فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

یوز‌ها در راه شکار قاتل نام آشنا

تیم ملی فوتبال ایران که با هدایت کارلوس کی روش پرتغالی در رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات عملکرد خوبی داشت و با کسب ۷ امتیاز در گروه D این مسابقات صدرنشین شد، امروز یکشنبه در نخستین گام مرحله حذفی باید با تیم ملی فوتبال عمان دیدار کند.

تقابل شاگردان قاتل تیم رویایی ایران با نماینده ۸۰ میلیون نفر/ ایران - عمان به یاد برانکو و نصرتی

بیشتر بخوانید:تیم ملی فوتبال ایران - عمان/ یوز‌ها در راه شکار قاتل نام آشنا

چرا فتنه ۸۸ عامل وضع مهم‌ترین تحریم‌های اقتصادی شد؟ +جدول

چرا فتنه ۸۸ باعث تحریم اقتصادی ایران شد؟ + جدول

فتنه ۸۸ اگرچه یک اتفاق سیاسی بود، اما اثرات بسیاری بر ذهن تصمیم گیران آمریکایی داشت که نهایتاً منجر به افزایش و تشدید تحریم‌ها و فشار اقتصادی علیه ایران شد. وقتی سیر تحول تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پس از فتنه ۸۸ بررسی می‌کنیم، بیشتر متوجه اثرات فتنه ۸۸ بر تصمیم‌گیری آمریکایی‌ها می‌شویم.

بیشتر بخوانید:چرا فتنه ۸۸ عامل وضع مهم‌ترین تحریم‌های اقتصادی شد؟

مستند عملیات گسترده روانی با هدف نرسیدن انقلاب اسلامی به چهل سالگی + فیلم

 با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید،فعالیت‌های ضد ایرانی دشمنان شدت گرفت و جنگ‌های تبلیغاتی، نقطه آغاز اجرای عملیات روانی روی ملت ایران بود.

دشمن طی نقشه‌های مختلف تلاش کرد تا ملت را از حکومت ناامید کرده و فتنه ای داخلی میان مردم ایران به پا کند اما تمامی این نقشه ها یکی پس از دیگری شکست خورد.

 

بیشتر بخوانید:مستند عملیات گسترده روانی  + فیلم

ققنوس ایرانی؛ آماده شکار متجاوزان به خاک ایران

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

منتشر نشود //فکور ۹۰

 

بیشتر بخوانید:ققنوس ایرانی؛ آماده شکار متجاوزان به خاک ایران

روایت محسن رضایی از جانباز تکاور ارتش +عکس

روایت محسن رضایی از جانباز تکاور ارتش +عکس

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به تشریح وضعیت یکی از جانبازان قطع نخاعی پرداخت که در  جنگ تحمیلی به درجه والای جانبازی نائل شده است.

محسن رضایی در اینستاگرام نوشت:

«علی اکبر سلیمانی، تکاور نیروی دریایی ارتش بود که در سال ۶٠ مجروح می‌شود ولی پس از مدتی به جبهه باز می‌گردد. در  جبهه  اندیمشک، دوباره مجروح می‌شود اما این بار با توجه به قطع نخاعش جز در ناحیه سر نمی‌تواند حرکت کند. وقتی تشنج می‌کند، باید چند ماه در بیمارستان بماند.

با وجود رنج جسمی بسیار، برق شادی در نگاهش می‌درخشد و به همه دنیا لبخند می‌زند. قهرمان ستودنی زندگی او مادری است که با روحیه‌ای قوی‌تر از فرزند به پرستاری از او مشغول است.

دائماً با او شوخی می‌کند، سر به سرش می‌گذارد و لبخند، لحظه‌ای از چهره‌اش دور نمی‌شود. زندگی آنها را که به راستی به رنگ خداست، در سه واژه می‌توان خلاصه کرد: مادر، عشق، پسر.»

