فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

کوچک‌ترین غفلت در حوزه پدافندی خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد

 امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع دانشجویان دوره ۳۲ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، ضمن اشاره به رزمایش‌های موفق این نیرو در سال جاری گفت: رزمایش‌های ما دیدگان دشمن را متحیر کرده است و همان طور که مکرر گفته ایم امروز به لطف الهی و همت کارکنان این نیرو ما قدرت مطلق پدافند در منطقه هستیم.  ادامه مطلب ...

هوشمندسازی تسلیحات بالگرد‌های هوانیروز ارتش

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و هیئت همراه با حجت‌الاسلام «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام پورخاقان در این دیدار با بیان اینکه هوانیروز از ابتدای انقلاب واقعاً خوش درخشیده است، گفت: پرواز‌های شبانه هوانیروز در عملیات مرصاد با آن وسعت بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به پیشگامی هوانیروز در کمک‌رسانی در وقایع مختلف گفت: کمتر اتفاق می‌افتد در ارتش‌های دنیا که این‌قدر نگاه‌های انسان‌دوستانه وجود داشته باشد.  ادامه مطلب ...

جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به فناوری‌های روز دنیا مجهز شده‌اند

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بخش‌های مختلف آشیانه جمهوری اسلامی ایران، توانمندی این یگان در زمینه بازآماد (اورهال) هواپیما‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه به‌خصوص در بخش نظامی، بازآماد یکی از مهم‌ترین راهکار‌های مبارزه با تحریم‌های نظامی است.  ادامه مطلب ...

رونمایی از تاکتیک پذیری ایرانی‌ها مقابل لبنان/لبنان یک - ایران ۲

تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در چارچوب پنجمین مسابقه از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر در ورزشگاه صیدا از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف هم رفتند.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، وحید امیری، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سامان قدوس

ترکیب تیم ملی لبنان:

مصطفی مطر، قاسم الزین، عباس عاصی، جورج ملکی، روبیر ملکی، نادر مطر، محمد الدهینی، محمد حیدر، سونی سعد، محمد قدوح، باسل جرادی

این بازی با پیروزی تیم ملی ایران مقابل لبنان با نتیجه 2 بر 1 به اتمام رسید.

دیپلماسی دریایی بزرگترین پشتیبان کشور در اقتصاد است/ اجرای ۱۵۰ سناریو در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و معاون هماهنگ کننده ارتش در گفت‌وگویی

 درباره برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: انجام رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است و به صورت سالیانه یا در مقاطع زمانی مورد نیاز برگزار می‌شود که هریک اهداف راهبردی و عملیاتی خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در برگزاری رزمایش دو هدف راهبردی و عملیاتی را دنبال کردیم. در اهداف راهبردی توان بازدارندگی خود را بالا می‌بریم که در هر زمان در مقابل هر تهدیدی آمادگی مقابله را داشته باشیم و در اهداف عملیاتی، انواع و اقسام سلاح‌ها را به کار گرفته و آزمایش می‌کنیم.

#ارتش

اصابت ۱۰۰ درصدی تمام موشک‌های شلیک شده در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه این رزمایش به

 صورت مشترک بین چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همراهی قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، گفت: قطعا یکی از اهداف مهم این رزمایش افزایش تعامل و هماهنگی بین نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام عملیات مشترک است.  ادامه مطلب ...

شلیک اژدر پیشرفته و بومی والفجر از زیردریایی‌های طارق و غدیر/ پهپاد ضدتشعشع نیروی دریایی ارتش عملیاتی شد

به گزارش ستاد تبلیغات رزمایش، در ادامه مراحل اصلی نمایش قدرت رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، یگان‌های

 زیرسطحی نیروی دریایی ارتش شامل زیردریایی طارق و زیردریایی ایرانی غدیر، با بکارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: در جریان این تمرین، زیردریایی طارق با شلیک اژدر، هدف سطحی خود را مورد اصابت قرار داد و زیردریایی بومی غدیر نیز با شلیک اژدر پیشرفته و تماما ایرانی والفجر توانست هدف خود را در دریا منهدم کند.

#ارتش  ادامه مطلب ...

استفاده از گلوله‌های هوشمند برای اولین بار در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران

 گفت: در این رزمایش، انواع یگان‌های زرهی، مکانیزه هجومی، واکنش سریع، هوانیروز، پهپاد و جنگال و همچنین یگان‌های توپخانه‌ای کششی و خودکشی از نیروی زمینی ارتش شرکت کردند که با توجه به طراحی صحنه عملیات نقش هر کدام از این تجهیزات و رسته‌ها، ویژه و منحصر به فرد بود.  ادامه مطلب ...

