فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه با حضور فعال ایران آغاز به کار کرد

 پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضای روسیه موسوم به ماکس-۲۰۲۱ با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران و ۵۵ کشور از امروز چهارشنبه در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو آغاز به کار کرد.

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوا فضای روسیه با عنوان «ماکس ۲۰۲۱» که تا ۳ مرداد برپاست، وزارت دفاع ایران و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و آخرین دستاورد‌های علمی و فناوری خود را به نمایش گذاشته اند.

در غرفه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران تجهیزات و قطعات مهم پیشرفته در صنعت هوا و فضا، انواع پهپاد، انواع بالگرد و موتور هواپیما به نمایش گذاشته شده است.

#ارتش

حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در رژه دریایی ارتش روسیه

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران روز شنبه دوم مردادماه جهت حضور و شرکت در مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی ارتش روسیه و به دعوت وزیر دفاع روسیه عازم سنت پترزبورگ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، چنانچه برنامه‌های پیش‌بینی شده روسیه با برنامه‌های ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران تطبیق داشته باشد، ناوشکن تمام‌ایرانی سهند در رژه روز دریایی ارتش روسیه که به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان نظامی این کشور قرار است روز یکشنبه سوم مردادماه در «نوا ریور» در سنت پترزبورگ برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

ناوبندر مکران که در قالب ناوگروه هفتاد و پنجم، ناوشکن سهند را در این مسیر طولانی پشتیبانی و همراهی کرده است بدلیل محدودیت‌های محل رژه دریایی از جمله عمق کم و بزرگی این یگان شناور، در ابتدای کانال ولگا توقف خواهد داشت و در همان محل به مراسم خواهد پیوست.

#ارتش  

باور ۳۷۳، رقابت ۹ به یک از نوع ایرانی

جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح آن در سال‌های اخیر به ویژه پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون توانسته‌اند دستاورد‌های مهمی در حوزه تجهیزات و ارتقای توان رزمی به دست بیاورند.

خودکفایی و ایجاد قدرت درون زا با طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظامی بومی در سال‌های اخیر به قدری سرعت یافته که حیرت بسیاری از ناظران بین المللی را به همراه داشته و باعث شده توان نظامی کشورمان هر سال بیش از سال‌های گذشته رشد کند. 

ادامه مطلب ...

دفع بیش از ١۵٧ حمله هوایی توسط سایت پدافندی سوباشی در دفاع مقدس

امیر سرتیپ دوم ستاد علی کوکبی فرمانده گروه پدافند هوایی همدان، درباره اهمیت سایت راداری سوباشی در دوران دفاع مقدس گفت: این سایت به علت اهمیت ویژه در طول جنگ تحمیلی یکی از سایت‌های مهم در زنجیره عظیم نیرو‌های پدافندی محسوب می‌شد که علاوه بر کنترل هواپیما‌های ورودی و خروجی کشور و رهگیری هواپیما‌های دشمن و همچنین کنترل سامانه‌های پدافندی در اختیار مانند سامانه‌های موشکی، توپخانه‌ای و حتی دیده‌بان‌های بصری اهمیت ویژه‌ای در دفاع مقدس داشت.

وی افزود: اعلام اخطار حمله هوایی ١٣ استان کشور در زمان دفاع مقدس از طریق این سایت انجام می‌شد و همین موضوع باعث شده بود تا هواپیما‌های رژیم بعثی همیشه از نزدیک شدن به این سایت هراس داشته باشند. باید به این نکته اشاره کرد که سایت راداری سوباشی در طول جنگ تحمیلی بیش از ١۵٧ حمله هوایی رژیم بعثی عراق را خنثی کرده است.

#ارتش

پیشنهاد تعطیلی تهران برای روزهای آینده به ستاد مقابله با کرونا/

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه قرارگاه و کمیته امنیتی و اجتماعی تشکیل شد؛ امروز روند بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت 

رحمانی فضلی افزود: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم علاوه بر تعطیلات سه روز پایان هفته، دو یا سه روز دیگر در تهران و البرز تعطیلی داشته باشیم، چراکه به خاطر شرایط ویژه‌ای که این دو شهر دارند، تعطیلات می‌تواند کمک بزرگی کند.

وی گفت: برای شهر‌های قرمز سفر ممنوع است؛ به نیروی انتظامی دستور داده شد علاوه بر جریمه، حتما مسافران را عودت دهند؛ البته این کار برای نیروی انتظامی سخت خواهد بود، اما برای بهبود شرایط باید سختگیرانه‌تر برخورد کنیم.

