فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

روایتی از دغدغه رهبر انقلاب درباره قوم بلوچ

امیر دریادار حبیب‌اللّه سیاری معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ،درباره دغدغه حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنگامی که در خصوص همایش "اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران" خدمت رهبر انقلاب رسیدیم، ایشان فرمودند بررسی کرده‌اید که قوم عزیز بلوچ ما حساسیتی نسبت به این واژه تاریخی (مکران) نداشته باشند؟

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: پس از بررسی ستادی، گفت‌وگو با مولوی‌ها و اطمینان از کاربرد کلمه مکران در مناطق جنوبی سیستان‌وبلوچستان، ایشان فرمودند خیالم راحت شد نکند که قوم عزیز بلوچ ما نسبت به این کلمه موضعی داشته باشند.

بیشتربخوانید:دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب نام مکران

ابلاغ بخشنامه تغییر ساعات کاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در نیمه اول مهر‌

  معاون اول رئیس جمهور با ارسال بخشنامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی طرح تغییر ساعات کاری ادارات شهر تهران در نیمه اول مهر ماه را ابلاغ کرد.

ساعت
با توجه به آغاز تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و به منظور مدیریت تقاضای سفرهای شهری و کاهش زمان تاخیر ناشی از ترافیک سنگین در معابر اصلی و شریانی شهر تهران، کلیه دستگاه های اجرایی و بانک های شهر تهران مجازند از اول تا پانزدهم مهرماه در صورت تأخیر کارمندان خود تا ساعت (۹) صبح، تأخیر مزبور را مجاز تلقی کنند و در صورت لزوم ساعات تأخیر را به عنوان مرخصی ساعتی منظور دارند.

در این راستا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مکلفند به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که خدمت رسانی با وقفه مواجه نشود.

همواره دشمنان را در دریا رصد می‌کنیم/

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در

همواره دشمنان را در دریا رصد می‌کنیم/ حضور کشور‌های غربی در خلیج فارس یک حضور نمایشی است

 نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راس آن‌ها استکبار جهانی همواره و در همه عرصه‌ها با شکست روبرو شده‌اند و هفته دفاع مقدس پیشانی و نمایان‌گر این اقتدار و ظفرمندی کشورمان است.

بیشتربخوانید:حضور کشور‌های غربی در خلیج فارس یک حضور نمایشی است

مدرک داوری و مربیگری فوتبال فرمانده کل ارتش + فیلم

  امیرسرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه دست خط از علاقه شدید خود به فوتبال سخن گفت.

 

 

 

 

مصاحبه فرمانده کل ارتش + فیلم

سروقامتان با غلبه بر چشم بادامی‌ها به فینال رسیدند

در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم‌های والیبال ایران و کره جنوبی امروز (جمعه) به مصاف هم رفتند.

ست نخست/ ایران ۲۲ - کره جنوبی ۲۵

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و کره جنوبی راس ساعت ۱۶ در سالن دوازده هزار نفری آزادی آغاز شد.

ملی پوشان کشورمان ست نخست را بهتر از حریف آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:سروقامتان با غلبه بر چشم بادامی‌ها به فینال رسیدند

رژه و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی در منطقه جنوب کشور

​​​​​​​امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش   با یادآوری اینکه نیرو‌های مسلح در مناسبت‌های مختلف اقدام به نمایش رژه می‌کنند، گفت: نیروی هوایی نیز در چنین برنامه‌هایی به صورت پرواز جمع یا پرواز تک فروندی، مانور‌های آکروباتیک

 اجرا می‌کنند که می‌توان پرواز جنگنده کوثر را در   ۲۹ فروردین امسال مثال زد.

او در تشریح نکته‌های پرواز‌های نمایشی اظهار کرد: هدف پرواز‌های رژه‌ای، قدرت نمایی است؛

بیشتربخوانید:پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی در منطقه جنوب کشور

«موشک رعد»، شمشیر رعدآسای نیرو‌های مسلح ایران در خلیج فارس

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روز‌ها محور بحث روز است. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

1

 بیشتر بخوانید:شمشیر رعدآسای نیرو‌های مسلح ایران در خلیج فارس

ایران موفق‌ترین کشور در باج ندادن به دزدان دریایی است

امیر دریادار دوم تکاور سید مرتضی درخوران فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش گفت: زمانی که رژیم بعث به ایران حمله کرد نیرو دریایی اولین یگانی بود که در منطقه خرمشهر مستقر شد و روز یکم مهر یعنی یک روز پس از آغاز جنگ تحمیلی تکاوران دریایی از بوشهر به خرمشهر اعزام شدند.

