فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

حضور آمریکا در رقه شعبده بازی بیش نیست

رضایی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام   درباره توافق  آمریکا و عربستان برای  بازسازی رقه سوریه، اظهار کرد: حضور آمریکا در رقه شعبده بازی بیش نیست.

وی ادامه داد: زمانی که نیروهای مقاومت، داعش را با شکست کامل مواجه کردند، آمریکایی‌ها براساس نمایشنامه‌ای از پیش طراحی شده آنجا نیرو پیاده کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: هر کشوری که می‌خواهد در سوریه کاری کند، باید با مجوز دولت سوریه باشد و حضور آمریکا در آنجا غیرقانونی است.

سرقت لپ‌تاپ مقام امنیتی اسرائیل

 ؛  روز گذشته تعدادی از افراد با ورود به منزل «نعوم سیلا» سخنگوی وزارت کشور اسرائیل توانستندلپ تاپ شخصی این مقام امنیتی اسرائیل را به سرقت ببرند.

گفته می شود محتوای داخل لپ تاپ اطلاعاتی از عملیات ها و برنامه های محرمانه پلیس اسرائیل بوده است.

تحقیقات پلیس شروع شده ولی تاکنون اطلاعاتی از سارقان بدست نیامده است.

منبع:مشرق

مار 6 متری اهالی خوزستان را به وحشت انداخت

ماری 6 متری موجب وحشت کارگران نیشکر هفت تپه در شوش خوزستان شد این مار که به گفته کارگران نیشکر حدود 6 متر طول داشت بر روی درختی در مجاورت مزارع نیشکر چمبره زده بود و موجب وحشت کارگران شد.

 مار 6 متری اهالی خوزستان را به وحشت انداخت/ ارباب مارها در بالای درخت چمبره زده است +عکس

احمقانه ترین تصاویر در دنیای حیوانات

گالری تصاویر احمقانه ترین ژست ها ی حیوانیگونه های مختلف

هر یک از حیوانات در موقعیتی متفاوت چهره خود را به شکل باورنکردنی تغییر داده و چهره ای احمقانه و خنده دار به خود گرفته اند.

احمقانه ترین تصاویر در دنیای حیوانات  ادامه مطلب ...

نامه سیروان بارزانی فرمانده نیروهای پیشمرگه به آیت الله سیستانی

نامه سیروان بارزانی فرمانده نیروهای پیشمرگه به آیت الله سیستانی

  به نقل از شبکه سومریه، فرمانده نیروهای پیشمرگه روز شنبه با ارسال نامه‌ای به آیت الله سید علی سیستانی خواستار دخالت ایشان به منظور جلوگیری از فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها شد.

«سیروان بارزانی» فرمانده نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در نامه خود نوشت: «آنچه که در عرصه سیاسی شامل درگیری بین کُردها و شیعیان و درگیری‌ های نظامی بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی رخ می دهد، امری کاملا نامطلوب است و ما یقینا می دانیم که فتوای شما برای تشکیل حشد الشعبی به منظور مبارزه در برابر تروریست‌های داعش و تکفیری‌ها و حمایت از کرامت و حفاظت از عراقی‌ها بود نه برای مقابله با مسلمانان کردستان».

وی افزود: ما شاهد مواضع شفاف و فتواهای حکیمانه شما هستیم و مطمئن هستیم که از ظلم و ستم‎ ها علیه کردها و شیعیان در دوره رژیم‎ های سابق به طور کامل درایت و اطلاع دارید. ما جبهه مشترک در مبارزه علیه دیکتاتوری و کشتار جمعی داشتیم و اکنون نمی خواهیم که این تاریخ مشترک و طولانی خراب شود و طی روزهای گذشته ثابت شد که درگیری بین فرزندان ما به نفع هیچ طرفی نیست.

گفتنی است شورای امنیتی اقلیم کردستان روز جمعه دولت عراق را به حمله علیه نیروهای پیشمرگه متهم کرد و مدعی شد گروهی از نیروهای مردمی حشد الشعبی نیز در این حمله مشارکت داشته اند. این در حالیست که کلیه نیروهای مسلح عراق هفته گذشته به دستور دولت مرکزی و طبق قانون اساسی این کشور برای پس گرفتن کنترل تاسیسات متعلق به دولت فدرال وارد کرکوک شدند.

آیا آمریکا جنگ جهانی سوم را با کره شمالی به راه خواهد انداخت؟

 ؛ روزنامه اکسپرس در مطلبی نوشت: آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر به تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ منجر شده است. کره شمالی بارها تهدید کرده است که دشمن خود را به خاکستر تبدیل می کند و در یک زمان غیرقابل تصور یک حمله تصور نکردنی به خاک آمریکا انجام می دهد.

یک دیپلمات ارشد کره شمالی هم با تأکید بر اینکه داشتن سلاح های هسته ای برای دوام این کشور مورد نیاز است، متعهد شد که اگر واشنگتن خاک پیونگ یانگ را هدف قرار دهد، کره شمالی پاسخ آتش را با آتش خواهد داد. اما با ادامه یافتن این جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ، آیا دونالد ترامپ واقعا می تواند با کره شمالی وارد جنگ جهانی سوم شود؟

نیروهای مسلح ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت در منطقه هستند

نیروهای مسلح ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت در منطقه هستند

  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که به عنوان میهمان ویژه در صدر هیاتی به ایتالیا سفر کرده است، در مراسم افتتاحیه این همایش مهم بین المللی که با حضور فرماندهان دریایی 50 کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برقراری امنیت پایدار در منطقه‎ خلیج فارس، تنگه‎ راهبردی هرمز و دریای عمان، از سال 1387 تا کنون با اعزام بیش از 50 ناوگروه رزمی به منطقه خلیج عدن و تنگه راهبردی باب ‌المندب در اقدامی کاملاً مستقل و در تعامل با جامعه‌ دریانوردی جهانی، اقدام به مبارزه با دزدی کرده است.

