فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ۲۹ فروردین را تبریک گفت

 امیر سرتیپ ستاد علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین، سالروز حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تبریکی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است؛ 
ادامه مطلب ...

پیام تبریک فرمانده نیروی دریایی ارتش به مناسبت روز ارتش

  امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است؛  ادامه مطلب ...

ارتش و سپاه در تقویت بازدارندگی و اقتدار کشور لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد

  در آستانه فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک این روز فرخنده به سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش و سپاه را ید واحده و بنیان مرصوص ایران اسلامی برابر نظام سلطه و استکبار و طمع ورزان به این سرزمین مقدس دانست و تاکید کرد: به رغم کینه توزی‌ها و خباثت‌های دشمن، ارتش و سپاه در تقویت مولفه‌های بازدارندگی و اقتدار همه‌جانبه کشور و نیل به افق‌های بلند و تمدن‌ساز فراروی لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است؛(اینجا ادامه مطلب ...

اتحاد نیرو‌های مسلح باعث هم‌افزایی بیشتر خواهد شد

  امیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، در بازدید از یگان پدافند هوایی انرژی اتمی اصفهان در جمع تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: اتحاد نیرو‌های مسلح موجب هم افزایی بیش از پیش نیرو‌های مسلح شده و امیدواری دوستان و ناامیدی دشمن را در پی داشته است.

او با اشاره به برگزاری طرح سپهبد‌های اخلاص در ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نقطه شروع مبارزه جدیدی در منطقه بر علیه استکبار عنوان کرد و گفت: خون سردار سلیمانی در رگ آحاد جامعه اسلامی خواهد جوشید و همچون سیلی خروشان، منطقه را از لوث وجود آمریکای خائن، پاک خواهد کرد.

امیر سرتیپ رحیم زاده در پایان ضمن قدردانی از کارکنان یگان پدافند هوایی انرژی اتمی اصفهان، آرزوی توفیق و سلامتی و توفیق روزافزون برای آن‌ها کرد.

 

«رژه خدمت» ارتش در سراسر کشور برگزار می‌شود

، «رژه خدمت» ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش، نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودرو‌های طراحی و بهینه شده و کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا در تهران، مراکز استان‌ها و برخی شهر‌ها به رژه خواهند پرداخت.

گفتنی است، تجهیزات حاضر در سازمان رژه بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای اقدامات مردم‌یاری به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام خواهند شد.

شایان ذکر است، آئین «رژه خدمت» ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» بصورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر، شبکه‌های استانی، شبکه‌های برون مرزی العالم و پرس تی وی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

آفولا و تل‌آویو زیر سلطه خانواده راکت‌های فجر + فیلم و تصاویر

موشک‌ها یکی از انواع تجهیزات و تسلیحاتی هستند که نقش تاثیرگذاری در نبردها دارند، موشک‌ها همواره به صورت انفرادی در گردان‌ها و یا در توپخانه‌های راکتی استفاده می‌شوند.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Ira...

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحریم ها در عرصه تسلیحاتی باعث شد تا متخصصان دفاعی کشورمان که با کمبود قطعات و تجهیزات مورد نیاز در دوران دفاع مقدس روبرو شوند، به سمت طراحی و ساخت قطعات و تجیهزات اساسی و همچنین اورهال (بازآماد) تسلیحات و تجهیزات مورد استفاده حرکت کنند.

#ارتش

بیشتر بخوانید:خانواده راکت‌های فجر قدرت یگان‌های رزمی نیرو‌های مسلح کشورمان را افزایش می‌دهد. ادامه مطلب ...

ارتش در حوزه تأمین تجهیزات نظامی خودکفاست

امیر دریادار دوم خلبان روح‌الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: در گذشته، ارتش از افراد به‌خصوص و 

خاصی تشکیل شده بود، ولی با وقوع انقلاب اسلامی تمامی فرماندهان و کارکنان ارتش از بدنه مردم و قشر‌های مختلف جامعه انتخاب شدند.

او افزود: در گذشته تمام تجهیزات نظامی و دفاعی از خارج از کشور خریداری می‌شد، اما امروز بخش عمده این نیاز‌ها در داخل تأمین می‌شود و در حوزه صنایع دفاعی هیچ وابستگی‌ای به خارج از کشور وجود ندارد.

قدردانی فرمانده کل ارتش از وزارت دفاع در حوزه ساخت تجهیزات درمانی

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری ایران طی پیامی خطاب به امیر سرتیپ «امیر حاتمی»، از اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پشتیبانی از سامانه بهداشت و درمان کشور و نیرو‌های مسلح در حوزه ساخت و تولید وسایل حفاظت شخصی و تامین تجهیزات درمانی تقدیر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: ادامه مطلب ...