تکاور
وی افزود: با توجه به حجم آتشی که دشمن بر روی خرمشهر می ریخت نیروهای مردمی، بسیج و تکاوران دریایی توانستند ۳۴ روز در خرمشهر مقاومت کنند به طوری که وقتی یکی از فرماندهان بعثی اسیر شد می گفت در اشغال خرمشهر فکر می کردیم یک تیپ تقویت شده تکاور در خرمشهر مستقر است که این گونه دفاع می کنند.

بیشتربخوانید: اسکورت ۱۰ هزار کشتی در دفاع مقدس

ارزیابی تاکتیکی، تکنیکی و عملیاتی گروه ۲۲ توپخانه شهرضا

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز از بخش‌های مختلف گروه ۲۲ توپخانه شهرضا نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

ارزیابی تاکتیکی، تکنیکی و عملیاتی گروه ۲۲ توپخانه شهرضا
فرمانده کل ارتش ضمن دیدار با کارکنان نمونه گروه ۲۲ توپخانه شهرضا، از نمایشگاه ابداعات و نوآوری‌های کارکنان بازدید و از نظر تاکتیکی، تکنیکی و عملیاتی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید:ارزیابی تاکتیکی، تکنیکی و عملیاتی گروه ۲۲ توپخانه شهرضا

حضور مقتدی صدر در بیت رهبری تقویت‌کننده جبهه مقاومت است

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌: با اشاره به حضور مقتدی صدر در بیت مقام معظم رهبری، گفت: این امر به نوعی می‌تواند نشان‌دهنده گسترش جبهه مقاومت در عراق باشد زیرا قطعاً نزدیک شدن دیدگاه صدر به جمهوری اسلامی ایران روابط ایران و عراق را تقویت خواهد کرد.

حضور مقتدی صدر تقویت کننده جبهه مقاومت است
او ادامه داد: این امر همچنین  زمینه موضع‌گیری جدی ایران در قبال تجاوزات صهیونیست‌ها به عراق و مقابله با حشدالشعبی را فراهم  خواهد کرد؛ بنابراین در مجموع این حضور مثبت تلقی می‌شود.

ترقی درباره برخی دیدگاه‌ها مبنی بر اینکه مقتدی صدر، حسن نصراللّه دیگری در منطقه شکل خواهد داد، گفت: طبیعتاً این موضوع را می‌توان نقطه امیدبخشی در رسیدن به این شرایط دانست اما در عین حال نیز نباید در چنین تحلیلی عجله کرد و برای قضاوت درباره اینکه مقتدی صدر چنین وضعیتی پیدا خواهد کرد یا نه، به نظر کمی زود است.

مدیر برج‌های دوقلو: حادثه ۱۱ سپتامبر ساختگی بود

 حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را احتمالا همه خوب به خاطر دارند. انفجار برج‌های دوقلوی آمریکا، خبر غیر منتظره‌ای بود که دنیا را تکان داد. حادثه عجیبی که هنوز هم معما‌های حل نشده بسیاری دارد. پس از گذشت این همه سال، این سوال مهم هنوز اذهان عموم را به خود مشغول ساخته که چگونه با وجود امنیت شدید در آسمان آمریکا، دو هواپیمای غول پیکر توانستند به راحتی وارد حریم هوایی این کشور شوند و مهم‌ترین برج‌های ایالات متحده را هدف قرار دهند.  

حادثه 11 سپتامبر ساختگی بود
تاکنون اسناد زیادی مبنی بر اتفاقی نبودن این واقعه از سوی افراد و سازمان‌های مختلف منتشر شده است. آنچه تاکنون مسلم شده این است که  شاید دست‌های پشت پرده اجازه نداده است تا زوایای پنهان این ماجرا علنی شود. ویدئویی که در ادامه ارائه شده است، اعتراف آشکار مدیر برج‌های دوقلو به ساختگی بودن ماجرای یازده سپتامبر است. او با توضیح شفاف خود اظهاراتی را درباره مقاومت این سازه‌ها بیان می‌کند که مهر تاییدی بر ساختگی بودن این حادثه است.