وی گفت: این موضوع نشان می‎دهد که بر خلاف آنچه آقای ترامپ اظهار می‎ کند، ‎‎نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل پایدار کننده‎ امنیت جمعی جهانی در منطقه و بخشی جدا ناپذیر از آن است و در واقع این حضور نیروهای دریایی بیگانه در منطقه است که با تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب موجب بروز ناپایداری در مناطق دریایی راهبردی جهان می‎شود.

 

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در ماخاچ قلعه روسیه پهلو گرفت

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در ماخاچ قلعه روسیه پهلو گرفت

 ؛ناوگروه نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز پیکان واردآب‌های خزری روسیه شد و در بندر ماخاچ قلعه پهلو گرفت.

برپایه برنامه اعلام شده، فرماندهان نظامی ایران در این سفر دریایی با فرماندهی نیروی دریایی خزر روسیه و واسیلیف رئیس جمهوری داغستان دیدار و مذاکره خواهند کرد.

این دومین حضور ناوهای های ایرانی در سال 2017 است و پیشتر فصل بهار چنین برنامه ای انجام شده بود.


تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد/

تروریست‌ها را قبل از رسیدن به مرزها نابود خواهیم کرد/از پهپادها و دوربین‌های مداربسته برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کنیم

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش    درباره آخرین دستاوردهای دفاعی ارتش و زمان تحویل تانک کرار اظهار کرد: تانک کرار پروژه ای است که وزارت دفاع در حال پیگیری آن است.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه در تکمیل پروژه تانک کرار کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه نقش داشتند؛ تاکید کرد: با تلاش متخصصان نمونه اولیه تانک کرار آماده شد.

وی ادامه داد: تانک کرار توسط کارشناسان نیروی زمینی ارتش و سپاه شرایط تست را به خوبی گذرانده و قابلیت هایش به تایید رسیده است.

امیر پوردستان اضافه کرد: بنا است وزارت دفاع بستر سازی لازم را کرده و احتمالا(شاید)در صنایع شهید کلاهدوز تانک کرار را در مسیر تولید انبوه قرار دهد.

جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه زمان تحویل تانک کرار توسط وزارت دفاع اعلام خواهد شد بیان داشت: قابلیت های تانک کرار به گونه ای بوده که به نوعی بالاتر از تانک تی۹۰ است که حاصل کار متخصصان داخلی می باشد.

وی در خصوص تامین امنیت مرزها اظهار داشت: اقدامات و پیش بینی های لازم و خوبی در این راستا انجام شده و برای تامین امنیت مرزها از سیستم های مدار بسته و پهپادها استفاده می کنیم.

امیر پوردستان با تاکید براینکه طرح های لازم برای امنیت مرزها را داریم؛ خاطرنشان کرد: اگر در شرایطی که گروهک های تروریستی و تکفیری بخواهند حرکتی را انجام دهند؛ قبل از رسیدن به مرزها آنها را از بین خواهیم برد.

مقامات اسراییلی سفر ولیعهد عربستان به تل‌آویو را تایید کردند

مقامات اسراییلی سفر ولیعهد عربستان به تل‌آویو را تایید کردند

  به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات رژیم صهیونیستی سفر محمد بن‌سلمان،ولیعهدعربستانبه  سرزمین‌های اشغالی و دیدار وی با مقامات صهیونیست را تایید کردند.

بر این اساس، یک مقام مسئول صهیونیست که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: مسئول سعودی که ماه سپتامبر گذشته به اسرائیل [فلسطین اشغالی] سفر کرده بود، محمد بن‌سلمان است.

در همین حال، «آریل کهانا» روزنامه نگار صهیونیست نشریه «ماکور ریشون» ماه سپتامبر گذشته در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرده بود محمد بن‌سلمان به همراه هیئت رسمی به اسرائیل سفر و با مقامات اسرائیلی دیدار کرد.

رادیو رسمی اسرائیل نیز ماه سپتامبر گذشته در این باره اعلام کرد یکی از شاهزادگان سعودی به‌طور پنهانی به اسرائیل سفر کرد و با مقامات اسرائیلی درباره تحولات منطقه گفتگو کرده است.

آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»

آمادگی ارتش برای مقابله با سلاح‌های حاوی «فسفر سفید»

امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: ما بدنبال تقویت طب رزم هستیم و در این رابطه همایش‌هایی را برگزار کرده‌ایم.
 وی با بیان اینکه تاکنون بسترهایی را جهت تبادل نظر میان اساتید و اهل فن دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروهای مسلح کشور آماده کرده‌ایم، افزود: برگزاری نشست‌ها علمی ارتباط مستقیمی در آمادگی کادر امدادی و پزشکی نیروهای مسلح دارد تا در هر شرایطی بتوانند از رزمندگان پشتیبانی کنند و سلامت آنها را ارتقا دهند.

 امیر رجبی افزود: جهت ارزیابی سطح آموزش‌هایی که پرسنل می‌بینند، در طول سال دو بار رزمایش برگزار می‌شود و نیروها خود را برای روز اصلی نبرد و یا بحران آماده می‌کنند.

