فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

هواپیمای ترابری بومی تا پایان سال رونمایی می‌شود

  امیر سرتیپ دوم افشین خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با شبکه خبر در تشریح 

فرآیند ساخت موتور و نقش آن در پیشرفت‌های صنعتی، اظهار کرد: در سال ۹۵ نمونه اولیه موتور اوج پس از انجام تست‌های اطمینان بخش تولید شد و پس از آن نمونه معیار تولید ساخته شد و بعد از آن با توجه به فرآیند‌هایی که طی شده بود، خط تولید امروز افتتاح شد. صنعت هوایی در کشور ما صنعت بزرگی است و ما مجبور بودیم با شرایطی که داریم به عرصه ساخت موتور ورود پیدا کنیم و به این سمت حرکت کردیم که در این عرصه گام برداریم.

وی افزود: این موتور را ما به ویژه در جنگنده کوثر استفاده کرده‌ایم؛ در پروژه یاسین هم این موتور را کاندید کرده‌ایم تا از آن استفاده کنیم. این موتور پاسخگوی هواپیما‌هایی تا وزن ۱۰ تن خواهد بود.

#ارتش

سایر جنگنده‌ها به موتور اوج تجهیز خواهند شد

  امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صبح امروز در آیین رونمایی از دستاورد‌های جدید 

وزارت دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعی که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: موتور ملی اوج به عنوان اولین موتور توربوجت بومی توسعه یافته جهت تامین نیروی پیشران جنگنده‌های کشور از جمله جنگنده‌های کوثر، صاعقه، آذرخش و جت آموزش پیشرفته یاسین و در محدوده وزن برخاست حدود ده تن است.

وی افزود: سیستم کنترل موتور "اوج" از نوع هیدرومکانیکال است که در صورت نیاز قابلیت ارتقاء به سیستم تمام الکترونیک (FADEC) را دارد.

موشک کروز ۱۰۰۰ کیلومتری و بالستیک ۱۴۰۰ کیلومتری جدید ایران رونمایی شد

 در مراسم بهره برداری و رونمایی از دستاورد‌های ملی وزارت دفاع  که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی در حال برگزاری است از موشک کروز ۱۰۰۰ کیلومتری با نام شهید ابومهدی المهندس و یک موشک بالستیک با برد ۱۴۰۰ کیلومتر به نام شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

موشک کروز ۱۰۰۰ کیلومتری و بالستیک ۱۴۰۰ کیلومتری جدید ایران رونمایی شد

 

موشک کروز ۱۰۰۰ کیلومتری و بالستیک ۱۴۰۰ کیلومتری جدید ایران رونمایی شد

دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش با وزیر دفاع

  امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری در چارچوب الزامات دفاعی کشور در 

عرصه حفظ و صیانت از دریا‌ها گام‌های بلند و ارزنده‌ای برداشته است گفت: با توجه به اهمیت آبراه‌ها در عرصه‌های مختلف امنیتی، اقتصادی و گستردگی تردد کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها؛ تامین امنیت جغرافیای آبی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران جایگاه قدرتمند خود را در عرصه صیانت از آب‌های ایران تثبیت کرده است تصریح کرد: حضور قدرتمند نیروی دریایی ارتش در کنار نیروی دریایی سپاه پاسداران به عنوان تکیه گاهی اطمینان بخش در موضوع مبارزه با هرگونه تجاوز و زیاده خواهی و حفظ کننده قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در دریا‌ها شناخته می‌شود.

مراسم بزرگداشت سرهنگ بالازاده برگزار شد

  مراسم ترحیم و بزرگداشت سرهنگ خلبان صمد علی بالازاده از رکورد دارارن پرواز جنگی در ۸ سال دفاع مقدس و از قهرمان بلامنازع جنگ تحمیلی، بدون حضور جمعیت در مسجد النبی (ص) ستاد نیروی هوایی ارتش شد.

این مراسم با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از همرزمان و پیشکسوتان این نیرو در مسجد النبی (ص) ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

امیر صباحی فرد از مواضع عملیاتی یگان پدافند هوایی انرژی اتمی اصفهان بازدید کرد

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به منظور بازدید از یگان های عملیاتی صبح امروز در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی حضور یافت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی آجا در بازدید از مواضع عملیاتی یگان پدافند هوایی انرژی اتمی اصفهان ضمن ابراز رضایت از میزان آمادگی تجهیزات و نیروی انسانی، با کارکنان مستقر در این یگان عملیاتی گفت‌وگو کرد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد همچنین با حضور در کوی سازمانی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی واحدهای تکمیل شده را افتتاح کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از راه اندازی خط تولید موتور ملی اوج در آینده نزدیک خبر داد.

  امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح شامگاه سه‌شنبه با حضور در برنامه تیتر امشب در تشریح برنامه‌های وزارت دفاع برای روز صنعت دفاعی، اظهار کرد: رسیدن به توان ساخت هواپیما به معنای داشتن بلوغ صنعتی است و بحمدالله در سالیان گذشته در صنعت دفاعی روی این موضوع کار‌های زیادی انجام شده که دو دستاورد قابل توجه یعنی هواپیمای جنگنده و آموزشی کوثر و دیگری جت آموزشی یاسین داشتیم. چندی پیش سه فروند از جنگنده کوثر تحویل نیروی هوایی ارتش داده شد که امیدواریم سه فروند دیگر را هم تحویل دهیم.

#ارتش

فرمانده همه فن حریفی که عملیات ذوالفقار را طراحی و اجرا کرد

امیر دریادار محمد حسین ملک‌زادگان در سال ۱۳۲۳ شمسی در اردبیل متولد شد و با مهاجرت خانواده‌اش به تهران دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر سپری کرد. او در سال ۱۳۴۳ وارد دانشکده افسری ارتش شد و در همان نخستین سال تحصیل با توجه به کسب رتبه اول و موفقیت در امتحان ورودی نیروی دریایی به عنوان یکی از ۱۰ نفر بورسیه این نیرو برای اعزام به کشور ایتالیا انتخاب شد. 

کدام امیر ارتش طرح عملیاتی ذوالفقار را طراحی و اجرا کرد؟

از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۴۸ به مدت ۴ سال در دانشکده دریایی ایتالیا آموزش‌های مختلف دریایی را فرا گرفت و با درجه ناوبان دوم به کشورمان بازگشت و در پایگاه دریایی خرمشهر مشغول خدمت شد.ادامه مطلب

#ارتش  

سرهنگ خلبان بالازاده آسمانی شد

  سرهنگ خلبان بازنشسته صمد علی بالازاده از خلبانان پرافتخار و نام آور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس که در ۱۲۱ عملیات برون مرزی و پشتیبانی هوایی شرکت داشت، شامگاه روز دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت.

  ادامه مطلب ...

رای الیوم: رد شدن قطعنامه ضدایرانی آمریکا سیلی دردآوری برای ترامپ بود

  عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم، در سرمقاله جدیدش نوشت: تصویب نشدن پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت به منزله سیلی سختی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و تحقیر وی بود. مهم‌تر اینکه فقط یک کشور یعنی جمهوری دومینیکن از این پیش‌نویس حمایت کرد و ۱۱ کشور دیگر از جمله تونس به آن رأی ممتنع دادند. چین و روسیه هم به پیش‌نویس این قطعنامه رأی مخالف دادند.

تسلط آمریکا بر سازمان ملل پایان یافته است ادامه مطلب ...


وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح باید به نسل جوان نشان داده شود

 سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیرو‌های مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با اشاره به نقش ارزنده سازمان صدا و سیما در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: رسانه ملی نقش بسیار مهمی در ابهام‌زدایی و استمرار وحدت و همبستگی ملی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حفظ و نشر و گسترش دست‌آورد‌های دفاع مقدس دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه ملی در پوشش رشادت‌ها و فداکاری‌های نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس و پس از آن همچون همیشه فعال و گسترده عمل کند.

#ارتش

نقطه‌زن‌ترین موشک ایرانی چه نام دارد؟ + تصاویر

 قدرت موشکی کشورمان امروز به عنوان یکی از مولفه های قدرت بین المللی ایران اسلامی مطرح است. نقطه آغاز این قدرت بومی را می توان دوران دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی کشورهایی دانست که دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی صدام را برای حمله به ایران تجهیز کردند.


نخستین موشک نقطه‌زن ایرانی چه نام دارد؟ + تصاویر

این دانش در سال های اخیر به لطف اتکا به قدرت درون کشور و استفاده از نیروهای جوان متخصص به حدی از پیشرفت و کیفیت رسیده است که به رغم تحریم های سنگین دشمنان دیگر این امکان وجود ندارد که این تحریم ها بر این قدرت و صنعت موثر واقع شوند.ادامه مطلب ...

#ارتش

عاقبت شوم باج دادن به صهیونیست‌ها / سازشکاران جهان عرب چه شدند؟ + تصاویر

  ۲۳ مردادماه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی از توافق بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی‌سازی کامل روابط، پرده برداشت.  

