فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

آنچه از سید محمود موسوی مجد نمی‌دانستید/ از حضور در کاباره‌های دمشق تا جاسوسی علیه ایران + فیلم

سید محمود موسوی مجد

  سید محمود موسوی مجد که برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (موساد) جاسوسی می‌کرد توسط سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد و صبح امروز به دار مجازات آویخته شد.

مستند پرسه در مه، اعترافات موسوی مجد و نحوه جاسوسی‌اش برای سیا و موساد و زوایای پنهان از فعالیت‌هایش علیه ایران را به تصویر کشیده است که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید. ادامه مطلب 

کلیدی که صدام باید به خلبان عباس دوران می داد

عراق بارها اعلام کرده بود که بغداد کاملاً امن است و حتی پرنده‌ای جرأت ندارد در آسمان بغداد پرواز کند. در این زمان بود که ایجاد ناامنی در استان بغداد در دستور کار نظامی – سیاسی جمهوری اسلامی قرار گرفت تا ضمن هدف قرار دادن تأسیسات پالایشگاهی «الدوره» در جنوب شرقی شهر بغداد از برگزاری نشست سران غیرمتعهدها جلوگیری شود.

کلیدی که صدام باید به شهید عباس دوران می داد

روایت یک عملیات خارق العاده؛ جان می دهیم، اما خاک نه ادامه مطلب

#ارتش 

سامانه موشکی ۱۵ خرداد؛ یک تیر و شش نشان + فیلم و تصاویر

 پدافند هوایی یکی از اصول نظامی در جهان است که از آغاز حضور جنگنده‌های گوناگون با گسترش تهدیدات پیرامونی در آسمان اهمیت بسیاری پیدا کرده است. موثرترین و مهم‌ترین تجهیزات نابودکننده این عناصر تهدیدکننده امنیت کشور‌ها در آسمان، تجهیزاتی هستند که به نام دفاع ضد هوایی و یا پدافند هوایی معروف شده‌اند.

سامانه موشکی ۱۵ خرداد؛ یک تیر و شش نشان + فیلم

کشور‌های انگشت شماری مانند آمریکا، روسیه و چین در ساخت این سامانه‌ها در سطح جهان شاخص هستند  ادامه مطلب ...

#ارتش

پیام فرمانده کل ارتش در پی شهادت سرهنگ پزشک حامد پارسامعین

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سرهنگ پزشک حامد پارسامعین از پزشکان نیروی پدافند هوایی ارتش در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است؛ ادامه مطلب ...

 

#ارتش


کارنامه درخشان هوانیروز ارتش در دفاع مقدس با ۵۰۰ هزار ساعت پرواز + تصاویر

روز گذشته بود که جشنواره مالک اشتر هوانیروز ارتش با محوریت تجلیل از کارکنان فنی، ستادی و پروازی این یگان با حضور امیر سرتیپ قربانی فرمانده هوانیروز برگزار و از برترین های این حوزه تقدیر شد.

هوانیروز

در این جشنواره از برترین های هوانیروز که در حوزه های فنی و مهندسی و همچنین تحقیقاتی تلاش هایی را انجام داده بودند، قدردانی شد. این تلاش ها نشان از آن دارد که هوانیروز امروز با هوانیروز پیش از انقلاب تفاوت هایی دارد و همه این تفاوت ها با استفاده از علم و تحقیقات کارکنان و محققان این نیرو به انجام رسیده است.  ادامه مطلب ...

#ارتش

شهادت پزشک پدافند هوایی ارتش در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

  سرهنگ پزشک حامد پارسامعین از پزشکان اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی پدافند هوایی ارتش که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان گلستان ارتش به ارائه خدمت به هموطنان می پرداخت به فیض شهادت نائل آمد.

#ارتش 

سامانه موشکی باور؛ مسیر ۷۰ ساله‌ای که در ۱۰ سال طی شد + تصاویر

پدافند هوایی یکی از اصول دفاع نظامی در جهان است که از آغاز حضور هواپیما‌ها و اشیای پرنده در آسمان اهمیت بسیاری پیداکرده است؛ این تجهیزات پروازی جزو تهدیدات نوین محسوب می‌شوند که باید از طریق تجهیزات دفاعی آن‌ها را نابود کرد.

