فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

محدودیت سفرها از شنبه/همه مسافران باید تست کرونا بدهند؟

محدودیت سفرها از شنبه،همه مسافران باید تست کرونا بدهند؟

محدودیت های تعطیلی دو هفته ای این روزها تبدیل به تیتر اکثر خبرگزاری ها شده است و از طرف دیگر با افزایش و شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا بسیاری از محدودیت های جدید تردد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال شد.

به طوری که مقرر شد از ۲۸ آبان ماه با راه اندازی یک سامانه که در آن لیست اسامی بیمارانی که تست کرونا و pcr آنها مثبت شده در اختیار بخش حمل و نقل عمومی قرار گیرد و از این طریق مانع ورود مسافران کرونایی تا ۱۴ روز شوند.  این افراد حق استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی را ندارند.ادامه مطلب 

رئیس اورژانس کشور با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

رئیس اورژانس کشور با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

  پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور، در دیدار با سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، هدف از این دیدار را تشکر از همه بخش‌های ارتش، بویژه هوانیروز در کمک به مردم و اورژانس کشور بیان کرد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اورژانس و ذکر خاطراتی از حوادث زلزله، سیل، کرونا و خدمات اورژانس هوایی ارتش، نیروهای مسلح را یار و یاور همیشگی فوریت‌های پزشکی به ویژه در زمان بحران عنوان کرد.

در ادامه امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه نجات جان انسان‌ها از مرگ حتمی کار هر روز اورژانس کشور و از توفیقات الهی است گفت: ما همه سرباز و خادم مردم هستیم، این روحیه و توانایی ارتش را نعمت و توفیق الهی می‌دانیم و بر این نعمت شکر گذاریم.

سرکرده گروهک تروریستی جیش‌الظلم به هلاکت رسید

 ملاعمر شاهوزهی، از سرکردگان ارشد گروه تروریستی ‎جیش الظلم و طراح حمله انتحاری به اتوبوس حامل رزمندگان سپاه اصفهان در سال ۹۷ به همراه ۲ همراهش در منطقه تربت پاکستان به هلاکت رسید.

عمر شاهوزهی (ملقب به ملا عمر) رهبر جیش الظلم همراه دو پسرش در شهر تربت پاکستان در کمین نیرو‌های ضد تروریست ایران گرفتار شده و همگی کشته شدند.

به شهادت رساندن ۱۴ مرزبان ایران در سراوان، ربودن ۵ مرزبان ایرانی در سال ۹۲، ربودن ۱۲ مرزبان ایرانی در سال ۹۷ و حمله به بالگرد در سروان و حمله به پایگاه بسیج در نیکشهر از سوابق تاریکی جنایت بار این تروریست سابقه دار است.

تشییع اولین شهید مدافع سلامت نیروی هوایی ارتش

اولین شهید مدافع سلامت نیروی هوایی ارتش تشییع شد

   مراسم تشییع سرهنگِ پرستار، نوراحمد محمدی اولین شهید مدافع سلامت نیروی هوایی ارتش در بیمارستان بعثت نهاجا برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ خلبان هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده اولین شهید مدافع سلامت این نیرو گفت: امروز حوزه بهداشت و درمان در کل کشور و هم چنین در سطح نیرو‌های مسلح، سرنوشت ساز‌ترین و بحرانی‌ترین روز‌های خود را پشت سر می‌گذارد. فضای بهداشت و درمان در این روز‌ها یادآور سال‌های دفاع مقدس است. شاهدیم که تمامی کارکنان با روحیه ولایت مداری و شهادت طلبی رسالت خود را به درستی انجام می‌دهند.

اعلام آمادگی دانشگاه پدافند هوایی ارتش برای آموزش دانشجویان عراقی

 صبح امروز سرلشکر ستاد معن زید ابراهیم علوان فرمانده پدافند هوایی کشور عراق با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیر سرتیپ صباحی‌فرد با تأکید بر تعامل بین دو کشور در تأمین امنیت هوافضای منطقه گفت: با ظرفیت دفاعی، که در کشور ایران و کشور دوست و همسایه ما، عراق وجود دارد و با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب انسانی، آموزشی و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه‌ی تخصصی علوم پدافند هوایی، پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه خاتم الانبیاء (ص) می‌تواند نخستین گام این تعامل باشد.