نخستین روز رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش/ از شلیک فانتوم‌های نهاجا تا اجرای تاخت آب‌خاکیِ تکاوران

ظهر شنبه ۱۵ آبان ماه امسال بود که امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در

 نشست خبری خود خبری مهم را اعلام کرد که مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران، با مشارکت بخشی از یگان‌های نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در منطقه‌ای به وسعت بیش از یک میلیون کیلومترمربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰درجه) از یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد که رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰ که مطابق با واقعیت‌های میدان رزم طرح‌ریزی شده است، آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای رویارویی در عرصه‌های واقعی ارتقا می‌بخشد و در این رزمایش میزان آمادگی نیرو‌های چهارگانه ارتش در پشتیبانی و همپوشانی از ماموریت‌های یکدیگر ارائه خواهد شد.

#ارتش

انهدام اهداف دوردست با استفاده از پهپاد‌های انتحاری در رزمایش نهاجا

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا، گفت: در این رزمایش به‌طور گسترده از سامانه‌های پهپادی استفاده و این سامانه‌ها را به مهمات جنگی، مجهز کردیم.

وی افزود: در این رزمایش پهپاد «کمان ۱۲» را به بمب «قائم ۵» مجهز کردیم که توانست اهداف مورد نظر را از فاصله ۲۰ کیلومتری به‌طور نقطه‌ای و دقیق مورد اصابت قرار دهد.  ادامه مطلب ...

وزارت دفاع نماد ما می توانیم، غیرت و اعتماد به نفس ملت ایران است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با امیر سرتیپ

آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های بی دریغ دست اندکاران صنعت دفاعی بویژه دانشمندانی همچون شهید دکتر محسن فخری زاده گفت: انشاء الله راه این شهید والامقام با جدیت و اهتمام بیشتر دنبال شده و افکار ایشان در مجموعه وزارت دفاع جاری و ساری باشد.  ادامه مطلب ...

درگیری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در خلیج عدن

 تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر بر نفت کش ایرانی بامداد امروز در مسیر عزیمت به خیلج عدن، پیش از ورود به تنگه باب المندب با دزدان دریایی درگیر شد.

۴ فروند قایق مشکوک حامل ۴ تا ۶ نفر سرنشین مسلح قصد حمله و نزدیکی به نفتکش را داشتند که با اقدام به موقع تیم‌های اسکورت مستقر در منطقه و تبادل آتش اخطار از موقعیت کشتی مذکور متواری شدند.

#ارتش

امروز فرهنگ ما می‌توانیم به ما توانستیم تغییر پیدا کرده است

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ارتباط برخط با فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی با اشاره به ذکاوت، هوشیاری و موفقیت چشمگیر پدافند هوایی ارتش در بکارگیری عملیاتی انواع سامانه‌های راداری و موشکی در رزمایشات اخیر این نیرو، اظهار کرد: امروز پدافند هوایی ارتش با خود باوری و تکیه بر دانش و توان بومی به مرحله‌ای از بالندگی و صلابت رسیده است که در منطقه و جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.  ادامه مطلب ...

بازدید رئیس جمهور از پایگاه شکاری وحدتی دزفول + تصاویر

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان ظهر روز جمعه ٧ آبان ماه در حاشیه سفر به استان خوزستان و شهرستان اندیکا از پایگاه شکاری وحدتی بازدید و با فرماندهان و خلبانان این پایگاه دیدار کرد.

در این دیدار سرتیپ دوم خلبان ستاد جواد ولدی فرمانده پایگاه شکاری وحدتی ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی از توان عملیاتی و آمادگی رزمی این پایگاه به رئیس جمهور ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش مهم این پایگاه در دوران دفاع مقدس، ضمن ابراز خرسندی از توان رزمی و عملیاتی پایگاه وحدتی، برای همه خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مسلح آرزوی سلامتی و تندرستی کرده و از زحمات شبانه روزی آنان در تأمین امنیت کشور تقدیر کرد.

بازدید رئیس جمهور از پایگاه شکاری وحدتی دزفول + تصاویر

بازدید رئیس جمهور از پایگاه شکاری وحدتی دزفول + تصاویر

بازدید رئیس جمهور از پایگاه شکاری وحدتی دزفول + تصاویر

 

انتهای پیام/


هکر‌های ایرانی به سرورهای اینترنت اسرائیل حمله گسترده کردند

 به نقل از جروزالم پست، رسانه‌های صهیونیستی بامداد شنبه در خبری فوری اعلام کردند گروه هکر‌های ایرانی به نام "سایه سیاه" به اطلاعات تمامی سرور‌های یک شرکت اینترنتی این رژیم با عنوان "سایبر سرو" دسترسی پیدا کرده اند.