 

روایت محسن رضایی از جانباز تکاور ارتش +عکس

 

اولین شهدای جنگ اقتصادی

شهدای جنگ اقتصادی

تعبیر مقام معظم رهبری امروز کشورمان وارد یک جنگ اقتصادی شده که متاسفانه در این جنگ علاوه بر حملاتی که از خارج کشور همانند تحریم ها می شود عده ای فرصت طلب داخلی هم (همانند منافقین جنگ نظامی)به این جنگ در داخل کشور با قاچاق و گران فروشی و احتکار و... دامن می زنند و در این شرایط وظیفه ای همگانی برای مسوولین و مردم وجود دارد که هر کدام در جای خود باید انجام دهند و در حال حاضر به منظور کم نمودن فشارهای ناشی از این جنگ بر اقشار ضعیف کشور ، ارتش که معمولا در همه شرایط بحرانی همانند جنگ و سیل و زلزله و... وارد عرصه خدمت رسانی و مردم یاری شده این بار هم به صورت چراغ خاموش قصد کمک به تنظیم بازار با واردات گوشت را داشت که متاسفانه با سانحه ی هوایی که برایشان اتفاق افتاد تعدادی از عزیزان ارتشی در این سانحه پرپر شدند و سوختند که امیدواریم خون ریخته شده ی این عزیزان باعث شود هر چه زودتر مفسدان داخلی و خارجی اقتصادی که باعث ایجاد فشار بر مردم شده اند رسوا و به سزای اعمالشان برسند . به حق می توان این عزیزان ارتشی از نیرو هوایی را که در این سانحه ی هوایی به فیض شهادت رسیدند را اولین شهدای جنگ اقتصادی نامید..

#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم 
#چالش_دعوت_به_هوشیاری 
#ارتشی_ام 
#ارتشی 
#ارتش_جمهوری_اسلامی 
#ارتش_ایران 
#ارتش_مردمی_انقلابی 
#ارتش_انقلابی 
#نیروی_هوایی 
#سانحه
#شهادت

#اولین شهدای جنگ اقتصادی 

نیرو‌های مسلح با تمام قوا ضربات دشمنان را خنثی می‌کنند

نیرو‌های مسلح با تمام وجود عزم دشمنان را برای ضربه زدن به کشور حس می‌کنند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش شامگاه دوشنبه ٢۴ دی‌ماه در پنجمینهمایش ملی مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: مرور زندگی شهید بابایی و شهید ستاری می‌تواند الگوی خوبی برای ما در عرصه مدیریت جهادی باشد و می‌توانیم زندگی آن‌ها را چراغ راه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:نیرو‌های مسلح با تمام قوا ضربات دشمنان را خنثی می‌کنند

فرمانده کل ارتش شهادت جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت

عکس/ملاقات فرمانده نهاجا با تنها بازمانده سقوط 707

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در بیمارستان بعثت نهاجا از سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه که در حادثه روز گذشته هواپیمای بوئینگ 707 مجروح شد، عیادت کرد.

رهبر معظم انقلاب در پیامی حادثه تلخ سقوط هواپیمای حامل کارکنان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفتند.

مسئولان، نقاط ضعف و خطا‌های احتمالی را شناسایی و پیگیری کنندحضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی حادثه تلخسقوط هواپیمای حامل کارکنان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار سقوط هواپیمای حامل کارکنان خدوم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جان‌باختن آن عزیزان و دیگر سرنشینان آن پرواز را با تأثر و اندوه و همدردی، به خانواده‌های داغدیده و به خانواده‌ی بزرگ ارتش و نیروی هوایی تسلیت می گویم و صبر جمیل برای بازماندگان و رحمت و مغفرت برای درگذشتگان مسألت می کنم. لازم است مسئولان ذیربط با برررسی کامل این حادثه‌ اندوهبار، نقاط ضعف و خلأ‌ها و خطا‌های احتمالی را شناسایی و پیگیری کنند.

