فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

تعهدات عجیب ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس +فیلم

تعهدات عجیب ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس +فیلم توافق آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ درباره کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی با اجماع ۱۹۵ کشور جهان تصویب و تا سال ۲۰۱۷ به امضا یا تصویب مجالس اکثر این کشورها رسیده است و از سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد.

در این پیمان کشورها متعهد شده اند تا حدی از تولید گازهای گلخانه ایدر سرزمین خود کم کنند،گفتنی است رئیس جمهور آمریکا در خرداد ماه سال گذشته  از این پیمان خارج شد که برخی کارشناسان این اقدام ترامپ را برای جلوگیری از بحران اقتصادی در این کشور می دانند زیرا انجام تعهدات توافق پاریس هزینه های سنگینی هم دارد.

تعهدات عجیب ایران در موافقتنامه آب و هوایی پاریس +فیلم

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

بیشتربخوانید:سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

سلاح جدیدی که صهیونیست‌ها را مجبور به قبول آتش‌بس کرد+فیلم

سلاح جدیدی که صهیونیست‌ها را مجبور به قبول آتش‌بس کرد+فیلمدور جدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی هفته گذشته با عملیات ترور این رژیم علیه یکی از فرماندهان حماس در غزه آغاز شد اما ارتش صهیونیستی تنها پس از گذشت سه روز تن به آتش‌بس داد تا پیش از آنکه خسارات جانی و مالی بیشتری متحمل شود، به کابوس شلیک موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین پایان دهد.

بیشتر بخوانید:سلاح جدیدی که صهیونیست‌ها را مجبور به قبول آتش‌بس کرد+فیلم

سیا رسماً به ترکیه اطلاع داد بن سلمان دستوردهنده اصلی قتل خاشقجی است

سازمان سیا رسماً به ترکیه اطلاع داد که محمد بن سلمان آمر اصلی قتل خاشقجی استشبکه الجزیره روز شنبه به نقل از منابع ترکیه‌ای گزارش داد سازمان سیا چند روز پیش رسماً به دولت ترکیه اطلاع داده آنها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، آمر اصلی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی،  است.

پیش از این نیز واشنگتن‌ پست به نقل از منابع آگاه  اعلام کرده بود سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پس از بررسی مستندات، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که بن سلمان شخصا دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

بن سلمان دستوردهنده اصلی قتل خاشقجی است

باید "حشدالشعبی" را حفظ کرد/ مقابل دشمنان با قدرت بایستید

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر  روز (شنبه) در دیدار آقای برهم صالح رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در عراق و انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر و مسئولان دیگر و ایجاد ثبات و استقرار، تأکید کردند:

راه غلبه بر مشکلات و مقابله با توطئه های بدخواهان، حفظ اتحاد ملی در عراق، شناخت صحیح دوست و دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن وقیح، تکیه بر نیروی جوانان و حفظ و تقویت ارتباط با مرجعیت است.

باید "حشدالشعبی" را حفظ کرد

الحاق زیردریایی "فاتح" و "ناوشکن سهند" به نداجا در آینده نزدیک

ما از تحریم سازندگی به وجود می‌آوریم

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه در اولین کنفرانس بین المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها راهکارها و چالش‌ها»  که امروز شنبه ۲۶ آبان ماه در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ۲۲ بهمن ۵۷ و شاید حتی قبل تر از آن تحت تحریم بوده و در حال حاضر هم تحریم های همه جانبه وجود دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه دریایی، ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد الحاق ناوشکن سهند و زیر دریایی فاتح به ناوگان نیرو دریایی خواهیم بود. 

شهری که باید ظرف یک روز آزاد می‌شد

عملیات آزادسازی سوسنگرد یکی از عملیات های مهم در دوران دفاع مقدس است که نقشی حیاتی و مهم دارد. این عملیات در محور سوسنگرد به صورت نیمه گسترده در تاریخ ۱۳۵۹/۸/۲۶ به فرماندهی نیروهای مشترک ارتش و سپاه انجام شد.

براساس اخبار و گزارشات قرار بود این عملیات با مشارکت سپاه پاسداران و تیپ ۲ لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم انجام شود. کلیه هماهنگی‌ها برای انجام عملیات و نجات مدافعان توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقام نماینده امام در شورای عالی دفاع و شهید مصطفی چمران به عنوان وزیر دفاع و رئیس ستاد جنگ های نامنظم انجام شود.