#ارتش

فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران و عراق دیدار کردند

فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران و عراق دیدار کردند، در ادامه دیدار‌های هیئت عالی رتبه نظامی عراق با همتایان خود در کشورمان، سرلشکر خلبان شهاب جاهد علی فرمانده نیروی هوایی عراق با امیر سرتیب خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در ستاد فرماندهی این نیرو دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری دوجانبه و هم‌افزایی منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

در این دیدار طرفین با تاکید بر وجود زمینه‌های همکاری مشترک عملیاتی، فنی، تعمیر و نگهداری سامانه‌های پروازی باسرنشین و بدون سرنشین و آموزش نیروی انسانی بر تعامل سازنده دوسویه تاکیدکردند.

#ارتش


نیازمندی‌های دفاعی کشور متناسب با تهدیدات، در داخل ساخته می‌شود

نیازمندی‌های دفاعی کشور متناسب با تهدیدات، در داخل ساخته می‌شود

   امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقتدار دفاعی ایران اظهار کرد: خط قرمز ما امنیت، حفظ تمامیت ارضی و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران است، دکترین نظام این است که تجاوزی به هیچ کشوری انجام نمی‌دهیم، ولی قاطعانه از امنیت کشورمان دفاع می‌کنیم.
#ارتش

بیانیه ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد

بیانیه ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد

  همزمان با ۲۶ آبان ماه سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و در آن، آزادسازی سوسنگرد را تحقق وعده الهی در اتحاد، یکدلی و پیروزی رزمندگان اسلام دانست.

متن بیانیه بدین شرح است:

#ارتش

  ادامه مطلب ...

وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت گرفتن ایران در عرصه تکنولوژی

الیف صباغ، الیف صباغ تحلیلگر مسایل رژیم صهیونیستی، معتقد است که ترس اسرائیل از سلاح هسته‌ای ایران نیست بلکه آنچه آنها را می‌ترساند، میزان بالای پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در ایران است.

اسرائیل نمی‌خواهد ایران به قدرت هسته‌ای تبدیل شود! چون ترس آنها از توانمندی‌های هسته‌ای، یعنی  دانش و تکنولوژی آن است. ادامه مطلب ...


نگاهی کوتاه به حماسه فراموش نشدنی سوسنگرد

سوسنگرد یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان دشت آزادگان است. در زمان حملهٔ عراق جمعیت این شهر حدود ۱۵ هزار نفر متشکل از فارسی و عرب‌زبانان شیعه و سنی بود. این شهر در ۳۱ کیلومتری بستان، ۶۰ کیلومتری شمال غربی اهواز 
Susangerd 002.jpg
قرار دارد و رودخانه کرخه از میان آن می‌گذرد. منطقه‌ای که سوسنگرد در آن قرار داشت جبهه میانی خوزستان شامل حمیدیه، سوسنگرد و بستان بود که نیروهای عراق با کنترل آن می‌توانستند به جاده اصلی این مسیر دست پیدا کنند.  ادامه مطلب ...

فرمانده هوانیروز ارتش عراق: تلاش ایران برای از بین بردن داعش را فراموش نمی‌کنیم

  سرلشکر ستاد «سمیر زکی حسین» فرمانده هوانیروز ارتش عراق عصر امروز (یکشنبه) در دیدار با امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر گذشته خود به ایران و بازدید از توانمندی‌های دفاعی کشومان اظهار کرد: پیشرفت‌های ایران بسیار خوب است و من نسبت به گذشته واقعا شگفت زده شدم، قدرت تسلیحاتی ایران شگفت‌آور است و ایران برای ما به عنوان کشور دوست و برادر باعث افتخار است.  ادامه مطلب ...

