فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فدراسیون کشتی به اهداف خود در لیگ رسید؟

با بسته شدن پرونده بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی باید دید فدراسیون تا چه اندازه به اهداف خود رسیده است.

 بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی با تمام فراز و فرود‌هایی که داشت به پایان رسید و فارغ از حواشی روز فینال، اعتراض به داوری ها، انصراف و تهدید به کناره گیری برخی تیم‌ها، این پیکار‌ها در روز‌هایی که شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از مسابقات را لغو یا به تعویق انداخته بود با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به صورت متمرکز برگزار شد تا متولیان کشتی اقدام مهم و تاثیرگذاری را انجام داده باشند.ادامه مطلب

نباید به تعریف و تمجید زبانی از پرستاران اکتفا کنیم

پرستاران سلامتی و جان خود را فدای دیگران می کنند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه در ارتباط تصویری با پرستاران بیمارستان‌های ارتش که با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر دریاداردوم مداح معاون بهداشت و درمان آجا و دیگر مسئولین و بمناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار شد، ضمن تبریک میلاد این بزرگ بانوی اسلام و روز پرستار با ادای احترام به شهدای سلامت و خانواده‌های محترم آن‌ها گفت: هر انسانی برای ادامه زندگی خود راه و شغلی را انتخاب می‌کند که درآمد کسب کند و زندگی مناسبی داشته باشد که این اقدام، محترم هم هست، اما بعضی‌ها انتخابی متفاوت دارند.ادامه مطلب ...

#ارتش


عربستان میلیون‌ها دلار برای ترور شیخ زکزاکی پرداخت کرده است

وکیل رهبر جنبش شیعیان نیجریه اعلام کرد که عربستان سعودی میلیون‌ها دلار پول به مسئولان ابوجا پرداخت کرده تا شیخ زکزاکی را به قتل برسانند.

  اسحاق آدم اسحاق، وکیل شیخ ابراهم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مصاحبه با با وب سایت "اسلام تایمز" گفت: عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای ترور شیخ زکزاکی پرداخت کرده است.

آدم اسحاق افزود: بوهاری، رئیس جمهور نیجریه از طرف آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستان به قتل شیخ زکزاکی مامور شده است.

وی توضیح داد: سلامت شیخ زکزاکی بسیار وخیم است و هیچکس در مورد او چیزی نمی‌داند؛ زیرا از سال ۲۰۱۵ تحت بازداشت قرار دارد.

شیخ زکزاکی در ۲۲ آذر سال ۱۳۹۴ در حالی که از عزاداران حسینی در منزل خود استقبال می‌کرد، مورد هجوم نیروهای امنیتی نیجریه‌ قرار گرفت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

آمریکا یک فروند پهپاد عراقی را ساقط کرد

پدافند سفارت آمریکا در بغداد به اشتباه یک فروند پهپاد متعلق به نیرو‌های عملیات مشترک بغداد را ساقط کرد.

  به نقل از پایگاه خبری صابرین نیوز، پدافند سفارت آمریکا در بغداد به اشتباه یک فروند پهپاد متعلق به نیرو‌های عملیات مشترک بغداد را ساقط کرد.

سفارت بغداد علت این اشتباه را تشخیص نادرست سامانه اعلام کرده است.

انتهای پیام/

۱۰ نکته از سخنان امروز رهبر انقلاب/از تبیین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی تا عدم پایان دشمنی آمریکا با

رهبر معظم انقلاب در بیانات امروز خود در دیدار با خانواده شهید سلیمانی به تبیین ویژگی‌های بارز این سردار مقاومت پرداختند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امروز با خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دست‌اندرکاران بزرگداشت این سردار جبهه مقاومت به موضوعاتی از جمله تبیین ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی و شکست استکبار در زمان حیات و شهادت وی، انتقام از قاتلان و سیلی سخت به آمریکا، لزوم قوی‌شدن در تمامی عرصه‌ها و عدم فراموشی دشمنی‌ها، رفتار رؤسای جمهوری آمریکا علیه ملت ایران، انتقاد از سخنان اختلاف‌افکن، لزوم حفظ وحدت در کشور و تأکید بر اهمیت خنثی‌سازی تحریم‌ها پرداختند.

در ادامه به ۱۰ نکته از فرمایشات امروز مقام معظم رهبری می‌پردازیم: ادامه مطلب ...