ساعتی بعد، مقامات ارشد آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توافقات لازم برای عادی‌سازی کامل روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات صورت گرفته و ظرف چند هفته آینده هیئت‌هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه‌های دوجانبه در خصوص سرمایه‌گذاری، گردشگری، پرواز‌های مستقیم، امنیت، ارتباطات، فناوری، انرژی، سلامت، فرهنگ، محیط زیست، راه‌اندازی سفارتخانه و سایر مسائل با یکدیگر دیدار خواهند کرد.ادامه مطلب 

مکانیسم ماشه چیست و چگونه فعال می‌شود؟

فاطمه زهرا نصراللهی، آمریکا در روزهای اخیر سعی کرد با ارائه قطعنامه‌ای به شورای امنیت کاری کند که جلوی تحریم‌های

 تسلیحاتی ایران  را که در مهر امسال به پایان می رسد، بگیرد اما در این مسیر موفق نشد.

این کشور که تهدید رویه معمولش شده است، این بار از مکانیسم ماشه سخن می‌گوید و سعی دارد با این سناریوی جدید کوتاه نیاید و ایران را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

مکانیسم ماشه چیست؟ ادامه مطلب 

۲۶ مرداد؛ روزی که وطن پای رزمندگان را بوسید+ تصاویر

  دفاع مقدس و رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، رشادت‌های بسیاری را از خود نشان دادند. برخی از آنها شهید شدند و برخی دیگر هم به اسارت ارتش بعثی عراق درآمدند. اسارت و رنج های آن به قدری بدن‌های این اسرا را رنجور کرد که بعضی از آنان زیر شکنجه دژخیمان بعثی به شهادت رسیدند و بعضی دیگر پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از وطن به دامان میهن بازگشتند.

چرا صدام اسرای ایرانی را آزاد کرد؟ ادامه مطلب ...

شکست مفتضحانه آمریکا در تصویب قطعنامه ضدایرانی

  تلاش آمریکا برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند.در جلسه رای‌گیری اعضای شورای امنیت، آمریکا با وجود ماهها تلاش دیپلماتیک تنها توانست جمهوری دومینیکن را برای رای دادن به این قطعنامه با خود همراه کند. یازده کشور دیگر عضو شورای امنیت از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند. چین و روسیه هم با رای منفی خود، این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

بازدید فرماندهان بهداشت و درمان نیروهای مسلح از قرارگاه پدافند زیستی

  سردار عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و جمعی از فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح با حضور در سازمان پدافند غیرعامل کشور از دستاورد‌های عملیاتی و اقدامات فناوری محور قرارگاه پدافند زیستی کشور در تشخیص و مهار تهدیدات نوین بازدید کردند.

هدف از این بازدید؛ آشنایی با سامانه GIS سازمان دامپزشکی کشور بود که با حمایت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تولید شده و در اختیار این سازمان قرار گرفته و در تمام کشور در حال بهره‌برداری است.

#ارتش

آزادگان در غربت و مظلومیت، پرچم اقتدار جمهوری اسلامی بودند

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از آزادگان به عنوان پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در غربت و مظلومیت یاد کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت، سربلند ماندند و نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند. آن‌ها نشان دادند که به راستی تربیت یافتگان مکتب عاشورا، امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علبها هستند.

#ارتش


چرا هاشمی رفسنجانی پیشنهاد صلح صدام را پذیرفت؟

  ۲۷ تیرماه سال ۶۷  ایران قطعنامه ۵۹۸ را در جهت پایان جنگ هشت ساله میان ایران و عراق پذیرفت. تا پیش از این قطعنامه چند قطعنامه دیگر برای آتش بس میان ایران و عراق صادر شده بود که به دلیل عدم در نظر گرفتن شرایط موردنظر ایران در آن، مسئولان کشورمان حاضر به پذیرش آن نشدند.

پس از  هاشمی رفسنجانی بر مسند ریاست جمهوری، صدام حسین که هنوز در عراق زمام امور را در دست داشت در رابطه با پایان جنگ و نحوه آن ۱۲ نامه (۶ نامه از سوی صدام و ۶ نامه هم از سوی  هاشمی) را با رئیس جمهور ایران یعنی هاشمی رفسنجانی تبادل کردند.ادامه مطلب ...