سوسنگرد؛ شهری که باید ظرف یک روز آزاد شود

ادامه مطلب:شهری که باید ظرف یک روز آزاد می‌شد

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین کنفرانس بین المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها راهکارها و چالش‌ها»  که امروز شنبه ۲۶ آبان ماه در وزارت کشور برگزار شد،گفت: امنیت اصلی اساسی بوده که به صورت مستقیم با مرزها در ارتباط است؛ این درحالی است که به دلیل شرایط امنیتی کشورمان، نیروهای مرزی ناچارند فعالیت های مضاعفی را از خود نشان دهند.

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان

ولایت پذیری و وحدت رمز پیروزی در شکست حصر سوسنگرد بود

ولایت پذیری و وحدت رمز پیروزی در شکست حصر سوسنگرد بود

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت سالگرد آزادسازی سوسنگرد، با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت وجود و خضور ولایت فقیه است، اظهار داشت: همواره باید یاد و خاطرات شهدا و خانواده شهدا زنده نگه داشته شود، زیرا جان فشانی‌های این افراد پیروزی را برای کشور به ارمغان آورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، خاطرنشان کرد: در خلق حماسه ٢٦ آبان دو موئلفه که در اسلام، قرآن، کلام پیامبر و ائمه و منویات امام و رهبری همواره به آن اشاره شده است می‌توان به اطاعت پذیری، ولایت پذیری و وحدت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اکر این دو موئلفه همواره وجود داشته باشد پیروزی رقم خواهد خورد،

پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت

پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: قدرت نظامی، یکی از اهرم‌های اصلی محقق کردن آرمان‌های انقلاب است و شهید طهرانی مقدم کسی است که تمام اراده، دانش، سلامتی و توان خود را در این راه گذاشت تا آرمان‌های انقلاب را محقق کند، خوشبختانه این امر محقق شد و ما امروز شاهد برکات آن هستیم.

وی افزود: شلیک راکت‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی طی روز‌های گذشته، برگه‌ای جدید از پیروزی‌های جبهه مقاومت در مقابل رژیم‌صهیونیستی است و این برگه‌ها ادامه خواهد داشت تا روزی برسد که دیگر این رژیم از دیدن آن روز عاجز شود 

موشک‌های ایرانی ضدِ زرهِ؛ بلای جان تجهیزات نظامی دشمن

موشک ضد زره

موشک‌های ضدزره کشورمان توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طراحی، توسعه و ساخته شده است. کاربرد آن‌ها در هدف قراردادن جنگ افزار‌هایی نظیر نفربر، تانک‌ها و سایر تجهیزات نظامی زرهی دشمن است و می تواند به راحتی آنها را نابود کند.

موشک‌های ضد زره نقش بسیار مهمی در درگیری‌های زمینی دارد، زیرا این موشک‌ها توانایی نابودی و از بین بردن تجهیزات زرهی دشمن را داراست.

موشک‌های ایرانی ضدِ زرهِ؛ بلای جان تجهیزات نظامی دشمن

اختتامیه مسابقات تیر وکمان ارتش‌های جهان



ادامه مطلب
 

حماس طی یک سال به حزب‌الله دوم تبدیل می‌شود

لیبرمن نمایه

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حماس می‌تواند طی یک سال از نظر قدرت نظامی به حزب‌الله دوم تبدیل شود مدعی شد که کابینه نتانیاهو به مقاومت غزه مصونیت اعطا کرده است.

 «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) هشدار داد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» می‌تواند در آینده نزدیک به اندازه جنبش «حزب‌الله»لبنان قدرتمند شود.

حماس طی یک سال به حزب‌الله دوم تبدیل می‌شود

واکنش فرمانده کل ارتش به درگیری‌های اخیر در نوار غزه

امیر موسوی

 سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم  در جمع خبرنگاران گفت: قدرت نظامی یکی از اهرم‌های اصلی محقق کردن آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم تمام اراده، دانش، سلامتی و  توان خود را در این راه گذاشت تا آرمان‌های انقلاب را محقق کند که الحمدلله محقق شد و ما امروز برکات آن را می بینیم. 