سیّدعلی خامنه‌ای۲۵ دی ۱۳۹۷

حادثه تلخ سقوط هواپیمای حامل کارکنان نیروی هوایی ارتش

فرمانده کل ارتش شهادت جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت

فرمانده کل ارتش شهادت جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت

 به نقل از روابط عمومی ارتش، متن پیام امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

مردان مرد دیگری از یادگاران دفاع مقدس و مدافعان حرم، در آخرین پرواز به قافله نورانی شهیدان پیوستند و ما را در فراق دلاوری هایشان داغدار کردند.

بیشتر بخوانید:متن پیام فرمانده کل ارتش 

هدف از پرواز بوئینگ ۷۰۷ شرکت در عملیات مردم یاری بود

بیانیه ارتش درباره سقوط هواپیمای ۷۰۷ در حوالی کرج

بیانیه ارتش درباره سقوط هواپیمای 707 در حوالی کرج

 روابط عمومی ارتش طی بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷حامل گوشت برای کمک در طرح مردم‌یاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

بیانیه ارتش درباره سقوط هواپیمای ۷۰۷ 

رهبر معظم انقلاب درگذشت والده امیر سرلشکر موسوی را تسلیت گفتند

رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوادر پیامی درگذشت والده‌ی امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی  فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی را تسلیت گفتند.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه‌تعالی
امیر سرلشکر موسوی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

درگذشت والده مکرمه را به جناب عالی و دیگر بازماندگان تسلیت می‌گویم و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای

۱۳۹۷/۱۰/۲۳

رهبر معظم انقلاب درگذشت والده امیر سرلشکر موسوی را تسلیت گفتند

تلاش امدادگران برای خارج کردن سرنشینان هواپیمای سانحه دیده در کرج + فیلم

تلاش امدادگران برای خارج کردن سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در کرج + فیلمصبح امروز یک هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ در فرودگاه فتح کرج دچار سانحه شد. 

امدادگران هم اکنون در تلاش برای خارج کردن سرنشینان هواپیما هستند.

سخنگوی اورژانس کشور از خروج پیکر هفت فوت شده حادثه آتش سوزی هواپیمای باری از داخل هواپیما خبر داده است.

بیشتر بخوانید:بیانیه ارتش درباره سقوط هواپیمای ۷۰۷ در حوالی کرج 

تلاش امدادگران برای خارج کردن سرنشینان هواپیمای سانحه دیده 

طومار نیروی دریایی صدام ۶۰ روزه پیچیده شد/

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی می گوید و از تلاش نیروهایش در پیشبرد اهداف والای ملی حتی کیلومترها دورتر از مرزهای آبی کشور و در تنگناها و روزهای سیاه تحریم صحبت می کند.

خانزادی

بیشتر بخوانید:طومار نیروی دریایی صدام ۶۰ روزه پیچیده شد/

جنگنده های نسل۵ به نهاجا می‌پیوندند

نمایش کوثر و صاعقه برای مردم؛ جنگنده های نسل۵ به نهاجا می‌پیوندند

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ضمن تشریح اهداف رزمایش اخیر نهاجا از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های این نیرو و نمایش جنگنده‌های بومی در منطقه هوایی مهرآباد خبر داد.

امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با برنامه جهان سیاست رادیو ایران با اعلام خبر فوق عنوان کرد: در این نمایشگاه که در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد، دستاورد‌های چهل ساله نیروی هوایی ارتش در منطقه هوایی مهرآباد برای بازدید عموم به نمایش در خواهد آمد.:

بیشتر بخوانید: جنگنده های نسل۵ به نهاجا می‌پیوندند

هر اشتباهی از سوی دشمن پاسخ پشیمان‌کننده خواهد داشت

امیر سیاری

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: دشمنان ما اگر اشتباه کنند پاسخی قاطع و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش درپایان هشتمین رزمایش اقتدار فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش و در جمع خبرنگاران، رزمایش و آمادگی نیروی هوایی ارتش را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز شاهد هنر نمایی تیز پروازان نیروی هوایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان ایران زمین بودیم.