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: در حوزه استقرار سامانه بیولوژیک در نیروهای مسلح می‌توان به جرات عنوان کرد که ما از توان کشوری خیلی پیشرفته‌تر هستیم یعنی در تمامی حوزه‌های آموزشی، تجهیزاتی و پرسنلی از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستیم و برهمین اساس مراکزمان را تجهیز کرده‌ایم و آماده برای بکارگیری در شرایط لازم هستیم.

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این قرارگاه، با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران، اظهار کرد: این حرف که گفته می‌شود سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث همبستگی بین ما شده است، اشتباه است یعنی اگر ترامپ این سخنان را نمی‌گفت ما همبستگی نداشتیم؟ بلکه مولفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهایی مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.

امیر اسماعیلی ادامه داد: البته اشتباهاتی از سوی خود ما وجود داشته که آن فرد به خود اجازه چنین سخنانی را داده است و شروع به موج سواری بر روی اشتباهات و اختلافات داخلی مسئولان ما کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، تصریح کرد: ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد این اشتباه است که در رسانه‌ها این نشر پیدا می‌کند.

وی افزود: ترامپ باعث شد اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند و غاطبه ملت هم می دانند که آمریکا مورد اعتماد نیست برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور هم ثابت شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص احتمال یا عدم احتمال حمله آمریکا به ایران اظهار داشت: این سخنان بها دادن به بیگانگان و سخنانی است که در خارج از مرزهای ما مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد این اظهار نظرها درست نیست، نیروهای مسلح ما با اقتدار کامل در محافظت از مرزهای کشور حاضر هستند و اجازه هیچ غلطی را به بیگانگان نخواهند داد و سیاسیون باید در مسایل مربوط به خودشان اظهار نظر کنند و مسایل امنیتی و دفاعی کشور را به نیروهای مسلح بسپارند.

 

محکومیت تجاوز سعودی‌ها به یمن در پارلمان اروپا

 اجلاس بین المللی با موضوع یمن با حضور کارشناسان و مسئولانی از کشورهای مختلف در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد. بررسی علل جنگ و تجاوز سعودی‌ها به یمن از دلایل اصلی برگزاری این کنفرانس مطرح شد.

قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ملت و رهبر انقلاب

قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ملت و رهبری ایران

  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت همراه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

دراین دیدار سرلشکر باقری پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مسلح سوریه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تروریسم هرچه سریع تر از سراسر خاک سوریه ریشه کن شود.

وی بر ادامه حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریهتاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه از حمایت‌های همه جانبه مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

بشار اسد از سرلشکر باقری خواست تا سلام و درود گرم و صمیمانه وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران ابلاغ کند.

بدل ترامپ در متروی تهران + عکس

شهروندی تهرانی تصویری جالب از بدل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در فضای مجازی منتشر کرده است.

بدل ترامپ در متروی تهران + عکس

برادرِ سرکرده ضدانقلاب: برادرم امروز کثیف ترین آدم است ولی شاید فردا متحول شود

مرتضی حسینی برادر محمد حسینی سرکرده گروهک ری استارت از اقدامات برادرش در آتش زدن مساجد و تخریب اموال عمومی ابراز برائت کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در گفت و گو با روزنامه صبح، با رد شایعه ممنوع الکاری خود به دلیل قرابت خویشاوندی با محمد حسینی، بسیاری از رفتارهای برادر من غلط دانسته و می گوید:« این که مسائل و مشکلات کشورش را بین غریبه‌ها مطرح کند کار کاملاً نادرستی است. مسجد و بانک اموال عمومی‌اند و از پول بیت‌المال ساخته شده‌اند. پول ساخت مساجد را پدران ما داده‌اند و من صد درصد با تخریب آن‌ها مخالفم. البته اگر مثلاً از گرانی‌ها انتقاد می‌کند با حرفش موافقم؛ این موافقت صرفاً محدود به او نیست حتی اگر دیگران هم بگویند حمایت می‌کنم.»

این مجری شبکه سه با بیان این که "برادرم روزگاری عاشق، مؤمن، نمازخوان و بزرگ بود" او را درحال حاضر کثیف ترین آدم توصیف کرد و گفت:« ...شاید فردا متحول شد. شاید اگر شما دراین قضیه قدم پیش بگذارید، ماجرا کلاً حل شود. فکر نکنید برادرم شرایط خوبی دارد. پولش را خورده‌اند، بی‌کس و تنها شده است و صدها مساله دیگر..»گفتنی است محمد حسینی از مجریان مشهور تلویزیون در اواسط دهه70 و اوایل دهه80 بود که در سال 84 از کشور خارج شد. مشهور شدن چهره او به عنوان یک عنصر اپوزیسیون بعد از فراخوان عمومی او در تخریب اموال عمومی و آتش زدن مساجد صورت گرفت.

ایران چگونه آمریکا، اسرائیل و عربستان را تنبیه خواهد کرد؟

واکنش تهران به لغو کامل برجام؛ ایران چگونه آمریکا، اسرائیل و عربستان را تنبیه خواهد کرد؟

 ؛ وب‌سایت «نشنال‌اینترست» در گزارشی به این مسئله پرداخته که اگر اعلام پایبندی ایران از سوی ترامپ بهخروج آمریکا از برجام و لغو کامل آن منجر شود، ایران چگونه با این مسئله برخورد خواهد کرد.