آمادگی ارتش برای واگذاری مکان های عمومی به منظور برگزاری کنکور سراسری

 امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنا بر تدبیر فرمانده کل ارتش، همانطور که روز گذشته هم در جلسه قرارگاه بهداشت و درمان نیروهای مسلح اعلام کردیم، آمادگی داریم برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری، فضاهای پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم تا از فشردگی جمعیت جلوگیری شود.

#ارتش

نابغه‌ای که بزرگترین عملیات هوایی جهان را رهبری کرد

نابغه‌ای که بزرگترین عملیات هوایی جهان را رهبری کرد  امیر سرتیپ خلبان فرج الله برات‌پور از فرماندهان و خلبانان دلیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس است که نام و یادش با عملیات مشهور اچ ۳ برای همیشه در تاریخ کشورمان ماندگار شده است.

امیر برات‌پور در سال ۱۳۲۴ در شهرستان کنگاور از توابع استان کرمانشاه متولد شد. وی دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه را در کرمانشاه سپری کرد و در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده خلبانی شد. برات‌پور پس از گذراندن دو سال دوره مقدماتی خلبانی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ به آمریکا اعزام شد و طی ۱۸ ماه دوره تکمیلی خلبانی را سپری کرد. یک‌سال بعد یعنی در سال ۱۳۴۷ پس از بازگشت به ایران و گرفتن درجه ستوان دومی خدمت برای حراست از حریم هوایی کشورمان را آغاز کرد.ادامه مطلب ... 

#ارتش

صحبت‌های نادر طالب زاده درباره شلیک موشک نیمه هسته‌ای دلایلا از جنگنده اف ۱۶ به بندر بیروت

نادر طالب زاده

 نادر طالب زاده مجری و تهیه کننده برنامه عصر شبکه افق در مصاحبه با برنامه عیدانه که به مناسبت عید غدیر خم از این شبکه پخش می‌شد درباره انفجار بیروت گفت: با چند نفر از کارشناسان آمریکایی صحبت کردم که گفتند که موشک دوم شلیک شده در بندر بیروت یک موشک نیمه هسته‌ای به نام دلایلا بوده که از جنگنده اف ۱۶ شلیک شده است.

پنج تیم جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد

  معاون ضد جاسوسی این وزارتخانه افزود: افسران اطلاعاتی بیگانه با بهره‌گیری از روش‌های پیچیده و متنوع اطلاعاتی، درصدد انجام جاسوسی نسبت به پروژه‌های هسته‌ای، سیاسی، اقتصادی، نظامی و زیرساختی با هدف سرویس‌های اطلاعاتی سیا، موساد و برخی کشور‌های اروپایی مرتبط با پرونده‌های جاسوسی اخیر؛ خرابکاری در زیرساخت‌ها، پروژه‌ها، تشدید تحریم‌های ظالمانه و ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش و تکنولوژی‌های نوین و همچنین ایجاد چالش در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های همسو بوده که این تلاش‌ها و اقدامات مذبوحانه با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) با شکست مواجه شد.

او ضمن هشدار به تمامی افرد فریب خورده، خائن و دشمنان آشکار و پنهان جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد در راستای امنیت ملی در هیچ نقطه‌ای از دایره اشراف و اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) در آمان نبوده و به ملت شریف و عزیز اسلامی اطمینان می‌دهیم با هر توطئه دشمنان متخاصم با قاطعیت مقابله و برخورد خواهیم کرد.

استکبار جهانی باید منطقه را ترک کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: استکبار جهانی حتی جرات حضور در منطقه را ندارد و باید با ترس منطقه را ترک کند.

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در سیزدهمین همایش فرماندهان نمونه یگان‌های عمده این نیرو که همزمان در تهران و قرارگاه‌های منطقه‌ای برگزار شد، گفت: اصول فرماندهی در نزاجا بر سه اصل ولایت مداری، عدالت محوری و شایسته سالاری بنا شده است.

#ارتش

شهید لشکری شناسنامه عزت مندی آزادگان ایران اسلامی است

  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان حسین لشکری پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درود مقربان درگاه الهی به روح ملکوتی آزاده‌ای سربلند که در مدت قریب به هجده سال اسارت در بند رژیم بعثی، صبر از بردباری او به ستوه آمد و نا امیدی و شکست، پیش سربلندی او سر افکنده شد.

نام و یاد سید الاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری، با تار و پود مقاومت گره خورده و شکیبایی او شکوه بی مانند را رقم زده است که در حیات و ممات، نام او را می‌توان مترادف واژه زندگی و امید قرار داد.