ارتش ایران همواره در بحران‌ها در کنار مردم بوده است

.

ارتش ایران همواره در بحران‌ها در کنار مردم بوده است

  امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان، به نقش برجسته ارتش در ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در کلام نورانی حضرت امام (ره) مکررا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولین و کارکنان ارتش مخاطب قرار گرفته اند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بدنه ارتش را مومن و از بدنه‌ی مردم می‌دانستند.

ارتش جمهوری اسلامی جزو بصیرترین و مؤمن‌ترین سازمان‌ها و نهاد‌های کشور است.(اینجا)

#ارتش  ادامه مطلب ...

رونمایی از دستاورد‌های جدید نزاجا در روز ارتش

 سرهنگ مسعود خزایی، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: در راستای شعار ارتش فدای ملت و

تحقق این مهم، سازمان تحقیقات و خودکفایی نزاجا اقدام به ساخت تجهیزات رفع آلودگی و کیت شناسایی ویروس کرده که در حال حاضر بعضی از آن‌ها در مراکز تشخیص در حال بهره برداری است.

او ادامه داد: تعداد دیگری نیز در ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهی نیروی زمینی، هم زمان با رژه خدمت رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/#ارتش

ضد عفونی ۴۵۰ شهر، دهستان و روستا در گیلان توسط نیروی زمینی ارتش

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با آیت‌الله فلاحتی در 

حضور معاون آماد و پشتیبانی نزاجا، با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش به‌عنوان فدایی ملت برای مبارزه با ویروس کرونا در گیلان حضور پیدا کرد، اظهار کرد: ولایتمداری نخستین اصل در ارتش است و نیروی زمینی ارتش خود را فدایی مردم ولایتمدار گیلان می‌داند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا امروز حدود ۴۵۰ شهر، دهستان و روستا در گیلان توسط نیروی زمینی ارتش ضدعفونی شده است.

#ارتش

بالگرد اطلاعاتی تسلیحاتی ایران در میدان نبرد

بالگرد‌های ترابری در جمهوری اسلامی ایران یکی از نیاز‌های اساسی هستند، چرا که موقعیت جغرافیایی کشورمان به شکلی است که نیاز است تا در هر لحظه و هر اتفاقی به سرعت، پشتیبانی هوایی صورت گیرد

در همین راستا جوانان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر دست به ساخت بالگرد‌های ترابری در رده‌های مختلف زدند و موفق شدند در این عرصه بسیار خوب بدرخشند و تا امروز بیش از ده‌ها نمونه از این رده بالگرد‌ها را بسازند که یک نمونه آن خانواده بالگردی شاهد است.

بیشتربخوانید:بالگرد اطلاعاتی تسلیحاتی ایران در میدان نبرد+ فیلم و تصاویر(اینجا)  

نیروهای مسلح، در خط مقدم تحقق شعار سال

سیاری با اشاره به شعار سال، گفت: نیروهای مسلح در خط مقدم تحقق شعار جهش تولید هستند.

نیروهای مسلح در خط مقدم تحقق شعار سال هستند امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال، گفت: معتقدم در تمام سال‌هایی که مقام معظم رهبری نامگذاری کردند، نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای این شعار‌ها همیشه پیشگام بوده است؛ مثلاً سال ۹۸ که سال رونق تولید بود شاهد فعالیت‌های چشم‌گیر نیرو‌های مسلح در این موضوع بودیم.
ادامه مطلب

سهم فوتبال ایران از کمک یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلاری فیفا چقدر است؟

فیفا اعلام کرده با توجه به شیوع ویروس کرونا در نظر دارد در قالب پروژه «فیفا فوروارد» یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار به ۲۱۱ فدراسیون‌های زیر مجموعه خود کمک کند.

در واقع فدراسیون بین المللی فوتبال قصد دارد بخشی از زیان‌هایی که فدراسیون‌های زیر نظرش به دلیل شیوع این ویروس دیده اند، با اهدای این کمک‌ها جبران کند.
ادامه مطلب

سود و اقساط وام یک میلیون تومانی چقدر است؟

  با ادامه دار شدن بحران کرونا در کشور،  پیشنهاد ارائه وام حمایتی به اقشار مختلف جامعه در بانک مرکزی مطرح شد که دولت 

هم با آن موافقت کرد و بر این اساس قرار شد مبلغ یک میلیون تومان از محل منابع بانکی به صورت تسهیلات به حساب یارانه بگیران واریز شود.


