فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

جنگنده های نیروی هوایی از مقابل جایگاه رژه رفتند/ نخستین حضور جنگنده ایرانی کوثر + فیلم

جنگنده‌های مختلف نیروی هوایی ارتش در جریان مراسم بزرگداشتروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح  امروز پنجشنبه با حضور فرماندهان و رئیس جمهور در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، از مقابل جایگاه رژه رفتند.این جنگنده‌ها شامل کوثر (ساخت ایران)، تامکت اف۱۴، فانتوم اف۴، تایگر اف۵ و میگ ۲۹ بود.

جنگنده های نیروی هوایی از مقابل جایگاه رژه رفتند/ نخستین حضورجنگنده ایرانی کوثراین اولین حضور جنگنده ایرانی کوثر در رژه هوایی بود که برای دقایقی نیز بر فراز منطقه به نمایش‌های مختلف از جمله لوپس (عبور با ارتفاع پایین) و Roll 360 پرداخت.

برای مشاهده فیلم قدرت‌نمایی جنگنده تمام ایرانی کوثر در مراسم بزرگداشت روز ارتش اینجا را کلیک کنید.

نفربرهای مجهز به موشک دهلاویه رژه رفتند

در جریان رژه روز ارتش به مناسبت ٢٩ فروردین که در جوار حرم امام خمینی (ره) در تهران برگزار شد، نفربرهای بی ام پی ٢ مجهز به موشک انداز های دهلاویه نیز حضور داشتند.

نفربرهای مجهز به موشک دهلایه رژه رفتنداین نفربرها اخیرا به این سامانه مجهز شده اند.

موشک ضد زره دهلاویه در تیرماه سال ۱۳۹۱ با حضور وزیر دفاع وقت رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد. دهلاویه که به یاد شهید مصطفی چمران و همرزمانش که در برابر قوای زرهی عراق ایستادگی کردند به این اسم نام گذاری شده است.

بیشتربخوانید:نفربرهای مجهز به موشک دهلاویه رژه رفتند

نیروهای مسلح ایران دوشادوش هم تلاش می‌کنند

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح  روز (پنجشنبه) در حاشیه رژه روز ارتش که در مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دوشادوش هم تلاش می‌کننددر خصوص موضوع اخیر که توسط تروریست‌های آمریکایی بر علیه سپاه پاسداران مطرح شد، باید تاکید کنیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک مجموعه یکپارچه هستند و در زمین، هوا و دریا هیچ تفکیکی بین آنها نیست و دوشادوش هم تلاش می‌کنند منافع جمهوری اسلامی ایران را در مناطق مختلف تامین و امنیت را هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران از چنان استحکام و امنیت پایداری برخوردار است که دشمن حتی تصور تهدید را بر علیه آن را نداشته باشد.

خانزادی ادامه داد: به زودی شاهد برگزاری یک رزمایش بین کشورهای حاشیه اقیانوس هند با محوریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

ربات موشک انداز نذیر رونمایی شد + عکس

در جریان رژه امروز ارتش به مناسبت 29 فروردین که در جوار حرم امام خمینی (ره) در تهران برگزار شد،  نیروی زمینی ارتش در کنار تجهیزات زرهی و صد زرهی خود ربات موشک انداز نذیر را به نمایش گذاشت.

ربات مسلح بدون سرنشین نذیر، خودرویی تاکتیکی با قابلیت کنترل از راه دور است. این خودرو توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط (تیربار7.67  میلیمتری یا تیربار 12.7 میلیمتری یا موشک پدافند هوایی یا موشک ضد زره را داراست.

ربات نذیر با شعاع عملکرد عملیاتی بدون سرنشین به میزان 2 کیلومتر قابل برنامه ریزی جهت انجام ماموریت های شناسایی و رزمی است.

ربات موشک انداز نذیر رونمایی شد

انتهای پیام/

حماقتی از سوی دشمن صورت بگیرد، به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص حرکات نمایشی جنگنده تمام ایرانی کوثر در مراسم امروز گفت: امروز نمایش بسیار خوبی را از جنگنده کوثر دیدیم.