بیشتر بخوانید:هر اشتباهی از سوی دشمن پاسخ پشیمان‌کننده خواهد داشت

پدافند هوایی سوریه موشک‌های صهیونیستی شلیک شده به فرودگاه دمشق را ساقط کرد

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق منابع رسانه‌ای بار دیگر از شنیده شدن صدای انفجار در دمشق پایتخت سوریه خبر دادند. شاهدان عینی می‌گویند شدت این انفجار‌ها در غرب شهر دمشق بیشتر بود.

تلویزیون دولتی سوریه هم لحظاتی قبل، خبر انفجار در آسمان دمشق را تایید کرد، اما به علت آن اشاره‌ای نکرد.

پدافند هوایی سوریه موشک‌های صهیونیستی شلیک شده به فرودگاه دمشق را ساقط کرد

چهل سالگی انقلاب آغاز شکوفایی تمدن اسلامی در منطقه است

علیرغم تمام محدودیت‌ها در اوج اقتدار قرار داریم/چهل سالگی انقلاب آغاز شکوفایی تمدن اسلامی در منطقه استامیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در جریان هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اشاره به سالروز شهادت منصور ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش در چند روز گذشته گفت: تشکیل دانشگاه ستاری یکی از پیشرفته‌ترین اقدامات او بود، زیرا امروز در حوزه آموزش و تمرین خلبان، کارکنان و نیروی فنی نیاز به هیچ کشور بیگانه‌ای نداریم که این خود افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید:چهل سالگی انقلاب آغاز شکوفایی تمدن اسلامی در منطقه است

ترکیب احتمالی تیم‌های ملی فوتبال ایران - ویتنام

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۵ امروز شنبه  به وقت امارات (۱۴:۳۰ دقیقه به وقت ایران) در دومین بازی اش در هفدهین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف ویتنام می‌رود. این مسابقه در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آل نهیان ابوظبی برگزار می‌شود.

ترکیب احتمالی تیم‌های ملی فوتبال ایران - ویتنام

بیشتر بخوانید:ترکیب احتمالی تیم‌های ملی فوتبال ایران - ویتنام

رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت پایان یافت

رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت پایان یافت امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، ضمن ابراز رضایت از عملکرد خلبانان جوان نیروی هوایی و کارکنان فنی گفت: به کلیه اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش دست یافتیم و رزمایش ظهر امروز با موفقیت به پایان رسید. 

بیشتر بخوانید:رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت پایان یافت

اجرای عملیات رزم هوایی توسط هواپیمای اف ۱۴ و میگ ۲۹

اجرای عملیات رزم هوایی توسط هواپیمای اف ۱۴ و میگ ۲۹

 

 در دومین روز از مرحله اصلی و فازعملیاتی هشتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ با استفاده از اصل غافلگیری و دور از دید رادار‌های دشمن اهداف ثابت و متحرک زمینی دشمن را منهدم کردند.

بمب افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ با حمل انواع موشک‌های بهینه شده و نقطه زن X-۲۵ که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده است، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

در این مرحله همچنین جنگنده‌های اف-۱۴ و میگ-۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی به درگیری هوایی و تمرین شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد پرداختند.

به گفته امیر انگیزه سخنگوی رزمایش هشتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت بر اساس صحنه واقعی جنگ انجام شد.

اجرای عملیات رزم هوایی 

رقابتی هیجان انگیز در آسمان با استفاده از جت‌پک + فیلم

 با آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، یک کمپانی سازنده جت‌پک، قصد دارد برای نخستین‌بار مسابقه‌ای برگزار کند که شرکت‌کنندگان آن بوسیله جت‌های هوایی به رقابت بپردازند.

این شرکت در یک سال اخیر سری جدیدی از محصولاتش را که توسط دو خلبان هدایت می‌شد آزمایش کرده است.

هدف اصلی این آزمایش تأثیر فشار اگزوز دو جت بود که در فاصله کم نسبت به یکدیگر پرواز می‌کنند و در نتیجه ایمنی کاربران بالا رود.