به نوشته«نشنال‌اینترست»هم‌ اکنون توپ برجام در زمین کنگره است و اگرچه تمام نشانه‌ها حاکی از این است که نمایندگان کنگره موافق برگشت تحریم‎های هسته‌ای ایران  نیستند اما احتمال رأی آنها به برگشت تحریم‎های هسته‌ای نیز وجود دارد؛ برگشت تحریم‎های هسته‌ای برداشته شده ایران طبق برجام به معنای لغو کامل برجام است. در این صورت شایسته است که رفتار تلافی‌جویانه ایران در برابر این اقدام آمریکا بررسی شود.

ادامه مطلب

اسرائیل در جنوب سوریه به دنبال چیست؟

پیروزی های پی در پی نیروهای سوری یکی از نگرانی های اصلی رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی سوریه است که موجب شده تا آن ها اقدامات مخرب گسترده ای را علیه محور مقاومت در جنوب سوریه انجام دهند.

رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه تروریست های تکفیری در جنوب سوریه از ارتش اسرائیل محافظت می کنند ؛ لذا یک هم افزایی گسترده بین صهیونیست ها و تروریست ها وجود دارد. آن ها همچنین به بخش های از خاک سوریه در جبهه جنوبی نیز طمع دارند.

گزارش منابع رسانه ای نشان می دهد که ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد یک منطقه حائل تا نزدیکی استان های درعا و سویدا در سوریه است.

منابع غربی در این زمینه می گویند: اسرائیل چندی پیش اسلحه و کمک های لجستیک برای گروهی از نیروهای مسلح (تروریست ها) در سوریه فرستاد و خدمات درمانی در اختیار زخمی های گروه های مسلح قرار داد.

اسرائیل در جنوب سوریه  به دنبال چیست؟

هیچ اجباری برای حضور در سوریه وجود ندارد/

هیچ اجباری برای حضور در سوریه وجود ندارد/رزمندگان افغانستانی برای دفاع از آرمان شیعه در سوریه حضور دارند

"فصیحی" یک مسئول لشکر فاطمیون  درباره جنگ روانی گسترده   بی بی سی فارسی علیه رزمندگان   لشکر فاطمیون، گفت: ما به شدت مخالف بی بی سی و ادعا‌های آنها هستیم.

وی افزود: هیچگاه نیرو‌های لشکر فاطمیون به اجبار به سوریه فرستاده نشده اند و این یک دروغ است.

این مسئول لشکر فاطمیون با بیان اینکه شیعیان افغانستان از محبان و پیروان اهل بیت در سراسر جهان هستند، اظهار کرد: شیعیان افغانستان در کنار انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

وی تاکید کرد: ما در افغانستان شیعیانی داریم که شهید بدون مزار هستند و دلیلی که موجب شده تا آنها به شهادت برسانند حمایت از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قبل از انقلاب بوده است. همانطور که ساواک در اوایل انقلاب مردم حامی امام خمینی(ره) را به شهادت می‌رساندند در افغانستان هم به همین شکل افغانی‌های مظلوم حامی انقلاب اعدام شدند.

فصیحی با بیان اینکه رزمندگان شیعه افغانی در جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی را بر عهده داشتند، یادآور شد: رزمندگان لشکر فاطمیون هرکجا که بدانند محبان اهل بیت در خطرند؛ چه در افغانستان و چه در سوریه، چه در لبنان و چه در یمن وارد میدان می‌شوند و از محبان اهل بیت و مظلومان حمایت می‌کنند.

سکوت معنادار مجامع بین‌المللی در قبال یمن

مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر باسکوت خود در مقابل جنایت جنگی علیه مردم یمن اثبات کردند که حقوق بشر چیزی جز اهرمی برای اعمال فشار علیه کشورهای مخالف امپرالیسم جهانی نیست.

سایه حقوق بشر آمریکایی سر لوحه خاندان سعودی

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این قرارگاه، با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران، اظهار کرد: این حرف که گفته می‌شود سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث همبستگی بین ما شده است، اشتباه است یعنی اگر ترامپ این سخنان را نمی‌گفت ما همبستگی نداشتیم؟ بلکه مولفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهایی مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.

امیر اسماعیلی ادامه داد: البته اشتباهاتی از سوی خود ما وجود داشته که آن فرد به خود اجازه چنین سخنانی را داده است و شروع به موج سواری بر روی اشتباهات و اختلافات داخلی مسئولان ما کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، تصریح کرد: ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد این اشتباه است که در رسانه‌ها این نشر پیدا می‌کند.

وی افزود: ترامپ باعث شد اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند و غاطبه ملت هم می دانند که آمریکا مورد اعتماد نیست برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور هم ثابت شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص احتمال یا عدم احتمال حمله آمریکا به ایران اظهار داشت: این سخنان بها دادن به بیگانگان و سخنانی است که در خارج از مرزهای ما مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد این اظهار نظرها درست نیست، نیروهای مسلح ما با اقتدار کامل در محافظت از مرزهای کشور حاضر هستند و اجازه هیچ غلطی را به بیگانگان نخواهند داد و سیاسیون باید در مسایل مربوط به خودشان اظهار نظر کنند و مسایل امنیتی و دفاعی کشور را به نیروهای مسلح بسپارند.

 

خیز بلند ارتش سوریه برای پاکسازی شهر راهبردی "ابوکمال"

ارتش و نیروهای مردمی سوریه اخیرا موفق شده اند که یکی از دژهای مهم داعش در شرق سوریه را آزاد کنند تا شرایط جدیدی را برای بیرون راندن این گروه تروریستی از شرق سوریه رقم بزنند.

 پیروزی طلایی ارتش سوریه و محور مقاومت در این استان می تواند یک شرایط پیروز را در شرق سوریه رقم بزند.

