فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

پیام فرمانده کل ارتش در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

.

پیام فرمانده کل ارتش در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی، ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفته و انقلاب اسلامی را رساترین فریاد تاریخ معاصر دانست.

متن پیام بدین شرح است:

#ارتش 

ادامه مطلب ...

اعزام شصت و ششمین ناوگروه نداجا به آب‌های آزاد

.

اعزام شصت و ششمین ناوگروه نداجا به آب‌های آزاد/ عزیمت «خارک» و «بایندر»  آئین بدرقه شصت و ششمین ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن بایندر، با حضور فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت در بندرعباس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این ناوگروه آموزشی در این ماموریت ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و حفظ خطوط مواصلاتی و تامین امنیت، در راستای تعاملات بین المللی و توسعه دیپلماسی، در چند کشور حاشیه اقیانوس هند پهلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

#ارتش

توجه قلبی ارتش به امام (ره) سبب فاصله گرفتن از شاه شد

.

توجه قلبی ارتش به رهبر دینی خود، سبب فاصله گرفتن از شاه شد امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در نشست خبری چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح برنامه‌های مصوب دهه فجر در نیرو‌های مسلح، اظهار کرد: یکی از کمیته‌های فعال و مؤثر در بزرگداشت دهه فجر، کمیته نیرو‌های مسلح است که در اصفهان نقش پررنگ‌تری دارد، زیرا تعداد زیادی از نیرو‌های مسلح از نظر کمی و کیفی در اصفهان حضور دارند و امسال ریاست این کمیته بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

#ارتش  ادامه مطلب ...


شهدای غواص در عملیات والفجر ۸ با اهدای بزرگ‌ترین سرمایه زندگی شان خط شکنی کردند

امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش  درباره پیامی که با ورود پیکر شهدای دوران دفاع مقدس به

شهدای غواص در عملیات والفجر ۸ با اهدای بزرگ‌ترین سرمایه زندگی شان خط شکنی کردند

 جامعه منتقل می‌شود گفت: غیرت، مردانگی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی درسی است که این شهدا به ما می‌دهند.

#ارتش

ادامه مطلب

موشک ضدزره ایرانیِ رعد، کابوس تانک‌های دشمنان در میدان نبرد

جنگ بین سلاح‌های زره‌پوش و تجهیزات ضد زره همواره وجود داشته و باعث شده تا ارتش‌هایی که تمایل به ارتقاء توان رزمی خود و قابلیت‌های ماندگاری در صحنه نبرد داشته‌اند علاوه بر حوزه زره‌پوش در زمینه تجهیزات ضدزره هم سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام دهند.

رعد موشک‌های ضدزره ایرانی بر سر دشمنان


#ارتش

ادامه مطلب ...

سرباز در نظام اسلامی باید مسلح به بصیرت سیاسی و دینی باشد

  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور در جمع سربازان وظیفه این یگان گفت: اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال تحریم و تهدید از سوی استکبار جهانی، حاصل از خودگذشتگی و تلاش نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سرباز در نظام اسلامی باید علاوه بر مهارت نظامی بصیرت هم داشته باشد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به لزوم بصیرت در جوانان ادامه داد: یک سرباز در نظام اسلامی علاوه بر تمرینات و آمادگی‌های رزمی باید مسلح به سلاح دیگری به نام بصیرت سیاسی و دینی باشد تا در مقابل خدعه و نیرنگ و شبهه پراکنی دشمن ایستادگی کند.

ادامه مطلب ...

#ارتش

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضد زره طوفان + تصاویر

موشک ها از ابتدای اختراع تاکنون در نبردهای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین در حوزه پدافندی نقش مهمی ایفا می کنند. موشک ها انواع مختلفی مانند بالستیک، کوتاه برد، کروز و ... دارند. آنها قدری در نبردها به ویژه در عملیات های آفندی نقش تعیین کننده‌ دارند. اهمیت تجهیز ایران به موشک‌های گوناگون در برخی عملیات های مهم مانند نخستین حمله ایران با موشک های اسکاد بی  به یک کارخانه سیمان در یک کیلومتری پالایشگاه کرکوک در ۲۱ اسفندماه سال ۶۳ به همگان اثبات شد.

نابودی توان زرهی دشمن با خانواده موشک ضدزره طوفان + تصاویر

#ارتش

  ادامه مطلب ...

سرلشکر موسوی از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید سرزده از دانشگاه هوایی شهید 

سرلشکر موسوی از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

ستاری، از دانشکده جنگ الکترونیک، آزمایشگاه‌ها دیگر بخش‌های این دانشکده بازدید و نحوه عملکرد، توان علمی و کاربردی دانشکده جنگ الکترونیک را مورد ارزیابی قرار داد.


