فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

دشمن در برابر مشت آهنین مردم ایران ناتوان است

 فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم دانش‌آموختگی دانش‌پژوهان این نهاد گفت : جوانان ما امروز در کنار دیگر همرزمان خود هزاران کیلومتر دورتر از سواحل کشور مقدس جمهوری اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنن. کمااینکه در دریای سرخ و شمال اقیانوس هند شبانه‌روز شاهرگ اقتصادی کشور را حفاظت می‌کنند.

پیش‌تر، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش بهمن امسال با اشاره نقش آفرینی ایران در تامین امنیت اقیانوس هند  گفته بود : برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ برای برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و ارتباطات نزدیک‌تر نیروی دریایی ایران با نیروهای دریایی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای اهمیت دارد  صبح روز جمعه اول بهمن امسال،  امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی فرمانده منطقه سوم دریایی نبوت از برگزاری مانوری سه روزه با عنوان "رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ " در فضایی به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر در دریای مکران و با شرکت چین و روسیه خبر داد.

در این رزمایش ۱۱ یگان نیروی دریایی و سه یگان نیروی دریایی سپاه پاسداران شرکت داشته و همچنین سه یگان از روسیه و دو یگان نیروی دریایی چین نیز حضور داشتند.

به گفته امیر تاج الدینی « هدف از برگزاری این مانور تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی در آب های آزاد و اقیانوس هند، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی میان سه کشور ایران، روسیه و چین بود.»

#ارتش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.