خلبانان نیروی هوایی ارتش بسیار مقتدر و متبحر هستندوی ادامه داد: نمایش امروز کوثر، هم توان آموزشی بالای ما در پرورش خلبانان متبحر با قدرت مانور بالا را نشان داد و هم توان مثال‌زدنی مهندسین صنعتی ما در ساخت هواپیمای جنگنده را نشان داد.

حماقتی از سوی دشمن صورت بگیرد ، به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد

جدیدترین پهپادهای نیروی هوایی ارتش به نمایش درآمد

در جریان رژه امروز ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین که در جوار حرم امام خمینی (ره) در تهران برگزار شد،  نیروی هوایی ارتش در کنار تجهیزات زرهی و صد زرهی خود پهپاد کمان ۱۲ را به نمایش گذاشت.

جدیدترین پهپادهای نیروی هوایی ارتش به نمایش درآمدپهپاد رزمی «کمان ۱۲» با قابلیت حمل ۴ بمب ۵۰ پوندی سال گذشته در نمایشگاه «اقتدار ۴۰» نیرو‌های مسلح که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد به نمایش درآمد.

پهپاد کمان ۱۲ با شعاع عملیاتی یک هزار کیلومتر، قابلیت حمل محموله‌هایی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم را دارد.

سرعت پهپاد کمان ۱۲، ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت پرواز در سطح آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

جنگنده های نیروی هوایی از مقابل جایگاه رژه رفتند/ نخستین حضور جنگنده ایرانی کوثر + فیلم

جنگنده‌های مختلف نیروی هوایی ارتش در جریان مراسم بزرگداشتروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح  امروز پنجشنبه با حضور فرماندهان و رئیس جمهور در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

این جنگنده‌ها شامل کوثر (ساخت ایران)، تامکت اف۱۴، فانتوم اف۴، تایگر اف۵ و میگ ۲۹ بود.

جنگنده های نیروی هوایی از مقابل جایگاه رژه رفتند/ نخستین حضورجنگنده ایرانی کوثراین اولین حضور جنگنده ایرانی کوثر در رژه هوایی بود که برای دقایقی نیز بر فراز منطقه به نمایش‌های مختلف از جمله لوپس (عبور با ارتفاع پایین) و Roll 360 پرداخت.

برای مشاهده فیلم قدرت‌نمایی جنگنده تمام ایرانی کوثر در مراسم بزرگداشت روز ارتشاینجا را کلیک کنید.

ارتش در کنار سپاه آماده دفاع از انقلاب اسلامی است

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای «روز ارتش» را تبریک گفت.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
ارتش در کنار سپاه آماده دفاع از انقلاب اسلامی است
فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان یادآور روزی بزرگ و برگ زرینی دیگری در دفتر قطور تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است که با درایت و دوراندیشی حکیمانه و پیامبرگونه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد تا بدین وسیله از فتنه‌ی نرم دشمنان ایران اسلامی و توطئه ضدانقلاب درانحلال و تضعیف ارتش جلوگیری کند و نقطه عطفی در تحول، بالندگی و حضور پر قدرت و انقلابی ارتشیان دلاور و شجاع در همراهی با ملت بزرگ ایران برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی باشد.

بیشتربخوانید:ارتش در کنار سپاه آماده دفاع از انقلاب اسلامی است

پیام فرمانده کل ارتش بمناسبت روز ارتش

به نقل از امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کلارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان پیامی صادر کرد.پیامی به مناسبت روز ارتش صادر شد
متن پیام بدین شرح است؛اینجا

صد‌و‌هشتادمین هفته‌نامه خط حزب‌الله 180 با عنوان «ارتش فدای ملت» منتشر شد.

عید نوروز امسال، اگر چه با مصیبت سیل و آب‌گرفتگی برای بخشی از هموطنان عزیزمان همراه بود اما یک عیدی به یادماندنی و فراموش‌نشدنی نیز از خادمان و سربازان خود گرفتند.