فرمانده کل ارتش از گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش بازدید کرد

  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش با حضور در گروه موشکی ۸۴۰ نیروی زمینی ارتش در کاشان از نمایشگاه ابداعات و نوآوری های کارکنان نمونه این یگان بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش از گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش بازدید کرد
وی ضمن حضور در جلسه هم اندیشی با فرماندهان و کارکنان گروه ۸۴۰ موشکی، این یکان را از نظر تاکتیکی، تکنیکی و عملیاتی مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید از اماکن و امکانات زیستی و رفاهی این یکان از دیگر برنامه های امیر سرلشکر موسوی در این بازدید بود.

همچنین فرمانده کل ارتش با روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش دیدار و گفت و گو کرد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این دیدار فرمانده کل ارتش را همراهی کرد.

انتهای پیام/

حضور مقتدی صدر در کنار رهبری پیام روشنی برای آمریکا دارد

  مقتدی صدر، از رهبران سیاسی شیعه در عراق، روز سه شنبه ۱۹ شهریور در مراسم عزاداری دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران در کنار رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حضور یافت. در روز‌های گذشته نیز گزارش‌هایی درباره سفر مقتدی صدر به ایران منتشر شده بود.باشگاه خبرنگاران - ویدئویی از سینه زنی مقتدی صدر در مراسم شام غریبان اباعبدالله

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل عراق  ، اظهار کرد: در هندسه سیاسی فعلی بغداد می توان دید که تهران متحدی استراتژیک برای این کشور محسوب می شود، همچنین  علاوه بر تعاملات سیاسی و اقتصادی بحث تعلق خاطر شیعیان عراق   به مقام معظم رهبری هم مطرح است زیرا  در رابطه با مسائل جهان اسلام نوعی پیوند ناگسستنی بین این دو کشور وجود دارد.

او افزود:با توجه به اینکه مقتدی صدر در چارچوب سیاسی عراق دارای نفوذی خاص است، حضور او در حسینیه امام خمینی در ایام عزاداری به همراه سردار قاسم سلیمانی، تجدید پیمان و عهدی است که او به عنوان مقتدی خود با مقام معظم رهبری دارد.

باور ۳۷۳ قابلیت بازدارندگی کشور را به شدت ارتقاء داده است/ امروز پدافند هوایی صرفاً یک مدافع نیست

  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گویی گفت: برابر 

باور ۳۷۳ قابلیت بازدارندگی کشور را به شدت ارتقاء داده است/ امروز پدافند هوایی صرفاً یک مدافع نیست

فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)،پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از آبرو، حیثیت و تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. پدافند هوایی طی سالیان گذشته و در حال حاضر با تاکید بر مدیریت آسمان کشور، تمام تلاش خود را بر حفظ و صیانت از آسمان و همچنین تامین امنیت هوا و فضای کشور به کار بسته است

حمله موشکی یمنی‌ها به جنوب عربستان

حمله موشکی یمنی‌ها به جنوب عربستان به نقل از پایگاه خبری «انصارالله»، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع مزدوران سعودی را در «عسیر» با موشک‌های بالستیک زلزال-۱ هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های یمنی در دو حمله موشکی جداگانه، دو فروند موشک به سمت دو محل تجمع مزدوران در منطقه «مجازه» شلیک کردند.

این گزارش می‌افزاید در این حمله‌ها، چندین مزدور سعودی کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/ 

موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان + تصاویر

حیرت غرب از خرمشهر ایرانی

بیشتر بخوانید:موشک بالستیکِ «خرمشهر»، یک تیر و چند نشان + تصاویر

میهمانانی ناخوانده از لبنان که در عرض ۳ دقیقه بالای سر نتانیاهو می‌رسند/ برد موشک‌هاى حزب‌الله چقدر

آنچه صهیونیست‌ها امروز از آن واهمه دارند موشک‌های نقطه‌زن و پیشرفته‌ای است که می‌توانند در صورت آغاز جنگ، ظرف کمتر از سه دقیقه اهداف راهبردی را با خاک یکسان کنند.

، زمزمه‌های حمله دوم حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به تجاوز پهپادی ارتش این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت همچنان به گوش می‌رسد و کارشناسان صهیونیست به طور قطع حمله هفته گذشته به نوار مرزی و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را پاسخ حزب‌الله به شهادت دو نیروی مبارز این گروه در جنوب سوریه ارزیابی کرده‌اند.