 المیادین یکی از شهرهای راهبردی استان دیرالزور است که از یک طرف به استان رقه متصل است و از طرف دیگر با مرز عراق نزدیکی دارد.

نیروهای آمریکایی تلاش زیادی کردند تادسترسی محور مقاومت را مناطق مرزی کاهش دهند و حمایت هوایی از تروریست های تکفیری داعش در منطقه شرق سوریه شاهدی بر این موضوع است که آمریکا در شرق سوریه شکست را پذیرا شده است.

ابتکار عمل در شرق سوریه تاکنون در اختیار ارتش سوریه بوده است و پاک کردن نوار مرزی از لوث وجود داعش ، ضربه دیگری بر پیکره ارتش آمریکا و همپیمانانش خواهد بود.

خیز بلند ارتش سوریه برای پاکسازی شهر راهبردی

توصیف مقتدرانه سید حسن نصرالله از حاج قاسم سلیمانی

توصیف مقتدرانه سید حسن نصرالله از حاج قاسم سلیمانی + فیلم

   صفحه اینستاگرام منتسب به سردار سلیمانی، با انتشار ویدئویی دیدنی  و مقتدارنه، به توصیف ویژگی‌های سردار رشید سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی از زبان دبیر کل حزب‌الله پرداخته است.

خبرنگار به سید حسن نصرالله 

می‌گوید، یکی از ستاره‌های که در میان ستارگان جهان می‌درخشد سردار سلیمانی است، آیا او را می‌شناسید؛ سید حسن در جواب حاج قاسم را اینگونه توصیف می‌کند: برادری عزیز، محبوب، دوست و نزدیک.

سردار سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی، تنها در قلب ایرانیان جا ندارد، لبنانی‌ها هم به او می‌نازند.

رفتار و کردار ترامپ مایه شرمندگی آمریکا و جهانیان است

ماموستا محمودی: سپاه پاسداران همانند دیوار بزرگی جلوی آمریکا می‌ایستد

کاریکاتور/ سخنرانی نفرت‌انگیز ترامپ در سازمان‌ملل

امام جمعه پیرانشهر گفت: رییس جمهور آمریکا با رفتارهایی که از خود طی این مدت نشان داده مایه شرم مردم آمریکا و جهان است.

آیا احتمال تقسیم اقلیم کردستان عراق وجود دارد؟

اقلیم کردستان عراق

شدت اختلاف گروههای مختلف کُردهای اقلیم کردستان عراق و اتهام‌زنی‌های آنان به یکدیگر این سؤال را مطرح می‌کند: آیا احتمال تقسیم اقلیم کردستان وجود دارد؟

 

ادامه مطلب ...

کاریکاتور/ خروج ترامپ از جامعه جهانی!!!

الجزیره: ترامپ بین شرکای اروپایی در مقابل ایران تنها ماند / تاکید سه کشور اروپایی شامل آلمان، انگلیس و فرانسه بر پایبندی ایران به توافق هسته ای و تمایل به حفظ و ادامه آن ترامپ را در بین شرکای اروپایی مرتبط با این توافق تنها گذاشت.  

کاریکاتور/ خروج ترامپ از جامعه جهانی!!!

تشدید فضای سرکوبگری در عربستان

سعود بن سیف النصر

معارضان آل‌سعود در شبکه‌های  ارتباط اجتماعی با ابراز نگرانی از تشدید فضای سرکوبگری در عربستان از نامعلوم بودن سرنوشت شاهزادگان معارض پادشاهی محمد بن سلمان خبر داده‌اند.

سرداری دیگر در سوریه به شهادت رسید + عکس

به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ سردار حاج عبدالله خسروی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در دفاع از حرم آل الله در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

شهید مدافع حرم عبدالله خسروی فرمانده غیور اراکی گردان فاتحین شنبه ۲۲ مهر اعتقادش به اینکه «اصل اساسی شیعه مقاومت است» را با شهادت خود به اثبات رساند.

اخبار تکمیلی در این رابطه متعاقبا اعلام می شود. همچنین شهر اراک سه شنبه ۲۵ مهرماه نیز شاهد تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «سیدجاوید حسینی» خواهد بود.

حتما باید سرتان کلاه می‌گذاشت تا بفهمید آمریکا قابل اعتماد نیست؟!

«کیهان» در ویژه های خود نوشت:

غلامرضا ظریفیان معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: برجام مسئله نظام است نه مسئله دولت و نباید انتقام بدعهدی‌های آمریکا را از دولت بگیریم!  وی افزود: اظهارنظرهایی که این روزها درباره برجام مطرح می‌شود تازگی ندارد، برجام مسئله روحانی نیست.

ادامه مطلب

«چه کسی و برای چه کاری» به دری اصفهانی ۱۴۵ میلیارد ریال پول داده است؟

دری اصفهانی روحانی

از سال ۱۳۹۵ موضوع اتهام جاسوسی یکی از اعضای تیم هسته‌ای کشورمان مطرح شد و در یکم مردادماه ۱۳۹۵، عبدالرسول دری اصفهانی، مسئول امور بانکی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ بازداشت شد.

چندی پیش غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ سخنگوی قوه قضائیه از تایید محکومیت این عضو تیم هسته‌ای کشورمان به جاسوسی خبر داد. گفته شده که وی با دو سرویس اطلاعاتی بیگانه و یک شرکت مشکوک اقتصادی که کارویژه‌اش فروش اطلاعات به سرویس‌های بیگانه‌ است در ارتباط بوده و پول‌هایی هم دریافت کرده است.