رهبر انقلاب در دیدار امروز (چهارشنبه ۲۸ فروردین) با فرماندهان ارتش، که به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به این جلوه‌های حضور و خدمت به مردم، از زحمات کارکنان خدوم ارتش قدردانی کردند و این خدمات را گواهی بر صداقت ارتشیان در شعار چهل‌ساله گذشته‌شان خواندند: شعار «ارتش فدای ملت»

خط حزب الله ۱۸۰| ارتش فدای ملت

بیشتر بخوانید:

خط حزب الله ۱۸۰ | ارتش فدای ملت

آمادگی یکان‌های ارتش برای امدادرسانی به استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرقی کشور

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: بالگرد‌های هوانیروز و هوادریا، مرکز آموزش ۰۵ کرمان به همراه تیپ‌های نیروی زمینی ارتش و همچنین یکان‌های پدافندی، هوایی و دریایی مستقر در استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرقی با استفاده از تجهیزات لازم در آمادگی کامل به سر می‌برند.
آمادگی یکان‌های ارتش برای امدادرسانی به استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرقی کشوروی به آمادگی یکان‌های ارتش از مدت‌ها قبل در پی پیش بینی وقوع سیل و آب گرفتگی در مناطق جنوب و جنوب شرق اشاره کرد و ادامه داد: یکان‌های بلیات ارتش هم‌اکنون در حال امدادرسانی هستند و به غیر از برخی کمک‌های ابتدایی، فعلاً نیازی به حضور گسترده ارتش در مناطق یاد شده نبوده، اما در صورت ضرورت در اسرع وقت و با تمام توان همچون روز‌های قبل در خدمت مردم عزیز خواهیم بود.

​​خودکفایی نیروی دریایی ارتش در حوزه سطحی و زیر سطحی

امیر دریادار دوم منصور روح الامینی، فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش درباره شعار سال به عنوان "رونق تولید" اظهار کرد: "رونق تولید" یکی از مسائل بسیار حیاتی بوده که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به خوبی گوشزد و مطرح شده است.

خودکفایی نیروی دریایی ارتش در بخش سطحی و زیر سطحی
فرمانده هوا دریای نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی به علت تحریم ها، از لحاظ نظامی تولیدات خود را شروع کرده و این نیرو امروز در بخش سطحی و زیرسطحی به خودکفایی کامل رسیده است.

خودکفایی نیروی دریایی ارتش در حوزه سطحی و زیر سطحی

اعزام سه تیم پزشکی به شهر‌های پلدختر، آق‌قلا و اهواز

به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ دکتر فرزاد آزادی، فرمانده مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش با اشاره 

اعزام سه تیم پزشکی به شهر‌های پلدختر، آق‌قلا و اهواز/ ارسال کمک‌های اولیه برای سیل زدگان پل دختر

به اعزام تیم‌های امدادرسانی به مناطق مختلف کشور گفت: تاکنون سه تیم پزشکی به شهر‌های پلدختر، آق قلا و اهواز اعزام شدند که روزانه تعداد زیادی از ساکنین این مناطق را معاینه می‌کنند.

بیشتربخوانید:ارسال کمک‌های اولیه برای سیل زدگان پلدختر

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به درخواست مجوز رئیس‌جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست مجوز رئیس‌جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور تأمین بخشی 

اقدامات لازم برای جبران خسارات از محل‌های موجود را سریعا آغاز کنید

از هزینه‌های ناشی از خسارات سیل‌های اخیر، جدیت دستگاه‌های مسئول در پیگیری و جبران خسارت‌های مالی سنگین سیل بویژه خسارت‌های وارده بر کشاورزان را لازم دانستند و از دولت خواستند که با استفاده از محل‌های قانونی موجود، سریعاً اقدامات لازم را آغاز کند و در ادامه پس از جمع‌بندی وضعیت و در صورت نیاز، برداشت از صندوق توسعه ملی مورد تأیید خواهد بود.

متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

رژه روز ارتش در استان‌های سیل‌زده برگزار نمی شود

با هدف استمرار خدمت به مردم، رژه روز ارتش در استان‌های سیل زده برگزار نمی شودامیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: رژه روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، روز ۲۹ فروردین امسال در استان‌های سیل زده، با هدف استمرار خدمت رسانی به مردم برگزار نمی‌شود و به جای آن اقدامات امدادرسانی به اشکال مختلف تقویت شده و ادامه خواهد داشت.
موسوی ضمن‌گرامی داشت ۲۹ فروردین، روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان گفت:

امسال که شاهد سیل در چند منطقه کشور عزیزمان هستیم و هموطنان ما گرفتار آسیب‌های ناشی از آن شده اند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های سیل زده با استمرار حضور خود دربین مردم، روز ارتش و نیروی زمینی قهرمان را با ارائه چهره «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» گرامی می‌دارد و از این رو در استان‌ها و مناطقی که یگان‌های آن‌ها بعنوان معین به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند رژه برگزار نخواهد شد و از این فرصت نیز برای کار امداد رسانی در قالب رژهِ خدمت استفاده خواهد شد.