بالگردِ صادراتی از نوع ایرانی + فیلم و تصاویر

وجود بالگردها جهت برقراری امنیت هوایی و زمینی بسیار موثر است، زیرا در کنار جنگنده‌ها قادر هستند هر دشمنی را در لحظه زمین‌گیر کنند، ضمن این که جنگنده‌ علاوه بر هزینه سنگین برای پشتیبانی سریع مناسب است، اما بالگردها با ایستایی طولانی قادر هستند تا با اهداف مهاجم در مدت زمان طولانی‌تری نسبت به جنگنده‌ها درگیر شود، البته هزینه ساخت آن هم بسیار پایین‌تر از هواپیمای نظامی است.

بالگرد ملی صبا را بهتر بشناسیم + تصاویر

این مزیت‌ها باعث شده تا تمامی کشور‌های جهان به فکر تولید بالگرد باشند، اما فقط چند کشور توانستند در این زمینه موفق عمل کنند و بازار بسیار خوبی را هم در زمینه فروش این سلاح راهبردی ایجاد کرده‌اند.

کشور ما هم به خاطر موقعیت ویژه خود نیاز داشت تا این دانش را در اختیار بگیرد.

بیشتر بخوانید:بالگردِ صادراتی از نوع ایرانی( ادامه مطلب ...)

#ارتش

روزی که پشت ارتش صدام به خاک رسید + فیلم و تصاویر

حضور چهره‌های جوان، اما با انگیزه باعث شد تا در دوران دفاع مقدس که دشمن بعثی با تمام توان وارد صحنه شود تا انقلاب نوپای ملت ایران را کمر بشکند و دفاع مقدس به جنگی برای درخشش ملتی بزرگ در جهان تبدیل شود.

فیلم | نمایش دیدنی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش کشورمان در یک ...

در جنگ تحمیلی علاوه بر صدام، کشور‌های غربی و شرقی هم دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم داشتند و همین موضوع باعث شد تا صدام حسین در فکر خود تصور فتح یک هفتگی ایران را داشته باشد و در این زمینه از تمام تجهیزاتی که غرب و شرق در اختیارش قرار داده بود استفاده کرد، اما دفاع جانانه مردم مانع او شد.

بیشتر بخوانید:۱۵ فروردین؛ روزی که پشت ارتش صدام به خاک رسید + فیلم و تصاویر(ادامه مطلب ...

#ارتش

اهدا ۱۱۰ کمک هزینه خرید به خانواده‌های بی‌بضاعت بوشهر توسط ارتش

   امیر سرتیپ دوم خلبان علی اکبر طالب زاده فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر از اهدا ۱۱۰ کمک هزینه خرید به خانواده های بی بضاعت شهرستان بوشهر خبر داد.

امیر طالب زاده افزود: این کمک هزینه خرید به ارزش ۱۱ میلیون تومان می باشد که در بین خانواده های بی بضاعت استان بوشهر توزیع و با توجه به نیازهای متفاوت خانواده های بی بضاعت، بسته های معیشتی به صورت کارت های خرید از فروشگاه های زنجیره ای سطح شهرستان بوشهر تهیه شده است.

شناسایی ناوگروه نیروی دریایی آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی + فیلم

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اصلی حفاظت از منابع و منافع کشورمان در خلیج فارس همواره حضور دارد و تمامی تحرکات را کنترل می‌کند تا هیچ دشمنی حتی فکر تجاوز به آب‌های ایران اسلامی را در ذهن نداشته باشد.

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش در ...

نداجا که همیشه به صورت مداوم در حال گشت‌زنی است، این بار ناوگروه سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا (United States Marine Corps) که وارد خلیج فارس شدند را رصد و کنترل کرد که تصاویر آن در حال انتشار در فضای مجازی است.

بیشتربخوانید:شناسایی ناوگروه نیروی دریایی آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی + فیلم(اینجا ادامه مطلب ...

چه کسی پدرخوانده هواپیمای میراژ در ایران بود؟

کشور‌های بلوک غرب به صدام هواپیما و امکانات راداری و پدافندی می‌دادند و مدرن‌ترین وسایل و تجهیزات را در اختیارش می‌گذاشتند. علاوه بر این کمک‌های نظامی، انواع کمک‌های اقتصادی نیز عراق را پوشش می‌داد. البته کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس نیز در این راه با انواع کمک‌های مالی و تسلیحاتی صدام را یاری می‌کردند.  

میراژ

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ رژیم بعث عراق که یکی از مخالفان انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) بود، بلاخره در سال ۵۹ با هدف تصرف کامل و تجزیه ایران یک تهاجم سراسری را به ایران آغاز کرد. در این تهاجم  بیش از ۱۰۰ کشور از عراق حمایت می‌کردند، اما ایران از هرگونه حمایت خارجی بی‌نصیب بود و به گفته فرماندهان ارشد  نظامی کشورمان، ایران حتی از خرید سیم خاردار که ساده‌ترین ابزار دفاعی است هم محروم بود.