با نگاهی به مبالغی که وی در این مدت و پیش از آن دریافت کرده، پول‌های نجومی مشاهده می شود که معلوم نیست برای چه خدمتی به نام وی واریز شده است.

بر اساس اسناد موجود وی در سال‌های ۹۳ و ۹۵ دریافت‌های نجومی و میلیاردی را طی چک‌های مختلف و در بازه‌های زمانی محدود داشته است.

وی در تیرماه سال ۹۵ طی سه فقره چک مبلغ ۳ میلیارد تومان دریافت کرده است و همچنین در ماه بعد یعنی مردادماه سال ۹۵ نیز ۳ میلیارد تومان طی ۳ فقره چک دریافت کرده است.جالب اینجاست که سه میلیارد تومانی که دری اصفهانی در مردادماه سال ۹۵ دریافت کرده است درست زمانی بوده که وی به جاسوسی متهم و بازداشت می‌شود.

حتما باید سرتان کلاه می‌گذاشت تا بفهمید آمریکا قابل اعتماد نیست؟!

اخبارویژه

21 ماه پس از اجرای کج‌دار و مریز و یکطرفه برجام، وزیر خارجه، ارزیابی دکتر سعید جلیلی را تکرار کرد.

بخشی از متن قرارداد «دری اصفهانی» با شرکت چند ملیتی PWC

دری اصفهانی

بخشی از متن قرارداد عبدالرسول دری اصفهانی با شرکت چند ملیتی PWC منتشر شد .

 ، دری اصفهانی کارمند شرکت چند ملیتی PWC بود که پس از استخدام، برای انجام امور مشاوره (بخوانید جاسوسی) و اخلال در  نظام بانکی ایران توسط سرویس‌های جاسوسی آموزش ویژه دید و به روش‌هایی خاص و از طریق افرادی وارد تیم هسته ای شدشرکت PWC بعلت تخلفات و رسوایی‌های مختلف در کشورهایی مثل هند، ژاپن یا روسیه مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است

دری اصفهانی طبق قرارداد با PWC برای 5 روز کار در ماه ۷۵۰۰ پوند حقوق دریافت می کرده است. این کارمند دو تابعیتی شرکت pwc  با پوشش اقتصادی، مسائل امنیتی-سیاسی ایران و اطلاعات مسئولین کشور را طبق بند قرارداد زیر جمع آوری و گزارش می‌کرده است. 

مشاوره در موضوعات راهبردی ای که بر PwC تاثیر گذار است ازجمله موضوعات مربوط به تجارت در ایران، هنجارهای فرهنگی، موضوعات تنظیمی و مقرراتی و امور دولت، تاثیر تحریم ها و هر حوزه دیگری که با توافق PWC  باشد بخشی از اقدامات جاسوسی این عضو تیم مذاکره کننده ایران بود

وی همچنین نسبت به تسهیل در معرفی افراد کلیدی جهت برقراری ارتباط بر اساس شناسایی انجام شده و کمک کردن و مشاوره دادن در ارتباط با هر جلسه یا گفتگویی که PWC  با دولت های P5+1 دارد نیز تعهداتی را به این شرکت چند ملیتی داده است. 

سپاه قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی است

سپاه قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی است/ با قاطعیت اقدامات دشمنان را خنثی و سرکوب خواهیم کرد

  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در واکنش به مواضع و تهدیدات اخیر دولت و مقامات آمریکا، اظهار کرد: سپاه، ارتش و سایر قوای کشور، متحد و یکپارچه در مقابل سیاست‌ها و اقدامات خصمانه و تنش‌آفرین دولت آمریکا ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد با توسعه جنگ نیابتی و تروریسم امنیت منطقه را به خطر بیندازند.

وزیر دفاع‌ هرگونه تعرض به ارکان نظام نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تعرض به کلیت نظام تلقی کرد و افزود: مجموعه کشور اعم از ملت، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح با قاطعیت آن را خنثی و سرکوب خواهند کرد.

امیر حاتمی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مقتدرترین و محبوب‌ترین نیروی ضد‌تروریست منطقه یاد کرد و گفت: این نهاد انقلابی متعلق به همه ملت‌‌های منطقه است و برای صیانت از امنیت و آرامش منطقه مجاهدت‌های بی‌نظیر و فداکاری‌های درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

بیانیه ارتش در محکومیت مواضع ترامپ در مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ارتش در اطلاعیه ای مواضع ترامپ علیه سپاه پاسداران را محکوم کرد

  در پی اظهارات سخیف و نسنجیده ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور این بیانیه توهین به سپاه پاسداران را توهین به کلیت نظام دانست و بر اتحاد و یکپارچگی نیروهای مسلح بویژه ارتش و سپاه به عنوان ید واحده تاکید کرد.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه افزود: اگر اقدامات نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران نبود، دامنه تروریسم تا امروز بسیاری از کشورهای منطقه را در برمی گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ارتش و سپاه همواره در بحران های مختلف دوشادوش هم در حفظ هویت و اقتدار نظام جان فشانی کرده اند و همدل و متحد، مدافع آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهند بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود بر حمایت قاطع از سپاه پاسداران به عنوان رکن مقتدر دفاعی کشور و پیشگام در مبارزه با تروریسم، تاکید کرده و اطمینان می دهد در سایه اتحاد نیروهای مسلح و رهبری هوشمندانه امام خامنه ای (مدظله العالی) همه توطئه ها خنثی و بی اثر خواهد بود.