ارسال امکانات بیشتر به مناطق سیل زده استان خوزستان

حضور فعال ارتش در امدادرسانی مناطق سیل زده/ ارسال امکانات بیشتر به مناطق سیل زده استان خوزستان

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش درباره آخرین اقدامات ارتش برای کمک به مناطق سیل زده اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت و امکانات برای امدادرسانی در تمامی مناطق سیل زده حضور فعال دارد.
سخنگوی ارتش با بیان اینکه اگر همکاری متقابل دولت، نیرو‌های مسلح و مردم نبود خسارات بی شماری داشتیم، ادامه داد: همه دست به دست هم دادند تا امدادرسانی در مناطق سیل زده به بهترین شکل ممکن انجام شود.

آمریکا با اقدام علیه سپاه امنیت نیروهای خود را برای همیشه به خطر انداخت

حیدری امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تلاش همه دستگاه های کشور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: عملکرد ارتش در همه مقاطع حساس مصداق آیه اشدا علی‌الکفار و رحما بینهم بوده است.

امیر حیدری در ادامه به عملکرد ارتش پرداخت و گفت: عملکرد ارتش در مقاطع مختلف به خصوص در سه مقطع تاریخی پیش از دفاع مقدس، حین دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس تا به امروز مصداق اشدالله علی الکفار و رحما بینم بوده است. 

بیشتربخوانید:دشمن از سپاه عصبانی است

تفاوت این دو عکس در چیست؟

ایووجیما

باید افتخار کنیم و باید ببالیم که چنین مردانی نماد شرف و انسانیت ما ایرانی ها هستند. ما پرچم افتخارمان را بر پایه عدالت و مروت و انسانیت بنا کرده ایم و تا پای جان از آن پاسداری خواهیم کرد.

ادامه مطلب

اگر روابط با آمریکا مفید باشد اول از همه خودم می‌گویم رابطه برقرار شود + فیلم

 پارسی که مدرک مطالعات پیش‌رفته بین‌الملل خود را زیر نظر «فرانسیس فوکویاما» دریافت کرده، یکی از سرشناس‌ترین مبلغان نزدیکی روابط میان ایران و آمریکا محسوب می‌شود و می‌گوید در جریان کامل مذاکرات هسته‌ای بوده و کتابش در حقیقت روایتی از دل مذاکرات و برگرفته از اطلاعات دست‌اول از مذاکره‌کنندگان کشورهای امضاکننده برجام از جمله شخص محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و «جان کری» همتای آمریکایی وی است.

خاطرات تحلیلگر سوئدی از مذاکرات ایران و آمریکا/ رهبر انقلاب: اگر روابط با آمریکا مفید باشد، اول از همه خودم می‌گویم رابطه برقرار شودرهبر انقلاب: اگر روابط با آمریکا مفید باشد اول از همه خودم می‌گویم رابطه برقرار شود + فیلم

بیشتر بخوانید:خاطرات تریتا پارسی از مذاکرات ایران و آمریکا

توسط هواپیمای C ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش انجام شد؛

به نقل از روابط عمومی ارتش، در ادامه ارسال کمک‌ها و محموله‌های امدادی توسط هواپیما‌های ترابری نیروی هوایی ارتش به مناطق سیل زده کشور، ده تن اقلام امدادی شامل، آب معدنی، چای، چکمه، ظروف یک بار مصرف و مقادیر زیادی لوله که از سوی ستاد اربعین ارتش اهداء شده بود در پایگاه شهید لشکری بارگیری و به استان خوزستان ارسال شد.
ارسال محموله ۱۰ تنی امدادی به خوزستانارسال محموله ۱۰ تنی امدادی  به خوزستان

رمز موفقیت ما وحدت کلمه و وحدت رویه است

حرف آمریکا دیگر خریدار ندارد/

به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در سخنرانی یادواره ۸۴ شهید محله دهنو آران گفت:نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب مورد شدیدترین تهاجمات دشمن به خصوص آمریکا قرار گرفت که امروز نیز در تمام حوزه‌ها ادامه دارد.