سناریوی تکراری فرهاد را به نیمه نهایی رساند/پرسپولیس صفر (۳) - استقلال صفر (۴)

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در نود و ششمین بازی دربی در  مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، امروز از ساعت ۱۹:۴۵در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

ترکیب تیم فوتبال استقلال:

سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس:

حامد لک، محمدحسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، وحید امیری، مهدی شیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شهریار مغانلو.

این بازی در پایان ۹۰ دقیقه مساوی و به وقت های اضافی کشیده شد. در ضربات پنالتی پرسپولیس صفر (۳) - استقلال صفر (۴) و استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.

افتتاح بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی نیروی زمینی ارتش در زاهدان

بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زاهدان با ارتباط ویدیو کنفرانسی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در این استان و فرمانده قرارگاه استانی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.

در این مراسم فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اصول ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در نیروی زمینی ارتش گفت: ولایت برای ما نعمت است و ولایتمداری یک توفیق است.

#ارتش

پرسپولیس - استقلال / جنگ سرد در گرمای تابستان

 تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در نود و ششمین بازی دربی در  مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، فردا در ورزشگاه آزادی ساعت ۱۹:۴۵ به مصاف یکدیگر می‌روند.

دربی سرخابی‌ها همواره  از حساسیت خاصی برخوردار بوده است. به همین علت فردا روز مهمی برای فوتبالدوستان و هواداران این ۲ تیم  به شمار می‌آید و شاهد اوج هیجان و جذابیت در دربی جام حذفی خواهیم بود.  ادامه مطلب ...

بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی شهید بابایی

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان از بخش های فرهنگی، ورزشی و نظامی این یگان به ویژه سالن سینما، اورهال اف۷، مجتمع فنی و حرفه ای، سالن ورزشی و دریاچه آبرسانی بازدید کرد و فعالیت های آن را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر سرتیپ نصیرزاده در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات شایسته امیر سرتیپ دوم سعید فتاح فرمانده پایگاه هوایی اصفهان، حضور وی را منشا ثمرات فراوانی برای این یگان عنوان کرد و بر ادامه توسعه و نوسازی و بهسازی در همه حوزه ها تاکید کرد.

#ارتش

فغانی داور دربی پایتخت شد

با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، تیم داوری دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران قضاوت کننده در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرسپولیس - استقلال به شرح زیر است:

*پنج شنبه ۲۴ تیر

علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – محمد رضا ابوالفضلی – محمد حسین زاهدی فرد

کمک داور اضافی: براتعلی مولوی

ناظر: سعید بطحایی

نتایج نهایی کنکور دانشگاه‌های افسری ارتش اعلام شد

نتایج نهایی کنکور اختصاصی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ امروز از طریق وبگاه گزینش آجا به آدرس مشاهده نمایند    https://gozinesh.aja.ir/Portal/Home/ 
به گزارش روابط عمومی ارتش، داوطلبان می توانند با استفاده از کد ملی و شماره داوطلبی خود ضمن اطلاع از وضعیت قبولی، از مدارک مورد نیاز جهت انجام پذیرش و تاریخ مراجعه خود مطلع شوند.

#ارتش


بازدید فرمانده کل ارتش از مرز دوغارون

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در این سفر از تجهیزات نظامی، خودرویی، امدادی و الکترونیکی یگان‌های ارتش در تیپ 277بازدید فرمانده کل ارتش از مرز دوغارون/ سرلشکر موسوی: اتفاقات افغانستان هیچ‌ تهدیدی برای ایران ندارد‌/ رصد مرز‌ها با انواع سامانه‌های الکترونیکی متحرک شهید تولایی در دوغارون از نزدیک بازدید کرد.

همچنین سرلشکر موسوی در این سفر آخرین وضعیت تحرکات و اتفاقات چند روز گذشته در کشور افغانستان و مرز ایران را بررسی کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید گفت: نیرو‌های مسلح کشورمان در بهترین حالت آمادگی قرار دارند و سال‌ها خود را برای بالاترین تهدید آماده کرده و اتفاقات اخیر در کشور افغانستان هیچ گونه تهدیدی برای کشور ما ندارد.

#ارتش

اردوگاه فرقه رجوی در آلبانی که به شدت حفاظت می‌شود شرایطی فوق سری دارد.