فرمانده کل ارتش  با اشاره به درگیری‌های اخیر در  نوار غزه و مجبور شدن رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش بس گفت: این پیروزی ورقی جدید از پیروزی‌های مقا‌ومت در مقابل رژیم‌صهیونیستی است تا روزی برسد که دیگر این رژیم از دیدن آن روز عاجز شود.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران بزودی عازم ایتالیا می‌شود

ناو گروه

به نقل از روابط عمومی نداجا، جانشین فرمانده نیروی دریایی ایتالیا در حاشیه دهمین سالگرد اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

امیر خانزادی در این دیدار با اشاره به اعزام ناوگروهی از کشور ایتالیا به منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک ناوگروهی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور ایتالیا جهت بازدید و تعاملات اعزام خواهد شد.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران

بازدید سرلشکر موسوی از یگان های هجومی نزاجا

سرلشکر موسوی

 امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایراندر ادامه بازدید از یگان‌های نیروی زمینی ارتش در غرب کشور از تیپ ۱۲۳ متحرک هجومی مستقر در قصر شیرین و تیپ ۲۸۴ متحرک هجومی نفت‌شهر بازدید کرد.

سرلشکر موسوی ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کارکنان نخبه و نمونه این یگان‌ها، آمادگی رزمی و تاکتیکی آن‌ها را ارزیابی کرد.

بازدید سرلشکر موسوی از یگان های هجومی نزاجا

خارجی‌ها نمی‌توانند تامین‌کننده امنیت در اقیانوس هند باشند

خارجی‌ها نمی‌توانند تامین‌کننده امنیت در اقیانوس هند باشند امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در دهمین سالگرد تشکیل اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند (آیونز) که به هندوستان سفر کرده، ضمن تقدیر از نیروی دریایی هند برای برگزاری این اجلاس اظهار کرد: همانطور که همه ما می‌دانیم، دریا برای کشورهای ساحلی فرصتی بزرگ در جهت پیشرفت و حفظ منافع ملی محسوب می‌شود.  

وی فواید دریا برای یک کشور و یک ملت را فوایدی بزرگ، راهبردی و کلان دانست و گفت: حضور در دریا با استفاده از ظرفیت‌های تمدن دریایی، گام اول و مهم برای ایجاد مهمترین درگاه ارتباطی با امکانات عظیم دریا و بهره‌مند شدن از آن است و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران می‌فرمایند «نفس حضور در دریا قدرت است.

نشست صمیمی فرمانده نیروی هوایی ارتش با خلبانان پایگاه مهرآباد

نشست صمیمی فرمانده نیروی هوایی ارتش با خلبانان پایگاه مهرآباد

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشستی صمیمی، با خلبانان و گروه پروازی هواپیمای ۷۴۷ و c۱۳۰ پایگاه شهید لشکری مهرآباد دیدار کرد.

بنابراین گزارش این دیدار در دو جلسه مجزا به منظور آشنایی نزدیک از روند آموزشی در این بخش و برطرف نمودن موانع بمنظور ارائه هرچه بهتر روند خدمتی در بعد عملیاتی ترابری هوایی برگزار شد.

انتهای پیام/

پشت پرده فیلم‌های ارسالی از ورزشگاه آزادی برای مسیح علی‌نژاد +فیلم

وقتی نقشه مسیح علی‌نژاد لو می‌رود/دختری که جلوی ورزشگاه اشک می‌ریخت، بالاخره بازی را از نزدیک تماشا کرد؟ +فیلم 

بازی فینال آسیا بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما آنتلرز روز شنبه برگزار شد که این بازی در فضای مجازی خارج از حاشیه نبود.

این مسابقه جزو بازی هایی بوده است که گروهی بانوان کشور توانستند به ورزشگاه راه پیدا و بازی را از نزدیک مشاهده کنند. از آن جهت برخی از افراد سعی داشتند افکار مردم را به سمتی سوق دهند که ظاهرا مسئولان برگزاری مسابقه، از ورود بانوان به ورزشگاه جلوگیری می‌‌کنند و آن ها را پشت درهای ورزشگاه نگه داشته اند.

