فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

راز خنجری که عبدالسلام در دیدار با رهبر انقلاب به همراه داشت!

روز سه شنبه هیئت انصارالله پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که بازتاب گسترده‌ای در میان سیاستمدران و فعالان جنبش‌های اسلامی و سران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشت. یکی از موضوعاتی که در شبکه‌های مجازی داغ شده است تصویر این دیدار است. محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن، در این دیدار با خنجر همیشگی که نماد مردانگی و نشانه زیدی بودن است حاضر شد.

چرا عبدالسلام در دیدار با رهبری خنجر به همراه داشت؟


بیشتر بخوانید:راز خنجری که عبدالسلام در دیدار با رهبر انقلاب به همراه داشت!

برگزاری جلسه هم‌اندیشی فرمانده‌کل ارتش با فرماندهان مرکز آموزش جوادالائمه (ع)

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در جلسه هم اندیشی با ​

برگزاری جلسه هم‌اندیشی فرمانده‌کل ارتش با فرماندهان مرکز آموزش جوادالائمه (ع)

​فرماندهان رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که با حضور امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در پادگان جوادالائمه (ع) برگزار شد، بر لزوم تربیت افسران مومن، کارآمد، انقلابی و معنویت محور در تراز جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:برگزاری جلسه هم‌اندیشی فرمانده‌کل ارتش با فرماندهان مرکز آموزش جوادالائمه (ع)

سرعت ناوشکن الوند عامل موفقیت این شناور است

  به نقل از روابط عمومی ارتش، دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از ناوشکن الوند با اشاره به شرایط سخت اقامت طولانی مدت بر روی ناوشکن در عملیات دریایی گفت: این شناور جزو نخستین ناوشکن‌های پیشرفته کشور بوده و از تجهیزات کاملی برخوردار است.

سرعت ناوشکن الوند عامل موفقیت این شناور است
وی با بیان اینکه مدت زمان ماموریت‌ها با این شناور بیش از ۳ تا ۵ ماه طول می‌کشد افزود: سرعت بسیار زیاد ناوشکن الوند، مهمترین عامل موفقیت این شناور در عملیات و گشت زنی دریایی است.

واکاوی پرونده جنجالی‌ترین جاسوسانی که در ایران لو رفتند + تصاویر

آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های موشکی و فضایی باعث شد که هر از چندی جاسوسانی حرفه‌ای وارد ایران شده و تلاش کنند اطلاعاتی را که با نفوذ در مراکز حساس جمع‌آوری می‌کردند در اختیار سرویس‌های جاسوسی بیگانه قرار دهند. جاسوسانی که بیشتر آن‌ها یا ایرانی بودند یا دورگه‌هایی که یک رگه آن‌ها به ایران وصل می‌شد. بسیاری از جاسوسانی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شده‌اند به دلایل مسائل امنیتی معرفی نشده‌اند، اما برخی از آن‌ها که یا متهم به جاسوسی بوده‌اند و یا جاسوس بودنشان اثبات شده تبدیل به چهره‌های سرشناسی شده‌اند. چهره‌هایی که با برخی از آن‌ها و سرنوشت‌شان در ادامه آشنا می‌شویم.

بیشتربخوانید:واکاوی پرونده جنجالی‌ترین جاسوسانی که در ایران لو رفتند + تصاویر

زندگی اسف‌بار منافقین؛ از رفع گرسنگی با کالباس فاسد و گیاه هرز تا گدایی/

 یکی از راه‌های کسب درآمد در گروهک تروریستی منافقین که غالباً در اروپا فعالیت می‌کنند و از ابتدای ورود اعضا و هواداران این فرقه به اروپا کار خود را آغاز کرده است، دریافت پول در خیابان از شهروندان اروپایی در قالب مؤسسات خیریه است. این فعالیت منافقین که در داخل این تشکیلات با نام یگان مالی-اجتماعی شناخته می‌شود، همواره بزرگترین بخش این گروهک را تشکیل داده و با دو هدف تأمین بخشی از هزینه‌های مالی و مشغول‌سازی اعضا و هوادارن فعالیت می‌کند.

همه چیز درباره یگان مالی-اجتماعی منافقین/ کلاهبرداری فرقه رجوی در قلب اروپا

بیشتربخوانید:همه چیز درباره یگان مالی-اجتماعی منافقین

عربستان در حال کوتاه آمدن در برابر ایران است

روزنامه القدس العربی در یادداشتی تحت عنوان ریاض در حال کوتاه آمدن در برابر ایران است، نوشت: چهار سال پیش و با 

القدس العربی: عربستان در حال کوتاه آمدن در برابر ایران است

شروع جنگ یمن، رسانه‌های طرفدار محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، یک فیلم کارتونی پخش کردند که در آن محمد بن سلمان جنگ بر ضد ایران را فرماندهی می‌کند، اما این گفتمان پیروزی و اعتماد به نفس ولیعهد سعودی در برابر واقعیت‌ها منجر شد تا وی شروع به عقب‌نشینی از موضع خود کند؛ همچنان که گفتمان ریاض درباره پرونده سوریه نیز عقب‌نشینی است.

بیشتربخوانید:عربستان در حال کوتاه آمدن در برابر ایران است

«نفربرِ رخش» اسب پرتوان نیرو‌های مسلح در میدان نبرد

نفربر نوعی خودروی زرهی جنگی است که برای حمل و نقل سربازان در میدان جنگ بکار می‌رود. نفربر‌ها معمولاً تنها به مسلسل مسلح هستند؛ اما ممکن است به سلاح‌هایی همانند موشک ضد نفربر رخشتانک هدایت‌شونده (ATGM) یا خمپاره‌انداز هم مجهز باشند. در واقع نفربر‌ها برخلاف تانک‌ها و خودرو‌های جنگی پیاده‌نظام برای جنگ مستقیم طراحی نشده‌اند؛ بلکه برای حمل ایمن نیرو‌های نظامی به خط مقدم نبرد ساخته شده‌اند و سلاح آن‌ها برای دفاع از خود است.

بیشتربخوانید:«نفربرِ رخش» اسب پرتوان نیرو‌های مسلح در میدان نبرد + فیلم و تصاویر