ارتش 
ادامه مطلب

امیر سرتیپ رستمی فرمانده اسبق پدافند هوایی ارتش دار فانی را وداع گفت

 امیر سرتیپ دوم ستاد محمد اسماعیل رستمی در سال ۱۳۵۷ وارد دانشگاه افسری ارتش شد و پس از پایان تحصیل در دانشگاه امام علی (ع) درسال ۱۳۶۰ برای طی دوره‌های تخصصی به مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش منتقل و به عنوان افسر کنترل شکاری در فرماندهی پدافند هوایی مشغول به خدمت شد.

امیر سرتیپ رستمی فرمانده اسبق پدافند هوایی ارتش دار فانی را وداع گفت
امیر سرتیپ رستمی در دوران دفاع مقدس در گروه‌های پدافند هوایی بابلسر، بهبهان، همدان، کیش و جاسک خدمت و نقش موثری در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

او پس از جنگ تحمیلی در سمت‌هایی همچون معاون هماهنگ کننده فرماندهی پدافند هوایی حضور یافت.

سرتیپ رستمی در سال ۱۳۸۷ فرمانده پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش شد و پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تا پایان خدمت در ستاد ارتش جمهوری اسلامی به انجام وظیفه پرداخت.

مراسم تشییع پیکر مطهر مرحوم رستمی صبح روز شنبه مورخه ۹۸/۱۱/۵ ساعت ۸ صبح از مسجد سیدالشهدا ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش به سمت بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

همچنین مراسم یادبودی از طرف فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش روز شنبه مورخه ۹۸/۱۱/۵ ازساعت ۱۵  الی ۱۷  در مسجد امام خمینی (ره) شهرک شهید بهشتی (قصرفیروزه۲) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا

خبرنگار شبکه المیادین از بغداد گزارش داد از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) مردم عراق در محله‌های مختلف بغداد حاضر شدند تا تظاهرات گسترده ضد آمریکایی برگزار کنند.


آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

المیادین همچنین گزارش داد مردم عراق ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، این موضوع را محکوم کرده و خواستار خروج آنها هستند.

بیشتر بخوانید:   ادامه مطلب ...


نیروی پدافند هوایی باید با آمادگی کامل دشمن را مایوس کند

امیر سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از ایستگاه رادار شهر آباد منطقه شمال شرق بازدید کرد.

نیروی پدافند هوایی باید با آمادگی کامل دشمن را مایوس کند
امیر صباحی فرد در این بازدید با حضور در سایت رادار، مواضع توپخانه‌ای گردان زمین به هوا و تعدادی از موقعیت‌های دیدبانی بصری با ایجاد وضعیت‌های عملیاتی مختلف، میزان آمادگی رزمی و عملیاتی این قسمت‌ها را ارزیابی کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با سرکشی از قسمت‌های مختلف نظیر مکان‌های زیستی و رفاهی کارکنان وظیفه ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این ایستگاه با حضور در جمع کارکنان با اشاره به اینکه دشمن همیشه درصدد ضربه زدن است، گفت: پدافند نقطه اول برخورد با دشمن است و تک تک شما عزیزان باید وظیفه خود را به درستی و دقت انجام داده و آمادگی کامل خود را حفظ کنید و در برابر دفاع از مردم احساس مسئولیت کنید تا دشمنان را مایوس کرده و بتوانید آسمانی امن را به مردم هدیه دهید.

ارتشی که هر لحظه فدای ملت می‌شود

یکی از بازو‌های قدرتمند در ارتش هر کشور نیرو‌های ویژه هستند که با توجه به نوع آموزش می‌توانند هر ماموریتی را در هر نقطه‌ای انجام دهند.

در دوران جنگ تحمیلی تمام تلاش رزمندگان اسلام در پیکار با متجاوزین عراقی بسیار قابل ستایش بوده و هست. در این میان نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج داوطلبین مردمی از همه برجسته‌تر هستند. این موضوع بدیهی است که برابر ساختار سازمانی هر یک از واحدهای این یگان‌های نظامی مأموریت‌های خاص محوله انجام می‌شده است.

تکاورانی از جنس مردم/ ارتشی که هر لحظه فدای ملت می‌شود + فیلم و تصاویر

البته نیرو‌های ویژه در زمان رژیم طاغوت هم وجود داشتند، اما در تمامی زمینه‌ها از آموزش تا تجهیزات به غرب وابسته بودند و حضور آن‌ها محدود به دو پادگان بود، اما پس از انقلاب با توجه ویژه‌ای که به این نیرو‌ها شد روزبه‌روز تعداد، پادگان‌ها و ماموریت‌ها بیشتر شد به نحوی با شروع جنگ تحمیلی بیشتر ماموریت‌ها بر شانه این نیرو‌ها بود.

بیشتر بخوانید:ارتشی که هر لحظه فدای ملت می‌شود + فیلم و تصاویر(  ادامه مطلب ...)

#ارتش-تکاوران ارتش ، نیروی دریایی ارتش ، دفاع مقدس