بیشتر بخوانید:چه کسی پدرخوانده هواپیمای میراژ در ایران بود؟(ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی؛

  به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد و این روز را الگویی جدید از زندگی در عرصه اجتماعی بر مبنای "اسلامیت" و "جمهوریت" دانست.

بیشتربخوانید:متن بیانیه به این شرح است؛(  ادامه مطلب ...)

#ارتش


خودرو‌های تاکتیکی بومی از سفیر و نینوا تا ظفر و ذوالجناح + تصاویر

خودروهای تاکتیکی یکی از ابزارها و ادوات بسیار مهم در عرصه های نبرد و میدان های پیکار با دشمنان هستند. این خودروها به جهت لزوم بهره گیری در زمینه های ذکرشده باید از ویژگی های شاخصی برخوردار باشند. 

عید 99/ خودروهای تاکتیکی بومی از سفیر و نینوا تا ظفر و ذوالجناح

در معرفی این خودرو این نکته بسیار اهمیت دارد که با طراحی و ساخت این نوع از خودر‌های تاکتیکی، وابستگی تحرک سامانه‌های سنگین به خارج از کشور قطع و این نیاز بسیار مهم و راهبردی، با امکانات داخل کشور تأمین خواهد شد.
بیشتر بخوانید:خودرو‌های تاکتیکی بومی از سفیر و نینوا تا ظفر و ذوالجناح + تصاویر
(اینجا) 

دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا

رهبر انقلاب اسلامی در توصیه‌ای همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است، اما بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلا‌های بزرگ بسیار امیدوارم، چرا که توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.متن و ترجمه دعای هفتم صحیفه سجادیه

ایشان افزودند: دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.

صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین کتاب شیعیان و به نام‌های خواهر قرآن و «انجیل اهل بیت» نیز مشهور است.

دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا  (اینجا)

آمادگی لازم برای مردم‌یاری در مناطق در خطر سیل را داشته باشید

دستور فرمانده کل ارتش به نیرو‌های چهارگانه ارتش برای آمادگی جهت مردم یاری در برابر خطر سیل

  در پی بارش‌های اخیر و پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی در برخی مناطق کشور، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر حفظ آمادگی رزمی، به فرماندهان نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی، دستور داد، یگان‌های مستقر در مناطقی که احتمال جاری شدن سیل وجود دارد، علاوه بر مشارکت همزمان در امر مبارزه با کرونا، آمادگی کافی برای مردم‌یاری در مناطق در خطر سیل را داشته باشند.

ادامه مطلب ...

ماهواره بر‌های ایرانی را بیشتر بشناسید + تصاویر

  همانطور که در گزارش‌های پیش اشاره شد، بهره برداری از ظرفیت‌های صنعت فضایی به یکی از اهداف راهبردی و کلان برای پیشرفت حداکثری کشور تبدیل شده است.

تجربیات ابتدای راه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران باید تمامی حلقه‌های زنجیره کامل صنعت فضایی را به صورت بومی ایجاد کند. یعنی علاوه بر طراحی، ساخت، آزمایش و کاربری ماهواره‌ها توسط ایستگاه‌های زمینی، در پرتاب ماهواره نیز صاحب توانمندی بومی شود.

بیشتر بخوانید:دستاورد‌های به کارگیری ذوالجناح در مسیر پرتاب‌های فضایی کشور (ادامه مطلب ...

 

اوج‌گیری دوباره ایران در بین نیرو‌های نظامی جهان

 ارتش‌های کشور‌های مختلف در طول هر سال تجهیزات فراوانی را می‌سازد که هر کدام از آن‌ها در مولفه‌های قدرت نظامی یک کشور موثر هستند و با همین تسلیحات در بین سایر ارتش‌ها رتبه‌بندی می‌شوند.

نوروز/اوج‌گیری دوباره ایران در بین نیرو‌های نظامی جهان

رتبه‌بندی ارتش‌های جهان هر سال توسط سایت‌های معتبر نظامی، چون گلوبال فایرپاور ارائه و به روز می‌شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران هم شامل آن می‌شود، این سایت‌ها براساس مولفه‌هایی، چون میزان هزینه‌های صرف شده برای تجهیز قوای نظامی، تعداد تجهیزات و ادوات در اختیار یگان، معیشت، تولید ناخالص داخلی، تعداد نظامیان، تعداد کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها، تعداد هواپیما‌ها و هلی کوپترها، تعداد تانک‌ها و نفربر‌ها و شرایط جغرافیایی حاکم بر کشور مورد نظر و مواردی از این دست اقدام به رتبه‌بندی می‌کنند.