فیلم:رقابتی هیجان انگیز در آسمان 

آمادگی نیروی هوایی ارتش در شرایط تحریم موجب افتخار مردم ایران است

آمادگی نیروی هوایی ارتش  در شرایط تحریم موجب افتخار مردم ایران استامیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتشدر پایان هشتمین رزمایشاقتدار فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی اصفهان و در جمع خبرنگاران آمادگی نیروی هوایی ارتش را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: امروز شاهد هنر نمایی تیز پردازان نیروی هوایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان ایران زمین بودیم.

بیشتر بخوانید:آمادگی نیروی هوایی ارتش در شرایط تحریم 

آمادگی برای پاسخگویی به هر نوع تهدیدی را داریم

ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده پاسخگویی به هر تهدیدی استامیر عزیز نصیرزاده فرماندهنیروی هوایی ارتش در حاشیه رزمایش فداییان ولایت این نیرو و در جمع خبرنگاران گفت: اهداف متعددی برای رزمایش پیش بینی شده بود که به بخش از اعظمی از آن‌ها دست پیدا کردیم که البته نقص‌هایی هم وجود داشت که باید در بررسی‌های رزمایش روی آن‌ها کار کنیم تا در سال‌های بعد و مواقع اصلی این نقایص را بر طرف کنیم.

بیشتر بخوانید:آمادگی برای پاسخگویی به هر نوع تهدید

زنجیره دفاعی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات بالگردی کامل شد

لاشه بالگرد

طی سالهای اخیر، عملیاتهای واکنش سریع محور مهمی از جنگها را تشکیل داده و هر نیرویی که بتواند این اقدام متجاوز را کاهش دهد، برگ برنده بزرگی را نصیب خود خواهد کرد اما این موضوع نیاز به سلاح های خاصی دارد

 هلی برن نیروهای پیاده امروزه به بخش حساس و بسیار مهمی از عملیات‌های ارتش‌های جهان بدل شده و نگاهی به تجاوز آمریکا و همپیمانان این کشور به افغانستان و عراق و عملیات‌های انجام گرفته در این دو همسایه ایران به خوبی این نکته را تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید:زنجیره دفاعی نیروهای مسلح

ناگفته‌هایی از زندگی منافقین در آلبانی

/////////// منافقین

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت جزئیاتی از تشکیلات سازمان‌یافته گروهک تروریستی منافقین در کشور آلبانی و اقدامات و فعالیت‌های این گروهک تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

بیشتر بخوانیدناگفته‌هایی از زندگی منافقین در آلبانی


لحظات به درک واصل شدن مزدوران سعودی توسط تک تیراندازان یمنی + فیلم

تار و مار شدن مزدوران سعودی توسط تک تیراندازان یمنی + فیلملحظات به درک واصل شدن مزدوران سعودی توسط تک تیراندازان یمنی + فیلم شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: شماری از مزدوران ارتش سعودی در عملیات تک تیراندازان یمنی در جبهه جبل القیس و دیگر جبهه‌های درگیری یمن به هلاکت رسیدند.

بیشتر بخوانید:لحظات به درک واصل شدن مزدوران سعودی توسط تک تیراندازان یمنی + فیلم

شوخیِ فرمانده با متخصصان نیروی هوایی

. شوخیِ امیر با متخصصان نیروی هوایی

امیر سرلشکر منصور ستاری در سال ۱۳۲۷ در یکی از روستاهای ورامین متولد شد. او در سال ۱۳۴۶ و پس از اخذ دیپلم متوسطه، وارد دانشکده افسری شد و پس از پایان دوره دانشکده، به درجه ستوان دومی نائل آمد.

در سال ۱۳۵۰ جهت طی دوره علمی کنترل رادار به کشور آمریکا اعزام شد و پس از گذراندن دوره یکساله، در سال ۱۳۵۱ به ایران بازگشت و به عنوانافسر کنترل شکاری نیروی هوایی مشغول به کار شد.