#ارتش 

شورای نگهبان طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالا‌های اساسی را رد کرد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: از بررسی طرح یک فوریتی الزام دولت برای پرداخت یارانه کالا‌های اساسی در جلسه امروز این شورا، گفت: این مصوبه چندی قبل از سوی مجلس به شورای نگهبان ارسال شده بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این مصوبه بار مالی جدید داشت و منبعی هم برای تامین این بار مالی از سوی مجلس تعیین نشده بود، از سوی شورای نگهبان به این مصوبه ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی گرفته شد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: این مصوبه مجلس برای اصلاح بار دیگر به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد.

رفتار متواضعانه سرتیپ ارتش در یک مشاور املاک

  به تازگی ویدئویی در فضای مجازی از امیر سرتیپ احمد دادبین، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش، منتشر شده که نشانگر فداکاری بی‌حد و مرز این فرد از خودگذشته است.

این ویدئو که از  در آژانس املاک گرفته شده نشانگر آن است که سرتیپ احمد دادبین سعی دارد خانه جدیدی را برای خود اجاره کند تا فرد دیگری بتواند در خانه او زندگی کند. 

وی که اعتقاد دارد شأن او بسیجی بودن است خانه سازمانی خود را به مقصد منزل اجاره‌ای کوچک دیگری ترک می‌کند.

در ادامه ویدئوی منتشر شده از فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش را مشاهده می‌کنید: ادامه مطلب ...

#ارتش


جزئیات دستگیری سرکرده گروهک تروریستی «حرکه‌النضال»

  فرج‌ا... چعب، سرکرده گروهک تجزیه‌طلب «حرکه‌النضال» عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی و به دام افتاد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان (عج)، فرج‌ا... چعب، سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه‌النضال شناسایی و دستگیر شد.  ادامه مطلب ...

طهرانی مقدم در زمان شهادت مشغول کدام پروژه بود؟

 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از تغییر در تعاریف مأموریتی نیروی هوایی سپاه در اواخر دهه ۸۰ شکل 

طهرانی مقدم در زمان شهادت مشغول کدام پروژه مهم بود؟/ جزئیات جدید از برنامه فضایی سپاه

گرفت، با تشکیل فرماندهی فضایی، اقدام به تدوین نقشه راهی برای ایجاد قدرت مورد نیاز در عرصه فضا در حوزه دفاعی برای جمهوری اسلامی ایران کرد. ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره با توجه به نیاز گسترده به بسترهای فضاپایه که امروزه به طور قطعی به یک ضرورت برای قدرتمند بودن تبدیل شده از جمله اهداف نیروی هوافضای سپاه بود. ادامه مطلب  

امنیت کامل در مرز‌های کشور برقرار است

امنیت کامل در مرز‌های کشور برقرار است  امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ۴۷ واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت و مجموعه فرهنگی رفاهی شهید سلامت‌بخش در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تحولات مرزی کشور، اظهار کرد: به‌حمدالله امروز با توجه به تلاش نیرو‌های مسلح به‌ویژه نیروی زمینی ارتش در تمامی نقاط مرزی کشور امنیت خوبی برقرار است.

#ارتش


افتتاح پروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نزاجا

افتتاح پروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نزاجاپروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده این نیرو در لویزان افتتاح شد.

همچنین مجموعه فرهنگی رفاهی سلامت‌بخش به متراژ ۱۵ هزار متر مربع، بازسازی کامل بلوک‌ها، دفتر ارتباط مردمی فرمانده نزاجا، رستوران و سایر اماکن در راستای طرح‌های «لبیک یا امام خامنه‌ای» که مزیّن به نام سال «جهش تولید» است، صبح امروز توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

#ارتش


مرکز هنرهای نمایشی پایگاه هوایی تبریز افتتاح شد

مرکز هنرهای نمایشی پایگاه هوایی تبریز افتتاح شد  سالن سینما و مرکز هنر های نمایشی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در این استان افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم از دیگر کار‌های فرهنگی صورت گرفته در ارتش تمجید کرده و گفت: با حمایت فرماندهان محترم در رده‌های مختلف، بهترین مساجد در ارتش ساخته شده است. ۴۰ دوره مسابقات مختلف قرآن کریم برگزار شده و حافظان و قاریان زیادی در بین کارکنان ارتش و خانواد‌های آن وجود دارد.