باور ۳۷۳، سامانه‌ای که ۹ هدف را به طور همزمان نابود می‌کند + تصاویر

سازنده‌های بسیاری در دنیا در این حوزه وارد شدند و سامانه‌هایی را هم ساخته اند که از آن بین می‌توان به سامانه‌های سری اس روسیه مانند اس ۲۰۰ و اس ۳۰۰، پاتریوت آمریکا و گنبد آهنین اشاره کرد، اما چند وقت است که ایران هم وارد باشگاه ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی شده   ادامه مطلب ...

#ارتش

هر بالگرد کبرای ما؛ می تواند یک شهر را ویران ‌کند/ به موشک‌های Fire & Forget دست پیدا کرده‌ایم

هر بالگرد کبرای ما؛ یک شهر را ویران می‌کند  امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ٢٢ تیرماه در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه این یگان که در ستاد هوانیروز برگزار شد، با درود و سلام به امام خمینی (ره) و شهدا اظهار کرد: هر ساله همزمان با عملیات مرصاد ما با حضور در نماز جمعه در این باره صحبت می‌کردیم، ولی امسال ویروس کرونا مانع شد. این عملیات یک عملیات خاص بود. محور دیگر؛ رژه ١٩ تیرماه ۵٨ که با حضور هوانیروز ارتش در برابر حضرت امام راحل در مقطعی که صحبت‌های انحلال ارتش مطرح بود، بسیار ارزشمند استادامه مطلب ...

#ارتش

مراسم تجلیل از کارکنان هوانیروز ارتش برگزار شد

مراسم تجلیل از کارکنان هوانیروز ارتش برگزار شد  مراسم تجلیل از کارکنان فنی، ستادی و پروازی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ٢٢ تیرماه با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان و فرماندهان هوانیروز ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد.

#ارتش

مراسم تجلیل از کارکنان هوانیروز ارتش برگزار شد

مراسم تجلیل از کارکنان هوانیروز ارتش برگزار شد  مراسم تجلیل از کارکنان فنی، ستادی و پروازی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ٢٢ تیرماه با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان و فرماندهان هوانیروز ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد.

#ارتش

  رهبر معظم انقلاب در پاسخ به فتوایی درباره خواندن دعای فرج در قنوت نماز، خواندن اذکار و ادعیه‌ای که مخاطبش غیر خداست را جایز ندانستند.

متن سؤال و پاسخ رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

سؤال: آیا در قنوت نماز می‌توان دعای فرج «اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ» را قرائت کرد؟

جواب: خواندن دعای مذکور تا جایی که مخاطب خداست اشکال ندارد، اما مابقی که مخاطب غیر خداست، جایز نیست و باعث بطلان نماز می‌شود

فروش سهام عدالت برای همگان آزاد شد

 

  حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در گفت و گوی تلفنی با اشاره به اینکه تا ۲۹ خرداد ماه ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند گفت: افرادی که از روز ۱۵ خردادماه امسال تا ۲۹ خرداد نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند، از امروز می‌توانند ۳۰ درصد ارزش سهام خود را از طریق کارگزاری‌های بورسی به فروش برسانند. ادامه مطلب ...

 

نشست هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتش برگزار شد

   نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه امور رسانه و تبلیغات دفاعی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ فولادی و معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش برگزار شد. ادامه مطلب ...

 

 

بازدید سرلشکر موسوی از عملیات هواپیما‌های آب‌نشین

بازدید سرلشکر موسوی از پروژه دماوند 2

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با حضور در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف پایگاه دریایی غرب خزر مستقر در آستارا، میزان آمادگی و توانمندی‌های دفاعی یگان‌های مستقر را ارزیابی کرد.

وی با حضور در پایگاه دریایی غرب خزر ناوگان شمال (آستارا) از سایت راداری، یگان پهباد، پایگاه چهارم اطلاعات و... بازدید کرد و در جمع کارکنان این یگان گفت: بحمدالله نیروی دریایی ارتش توانسته است رزمندگانی متعهد، مردم دار و مسئولیت پذیر تربیت کند.

فرمانده کل ارتش در ادامه از صنایع دریایی شهید تمجیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شناور‌های در حال ساخت نیز بازدید کرد.