این بار نیز برخی از افراد سعی داشتند با فرستادن فیلمی کوتاه از جلوی ورزشگاه برای مسیح علی‌نژاد، مبنی بر اجازه ندادن به بانوان برای ورود به ورزشگاه، نقشی در تشویش اذهان عمومی داشته باشند.

درادامه ویدئوی مربوطه را مشاهده می کنید. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

لزوم  تقویت بنیه علمی دانشجویان

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پژوهشگاه ها، کارگاه‌های تحقیقاتی، پروژه‌های در دست اجرا و بخش‌های مختلف دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد.

بنابراین گزارش فرمانده نیروی هوایی در این بازدید، بمدت ۲ ساعت با تعدادی از دانشجویان دیدار و ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های آنها، به پاره‌ای از مشکلات در محل رسیدگی و دستورات لازم را برای رفع آن‌ها صادر کردند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با همتای هندی خود دیدار کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با همتای هندی خود دیدار کرد

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 21 آبان ماه در جریان شرکت در دهمین سالگرد تشکیل اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با فرمانده نیروی دریایی ارتش هند دیدار و  گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ناکافی خواندن سطح ارتباطات نیروهای دریایی ایران و هند، آمادگی نیروی دریایی و کشور جمهوری اسلامی  برای ارتقای روابط در حوزه‌های مختلف آموزشی، فنی، اطلاع رسانی در حوزه‌های دریایی  را اعلام و خواستار ارتقا سطح روابط و همکاری‌های بین دو نیرو شد که با استقبال فرمانده نیروی دریایی هند مواجه شد. 

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن سفر به هند برای شرکت در همایش دهمین سالگرد تاسیس سمپوزیوم نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند موسوم به (IONS)  در دیدار با حجت السلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند، اهداف ماموریت و روند شکل‌گیری اجلاس IONS و میزبانی موفق جمهوری اسلامی ایران از این همایش را تشریح کرد.

خانزادی نیز در این دیدار ضمن بیان قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروزه نیروی دریایی ما از نظر مهم‌ترین شاخص که میزان تاثیرگذاری در منطقه و داشتن نیروی انسانی خلاق است، حرف اول را در منطقه می‌زند.

ویدئوی اختصاصی المیادین از لحظه به درک واصل شدن سربازان صهیونیست+ فیلم

ویدئوی اختصاصی المیادین از لحظه به درک واصل شدن سربازان صهیونیست+ فیلمشبکه المیادین تصاویری اختصاصی از عملیات نیروهای مقاومت فلسطینی در ماه فوریه سال جاری میلادی منتشر کرد که منجر به کشته و زخمی شدن ۶ سرباز صهیونیست شد.

در این ویدئو، عملیاتی که از سوی تیپ‌های «ناصر صلاح الدین» (شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین) در ۱۷ فوریه سال جاری میلادی با نام «کمین پرچم» به اجرا درآمد و منجر به کشته و زخمی شدن ۶ سرباز اسرائیلی شد، نمایش داده شده است.

ابو مجاهد، سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی در غزه به شبکه المیادین گفت: کمین پرچم، هدیه‌ای به فرزندان فلسطینی و محور مقاومت است که همچنان از ما حمایت می‌کنند.

فیلملحظه به درک واصل شدن سربازان صهیونیست

تاج صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بشناسیم

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روزها محور بحث روز است، بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می دهد که برد این موشک ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

تاج صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بشناسیم

بیشتر بخوانید:تاج صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بشناسیم

استکبار نمی‌تواند بین مردم و‌ مسئولان شکاف ایجاد کند

استکبار نمی‌تواند بین مردم و‌ مسئولان شکاف ایجاد کند

امیر سیّد محمود موسوی معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی  در حاشیه نخستین همایش واکاوی تهدیدات نو‌پدید دفاعی و‌ نظامی صبح امروز‌ دوشنبه ۲۱ آبان ماه در دانشگاه فرماندهی و‌ ستاد ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد و در جمع خبرنگاران درباره تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها گفت: 

صحبت هایی برخی دولتمردان آمریکایی انجام می دهند بحث های جدیدی نیست و سخنانی بوده که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای مقابله با ارزش های نظام شکوهمند اسلامی بر زبان آوردند و خود نیز به این جمع بندی رسیده اند که هیچ‌یک از تهدیدات آنها کارایی لازم را نداشته و قطعا از این پس هم نخواهد داشت. 

