فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

حضور موثر نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند

کاویانی توسعه سواحل مکران و ایجاد قدرت دریایی در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند را از وظایف مهم نیروی دریایی ارتش عنوان کرد.

حضور موثر نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند  امیردریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با کارکنان فرماندهی آماد و پشتیبانی و مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی ارتش مستقر در شهرستان سیرجان، گفت: باید همیشه یادمان باشد کشور ما تحت سلطه استعمار بوده و امروز آزادی و استقلال ما به برکت رهبری امام خمینی (ره)، خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با بررسی روند‌های امنیتی طی پنجاه سال اخیر یا در دوره پس از جنگ جهانی دوم مشاهده می‌کنیم این آمریکایی‌ها بودند که مسائل امنیتی را بر مبنای منافع و پیشرفت خودشان ایجاد کرده و توسعه دادند. در این راستا بود که یک نظام دوقطبی را شکل دادند و پس از پیروزی بر آلمان نازی تصمیم به دو قطبی سازی جهان گرفتند.

​#ارتش

رژه موتوری به مناسبت دهه فجر

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ رژه موتورسواران نیروهای مسلح از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام خمینی (ره) صبح روز یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد.  ادامه مطلب ...

  #ارتش

پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح وزارت دفاع انجام شد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ماهواره‌بر ذوالجناح رونمایی کرد.

  ماهواره‌بر ذوالجناح و ویژگی‌های آن که در گروه ث فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طراحی و ساخته شده شامگاه ۱۳ بهمن به مناسبت دهه فجر در برنامه تلویزیونی چرخ شبکه چهارم سیما بررسی شد.

این ماهواره‌بر ترکیبی، از سوخت جامد بهره می‌برد و گفته می‌شود می‌تواند ماهواره‌هایی تا وزن ۲۲۰ کیلوگرم را تا مدار ۵۰۰ کیلومتری  حمل کند. 
ادامه مطلب

دشمن تهاجم فرهنگی شدیدی علیه ما دارد

امیرحیدری گفت: دشمن تهاجم فرهنگی و شبیخون شدیدی علیه کشور و فرهنگ ما دارد.

دشمن تهاجم فرهنگی شدیدی علیه ما دارد ، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ١٢ بهمن ماه در مراسم رونمایی از کتاب زندگی نامه و خاطرات شهید سرلشکر خلبان غلامرضا چاغروند ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) به ما آموختند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ درود بر روح بر فتوح ایشان باد. در این ۴۲ سال آنهایی که اهل بصیرت هستند، دیدند که آمریکایی که برخی از کشو‌های همسایه ما که در تصرف سیاسی و نظامی این کشور هستند، نتوانسته غلطی علیه کشور ما بکند.

#ارتش

عکس/ رژه موتوری به مناسبت دهه فجر

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ رژه موتورسواران نیروهای مسلح از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام خمینی (ره) صبح امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد.

ادامه مطلب ...

اعتراف هولناک سرباز آمریکایی

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: سرباز آمریکایی بدون پشیمانی یا ترس از مجازات در پادکست دانشکده‌ی افسری ارتش آمریکا به جنایات جنگی اعتراف می‌کند: «بچه‌های افغانستانی را با پرت کردن آب‌نبات و اسباب‌بازی به کوچه‌هایی که فکر می‌کردیم امکان وجود تله‌ی انفجاری باشد می‌کشیدیم تا امتحان کنیم»

اعتراف هولناک سرباز آمریکایی

رهبر انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) و گلزار شهدا حضور یافتند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح امروز (یکشنبه) در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰، علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در گلزار شهیدان سرافراز حضور یافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران درود فرستادند.


همه سربازان متاهل ۲ ماه کسر خدمت دارند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: از اول آذر برای سربازان متاهل مساعدت‌هایی از جمله ۲ ماه کسری و به ازای هر فرزند ۳ ماه کسری در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار از طرح ساماندهی خدمت سربازی در مجلس

 سردار تقی مهری گفت: : مشمول خدمت به ازای هر فرزند، ۳ ماه کاهش خدمت سربازی خواهد داشت. کسانی که بعد از پایان سن ۱۸ سال غیبت غیر موجه برای دریافت دفترچه داشته باشند، اضافه خدمت دریافت می‌کنند.  ادامه مطلب ...

انجام ماموریت‌های مختلف توسط نیروی هوایی ارتش برای ارتقای بازدارندگی کشور

معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: نیروی هوایی ارتش در بحث قدرت بازدارندگی، روزانه ماموریت‌های مختلفی را برای احراز این آمادگی انجام می‌دهد.