#ارتش

خیانت تسلیحاتی آمریکا به ایران در زمان برجام چه بود؟

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: شاید باورتون نشه ولی بزرگترین کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل، یکسال بعد از امضای برجام اتفاق افتاد!

آمریکا تو زمان مذاکرات ایرانو متقاعد کرد که قابلیت های نظامی خودشو محدود کنه و از اونورم اسلحه به عربستان با رشد ٢۲٠درصدی فروخت و به صهیونیست ها ٣٨ میلیارد دلار بسته نظامی کمک کرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

کدام چتر است که بتواند باران موشک‌های ایران را پس از بسته شدن تنگه هرمز مهار کند؟ + فیلم

نیروی دریایی

  ناامن کردن تنگه هرمز عملی ساده برای ایران است، اما این عمل ساده می تواند چالش هایی دشوار برای جهان درست کند و تاکنون پیش بینی نشده است که قدرتی بتواند جلوی این اقدام را بگیرد.مشاهده فیلم

بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز

بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریزامیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز توان عملیاتی این پایگاه را ارزیابی کرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از این پایگاه گفت: پایگاه هوایی تبریز یکی از مهمترین پایگاه‌های ما در تامین امنیت فضای کشور در منطقه شمالغرب می‌باشد و لازم بود تا ما از این پایگاه بازدید داشته و از نزدیک میزان آمادگی خلبانان، هواپیما‌ها و توان رزمی خود را بررسی کنیم.

#ارتش

طرح موشکی هفت دقیقه تا تل‌آویو از کجا آب می‌خورد؟ + تصاویر

 ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۰ سالروز شهادت مردی است که یکی از استوانه‌های قدرت ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بسا در تمام تاریخ ایران را بنا نهاد و آن چیزی نبود جز صنعت موشکی. این قدرت به قدری مهم است که برخی کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال این هستند تا آن را از طریق مذاکره از کشورمان بگیرند.

گزارش شهید طهرانی مقدم

همان طور که رهبر انقلاب هم به مسئله موشکی و لزوم داشتن آن اشاره کردند، قدرت موشکی امروز برای ایران اسلامی با جغرافیای ژئوپولتیک خود یک نیاز اساسی به شمار می‌رود.ادامه مطلب

#ارتش 

اجرای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نیروهای مسلح

اجرای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نیروهای مسلح  رئیس سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح و مدیرعامل بیمه کوثر به منظور ارتقای منزلت و معیشت بازنشستگان نیرو‌های مسلح و نیز آرامش‌خاطر و کاهش دغدغه آن‌ها در بخش هزینه‌های درمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح در این مراسم گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های بالای بخش درمان به ویژه در مراکز درمانی خصوصی این طرح برای بازنشستگان اجرایی شد.  ادامه مطلب 


اشباح نهاجا هم مجهز به بمب هدایت ماهواره‌ای ایرانی شدند+عکس

فانتوم

هدف اصلی از توسعه این تسلیحات، دور نگاه داشتن هواپیماهای رزمی و خلبانان از گزند سیستم های دفاع هوایی یا پرنده های رهگیر دشمن است. در سالهای اخیر با توجه به پیشرفته در بحث الکترونیک و ارائه ارتقاء های مختلف برای جنگنده ها در نسل های گوناگون شاهد این هستیم که بمب های هدایت شونده و موشک های دورایستا حتی برای جنگنده های نسل سوم نیز قابل بهره برداری شده اند. ادامه مطلب 

#ارتش

 

نمایش عضو جدید شاخه مخفی نهاجا

نمایش عضو جدید شاخه مخفی نهاجا/ تمرکز روی پهپادهای انتحاری| گزارش تسنیم از رزمایش نیروی هوایی ارتش

 رزمایش هوایی بزرگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در اصفهان و مشارکت سایر پایگاه‌ها برگزار شد.