بیشتربخوانید:رتبه‌بندی ارتش‌های جهان هر سال توسط سایت‌های معتبر نظامی( ادامه مطلب ...) 

#ارتش

زوایایی پنهان از یک شوک بزرگ به پدافند عربستان/

  شب گذشته یگان موشکی انصارالله یمن حملاتی را از طریق موشک‌های بالستیک خود به شهر‌های ریاض و جیزان انجام داد. رسانه‌های وابسته به سعودی مدعی رهگیری و انهدام موشک‌ها پیش از رسیدن به اهداف خود هستند، اما بررسی فیلم و تصاویر منتشر شده نشان میدهد حداقل یکی از دو موشک شلیک شده به سوی ریاض، به هدف اصابت کرده است.

بیشتربخوانید:موشکی که جدیدترین سامانه پدافندی عربستان را مغلوب کرد( ادامه مطلب ...


در عراق چه خبر است: کودتا، تهاجم نظامی یا عملیات فریب؟

  آمریکا در سال ۲۰۰۳ به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی به عراق حمله کرد. هدف اصلی آمریکا این بود که این کشور را تحت تسلط خود قرار دهد تا هم بر منابع نفتی این کشور دست پیدا کند و هم بتواند تهدیداتی را علیه مرز‌های ایران ایجاد کند. ۱۷ سال از آن زمان گذشته و آمریکا نه تنها به اهداف خود نرسیده بلکه با یک  بن بست در عراق مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:دلایل اقدامات مشکوک آمریکا در عراق (اینجا ادامه مطلب ...

چرا افزایش حقوق ۵۰ درصدی بازنشستگان اعمال نشد؟/ افزایش ۷۰۰هزار تومانی حقوق برخی از بازنشستگان

.

  محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پخش زنده صفحه شخصی خود در اینستاگرام در تشریح افزایش منابع تخصیص یافته به بازنشستگان کشوری و لشکری اظهار کرد: برقراری ارتباط بین مردم را از این پس بیش از پیش دنبال خواهم کرد. مطلبی که بسیاری زیاد این روزها از سازمان برنامه و بودجه پرسیده می شود در خصوص ۵۰ درصد افزایش حقوقی است که به بازنشستگان پرداخت نشد.

بیشتربخوانید:افزایش ۷۰۰هزار تومانی حقوق برخی از بازنشستگان   ادامه مطلب ...

ایجاد بیش از ۷ هزار تخت نقاهتگاهی در کشور توسط ارتش

.

  امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگو و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در گفتگو با برنامه رادیویی «بدون انقضاء رادیو گفتگو» گفت: ارتش علاوه بر مأموریت ذاتی یعنی دفاع از استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تأمین امنیت مرزهای زمینی، هوایی و دریایی که بصورت شبانه روزی برای اجرای درست این مأموریت‌ها در تلاش است تا خللی در امنیت مرزها و استقلال کشور ایجاد نشود، در شرایط بحرانی و حوادث گوناگون نیز مانند مبارزه با شیوع ویروس کرونا بر اساس تکلیف انسانی و در راستای اجرای تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا به پشتیبانی و حمایت از مردم شریف کشورمان می‌پردازد.

#ارتش

هواناو‌های بومی تندر و یونس نشان اقتدار ایران در عرصه دریایی

نیروی دریایی در تمام دنیا به عنوان بازوی محوری هر کشور برای حفظ منافع در آب‌های سرزمینی و فرا سرزمینی محسوب می‌شود و از این رو همواره نیرویی تجهیزات محور است که به سلاح‌های به‌روز نیاز دارد.هواناو

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از حساس‌ترین نیرو‌های مسلح کشور است. این نیرو در زمان آغاز جنگ تحمیلی و تنها پس از گذشت ۶۷ روز پس از شروع جنگ، سه عملیات بزرگ دریایی انجام داد و توانست نیروی دریایی عراق را منهدم و دو سکوی نفتی البکر و الامیه را نابود کند. عملیات مروارید که در ۷ آذر سال ۵۹ صورت گرفت نقطه عطفی در تاریخ عملیات‌های دریایی بود که این نیرو تنها با در اختیار داشتن ۱۲ فروند از موشک‌های هارپون توانست کمر نیروی دریای عراق را با انهدام پنج فروند ناوشکن و یک فروند هواپیمای میگ ۲۳ به طور کامل بشکند.

بیشتر بخوانید:هواناو‌های بومی تندر و یونس نشان اقتدار ایران در عرصه دریایی( ادامه مطلب ... 