#ارتش

ادامه مطلب

موشک قیام، تیر ایران بر پیکره پایگاه استکباری عین الاسد + تصاویر

  قدرت موشکی جمهوری اسلامی که امروزه به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت کشورمان در جهان مطرح است، قدرتی است که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به صورت عاریه‌ای از کشور‌های دوست و همسایه برای مقابله با دشمن بعثی در جگ هشت ساله به دست آمد، اما با تلاش‌های متخصصان در دوران دفاع مقدس این دانش در سال‌های جنگ کم کم رنگ و بوی بومی به خود گرفت و تلاش‌هایی نیز برای ساخت موشک‌های بومی انجام شد. ادامه مطلب ...

#ارتش 


عاملان جریان تحریف در کشور چه کسانی هستند؟

جریان تحریف آن عده از افراد داخلی هستند که با سرسپردگی به حامیان خارجی و تبعیت از رسانه‌های معاند، تلاش دارند از طریق عملیات روانی، اوضاع کشور را وارونه جلوه داده و باعث ایجاد موج ناامیدی در کشور شوند.

دانشگاه افسری امام علی بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است

  امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگویی، نقش دانشگاه افسری امام علی (ع) را در دوران دفاع مقدس تشریح کرد.

او گفت: دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ایثارگری‌ها و فداکاری‌های گسترده‌ای در جهت حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های کشور داشتند. دانشجویان این دانشگاه در روز دوم جنگ تحمیلی به فرماندهی امیر حسنی سعدی ودر جنگ ۳۴ روزه خرمشهر مقابل دشمن ایستادند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با تشریح ابعاد حضور پررنگ دانشگاه افسری امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس یادآور شد: دانشگاه افسری امام علی (ع) فیضیه ارتش و مرکز علم و تقوا و جهاد است و همین موضوع موجب اعتماد فرمانده معظم کل قواست.

#ارتش

نشان فداکاری چیست و چرا به دانشگاه افسری ارتش اعطا شد؟ + فیلم

  سه‌شنبه هفته گذشته یعنی ۱۴ خردادماه امسال خبر از اعطای یک نشان افتخار جدید به ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا منتشر شد، اما این بار این نشان نه به یک شخص خاص بلکه به دانشگاه افسری امام علی (ع) اعطا شد.

نشان فداکاری چیست و چرا به ارتش اعطا شد؟

در متن این خبر آمده است؛  با پیشنهاد ارتش و ستاد کل نیرو‌های مسلح به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، مبنی بر اهدای پرچم و نشان فداکاری یک هزار و ۱۸۴ شهید دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش، پس از تصویب معظم‌له، این دانشگاه به افتخار دریافت پرچم و نشان «فداکاری» نایل می‌شود که مراتب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.ادامه مطلب ...

#ارتش

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس جلوه‌های خوبی از وحدت و ایثار را ایجاد کرد. این جلوه‌ها از چندین راه به مردم عرضه شد که یکی از این راه‌ها ثبت تصاویر و عکس‌های مختلف از این جلوه‌ها بود.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

عکاسان بسیاری در دوران دفاع مقدس فعالیت کردند و با فعالیت‌های خود جلوه‌های مهمی از ایثار و شهادت و همچنین همدلی نیرو‌ها و رزمندگان ارتشی و سپاهی را به مردم نشان دادند که نشان از وحدت آن‌ها در برابر دشمنان داشت. برخی از این تصاویر به قدری تاثیرگذار و ماندگار هستند که هنوز هم تازگی و طراوت دارند و همان حس را به مخاطب القا می‌کنند.‌ در این گزارش می‌خواهیم چند قاب از این تصاویر ماندگار را با همدیگر مرور کنیم. ادامه مطلب ...

#ارتش

قهرمان عملیات حمله به اچ ۳ به همرزمان شهیدش شتافت

  امیر سرتیپ دوم «احمد سلیمانی» از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و قهرمان عملیات‌های حمله به اچ ۳ و ۱۴۰ فروندی دار فانی را وداع گفت و به خیل یاران و همرزمان شهیدش پیوست.

مرحوم امیر سرتیپ دوم سلیمانی از قهرمانان نیروی هوایی ارتش، استاد بی تکرار و با اخلاق و مهربان، خلبان حرفه‌ای و مرد شماره ۸ دسته فانتوم‌ها بود.

حضور مقتدرانه و تاثیرگذار در عملیات پیروزمندانه حمله به الولید (اچ۳)، ۱۴۰ فروندی و عملیات مرصاد تنها برگی از پرونده قطور افتخارات این خلبان پیشکسوت به شمار می‌رود.

سردار «کارگر» اعطای نشان فداکاری به دانشگاه امام علی (ع) را تبریک گفت

  سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدور پیامی تصویب اهدای «نشان فداکاری» از سوی فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه افسری امام علی (ع) را به امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش تبریک گفت.

 متن پیام به شرح زیر است:

«برادر ارجمند امیر سرلشکرسیدعبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و اهدا سلام

با احترام، عنایت فرماندهی معظم کل قوا در تصویب پرچم و نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حضرتعالی، فرماندهان و آحاد کارکنان و دانشجویان ارتش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش موثر و ارزشمند دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) در استحکام بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) و همچنین ایثار و مجاهدت در دوران دفاع مقدس، هرگز از حافظه ملت بزرگوار ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

امیداست با فضل و عنایات الهی و توجهات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در انجام وظایف و ماموریت‌ها همواره موفق و سربلند باشید.

رئیس بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر»

#ارتش

تجدید بیعت کاربران با رهبر انقلاب در آستانه عید ولایت

  به مناسبت عید غدیر و جانشینی صریح علی بن ابی طالب (ع) در مقام امامت پس از حضرت محمد (ص)، کاربران ایرانی تصمیم گرفتند تا حمایت خود از رهبر معظم انقلاب را با داغ کردن هشتگ #لبیک_یا_خامنه_ای نشان دهند. کاربران با انتشار توئیت‌هایی به زبان‌های مختلف در آستانه این عید بزرگ با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کرده و عید غدیر را به ایشان که از  سلاله اهل بیت (ع) هستند تبریک گفتند.

در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران را مشاهده می‌کنید: ادامه مطلب ...


سازمان ملل بار دیگر ترور سردار سلیمانی را نقض قواعد بین‌المللی خواند

سازمان ملل بار دیگر ترور سردار سلیمانی را نقض قواعد بین‌المللی خواند

  اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل طی گزارشی بار دیگر ترور سپهبد قاسم سلیمانی را محکوم و آن را اقدامی متناقض با قوانین بین‌المللی خواند. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خودسرانه‌، طی گزارش مفصلی، آمریکا را در خصوص به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی مورد انتقاد قرار داد. 

در این گزارش به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی اقدامی تنش‌زا و مصداق قتل خودسرانه خوانده شده است.


برگزاری رزمایش‌های ارتش مطابق با صحنه واقعی نبرد

  امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح پنج شنبه در مراسم رونمایی از نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) با اشاره به اینکه مهمترین درس دفاع مقدس ایثار، جهاد و ولایت مداری است، اظهار کرد: امیدوارم که همه ما ادامه دهنده راه شهدا و در خط ولایت با گام‌هایی استوار حرکت کنیم.

وی با اشاره به تقدیم هزار و ۱۸۴ شهید دانشگاه افسری از دوران دفاع مقدس تا امروز، گفت: دانشگاه افسری امام علی همواره با نیرو‌های مؤمن، متعهد و متخصص در برابر دشمنان و متجاوزان ایستادگی کرده و امروز از فرمانده معظم کل قوا کمال تشکر را داریم چراکه با اعطای این نشان ارزشمند موجب سرافرازی ما در جامعه جهانی شدند.

آزمون ورودی کارشناسی ارشد دافوس ارتش برگزار شد

  امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حاشیه بازدید خود از محل برگزاری آزمون رودی سی و یکمین دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس ارتش، گفت: آزمون کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس ارتش برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با حضور داوطلبانی از نیرو‌ها و سازمان‌های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح در روز‌های ۱۶ و ۱۷ مردادماه برنامه ریزی شده است.

 #ارتش

نشان «فداکاری» دانشگاه افسری امام علی(ع) رونمایی شد

  در آستانه عید غدیر در مراسم صبحگاه و شکرگزاری دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، از نشان «فداکاری» که برای اهدا به دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران به تصویب فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) رسیده بود، رونمایی شد.

پیام تسلیت فرمانده کل ارتش در پی وقوع فاجعه انفجار در بندر بیروت

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی حادثه غمبار انفجار مهیب بندر بیروت را تسلیت گفت و اعلام کرد که ارتش جمهوری اسلامی ایران  آماده هرنوع کمک رسانی به ملت و دولت لبنان است.

 متن پیام بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه غم‌انگیز و مصیبت بار انفجار در بندر بیروت که منجر به جان باختن و مجروحیت تعداد زیادی از شهروندان لبنانی شد را به ملت، دولت و دبیرکل حزب الله لبنان تسلیت عرض می‌کنم.

اینجانب از سوی آحاد کارکنان و خانواده بزرگ ارتش، ضمن همدردی با مصیبت دیدگان و مردم شریف لبنان، دولت محترم، و رهبربزرگ مقاومت اسلامی و دبیرکل حزب الله لبنان و آرزوی شفای مجروحان، اعلام می‌دارم در کنار مردم شریف لبنان بوده و برای کاستن آلام آنها، آمادگی هرنوع امداد رسانی و کمک‌های انسان دوستانه، از جمله اعزام کادر درمانی، بیمارستان سیّار، تجهیزات پزشکی و دیگر نیاز‌های مردم عزیز آسیب دیده این حادثه غمبار هستیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی»

انتهای پیام/

شهرخودرو ۲ - استقلال ۲/ نبرد سهراب و فرهاد برنده نداشت

شهرخودرو یک  - استقلال صفر/ گزارش لحظه به لحظه

  تیم های فوتبال شهرخودروی خراسان و استقلال تهران در چارچوب رقابت های هفته بیست و هشتم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۰۰ در ورزشگاه امام رضا (ع) به مصاف هم رفتند.

ترکیب شهرخودور: سید مهدی رحمتی، محمد آقاجانپور، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، اکبر صادقی (C)، امین قاسمی نژاد، حسین مهربان، امید منصوری، میلاد سرلک، محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته، روزبه چشمی، وریا غفوری، هرویه میلیچ و مهدی قایدی ادامه مطلب  

تروریست‌های اجاره‌ای در چنگال اطلاعاتی ایران+ فیلم و تصاویر

شنبه یازدهم مردادماه بود که خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده 

تروریست‌های اجاره‌ای در چنگال اطلاعاتی ایران+ فیلم و تصاویر

گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمب گذاری در حسینیه دارالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب گذاری در حسینیه دارالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار است که افراد بی گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.ادامه مطلب 

شهید بابایی، خلبانی که شوق پرواز او را آسمانی کرد

دفاع مقدس به عنوان دوره و مقطعی درخشان در تاریخ کشورمان و انقلاب اسلامی می‌درخشد. این دوره و شهدایی که درآن برای دفاع از وطن به جنگ دشمنان رفتند همانند ستارگان درخشانی هستند که نور آنها هیچ گاه خاموش نخواهد شد و یادشان تا ابد در دل‌ها باقی خواهد ماند.

شهید بابایی، خلبانی که شوق پرواز او را آسمانی کرد

امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی یکی از این ستارگان درخشان آسمان دفاع مقدس است.

نحوه شهادت او به این شکل روایت شده استادامه مطلب ...

پیام توئیتری رهبر انقلاب در پی حادثه انفجار در بیروت

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی در پی فاجعه انفجار دردناک بندر بیروت، با مردم لبنان ابراز همدردی کردند.

متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی که در حساب توئیتر پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR منتشر شد به این شرح است:«در فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت -که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات شدید شده- با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم. صبر در برابر این حادثه، برگ زرینی از افتخارات لبنان خواهد بود.»

انتهای پیام/

الاخبار: شدت انفجار بیروت برابر با انفجار یک بمب اتمی بود

  روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی تحلیلگران، شدت انفجار‌های شب گذشته در بیروت را برابر با انفجار یک بمب اتمی تاکتیکی دانست.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد نیترات آمونیوم موجود در انبار شماره ۱۲ بیروت، که بیش از ۶ سال بدون استفاده مانده و فاقد بسته بندی بوده، باعث این انفجار شد. میزان نیترات ذخیره شده در این انبار برابر با ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن تی ان تی گزارش شد. هنوز مشخص نیست که آیا تمامی این ذخیره نیترات آمونیوم در حادثه دیروز منفجر شده یا خیر. اما آنچه رخ داد شبیه انفجار یک بمب هسته‌ای کوچک بود.

این روزنامه لبنانی به نقل از تحلیلگران اعلام کرد انفجار بیروت در نوع خود بی سابقه بوده و شدت آن قابل توصیف نیست.


وقوع چندین انفجار شدید در بیروت +

  رسانه‌های خبری ساعاتی پیش از وقوع چندین انفجار شدید در بیروت، پایتخت لبنان، خبر دادند که ابعاد و گستردگی خسارات آن همچنان نامعلوم است؛ این حادثه بازتاب‌های وسیعی در سطح منطقه و جهان داشته است.

