فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

با شکستن سد تحریم، پیروز نهایی میدان کارزار خواهیم بود

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ حاتمی با شرکت در گردهمایی پیشکسوتان اطلاعات و عملیات لشکر محمد 

ملت ایران دوباره طعم تلخ شکست را به جبهه‌ی آمریکایی_صهیونیستی خواهند چشاند

رسول الله (ص) در تهران که با حضور جمع کثیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس، جانبازان، خانواده معظم شهدا، برگزار شداز یادگاران دوران پر حماسه دفاع مقدس به عنوان نماد‌های مقاومت، از خود گذشتگی، صبوری و ایثارگری ملت بزرگ ایران اسلامی یاد کرد و گفت:

بیشتربخوانید:در شرایط تحریم توانستیم ۳ برابر  سال ۹۶ پیشرفت دفاعی داشته باشیم

تحریم‌های دشمنان عزم ما را در تولید تجهیزات دفاعی مستحکم‌تر کرد

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش در حاشیه بازدید از طرح‌های موشکی و راداری در حال ساخت در جهاد خودکفایی این قرارگاه ضمن ابراز خرسندی و رضایت از اقدامات انجام شده در خصوص ساخت سیستم‌های راداری و موشکی در حال ساخت، اظهارداشت: به مدد تلاش و پشتکار متخصصین داخلی قادر هستیم نه تنها تمامی نیاز‌های تجهیزاتی خود را برطرف کنیم.

تحریم‌های دشمنان عزم ما را در تولید تجهیزات دفاعی مستحکم‌تر کرد
وی عنوان کرد: یکی از نکاتی که عزم ما را در تولید و بومی سازی تجهیزات دفاعی مستحکم‌تر کرد، بدعهدی و تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی بود؛ آنان ناخواسته با این اقدام خدمت بزرگی به کشور بویژه نیرو‌های مسلح ایران کردند.

شرایط امریه سربازی چیست؟

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که متقاضی خدمت در سازمان‌ها در قالب امریه هستند، درباره نحوه اقدام سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

افرادی که متقاضی خدمت در سازمانها در قالب امریه سربازی هستند، باید از چه طریقی اقدام نمایند؟
مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، این افراد باید در مهلت معرفی ۱ ساله که بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در اختیار دارند، درخواست خود را به سازمان مربوط ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:معافیت دانشجویی چگونه است؟


گفتنی است؛ در صورت موافقت آن سازمان، حداقل ۲ ماه قبل از پایان مهلت یک ساله معرفی و متناسب با تاریخ پذیرش امریه، درخواست اعزام خود را از طریق دفتر پلیس + ۱۰ ثبت نمایند.

انتهای پیام/

ضرورت حفظ و ارتقای هوشیاری و آمادگی یگان‌های ارتش

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در قرارگاه راهبردی ذوالفقار با حضور فرماندهان نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی بر ضرورت حفظ و ارتقای هوشیاری و آمادگی روحی و رزمی فرماندهان در تمام سطوح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی تاکید کرد.حفظ و ارتقای هوشیاری و آمادگی یگان‌های ارتش ضرورت دارد
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی پس از ارائه گزارش فرماندهان از وضعیت و آمادگی نیرو‌های ارتش مستقر در مناطق مختلف افزود: امروز بحمدلله تمام یگان‌های ارتش از آمادگی کامل روحی و رزمی برخوردارند و چنانچه دشمن مرتکب خطای محاسباتی و راهبردی شود پاسخ پشیمان کننده‌ای دریافت خواهد کرد.

بیشتربخوانید:ضرورت حفظ و ارتقای هوشیاری و آمادگی یگان‌های ارتش

مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است

در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، 

دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عناصر فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه)، در این دیدار در تبیین علل مذاکره نکردن با آمریکا فرمودند: جنگی به وقوع نمی ‌پیوندد و گزینه قطعی ملت ایران مقاومت است.

بیشتربخوانید: آمریکا وادار به عقب‌نشینی خواهد شد/ بنا نیست جنگی انجام بگیرد

اهدای اعضای بدن یک ارتشی بابلسری به بیماران نیازمند

روابط عمومی پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر اعلام کرد: کارمند خانعلی احمدی اتویی از بهداشت و درمان پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در پی سقوط از ساختمانی به بیمارستان رازی قائمشهر انتقال و بستری شد.اهدای اعضای بدن یک ارتشی بابلسری به بیماران نیازمند

مصدوم با نظر کادر پزشکی مورد عمل جراحی قرار گرفت، اما در نهایت روز یکشنبه ساعت ۱۱ به علت مرگ مغزی دار فانی را وداع گفت و با رضایت خانواده این ارتشی غیور، پیکرش جهت اهدا عضو به بیماران نیازمند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد، تا با اعضای او بتواند نجات‌بخش زندگی بیماران نیازمند به اهدای عضو باشد.