این سومین حضور نهاجا پس از شرکت در رزمایش‌های ذوالفقارــ‌۹۹ و مدافعان آسمان ولایت ۹۹ در سال جاری بود که طی ۲ روز (۱۲ و ۱۳ آبان) به‌شکل تخصصی با به‌کارگیری ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، بمب‌افکن، سوخت‌رسان، جنگ الکترونیک و پهپادها انجام شد.ادامه مطلب 

#ارتش

هیچ خطری مرز‌های کشور را تهدید نمی‌کند

هیچ خطری مرز‌های کشور را تهدید نمی‌کند

  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، در خصوص نگرانی‌های به وجود آمده به علت درگیری‌ها در منطقه قره باغ میان دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: تاکید ما بر آرامش و پیگیری موضوع و اختلافات از طریق گفتگو و مذاکره میان دو کشور است.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را نمی‌پذیرد، تاکید کرد: حفظ ژئوپلیتیک منطقه قابل احترام و خط قرمز ماست و هیچ قدرتی نباید درصدد تغییر در جغرافیای منطقه باشد و ما این موضوع را بر نمی‌تابیم.

مدیر روابط عمومی نداجا درگذشت

 مدیر روابط عمومی نداجا

  رضا اقسامی مدیر روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، صبح امروز به دلیل ابتلا به کرونا، دار فانی را وداع گفت.

مرحوم اقسامی که از سال ۱۳۸۵ به استخدام نیروی دریایی ارتش درآمده بود، در بخش‌های مختلف فرهنگی و روابط عمومی این نیرو از جمله گروه تلویزیونی، مدیریت روابط عمومی، خدمات شایانی در به تصویر کشیدن اقدامات، توانمندی‌ها و اقتدار نیروی دریایی در رزمایش ها، مناسبت‌های مختلف و... داشت.

وی از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا خدمات مخلصانه زیادی در انعکاس تلاش‌ها و اقدامات کادر درمانی نیروی دریایی ارتش در مقابله با این ویروس در کارنامه خود درج کرد و سرانجام در پی این اقدامات، خود نیز به بیماری کرونا مبتلا و پس از هفته‌ها بستری در بخش آی سی یو، بر اثر عوارض ناشی از این بیماری دار فانی را وداع گفت.

درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر؛ هدف استکبار جهانی

هدف استکبار جهانی درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر است  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با کارکنان وظیفه اهل تسنن این نیرو ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و هم چنین تبریک هفته وحدت اظهار کرد: مسلمانان جهان چه شیعه و سنی همگی به وحدانیت خدا و پیامبری حضرت محمد (ص) اعتقاد دارند و همه با یک هدف مقدس که ارتقا و اعتلای اسلام در کل جهان است در کنار هم و دوشادوش هم حرکت می‌کنیم و ملاک برتری افراد تنها میزان تقوای آن‌ها است.

#ارتش


دیدار مسئولان گروه خودروسازی سایپا با فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش

 ، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در چهلمین سالگرد از شروع دفاع مقدس و پنجمین هفته متمادی، از کتاب «درآمدی بر مبانی و سنجش قدرت ملی» رونمایی کرد. کتابی که به‌واقع نقطه اتصالی بین حوزه پژوهش جنگ با دانشگاه است و به مقایسه قدرت ملی ایران و عراق در دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد.

خفاش‌های ایرانی؛ چشم‌های بینای ایران در آسمان‌های کشور + تصاویر

در چند روز اخیر آسمان ایران اسلامی شاهد برگزاری نهمین رزمایش فداییان حریم ولایت بود که در آن انواع جنگنده بمب افکن ها، هواپیما‌های ترابری، پهپاد‌ها و هواپیما‌های شناسایی حضور داشتند. 