خوابی که برای آمریکایی‌ها محقق نمی‌شود + فیلم و تصاویر

 جمهوری اسلامی ایران و آمریکا پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ و کوتاه شدن دست مقامات واشنگتن از منابع کشورمان وارد یک چالش شدند که تا امروز ادامه دارد، گاه این تنش پایین و گاه اوج گرفته است اما پس از یک اتفاق تنش‌ها بین ایران و آمریکا چنان افزایش یافت که دنیا را به وحشت انداخت.

انتقال بمب‌افکن بی ۵۲ برای مقابله با ایران/ خوابی که محقق نمی‌شود + فیلم و تصاویر

نیرو‌های تروریست آمریکایی سحرگاه جمعه سیزدهم دی ماه سردار سپهبد شهید پاسدار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و جمعی از همراهان آنها را پس از خروج از فرودگاه بغداد ترور کردند، این موضوع باعث شد تا تنش‌های بین تهران و واشنگتن بیش از پیش افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:خوابی که برای آمریکایی‌ها محقق نمی‌شود + فیلم و تصاویر   ادامه مطلب ...

استقرار ۷۴۰۰ تخت در کشور توسط نیروی زمینی ارتش

 امیرسرتیپ جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی نیروی زمینی در نمایشگاه ببین المللی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جهت بهتر اجرایی شدن فرامین 

مقام معظم رهبری و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح کشور سلسله رزمایش ارتش از جمله ایجاد نقاهتگاه انجام شده که در ۲۴ استان کشور تا این لحظه ۷۴۰۰ تخت پیش بینی شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: راه اندازی این بیمارستان مستقر در نمایشگاه بین المللی، ۴۸ ساعت به طول انجامیده است، در این بیمارستان کادر درمانی حضور دارند و این اقدامی که ارتش جمهوری اسلامی انجام داده می تواند برای دیگر کشورها الگو باشد.

#ارتش

قدردانی رئیس قوه قضاییه از ارتش جهت مقابله موثر با ویروس کرونا

قدردانی رئیس قوه قضاییه از ارتش جهت مقابله موثر با ویروس کرونا  آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه در تماس تلفنی با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش از ورود و اقدامات ارتشیان و سایر نیرو‌های مسلح در خدمات رسانی به مردم تشکر کرد و گفت: بر خود لازم می‌دانم صمیمانه از زحمات شما و نیرو‌های تحت امر در مقابله بیماری کووید ۱۹ تشکر کنم.

او با اشاره به تلاش‌های گسترده صورت گرفته از سوی واحد‌های مختلف ارتش و ساماندهی سریع نیرو‌ها برای ضد عفونی کردن معابر و محله‌ها و همچنین اقدامات بهداشتی و درمانی در کمک به کادر درمان گفت: ارتش در این زمینه به خوبی درخشیده است و سازمان دهی سریع شما در ایجاد بیمارستان و نقاهتگاه‌ها، هم امید ویژه‌ای برای مردم ایجاد کرده و هم جان تازه‌ای به کادر بهداشت و درمان کشور داده است. اقدامات جهادی ارتش برای مردم اطمینان آفرین و امیدبخش است.

#ارتش

الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش در سال ۹۹

 امیر «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی پیرامون وضعیت دفاعی کشور در سال گذشته، اظهار داشت: در حوزه دفاعی رویکردمان بازدارندگی است که متکی به قدرت و توان دفاعی است تا شرایطی داشته باشیم که

الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش در سال ۹۹/ کروز‌های ایرانی متحرک می‌شود

 دشمن جرات تجاوز و تعدی نسبت به خاک و ملت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

سال ۹۸ سال پرافتخار صنعت دفاعی بود

بیشتر بخوانید:کروز‌های ایرانی متحرک می‌شودادامه مطلب ...

#ارتش

تداوم رزمایش پدافند زیستی در بوشهر

تداوم رزمایش پدافند زیستی در بوشهر

  امیر سرتیپ دوم علی اکبر طالب زاده ارشد قرارگاه زیستی ارتش و فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: در راستای مقابله با ویروس کووید ۱۹ تداوم رزمایش پدافند زیستی با محوریت پایگاه هوایی شهید یاسینی ادامه دارد.

او افزود: پیشگیری و پایش شیوع کرونا در شهر بوشهر با ضد عفونی اماکن، معابر اصلی و خودرو‌ها در سطح بوشهر در حال انجام است.

فرمانده پایگاه شهید یاسینی با بیان اینکه این رزمایش زیستی تحت کنترل قرارگاه پدافند زیستی ارتش در استان بوشهر و به فرماندهی این یگان در حال انجام است تصریح کرد: این پایگاه تاکنون اقدامات متعدد و متنوعی را در راستای گندزدایی و ضد عفونی معابر اصلی و خودرو‌های شهر بوشهر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و بنا بر وظیفه ذاتی پایگاه بوشهر به عنوان ارشد نظامی نیرو‌های مسلح مستقر در استان بوشهر انجام داده است.