دانشگاه شهید ستاری سرچشمه افتخارآفرینی‌های نیروی هوایی است

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن بازدید از توانمندی های دانشگاه شهید ستاری در جمع فرماندهان، روسای دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی این دانشگاه، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام 

دانشگاه شهید ستاری سرچشمه افتخارآفرینی‌های نیروی هوایی است

سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: دانشگاه هوایی شهید ستاری از آن جهت از اهمیت ویژه ای در مجموعه نیروی هوایی ارتش برخوردار است که بُن مایه و پایه فعالیت‌ها و افتخارآفرینی‌های نیروی هوایی از این مرکز علمی سرچشمه می‌گیرد و این دانشگاه نقش اساسی و بی‌بدیلی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و شایسته برای حضور در قسمت های مختلف نیروی هوایی الهی دارد.

زیر و بم عملیات حزب‌الله در الجلیل شمالی/ همه‌چیز درباره خودروی زرهی صهیونیست‌ها که منهدم شد

حزب الله لبنان دیشب و یک هفته بعد از آماده باش نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور شهید حسن زبیب و یاسر الضاهر در روستای عقربا سوریه عملیات انتقام جویانه خود را انجام داد و با وجود آماده‌باش رژیم صهیونیستی و صفر کردن اهداف مد نظر مقاومت لبنان در مرز و ایجاد اهداف ایذایی نظیر قرار دادن سربازان پلاستیکی در مناطق مرزی، عملیات نظامی حزب‌الله یک خودروی نظامی از نوع وولف را با موشک‌های ضد زره هدف قرار داده که بر اساس بیانیه رژیم صهیونیستی تلفاتی نداشت. البته رژیم صهیونیستی تلاش کرده تلفات احتمالی این عملیات را مخفی نگه دارد.

جزئیات عملیات حزب‌الله در الجلیل شمالی/ موشک مقاومت کدام خودروی زرهی صهیونیست‌ها را منهدم کرد؟ + عکس

بیشتر بخوانید:عملیات مقاومت و تثبیت معادلات جدید

پهپاد عملیاتی «کیان» رونمایی شد/ قابلیت نقطه‌زنی در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری

 پهپاد عملیاتی کیان صبح  روز یکشنبه ۱۰ شهریورماه با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم صبحگاه مشترک این نیرو رونمایی شد.

پهپاد عملیاتی «کیان» رونمایی شد

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از پهپاد «کیان» گفت: پهپاد رزمی و پدافندی "کیان" در دو نوع و با توانایی سرعت بالا برای ماموریت‌های رهگیری و شناسایی و مداومت پروازی بالا برای انجام ماموریت‌های نقطه زنی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:رونمایی از پهپاد عملیاتی «کیان»

تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ در دریای خزر آغاز شد

تمرین دریایی رژه امنیت پایدار ۹۸، به منظور ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا و با شرکت انواع یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناو موشک انداز، هواپیما‌های بال ثابت و بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش صبح امروز در دریای خزر آغاز شد.

تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر آغاز شد

این تمرین دریایی امنیت پایدار در گستره‌ای به وسعت ۲۵ هزار و ۸۰۰ مایل مربع دریایی در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و طی آن سناریو‌های آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی انجام می‌شود.

برپایه این گزارش، نیرو‌های پدافند هوایی و هوایی ارتش نیز در راستای پوشش و پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/

قابلیت‌های جنگنده کوثر در حال ارتقا است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هواییارتش با اشاره به روند تولید جنگنده کوثر طی یک سال گذشته اظهار کرد: در مدت زمان یک سال سپری شده از رونمایی جنگنده کوثر، پیشرفت‌های بسیار خوبی در روند تولید انبوه این نوع جنگنده به دست آمده است.

قابلیت‌های جنگنده کوثر روز به روز در حال ارتقا یافتن است
وی افزود: تمام مراحل ساخت جنگنده‌های کوثر در داخل کشور انجام می‌شود و متخصصان صنایع هوایی آن را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:آخرین تغییرات جنگنده کوثر از زبان جانشین نیروی هوایی ارتش

برگزاری رزمایش امنیت و اقتدار پایدار در دریای خزر

  امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریای ارتش با بیان اینکه بزودی رزمایشی در دریای خزر برگزار می شود گفت: عنوان این رزمایش "امنیت و اقتدار پایدار در دریای خزر" است و پایدار بودنش بسیار به آمادگی رزمی نیرو‌ها و تجهیزات و همکاری کشور‌های همسایه وابسته است.