   پیکر مطهر شهید سروان جعفر شجاعی گل تپه با حضور امیر سرتیپ خلبان هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و دیگر فرماندهان و مسئولان از مقابل مقبرةالشهداء مسجد الزهراء (س) شهرک شهید محمد حاجی (شهرک توحید) نیروی هوایی ارتش، تشییع و سپس در قطعه شهدای نیروی هوایی بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.  ادامه مطلب ...

مرز‌ها به‌وسیله تجهیزات بسیار پیشرفته و به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شوند

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: وضعیت امنیت در مرز‌ها بسیار عالی است و شرایط امنیت همانند تهران و دیگر شهر‌ها است.

مرز‌ها بوسیله تجهیزات بسیار پیشرفته و به صورت شبانه روزی کنترل می‌شوند   امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آمادگی ارتش برای پاسخ به تهدیدات احتمالی که از سوی دشمنان در روز‌های اخیر مطرح شده است، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش در چه سطح و کیفیت بالایی قرار دارد. 

ادامه مطلب ...

طارمی بهترین مهاجم شد/ ستاره ایرانی پورتو در تیم منتخب ماه لیگ پرتغال

ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتو از نگاه سایت «گل پوینت» بهترین مهاجم لیگ پرتغال شد و در تیم منتخب ماه قرار گرفت.

 مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو با وجود اینکه در بازی مقابل بنفیکا در چارچوب مسابقات هفته چهاردهم لیگ پرتغال از زمین مسابقه اخراج شد، اما در بازی بعد مقابل فارنسی اشتباه خود را جبران کرد و با گلزنی در این مسابقه ۳ امتیاز به پورتو هدیه داد.

سایت «گل پوینت» نام مهدی طارمی را در ترکیب تیم منتخب ماه پرتغال قرار داد و ستاره ایرانی پورتو با کسب نمره ۶.۸۶ بهترین مهاجم ماه هم لقب گرفت.

کوارشما که سابقه گلزنی به تیم ملی ایران را هم در کارنامه دارد، بهترین بازیکن ماه لیگ پرتغال شد.

مسیح ارتش، فرمانده‌ای که در لیست ترور کوموله و دموکرات بود

یکی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران به مسیح ارتش در کردستان معروف شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه نیروی تازه تاسیس بسیج ارکان اصلی مقاومت ایران اسلامی در برابر ارتش بعثی و استکبار جهانی بودند و در این نیز فداکاری های بسیاری انجام دادند. بخشی از این فداکاری ها گفته شده و شاید بیشترین بخش های رشادت ایران در دفاع مقدس بیان نشده است . ادامه مطلب ...

#ارتش

بازدید امیر سرتیپ صباحی فرد از دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از بخش های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

بازدید امیر سرتیپ صباحی فرد از دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)  امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهور اسلامی ایران با حضور در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ضمن ارزیابی روند آموزش دانشجویان از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی در این بازدید، با تاکید بر رعایت کامل اصول بهداشتی و درمانی، گفت: اماکن و مراکز آموزش نظامی جزء امن‌ترین اماکن از لحاظ رعایت موارد بهداشتی بوده و کم‌ترین آسیب را دیده است؛ امیدواریم در آینده نیز با نظارت دقیق فرماندهان و رعایت کامل کارکنان، روند کنترل و پیشگیری کرونا در این مراکز حفظ شود.

#ارتش

مراقب تحریف و اغراق در بحث دفاع مقدس باشیم

سرلشکر باقری گفت: دفاع مقدس مسئله مهم و تاریخی ملت ایران است که نباید مورد تحریف، اغراق، فریب، دروغ و تخلفاتی از این دست قرار بگیرد.

مراقب تحریف دفاع مقدس باشیم  سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز دوشنبه ۶ بهمن ماه در حاشیه نهمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه هیات امنا در چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس برگزار شد و گزارشی داشت از پیشرفت برنامه هایی که برای چهلمین سالگرد پیش بینی شده بود؛ این برنامه ها به فضل خدا پیشرفت های بسیاری را نسبت به آنچه پیش بینی کرده بودیم داشت.

وی ادامه داد: اوج و قله این برنامه ها در هفته دفاع مقدس از طریق ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور بود. شبکه های سیما هم این برنامه را پوشش دادند و همه از آن بهره مند شدند. سایر برنامه ها هم هفته به هفته در حال پیشرفت هستند و گزارشی در این جلسه ارائه شد که مورد توجه قرار گرفت.

