فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

ضد عفونی معابر عمومی شهر دزفول توسط تیم‌های رفع آلودگی پایگاه شهید وحدتی

ضد عفونی معابر عمومی شهر دزفول توسط تیم‌های رفع آلودگی پایگاه شهید وحدتی

  بنا به درخواست ستاد پدافند غیر عامل شهرستان دزفول در خصوص ضد عفونی و پاکسازی معابر عمومی این شهرستان با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم‌های رفع آلودگی و جنگ‌های نوین پایگاه شکاری وحدتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خیابان‌ها و معابر شهر دزفول را ضد عفونی کرد.

پایش سلامت و احداث دستگاه مه پاش ضد عفونی در درب‌های ورودی همچنین ضد عفونی کردن ساختمان‌ها و معابر از اولین روز‌های شیوع ویروس در پایگاه و کوی سازمانی آغاز شده است و تا تا ریشه کنی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

بکارگیری امکانات ارتش در شمال شرق کشور برای مبارزه با کرونا

بکارگیری امکانات ارتش در شمال شرق کشور برای مبارزه با کرونا

  امیر سرتیپ دوم رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات به کارگیری امکانات بهداشتی قرارگاه پیشگیری از شیوع کرونای این نیرو برای ضد عفونی موسسه خیریه نگهداری ایتام و کودکان بی سر پرست «گلستان علی» در مشهد افزود: برابر تدبیر سلسله مراتب فرماندهی و درخواست مسئولان استان تاکنون اقدامات مختلفی نظیر ضد عفونی رواق‌های حرم مطهر رضوی، مساجد، معابر و بازارها، خودرو‌های عمومی و سایر اماکن انجام شده است و این اقدامات تا پایان بحران ادامه دارد.

نیروی هوایی ارتش از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع به تهدیدات برخوردار است

نیروی هوایی ارتش از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع به تهدیدات برخوردار است

امیر سرتیپ مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه گفت: بازدارندگی ایران اسلامی در عرصه جنگ سخت، طی چهار دهه گذشته بحدی بوده که جرأت هرگونه تجاوز و تعدی را از دشمن سلب کرده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچ نیازی به حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در غرب آسیا وجود ندارد، گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع به تهدیدات برخوردار بوده و قادر است صلح را در منطقه برقرار کند.

تولید دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن توسط صنایع الکترونیک وزارت دفاع

تولید دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن توسط صنایع الکترونیک وزارت دفاع

  پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، متخصصان متعهد صنعت دفاعی با تلاش شبانه‌روزی و تحقیقات مداوم موفق شدند از سرریز فن‌آوری‌های دفاعی دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران ویروس کرونا را تولید و پس از تست موفقیت‌آمیز در مراکز پر تردد و رفت و آمد نظیر فرودگاه‌های کشور، به مرحله تولید انبوه برسانند و برابر اعلام نیاز برای نصب در سایر اماکن و مراکز مورد نظر در تمام کشور توزیع خواهد شد.

دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل دشمنی به نام کرونا + تصاویر

مدتی است که ویروس کرونا از مبدا چین در جهان شیوع پیدا کرده و در کشور‌های متعددی مانند نیوزیلند، آمریکا و کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان گسترش پیداکرده است.دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل کرونا /تصاویر

ارتش جمهوری اسلامی ایران هم که در مواقعی که مردم به کمک‌ نیاز دارند در صحنه حضور داشته است؛ در این خصوص هم بیکار ننشسته و با تمام امکانات خود وارد میدان شده و ظرفیت‌های مورد نیاز که مد نظر وزارت بهداشت بوده است را پای کار آورده است.

ارتش جمهوری اسلامی که در زمینه بهداشت و درمان ید طولایی دارد، با تجهیز و آماده سازی بیمارستان‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم این مبارزه قرار دارد. در این زمینه هم بیمارستان های ارتش وارد عمل شدند.

این در حالیست که قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا در ارتش به ریاست امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش با محوریت ستاد مشترک ارتش و در نیروهای چهارگانه تشکیل شده است.


دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در مقابل دشمنی به نام کرونا + تصاویر  ادامه مطلب ...

دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا

.

متن و ترجمه دعای هفتم صحیفه سجادیه

  در آستانه هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طبق روال هرساله‌ی‌شان در محوطه حیاط دفتر رهبری به کاشت نهال پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی در توصیه‌ای همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است، اما بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلا‌های بزرگ بسیار امیدوارم، چرا که توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

ایشان افزودند: دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.

صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین کتاب شیعیان و به نام‌های خواهر قرآن و «انجیل اهل بیت» نیز مشهور است.

دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا  ادامه مطلب ...


قبل از ورود ویروس کرونا به کشور، آن را پیش‌بینی کرده بودیم/ تولید مواد ضدعفونی کننده و لباس‌های حفاظ

.

2امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات این اداره در حوزه مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام بحران‌ها حضور فعال داشته و توانمندی‌های گسترده‌ای داریم که این توانمندی به خصوص در حوزه نیروی انسانی مانند پزشکان و کادر بهداشت و درمانی که مهم‌ترین رکن آن اِحصا شده است.

او ادامه داد: ما با استفاده از این توانمندی‌ها قادر هستیم تا در تمامی مشکلات بهداشتی مانند مشکلات بیولوژیک با این بیماری‌ها مقابله کنیم. قبل از اینکه این بیماری در کشورمان شایع شود ما شیوع آن را پیش بینی کرده و دستورات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم را به یگان‌های تابعه خود ابلاغ کرده بودیم.

#ارتش

هوانیروز نقطه اتکا در بین یگان‌های نظامی است

.

هوانیروز نقطه اتکا در بین یگان‌های نظامی است   امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بخش‌های مختلف ستاد هوانیروز در جمع فرماندهان و کارکنان، فنی اظهار کرد: هوانیروز به لطف خداوند منان و همت شما متخصصان فنی و خلبانان مؤمن و ولایت‌مدار در اوج قدرت است.

او با اشاره به تعمیر و نگهداری متخصصان هوانیروز در حوزه بازآماد (اورهال) و تولید قطعات، افزود: اینکه به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم در حوزه بازآماد و تولید قطعات خودکفا شویم، بسیار کار بزرگ و ارزشمندی در بخش ناوگان هوانیروز است و ما باید تلاش کنیم تا روی پای خود ایستادن را به همگان نشان دهیم.

حیدری با بیان اینکه هوانیروز نقطه اتکا و قدرت در بین یگان‌های نظامی است، گفت: هوانیروز باید در تمامی عرصه‌های فنی و عملیاتی، قدرتمند باشد.

#ارتش

برپایی بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار نیروی زمینی در قم

امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا در این رابطه گفت: با درخواست استانداری قم و برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی، بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار با کادر پزشکی مجرب و تجهیزات کافی در شهرک پردیسان قم برپا خواهد شد.

استقرار و برپایی بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی سیار نزاجا در قم

او با بیان اینکه ارتش از شروع بیماری کرونا در کنار وزارت بهداشت همکاری‌های خود را آغاز کرده، افزود: با تمام قوا و نیروی انسانی مجرب و تجهیزات پزشکی، کار آفندی را در مقابله با این ویروس انجام خواهیم داد.

#ارتش

یارانه معیشتی و نقدی جدا پرداخت می‌شود/

، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در نشست خبری این کمیسیون که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از الحاق یک جزء به تبصره ۱۴ در ارتباط با هدفمندی‌ها خبر داد و گفت: مقرر شد ۶۰ لیتر بنزین به سهمیه خودرو‌ها اضافه شود که این میزان یا در تعطیلات سال نو یا تابستان به سهمیه موجود درکارت سوخت اضافه می‌شود.

یارانه معیشتی و نقدی به صورت تفکیک شده پرداخت می‌شود/ وزارت رفاه باید بانک اطلاعاتی خود را اصلاح کند
او با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق در سال ۹۹ افزود: بنا شد حقوق تمام حقوق بگیران در سال ۹۹ که کمترین حقوق یعنی یک میلیون ۵۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، تا سقف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یابد، به این ترتیب که در حکم کارگزینی آنها در سال ۹۹ که می‌خواهند نسبت افزایش را اعلام کنند نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد افزایش نخواهد داشت؛ این حکم همه حقوق بگیران اعم از بازنشستگان و شاغلان و هم قراردادی‌ها را شامل می‌شود.

یارانه معیشتی و نقدی جدا پرداخت می‌شود(افزایش حقوق)

  ادامه مطلب ...

