فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

آغاز دیپلماسی ورزشی برای احقاق حق ایران در میزبانی مقدماتی جام جهانی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را در محروم کردن ایران از میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال، سیاسی و غیر ورزشی دانست.

وی تأکید کرد: از زمانی که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال این موضوع را به وزارت امور خارجه خبر دادند، یک دیپلماسی ورزشی را آغاز کرده ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یادآوری کرد: تمام ظرفیت خود را برای احقاق حق کشور در این باره به کار می‌گیریم تا در این مسیر، بهترین نتایج را برای فوتبال دوستان حاصل کنیم.

انتهای پیام/

تشکیل هنگ مخصوص نخبگان کشوری در نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، درباره اهمیت نخبگان و ارزش آن‌ها در 
نیروی زمینی ارتش گفت: در همه کشور‌ها، جمعیت به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت محسوب می‌شود که در بین این جمعیت نخبگان به عنوان سرمایه‌های علمی هر کشوری مورد احترام جامعه هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تشکیل هنگ ویژه نخبگان در مرکز آموزش ۰۱ نزاجا را از دیگر اقدامات مهم نیروی زمینی ارتش دانست و تصریح کرد: ما در دوره جامع پذیری نخبگان کشوری از اساتید و مربیانی استفاده کرده‌ابم که خود آن‌ها عالم بودند و تحصیلات عالی دانشگاهی داشتند تا بتوانند در زمینه علمی هم با این نخبگان هم‌آوردی کنند.

#ارتش

ویزیت رایگان بیش از ۶۰ هزار کرونایی در مراکز درمانی نیروی هوایی ارتش

 امیر سرتیپ دوم پزشک شهروز ناصری رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش درباره آخرین اقدامات مراکز بهداشتی و درمانی این نیرو در مقابله با ویروس کرونا گفت: از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا، بیش از ۶۰ هزار ویزیت سرپایی رایگان از مردم عادی و کارکنان نیروی‌های مسلح در بیمارستان‌های نیروی هوایی ارتش و سه هزار و ۲۰۰ مورد بستری در بیمارستان بعثت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مجتمع پزشکی بعثت، تالار ملاقات مجزایی از سایر بخش‌ها برای بیماران کرونای ایجاد شده است، اظهار داشت: افتتاح و ایجاد بخش ویژه بیولوژیک برای بیماران کرونایی و ارائه خدمات تمام وقت از دیگر اقدامات نیروی هوایی ارتش در مقابله با این بیماری است.

#ارتش

نیروی دریایی ارتش کلکسیونی از تجهیزات و موشک‌های هوشمند است

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر و
نمایشگاه دستاورد‌های دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر بازدید کرد.

وی در این بازدید با تبریک عید مبعث، بیان کرد: با همت و تلاش کارکنان نیروی دریایی ارتش توانسته ایم به دستاورد‌های پیشرفته‌ای دست پیدا کنیم و اقدامات مهمی انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بومی سازی ناوشکن‌ها در این نیرو، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش با تلاش بی وقفه کارکنان توانسته به کلکسیونی از تجهیزات از جمله انواع موشک‌های هوشمند مجهز شود؛ با این وجود هنوز در آغاز راه هستیم و با تلاش مضاعف می‌توانیم به جایگاه ممتاز و مناسب ایران اسلامی در جوامع بین المللی دست پیدا کنیم.

#ارتش

سربازی که خود را زیر تانک بعثی انداخت تا شهر سقوط نکند

 تیرماه سال ۶۷ یعنی فقط سه روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی دشمن بعثی، این دشمن بی صفت ایران و اسلام دوباره حملات گسترده خود راشهید یوسف حیدری با نیرو و تدارکات وسیع علیه خاک ایران اسلامی در گستره جبهه‌های غرب تا جنوب آغاز کرد در این روز شهید یوسف حیدری با مشاهده پیشروی ستون تانک نیرو‌های دشمن به سوی نیروی خودی درنگ را جایز ندانسته و تصمیم گرفت تا از همرزمانش دفاع کند. بالاخره تصمیم نهایی را گرفت و با بستن تعدادی نارنجک به فانوسقه (کمربند جنگی) خود به سوی تانک‌های دشمن متجاوز حمله ور شد و خود را به زیر شنی یکی از تانک‌های دشمن که در منطقه نفت شهر بود انداخت. تانک دشمن منهدم شد ستون زرهی دشمن متوقف شد و اینجا بود که یوسف به دیدار معبودش رفت. 

#ارتش

مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال/ بحرین میزبان گروه ایران شد

 کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز میزبان‌های مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را

 مشخص کرد.