بازدید سرلشکر موسوی از گروه پدافند هوایی شهید اسماعیلیان بندر لنگه

فرمانده کل ارتش با حضور در گروه پدافند هوایی شهید اسماعیلیان بندر لنگه از بخش های مختلف این گروه پدافندی بازدید کرد.

بازدید سرلشکر موسوی از گروه پدافند هوایی شهید اسماعیلیان بندر لنگه  امیر سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در گروه پدافند هوایی شهید اسماعیلیان بندر لنگه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این گروه پدافندی و جزایر سه گانه، آمادگی رزمی و توان عملیاتی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه منطقه پدافندی جنوب شرق یکی از نقاط راهبردی و حساس پدافندی در شبکه یکپارچه پدافند است، بر رصد تمامی تحرکات دشمن با دقت و حساسیت بیش از پیش تاکید کرد.

در این بازدید امیر سرتیپ دوم زینالی فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس) و امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری ارشد نظامی ارتش در استان هرمزگان فرمانده کل ارتش را همراهی کردند.

#ارتش

فرزند شهید نامجو: اگر راه پدرم را ادامه دادم «آقازاده» هستم

فرزند شهید نامجو گفت: آقازادگی به این معنی است که ادامه دهنده راه آقایانی باشیم که در این راه خون دادند اگر اینگونه باشد با افتخار باید گفت آقازاده هستیم.

  فرزند شهید نامجو در برنامه طلوع فجر گفت: آقا زادگی به این معنی است که ادامه دهنده راه آقایانی باشیم که در این راه خون دادند اگر اینگونه باشد با افتخار باید گفت آقازاده هستیم.

وی افزود: شهید نامجو به رغم اینکه پیش از انقلاب در ارتش خدمت می‌کرد، اما در وقوع انقلاب نقش موثری داشت. هسته‌های انقلاب در ارتش و هسته‌های مقاومت در ارتش را تشکیل دادو در دوران دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشت و با تمام توان در حال خدمت بود، امیدوارم ما نیز ادامه دهنده راه این شهیدان والا مقام باشیم.

#ارتش

بازدید امیر سرتیپ صباحی فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب غرب

امیر صباحی‌فرد با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب از این منطقه پدافندی و گروه های زیرمجموعه بازدید کرد.

بازدید امیر سرتیپ صباحی فرد از منطقه پدافند هوایی جنوب غرب   امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب از بخش‌های مختلف این منطقه پدافندی و گروه‌های زیرمجموعه بازدید کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از منطقه پدافند هوایی جنوب، گفت: وقتی به گذشته این یگان پدافندی نگاه می‌کنیم، مجاهدت، جانفشانی و حماسه‌هایی که فرزندان این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس خلق کردند، تداعی می‌شود. شهدا عزت، آزادی، استقلال و شرف را برای ما به ارمغان آوردند.

#ارتش

بازدید فرمانده نیروی هوایی ارتش از آشیانه جمهوری اسلامی ایران

فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشور در راستای هم‌افزایی نیروی هوایی و سازمان هواپیمایی از «آشیانه جمهوری اسلامی ایران» بازدید کردند.

  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا برخور رئیس شرکت هواپیمایی ایران ایر و حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، ضمن بازدید از آشیانه جمهوری اسلامی ایران، توانمندی این یگان را مورد ارزیابی قرار دادند.

#ارتش

پرداخت یارانه سال آینده، دو برابر سال‌های پیش خواهد بود

عضو کمیسیون تلفیق از مصوبه کمیسیون متبوع خود درباره میزان پرداختی یارانه‌ها خبر داد.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ ، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره با افزایش رقم یارانه‌ها اظهار کرد: حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند؛ طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ۱۰ میلیون نفر از افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، حدود ۲۴۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: ۲۵ میلیون نفر از افراد جامعه ۱۸۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دریافت خواهند کرد.

یوسفی گفت: لازم به ذکر است که مابقی یارانه بگیران نیز حدود ۹۱ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دریافت خواهند کرد، به عبارت دیگر حداقل پرداخت یارانه سال آینده دو برابر سال‌های پیش خواهد بود.

انتهای پیام/

قدردانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از فرماندهان کل ارتش و سپاه

در پی برگزاری موفق رزمایش های اخیر، سرلشکر باقری در پیامی از فرماندهان کل ارتش و سپاه قدردانی کرد.

قدردانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از فرماندهان کل ارتش و سپاه   در پی برگزاری موفق رزمایش‌های اخیرارتش و سپاه و نمایش اقتدار و قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درپیامی از امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

#ارتش

ارتش آمادگی اجرای عملیات های ویژه و ترکیبی را دارد/ دشمن دچار محاسبات غلط شود پشیمان می شود

فرمانده کل ارتش گفت: دشمن اگر دچار محاسبات غلط شود و بر پایه محاسبات غلط و اشتباه اقدام کند پشیمان خواهد شد.