ماده ضدعفونی کننده پرواز در پایگاه شهید یاسینی تولید شد


ماده ضدعفونی کننده «پرواز» در پایگاه شهید یاسینی تولید شد  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی هوایی ارتش، سرتیپ دوم خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده یکشنبه با اشاره به شیوع ویروس کویید ۱۹ اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و ساعت‌ها کار پیوسته و مداوم، هیات اندیشه‌ورز پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر موفق به تولید ماده ضدعفونی کننده فردی، اماکن عمومی و مواد شوینده برای ضدعفونی کردن تجهیزات کارکنان وظیفه پاسدار (دست، اسلحه، خشاب و قمقمه) و همچنین ضدعفونی کردن آسایشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی شد.

او اضافه کرد: این ماده ضدعفونی کننده که «پرواز» نام دارد علاوه بر کارکنان وظیفه پایگاه، در اختیار همه کارکنان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

 

تداوم اقدامات نیروی پدافند هوایی ارتش تا ریشه کنی ویروس کرونا

نیروی پدافند هوایی ارتش تا ریشه کنی ویروس کرونا آماده باش است

  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه بازید از قسمت‌های مختلف ستاد نیرو در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین کارکنان پایور و وظیفه گفت: نیروی پدافند هوایی از لحظات اولیه اعلام خطر شیوع این ویروس اقدامات پیشگیرانه خود را در سطح وسیعی شروع کرده و تا ریشه‌کنی کامل این ویروس به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

او افزود: مجموعه اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی پدافند هوایی با اتخاذ تدابیری همچون چک دمای بدن کارکنان در بدو ورود، ضدعفونی‌کردن اماکن اداری، زیستی و سرویس‌های حمل و نقل کارکنان و نظارت بر تهیه مواد غذایی تاکنون از ورود و انتشار این بیماری جلوگیری کرده است.

نیروی زمینی ارتش در اختیار وزارت بهداشت و درمان است/ بیمارستان‌های تهران ضدعفونی می‌شوند

نیروی زمینی ارتش با اخلاص تمام در اختیار وزارت بهداشت و درمان است/ بیمارستان‌های تهران ضدعفونی می‌شوند

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ۱۱ اسفند در حاشیه آغاز به کار قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران گفت: ما در ارتش شعاری با عنوان «ارتش فدای ملت» داریم و سعی می‌کنیم در همه عرصه‌ها فدایی بودن نسبت به ملت بزرگوارمان را به منصه ظهور‌ برسانیم.

او با بیان اینکه هرجایی که مردم بزرگوار ما احساس نیاز پیدا کردند همچون سیل، زلزله و ... ارتش و نیروهای مسلح را در کنار خودشان دیدند، گفت: قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در ارتش توسط امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش فرماندهی می‌شود و‌ در نیروی زمینی هم قرارگاه مشابهی به وجود آمده است.

اعلام آمادگی ارتش برای در اختیار گذاشتن امکانات خود به وزارت بهداشت

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در دیدار با وزیر بهداشت گفت: امروز آمدم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به این موضوع استفاده کنیم.

او افزود: ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران این توانایی را داریم تا از امکاناتی که در اختیارمان قرار گرفته است، در حل این مشکل و رفع آلودگی در سطح کلان استفاده کنیم.

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: آموزش یا خدماتی که سامانه بهداشت و درمان ارتش بتواند به اجرا در بیاورد و همچنین قرنطینه کردن محل‌ها در سطح کلان از جمله توانایی‌هایی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و با آنها همکاری کند.

انتهای پیام/#ارتش

ناوگروه شصت و ششم نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا پهلو گرفت

ناوگروه شصت و ششم رزمی آموزشی اطلاعاتی نداجا بعد از ۲۵ روز دریانوردی و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد به منظور نمایش قدرت دیپلماسی در بندر جاکارتا کشور اندونزی پهلوگیری گرفت.

ناوگروه شصت و ششم نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا پهلو گرفت

ناخدا یکم ستاد احسان نصیری فرمانده ناوگروه شصت و ششم رزمی آموزشی اطلاعاتی نداجا گفت: مدت اقامت این ناوگروه در بندر جاکارتا سه روز می‌باشد و در طول این مدت دیدار با فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور اندونزی و همچنین اجرای مسابقات ورزشی با کارکنان نیروی دریایی این کشور از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.

#ارتش

کابوس کارشناس صهیونیست درباره برنامه موشکی ایران به حقیقت پیوست + تصاویر

.