لزوم افزایش رزمایش‌های مشترک نظامی ایران و عمان

کشور عمان را خانه برادر خودمان می‌دانیم/ لزوم افزایش رزمایش‌های مشترک نظامی ایران و عمان

  امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیات همراه که صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) در محل ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم اظهار داشت: آزرو می کنم که این سفر منشا همکاری ها و تعاملات گسترده و عمیق بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عمان باشد.

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته اند.

فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم در مهرماه سال 96

  سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم متولد 1355 تا پایان مهرماه 1378 که برگ آماده به خدمت به تاریخ 96/7/19 دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است، مشمولان ساکن تهران بزرگ باید ساعت 6 صبح روز چهارشنبه مورخ نوزدهم مهرماه 1396 و مشمولان ساکن سایر استان‌ها نیز ساعت 7 صبح تاریخ ذکر شده، در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

گفتنی است؛ عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی را برای آنان در بر خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ تمام مشمولان مذکور می‌توانند با مراجعه به پایگاه فرهنگی سرباز به نشانی www.vazifeh.ir مدارک و وسایل مورد نیاز جهت ارائه به مراکز آموزش را رویت و در موعد اعزام همراه داشته باشند.

آخرین خبرها از قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان

آخرین خبرها از قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال حاضر به تصویب رسیده است و این بار دولت از اجرای آن سرباز می زند.

ابتکار عجیب راننده لودر برای خاموش کردن آتش خودرو!!

یک دستگاه خودروی پژو 405 در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان دچار آتش‌سوزیشد که به علت نبود کپسول آتش‌نشانی، راننده لودر ابتکار به خرج داده و آتش خودرو را به روش عجیبی خاموش می‌کند.

ابتکار عجیب راننده لودر برای خاموش کردن آتش خودرو!! + فیلم

موافقت مشروط بارزانی با تعلیق همه‌پرسی جدایی کردستان

  شبکه سعودی العربیه گزارش دادمسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با تعیین شرط‌هایی اعلام کرد حاضر است اجرای نتایج همه‌پرسی جدایی این اقلیم از عراق را به حالت تعلیق درآورد.

العربیه به نقل از اسامه نجیفی، معاون رئیس‌جمهور عراق، که اخیرا با بارزانی دیدار کرده است نوشت او برای گفتگو با بغداد در صورت لغو تحریم‌های اقلیم کردستان این کشور موافقت کرده است.

از سوی دیگر، نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت منطقه کردستان، عراق تاکید کرد فؤاد معصوم، رئیس جمهور این کشور، قرار است به زودی طرحی برای آغاز گفتگوی ملی اعلام کند. 

او گفت: فؤاد معصوم هفته آینده طرحی برای آغاز گفتگوی ملی اعلام خواهد کرد. هدف از این گفتگو‌های بدون قید و شرط، مهار تنش هاست.

حمله ترکیه به جبهه النصره با هماهنگی سوریه و روسیه انجام گرفته است

حمله ترکیه به جبهه النصره با هماهنگی سوریه و روسیه انجام گرفته است

   درباره حمله هواپیماهای ترکیه به مواضع جبهه النصره در استان ادلب، اظهار کرد:حمله هواپیماهای ترکیه به مواضع جبهه النصره با هماهنگی روسیه انجام گرفته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه دولت ترکیه درصدد بازنگری سیاست‌های خود در سوریه است، ادامه داد: آنکارا سعی می‌کند از طریق روسیه و ایران بار دیگر به دروازه های دمشق نزدیک شده تا پل های شکسته شده بین ترکیه و سوریه را ترمیم کند.

وی افزود: ارتش سوریه با کمک محور مقاومت توانسته بخش وسیعی از اراضی این کشور را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه تروریست‌ها در گذشته از طریق ترکیه وارد ادلب می‌شدند، بیان داشت: محل تجمع تروریست‌ها در استان ادلب بوده و حمله به آنها با هماهنگی روسیه و دولت سوریه انجام گرفته است.

وی افزود: حمله هواپیماهای روسیه به مقر ابومحمد جولانی رهبر جبهه النصره منجر به مجروح شدن او شده و ترکیه برای مخدوش کردن گذشته خود در سوریه به همکاری با روسیه برآمده و سعی بر این دارد که در آخرین لحظات پیروزی در کنار سوریه قرار گیرد و سهمی در این پیروزی داشته باشد.

رژه ده‌ها فروند شناور موشک‌انداز سپاه در خلیج فارس

رژه ده‌ها فروند شناور موشک‌انداز سپاه در خلیج فارس

  همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش در مقابله با ناو امریکایی، یگانهای مختلف دریایی سپاه با اجرای رژه درخلیج فارس آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

دریادار دوم پاسدار منصور روانکار فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، هدف از این رژه را نشان دادن میزان آمادگی یگانهای دریایی در دفاع از مرزهای آبی درخلیج فارس اعلام کرد.

وی افزود: در این رژه، بیش از 110 شناور تندرو راکت انداز، موشک اندازهای برد بلند، برد متوسط، برد کوتاه، مین ریز، گشتی اطلاعاتی، پدافندی، پشتیبانی، تدارکاتی، بخشی ازتوان دفاعی و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

همزمان با برگزاری این رژه دریایی، نمایشگاهی از تجهیزات و توانمندیهای نیروی دریابی سپاه برپا شد.

بر اساس این گزارش، 16 مهرماه سالروز شهادت سردار نادر مهدوی در مواجهه با ناوهای جنگی آمریکایی در خلیج فارس در سال 1366 است.