لازم به ذکر است؛ مرحوم احمدی ۵۱ سال سن و دارای ۳ پسر بود او امروز در بین ما نیست، اما قلب تپنده‌اش در بدن انسان دیگری خواهد تپید.
انتهای پیام/س

اهدای اعضای بدن یک ارتشی بابلسری به بیماران نیازمند

نیروی هوایی از مجهزترین نیرو‌ها در ساخت سازه‌ها است

به نقل از روابط عمومی نهاجا، مراسم افتتاح مسجد جعفر طیار (ع) پایگاه شهید بابایی اصفهان و سالن بریفینگ فرماندهی این پایگاه با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین این نیرو برگزار شد.

نیروی هوایی از مجهزترین نیرو‌ها در ساخت سازه‌ها استگفتنی است در حاشیه این مراسم امیر نصیرزاده از سایر پروژه‌های در دست در احداث این پایگاه بازدید و دستورات لازم را دراین خصوص صادر کرد.

فرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی ارتش به همرزمان شهیدش پیوست

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم رضا جهان‌تیغفرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی نیروی زمینی ارتش پس از سال‌ها درد، رنج و جراحات ناشی از ۸ سال دفاع مقدس، در یکی از بیمارستان‌های تهران دعوت حق را لبیک گفت.

فرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی ارتش به همرزمان شهیدش پیوستبیشتربخوانید:فرمانده اسبق لشکر ۸۱ زرهی ارتش به همرزمان شهیدش پیوست

اقتدار هسته‌ای صیانت آفرین است/ اعلام کرده ایم که به دنبال ساخت بمب نیستیم

 همایش تقدیر از تلاشگران دستاوردهای موفق ارائه شده در سالروز ملی فناوری هسته‌ای سال ۱۳۹۸ با حضور علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاونین، مدیران و مسئولان ۱۱۴ پروژه از مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن شهید دکتر شهریاری خوارزمی این سازمان برگزار شد.

اقتدار هسته‌ای صیانت آفرین است/ اعلام کرده ایم که به دنبال ساخت بمب نیستیمدر این همایش معاون رئیس جمهور ضمن تقدیر از تلاش صادقانه و خالصانه تلاشگران حاضر در همایش، اظهار داشت: با شناختی که از روحیات شما عزیزان دارم گواهی می‌دهم برای رضای خدا، عزت ملت، تأمین منویات مقام معظم رهبری و خواسته‌های ریاست محترم جمهوری کار می‌کنید. تلاش‌های شما عبث و بیهوده نیست و این موضوع در ۲۰ فروردین امسال بخوبی نمایان شد. بدنبال بی درایتی و بی عقلی آمریکایی‌ها در ۱۹ فروردین که سپاه پاسداران را به عنوان گروه تروریستی خطاب کردند، واکنش‌هایی انجام شد و بیانیه‌هایی منتشر شد اما لازم بود واکنشی قوی و معنادار نشان داده شود. خوشبختانه این موضوع مصادف شد با ۲۰ فروردین و ما زنجیره ۲۰ تایی IR۶ را علیرغم میل برخی از کشورهای اروپایی رونمایی کردیم.

ایران آماده ارائه آموزش و همکاری عملیاتی با پدافند هوایی عراق است

 امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در دیدار با سپهبد جبار عبید کاظم حسن الدراجی فرمانده پدافند هوایی عراق با تاکید بر اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و 

ایران آماده ارائه آموزش و همکاری عملیاتی با پدافند هوایی عراق است

پدافند هوایی عراق می‌توانند در راستای تامین امنیت هوایی دو کشور تعامل و همکاری‌های بسیار خوبی داشته باشند، گفت: توسعه روابط نظامی با کشورهای دوست و همسایه و همچنین امنیت این کشورها از راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: توسعه ترانزیت و ترافیک هوایی مشترک با نگاه تامین امنیت دو کشور برای ما بسیار مهم است و ما آمادگی داریم برای آموزش نیروی متخصص و همکاری‌های فنی و عملیاتی تخصص‌های پدافند هوایی با کشور عراق همکاری کنیم که قطعا این همکاری موجب افزایش امنیت هر دو کشور خواهد شد.

مدت معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی چقدر است؟

بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی درباره بیشترین زمان معافیت تحصیلی در دوره‌های مختلف سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.​

​مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در مقطع تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۵ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکترای پیوسته ۸ سال و دکترای تخصصی ۶ سال است.


بیشتر بخوانید:دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل برای مشمولان سربازی چه شرایطی دارد؟

کنایه دلاوری به کسانی که در صف بنزین بودند! + فیلم+نکته:

 شب گذشته برنامه تهران ۲۰ با موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، روی آنتن شبکه پنج رفت.

محمد دلاوری مجری برنامه در بخشی از صحبت‌هایش کنایه‌ای به رانندگی زد که با شنیدن شایعه افزایش قیمت بنزین، در صف جایگاه‌های سوخت ایستادند، تبریک گفت و به آن‌ها توصیه‌هایی کرد.

بیشتر بخوانید:کنایه دلاوری به کسانی که در صف بنزین بودند! + فیلم+نکته:


برای حفظ سرزمینِمان در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم

برای حفظ سرزمینمان در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش صبح امروز پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت در همایش سراسری تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اهمیت جایگاه یک کشور در نظام بین الملل گفت: هر میزان که جایگاه یک کشور از نظر قدرت بالا باشد، ملت آن هم احساس بالندگی بیشتری می کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی در جهان، اثر گذاری یک کشور در جامعه بین الملل بسیار مهم است و باید برای کسب جایگاه بالا در دنیا تلاش کنیم زیرا اگر کشوری ضعیف باشیم ، دیگران برای ما تصمیم خواهند گرفت.

بیشتربخوانید:برای حفظ سرزمینِمان در مقابل هر تهدیدی ایستاده ایم

نقش خانواده‌های شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمتر از شهیدان نیست

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش همراه با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، با خانواده شهیدان عبدلی و مرادی دیدار کردند.

امیر نصیرزاده در این دیدار‌ها ضمن یادآوری ضرورت تاسی به سیره شهدا در همه امور، گفت: دیدار‌های مستمر با خانواده شهیدان، علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدای جلیل القدر، موجب زدودن زنگار‌های دنیوی از قلوب و برکت در کار ما جاماندگان است.

بیشتربخوانید:نقش خانواده‌های شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمتر از شهیدان نیست

ظهور قدرت‌های دریایی منطقه‌ای بیانگر تغییر در نظام بین المللی دریاهاست

به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، آئین اختتامیه اجلاس هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی چین در شهر بندری 

ظهور قدرت‌های دریایی منطقه‌ای بیانگر تغییر در نظام بین المللی دریاهاست

چینگدائو با سخنرانی امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

بیشتربخوانید:ظهور قدرت‌های دریایی منطقه‌ای بیانگر تغییر در نظام بین المللی دریاهاست

نیرو‌های مسلح آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید هستند

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین معرفی فرمانده جدید پایگاه شهید نوژه 

نیروهای مسلح آمادگی پاسخگویی به هرگونه تهدیدی را دارند

همدان با اشاره به نقش ارزنده این پایگاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن به ویژه در تربیت خلبانان جوان، گفت:تجهیز نیرو‌های مسلح کشورمان به نیروی ایمان، تقوا و روحیه جهادی، مایه مصونیت در برابر فتنه‌ها و تهدیدهاست و امید به آینده شرط لازم برای حرکت پیشرونده کشور خواهد بود.

بیشتربخوانید:نیرو‌های مسلح آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید هستند

نیروهای مسلح از منافع ملت دفاع می کنند

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتشصبح امروز دوشنبه ٩ اردیبهشت در نشست خبری برای تشریح دستاورد‌های سفرش به چین ضمن گرامیداشت روز خلیج فارس، اظهار کرد: برای ما ایرانیان خلیج فارس بخشی از هویت ملی است.

نیروهای مسلح از منافع ملت دفاع می کنند
وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح در جایی که امنیت کشور به خطر بیفتد، در آنجا وارد شده و از منافع ملت دفاع می‌کنند. مقام معظم رهبری تدابیری مختلفی را درباره نیروی دریایی اندیشیده اند.

بیشتربخوانید:نیروهای مسلح از منافع ملت دفاع می کنند

پایان رزمایش مشترک ایران و عمان در سواحل مسقط

به نقل از سپاه نیوز، در راستای پی گیری و اجرای توافقات کمیسیون مشترک دوستی نظامی کشور‌های ایران و عمان،

تنها پس از چند روز از اقدام شیطانی آمریکایی ها علیه سپاه انجام شد؛ پایان رزمایش مشترک ایران و عمان در سواحل مسقطرزمایش مشترک امداد و نجات دریایی که با مشارکت نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، تنها پس از چند روز از اقدام شیطانی آمریکایی‌ها در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی جهان انجام می‌شد،

بیشتربخوانید:پایان رزمایش مشترک ایران و عمان در سواحل مسقط

فرمانده کل ارتش با سرلشکر سلامی دیدار کرد

فرمانده کل ارتش با سرلشکر سلامی دیدار کرددر پی انتصاب سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حکم فرماندهی معظم کل قوا صورت گرفت، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت) با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با وی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتربخوانید:فرمانده کل ارتش با سرلشکر سلامی دیدار کرد

طرح سرّی آمریکا برای ضربه زدن به برنامه موشکی ایران

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات پیشین و کنونی آمریکا نوشت دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، 

طرح سرّی آمریکا برای ضربه زدن به برنامه موشکی ایران

روند اجرای برنامه مخفیانه‌ای را که هدف آن خرابکاری در برنامه موشکی ایران است، تسریع کرده است.

در این گزارش آمده است: این برنامه بخشی از کارزار آمریکا برای انزوای اقتصادی ایران و ضربه زدن به بخش نظامی این کشور است. برآورد دقیق میزان موفقیت این برنامه سرّی که هرگز به طور علنی به آن اذعان نشده، غیرممکن است.

بیشتربخوانید:طرح سرّی آمریکا برای ضربه زدن به برنامه موشکی ایران