراز رفت و پس از وارد کردن ضربات سنگین به دشمن پرواز ابدی خود را انجام داد.

تصاویر این شهید بزرگوار در هنگامی که بالگرد‌های عراقی را تعقیب می‌کرد .(ادامه مطلب ...)

#ارتش

هرگونه اقدام غیرقانونی و تحریک‌آمیز با برخورد قاطع نیروهای مسلح مواجه می‌شود

 ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای حضور ارتش تروریست ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

 را مخل امنیت منطقه توصیف و تأکید کرد تشکیل اتئلاف‌های دروغین به رهبری آمریکا به بهانه حفظ امنیت کشتیرانی نه تنها برای کمک به این امر نبوده بلکه اقدامی مخاطره آمیز و در عین حال بر هم زننده صلح و امنیت منطقه است.

در این بیانیه آمده است:ادامه مطلب ...

ساخت ماهواره پیام ۲ به زودی آغاز می‌شود

  صنعت فضایی ایران در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های همه جانبه از سوی ایالات متحده علیه کشورمان و با وجود 

عمر کوتاهش توانسته به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد. سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و همینطور دانشگاه‌های صنعتی کشور دست در دست هم داده و با همکاری مداوم تاکنون اقدامات مهمی در زمینه طراحی و ساخت ماهواره داشته‌اند که ماهواره پیام به همت دانشمندان و نخبگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمله آن‌هاست، دستاوردی که می‌تواند در نوع خود تحول قابل توجهی در حوزه‌های مختلف فناوری فضایی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: پیگیری جدی سازمان فضایی، از آغاز ساخت ماهواره پیام ۲ در آینده‌ای نزدیک  ادامه مطلب ...

#ارتش

بسته‌های معیشتی در مناطق محروم استان هرمزگان توزیع شد

امیر سرتیپ دوم خلبان محمد قربانی فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد ظلله العالی) 

در خصوص خدمت رسانی و کمک مومنانه به مستمندان اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و تعطیلی بعضی از مشاغل به علت ویروس منحوس کرونا بسته‌های معیشتی در روستا‌های محروم استان هرمزگان توزیع شد.

 قربانی خاطر نشان کرد: این سبد معیشتی و غذایی شامل روغن، برنج، رب گوجه، ماکارونی، حبوبات، برنج است که در دورترین و صعب العبورترین مناطق محروم پشتکوه استان هرمزگان در میان نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/#ارتش

افزایش ۵۰ درصدی قدرت تحرک نیروی زمینی ارتش

  امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهمیت تحرک‌پذیری و ارتقای توان رزمی 

در سطح این نیرو اظهار کرد: بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا و با بهره‌گیری از رهنمود‌های فرمانده کل ارتش و تدابیر هوشمندانه فرمانده نزاجا تاکنون تغییرات ساختاری قابل توجهی در راستای تحقق تحرک‌پذیری بیشتر نیرو‌های و آمادگی آن‌ها جهت پاسخگویی به تهدیدات در سطح نیرو انجام شده است.

بیشتر بخوانید:تیپ‌های اطلاعات رزمی به پهپاد مجهز می‌شوند ادامه مطلب ...

#ارتش

خیابان‌های رامشیر ضدعفونی خواهند شد

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور از جمله استان خوزستان و شهرستان‌های تابعه آن، سومین عملیات بزرگ ضدعفونی 

خیابان‌ها و رفع آلودگی در سطح این استان با کمک منطقه پدافند جنوب غرب کشور، شهرداری‌ها، پتروشیمی امیرکبیر، اداره آبفا روستایی، اقشار مردم و گروه‌های جهادی فردا جمعه ۵ اردیبهشت و در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان در معابر و محلات شهرستان رامشیر اجرا خواهد شد.

در پی اعلام آمادگی گروه‌های مختلف جهادی و جوانان شهرستان رامشیر، این عملیات عمدتا با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی شهرستان صورت می‌گیرد.

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به سپاه در پی پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی «نور ۱»

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی «نور ۱» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

متن پیام امیر سرلشکر موسوی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرلشکر سلامی
فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سلام علیکم

فضای ایران اسلامی با پرتاب غرور آفرین ماهواره نظامی «نور ۱» شاهد نمایش اقتدار فرزندان انقلاب بود.

در آستانه ماه رحمت و برکت، این موفقیت بزرگ را که حاصل همت و تلاش خستگی ناپذیر همرزمان عزیزم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، ملت بزرگ و سربلند ایران اسلامی، جنابعالی و همه جهادگران عرصه دفاعی، تبریک عرض می‌کنم.