چشم‌های بینای ایران در آسمان‌ها کدام هستند؟

پس از حضور این هواپیما در این رزمایش، در فضای رسانه‌ای کشور درباره وظایف و کارکرد‌های آن ابهاماتی به وجود آمد که در این گزارش به گوشه‌ای از آن می‌پردازیم. البته هواپیما‌های دیگری نیز وجود دارد که کارکردی مشابه با هواپیمای فالکون ۵۰ دارند که در ادامه معرفی می‌شوند.ادامه مطلب 

پایان موفق رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش با دستیابی به تمام اهداف

  نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که فاز عملیاتی آن طی دو روز انجام شد، عصر امروز سه شنبه (۱۳ آبان) با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.

  ادامه مطلب ...

جنگنده‌های فانتوم نهاجا با استفاده از بمب‌های یاسین اهداف زمینی را منهدم کردند

 در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده‌های اف ۴ و هواپیمای رهگیر میگ ۲۹ با استفاده از موشک‌های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

هر کس رئیس جمهور آمریکا بشود، بر روی سیاست ما تأثیری ندارد/ گرانی‌های اخیر هیچ توجیهی ندارد

هر کس رئیس جمهور آمریکا بشود، بر روی سیاست ما تأثیری ندارد  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنان زنده و تلویزیونی، با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کندادامه مطلب 

جمهوری خواه حکومت کند یا دموکرات، آمریکا شیطان بزرگ است

. دولت آمریکا در طول تاریخ به بد عهدی در قبال تمام تعهدنامه و کشور‌ها شناخته شده است. این بد عهدی اما در قبال کشور ایران بیشتر از سایر کشور‌ها است، با این حال باز هم هستند کسانی که راه حل مشکلات کشور و رفع تحریم را در صلح و سازش ننگین و مذاکره با این کشور می‌بینند و باور دارند آمریکا حلال تمام مشکلات است.

رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا فرموده اند: " این که آمریکا می‌گوید بیایید مذاکره کنیم، یعنی بیایید پشت میز مذاکره تا به شما بگوییم باید موشک نسازید. اگر قبول کردید که پدرتان در آمده و خودتان را بی‌دفاع کردید. اگر قبول نکردید همین آش است و همین کاسه؛ باز هم تحریم و تهدید. مذاکره یعنی این.  "ادامه مطلب  

روز دوم رزمایش «فدائیان حریم ولایت» آغاز شد

 روز دوم رزمایش «فدائیان حریم ولایت» با چندین عملیات تهاجمی جنگنده های نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی اصفهان با شرکت هفت پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.

مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دیروز با نام مقدس یا «صادق آل محمد (ع)» در منطقه عمومی اصفهان برگزار شد.

رژیم مستکبر آمریکا، بزرگ‌ترین تهدید برای آزادی و حق است

رژیم مستکبر آمریکا، بزرگ‌ترین تهدید برای آزادی و حق است  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش پس از پایان مرحله اصلی رزمایش اقتدار هوایی فداییان ولایت نیروی هوایی ارتش که در میدان تمرین جنگ الکترونیک شهید علی ابوعطا در منطقه انارک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران حاضر در این رزمایش شاهد بودند که در مرحله اصلی رزمایش، همه‌ی برنامه‌های پیش بینی شده در رزمایش با اقتدار، دقت کامل و مهارت خلبانان عزیز و کارکنان نهاجا با موفقیت به سرانجام رسید. ادامه مطلب ...

دریادار حسین خانزادی از منطقه سوم نیروی دریایی ارتش بازدید کرد

دریادار حسین خانزادی از منطقه سوم نیروی دریایی ارتش بازدید کرد

  امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه سوم نداجا مستقر در شهرستان کنارک ضمن بازدید از روند احداث و پیشرفت بیمارستان فوق تخصصی ۶۴ تخت خوابه خاتم الانبیاء، از نزدیک در جریان ساخت اماکن رفاهی، ورزشی و درمانی در کوی سازمانی تکاوران قرار گرفت.