صهیونیست‌ها می‌گویند این گروه از هکر‌های ایرانی پیشتر نیز به یک شرکت بیمه‌ای این رژیم با نام "شیربیت" و یک شرکت تامین مالی حمله کرده و اطلاعات حساس آنها را به سرقت برده بودند. 

جروزالم پست تاکید دارد هکر‌های ایرانی ضمن تایید این خبراعلام کرده اند به اطلاعات مهمی از مشتریان این شرکت سایبری دست پیدا کرده اند. با این حال، مقامات اسراییلی در حال بررسی شدت خسارات وارده هستند. 

پیش تر رسانه های صهیونیستی از حمله گسترده سایبری به زیرساخت های این رژیم از سوی گروه های حامی ایران خبر داده بودند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی از سرقت اطلاعات مربوط به نظامیان و سربازان این رژیم به وسیله هکرهای ایرانی ابراز نگرانی کرده است. 

مقامات صهیونیست می گویند حملات فلج کننده سایبری ایرانیان نشان دهنده آغاز موج جدیدی از جنگ پنهان میان دو طرف است. 

انتهای پیام/

ارتش قطعات ارزبر و با تکنولوژی را برای سایپا نمونه‌سازی می‌کند

در نشست مشترک امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، روند پیشرفت پروژه‌های مشترکی که براساس تفاهم نامه سال پیش، بین دو مجموعه آغاز شده، بررسی و تصمیم‌های لازم جهت تسریع در اجرای آن‌ها اتخاذ شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در این دیدار اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان سربازان جان برکف کشور همواره با کمترین امکانات، بیشترین رشادت‌ها و دستاورد‌ها را از خود نشان داده‌اند.  ادامه مطلب ...

سه واحد درس علوم سیاسی از حادثه بنزینی

 جعفر بلوری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: همه به چشم دیدیدم که حملات سایبری و خرابکاری، شوخی‌بردار نیست

حضور سرزده رئیس‌جمهور در وزارت نفت و یک پمپ بنزین در تهران برای پیگیری وضعیت سوخت‌‌رسانی

 و در برخی حوزه‌ها ظرفیت تولید «بحران» را نه برای یک شهر که، برای کل کشور دارد. آنچه روز سه‌شنبه، چهارم آبان‌ماه اتفاق افتاد و توزیع سوخت برای مردم را برای ساعاتی در کل کشور با اختلال ایجاد کرد، باید برای خوش‌خیال‌ترین و تنبل‌ترین افراد هم ثابت کرده باشد که مسئله، حملات هکری و خرابکاری «جدی» است. تصورش را بکنید اگر این حمله، به این سرعت و به این خوبی مدیریت نمی‌شد، رسانه ملی اینقدر خوب وارد نمی‌شد و مدیریت افکار عمومی را دشمن در اختیار می‌گرفت؛ چه اتفاقی رخ می‌داد؟! به این هم کمی ‌فکر کنید که اگر چنین حمله‌ای به سایر زیرساخت‌ها که مستقیما با مردم در ارتباطند صورت بگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟!(ادامه مطلب )

کنایه شمخانی درباره تفاوت مدیریت آبان ۹۸ و ۱۴۰۰

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی طی توییتی نوشت: ‏گرچه خط اول پدافند غیرعامل با ‎حمله سایبری به سامانه سوخت شکست اما خط دوم آن با اقدام هماهنگ و به موقع دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و رسانه‌ها، دشمن را در هدفش یعنی به آشوب کشیدن ‎ایران ناکام گذاشت. مدیریت هوشمند آبان ۱۴۰۰ نارسایی و نابسامانی آبان ۹۸ را بیشتر برملا کرد.

کنایه شمخانی درباره تفاوت مدیریت آبان ۹۸ و ۱۴۰۰

سهمیه بنزین جبرانی برای مردم در نظر گرفته می‌شود

به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت درباره آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت در کشور گفت: هم‌اکنون حدودبنزین نمایه ۳۷۰۰ جایگاه در سطح کشور فعال شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰۰ جایگاه عرضه در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده است و  پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک تا دو روز آینده همه جایگاه‌های عرضه کشور به سامانه متصل شوند.

*ذخیره‌سازی‌های فرآورده‌های نفتی استان‌ها مطلوب است  ادامه مطلب ...