او گفت: این رزمایش به مدت ۴ روز در دریای خزر برگزار می‌شود و تمام جهت گیری آن نیز دستیابی به امنیت جمعی و حفظ آن است و طبیعی است برای رسیدن به امنیت حتماً باید آمادگی نیرو‌ها، تجهیزات و تسلیحات در سطح معناداری همیشه فراهم باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اگر ما آمادگی رزمی خودمان را در دریای خزر حفظ نکنیم، این احتمال وجود دارد که خدای ناکرده فرصتی برای شکل گیری تروریسم جهانی پیش بیاید و جای پایی برای شکل گرفتن ناامنی توسط تروریسم جهانی شکل بگیرد که امروزه بسیاری از مناطق دریایی جهان را درگیر خودش کرده است.

دشمن به دنبال تغییر روش زندگی مردم ایران است

  امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش پیش از ظهر روز (شنبه) در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ستاد ارتش که در ستاد ارتش برگزار شد، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: جنگ و تهاجم فرهنگی دشمن بسیار جدی است، اما به دلیل اینکه در قالب جنگ نرم صورت میگیرد این جنگ قابل رویت نیست و بسیاری هنوز آن را جدی نگرفته اند.
او هدف تهاجم فرهنگی دشمن را تغییر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تهاجم فرهنگی و با استفاده از ابزار رسانه می‌خواهند فرهنگ و روش زندگی ما را تغییر دهند تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید:دشمن به دنبال تغییر روش زندگی مردم ایران است

پدافند هوایی توانسته در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت‌های خیره کننده دست پیداکند

 ستادکل نیرو‌های مسلح با تسلیت فرا رسیدن محرم الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش و گرامیداشت دهم شهریور روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتقاء امنیت پایدار مرز‌های هوایی کشورمان را حاصل نقش راهبردیپدافند هوایی کشور دانست.

در این بیانیه به جایگاه و اهمیت پدافند هوایی در ایجاد آسمان امن و حفظ و تقویت بازدارندگی و توانمندی دفاعی کشور پرداخته و آورده است: پدافند هوایی نقش راهبردی و تاثیر بسیار بالا در اجرای موفق ماموریت‌هاینیرو‌های مسلح داشته و لحاظ ضرورت هوشمندی و هوشیاری در برابر هرگونه تجاوز و تحرکات هوایی دشمنان با بکارگیری سامانه‌های پیشرفته و تجهیزات و تاکتیک‌های نوین توانسته است در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های خیره کننده نائل آید.

بیشتر بخوانید:نقش راهبردی پدافند هوایی در اجرای موفق ماموریت‌های نیرو‌های مسلح 

پدافند هوایی ارتش در حال تبدیل شدن به قطب پهپادی کشور است

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، با تاکید بر آمادگی کامل نیرو‌های مسلح برای دفاع از کشور، گفت: فرزندان ملت ایران در نیرو‌های مسلح تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
او با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه پدافند، افزود: در سال‌های گذشته حوزه پدافند هوایی پیشرفت‌های بسیاری داشته و قطار پیشرفت پدافند هوایی در ریل پیشرفت قرار گرفته و در گام دوم انقلابشگفتانه‌های بسیار زیادی را ارائه خواهد کرد که باعث دلگرمی دوستان و بیم و هراس دشمنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید:در گام دوم انقلاب شگفتانه‌های بسیار زیادی را ارائه خواهیم کرد

تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با آرمان های امام(ره)

مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با آرمان های امام(ره)  صبح امروز (شنبه)  در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد. 

در این مراسم امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، امیر الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی و جمعی از فرماندهان این نیرو حضور داشتند.

گفتنی است دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ قرارگاه پدافند هوایی به دستور فرماندهی کل قوا از نیروی هوایی ارتش منفک و به تشکیلاتی مجزا تبدیل شد.

انتهای پیام/

تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با آرمان های امام(ره)

افشای جزئیاتی جدید از دلیل انصراف ترامپ از حمله به ایران

المانیتور به نقل از منابع دیپلماتیک فاش کرد پس ازسرنگونی پهپاد آمریکایی، ارسال پیام‌هایی از سوی عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی ترامپ را در لحظه آخر از حمله به ۳ نقطه در ایران منصرف کرد.

افشای جزئیاتی جدید از دلیل انصراف ترامپ از حمله به ایران
به نوشته المانیتور، در آن پیام‌ها درباره «پاسخ قدرتمندانه» ایران به حمله نسبتا جزئی آمریکا ابراز نگرانی شده بود.