بر این اساس تیم ملی کشورمان که در گروه C مسابقات قرار دارد باید به بحرین سفر کند و ۴ دیدار پایانی خود را در آن کشور برگزار کند. این در حالی است که ایران میزبان ۳ دیدار از ۴ بازی دور برگشت مسابقات انتخابی بود و با اعلام میزبانی بحرین، کشورمان بیشتر از هر کشور دیگری متضرر شد.

کشور‌های چین، کویت، بحرین، عربستان، قطر، ژاپن، امارات و کره جنوبی به ترتیب میزبان گروه‌های A تا H مسابقات مقدماتی جام جهانی هستند.

تیم ملی فوتبال ایران با یک بازی دوستانه در فیفا دی!

درحالی که بیشتر کشور‌های آسیایی و رقبای ایران در راه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در تدارک دیدارهای خوب برای تیم‌های کشورشان هستند و ۲ بازی دوستانه برگزار می‌کنند، اما تیم ملی ایران فقط ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ به مصاف سوریه می‌رود و بازی تدارکاتی دیگری برگزار نخواهد کرد.

تیم ملی ایران در راه مقدماتی جام جهانی با تیم‌های بحرین، هنگ کنگ، عراق و کامبوج همگروه است.

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

رونمایی از تسلیحات بازدارنده راهبردی در صنعا

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت نیرو‌های مسلح این کشور دو روز دیگر نمایشگاه رهبر شهید (شهید حسین بدر الدین الحوثی) را افتتاح خواهند کرد.

او افزود: در این نمایشگاه همه صنایع نظامی و در صدر آن‌ها تسلیحات بازدارنده راهبردی به نمایش گذاشته خواهد شد. ما در هفتمین سال جنگ با قدرت الهی و نیز به لطف الهی با صنایع پیشرفته و پیشرفتی بزرگ می‌آییم.  ادامه مطلب ...

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه اعلام شد

ستاد هدفمندسازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:"یکصد و بیست و یکمین" مرحله یارانه نقدی مربوط به اسفند ماه به
ازای هر نفر ۴۵۵۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ به حساب سرپرستان خانواده‌ها واریز خواهد شد.

این ماه نهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواده‌هایی که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد."

انتهای پیام/

حمله نیرو‌های یمنی به فرودگاه بین المللی عربستان

 به نقل از المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی جدید به یک فرودگاه بین المللی عربستان خبر داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی گفت: نیروی موشکی موفق شد یک هدف نظامی حساس را در فرودگاه بین المللی اب‌ها با یک موشکی بالستیک جدید که تا کنون از آن رونمایی نشده بود، هدف قرار دهد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت: موشک بالستیک جدید به تازگی به کار گرفته شده است و به هدف خود در فرودگاه بین المللی اب‌ها با دقتی بالا اصابت کرد.

پرورش افسران متخصص و متعهد از اهداف دانشگاه پدافند هوایی ارتش است

امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: پرورش افسران متخصص و متعهد از اهداف دانشگاه پدافند هوایی است و بحمد الله گام‌های استواری در این مسیر پیشرفت، برداشته ایم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به کلام مدبرانه فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) که فرمودند: هزینه‌ی تسلیم به مراتب بیشتر از هزینه‌ی مقاومت است، خاطر نشان کرد: صبر، ایستادگی، مقاومت و خود اتکایی تنها راه پیروزی علیه توطئه‌های دشمن است. 

#ارتش

ادامه مطلب ...

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید خلبان «بیرجند بیک‌محمدی» برگزار شد

مراسم تشییع و استقبال از پیکر شهید امیر خلبان «بیرجند بیک‌محمدی»، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، فرماندهان اسبق نهاجا و
 خانواده شهید والامقام در پایگاه شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش طی سخنانی در مراسم تشییع پیکر شهید خلبان «بیرجند بیک‌محمدی» اظهار کرد: امروز نیروی هوایی ارتش از مرز‌های ایران در مقابل تهدیدات خارجی محافظت می‌کند و مردم خیالشان پیرامون دشمنان آسوده باشد.  ادامه مطلب ...

دیپلمات بودن به یقه بستن و کت و شلوار اتو کشیده نیست

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: اگر وضعیت دیپلماسی ما در عراق و سوریه شبیه افغانستان بود، وضعیت دشواری داشتیم، این امنیت رو مدیون کسی هستیم که به معنای واقعی یه دیپلمات بود و با دانش بالای دیپلماسی خودش خطرات منطقه رو از کشور دور کرده بود.

دیپلمات بودن به یقه بستن و کت و شلوار اتو کشیده نیست.