سرلشکر موسوی با خانواده شهید جلیلوند دیدار کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با حضور در منزل شهید امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند با خانواده این شهید دیدار و از آن‌ها دلجویی کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهید امیر سرتیپ دوم قاسم جلیلوند گفت: وقتی ما نظامی‌ها لباس سربازی بر تن می‌کنیم، غایت آرزوی ما این است که پایان عمر ما با شهادت همراه باشد و وقتی یک نظامی در چنین جریان و مشکلی که برای یک ملت پیش آمده، موضوعی که وظیفه اصلی وی نبوده، ولی با حسّ مردم دوستی و عشقی که به میهن و ملت شریف خود داشت به این شکل فداکارانه به هدف خود دست پیدا کرد، واقعاً جای غرور و افتخار دارد.

سرلشکر موسوی با خانواده شهید جلیلوند دیدار کرد

وی افزود: ارتش در همه صحنه‌ها علاوه بر دفاع و جنگ از جمله سیل، زلزله و بیماری همه گیر و منحوس ویروس کرونا در کنار مردم و مدافع آنان بوده و این شهید بزرگوار از جمله کسانی بود که این افتخار را در کارنامه ارتش ثبت کرد.

#ارتش

تک تیراندازهای دوربرد ایرانی به آبهای آزاد می‌روند

گام بلند نیروی دریایی ارتش برای نصب «موشک بالستیک» روی ناوها و زیردریایی‌ها/

ذوالفقار موشک

با تحقق برنامه جدید نیروی دریایی ارتش برای نصب موشکهای بالستیک روی ناوها و زیردریایی های جدید این نیرو، قدرت بازدارندگی و بازوی پرقدرت موشکی کشورمان با انعطاف و امکان مانور بیشتری وارد عرصه خواهد شد.

#ارتش

انهدام شبکه گسترده اخلال در نظام ارزی کشور در یزد توسط وزارت اطلاعات

عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخلال در نظام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند؛ در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

 در راستای برخورد با سوء استفاده‌های صورت گرفته در تعهدات ارزی، سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان یزد، با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی، ۸ نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخـلال در نظـام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

این شبکه با استفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتور‌های صوری، از بانک مرکزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو سوء استفاده کرده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است.

دشمنان ایران همواره در هراس و اضطراب به سر می‌برند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان ملت ایران اسلامی خواب راحتی را تجربه نکرده‌اند و همواره در هراس، نگرانی و اضطراب به سر می برند.

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در منزل دانشمند شهید محسن فخری زاده نشان درجه یک نصر را که از سوی فرمانده معظم کل قوا به شهید فخری زاده اهدا شده بود به خانواده شهید تقدیم کرد.

در این دیدار که فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و تعدادی از معاونان ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز حضور داشتند سرلشکر محمد باقری با بیان اینکه طی سالیان طولانی توفیق این را داشتیم در جریان تلاش‌ها و خدمات ارزنده و فعالیت‌های گران سنگ تحقیقاتی و پژوهشی این شهید والامقام در جنبه‌های مختلف علمی و پژوهشی باشیم، تصریح کرد: شهید فخری زاده فردی کم‌نظیر از لحاظ علمی، اخلاقی، ایمانی و انقلابی بود و شهادت این دانشمند برجسته ضایعه‌ای دردناک برای جامعه علمی و نیرو‌های مسلح محسوب می‌شود.

اتمام ساخت بیمارستان‌های نیروی دریایی ارتش تا پایان سال برای بیماران کرونایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تسریع در ساخت دو بیمارستان این نیرو در بندرعباس و کنارک تا پایان سال خبر داد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

، درباره فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در مقابله با کرونا گفت: مجموعه نیرو‌های مسلح از ابتدای شیوع بیماری کرونا به نحو خوبی به تکالیف خود عمل کردند و نظم و ترتیبات خوبی که در نیرو‌های مسلح وجود دارد. نیروهای مسلح در مقابله با کرونا به کمک مردم کشورمان آمدند و تلاش‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف انجام دادند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح کار‌های خوبی در  زمینه‌های مختلف از جمله برقراری ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی، قرنطینه و موضوعات پس از بیماری که دوره نقاهت را شامل می‌شود را انجام داده‌اند.