این منابع خاطرنشان کردند مقام های ارشد اطلاعاتی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس (امارات و عربستان) شتابان از واشنگتن خواستند تا از اقدام نظامی علیه ایران منصرف شود.

بیشتر بخوانید:افشای جزئیاتی جدید از دلیل انصراف ترامپ از حمله به ایران

فرمانده کل ارتش در دیدار با سربازان شجاع دیروز، چهره‌های موفق امروز؛

جمعی از سربازان وظیفه دفاع مقدس و مدیران نمونه و شخصیت‌های فرهنگی و ورزشی، با حضور در ستاد فرماندهی ارتش با امیر سرلشکر موسوی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب و الگو برای جوانان است
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان اینکه باید بیش از پیش به مقوله سربازی پرداخته شود، گفت: ۴۰ هزار سرباز وظیفه ارتش در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمدند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران در بلندای جهان پرآوازه بماند.

بیشتر بخوانید:والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب و الگو برای جوانان است

سامانه باور ۳۷۳ از پاترویت و اس ۳۰۰ قوی‌تر است

  امیر سرتیپ شاهرخ شهرام با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما درباره سامانه پدافند دفاعی باور ۳۷۳ گفت: این سامانه با توجه به نیاز کشور به پدافند دفاعی با برد بالا طراحی و ساخته شد و با توجه به اینکه تنفیذ ساخت این سامانه از سوی رهبر معظم انقلاب و اینکه با میلاد پیامبر اکرم (ص) همزمان شد، عدد ۳۷۳ عدد ابجد پیامبر اکرم (ص) است و کلمه «باور» هم به تبرک از کلام مقام معظم رهبری مبنی بر خودباوری، نامگذاری شد.


سامانه باور ۲۷۳ از پاترویت و اس ۳۰۰ قوی‌تر و برتر است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تهدیدات، به سامانه‌ای قویتر از اس ۳۰۰ نیاز داشتیم از این رو سامانه باور ۳۷۳ طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانیدسامانه باور ۳۷۳ از پاترویت و اس ۳۰۰ قوی‌تر است

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل + تصاویر و فیلم

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تحریم‌های خصمانه علیه ایران ارتقای توانمندی ایران در حوزه نیروی هوایی کشور را شاهد بوده ایم، به گونه‌ای که در این دوران ساخت اولین موشک سوخت جامد در دستور کار قرار گرفت. جالب اینجاست که این پیشرفت‌ها در سایه تحریم‌ها ایجاد شد و توانایی و توانمندی نخبگان ایرانی را به رخ جهانیان کشید.

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

 در نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ بود که پروژه‌ای تحت عنوان عاشورا کلید خورد. پروژه‌ای که حاصل آن پرنده عظیم الجثه موسوم به سجیل بود که سایه آن بر سرزمین‌های بیگانه سایه انداخته است. این پرنده عظیم الجثه که اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و مدل پیشرفته‌تر موشک «شهاب ۳» بود در حدود ۲ هزار کیلومتر برد داشته و تاکنون ۲ نمونه از آن به نام سجیل ۱ و ۲ رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید:موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل + تصاویر و فیلم

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نظامیان آمریکایی خلیج فارس را قرمز خواهد کرد؟ + تصاویر

اگرچه امروز ناوشکن‌ها از مهم‌ترین شناور‌های سطحی نیرو‌های دریایی در جهان محسوب می‌شوند، اما روزگاری در تمام جهان، فقط سیزده کشور ناوشکن داشتند و همۀ کشور‌های جهان توانایی ساخت آن را نداشتند. ایده حضور ناوشکن ها در کشور به زمان رژیم طاغوت بازمی‌گردد. اولین بار محمدرضا پهلوی تصمیم گرفت چند ناوشکن از آمریکا خریداری کند که با وقوع انقلاب اسلامی آمریکا حاضر به تحویل این ناوشکن‌ها نشد.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

سال ۱۳۷۶، رهبر معظم انقلاب به متخصصین داخلی دستور دادند تا اولین ناوشکن سراسر بومی را در داخل ایران بسازند. پس از سال‌ها تلاشِ متخصصین ایرانی، اولین ناوشکن تاریخ ایران در سال ۱۳۸۸ با نام جماران آمادۀ بهره‌برداری شد

بیشتر بخوانید:چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نظامیان آمریکایی خلیج فارس را قرمز خواهد کرد؟ + تصاویر