بیشتر بخوانید:استکبار نمی‌تواند بین مردم و‌ مسئولان شکاف ایجاد کند

فرمانده کل ارتش از تلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش ازتلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد

امبر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه با حضور در تیپ ۱۸۱ زرهی نیروی زمینی ارتش مستقر در اسلام آباد غرب، از بخش های مختلف این یکان بازدید و از کارکنان ارتش در امداد رسانی به موقع به زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور تقدیر کرد.

وی ضمن بازدید از اماکن، ستون های خودرویی و ادوات زرهی تیپ ۱۸۱ زرهی اسلام آباد غرب ، آمادگی رزمی و تاکتیکی این تیپ را مورد ارزیابی قرار داد. 

اگر روحیه جهاد وشهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب رخت برخواهد بست

رهبر انقلاب

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، در محل این همایش در قزوین منتشر شد.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی قزوین گفتند: بزرگان، علما و شهدای برجسته قزوین و سوابق این استان در آزمون بزرگ دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مایه افتخار است.

بیشتر بخوانید:اگر روحیه جهاد وشهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب رخت برخواهد بست

مانور زیبای جنگنده کوثر در آسمان + فیلم

 جنگنده کوثر یک جنگنده تمام ایرانی است که با همت متخصصان داخلی به پرواز درآمده است. این جنگنده سبک و کوچک از قدرت مانور بالایی برخوردار است و می تواند آغازی برای پیشرفت های صنعت هوایی کشور باشد. 

 

  

 فیلممانور زیبای جنگنده کوثر در آسمان   

۱۰ پیام پیدا و پنهان شلیک‌های پرحجم در «ولایت ۹۷»

پدافند

رزمایش پدافند هوایی ولایت ۹۷ هفته گذشته به صورت مشترک بین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و نیروی هوا فضای سپاه برگزار شد و القابی چون پرشلیک ترین مانور عملیاتی یگانهای پدافندی را به خود اختصاص داد.

اگرچه به رسم همیشگی، اخبار و تصاویر مختلفی از این رزمایش منتشر شده اما در کنار اخبار رسمی، شواهدی مهم از اجرای تاکتیک ها و سامانه های جدیدی دیده می شود برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفتند ونشانگر ایجاد برخی ارتقاء ها و تغییرات خصوصا در ساختار پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران هستند.

بیشتر بخوانید:رخ‌نمایی «صیاد» ارتشی و ارتقاء مهم «طائر» سپاه +عکس

سرلشکر موسوی از یگان های مستقر در کرمانشاه بازدید کرد

سرلشکر موسوی از یگان های مستقر در کرمانشاه بازدید کرد

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری ایران با همراهی امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی  روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه از کلیه اماکن یگان پشتیبانی منطقه یک نیروی زمینی ارتش، گروه ۴۰۴ فاوا و  بخش های مختلف قرارگاه غرب بازدید کرد.

در این بازدید فرمانده کل ارتش  وضعیت تاکتیکی و رزمی یگان ها را مورد ارزیابی قرار داد و از نمایشگاه ابتکارات، تحقیقات و دستاوردهای یگان های مختلف بازدید کرد.

تشییع پیکر امیر «سیروس لطفی» در ستاد نیروی زمینی ارتش

تشییع پیکر امیر «سیروس لطفی» در ستاد نیروی زمینی ارتشپیکر مرحوم امیر سیروس لطفی جانباز و فرمانده فقید و دلاور لشکر ۱۶ زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس و دارنده نشان فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا صبح  روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه با حضور همرزمان و فرماندهان پیشکسوت نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش تشییع شد.


از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد!