ارتش آمادگی اجرای عملیات های ویژه و ترکیبی را دارد/ دشمن دچار محاسبات غلط شود  پشیمان می شود  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش، اظهار کرد: این رزمایش بخشی از توان نیروی زمینی ارتش را که با پشتیبانی نیروی هوایی و حضور موثر هوانیروز و تیپ‌های نیروی زمینی در منطقه حساسی از کشور برگزار شد به منصه ظهور رساند.

وی با اشاره به توان رزمی و برد عملیاتی تیپ‌های حرفه‌ای نیروی زمینی ارتش و بیان اینکه طی این دو روز چندین نوع عملیات ترکیبی در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا انجام شد، اظهار کرد: در این رزمایش تلفیقی از جنگ افزار و تجهیزات را از نیرو‌های چند مهارته و یگان‌های چند منظوره ارتش مشاهده کردیم.

#ارتش

تشریح ماموریت هوانیروز در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا

فرمانده هوانیروز ارتش ماموریت ها و عملیات های پشتیبانی رزمی این یگان را در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا تشریح کرد.

تشریح ماموریت هوانیروز در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا  امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تیپ های حرفه ای و نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش در این رزمایش توسط بالگردهای ترابری و پشتیبانی هوانیروز و هواپیماهای سی۱۳۰ نهاجا در نوار ساحلی و مناطق هدف فرود می آمده و به اجرای ماموریت پرداختند.

قربانی ادامه داد: در این رزمایش چتربازان نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران از روی بالگرد های شنوک در حال پرواز در دریا فرود آمده و اجرای ماموریت کردند؛ همچنین عملیات هلی برن نیروهای ویژه در منطقه ساحلی توسط ۱۲ فروند بالگرد کبرا با موفقیت انجام شد.

#ارتش

جنگ‌طلب نیستیم اما به تحرکات دشمن پاسخ می‌دهیم

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ملت ایران از آرمان های خود با قدرت دفاع می کند، گفت: ما جنگ طلب نیستیم اما به تحرکات احتمالی دشمن پاسخی به مراتب سخت تر و سنگین تر می دهیم.

جنگ طلب نیستیم اما به تحرکات دشمن پاسخ می‌دهیم  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش، با تاکید بر اهمیت افزایش توان رزمی نیرو‌های مسلح در مواجهه با دشمنان، اظهار داشت: ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی به واسطه برخورداری از نیرو‌های مسلح پا در رکاب و ولایتمدار، امروز توانسته است استکبار جهانی را به موضع پدافندی و دفاعی بکشاند.

وی با اشاره به ترس نظام طاغوتی از رویارویی با قدرت‌های فرامنطقه‌ای و استکباری گفت: روزی بود که اگر ناو حرکت می‌کرد همه به هراس می‌افتادند و هیچ کسی توانایی مقابله با آنرا نداشت و به خاطر جابجا شدن یک ناو، معادلات دنیا بر هم می‌خورد و قدرت رویارویی با رژیم‌های استکباری حتی در تصور افراد هم نمی‌گنجید.

#ارتش

تقویت استعداد رزم پدافند هوایی حیاتی است

امیر سرتیپ صباحی‌فرد در بازدید از گروه پدافند هوایی شهید جودکی اهواز بر لزوم تقویت استعداد رزم پدافند هوایی با در نظر گرفتن مؤلفه‌های مختلف تأکید کرد.

تقویت استعداد رزم پدافند هوایی حیاتی است امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از گروه پدافند هوایی شهید جودکی اهواز بر لزوم تقویت استعداد رزم پدافند هوایی با در نظر گرفتن مؤلفه‌های مختلف تأکید کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این بازدید، میزان آمادگی نیروها، تجهیزات موشکی و راداری این گروه پدافندی را مورد ارزیابی قرار داد و نکاتی در خصوص نحوه عملکرد یگان و ضرورت هوشیاری بیشتر به فرماندهان و مسئولان این گروه ابلاغ کرد.

#ارتش

اتمام رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش با دستیابی به اهداف مشخص شده

رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش که به منظور ارزیابی تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع نزاجا به مدت ۲ روز در سواحل مکران انجام گرفت با دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.

  رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش که به منظور ارزیابی عملکرد تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع نزاجا به مدت ۲ روز در سواحل مکران انجام گرفت با دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده و اجرای تاکتیک‌های نوین بومی پایان یافت.