اقدامات ارتش در راستای برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کروناست

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲ هزار تخت‌خوابی نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه ریزی‌ها و اقدامات ارتش برای مقابله با کرونا، گفت: تمامی اقدامات خود را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا کرده ایم.

بیشتر بخوانید:ارتش بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اقدامات خوبی در مقابله با کرونا انجام داده است،(اینجا

ادامه مطلب ...

کاهش مدت زمان بستری بیماران از اهداف برپایی بیمارستان ۲۰۰۰ تخت‌خوابی ارتش است

کاهش مدت زمان بستری بیماران از اهداف برپایی بیمارستان ۲۰۰۰ تخت‌خوابی ارتش است

  امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش صبح چهارشنبه ارتش صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهت گاه ۲۰۰۰ تخت خوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا که در محل دائم نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه «سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در کشور چین وضعیت را تحت کنترل داشت» اظهار کرد: با شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستاد کل نیرو‌های مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیرو‌های تابعه نیز ایجاد و اقدامات مهمی انجام شد.
اهداف برپایی بیمارستان ۲۰۰۰ تخت‌خوابی ارتش(اینجا) 
ادامه مطلب ...

ارتش تاکنون بیش از ۶۰۰۰ تخت بیمارستانی برپا کرده است

ارتش تاکنون بیش از ۶۰۰۰ تخت بیمارستانی برپا کرده است

  امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش  صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش رزمایش بزرگ «لبیک یا امام خامنه‌ای» را بنا به اوامر فرماندهی کل ارتش در گستره ۲۴ استان در حال برگزاری دارد و در این رزمایش ۱۹ قرارگاه منطقه‌ای در حال هدایت ۶۳ یگان فعال هستند.
بیشتر بخوانید:

افتتاح بیمارستان ۲ هزار تختخوابی در تهران(اینجا)

 
ادامه مطلب ...

مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲هزار تخت‌خوابی «نزاجا» افتتاح شد

مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲هزار تخت‌خوابی «نزاجا» افتتاح شد

  مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش صبح امروز توسط سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی فرمانده کل ارتش افتتاح شد.

این مجتمع در محل دائمی نماشگاه‌های بین المللی تهران برپا شده است و ظرفیت افزایش ۱۰۰۰ تخت دیگر را نیز دارد.

در این مراسم حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار عراقی رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر دریادار مداح رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و جمعی دیگر از فرماندهان نیرو‌های مسلح و کشوری حضور داشتند.

انتهای پیام/

تقدیر فرمانده کل ارتش از جهادگران خط مقدم سلامت

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی پیامی با تبریک سال نو به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران و خانواده معظم شهیدان از تلاش شبانه روزی جهادگران خط مقدم سلامت قدردانی کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یامقلب القلوب والابصار / یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول والاحوال / حول حالنا الی احسن الحال

#ارتش
ادامه مطلب

بومی‌سازی تسلیحات برای حفظ اسرارِ نظامی

امیر سرتیپ دوم علیرضا انگیزه جانشین فرمانده پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی اصفهان   با اشاره به امنیت پایدار در جمهوری اسلامی تاکید کرد: افتخار می کنیم در منطقه پر آشوب غرب آسیا یکی از امن‌ترین کشور‌های منطقه بوده ایم و این را مدیون خون شهدا هستیم.

بومی‌سازی تسلیحات برای حفظ اسرارِ نظامی
او ادامه داد: چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و افتخار می کنیم تمامی مراحل بازآماد هواپیما‌های جنگنده و رهگیر از سوی پیشکسوتان و متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می شود.

ادامه مطلب:بومی‌سازی تسلیحات برای حفظ اسرارِ نظامی  ادامه مطلب ...

پیشرفت در تجهیزات، پیروزی ما در هر عملیاتی را تضمین می کند

دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران   درباره نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه نظامی اظهار کرد: حوزه فاوا در نیرو‌های مسلح و ارتش از اهمیت بالایی برخوردار است و این اهمیت بالا را در عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس هم دیدیم که اگر ارتباط قطع شود چه مشکلاتی به وجود می‌آید.