شرایط فعلی به گونه‌ای است که حرف آمریکا دیگر خریدار ندارد/ رمز موفقیت ما وحدت کلمه و وحدت رویه استبیشتربخوانید:رمز موفقیت ما وحدت کلمه و وحدت رویه است

بررسی تازه‌ترین اقدام احمقانه رژیم آمریکا /

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه رژیم آمریکا روز دوشنبه ۲۰ فروردین در یک نشست مطبوعاتی، به طور رسمی اعلام کرد دولت متبوعش، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را در فهرست گرو‌های تروریستی خارجی این کشور قرار داده است.

بررسی تازه‌ترین اقدام احمقانه رژیم آمریکا / سنتکام چیست و چرا تروریستی اعلام شد؟


بیشتربخوانید:سنتکام چیست و چرا تروریستی اعلام شد؟

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با دانشجویان دافوس ارتش برگزار شد

به نقل از روابط عمومی ارتش، در این نشست امیر سرتیپ دوم ولی وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) نیز حضور داشت. دانشجویان حاضر نیز به بیان دیدگاه‌ها و راهکار‌های مدّ نظر خود برای ارتقاء هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته، سئوالات خود را رو در رو با فرمانده کلّ ارتش مطرح و پاسخ را دریافت کردند.نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با دانشجویان دافوس ارتش برگزار شد
امیر سرلشکر موسوی نیز با تاکید بر مفید بودن تداوم برگزاری این نشست‌ها در رده‌های مختلف و استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده در این دیدار، ضمن تبیین اهداف و راهبرد‌های ارتش در حوزه‌های گوناگون، در مورد موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان، با آن‌ها تبادل نظر و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با دانشجویان دافوس ارتش برگزار شد

روند امدادرسانی تا پایان وضعیت بحرانی ادامه دارد

به نقل از ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد مراد خوش کنار، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد گفت: در مرحله دوم امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان، لشکر ۸۴ خرم آباد در شهرستان نورآباد با اعزام نفربر‌های بی تی آر و جابجایی نفرات و وسایل زندگی به بیش از ۳ هزار نفر از مردم این شهر و روستا‌های تابعه آن کمک رسانی کرد.

تا پایان وضعیت بحرانی، روند امدادرسانی یکان‌های ارتش نیز ادامه خواهد یافت

بیشتر بخوانید:روند امدادرسانی تا پایان وضعیت بحرانی ادامه دارد

احداث پل هفت تیر پلدختر در ۴۸ ساعت

پس از دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، مبنی بر تسریع در احداث پل هفت تیر شهرستان پلدختر که بر اثر سیل تخریب شده بود، گروه ۴۱۱ مهندسی رزمی این نیرو با تلاش شبانه روزی و جهادی و به کارگیری امکانات لازم پس از ۴۸ ساعت آن را احداث و راه اندازی کرد؛ بنابراین گزارش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام خبر فوق گفت: پل هفت تیر پلدختر به طول ۲۰۰ الی ۲۵۰ متر است که ۵۰ متر آن بر اثر وقوع سیل تخریب شده بود.

احداث پل هفت تیر پلدختر در ۴۸ ساعت توسط نیروی زمینی ارتش
وی افزود: این پل که ظرفیت تحمل ۴۰ تن فشار را دارد، توسط گروه ۴۱۱ مهندسی بروجرد نیروی زمینی ارتش احداث شده و ارتباط بین غرب و شرق شهر پلدختر را برقرار کرد که با احداث این پل امکان کمک رسانی سریع‌تر و با حجم بیشتر فراهم شد.

امیر سرتیپ نعمتی ادامه داد: قطعات این پل که متعلق به گروه ۴۱۱ مهندسی نیروی زمینی ارتش و یک پل تدارکاتی است، بوسیله ۱۴ تریلی، توسط آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش از بروجرد به پل‌دختر منتقل شده است.