بیشتر بخوانید:شوخیِ امیر با متخصصان نیروی هوایی

دیدار سرلشکر موسوی با لاریجانی برای ارتقای وضعیت معیشتی بازنشستگان ارتش

دیدار سرلشکر موسوی با لاریجانی برای ارتقای وضعیت معیشتی بازنشستگان ارتشفرمانده کل و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ ارتش، در خصوص موارد مختلف از جمله ارتقای معیشت کارکنان و بازنشستگان ارتش، بودجه ۹۸ ارتش و دیگر موضوعات با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای گفتگو کردند.

دیدار سرلشکر موسوی با لاریجانی 

خط تولید جنگنده «کوثر» در خدمت نیروی هوایی ارتش/ دلیل اهمیت فراوان تولید انبوه جنگنده ایرانی چیست؟

تولید انبوه جنگنده کوثر، به دلایل اقتصادی و نظامی، به مراتب مهمتر از طراحی، ساخت و رونمایی از اولین نمونه آن است.

بیش از ۱۱۰ روز از رونمایی اولین جِت جنگنده ایرانی با نام «کوثر» می‌گذرد و روز گذشته (۱۵ دی) امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش از تحویل ۱۵ جنگنده کوثر به این نیرو طی ۳ سال آینده خبر داد.
 

فرمانده کل ارتش درگذشت ستوان یکم جانباز «غلامحسین بهشتی» را تسلیت گفت.

فرمانده کل ارتش درگذشت «غلامحسین بهشتی» را تسلیت گفتسرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی عروج شهادت گونه ستوان یکم جانباز غلامحسین بهشتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

بیشتر بخوانید:فرمانده کل ارتش درگذشت ستوان یکم جانباز «غلامحسین بهشتی» را تسلیت گفت.

۱۵ دستاورد برجام که در تاریخ ماندگار شد

دری اصفهانی برجام

در پسابرجام، قوانینی همچون آیسا، کاتسا ۲۰۱۷، وضعیت اضطراری علیه ایران، بهبود برنامه معافیت از اخذ روادید و ممنوعیت سفر توریستی، قانون مهاجرت و…تمدید و تصویب شد.

 حسن روحانی- ۱۰ دی ۹۷- در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو گفت: «برجام یکی از خیرات دولت یازدهم است که حسنه آن مداوم بوده و برای همیشه باقی می‌ماند و مانند کار خیری است که پایان ندارد اما نباید آن را تنها اقدام دولت یازدهم دانست.»

بیشتر بخوانید:۱۵ دستاورد برجام که در تاریخ ماندگار شد

محسن هاشمی و کرباسچی چه نقشی در حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد دارند؟

کرباسچی محسن هاشمی

در حال حاضر محسن هاشمی و غلامحسین کرباسچی باید برای قصور و تقصیرهای خود در ماجرای تلخ سانحه اتوبوس دانشگاه به افکار عمومی پاسخگو باشند.

 در روزهای گذشته حادثه دلخراش سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، به فوت ۱۰ نفر و مجروحیت ۲۶ نفر منجر شد.

بیشتر بخوانید:محسن هاشمی و کرباسچی چه نقشی در حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد دارند؟

هوانیروز در دوران دفاع مقدس نقشی تعیین کننده داشت

هوانیروز در دوران دفاع مقدس نقشی تعیین کننده داشتامیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش از  پشتیبانی منطقه ۵ نیروی زمینی ارتش و پایگاه پنجم رزمی هوانیروز بازدید کرد.

در ادامه بازدید از یگان های شمال شرق کشور با حضور در  پشتیبانی منطقه ۵ نیروی زمینی ارتش، از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.