دریادار خانزادی با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت و درمان کشور، ابراز امیدواری کرد: انشالله در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری بیمارستان فوق تخصصی ۶۴ تخت خوابه خاتم الانبیاءدر شهرستان کنارک خواهیم بود.

وزیر دفاع: پژوهشگران باید آن کاری را که موجب غافلگیری دشمن می شود، وجهه همت قرار دهند

وزیر دفاع: پژوهشگران باید آن کاری را که موجب غافلگیری دشمن می شود، وجهه ی همت قرار دهند

  آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت دفاع با حضورامیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار عزیزی دلشاد معاون تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح، معاونان وزیر دفاع و جمعی از نخبگان و محققان برتر علمی و دانشگاهی در ستاد وزارت دفاع برگزار شد.ادامه مطلب 

خودکفایی ارتش در حوزه جابجایی‌های ادوات

موسوی

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز چهارشنبه ٧ آبان ماه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای بازسازی و تقویت شده نیروی زمینی ارتش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تجهیزات رونمایی شده در مراسم امروز گفت: آنچه امروز شاهد بودیم آماده سازی و احیای ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین و فوق سنگین بود که همه با یک مدیریت جهادی در نیروی زمینی به خودروهای قدرتمند و خوبی تبدیل شده اند. این یک تحرک بسیار بالایی را در نیروی زمینی ارتش ایجاد می کند و ما با استفاده از این تجهیزات در حوزه جابجایی های ادوات خود بی نیاز به خارج و خودکفا شده ایم.

همه تجهیزات مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم

همه تجهیزات مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از دستاوردهای بازسازی و تقویت شده نیروی زمینی ارتش که امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: ارتقای تحرک در نیرو‌های مسلح، ارتش و نیروی زمینی، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما با استفاده از فرصت‌های پدید آمده در نتیجه تهدید‌های ظالمانه استکبار جهانی، همواره تلاش کردیم آنچه را که نیاز داریم در داخل و با تلاش مهندسان توانمند تولید و بازآماد کنیم.

رونمایی از دستاوردهای بازسازی شده نیروی زمینی ارتش

ارتش

  مراسم رونمایی از دستاوردهای بازسازی و تقویت شده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ٧ آبان ماه با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم منفرد زاده و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

این دستاوردها توسط معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش بازتولید و به ناوگان تحرک و ترابری این نیرو ملحق شدند.

پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز مکرون درباره پیامبر اعظم(ص)

پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز مکرون درباره پیامبر اعظم(ص)

  اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند.

متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

جوانان فرانسه !

از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟

آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»

انتهای پیام/

امنیت آسمان ایران، خط قرمز پدافند هوایی است

امنیت آسمان ایران، خط قرمز پدافند هوایی است

  امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرز‌های شمال غرب کشورمان گفت: ما اجازه تعدی، تجاوز و تخلف را به هیچ کشوری درباره آسمان ایران اسلامی نخواهیم داد.

وی گفت: پایگاه‌های پدافند هوایی در مرز‌های شمال غرب کشورمان، همانند ۳۷۰۰ نقطه هوایی در ایران ۲۴ ساعته همه تحرکات را رصد و پایش می‌کنند.

فرمانده پدافند هوایی ارتش ادامه داد: از زمان شروع مناقشه قره باغ، بهترین سامانه‌های پدافند هوایی را در مرز‌های استان‌های شمال غرب مستقر کرده ایم و آسمان این منطقه را زیر نظر داریم، زیرا امنیت آسمان ایران، خط قرمز پدافند هوایی است.

واردات سلاح گرم جنگی به ایران، در پوشش لوازم خانگی!

سلاح گرم جنگی

سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان مازندران، ۶۴ قبضه سلاح گرم جنگی و شکاری غیرمجاز را در پوشش لوازم خانگی، کشف و ضبط کردند.

در پی این اقدام سازمان اطلاعات سپاه مازندران، هفت نفر دستگیر شدند و یک نفر زخمی در بیمارستان تحت درمان است.