دیپلمات بودن به یقه بستن و کت و شلوار اتو کشیده نیست

 

دیپلمات بودن به یقه بستن و کت و شلوار اتو کشیده نیست

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


عکس/ عمل کردم؛ هم سانتریفیوژ می‌چرخد هم اقتصاد

روحانی دیروز در حالی از چرخیدن چرخ اقتصاد سخن گفت که آمارهای اقتصادی چیز دیگری می‌گوید.

عکس/ عمل کردم؛ هم سانتریفیوژ می‌چرخد هم اقتصاد

امیرآبادی: حقوق‌های تا ۱۰ میلیون تومان در سال آینده ٢۵ درصد افزایش می‌یابد

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس با اشاره به نشست نوبت عصر این کمیسیون برای اصلاح ارجاعیات لایحه بودجه از صحن علنی مجلس گفت: در این جلسه جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) بررسی و افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در سال آینده مصوب شد،
اما برای این افزایش حقوق سقف مشخصی هم تعیین شد.

وی تاکید کرد: سقف ۲ میلیون و پانصد هزار تومانی برای افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که براساس آن حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بعد از افزایش ۲۵ درصدی نباید بیشتر از ۲.۵ میلیون تومان به آن‌ها اضافه شود.

امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، ۲۵ درصد افزایش مشروط به این است که میزان افزایش حقوق هیچ شخصی نسبت به سال ۱۳۹۹ از ۲۵ میلیون ریال بیشتر نشود.

انتهای پیام/

دفاع مقدس نگینی درخشان در تاریخ ایران اسلامی است

 آئین افتتاحیه دوره نظری معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی

 پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، حجت الاسلام و المسلمین روشندل رئیس عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی و جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد. 

ادامه مطلب ...

سیاست جمهوری اسلامی ایران مقاومت فعال است/ صنایع هوایی یک صنعت پویا، فعال، مبتکر و خودکفاست

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ١١

 اسفندماه در آیین الحاق و تحویل دهی انواع هواپیماهای نظامی ترابری سنگین و بالگرد به نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینجا باید از مجموعه صنایع هوایی و کارکنان وزارت دفاع تشکر کنم که همیشه در کنار مطالبات و نیازهای ما حرکت می کنند؛ بر همین اساس امروز شاهد تحویل دهی تعداد متنوعی از هواپیماها و موتورها بودیم.

وی ادامه داد: به فضل الهی صنایع هوایی یک صنعت پویا، فعال، مبتکر و خودکفاست که کاملاً قابل اطمینان و اتکا برای بخش‌های عملیاتی است، امروز ۱۳ مورد تحویل‌ داشتیم، اما پشت این ماجرا ماه‌ها خلاقیت، ابتکار و نوآوری را می بینیم که با این خلاقیت ها بهینه سازی و ارتقا داشته ایم و البته همکاری با شرکت های دانش بنیان که افق های روشنی را برای ما به همراه خواهد داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تجهیزات تحویل شده امروز توسط وزارت دفاع به نیروی هوایی ارتش افق روشنی است که در حوزه فعالیت‌های علمی و پشتیبانی شاهد هستیم که قطعاً در ارتقای توان دفاعی کشور ما نقش بالایی دارد و ما از مرزهای کشورمان به بهترین شکل و جانانه دفاع خواهیم کرد.

امیر نصیرزاده سیاست جمهوری اسلامی ایران را مقاومت فعال دانست و گفت: مقاومت فعال یعنی درجا نزدن و پیشرفت که ما این موضوع را در صنایع دفاع به وضوح مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

قدرتمند‌ترین ناوگان بالگردی خاورمیانه هستیم

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ١١ اسفندماه در مراسم تحویل‌دهی چندین فروند هواپیما و بالگرد اورهال شده توسط سازمان صنایع هوایی

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه صنایع هوایی به عنوان یک پشتیبان قوی در بحث تعمیرات، اورهال و واگذاری قطعات به ناوگان بالگردی هوانیروز ارتش عمل می کند، اظهار کرد: امروز به جرات می‌توانم بگویم که در سال جهش تولید که راهبرد اساسی کشورمان است به لطف خدا تولیداتی که در تامین آن‌ها تحریم هستیم همه به دست دانشمندان عزیز صنایع هوایی و شرکت‌های دانش بنیان در کشور ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: به جرات می‌توانم بگویم که ما قدرتمند‌ترین ناوگان بالگردی خاورمیانه هستیم و در بعد توان رزمی نیز آمادگی بسیار خوبی داریم. امروز تمام قطعات بالگردی ما به شکل بومی توسط خودمان ساخته می شود. 

ادامه مطلب ...