وی در این بازدید، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از نمایشگاه ابداعات و اختراعات کارکنان بازدید و آمادگی رزمی این یکان را ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید:هوانیروز در دوران دفاع مقدس  نقشی تعیین کننده داشت

فضای مجازی مهمترین ابزار دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود است

امروز دشمن با فضای مجازی به جنگ ما آمده است

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در نشست با تعدادی از مسئولین رسانه‌ای ارتش، گفت: امروز دشمن با ابزار رسانه به جنگ علیه نظام اسلامی آمده که یکی از مهمترین ابزار دشمن فضای مجازیاست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش شناخت ذائقه مخاطبان را برای برنامه ریزی فرهنگی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر امور فرهنگی در ارتش، در کنار نیرو‌های متخصص و کار بلد، فرماندهان نیز باید با نگاه فرهنگی این امور را پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید:فضای مجازی مهمترین ابزار دشمن

تجهیز گلوله‌های «فجر ۲۷» به فیوز‌های مجاورتی +عکس

در چند دهه اخیر انواع فیوز‌ها برای هوشمند کردن گلوله‌های توپ، خصوصاً در نمونه دریایی عرضه شده که فیوز‌های رادیویی، لیزری و الکترومغناطیسی از انواع این فیوز‌ها به حساب می‌آیند.

مرگبارترین توپ دریایی ایران آماده مقابله با موشک‌های کروز شد/ تجهیز گلوله‌های «فجر ۲۷» به فیوز‌های مجاورتی +عکس

در عین حال در بسیاری از کشتی‌های جنگی امروزی، توپ‌های اصلی در بخش جلویی ناو حفظ شده‌اند. به عنوان مثال، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سالهاست از توپ ۷۶ میلی متری بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:مرگبارترین توپ دریایی ایران آماده مقابله با موشک‌های کروز شد/ 

پرنده‌ای که متخصص جنگ الکترونیک است

چند هفته گذشته در نمایشگاه  دستاوردهای علمی نیروهای مسلح از چند نمونه  دستاوردهای علمی و فناوری بسیج رونمایی شد که یکی از این دستاوردها پهپاد بدون سکان VTCU133 بود که توسط یکی از اعضای سازمان بسیج علمی کشور طراحی و ساخته شده است.

منتشر نشود//پهپاد بدون سکان

 

بیشتر بخوانید:اولین پهپاد بدون سکان ایران

توپخانه نزاجا سلسله اعصاب دشمن را از کار می‌اندازد+عکس

5 استفاده متفاوت از گلوله توپ در ارتش‌های مهم جهان/ حالا توپخانه نزاجا سلسله اعصاب دشمن را از کار می‌اندازد+عکس

توپخانه و مهمات مورد استفاده در آن برای بسیاری از افراد، عمدتاً به عنوان یک پرتاب کننده گلوله‌های شدید الانفجار تعریف شده و حقیقت امر این است که گلوله‌های توپخانه در اکثر موارد نیز از همین نوع هستند و بیشتر با استفاده از مواد منفجره برای نابودی یک یا چند هدف به کار می‌روند اما در این میان، با گسترش کاربردهای این سامانه‌ها و ترسیم طراحی‌های مختلف و متنوع برای آن، مهمات خاصی دیگری نیز به وجود آمد که با تصور عامه درباره گلوله‌های مورد استفاده در توپخانه متفاوت است. 

بیشتر بخوانید:#ارتش_توپخانه نزاجا سلسله اعصاب دشمن را از کار می‌اندازد+عکس

اهداف شوم منافقین؛ در توهم تجزیه سرزمینی ایران

اهداف شوم منافقین؛ در توهم تجزیه سرزمینی ایران

یکی از شعارهایی که مجاهدین خلق (منافقین)همواره از بدو اقدامات مخاصمه جویانه خود با هدف کسب حمایت داخلی در میان گروه های تجزیه طلب و نمایش وجهه ای دمکراتیک و مردم سالارانه مطرح نموده تاکید بر حق خود مختاری و حمایت از فدرالیسم در ساختار سیاسی حاکمیتی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید:#اهداف شوم منافقین؛

خرید خدمت سربازی از لایحه بودجه سال ۹۸ حذف شد

طرح خرید خدمت سربازی از لایحه بودجه سال ۹۸ حذف شدبه نقل از خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده جریمه ریالی مشمولان غایب خدمت سربازی دیده نشده است و این مقررات تا پایان سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

بیشتربخوانید:خرید خدمت سربازی