توفیق روزافزون قوای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از درگاه احدیت خواستارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

#ارتش

مراسم تجلیل از مدافعان سلامت در بیمارستان امام رضا (ع) ارتش برگزار شد

  مراسم تجلیل از مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان بیمارستان امام رضا (ع) ارتش صبح امروز با حضور امیر سرتیپ حسینی فرمانده دژبان ارتش و جمعی از رزم نوازان دژبان آجا برگزار شد.

در این مراسم رزم نوازان دژبان ارتش با اجرای سرود‌های مختلف و همچنین سرود ملی کشورمان برای افزایش روحیه کادر بهداشت و درمان این بیمارستان تلاش کردند.

#ارتش

اعمال شب و روز اول ماه رمضان

بنا به آیات و سفارش‌های بزرگان دین اسلام که به قلم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان گردآوری شده است؛ برای شب و روز اول ماه مبارک رمضان اعمالی ذکر شده که در ادامه می‌خوانید:

اعمال شب و روز اول ماه رمضان

بیشتربخوانید:اعمال شب و روز اول ماه رمضان  ادامه مطلب ...

مجتمع فرهنگی پایگاه هوایی بندرعباس افتتاح شد

  در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ساختمان تازه احداث مجموعه فرهنگی رشد پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش افتتاح شد.

امیر نصیرزاده در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات امیر سرتیپ دوم خلبان محمد قربانی فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی، بازسازی این مجتمع فرهنگی را اقدامی بسیار موثر و ارزشمند در زمینه امور فرهنگی و رشد و تعالی خانواده‌ها عنوان کرد.

اتمام بازسازی ساختمان مجتمع فرهنگی رشد پایگاه بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال و در مدت یکسال انجام شده است.

#ارتش

کدام پهپاد ایرانی بر فراز ناو هواپیمابر یو اس اس آیزنهاوِر آمریکا پرواز کرد

در حال حاضر پهپاد‌ها  یکی از سلاح‌های راهبردی در تمام جهان هستند و از این رو بسیار توجه طراحان و نیرو‌های نظامی را به خود جلب کردند به نحوی که تاکنون ۳۲ کشور دست به ساخت آن زدند و بیش از ۲۵۰ نوع پهپاد تولید شده است.

پهپاد‌های ایرانی کابوس دشمنان/ کرار و ابابیل، دو بال پروازی نیروی هوایی + فیلم و تصاویر

پهپاد‌ها با قابلیت‌های فراوان خود در حال حاضر به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی و جغرافیایی به کار گرفته می‌شوند، اما به جرات می‌توان گفت که بیشترین استفاده از این پرنده‌ها در حوزه نظامی جهت انجام عملیات نظامی یا شناسایی است.

بیشتر بخوانید:پهپاد سلاحی راهبردی برای افزایش بازدارندگی است که ایران به تولید آن دست پیدا کرده است.ادامه مطلب ...

#ارتش

کدام کشورها جمعه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند؟

 به نقل از الجزیره، عربستان سعودی جمعه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

کمیته استهلال ماه مبارک رمضان در عربستان سعودی اعلام کرد فردا [جمعه] اولین روز ماه مبارک در این کشور خواهد بود.

 قطر، کویت، بحرین، مصر، تونس، لبنان، امارات و یمن هم فردا [جمعه] را اول ماه مبارک رمضان در این کشورها اعلام کردند.

پاکستان و سلطنت برونئی نیز گطارش دادند فردا جمعه آخرین روز ماه شعبان و روز شنبه اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشورها است.

سلطنت عمان نیز اعلام کرد که فردا [جمعه] آخر ماه شعبان است و ماه مبارک رمضان از روز شنبه در این کشور آغاز می‌شود.

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق نیز اعلام کرد با توجه به عدم رؤیت هلال ماه در شامگاه پنج‌شنبه، روز شنبه اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/


ارتش در مقابله با کرونا برای مردم قوت قلب شد

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و ضمن تبریک روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، از خدمات و اقدامات نیرو‌های ارتش در مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

امیر سرلشکر موسوی نیز ضمن تشکر از استاندار تهران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و همراه مردم بوده است. هرجایی هم که لازم بوده چه در صحنه جنگ سخت و چه در صحنه‌های مردم‌یاری، برای دفاع از مردم و کمک به مردم، مؤمنانه در خدمت ملت شریف ایران بوده و خواهد بود.

#ارتش