آخوندی:کار درستی کردم که حتی ۱ واحد مسکن مهر افتتاح نکردم

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه وزرای راه و شهرسازی درباره ابهامی(واقعیت) که در پایان فعالیت‌های وی انجام شده بود، گفت: در پایان فعالیت‌های خود در وزارت راه و شهرسازی با تبلیغ بسیار گسترده(به جق) ضدرسانه بر فعالیت‌های این وزارتخانه رو به رو شدم.اما،  از ابتدا قرار نبود  این دولت خانه ای بسازد،هیچگاه اعتبار مسکن اجتماعی در برنامه ششم در هیچ یک از بودجه‌های سالانه پیش بینی نشده بود،

تل‌آویو و حیفا زیر سایه کدام موشک‌های ایرانی قرار دارند؟

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

تل‌آویو و حیفا زیر سایه کدام موشک‌های ایرانی قرار دارند؟

بیشتر بخوانید:تل‌آویو و حیفا زیر سایه کدام موشک‌های ایرانی قرار دارند؟

آمادگی کامل ارتش و سپاه برای دفاع از حریم هوایی کشور در رزمایش ولایت ۹۷

دریادار دوم سید محمود موسوی سخنگویرزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت۹۷ با اشاره به ویژگی‌های این رزمایش اظهار کرد:

وحدت، همدلی، هماهنگی و تعامل مثال زدنی بین یگان‌های پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه از مهمترین ویژگی و دستاورد این رزمایش بود که کار و محصول مشترک به مراتب بهتری خواهد داشت.
وی افزود: رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت۹۷ فرصت مناسب و خوبی برای ارزیابی طرح‌های عملیاتی پدافند هوایی در قالب شبکه یکپارچه بود که احیاناً اگر نقاط ضعفی هم وجود دارد آن را استخراج کرده و بر روی آن کار کنیم.

آمادگی کامل ارتش و سپاه برای دفاع از حریم هوایی کشور

برای تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت چه مدارکی لازم است؟

خدمت سربازی، دوره‌ای خاطره‌انگیز از زندگی آقایان محسوب می‌شود که برخی افراد از آن به شیرینی یاد می‌کنند و برخی دیگر انرژی مثبتی نداشته و از آن به عنوان بدترین دوران یاد می‌کنند،

اما این دوران برای خود تعاریف، تاریخچه و قوانینی دارد که امروز در نظر است تا به صورت مختصر از آن عبور کرده و همچنینمدارک لازم برای تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت را نیز شرح دهد، پس پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از این موارد مطلب پیش را از دست ندهید.

 برای تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت چه مدارکی لازم است؟

برای تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت چه مدارکی لازم است؟

خدمت سربازی، دوره‌ای خاطره‌انگیز از زندگی آقایان محسوب می‌شود که برخی افراد از آن به شیرینی یاد می‌کنند و برخی دیگر انرژی مثبتی نداشته و از آن به عنوان بدترین دوران یاد می‌کنند،

اما این دوران برای خود تعاریف، تاریخچه و قوانینی دارد که امروز در نظر است تا به صورت مختصر از آن عبور کرده و همچنینمدارک لازم برای تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت را نیز شرح دهد، پس پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از این موارد مطلب پیش را از دست ندهید.

 برای تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت چه مدارکی لازم است؟

نزدیک شدن صنعت فضایی کشور به مرز فراموشی + فیلم

دانشمندان ایرانی سالهاست به دانش و فناوری ساخت ماهواره فضاپیما دست پیدا کرده اند و در سالهای گذشته آزمایشات موفقیت آمیزی هم در این عرصه داشته اند.

با توجه به اینکه ایران در حال حاضر توانایی ساخت این ماهواره ها را دارد، انتظار می رود مردم کشور شاهد پرتاب انواع مختلفی از این تجهیزات فضایی به مدار زمین باشند که این امر نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان می باشد و در غیر اینصورت فضاپیماهای ایرانی شاید به بخشی از تاریخ این سرزمین تبدیل شوند.

نزدیک شدن صنعت فضایی کشور به مرز فراموشی + فیلم

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با تعدادی از درجه‌داران برگزار شد

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با تعدادی از درجه‌داران برگزار شد

 امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از درجه‌داران نیروی هوایی ارتش در ستاد آجا دیدار کرد.

در ادامه برپایی نشست‌های هم اندیشی فرمانده کل ارتش با اقشار مختلف آجا، امیر سرلشکر موسوی با تعدادی از درجه‌داران نیروی هوایی ارتش در ستاد آجا دیدار کرد.

گفتنی است؛کارکنان حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها، چالش‌ها و مشکلات حوزه خدمتی خود پرداختند.