انتهای پیام/

چرا دولت ترامپ «کشتار لاس وگاس» را در نطفه خفه کرد + تصاویر

ترامپ

 

اگر یک مسلمان یا سیاه‌پوست کشتار لاس وگاس را رقم می‌زد، آمریکایی‌ها و در راس آنها ترامپ، فریاد مظلومیت و اسلام‌هراسی و اقلیت‌ستیزی را در بوق و کرنا می‌کردند.

سرویس جهان مشرققضیه «کشتار لاس وگاس» را می‌توان نمایش آبروریزی آمریکایی‌ها در جهان دانست. یک مرد روانی و خطرناک، به راحتی به صورت قانونی و غیرقانونی اقدام به خرید مسلسل‌های نیمه‌خودکار و تمام‌خودکار تهیه می‌کند و بعد از طبقه سی و دوم یک هتل، جمع ۲۲ هزار نفری را هدف می‌گیرد و ۵۹ انسان را به راحتی می‌کشد. مضحک‌تر آنکه فدائیان اسلحه در آمریکا که به دور گود به راحتی نشسته‌اند، به آن می‌گویند: «این هزینه‌ای است که ما برای آزادی‌مان پرداخت می‌کنیم».

حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان در جده+ عکس

منابع خبری از حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان در جده خبر می‌دهند.

فاش شدن هویت عامل حمله به کاخ سلطنتی جده

بر اساس اعلام رسانه‌ها، در این حمله که به «قصر السلام» در جده صورت گرفت، دو مامور حفاظت کاخ و یک تروریست کشته شدند. سایر مهاجمان نیز از محل متواری شده‌اند.

«قصر السلام» در جده عربستان که امروز هدف حمله مسلحانه قرار گرفت، مهمترین کاخ شاه سعودی است و اداره دربار و مقر نشست‌های کابینه سعودی در آن قرار دارد.

طبق آخرین گزارش‌ها،‌ نیروهای امنیتی عربستان خروجی‌های جده را به منظور جلوگیری از فرار مهاجمان، مسدود کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز ضمن تایید این خبر اعلام کرد سفارت آمریکا در عربستان از شهروندان آمریکایی خواسته است از سفر به جده یا تردد در اماکن عمومی این شهر خودداری کنند.

 این فرد " منصور بن حسن بن علی الفاید العامری " ، بیست و هشت ساله و تبعه عربستان است.

شهاب حسینی دوباره خلبان می‌شود

شهاب حسینی

قرار است در بخش‌هایی از سریال «کارگاه ۴۸»، شهاب حسینی برای دومین بار نقش شهید بابایی را ایفا کند.

  نگارش سریال «کارگاه 48» به نویسندگی رسول صانعی به پایان رسیده است و لوکیشن اصلی این سریال پایگاه هوایی شهر اصفهان است. 

این سریال 25 قسمتی درباره تولید قطعه‌ای مهم از هواپیمای F14 است که یکی از مهمترین هواپیماهای جنگنده در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق بود.پیشتر این سریال به تهیه کنندگی حمید آخوندی وارد مرحله پیش تولید نیز شده بود، اما بعد از درگذشت او هنوز تهیه‌کننده‌ای برای «کارگاه 48» انتخاب نشده است.

3نکته از سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه به ایران

 دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با وزیر دفاع

ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در آخرین ساعات روز یکشنبه 9 مهر ماه با استقبال سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح، در صدر یک هیئت عالی رتبه نظامی وارد تهران شد.

این سفر در پاسخ به سفر اخیر سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و یک هیئت عالی رتبه نظامی از کشورمان به کشور ترکیه صورت گرفته است.

ارتشبد آکار، در سفر 3 روزه خود به تهران با تعدادی از مقامات عالی رتبه سیاسی - نظامی کشورمان دیدار کرده است که در این دیدارها، چند موضوع مهم مورد مذاکره و گفت‌وگو قرار گرفته است.

در مجموع می‌توان موضوعاتی که رئیس ستاد ارتش ترکیه و مقامات ایرانی مورد مذاکره قرار داده‌اند را به 3 موضوع اصلی تقسیم کرد:

1- اقلیم کردستان و سیاست تجزیه‌طلبانه در عراق

2- تحولات سوریه

3- همکاری‌های دوجانبه دفاعی - نظامی

ایران و ترکیه اجازه تحقق سناریوی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه را نخواهند داد

امیر حاتمی

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه که به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز با حضور در محل وزارت دفاع کشورمان با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مدت دوستی ایران و ترکیه و برخورداری دوملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی گفت: ترکیه از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی- دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه امروز غربی‌ها با همراهی رژیم صهیونیستی، نسخه جدیدی برای منطقه پیچیده اند، افزود: آمریکا و اسرائیل پس از شکست سناریوی داعش، راهبرد تجزیه کشورهای منطقه را در دستور کار خود دارند اما ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار منطقه، اجازه تحقق سناریوی جدید را به آنها نخواهد داد.

سلام دوستان. از وبلاگ (بصیرت)

http://babolsar3.blogfa.com

نیز بازدید کنید و با نظرات سازنده ِی خود ما را در بهتر شدن مطالب یاری نمایید.

با تشکر مدیر وبلاگ

اردوغان وارد تهران شد

اردوغان وارد تهران شد

  رئیس جمهور ترکیه در راس هیئتی بلند پایه با استقبال وزیر صنعت، معدن و تجارت و خلوصی آکار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وارد تهران شد. 

شایان ذکر است؛ سفر اردوغان به تهران یک روزه است و براساس اعلام رئیس جمهوری ترکیه این سفر برای مذاکراتی درباره مسائل منطقه‌ای و دو جانبه انجام می‌شود.

گفتنی است، وی در این سفر با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.