پیشرفت در تجهیزات، پیروزی ما در هر عملیاتی را تضمین می کند
او افزود: در سه دهه گذشته فناوری اطلاعات و ارتباطات جهش بزرگی داشته است. در واقع تجهیزات و ارتباطات فعلی با سه دهه گذشته قابل مقایسه نیست. همانطور که شاهد هستیم کوچک ترین اتفاق و اطلاعات در کم ترین زمان ممکن در جهان می‌تواند مخابره شود. این بستر را فناروی ارتباطات فراهم کرده است. در کل باید بدانیم ارتباطات نقشی مهم و حائز اهمیت در نیرو‌های مسلح و عملیات‌ها دارد.

#ارتش
ادامه مطلب

کلیه یگان‌های نهاجا مستقر در تهران به دستگاه ضد عفونی کننده مه پاش تجهیز شدند

  در راستای اجرای دستور امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، کارکنان جهاد خودکفایی پایگاه هوایی وحدتی دزفول در طرحی ابتکاری مسئولیت ساخت و نصب دستگاه‌های ضد عفونی کننده مه پاش را علاوه بر مرکز نگهداری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان دزفول در یگان‌های مستقر تهران را نیز به عهده گرفتند.

دستگاه ابداعی در دو نوع جهت پاکسازی و ضد عفونی خودرو‌ها و البسه کارکنان با محلول الکل طراحی و تجهیز شده است.

همچنین در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا علاوه بر همیاری گردان‌های جنگ نوین کلیه یگان‌های نیروی هوایی در پاکسازی و ضد عفونی شهرستان ها، پایش سلامت کلیه کارکنان در درب‌های ورودی و خروجی یگان‌ها بصورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود و این اقدامات تا ریشه کن شدن شیوع این ویروس در کشور ادامه خواهد داشت.

#ارتش


سامانه دفاع بیولوژیکی قائم نهاجا رونمایی شد

 سامانه دفاع بیولوژیک تاکتیکی قائم نیروی هوایی ارتش با حضور امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نهاجا در محل سازمان تحقیقات و خود کفایی این نیرو رونمایی و به کارگیری شد.معاون

هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: سامانه دفاع بیولوژیک تاکتیکی قائم نهاجا به همت متخصصین و کارکنان ولایی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نهاجا در مدت زمان بسیار کوتاه طراحی، تولید و در اختیار یگان های جنگ های نوین و بهداشت و درمان نیروی هوایی قرار گرفت .

#ارتش

امیر سرتیپ نصیرزاده بر سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی تاکید کرد

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در جلسه ویدیوکنفرانسی با فرماندهان پایگاه‌های این نیرو اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای اوامرفرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه امام رضا (ع) در ستاد کل نیرو‌های مسلح ایجاد شده که مدیریت و سازمان‌دهی اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی شده را برعهده دارد.

امیر سرتیپ نصیرزاده خطاب به فرماندهان پایگاه‌ها ادامه داد: با تاکید بر سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، گفت: حفظ سلامت کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروی هوایی باید در اولویت قرار گیرد. هم چنین علاوه بر بیمارستان ها، مراکزی تحت عنوان استراحت گاه برای قرنطینه کردن و طی کردن دوره نقاهت بیماران در نظر گرفته شود.

#ارتش

رزمایش پیشگیری ارتش تا نابودی کرونا ادامه دارد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رزمایش پیشگیری ارتش گفت: رزمایش سراسری پیشگیری و پایش شیوع کرونا این نیرو که هم‌اکنون در کشور از سوی یگان‌های نیروی زمینی در حال اجراست، نقطه پایانی ندارد و تا نابودی کامل ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد داشت.

رزمایش پیشگیری ارتش تا نابودی کرونا ادامه دارد
حیدری با تشریح مراحل مختلف این  رزمایش اظهار کرد: رزمایش در پنج مرحله در حال انجام است. مرحله نخست، کنترل و پایش مجاری ورودی و خروجی کلانشهرها، شهر‌های هدف (قم و رشت) و سایر شهر‌های متقاضی خدمات است.

#ارتش 

ارتش روزانه محله‌هایی از بوشهر را ضدعفونی می‌کند

 امیر سرتیپ دوم خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا قرارگاه پدافند زیستی ارتش که در بندر بوشهر برگزار شد، گفت: این رزمایش از دیروز با دستور فرمانده کل ارتش آغاز شده و یگان‌های ارتش مستقر در استان با بسیج تمام امکانات در خدمت بهداشت شهر هستند.

او با اشاره به این‌که با شیوع کرونا تمامی پایگاه‌های ارتش هر روز ضدعفونی و رفع آلودگی می‌شوند، افزود: پس از تصمیم‌گیری در ستاد استانی مبارزه با کرونا، ضدعفونی بخش‌هایی از بندر بوشهر به ارتش سپرده شد که نیرو‌های ما هر روز این کار را انجام می‌دهند.

#ارتش