امیر سرلشکر موسوی نیز با تاکید بر مفید بودن تداوم برگزاری این نشست ها در رده های مختلف و استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده در این دیدار، ضمن تبیین اهداف و راهبردهای ارتش در حوزه های گوناگون، در مورد موضوعات مطرح شده از سوی درجه داران، با آن ها تبادل نظر و گفت‌و‌گو کرد.

تحویل‌ مجتمع‌های مسکونی به اعضای پروژه‌های مسکن ارتش

مسکن

 به نقل از روابط عمومی ارتش، شورای عالی معیشت ارتش اعلام کرد، از امروز (30مهر ماه) تا پایان سال، هر 10 روز یک مجتمع مسکونی آماده تحویل به اعضای پروژه‌های مسکن ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

بر اساس این گزارش برابر اعلام شورای عالی معیشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همت بنیاد تعاون ارتش، بلوک N1 (نیلوفر) شهرک شهید سرلشکر کشوری اصفهان، به تعداد 130 واحد مسکونی تکمیل و آماده واگذاری به اعضا شده است.

در همین راستا تصریح شده است، آماده شدن هر 10 روز یک مجتمع مسکونی که برخی مشتمل بر بلوک‌هایی با بیش از 300 واحد در نقاط مختلف کشور است، با تلاش مجدانه و ایجاد شیفت‌های کاری شبانه روزی با هدف رفع دغدغه‌های حوزه معیشتی در زمینه تأمین مسکن شخصی کارکنان و خانواده‌های شریف ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

جنگنده کوثر بزودی تحویل نیروی هوایی ارتش می‌شود

امیر حاتمی نمایه

، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در حاشیه جلسه هیات دولت، با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جنگنده کوثر به زودی تحویل نیروی هوایی ارتش خواهد شد و خط تولید آن نیز به زودی افتتاح می شود.

جنگنده کوثر، ساخت داخل در 31 مردادماه همزمان با روز صنعت دفاعی و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

 

واریز کمک جبرانی به حساب بانکی کارکنان دولت و بازنشستگان با یک شرط +سند

واریز کمک جبرانی به حساب بانکی کارکنان دولت و بازنشستگان با یک شرط +سند

بر اساس مصوبه هیئت دولت و به پیشنهاد مشترک وزارت خانه های تعاون و سازمان برنامه و بودجه، سازمان برنامه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قرار دادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از 30 میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز شود.

بر اساس بند 3 تصویب نامه، مسئولیت و چگونگی اجرای این مصوبه بر عهده سازمان برنامه و بودجه میباشد.

واریز کمک جبرانی به حساب بانکی کارکنان دولت و بازنشستگان

چرا عمان پذیرای نتانیاهو بود؟


 یادداشت تسنیم| چرا عمان پذیرای نتانیاهو بود؟

 سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط پایتخت سلطنت نشین عمان روز جمعه رسانه ای شد گرچه دو طرف تلاش دارند که این سفر را به دعوت رسمی طرف مقابل مرتبط کنند.

البته این اولین باری نیست که یک مقام اسرائیلی به عمان سفر می کند. پیش از این در سال ۱۹۹۴ اسحاق رابین نخست وزیر اسبق اسرائیل به عمان سفر کرده بود.

چرا عمان پذیرای نتانیاهو بود؟

خلیج ‌فارس راهبردی‌ترین آبراه دنیا است

خلیج ‌فارس راهبردی‌ترین آبراه دنیا است

امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در هفدهمین دوره آموزش نظری معارف جنگ در جمع دانشجویان سال سوم دانشگاه شهید ستاری با بیان اینکه ۴۰ درصد نفت دنیا در منطقه خلیج فارس وجود دارد و عبور این انرژی از تنگه هرمز انجام می گردد، گفت: خلیج ‌فارس مهم‌ترین و راهبردی‌ترین آبراه دنیا و در زمره منافع حیاتی کشور  و هر کس مدیریت این منطقه را در دست داشته باشد به مثابه آن است که انرژی دنیا را مدیریت می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یک طرف خلیج فارس و تنگه هرمز سواحل ایران است و ما در تامین امنیت، عبور انرژی از این آبراه دخیل هستیم، افزود: حفظ و صیانت از مرزهای آبی و فعالیت های اقتصادی وظیفه راهبردی نیروی دریایی است و نیروی دریایی آمادگی کامل، برای دفاع از مناطق دریایی تحت حاکمیت کشور را در سایه ولایت فقیه و انسجام و وحدت نیرو های مسلح دارد.