در این رزمایش که با حضور تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۶۵ نیرو مخصوص، تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی ترابری و رزمی نیروی هوایی و هوانیروز برگزار گردید؛ تاکتیک‌های نوین و خلاقانه بومی به منظور افزایش توان نفوذ و تهاجم گسترده یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی، اجرا شد.

#ارتش

ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق کم برخوردار جاسک در حاشیه رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا

در حاشیه برگزاری رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، بیمارستان ۵۷۲ منطقه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با برپایی بیمارستان صحرایی به مردم مناطق روستایی منطقه جاسک خدمات ارائه کرد.

   در راستای اجرای طرح‌های مردم یاری و کمک‌های مومنانه نیروی زمینی ارتش منطقه جنوب شرق این نیرو با برپایی بیمارستان صحرایی در روستا‌های حومه شهرستان جاسک و جنوب شرق کشور در نوار ساحلی مکران، به مردم این منطقه خدمات پزشکی ارائه کرد.

این بیمارستان صحرایی دارای بخش‌های مختلف شامل اورژانس، داخلی، عفونی، اتاق عمل، ریکاوری و داروخانه است که ضمن ارائه خدمات درمانی و پزشکی و انجام ده‌ها عمل جراحی رایگان به مردم منطقه، بسته‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا را در بین مردم توزیع کرده است.

#ارتش

پهپادی مجهز به هوش مصنوعی در خدمت نیروهای مسلح

رئیس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فناوری «میکرو پهپادها» در بدنه صنعت دفاعی کشور، گفت: مأموریت «میکرو پهپادها»، انتقال اطلاعات تحرکات دشمن روی میز نیروهای مسلح است.

پهپادی مجهز به هوش مصنوعی در خدمت نیروهای مسلح

میر سرتیپ محمدحسن نامی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فناوری استفاده از «میکرو پهپادها» در بدنه صنعت دفاعی کشور، هدایت و ارسال اطلاعات تحرکات دشمن روی میز یگان‌های نیروهای مسلح را از جمله مأموریت مهم این پهپادها برشمرد و گفت: این اقدام بسیار ارزشمندی است، زیرا انسان اگر اطلاعات نداشته باشد نمی‌تواند خوب عمل کند و اهداف خودش را شناسایی کند، الحمدالله جمهوری  اسلامی ایران در این زمینه به اقدامات مناسب و قابل توجهی دست یافته است.

 

#ارتش

ایران مقامات ارشد آمریکا را تحریم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات ارشد دولت آمریکا بواسطه نقش و دخالت در اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران و اتباع ایرانی به تحریم‌های ایران اضافه شدند.

  سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تحریم مقامات ارشد دولت آمریکا بواسطه نقش و دخالت در اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران و اتباع ایرانی خبر داد.

  ادامه مطلب ...

اجرای عملیات ترکیبی تیپ ۶۵ نیروی مخصوص نزاجا در سواحل مکران

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش گفت: تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا عملیات ترکیبی را در سواحل مکران با موفقیت انجام داد.

  امیر سرتیپ کیومرث شرفی سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش با اشاره به آمادگی نیرو‌های مخصوص و واکنش سریع نزاجا در این رزمایش اظهار کرد: تیپ ۶۵ نیروی مخصوص با اجرای عملیات متحرک هوایی، به صورت ترکیبی و همزمان عملیات نفوذ و تهاجم را با موفقیت انجام داد. 

ادامه مطلب ...

پشتیبانی رزمی نیروی هوایی ارتش از یگان‌های سطحی در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا

جانشین نیروی هوایی ارتش گفت: پشتیبانی رزمی همه جانبه نیروی هوایی ارتش توسط هواپیما‌های غول پیکر سی ۱۳۰ در رزمایش اقتدار ۹۹ با موفقیت انجام شد.

  امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه برگزاری رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش با تاکید بر خلاقیت و توانمندی خلبانان و کارکنان فنی هواپیمای سی ۱۳۰ در این رزمایش گفت: نیروی هوایی ارتش به واسطه نوع ماموریت و تجهیزاتی که در اختیار دارد، علاوه بر انجام عملیات‌های آفندی، یک نیروی پشتیبانی کننده بسیار موثر، قوی و تاثیرگذار از نیرو‌های سطحی و زمینی است. 

ادامه مطلب ...

اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیرو‌های هوابرد نزاجا

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی به منظور ارزیابی مهارت نیرو‌های هوابرد نزاجا انجام شد.

  امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی با به‌کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیما‌های سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگرد‌های هوانیروز صبح امروز با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد. 

ادامه مطلب ...