احداث پل هفت تیر پلدختر در ۴۸ ساعت

واکنش ۲۰۰ نماینده به گلایه نوروزی رهبر انقلاب از مجلسی‌ها+ تصویر نامه

حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که انتقاد رهبر انقلاب را در سخنرانی نوروزی در حرم امام رضا (ع) مبنی بر کوتاهی مجلس در برابر اقدامات دولت آمریکا را با جان و دل

واکنش ۲۰۰ نماینده به گلایه نوروزی رهبر انقلاب از مجلسی‌ها+ تصویرنامه
 می‌پذیرند و آن را وارد می‌دانند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

استقرار کلاه سبز‌های نیروی زمینی ارتش در شهر معمولان

استقرار کلاه سبز‌های نیروی زمینی ارتش در شهر معمولانتکاوران کلاه سبز تیپ عملیات ویژه و نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از تجهیزات شناوری اعم از انواع قایق و نفربر‌های آبی و خاکی برای امدادرسانی و ترابری مردم و اقلام مورد نیاز از طریق رودخانه و مسیر‌های صعب العبور در شهر معمولان و روستای چم‌مهر مستقر شدند.

این تیپ همچنین با تلاش تکاوران و کارکنان خود کمپ‌های مختلفی برای اسکان موقت مردم سیل زده معمولان و چم‌مهر تشکیل دادند.


بیشتربخوانید:استقرار کلاه سبز‌های نیروی زمینی ارتش در شهر معمولان

مطالب مرتبط:

ادامه ارسال کمک‌های مردمی و هلال احمر از طریق ناوگان ترابری هوایی نهاجا

قرارگاه پدافند هوایی ارتش در کنار سایر نیروها در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان حضور دارد

اعزام کرایس وینچ‌دار‌های سنگین به مناطق سیل زده استان لرستان/ آمادگی ارتش جهت استقرار مردم در پادگان‌ها


آسمان ایران از امنیت زیادی در منطقه برخوردار است

آسمان ایران از امنیت زیادی در منطقه برخوردار استامیر علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: در نیرو‌های مسلح بخش گسترده ای از فعالیت‌ها برعهده دانشجویان و سربازان است و ما در این راستا وظیفه حمایت از آن‌ها را  به منظور قدردانی از زحماتشان برعهده داریم.

وی افزود: برنامه ریزی ما برای سربازان متاهل ایجاد سهولت از لحاظ زمانی و مکانی است تا بتوانند در کنار خانواده حضور داشته باشند. در واقع طبق برنامه ریزی های انجام شده، سربازان متاهل در نزدیک ترین منطقه نسبت به محل زندگی مشغول به خدمت خواهند شد. سعی ما بر این است که این افراد حداقل  ساعت خدمت را داشته باشند و مانند کادری ها و پایوران، بعد از ظهر در خدمت خانواده خود باشند.


آسمان ایران از امنیت زیادی در منطقه برخوردار است

همکاری بخش‌های دفاع هوایی ایران و عراق با یکدیگر

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار با سپهبد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده در این دیدار اظهار کرد:

همکاری بخش‌های دفاع هوایی ایران و عراق
ما با ارتش عراق روابط گرمی داریم و در جلسات قبلی در سفر به دمشق که اجلاس سه جانبه ایران عراق و سوریه بود صحبت‌هایی کرده بودیم در این جلسه نیز تفاهم وجود دارد که دو کشور علایق و روابط بسیار عمیقی دارند.

بیشتربخوانید:همکاری بخش‌های دفاع هوایی ایران و عراق با یکدیگر

کمک رسانی یکان‌های ارتش به مردم خوزستان با تمام توان ادامه دارد

امیر سرتیپ دوم خدابخش سلیمانی فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۹۲زرهی ارتش گفت: پنج تیپ و یکان های پدافند هوایی و رزمی با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز با چهارده فروند بالگرد در حال خدمت رسانی به مردم شریف 

کمک رسانی یکان‌های ارتش به مردم خوزستان با تمام توان ادامه دارد

خوزستان هستند.

وی افزود: تیپ های تکاور، پیاده و زرهی، گروههای مهندسی از جمله تیپ ۴۵ تکاور، تیپ ۲۹۲ تیپ ۱۹۲ ، تیپ ۳۹۲ گروه مهندسی ۴۲۲ پشتیبانی تجهیزات سنگین مهندسی، گروه پدافند هوایی و هوانیروز با چهارده بالگرد در شهرستانها و مناطق شوشتر شعیبیه، زاویه، دزفول، شوش، اهواز،کارون، حمیدیه، چذابه، سوسنگرد، بستان، رفیع، هویزه و مسجدسلیمان مشغول امدادرسانی به مردم هستند.