#ارتش

ملت ایران هیچگاه از خون پاک فرزندان برجسته خود نخواهد گذشت

فرمانده کل ارتش تجلیل از مقام شامخ دانشمند شهید فخری زاده را پاسداشت علم و دانش و فرهیختگی فرزندان برومند ایران اسلامی دانست

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اهدای نشان نصر درجه یک از سوی مقام معظم فرماندهی کل قوا به دانشمند شهید محسن فخری زاده با بیان اینکه ملت بزرگ ایران هیچگاه از خون پاک فرزندان برجسته خود نخواهد گذشت، تصریح کرد: امروز به نمایندگی از ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران، آحاد فرماندهان و کارکنان غیور ارتش مراتب احترام و تبریک و تسلیت خود را به خانواده شهید محسن فخری زاده اعلام می‌دارم.

#ارتش

راکت‌‌های ضد زره ایرانی که به کشور‌های خارجی صادر می‌شوند

روند خودکفایی دفاعی در کشورمان هنگامی رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت که رژیم بعثی عراق به سرکردگی صدام و با حمایت استکبار جهانی در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ به ایران اسلامی حمله ور شد. نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در سال‌های ابتدایی جنگ از منابع و تسلیحاتی که از سال‌های پیش از انقلاب وجود داشت، استفاده کردند. اما موجودی این انبار‌ها فقط در یک یا دو سال ابتدایی جنگ تحمیلی توانست نیاز نیرو‌های مسلح کشورمان را در مقابله با ارتش بعث تامین کند و مسئولان نظامی کشورمان تصمیم گرفتند تا این تسلیحات و تجهیزات را از کشور‌های خارجی خریداری کنند. 

کدام راکت‌‌های ضد زره ایرانی به کشور‌های خارجی صادر می‌شوند؟

هنگامی که مسئولان دفاعی ایران به سوی خرید تسلیحات و تجهیزات از کشور‌های جهان رفتند آن‌ها با ممانعت از فروش این تسلیحات و تجهیزات به کشورمان تهدیدات کشور‌های ابرقدرت همچون آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق را بهانه می‌کردند. اگر در برخی اوقات ایران می‌توانست این تجهیزات و تسلیحات را خریداری کند این محموله‌ها در بین راه و در حالی که به سوی ایران می‌آمد توسط ابرقدرت‌ها مصادره می‌شد.   ادامه مطلب ...

#ارتش


فرمانده نیروی دریایی ارتش از سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا بازدید کرد

امیر دریادار خانزادی از صنایع دانش پایه و دستاورد‌های دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

 امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریای ارتش در این بازدید گفت: اقدامات جهادی در سازمان‌های تحقیقاتی و خودکفایی نیرو‌های چهارگانه ارتش، گلوگاه‌های عملیاتی را باز کرده و موانع موجود را رفع خواهد کرد.  ادامه مطلب ...

روزشمار سالگرد شهادت سردار دل ها؛ در سوگ فراق حاج قاسم

حاج قاسم سلیمانی

 کمتر از یک ماه تا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باقی مانده است. ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ بود که حاج قاسم به همراه تعدادی از همرزمانش در بازگشت از سوریه در خاک عراق به شهادت رسید. نیرو‌های تروریستی آمریکا در اقدامی مذبوحانه و بزدلانه حاج قاسم را به شهادت رساندند.

یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش توانسته تا تمام جایزه‌های خلبانی را کسب کند.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و خلبانان شجاع آن یکی از ستون‌های اصلی ایران در دوران جنگ تحمیلی بودند که با ایفای نقش خود در این دوران حساس توانستند ایران اسلامی را سربلند و آزاد نگه دارند؛ اما خلبانان این نیرو با همه رشادت‌های خود یک مشکل اساسی داشتند و آن هم نبود قطعات و پشتیبانی کافی در جنگ تحمیلی بود. کار پشتیبانی و تامین قطعات برای جنگنده‌های ایرانی در دوران پیش از انقلاب از سوی آمریکایی‌ها و مستشاران آن‌ها انجام می‌شد که با پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی و به طبع آن اخراج مستشاران آمریکایی از ایران کار تامین قطعات و پشتیبانی نظامی نیز با مشکل روبرو شد.

کدام خلبان ایرانی توانست هر ۴ جایزه خلبانی آمریکا را کسب کند؟

نیروی هوایی ارتش که با بدنه کاملا جوان و نخبه ساخته شده بود توانست از این تنگنا به خوبی بیرون بیاید و در هنگام حمله ارتش بعثی در ۳۱ شهریور ماه ۵۹ در کم‌ترین زمان ممکن و به فاصله دو ساعت و نیم از پایگاه هوایی بوشهر این حمله را پاسخ داد،

  ادامه مطلب ...