یک کابوس دیگر یوزی رابین در خصوص برنامه موشکی ایران به حقیقت پیوست/ ایران چهارمین کشور دنیا با «موشک هواپرتاب ۱۰۰۰ کیلومتری» + تصاویر

  موشک‌های کروز هوا پرتاب امروزه تبدیل به یکی از تسلیحات اصلی و خاص برای همه نیرو‌های هوایی مدرن در دنیا شده اند. این موشک‌ها در هر دو نقش ضد کشتی و حمله به اهداف زمینی به کار می‌روند و به نوعی دست برتر و بلند یک نیروی هوایی در عملیات تهاجمی محسوب می‌شوند و با توجه به توسعه سیستم‌های ضد هوایی در جهان، ضرورت در اختیار داشتن توان دورایستا، برای همه فرماندهان بویژه در بخش هوایی یک دغدغه و ماموریت ویژه به حساب می‌آید.

ادامه مطلب ...

#ارتش 

گزینش دانشگاه‌های افسری ارتش به تعویق افتاد

.

گزینش دانشگاه‌های افسری ارتش به تعویق افتاد   به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بنابر این اعلام به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه‌های افسری آجا، فرایند گزینش دانشگاه‌های افسری آجا تا اطلاع ثانوی (فعلا تا بعد از تعطیلات نوروز) به تعویق افتاده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: هیات مرکزی گزینش آجا همچنین افزوده است تاریخ‌های جدید فرآیند گزینش دانشجویان از طریق وبگاه گزینش آجا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ #ارتش

نیروی زمینی ارتش دارای جایگاه بسیار خوبی در حوزه تحرک است

 امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ منفرد زاده معاون آماد و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین جشنواره " ارتقای تحرک در نیروی زمینی ارتش" گفت: لجستیک در یگان‌های نظامی یعنی تامین نیروی انسانی همراه با منابع تجهیزاتی و آمادی که بتوان از آن به موقع استفاده کرد.

نیروی زمینی ارتش دارای جایگاه بسیار خوبی در حوزه تحرک است
او افزود: یگان‌های نیروی زمینی ارتش به مرحله خوبی از تحرک رسیده اند و امروز در کمترین ساعت به بهترین و موثرترین جابجایی در حوزه تجهیزات به ویژه تجهیزات سنگین اقدام می‌کنند..

امیر سرتیپ دوم منفرد زاده در درادامه تاکید کرد: امروز نیروی زمینی ارتش در حوزه بالگردی به جایگاه خوبی از تحرک رسیده و در زمینه اورهال و تعمیر نگهداری، خدمات ارزنده‌ای در سطح نزاجا صورت گرفته است.

  ادامه مطلب ...

توپ ضد هوایی سماوات؛ خط آتش هوایی ایران برای دشمنان و متجاوزان

نیروهای پدافندی کشورمان نظیر نیروی پدافند هوایی ارتش، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و نیروی هوافضای سپاه به عنوان مدافعان آسمان ایران اسلامی همواره نقش فوق‌العاده‌ای در حفط امنیت هوایی دارند و به همین خاطر فرمانده معظم کل قوا پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از کشور نامیدند.

Image result for توپ ضد هوایی

اگر بخواهیم تاریخچه این نیرو را بررسی کنیم باید به دوران پیش از پیروزی انقلاب بازگردیم. آن زمان این نیرو نیز مانند سایر بخش‌های ارتش کشورمان وابسته به تجهیزات غربی و مستشاران خارجی بود.

 ادامه مطلب ...

#ارتش

جابجایی صندوق‌های رای توسط ۱۹ بالگرد ارتش در مناطق صعب العبور

   امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی و زمینه سازی حضور همه آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود و با درخواست وزارت کشور، ۱۹ فروند از بالگرد‌های هوانیروز ارتش در ۱۵ استان، به جابجایی صندوق‌های رای خواهند پرداخت.جابجایی صندوق‌های رای توسط ۱۹ بالگرد ارتش در مناطق صعب العبور

امیر سرتیپ دوم قربانی ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی در برخی استان‌ها و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از مناطق کوهستانی، این بالگردها، صندوق‌های رأی را جابجا خواهند کرد تا همه مردم عزیز به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

فرمانده هوانیروز تاکید کرد: بالگرد‌های هوانیروز #ارتش از امروز در اختیار است.

انتهای پیام/

جنگنده F-۱۴؛ مدافع آسمان ایران/ صفر تا صد اورِهال گربه پرنده در ایران

در دوران گذشته که جهان دو قطبی و در اختیار ابرقدرت‌های شرق یعنی شوروی و غرب یعنی آمریکا بود رقابت شدید تسلیحاتی ایجاد شد که در نتیجه آن هر روز یک سلاح جدید و مدرن تولید می‌شد که یکی از آن‌ها جنگنده فوق پیشرفته F-۱۴ بود.

F-۱۴؛ پرنده مدافعان آسمان ایران اسلامی/ صفر تا صد اورهال گربه ایرانی + تصاویر

این پرنده که در زمان خود و حتی در حال حاضر یکی از گران‌ترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌های جهان است در سال ۱۳۴۷ و در شرکت گرومن ایالات متحده آمریکا تولید شد و چون یکی از پروژه‌های سری این کشور محسوب می‌شود هیچ کشوری نتوانست آن را در اختیار بگیرد تا این که بعد مدتی حکومت پهلوی آن را خرید.

 ادامه مطلب ...

#ارتش- نیروهای مسلح- فن آوری های نوین دفاعی، 

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ تصاویر

ارتش تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان اصلی ترین نهاد رسمی دفاع از تمامیت ارضی کشور در صحنه حاضر بود و این فعالیت‌ها حتما باید با نظارت و مستشاری نیرو‌های آمریکایی که در ارتش حضور داشتند، انجام می‌شد. این امر بیانگر نفوذ کامل آمریکایی‌ها در ارتش کشورمان بود.

فرماندهان کل ارتش بعد از انقلاب چه کسانی بوده‌اند؟ + تصاویر

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساختار ارتش به این گونه بود که فرمانده کل ارتش و رئیس ستاد مشترک در یکدیگر ادغام شده بود و سه نیروی هوایی، دریایی و زمینی ذیل ستاد مشترک ارتش ادامه داشت. پس از انقلاب تا اواسط دهه ۷۰ این سیستم بدین گونه ثابت باقی مانده بود. اما رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا دستور دادند تا در سال ۷۷  سِمَت رئیس ستاد مشترک و فرمانده کل ارتش را از یکدیگر تفکیک شود.

 ادامه مطلب ...#ارتش


افق‌های روشن تری در انتظار قدرت رزم هوایی نیرو‌های مسلح در پیش است

افق‌های روشن تری در انتظار قدرت رزم هوایی نیرو‌های مسلح در پیش است  امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم الحاق ۸ فروند هواپیمای رزمی، تاکتیکی و ترابری اورهال شده به ناوگان نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: رابطه و تعاملات نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، همواره دوسویه، مستمر و در راستای افزایش قدرت رزم هوایی جمهوری اسلامی ایران موثر بوده است.

او افزود: مطالبات نیروی هوایی ارتش با توجه به رسوب دانشی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، منتج به جابه‌جایی فناوری‌های جدید و باز آماد هواپیما‌های نیروی هوایی ارتش شد.

 ادامه مطلب ...

در صورت خداحافظی ترامپ از کاخ سفید چه بر سر بن‌سلمان خواهد آمد؟

در صورت خداحافظی ترامپ از کاخ سفید، برای بن سلمان چه اتفاقی می‌افتد؟  این سوال مطرح می‎شود که «راز این عشق چیست؟» از نظر بسیاری، پاسخ تقریبا واضح است؛ همانگونه که خود دونالد ترامپ نیز بار‌ها در بسیاری از سخنرانی‎هایش پاسخ آن را داده است. راز در این نهفته است که شاهزاده محمد بن سلمان هر مبلغ پولی را که ترامپ می‎خواهد، به او می‎دهد؛ چرا که این مرد عاشق پول است و این خصلت او بر هیچ کسی پوشیده نیست.

  ادامه مطلب ...


هر کس به منافع ملی علاقه‌مند است در انتخابات شرکت می‌کند

.

رهبر معظم انقلاب رای خود را به صندوق انداختندحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در شعبه اخذ رأی شماره ۱۱۰، رأی خود را برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداختند.

رهبر معظم انقلاب سپس با بیان اینکه روز انتخابات روز جشن ملی است، خاطرنشان کردند: این جشن را به همه هم میهنان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه افزودند: ثانیا روز انتخابات را روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند بیایند رأی بدهند و شرکت خودشان در اداره امور کشور را که حق آنهاست را به دست بیاورند.