کمک رسانی یکان‌های ارتش به مردم خوزستان با تمام توان ادامه دارد

مطالب مرتبط

استقرار کلاه سبز‌های نیروی زمینی ارتش در شهر معمولان

پدافند هوایی با تمام توان در خدمت هموطنان آسیب‌دیده از سیل است

ادامه ارسال کمک‌های مردمی و هلال احمر از طریق ناوگان ترابری هوایی نهاجا

تیم ملی فوتبال امید ایران ۳ - یمن صفر

تیم‌های ملی فوتبال امید ایران و یمن، امروز یکشنبه از ساعت ۱۸:۴۵ در مرحله مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.

تیم ملی فوتبال امید ایران صفر - یمن صفر/ گزارش لحظه به لحظه

بیشتر بخوانید:برتری قاطع شاگردان کرانچار در آزادی

چشمان تیزبین موشک‌های ایرانی آماده شکار متجاوزان

 از زمانی که اولین بمب طراحی شد تا امروز که انواع موشک‌ها و بمب‌ها هوشمند هوا به هوا و هوا به زمین ساخته می‌شوند مهم‌ترین دغدغه این بوده که علاوه بر برد اقدامی شود تا مانند گذشته دیگر نیاز نباشد از لحظه شلیک تا انهدام هدف پرنده روی هدف بماند.


1

بیشتر بخوانید:چشمان تیزبین موشک‌های ایرانی آماده شکار متجاوزان

امدادرسانی ارتش به مردم استان گلستان تا آخرین لحظه

امدادرسانی ارتش به مردم استان گلستان تا آخرین لحظهبه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمد غفاری، ارشد نظامی ارتش در استان گلستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش،

با اشاره به بارش سنگین باران و جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر و منازل در استان گلستان، گفت: از ۲۷ اسفند ۹۷ و با بدتر شدن شرایط جوی، روند امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف از سوی ارتش آغاز شد. همزمان با آب گرفتگی در گنبدکاووس و آق قلا، در چهار نقطه از استان گلستان مستقر شدیم تا هر چه سریع‌تر امدادرسانی به مردم صورت گیرد.

بیشتربخوانید:امدادرسانی ارتش به مردم استان گلستان

آماده‌باش ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش برای کمک رسانی به سیل‌زدگان

بکارگیری امکانات انسانی و لجستیکی نیرو‌های مسلح برای کمک به سیل‌زدگان گلستانستاد کل نیرو‌های مسلح در اطلاعیه‌ای از حضور نیرو‌های مسلح در مناطق سیل زده برای یاری رسانی به سیل زدگان استان‌های شمالی کشور خبر داد.

در این اطلاعیه، ضمن اظهار تأسف از مشکلات ایجاد شده برای هموطنان استان گلستان، تاکید شده است: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در کنار سایر دستگاه‌های امدادی تمام امکانات انسانی، لجستیکی و بالگردی خود را به کار خواهند گرفت، تا خسارات ناشی از سیل را کنترل و به حداقل برسانند.

بکارگیری امکانات انسانی و لجستیکی نیرو‌های مسلح 

آماده‌باش ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش برای کمک رسانی به سیل‌زدگان


آماده‌باش ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش برای کمک رسانی به سیل‌زدگان

به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز با فراخوان متولیان عملیات ترابری هوایی این نیرو ضمن ابراز تاسف و همدردی با مردم خسارت دیده در سیل اخیر تاکید کرد: 

آماده‌باش ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش برای کمک رسانی به سیل‌زدگان

ناوگان ترابری هوایی نیروی هوایی ارتش از روز جاری آمادگی لازم برای ترابری هوایی کمک‌های مردمی و نیازمندی‌های مردم شریف استان گلستان و مازندران را داشته باشند.

امیر نصیرزاده در ادامه افزود: نیروی هوایی ارتش دوشادوش سایر نیرو‌های مسلح در رکنار مردم خسارت دیده خواهد بود.

آماده‌باش ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش