فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

سرلشکر موسوی از پایگاه هوانیروز اصفهان بازدید کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش جمهوری 

سرلشکر موسوی از پایگاه هوانیروز اصفهان بازدید کرد

اسلامی ایران در اصفهان، صبح امروز از پایگاه هوانیروز این استان، مرکز آموزش خلبانی شهید وطن‌پور، صنایع «یاعلی» و پایگاه چهارم رزمی، پشتیبانی عمومی اصفهان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید:سرلشکر موسوی از پایگاه هوانیروز اصفهان بازدید کرد

امیر نصیرزاده از پایگاه هوایی شکاری چابهار بازدید کرد

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع خلبانان و کارکنان پایگاه برادران شهید دلحامد چابهار گفت: کارنامه درخشان نیروی هوایی در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن با حضور بزرگمردانی همچون شهیدان دوران، 

امیر نصیرزاده از پایگاه شکاری چابهار بازدید کرد

خلعتبری، بابایی و ده‌ها شهید نام آشنای دیگر، نشان از روحیه جهادی و مقاومت در این نیروی خوشنام دارد که بحمد الله امروز این روحیه و نشاط سینه به سینه منتقل و به عنوان یک میراث ماندگار به شما رسیده است.

بیشتربخوانید:امیر نصیرزاده از پایگاه هوایی شکاری چابهار بازدید کرد

بهره گیری از روش های نوین آموزش در ارتش ضرورت دارد

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه مربیان و اساتید یکان‌های آموزشی ارتش به ارتقای سطح دانش و مهارت‌های دفاعی مورد نیاز نیرو‌های مسلح، گفت:

جهانگیری به زنجان سفر می‌کند
بهره گیری از روش‌های نوین آموزشی همگام با پیشرفت علم و فناوری، مطالعه و بروز کردن دانش، مهارت در تدریس و ارائه مناسب آموزش‌ها به دانشجویان از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه فرماندهان و اساتید یکان‌ها و مراکز آموزشی قرار گیرد.

بیشتربخوانید:بهره گیری از روش های نوین آموزش در ارتش ضرورت دارد

امیر صباحی فرد از یگان‌های پدافندی شمالغرب کشور بازدید کرد

  به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی 

امیر صباحی فرد از یگان‌های پدافندی شمالغرب کشور بازدید کرد

شمال غرب کشور (شهید برادری) از یگانهای عملیاتی این منطقه بازدید و میزان آمادگی رزمی و عملیاتی یگان‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتربخوانید:امیر صباحی فرد از یگان‌های پدافندی شمالغرب کشور بازدید کرد

سامانه ۱۵ خرداد می‌تواند با اهداف پیشرفته و بروز مقابله کند

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه پدافندی ۱۵ خرداد از رادار قدرتمندی بهره مند است و می‌تواند به خوبی با اهداف پیشرفته و بروز مقابله کند.

امیر صباحی‌فرد:  سامانه 15 خرداد می‌تواند با اهداف پیشرفته و بروز مقابله کند

 به نقل از روابط عمومی نیروی پدافند هوایی ارتش امیر علیرضا صباحی فرد در جمع کارکنان ستاد این نیرو گفت: امروز در حوزه‌های مختلف دفاع هوایی اعم از تولید و به‌کارگیری رادارها و حساسه‌ها، تجهیزات موشکی و توپخانه‌ای و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز با بهره‌گیری از توان داخلی و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و صنعت کشور نیازمندیهای پدافند هوایی را به طور کامل تامین می‌کنیم.

بیشتربخوانید:سامانه ۱۵ خرداد می‌تواند با اهداف پیشرفته و بروز مقابله کند

کاریکاتور/ ترامپ شایسته مبادله هیچ پیامی نیست

نخست وزیر ژاپن در ابتدای دیدار با رهبر انقلاب خطاب به مقام معظم رهبری گفته است: من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم و رهبر انقلاب نیز خطاب به نخست وزیر ژاپن می‌گویند: من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

کاریکاتور/ ترامپ شایسته مبادله هیچ پیامی نیست


ب

قدرتمندترین موشک‌های ایران/ از ضد تانک توفان تا بالستیک سجیل با برد ۲ هزار کیلومتر

بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد واین توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک کشورمان می‌شود.

مهم‌ترین موشکهای ایران را بشناسید/ از موشک بالستیک سجیل با برد 2 هزار کیلومتر تا موشک ضد تانک توفان + جدول

بیشتربخوانید:قدرتمندترین موشک‌های ایران 

چرا دنیا جرات حمله نظامی به ایران را ندارد؟!

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

باور ۳۷۳ معنی خودباوری

بیشتربخوانید:وقتی «باور ۳۷۳» باور دشمنان را به یقین تبدیل می‌کند

​​​​​​​آزمایش دقت برخورد به هدف در موشک قیام۱ بروزرسانی شده +فیلم

موشک "قیام-۱" اولین موشک بالستیک بدون بالک ساخت ایران است که در سال ۱۳۹۰ با موفقیت کامل آزمایش و به هدف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

آزمایش دقت برخورد به هدف در موشک قیام۱ بروزرسانی شده +فیلم
"قیام" موشکی با سوخت مایع است که از قابلیت جابجایی و متحرک بودن بهره‌مند است. این موشک در واقع یکی از منحصر به فرد‌ترین موشک‌های بالستیک ایرانی است که از سیستم جدیدی برای هدایت خود استفاده می‌کند.

بیشتربخوانید:آزمایش دقت برخورد به هدف در موشک قیام۱ بروزرسانی شده +فیلم

#امام_خمینی/سوگ ما در هجر رهبر کمتر از یعقوب نیست؛ او پسر گم کرده بود و ما پدر گم کرده‌ایم

  امروز ۱۴ خردادماه مصادف با سالروز عروج ملکوتی بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی است؛ شخصیتی که بی‌نام ایشان، این انقلاب در هیچ جای جهان شناخته‌ شده نبود. حالا همزمان با فرارسیدن این روز تلخ، 

#امام_خمینی/ سوگ ما در هجر رهبر کمتر از یعقوب نیست؛ او پسر گم کرده بود و ما پدر گم کرده‌ایم

کاربران توئیتری هشتگ‌های   #امام_ خمینی ،   #نیمه_خرداد ، #رحلت_امام را در صفحات خود داغ کرده و یاد ایشان را زنده کردند. کاربران همچنین تصاویر و سخنانی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی را منتشر کرده و ایشان را مظهر اخلاص و بندگی و شجاعت خواندند.

بیشتر بخوانید:#امام_خمینی/سوگ ما در هجر رهبر کمتر از یعقوب نیست؛ او پسر گم کرده بود و ما پدر گم کرده‌ایم

سخنرانی جدید سرلشکر قاسم سلیمانی درباره برجام سه ضلعی +فیلم

 صفحه مجازی منتسب به سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیرو‌ی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دقایقی پیش ویدئویی از سخنرانی جدید وی پیرامون برجام سه ضلعی را برای نخستین بار منتشر کرد.

سخنرانی جدید سرلشکر قاسم سلیمانی درباره برجام سه ضلعی +فیلم
سردار سلیمانی چندی پیش در اجلاسیه پایانی گرامیداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در این خصوص گفته بود: «برای دشمن این برجام سه ضلعی است نه یک ضلعی، اما اوباما فکر می‌کرد به مرور زمان به دو اضلاع دیگر می‌رسد، اما آدم عجولی که آمده اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌رسد. اینکه اصرار می‌کنند بر برجام دو در منطقه برای این است که قدرت اصیل و نابی که در مقابل اسلام وهابی یهودی شکل گرفته است را بخشکانند و جریان‌های اسلامی در برجام دو خشکانده شود؛ البته تلاش آن‌ها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه هم خواهند داشت، چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه ایران است.»

بیشتر بخوانید:در ادامه می‌توانید سخنرانی جدید سردار سلیمانی را درباره برجام سه ضلعی مشاهده کنید.

روزنامه «البناء» لبنان در گزارشی سلاح سری ایران برای مقابله با آمریکا را معرفی کرد.

روزنامه لبنانی البناء در مقاله‌ای به سلاح محرمانه‌ای که ایران در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اختیار دارد و باعث مهار کردن وی شده است، پرداخت.روزنامه البناء: سلاح سری ایران که ترامپ را مهار کرده چیست؟

در این مقاله آمده است: افراد زیادی درباره ماهیت سلاح سری ایران که سپاه پاسداران برای مهار هیولای آمریکایی و کشیدن دندان‌های آن و از میدان به در کردنش، در اختیار دارد، سؤال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:روزنامه «البناء» لبنان در گزارشی سلاح سری ایران برای مقابله با آمریکا را معرفی کرد.

دست اسرائیل در حادثه «فجیره» رو شد

کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در غرب آسیا (خاورمیانه) اعلام کرد، محل حادثه بندر فجیره تحت سلطه نظامی آمریکاست و رژیم صهیونیستی در انفجارهای بندر «فجیره» امارات دست داشت.