تقابل نفس‌گیر شاگردان شفر و دایی این بار در ورزشگاه آزادی

تیم فوتبال استقلال تهران در دومین دیدار خود در رقابت های  جام حذفی باید به مصاف تیم فوتبال سایپا برود که بدون شک شفر با وجود بازیکنان مصدومی که روی دست خود دارد کار سختی برابر شاگردان علی دایی خواهد داشت.

///تاپ ۷ صبح/// استقلال - سایپا / تقابل نفسگیر شاگردان شفر و دایی این بار در ورزشگاه آزادی

تقابل نفس‌گیر شاگردان شفر و دایی

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از مرز شلمچه

دریادار خانزدی در جریان بازدید از مرز شلمچه از بیمارستان صحرایی نداجا در این مرز بازدید کرد.

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از مرز شلمچه

 امیر دریادار حسین‌ خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه بازدید از مرز شلمچه،گفت: شهادت برای ملتی که در این مسیر قدم برمی‌دارد یکی از آرمان‌ها و بالاترین افتخار است و این ملت به‌طور حتم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اسارت ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه افزود: این بیمارستان ظرفیت بسیار خوبی را برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای زائران در مرز شلمچه ایجاد کرده است.

موشک نقطه‌زنِ ذوالفقار؛ بلای جان پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

موشک ذوالفقار

بیشتر بخوانید:موشک نقطه‌زنِ ذوالفقار؛

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی استقلال کشور است

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی ستقلال کشور استامیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در همایش معاونین و مسئولان سیاسی نیروهای مسلح که امروز دوشنبه ۷ آبان ماه برگزار شد،

با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) گفت: امروز سازمان های تابعه وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نماد عینی اقتصاد مقاومتی هستن؛ چرا که سیاست گزاری ها، دکترین ها، هدف گزاری ها، راهبردها و اقدامات با نیروهای کارآمد درونی و با دانش روز دنبال می شود.

رستگاری افزود: استراتژیست ها  معتقد اند که صنایع دفاعی هر کشوری به لحاظ برخورداری از متخصص ترین افراد و پیچیده ترین فناوری ها به عنوان صنایع راهبردی کشورها به شمار می آید.

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی استقلال کشور است

بازکردن و تعمیر موتور هواپیمای ایلوشین نهاجا

پرونده ویژه

پایگاه هوایی شهید دوران شیراز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در 15کیلومتری جنوب شیراز و با دو باند پروازی افتتاح شد. در ابتدا محل آموزش خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود ولی پس از ورود هواپیماهای C-130 به ناوگان ترابری نیروی هوایی، پایگاه شیراز به پایگاه اصلی هواپیماهای ترابری C-130 مبدل شد.

پس از دوران دفاع مقدس و با ورود هواپیماهای ایلوشین به کشورمان پایگاه هوایی شیراز به محل اصلی استقرار این هواپیماها تبدیل شد. از آن زمان به بعد، اورهال هواپیماهای C-130 و ایلوشین نیروی هوایی در این پایگاه هم، انجام می‌شود.

 

تکمیل ناکامی‌در بوداپست

تکمیل ناکامی‌در بوداپست؛ تیم ملی کشتی فرنگی ایران یازدهم جهان شد!

 به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان روزهای 3 تا 6 آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و تیم ایران توسط مهدی علیاری در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم روسیه با 178 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های مجارستان و ترکیه به‌ترتیب با 75 و 60 امتیاز دوم و سوم شدند. تیم ایران نیز با 39 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران یازدهم جهان شد!

پدافند غیرعامل در مقابل تهاجم دشمنان علمی، جدی و همه‌جانبه باشد

مسئولان سازمان پدافند غیرعامل با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نو شونده دشمنان، تأکید کردند: در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای توجه مسئولان در همه بخش‌ها به اهمیت پدافند غیرعامل را لازم دانسته و افزودند: اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیرقابل جبران قرار خواهد گرفت، بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف کشور چه بخشهای نظامی و چه بخشهای غیرنظامی، باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم انجام دهند.