در این بازدید، عملیات نشست و برخاست روی آب و قابلیت‌های هواپیمای آب نشین به فرمانده کل ارتش ارائه شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در این بازدید امیر سرلشکر موسوی را همراهی کرد.

 #ارتش


 

تاریخ : یکشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۹ | 2:45 | نویسنده : اسکندری

ژنرال آمریکایی

 جنرال وسلی کلارک در سال ۲۰۰۷ با صراحت اعلام کرد که حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای ویران کردن لبنان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود.
این جنرال کهنه کار آمریکا ادامه داد: تمام ۷ کشور به غیر ایران با جنگ نابود شدند. ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، استراتژی به نابودی نرم تغییر کرد.

او همچنین گفت تحریم‌ها ۲ هدف دارند. یا ایران دچار آشوب می‌شود، که پروژه سوریه (جنگ داخلی) اجرا می‌شود. یا ایران تسلیم مذاکره می‌شود که پروژه عراق و لیبی (خلع سلاح و حمله نظامی) اجرا می‌شود.
ایرانی راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد. یا پیروز می‌شود و ابرقدرت می‌شود یا شکست می‌خورد و نابود می‌شود.

از این گفت و گو سالها می‌گذرد و کشورمان، ایران توانست مقابل شدیدترین تحریم‌های اقتصادی مقاوت کند و از پس تهدیدهای نظامی هم عبور کند.

اکنون این ایران است که سرنوشت منطقه غرب آسیا را تعیین می‌کند و به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.

بخشی از صحبت‌های این جنرال آمریکایی را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید.ادامه مطلب ...

جنگنده آذرخش؛ استوانه صنعت هوایی ایران در اوج تحریم‌ها + تصاویر

استفاده از دانش بومی و های‌تک در طراحی و ساخت هواپیماها و جت‌های جنگنده بومی برای نخستین بار در مجتمع اوج نهاجا انجام شد. همان طور که قبلا نیز گفته شده است شهید ستاری موسس این مجتمع بود، مجتمع اوج یک مرکز بسیار استراتژیک و راهبردی برای نیروی هوایی ارتش است چراکه مشکل تحقیق و توسعه در نیروی هوایی را حل کرد و راه این نیرو را در ساخت و طراحی هواپیما و جنگنده باز کرد.

جنگنده آذرخش؛ سلاحی که نشان می‌دهد چه کسی در منطقه رئیس است

مسیر طراحی و ساخت جنگنده و هواپیما در نیروی هوایی ارتش در ابتدا از تامین و اورهال قطعات آغاز شد و ادامه این تلاش‌ها در سال‌های بعد از دفاع مقدس و در سال ۷۶ به ثمر نشست.ادامه مطلب ...

جنگنده صاعقه؛ گردباد ایرانی در آسمان منطقه + تصاویر

 

 دانش طراحی و ساخت جنگنده‌ها یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین فناوری‌های جهان است. این دانش در زمره علوم‌های تک قرار می‌گیرد که تنها در اختیار چندین کشور قرار دارد و کشورمان ایران نیز در زمره این کشور‌های صاحب دانش طراحی و ساخت هواپیما‌ها به خصوص جنگنده‌ها قرار دارد.

جرقه ساخت جنگنده در ایران(ادامه مطلب ...)

#ارتش

مقام امنیتی اسرائیل: موشک‌های ایران اسکادران پهپادی آمریکا را در عین الاسد فلج کرد

مقام امنیتی صهیونیست: موشک‌های ایران اسکادران پهپادی آمریکا در عین الاسد را فلج کرد

  یوزی رابین، مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی، در مصاحبه‌ای بر توان موشکی ایران اذعان کرد.

 مقام سابق بخش مدیریت پدافند موشکی در وزارت امنیت رژیم صهیونیستی با اذعان به توانمندی ایران در بخش موشکی تاکید کرد تل‌آویو باید توان خود برای اجرای حمله از راه دور را افزایش دهد. رابین با اشاره به توانمندی موشکی ایران در هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق گفت توان حمله از راه دور، نه تنها با هواپیما‌های سرنشین‌دار بلکه با هر ابزاری و همانند کاری که ایرانی‌ها با موفقیت انجام دادند، باید افزایش یابد.ادامه مطلب ...