برخی منابع خبری از کشته شدن دست‌کم 40 نفر، مفقود شدن ۳ نفر و اعزام 2500 نفر به بیمارستان خبر دادند اما تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این انفجار نشان می‌دهد که این حادثه تلفات و خسارات بسیار سنگینی در پی دارد.

سومین جشنواره تئاتر سرباز وطن ستاد ارتش برگزار می‌شود

  حجت الاسلام والمسلمین سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط ستاد ارتش با اعلام خبر برگزاری سومین جشنواره

 تئاتر ستاد ارتش با عنوان «سرباز وطن» در روزهای ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه سال جاری، گفت: این جشنواره با توجه به شروع موج دوم بیماری کرونا، با تغییری محسوس در بخش صحنه‌ای، به صورت مجازی با اجرای آثار نمایشی در قالب مونولوگ (تک‌گویی) از طریق بازبینی آثار نمایشی ۱۵ گروه حاضر، توسط هیأت داوران برگزار و در نهایت هنرمندان و گروه‌های منتخب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و به دهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش (میثاق ۱۰) راه خواهند یافت.

#ارتش

حضور آمریکایی‌ها در منطقه ما نامشروع است

  دریادار حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان مرکز آموزش شهدای نیروی دریایی ارتش در سیرجان گفت: حاکمان آمریکا خودشان هم می‌دانند حضورشان در منطقه بی معنا و بدون اثر است و اگر بخواهد امنیتی هم در منطقه و دریا‌ها باشد کشور‌های منطقه و ملت‌ها توان امنیت را دارند.

او افزود: اینکه جمهوری اسلامی بار‌ها عنوان می‌کند قادر به تأمین امنیت منطقه است، آن هم به جهت داشتن نیرو‌های مسلح مقتدر به ویژه نیروی دریایی راهبردی است و توانایی آنرا دارد که ملت‌ها و دولت‌ها را در تامین امنیت منطقه همراه خود کند.

 #ارتش

نبرد بر سر رتبه دوم لیگ برتر ایران بالا گرفت/ پیروزی مهم استقلال ۱۰ نفره

  سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی وضعیت لیگ‌های کشور‌های آسیای مرکزی شامل، ایران، ازبکستان، تاجیکستان پرداخت و در باره لیگ برتر کشورمان نوشت: نبرد بر سر رتبه دوم لیگ برتر ایران تشدید شده است.

در گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: پرسپولیس از قبل قهرمانی خود را جشن گرفته است، اما رقیب همشهری اش یعنی استقلال پس از پیروزی ۲ بر یک برابر سپاهان گام مهمی برای کسب رتبه دوم لیگ برتر ایران برداشت.

  ادامه مطلب ...

رزمندگان و شهدا از خود گذشتند تا ما در امنیت باشیم

  امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در جمع نخبگان مرکز آموزش شهدای ۰۱ وظیفه نزاجا گفت: رزمندگان و شهدا، جان، مال و عزیزان خود را فدای اسلام و این آب و خاک کردند که شما بتوانید اکنون به عنوان نخبه در امنیت و آرامش زندگی کنید، بنابر این لازم است شما پاسدار این حماسه ها، ایثار‌ها و خون‌ها باشید و تلاش کنید که به سهم خود نسبت به این آب و خاک اَدای دین نمایید.

#ارتش

پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش اهدا می‌شود

به پاس رشادت‌های مجاهدانه دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش، با تصویب امام خامنه‌ای، پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش اهدا می‌شود.

  با پیشنهاد ارتش و ستاد کل نیرو‌های مسلح به محضر امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، مبنی بر اهدای پرچم و نشان فداکاری یک هزار و ۱۸۴ شهید دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش، پس از تصویب معظم‌له، این دانشگاه به افتخار دریافت پرچم و نشان «فداکاری» نایل می‌شود که مراتب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

  ادامه مطلب ...

وزارت اطلاعات دستگیری سرکرده گروه «تندر» در تاجیکستان را تکذیب کرد

  وزارت اطلاعات با تکذیب ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر دستگیری سرکرده گروه تندر در تاجیکستان، تصریح کرد: هرگونه اطلاعات رسمی درباره اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در قالب بیانیه از طریق روابط عمومی وزارت اطلاعات منتشر می‌شود.

وزارت در این اطلاعیه آورده است: گمانه‌زنی مطرح‌شده در رسانه‌ها درباره نحوه دستگیری جمشید شارمهد، رئیس «انجمن پادشاهی ایران» و ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر دستگیری سرکرده گروه تندر در تاجیکستان اشاره و تاکید کرد: این خبر شدیداً تکذیب می‌شود.