مراکز آموزشی ارتش هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر کرونا نداشته است

امیر سرتیپ شیخ گفت: ارتش با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکنون به نحوی عمل کرده که حتی یک فوتی به دلیل کرونا هم در مراکز آموزشی گزارش نشده است.

   امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، با اشاره به ارائه فعالیت‌های آموزشی به کارکنان ارتش، گفت: تاکنون بحث آموزش در سطح ارتش جمهوری اسلامی حتی برای یک ساعت هم تعطیل نشده است. کارکنان آموزشی در سخت‌ترین شرایط آموزش و ارتقای سطح آمادگی و مهارت‌افزایی نیرو‌ها را انجام داده‌اند.

  ادامه مطلب ...

روحانی ۹ سال قبل درباره مخالفت رئیس‌جمهور با اجرای قانون چه گفت؟

روحانی نمایه

حسن روحانی در سال ۱۳۹۰ معتقد بود که مقاومت رئیس‌جمهور در مقابل قانون مصوب مجلس، تخلف است و مجلس باید به علت این تخلف، رئیس‌جمهور را استیضاح و برکنار کند

ادامه مطلب ...


سرلشکر موسوی: آیت الله یزدی عمر خود را صرف دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب کرد

فرمانده کل ارتش گفت: آیت الله یزدی عمر بابرکت خویش را در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب و همراهی با امام عزیز (ره) صرف کرد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با صدور پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

  ادامه مطلب ...

خلبانان ایرانی کدام رکوردهای جهانی را ثبت کردند؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای آن از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره حامی و پشتیبان نظام و انقلاب بودند و در طول جنگ تحمیلی نیز توانستند تا با اقدامات و تدابیر خود از ایران اسلامی در برابر دشمن بعثی و استکبار جهانی دفاع کنند.

خلبانان ایرانی کدام رکوردهای جهانی را ثبت کردند؟

  نیروی هوایی ارتش در جنگ چه نقشی داشت؟  ادامه مطلب ...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت الله محمد یزدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت الله محمد یزدی

  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

  ادامه مطلب ...

جوانان دانشمند راه شهید فخری زاده را ادامه می‌دهند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: صد‌ها جوان دانشمند کشور، راه شهید فخری‌زاده را با قدرت ادامه می‌دهند.

  امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش امروز در حاشیه مراسم بزرگذاشت شهادت شهید محسن فخری زاده که در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: صد‌ها جوان دانشمند کشور، راه شهید فخری زاده را با قدرت ادامه می‌دهند.

  ادامه مطلب ...

دسترسی به فناوری شبیه‌سازها؛ دستاورد دوران تحریم

خلبان هادیان گفت: جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا و علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌های دشمنان، به فناوری پیچیده شبیه‌سازها دست یافته است.

دسترسی به فناوری پیچیده شبیه‌سازها در دوران تحریم امکان‌پذیر شد  امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست حاکم بر نظام در بحث اقتصاد مقاومتی به ویژه در مباحث دفاعی کشور با هدف قطع وابستگی به خارج و نگاه به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخل کشور، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

 

ادامه مطلب ...

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبانی هواپیمای «اف ۴» برگزار شد

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبانی هواپیمای اف ۴، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید نوژه همدان برگزار شد.

  امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبانی اف ۴، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده در طول عمر با برکت خود منشأ خدمات فراوانی بود و همواره در راستای ارتقا توان نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های فراوانی کرد و سرانجامِ مجاهدت‌های وی ختم به شهادت شد. ترور این دانشمند بلندپایه بار دیگر داغ شهادت سردار سلیمانی را تازه کرد.

وی خطاب به دانشجویان افزود: همه شما عزیزان باید ادامه دهنده راه پرافتخار شهید سلیمانی و شهید فخری زاده که همان راه تولید علم و تامین امنیت کشور است، باشید.

#ارتش

با این تصویر معنای امنیت رو با تمام وجود حس کنید

 یک کاربر فضای مجازی با انتشار تصویری از متجاوزان در توییتر نوشت: خوب نگاه کنید تا معنی امنیت رو با تموم وجود حس کنید.

 

خلاقیت متخصصان نیروی دریایی ارتش در خودکفایی زبانزد است

رئیس دفتر فرماندهی معظم‌کل قوا گفت: در نیروی دریایی ارتش، نیروهای کارشناس و توانمند پای کار حضور دارند که خلاقیت آن‌ها در جهت خودکفایی همه تجهیزات زبانزد است.

  سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا در آیین رونمایی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، با تاکید بر اینکه در بخش هوایی به فناوری جدیدی در سطح منطقه دست پیدا کردیم، اظهار کرد:  این فناوری در هوا بیش از توانمندی های قبلی ما بوده و نشان از دست برتر ایران اسلامی است. در دریا دست برتر هستیم و نیروی دریایی راهبردی شکل گرفته است.

رئیس دفتر فرماندهی کل قوا درباره نمایشگاه تجهیزات نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی حرف های زیادی برای گفتن دارد و شاهد دستاوردهای خوبی در این نمایشگاه بودیم.

#ارتش

بایدن برای بازگشت به برجام شرط گذاشت

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بازگشت واشنگتن به برجام را منوط به پیروی کامل تهران از این توافق دانست.

  جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که اگر ایران شروع به پیروی کامل از توافق هسته‌ای ایران کند، آمریکا به این توافق، که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، باز می‌گردد.

  ادامه مطلب ...

شورای نگهبان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تایید کرد

شورای نگهبان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را تایید کرد.

شورای نگهبان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تایید کردب   شورای نگهبان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را تایید کرد.

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با توجه به اصلاحات انجام شده در نشست امروز مجلس شورای اسلامی، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بنابراین، قانون فوق تا ساعاتی دیگر، جهت اجرا، به دولت ابلاغ می‌شود.

۳ تروریست ضد انقلاب در شمالغرب کشور بازداشت شدند

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از دستگیری تیمی از عناصر ضد انقلاب که قصد انجام اقدامات تروریستی را داشتند،خبر داد.

  با هوشیاری، اشراف اطلاعاتی و اقدامات پیچیده عملیاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه یک تیم سه نفره از عناصر ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی که قصد انجام اقدامات تروریستی را داشتند؛ در منطقه ماموریتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در استان آذربایجان غربی مورد رصد و تعقیب قرار گرفته و به نحوی که امکان هیچ واکنشی را پیدا نکردند؛ دستگیر شدند.

در این عملیات مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی تروریست‌ها توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) کشف و ضبط شد.

شایعات و اخبار نادرست مربوط به وضعیت حال آیت الله مصباح یزدی تکذیب شد

پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: اخبار مربوط به وضعیت حال آیت الله مصباح یزدی فقط در این پایگاه صحت دارد.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت‌الله مصباح یزدی در پی انتشار خبر بیماری آیت الله مصباح یزدی (دام ظله العالی)، شایعات و اخبار نادرستی در این باره منتشر شده که موجب نگرانی دوست‌داران معظم له شده است.

ضمن تأکید بر این که تنها منبع موثق اخبار صحیح در این باره،پایگاه‌های اطلاع‌رسانی آثار آیت الله مصباح یزدی به نشانی MESBAHYAZDI.IR می‌باشد، به اطلاع می‌رساندمشکل ایشان ضعف مفرط جسمانی به دلیل ادامه و تشدید بیماری گوارشی است و در منزل تحت مراقبت پزشکی هستند.

در انتها بار دیگر از همه علاقمندان درخواست دعا و توسل برای شفای کامل و عاجل ایشان داریم

عربستان امنیت داخلی خود را به انگلیس می‌سپارد

هیئت وزیران عربستان اعلام کرد شاه سعودی اختیارات لازم را به وزیر کشور برای گفتگو با انگلیسی‌ها درخصوص امنیت و پدافند غیرعامل داده است.

این شورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پادشاه عربستان به وزیر کشور یا هر فرد دیگری که از جانب وی مامور شود اختیار داده است تا درباره همکاری‌های امنیتی گفتگو و یادداشت تفاهمی در زمینه دفاع و پشتیبانی میان وزارتخانه‌های کشور عربستان و انگلیس امضا شود.

در همین حال وزارت کشور انگلیس پیش‌تر به شبکه الجزیره اعلام کرده بود نیرو‌ها و تجهیزات خود را به منظور کمک به ریاض در حمایت و پشتیبانی از تاسیسات نفتی در عربستان مستقر کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روزنامه ایندیپندنت انگلیس فاش کرد دولت انگلیس بدون اطلاع مجلس عوام این کشور نیرو‌های سری در خاک عربستان مستقر کرده است.