حمله به الفجیره و یک اظهار نظر مرموز؛ هدف از متهم کردن ایران
 «هیثم ابوسعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در غرب آسیا (خاورمیانه) اعلام کرد،‌ خاورمیانه شاهد تنش‌هایی است که با برگزاری کنفرانس‌های منطقه‌ای بدون حصول راه‌حل برای بحران‌ها بیشتر نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:دست اسرائیل در حادثه «فجیره» رو شد

بالندگی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵خرداد و سی امین سال رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کرد: امروز در حالی سی‌امین سال ارتحال آن نظام جمهوری اسلامی با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای به بالندگی و اقتدار رسیده است​ابر مرد تاریخ معاصر را گرامی می‌داریم که در سایه هدایت‌ها و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز هویت اسلامی و مردمی انقلاب، حفظ و تحکیم شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی به بالندگی و اقتدار در منطقه و جهان رسیده است.

بیشتر بخوانید:بالندگی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای

بهره‌گیری پدافند هوایی از تجهیزات نوین برای مقابله با پهپاد‌ها

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به وظیفه ذاتی این نیرو در رصد مداوم آسمان 

پدافند هوایی از امکانات و تجهیزات نوین برای مقابله با پهپادها و ریزپرنده‌ها بهره می برد

کشور و تامین امنیت مرز‌های هوایی، گفت: در همه مناسبت‌ها و مراسم ملی و مذهبی طرح‌های عملیاتی ویژه‌ای برای ایجاد امنیت هوایی لازم در این رویداد‌ها داریم.

بیشتربخوانید:بهره‌گیری پدافند هوایی از تجهیزات نوین برای مقابله با پهپاد‌ها

مقاومت مدبرانه، راهبرد ما در برابر دشمن است

 امیر دریادار حسنی مقدم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین تکریم و معارفه فرمانده پیشین و جدید پایگاه دریایی 

بوشهر که با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری استان بوشهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز چهاردهم و پانزدهم خرداد، یادآور شد: امام راحل به وجود خود، مردم ایران، خداوند متعال و همچنین تحقق وعده‌های خداوند در قرآن کریم ایمان قلبی داشت و توانست انقلابی را رقم بزند که در جهان بی‌نظیر است.

بیشتربخوانید:مقاومت مدبرانه، راهبرد ما در برابر دشمن است

واکنش سردار کمالی به خبر حرفه‌ای شدن سربازی

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح  در واکنش به خبر حرفه‌ای شدن سربازی اظهار کرد: به هیچ عنوان چنین مواردی مطرح نیست و آنچه که به عنوان جزئیات و احتمالات این طرح مطرح می‌شود صحیح نمی‌باشد.

واکنش سردار کمالی به خبر حرفه‌ای شدن سربازی
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: همواره روش‌ها و شنیده‌های بهبود کیفیت و اصلاح خدمت سربازی در دستور کار ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار دارد.

وی بیان کرد: این طرح از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح بررسی شده و به دلایلی نظیر عادلانه بودن و وارد شدن ضربه به توان دفاعی کشور مورد مخالفت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

واکنش سردار کمالی به خبر حرفه‌ای شدن سربازی

کار جهادی مهم‌ترین مولفه برای عبور از موانع است

کار جهادی مهم ترین موئلفه برای عبور از موانع استبه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان و مسئولان پایگاه هوای شهید دلحامد چابهار گفت: کار جهادی همراه با مدیریت کارآمد، نیروی انسانی و تجهیزات کافی مهمترین موئلفه برای  عبور از موانع است.
وی در ادامه افزود: هدف از طرح امام رضا (ع) در دهمین سال اجرای این طرح، حل بسیاری از مشکلات بوده که همواره مورد عنایت فرماندهی معظم کل قوا و ستاد کل نیرو‌های مسلح بوده است.

بیشتر بخوانید:کار جهادی مهم‌ترین مولفه برای عبور از موانع است

انتصاب فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و نیروی پدافند هوایی ارتش

حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور احکامی جداگانه امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش منصوب کردند.

انتصاب فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و نیروی پدافند هوایی ارتشبیشتر بخوانید:متن احکام فرمانده کل قوا به این شرح(اینجا) است.

نیروی زمینی قوت قلب مردم است

  امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان بازدید از دانشکده مدیریت دانشگاه افسری امام علی (ع) در جمع دانشجویان، اظهار کرد: نظام آفرینش به وسیله علوم اداره می‌شود و در نظام امروز علوم مدیریتی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ یکی از مهمترین علم‌ها علم مدیریت است که علت رشد جامعه است.
نیروی زمینی قوت قلب مردم است
وی با اشاره به اینکه ریشه علم مدیریت در سوره مومنون در آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» بیان شده است، بیان کرد: شأن و جایگاه دانشگاه افسری بسیار بالا و دارای اهمیت است و اگر همه دانشکده‌ها به طور متوازن جلو بروند، خروجی آن افسرانی هستند که برای ارتش افتخارآفرین خواهند بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تمام علوم از دانشگاه‌های نظامی در دانشگاه‌های غیر نظامی سرریز شدند و این خود نشانگر توان این دانشگاه‌هاست.
امیر حیدری بیان کرد: ارتش و نیروی زمینی نزد مردم و رهبری روز به روز جایگاه بهتری پیدا می‌کنند و بحمدالله خداوند بزرگ به نیروی زمینی توانی بخشید تا قوت قلبی برای جامعه باشیم.