تمام جایگاه‌های سوخت کشور وارد مدار شدند

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با اشاره به آخرین وضعیت سوخت‌رسانی در کشور گفت: در حالپمپ بنزین نمایه حاضر به جز تعداد انگشت‌شماری از جایگاه‌های دورافتاده که مراجعین کمی نیز دارند، مابقی جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت آفلاین مشغول عرضه بنزین به خودروها هستند.

*تمامی جایگاه‌های سوخت کشور وارد مدار شدند

وی ادامه داد: یعنی می‌توان گفت تمامی جایگاه‌های سوخت امکان عرضه سوخت با نرخ آزاد و سهمیه‌ای را دارند و با تلاش همکاران بنده در وزارت نفت الان ۳۷۰۰ جایگاه بنزین به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

یک فروند هواپیمای فرندشیپ به یگان هواپیمایی نزاجا ملحق شد

یک فروند هواپیمای فرندشیپ (Fokker F ۲۷ Friendship) هوانیروز روز پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه مهرآباد به یگان هواپیمایی نزاجا ملحق شد.

این هواپیما با همت کارکنان هوانیروز و متخصصان نیروی هوایی پس از ۱۲ سال زمین گیر بودن، با ۳۰ هزار ساعت کاری و تعویض ۳۰۰ قطعه بازآماد شده و پس از تست و پرواز‌های اولیه در اختیار یگان عملیاتی هوانیروز قرار گرفت.

فرندشیپ هواپیمای گشت و شناسایی با قابلیت مسافربری و پشتیبانی عملیاتی است که یگان هوایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از آن بهره برداری می‌کنند.

#ارتش

نیروهای مسلح ما قدرت بلامنازع منطقه و جهان هستند

 امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از هواپیمای فرندشیپ ۳۰۳۱-۵

 تازه بازآمد ارتش گفت: روی این هواپیما ۳۰ هزار ساعت کار انجام شد، متاسفانه در ابتدا شرایط خوبی نداشت، ولی با تلاش و اقدام به جایگاه خوب کنونی رسید و یک کاری جهادی روی آن انجام شد، کار امروز امری بسیار ارزشمند و انقلابی است، امروزه در نیرو‌های مسلح به این فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند "ما می‌توانیم" لبیک گفته شده و همه به عنوان یک الگو به آن مهم توجه دارند.

وی افزود: اگر امروز اقتداری در نیرو‌های مسلح وجود دارد و در دکترین نظامی جهان، جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگی دارد به دلیل لبیک نیرو‌های مسلح به همین جمله "ما می‌توانیم" است، موضوع مهم و مورد توجه دیگر نیروی انسانی ارزشمند جمهوری اسلامی است، ۴۸ هزار شهید ارتش افرادی توانمند و خداباور بودند، اگر این شهدا، جانبازان و ایثارگران نبودند شاید شرایط امروز به گونه دیگری بود.

#ارتش

رزمایش امداد و درمان پیامبر اعظم (ص) ارتش برگزار شد

 رزمایش امداد و درمان بیمارستان‌های ارتش در تهران به همت معاونت بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا بزرگ، با محوریت بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش و با نام پیامبر اعظم (ص) و به‌منظور کسب آمادگی هرچه بیشتر و تجربیات مورد نیاز در بحران‌ها برگزار شد.

در این رزمایش که به‌صورت وبیناری در دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز برگزار شد، امیر سرتیپ دوم پزشک «محمد افشار اردلان» جانشین معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش با تأکید بر آمادگی تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارتش گفت: آمادگی در بحران‌ها وظیفه همه ماست و کسب آمادگی و تجربیات در این‌گونه رزمایش‌ها موجب می‌شود در بحران‌ها شاهد خسارات و آسیب‌های کمتری باشیم.

وی افزود: تمامی مراکز درمانی ارتش در هر لحظه و هر زمان در وقوع بحران آماده هستند؛ این ماموریت ماست و تمامی برنامه‌ریزی‌های در راستای آمادگی هرچه بیشتر مراکز درمانی خواهد بود.

#ارتش

پیکر شهید مدافع سلامت ارتش تشییع شد

مراسم تشیع پیکر پاک شهید سرهنگ ابوالفضل محقق نژاد، نخستین شهید مدافع سلامت ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان، روحانیون و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در بیمارستان ۵۰۱ امام رضا (ع) ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم پزشک رامین حمیدی فراهانی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده و همکاران این شهید بزرگوار گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارتش و بیمارستان ۵۰۱ امام رضا (ع) از آغاز گسترش بیماری کرونا تاکنون در کنار کارکنان نیرو‌های مسلح و ملت شریف ایران بوده است و خدمات بهداشتی و درمانی ما تا ریشه کن شدن کامل این بیماری ادامه خواهد داشت.

#ارتش