 اردوگاه سازمان منافقین در آلبانی، محل نمایش سه روزه آنلاین این فرقه مخرب، در منطقه‌ای دور افتاده میان شهر تیرانا پایتخت و شهر ساحلی دورس Durrës قرار دارد. در سال ۱۳۹۵ تمامی اعضای این سازمان از عراق به آلبانی منتقل شدند و مریم رجوی نیز بعد از اخراج از فرانسه و اتحادیه اروپا در این مکان مستقر شد. این سازمان از طرف عربستان سعودی تأمین مالی و از جانب اسرائیل پشتیبانی تبلیغاتی می‌شود و دنباله روی سیاست های آمریکاست.  ادامه مطلب ...

بسیج همه امکانات ارتش برای تسهیل روند واکسیناسیون عمومی کرونا

امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ارتش با تمام توان و امکانات خود جهت مقابله با ویروس کرونا وارد عرصه شده است.   ادامه مطلب ...

تمامی برنامه‌های نزاجا برابر مطالبات فرمانده کل قوا انجام می‌شود

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین جشنواره مالک اشتر که با حضور فرماندهان، نفرات برتر و خانواده های معظم شهدا و به همت دبیرخانه اشراف نزاجا در ستاد هوانیروز برگزار شد، گفت: اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش بر سه اصل ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری بنا شده است.

وی افزود: ولایت محوری یعنی تمام برنامه ها و طرح های «نزاجا» بر اساس خواست و مطالبات فرماندهی معظم کل قوا انجام شود.

#ارتش

مهمترین مطالبه رهبری از ارتش، آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدات است

سرتیپ فرهاد آریانفر معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: درخواست فرمانده کل قوا از ارتش، آمادگی صد درصدی برای مقابله با هر نوع تجاوزی از جانب بیگانگان است و بحمدالله این آمادگی در شما جوانان مومن ولایتمدار ارتش همیشه وجود داشته است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به شرایطی که در کشور‌های اطراف مانند افغانستان، پاکستان و ... رخ داده است، افزود: شرایط کشور عزیزمان از پایداری خوبی برخوردار است و این ثبات و پایداری، اول به خواست خداوند و دوم به‌دلیل آمادگی و پادر رکابی جوانان ولایی در نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

#ارتش

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به لیست سرخپوشان برای دیدار با استقلال در جام حذفی اضافه خواهد شد.

 عیسی آل کثیر، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس درحالی تمرینات خود را پیگیری می‌کند که پرسپولیس در دیداری حساس پنجشنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف استقلال تهران می‌رود.

پیش از این گفته می‌شد آل کثیر نمی‌تواند سرخپوشان را در دربی همراهی کند، اما حضور این بازیکن در لیست سرخ‌ها برای دربی قطعی است.

کادر پزشکی پرسپولیس همچنان در تلاش است تا او را به ترکیب بازی حساس پرسپولیس با استقلال برساند.

حضور رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در نوار مرزی شمال شرق

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در نوار مرزی شمال شرق کشور ضمن دیدار صمیمانه با کارکنان تیپ ۳۸ تربت جام، پایگاه مرزی دوغارون و ایستگاه رادار شهید بیدی پدافند هوایی تربت جام، به آن‌ها خداقوت گفت.

#ارتش

نقطه صفر مرزی شرق کشور امنیت کامل دارد/ جای هیچ گونه نگرانی برای مردم و مرزنشینان شرق کشور وجود ندارد

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد:  با توجه به تحولات داخل افغانستان، امنیت کامل در نقطه صفر مرزی داخل کشور فراهم است و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم و مرزنشینان وجود ندارد. 

وی بیان کرد: البته در منطقه صفر مرزی داخل کشور افغانستان هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و پایگاه‌ها و اماکن توسط طالبان اشغال شود، اما با مدیریتی که در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی انجام می‌شود و با هوشیاری نیرو‌های نظامی، امنیتی و مرزبانی بدون شک هیچ اتفاقی تاکنون برای مردم و نیرو‌های مستقر نیفتاده و نخواهد افتاد.

#ارتش

مردم یاری ارتش در حاشیه شهر زاهدان

با اجرای طرح مردم یاری نیروی زمینی ارتش در راستای مقابله با بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، با اعزام تیم‌های سیار به روستای قاسم آباد حاشیه شهر زاهدان، علاوه بر توزیع آب بهداشتی، ماسک و مواد ضد عفونی، با گرفتن تست کرونا روند شناسایی و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام شد.  

مردم یاری ارتش در حاشیه شهر زاهدان     ادامه مطلب ...

تیم ملی فوتبال آرژانتین با برتری یک بر صفر مقابل برزیل قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد.