تمامی قطعات گلوگاهی نداجا توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در حوزه جهاد خودکفایی پیشگام بوده است، گفت: تمامی قطعات گلوگاهی توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته و تامین شده است.

   امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین رونمایی و نمایشگاه دستاورد‌های تحقیقاتی و صنعتی نیروی دریایی ارتش که عصر امروز در ستاد این نیرو برگزار شد اظهار کرد: حرکت جهادی از سال ۱۳۶۲ با فرمان مقام معظم رهبری در مجموعه نیرو‌های مسلح آغاز شد و از آن روز تاکنون حرکت بالنده‌ای برای رفع گلوگاه‌ها و دستاورد‌های دفاعی شاهدیم که پیشرفت‌های زیادی اتفاق افتاده است.

#ارتش


معاون هماهنگ‌کننده جدید نیروی زمینی ارتش منصوب شد

  به پیشنهاد فرمانده نیروی زمینی ارتش و با تصویب امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ عباس فلاح به‌عنوان معاون هماهنگ کننده ننیروی زمینی ارتش منصوب شد.

امیر فلاح مسولیت‌هایی نظیر ریاست دبیرخانه نیروی زمینی ارتش، فرمانده پشتیبانی ستاد نزاجا و معاون بازرسی نیروی زمینی ارتش را در کارنامه خود دارد و پیش از این نیز در بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح مشغول انجام وظیفه بوده است.

#ارتش

دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد

دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش امروز در مراسمی با حضور رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا و فرمانده نداجا رونمایی شد.

  دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش امروز در مراسمی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

این دستاورد‌ها در حوزه‌های پهپاد، موشک، شناور، اژدر و... در نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی نیروی دریایی ارتش به نمایش گذاشته شده است.

#ارتش

پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش چشمگیر است

سورنا ستاری با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در نمایشگاه نیروی دریایی ارتش بودیم، گفت: پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش چشمگیر است.

پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش چشمگیر است

   سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه رونمایی از نمایشگاه دستاورد‌های تحقیقاتی و صنعتی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: شاهد اتفاقات خوبی در نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش بودیم.

او ادامه داد: در بخش تجهیزات دفاعی بازار بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان است و تکنولوژی‌های شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در زندگی روزمره مردم دیده شود.

ستاری گفت: در نمایشگاه نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های آی تی، مخابراتی، ساخت قطعات شاهد تجهیزات جدید و به روزی بودیم و از این پیشرفت‌ها بسیار خرسندیم.

#ارتش

مجری سرشناس عرب: عربستان از ترس قدرت ایران، شب‌ها خواب ندارد!

دانشمند هسته‌ای

  مجری سرشناس یک شبکه لندنی، در پاسخ به یاوه‌گویی‌ها در مورد ترور دانشمند هسته‌ای ایران، گفت: چطور می‌گویید ایران خودزنی کرده و فخری زاده را کشته است؟ او پدر دانش هسته‌ای ایران است، آیا ایران او را می‌کشد؟! کمی فکر کنید و نظریه‌ای را مطرح کنید که بشود یک در صد آن را قبول کرد.

او همچنین معتقد است که عربستان از ترس قدرت ایران به خود می‌لرزد و شب خواب ندارد.مشاهده فیلم اینجا  

کشف سرنخ‌هایی از عاملان ترور شهید فخری‌زاده توسط وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات اعلام کرد که به سرنخ‌هایی از ماجرای ترور شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان دست پیداکرده است.

  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ضمن عرض تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده از نخبگان و خادمان جمهوری اسلامی در عرصه علم، فن آوری و صنعت دفاعی، اعلام می‌نماید با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سرنخ‌هایی از عاملان این حمله تروریستی به دست آمده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار ملّت شریف ایران خواهد رسید.


قواعد بازی پس از ترور «محسن فخری‌زاده» و چگونگی پاسخ ایران

 ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران اقدام بسیار خطرناکی بود که به گفته برخی از ناظران هدف از این اقدام به هم ریختن معادلات  و کارت ها قبل از ورود «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب دموکرات آمریکا به کاخ سفید است.