آسمان منطقه زیر بال‌های جنگنده بمب‌افکن ایرانی کوثر + فیلم و تصاویر

  صبح روز پنجشنبه بود که سه فروند دیگر از جت جنگنده کوثر که در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ساخته شده به نیروی هوایی ارتش الحاق شد. جت جنگنده کوثر جنگنده ای کاملا بومی و ساخت داخل است که در نقش یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک می تواند از نیروهای زمینی حمایت کند. اما برای اینکه بدانیم جنگنده کوثر چیست و چه کاربردی دارد نیاز داریم تا اطلاعاتی را درباره آن بدانیم.ادامه مطلب ...

#ارتش


دستیابی متخصصان سازمان هوایی به دستاورد‌های بزرگ / تحویل ۳ فروند جنگنده جدید کوثر به نهاجا

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم بهره برداری از سه فروند هواپیمای جت جنگنده پیشرفته کوثر با بیان اینکه سال ۹۷ اولین فروند جنگنده کوثر رونمایی شد گفت:  بعد از اینکه در ۳۱ مرداد ۹۷ اولین فروند جت پیشرفته ایرانی کوثر رونمایی و تحویل نیروی هوایی شد و در آبان همان سال خط تولید این جت رونمایی شد، امروز شاهد رونمایی از ۳ فروند هوای تولید شده از این مدل هستیم که نشان دهنده تلاش متخصصان عزیز ما در شرایط کرونایی است. ادامه مطلب ...

#ارتش

تک‌تیرانداز فجر، جدیدترین دستاورد نیروهای مسلح + تصاویر

 در حال حاضر ارتش‌های جهان پیشرفت‌های بسیار زیادی در ساخت سلاح‌های سنگین مانند موشک، هواپیما‌های رزمی، ناو‌های جنگی و تانک‌ها داشتند، اما با این وجود باز هم در هر میدان نبردی این نیرو‌های پیاده مسلح هستند که نقش ویژه‌ای در نتیجه نهایی دارند، پس مسلح شدن آن‌ها به انواع سلاح‌های سبک هجومی بسیار مهم است. ادامه مطلب ...

#ارتش


در آینده رویدادهای مبارکی در حوزه دفاعی اتفاق می‌افتد

 ،امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز در مراسم رونمایی از ۳ فروند جنگنده تمام ایرانی کوثر در اصفهان اظهار داشت: با پشتیبانی وزارت دفاع و جوانان دانشمندی که در صنایع دفاع فعالیت دارند در عرصه‌های هوا، دریا و زمین در حال ارتقا دادن توان خود برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و حدود و ثغور این کشور سربلند هستیم.
فرمانده کل ارتش یادآور شد: چند روز قبل نیز موشک سطح به سطحی با برد ۳۰۰ کیلومتر که توسط وزارت دفاع ساخته شده بود تحویل نیروی دریایی داده شد.
او تصریح کرد: امروز شاهد رونمایی جنگنده تمام ایرانی «کوثر» خواهیم بود، در آینده رویداد‌های مبارک دیگری هم انجام می گیرد که اخبار آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

#ارتش

مصاف ایرانی؛ سلاحی که خیلی از کشور‌ها مشتری دست به نقد آن هستند

 توسعه سلاح‌های انفرادی به خصوص سلاح‌های هجومی برای نیرو‌های پیاده چندین سال است که به صورت جدی و هدفمند در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دنبال شده و تا امروز سلاح‌هایی، چون خیبر و ذوالفقار پا به میدان گذاشتند تا جایگزین سلاح‌های قدیمی شوند. ادامه مطلب ...

#ارتش


آواز شنیدنی شرکت‌کننده‌ بختیاری «عصرجدید» برای سردار سلیمانی +فیلم

 هادی احمدی، پنجمین اجرای قسمت هجدهم از دور مقدماتی فصل دوم  برنامه عصرجدید بود.

این شرکت کننده آواز شنیدنی برای سردار سلیمانی خواند. چهار رای مثبت داوران را دریافت کرد.

بشیر حسینی درباره اجرای احمدی گفت:خداروشکر حضور بختیاری ها در عصر جدید پررنگ شده است،هربار  رنگ و لعاب کار را خوشگل تر می کنند. امیدوارم خوانندگان جدی و جذاب دیگری هم داشته باشیم که این فرهنگ را ادامه بدهند.

ادامه مطلب ...