اراذل و اوباش با هدف ایجاد ناامنی در جامعه، این سلاح‌ها را به کشور وارد و در استان‌ها پخش می‌کردند.

نیروی زمینی ارتش یک نیروی ١٠٠ درصد متحرک است

نیروی زمینی ارتش یک نیروی ١٠٠ درصد متحرک است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از دستاوردهای بازسازی و تقویت شده نیروی زمینی ارتش که امروز چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه شاهد تجلی گوشه ای از نتایج فرماندهی جهادی در ارتش هستیم، گفت: در سال های اخیر فرماندهی و مدیریت جهادی در نیروی زمینی جریان پیدا کرده و تا پایین‌ترین رده ها توسعه پیداکرده است، به نحوی که ما این خصوصیت را در هر رده از این نیرو شاهد هستیم. در مراسم امروز تنها بخشی از تلاش های نیروی زمینی ارتش در عرصه تحرک را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش یک نیروی ١٠٠ درصد متحرک است که بدون نیاز به هیچ گونه کمک از بیرون، می تواند ماموریت های محوله را به خوبی انجام دهد.

جمعی از پیشکسوتان ارتش با سرلشکر موسوی دیدار کردند/ طرح مطالبی در خصوص وضعیت بازنشستگان

برابر برنامه‌های چهارشنبه آخر هر ماه که جلسه دیدار با رزمندگان سال‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، نشست این ماه با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این دیدار پیشکسوتان ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، مطالبی در خصوص وضعیت فعلی بازنشستگان مطرح و پیشنهاد‌هایی برای بهبود امور به ویژه توجه بیشتر رسانه ملی به پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند.

جمعی از پیشکسوتان ارتش با سرلشکر موسوی دیدار کردند/ طرح مطالبی در خصوص وضعیت بازنشستگان

گفتنی است، امیر سرتیپ دوم محبی رئیس کانون بازنشستگان آجا و امیر سرتیپ دوم محمد رضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/

توان «رزمی، اطلاعاتی و معنوی»، سه مولفه اقتدار امروز ارتش است/ ناگفته‌هایی از مدیریت شهید ستاری در نهاجا

   برنامه این هفته «دستخط» میزبان کسی است که ۶۵ ساله و اهل استان قزوین است. یکی از فعالان و مبارزان علیه رژیم ستمشاهی پهلوی، در ۶۵ سالی که از خداوند عمر گرفته است ۳۶ سال را در ارتش جمهوری اسلامی خدمت می‌کند. از سال ۶۳ در بخش‌های مختلف ارتش و به خصوص در قسمت عقیدتی و سیاسی و به ویژه در نیروی هوایی ارتش بوده است.

گفتنی‌های زیادی از گذشته و حال ارتش دارد. من فکر می‌کنم بتوانیم مطالب خوبی در این برنامه مطرح کنیم.ادامه مطلب  

هرگونه خطا و تهدید در مرز‌های مشترک ایران با ارمنستان و آذربایجان را تحمل نخواهیم کرد

هرگونه خطا و تهدید در مرز‌های مشترک ایران با ارمنستان و آذربایجان را تحمل نخواهیم کرد

  سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح اعلام کرد: به دنبال درگیری‌های نظامی دو کشور آذربایجان و ارمنستان و عدم رعایت قواعد بین المللی حسن همجواری و مصالح جنگی در مرز‌های کشور ثالث که در منازعات دو کشور، منجر به شلیک و اصابت تعدادی خمپاره به داخل مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده است، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تقویت دفاعی خطوط مرزی ایران، اعلام می‌کند امنیت مناطق مرزی و مردم ایران، خط قرمز ماست و در این رابطه به هر دو کشور درگیر یادآور می‌شویم که اولا مراقب آتش افروزی و شیطنت‌های بیگانگان باشند، ثانیا مشکلات فی‌مابین را از طریق مسالمت آمیز و گفت‌وگو حل و فصل کنند. ادامه مطلب