بایدن برخی تحلیلگران معتقدند که عاملان این جنایت قصد داشتند توانایی‌های ایران را با حذف یکی از برجسته‌ترین نخبگان علمی آن مورد هدف قرار دهند و صرف نظر از روی کار آمدن هر دولتی در آمریکا این برنامه های ضد ایرانی در دستور کار واشنگتن قرار دارد.ادامه مطلب 

پیکر شهید فخری‌زاده به خاک سپرده شد

پیکر شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان که روز جمعه هفتم آذر ماه به دست عوامل تروریست موساد به شهادت رسید؛ ظهر امروز دوشنبه در آستان امامزاده صالح تجریش و در کنار همسنگر قدیمیِ خود؛ شهید مجید شهریاری دیگر دانشمند هسته‌ای کشورمان که در سال ۸۹ توسط موساد ترور شد و به شهادت رسید آرام گرفت.

پیکر شهید فخری‌زاده به خاک سپرده شد

پیکر شهید فخری‌زاده به خاک سپرده شد

پیکر شهید فخری‌زاده به خاک سپرده شد

 

انتهای پیام/

با پول یک ناوشکن خارجی، پنج ناوشکن ایرانی می‌سازیم

  امیر دریادار دوم «مصطفی شاه‌کرم» رئیس مرکز طراحی و برنامه‌ریزی ساخت شناور‌های نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی به بیان مواردی درباره شناور‌های ایرانی و خودکفایی کشور در زمینه تجهیزات دریایی پرداخت.

متن این گفت‌وگو در ادامه آمده است.اینجا 

آیا واحد ویژه ترور موساد دانشمند ایرانی را هدف قرار داده است؟

 به نقل از القبس کویت، روزنامه ساندی تایمز انگلیس در گزارشی با بیان اینکه روش ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران، نشانه‌هایی دارد که احتمال انجام این ترور به وسیله واحد ویژه اطلاعات رژیم صهیونیستی (کیدون) را مطرح می‌کند.

این روزنامه نوشت: عملیاتی که با هدف قرار دادن کاروانی متشکل از سه اتومبیل در یک جاده عمومی آغاز می‌شود سپس عاملان آن در حالی ناگهانی محل را ترک می‌کنند که هدف خود را کشته‌اند. این روش «موساد» است که از دهه‌ها قبل برای حذف دشمنان خود از آن استفاده می‌کند..ادامه مطلب

ناوبندر «خلیج فارس» قابلیت حمل پنج بالگرد به‌طور همزمان را دارد

خانزادی: ناوبندر «خلیج فارس» قابلیت حمل پنج بالگرد را دارد

   امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که دستاورد‌های خاص این نیرو را با توجه به روز نیروی دریایی، در آذرماه رونمایی کنیم.ادامه مطلب 

نیروی دریایی ارتش؛ الگوی موفق بی‌اثرکردن تحریم ها

نیروی دریایی ارتش؛ الگوی موفق بی‌اثرکردن تحریم ها

   امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، این نیرو را الگوی موفق بی اثرکردن تحریم‌ها دانست.

متن پیام امیر دریادار سیاری به این شرح است.ادامه مطلب 

در مواجهه با عوامل تروریستی مشکوک چه باید کرد؟

  وزارت اطلاعات برای حفظ و گسترش امنیت عمومی و حمایت از شهروندان ایران اسلامی در برابر خطرات وآسیب ‌پذیری‌های  امنیتی طراحی شده هشدار داد.

در مواجهه با عوامل تروریستی مشکوک چه باید کرد؟
هشدار‌های زیر بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی وزارت اطلاعات برای حفظ و گسترش امنیت عمومی و حمایت از شهروندان ایران اسلامی در برابر خطرات و آسیب پذیری‌های امنیتی طراحی شده و در آن، مهم‌ترین آگاهی‌های امنیتی و اطلاعاتی مورد نیاز شهروندان کشور اعم از کارمندان دولت و شهروندان عادی کشور تقدیم محضر هموطنان عزیز خواهد شد.بر این اساس، مطالعه و آشنایی با این پیام‌های امنیتی، شهروندان عزیز این مرزو بوم را در برابر توطئه‌های دشمنان ایران زمین، آگاه و توانمند خواهد ساخت: ادامه مطلب  

دانشمند ترور شده ایرانی کیست؟

شامگاه دیروز بود که به ناگاه خبری در شبکه‌های مجازی و کانال‌های تلگرامی دست به دست شد؛ خبری تلخ که همه آرزو داشتند که شایعه ای بیش نباشد، اما واقعیت داشت. خبر ترور یکی از دانشمندان صنایع هسته‌ای کشورمان. این رسانه‌ها خبر ترور محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح و یکی از دانشمندان کشورمان را مخابره کردند. 