امنیت تنگه هرمز بر عهده ایران است

امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتشجمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران درباره اهمیت تنگه هرمز گفت: 

آماده اجرای هر دستوری هستیم

در منطقه شمال اقیانوس هند چند گذرگاه مهم و راهبردی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این گذرگاه ها، تنگه هرمز است که نقشی مهمی در تامین انرژی و نفت دنیا دارد.

بیشتر بخوانید:امنیت تنگه هرمز بر عهده ایران است 

اردوگاه فریب/ از فعالیت سایبری منافقین چه می‌دانید؟ +فیلم

کانال‌های طنز یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب‌ترین‌ درگاه‌های فضای مجازی هستند. جایگاه مهم و تاثیرگذار این کانال‌ها در افکار عمومی این بار توسط عناصر گروهک تروریستی منافقین مورد هدف قرار گرفته است.

از فعالیت سایبری منافین چه می‌دانید؟

آزمایش موشک رادار زن هرمز ۱ +فیلم

موشک رادارزن هرمز ۱ یکی از نمونه‌های تلاش‌های جهادگرانه نیروهای مسلح است. این موشک اولین موشک رادارزن ایرانی از خانواده فاتح است که در فاز نهایی با سیکر جستجوگر خود بر روی اهداف راداری قفل و آن را منهدم می‌کند.

موشک هرمز ۱
گفتنی است؛ تا قبل از رونمایی از هرمز ۱، هیچ موشک بالستیک ضد رادار در نیرو‌های مسلح دنیا وجود نداشت و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در دستاوردی بسیار جالب که در نوع خود مشابهی ندارد، چنین موشک بالستیکی را رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:آزمایش موشک رادار زن هرمز ۱ +فیلم

سهم نمایندگان مردم دراوضاع فعلی کشورچه مقدار است؟

سهم نمایندگان مردم دراوضاع فعلی کشورچه مقدار است؟

این روزها با تشکیل ستاد انتخابات در استان ها و بالاخره درسراسر کشور، مسائل سیاسی جامعه وارد فاز جدیدی شده است. 

از یک سو احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی، فعال تر از گذشته ظاهر شده و در جستجوی شخصیت های کارآمد و توانمند هستند تا بتوانند شخصیتی مناسب که با آنان در آرمان و مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجرایی همسو باشد برای انتخابات آتی پیدا و معرفی نمایند. از سوی دیگر نمایندگان فعلی هم فعالانه ظاهر شده و به سخنرانی مشغول شده اند تا با این روش بتوانند کار کرد خویش را در معرض دید مردم قرار دهند.

ادامه مطلب

جایگاه عقیدتی سیاسی در درون نیرو‌های مسلح، بسیار ارزشمند است

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با فرماندهان و دانشجویان دانشگاه شهید ستاری نهاجا ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، گفت:

جایگاه عقیدتی سیاسی در درون نیرو‌های مسلح، بسیار ارزشمند است

یکی از تفاوت‌های اساسی نیرو‌های مسلح نظام اسلامی با سایر نظام‌های غیراسلامی آموزه‌های دینی برای کارکنان نظامی است؛ به همان اندازه که جهاد در راه علم و فناوری ارزشمند است باید به دنبال آموز‌های دینی بود و روحیه ایثارگری و شجاعت و جهاد در راه خدا در نیرو‌های مسلح تقویت کرد که این مهم از وظایف عقیدتی سیاسی هاست. از همین رو جایگاه عقیدتی سیاسی درون نیرو‌های مسلح بسیار ارزشمند است.

بیشتربخوانید:جایگاه عقیدتی سیاسی در درون نیرو‌های مسلح، بسیار ارزشمند است

ناوگروه شصت‌و‌یکم نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو گرفت

شصت و یکمین ناوگروه اطلاعاتی-رزمی نیروی دریایی ارتشجمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن "سبلان" و ناو پشتیبانی "بندرعباس" بعد از طی پنج هزار و یکصد مایل دریایی و گذشت ۶۷ روز دریانوردی و بازدید از بنادر سلطان قابوس و صلاله 

عمان و شرکت در تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان صبح امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

بیشتربخوانید:ناوگروه شصت‌و‌یکم نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو گرفت