گزارش محسن فخری زاده

محسن فخری زاده یکی از دانشمندان دفاعی کشورمان است که بسیاری از رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب از او به عنوان پدر صنعت هسته‌ای ایران نام می‌برند. سال‌ها پیش یعنی در ابتدای دهه ۸۰ سندی از او منتشر شده است که با تامین نیاز‌های بخشی از صنایع دفاعی کشورمان موافقت کرده و نامه‌ای را پاراف کرده است.ادامه مطلب  

آقای میرحسین موسوی! مردم رو چی فرض کردید؟

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نو شت: میرحسین موسوی گفته که حالا که مردم عادی توان تهیه داروی کرونا رو ندارند، ما هم استفاده نمی کنیم!

بزرگوار! اوباما اعتراف کرده که اگر اتفاقات سال۸۸ تو ایران اتفاق نمیفتاد آمریکا سخت ترین تحریم‌ها رو علیه ایران اعمال نمی‌کرد!

حالا شدید فداکار مردم! بسه دیگه! مردم رو چی فرض کردید؟!

         *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

در پیام فرمانده کل ارتش به مناسبت روز نیروی دریایی مطرح شد؛

اوج بلوغ و بالندگیِ راهبردی در نیروی دریایی ارتش  امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، پیامی صادر کرد.

 متن پیام به این شرح است:  ادامه مطلب ...

 # ارتش 


اعتراف ترامپ و بولتن به صفتی که رهبر انقلاب به آنها داد

عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای در خصوص سخنان رهبری درباره ترامپ در توییتی نوشت: ترامپ میگوید بولتن احمق ترین آدمی بود که افتخار همکاری با او داشتم

بولتن میگوید ترامپ یک احمق خودشیفته است اون روز که رهبر انقلاب اینها را احمقهای درجه ۱ اعلام کرد آنچه ما در آئینه میدیدیم او در خشت خام میدید. فکر میکردید صفتی که رهبری به اینها داد روزی از زبان خودشان صادر شود؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

پشت پرده شایعه حمله آمریکا به ایران/ شایعاتی که ترامپ را برای ۲۰۲۴ آماده می‌کند

 در حال حاضر و پس از شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ناامیدی صهیونیست‌ها از اجرای پروژه‌هایی که همراه با ترامپ برنامه‌ریزی کرده بودند، رسانه های اسرائیلی شروع به سوء استفاده از شایعات مربوط به ترس از آغاز جنگ

ترامپ نمایه

 دونالد ترامپ با ایران در رسانه‌های آمریکایی کرده‌اند. اما در این میان سوالات زیادی درباره تردید در زمینه توانایی تل آویو و یا حتی دولت ایالات متحده قبل از پایان مهلت مقرر دونالد ترامپ در کاخ سفید برای شروع چنین جنگی مطرح می‌شود.ادامه مطلب

ضد انقلاب چگونه در ایران آتش افروزی می‌کند؟

   یکی از محور هایی که رسانه های معاند و خارجی متاثر از سیاست های رسانه ای و خارجی خود به دنبال محقق کردن آن هستند، افزایش آشوب ها و ناآرامی ها و به دنبال آن ایجاد تغییر  در رفتار نظام و در نهایت تغییر نظام در جمهوری اسلامی است. بنابراین ترویج و راه اندازی کمپین ها و قرارگاه‌هایی برای افزایش اعتراضات در ایران و تغییر ماهیت دادن این اعتراضات از جمله کار هایی است که توسط آنها پیگیری می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از این فعالیت ها می‌پردازیم.

قرینه سازی اغتشاشات با روند پیروزی انقلاب اسلامی. ادامه مطلب


چرا رزمندگان مقاومت، مدافعان حرم نامیده شدند؟

 ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ در پی پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری، پایان یافتن سیطره داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی ــ صهیونیستی در "ابوکمال" رقم خورد. سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در پیامی به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) پایان سیطره داعش بر سرزمین‌های اسلامی را اعلام کرد.  ادامه مطلب ...