 تیم ملی فوتبال آرژانتین با برتری یک بر صفر مقابل برزیل قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد. این اولین قهرمانی آرژانتین بعد از ۲۸ سال بود. 

آخرین قهرمانی آرژانتین در یک تورنمنت بزرگ (جام جهانی - کوپا آمریکا) در کوپا آمریکای سال ۱۹۹۳ رقم خورده بود.  ادامه مطلب ...

پیروزی در عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ حاصل درایت امیر صدیق بود

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانی در مراسم گرامیداشت اولین سال درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده فقید این نیرو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این امیر سرافراز اظهار کرد: فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش با بهره گیری از تجربیات کارکنان نهاجا، برنامه ریزی دقیق و صحیح، افزایش علم، دانش و کسب مهارت در حوزه به روز رسانی تجهیزات، خدمت بزرگی به کشور و نیروی هوایی ارتش در دفاع دوران دفاع مقدس کرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده، ولایت‌مداری، مردم‌داری، مدیریت دانش محور، حرکت بر اساس تخصص، انجام پرواز‌های موفق برون مرزی و متعهد بودن به انقلاب و اسلام را از معیار‌های انتخاب امیر صدیق به فرماندهی نیروی هوایی عنوان کرد.

#ارتش

دریادار خانزادی درباره مرکز بین‌المللی همکاری‌های امنیت دریایی چابهار توضیح داد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری  اسلامی ایران شامگاه شنبه ۱۹ تیرماه در برنامه نگاه یک در شبکه اول سیما حضور پیداکرد.

امیر دریادار خانزادی در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه مرکز بین المللی همکاری‌های امنیت دریایی برای اولین بار در منطقه آزاد چابهار تشکیل شده است، گفت: دلیل اینکه منطقه آزاد چابهار را انتخاب کردیم برای این است که بناست تمام کشور‌هایی که تمایل دارند در این کار مهم مشارکت داشته باشند، نمایندگان خودشان را در فرصت‌های مناسب به این مرکز اعزام کنند. تلاش اصلی این مرکز جمع آوری داده‌های سفید و تسلط و اشراف بر منطقه شمال اقیانوس هند است.

#ارتش

جزئیات جدید از عملیات ترور رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل +تصاویر

 به تازگی اسنادی از پلیس دبی به دست آمده که ثابت می‌کند، علت مرگ «آوی هار ایون»، رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل ضربات چاقوی یک جوان مصری ۲۸ ساله مقابل هتل «اورینتال جمیرا» در شیخ نشین دبی بوده است.

این اسناد تأکید می‌کند که هار ایون ۸۴ ساله به واسطه ۱۴ ضربه چاقو در بیست و سوم ماه مه گذشته جان خود را از دست داده است. وی روز نوزدهم ماه مه با پرواز شماره LY ۹۷۳ شرکت هواپیمایی «ال عال» رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بین المللی دبی شده و در هتل ماندارین اورینتال جمیرا اقامت داشت.

«هار ایون» بعد از مورد حمله قرار گرفتن توسط ضربات چاقو به دلیل شدت و عمق جراحات وارده به بیمارستان «راشد» دبی منتقل می‌شود، اما خونریزی شدید باعث مرگ وی می‌شود.

شاگردان فرهاد با پرپر کردن لاله‌های نارنجی آماده دربی شدند

در چارچوب هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ برتر، تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا از ساعت ۱۹:۵۰ مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، بابک مرادی، مهدی قایدی، آرمان رمضانی، سبحان خاقانی و آرش رضاوند

ترکیب سایپا:

کوروش ملکی، کمال نیک‌خوی، رضا علیاری، امیرحسین حسین‌زاده، مجید علیاری، حسین ماهینی، مهرداد حیدری، سینا مریدی، مجتبی لطفی، صادق بارانی و روح الله سیف اللهی

در پایان این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

اعزام کادر درمان و تجهیزات پزشکی ارتش به استان سیستان و بلوچستان

همزمان با اوج‌گیری موج پنجم کرونا در کشور، نخستین تیم پزشکی ارتش استان فارس توسط یک فروند هواپیمای ایلوشین پایگاه شکاری شهید دوران شیراز برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران با اعلام خبر فوق، گفت: برابر دستور فرمانده کل ارتش و سلسله مراتب فرماندهی و نیز هماهنگی‌های لازم با ارشد نظامی استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعزام نخستین تیم پزشکی به تعداد ۵۰ نفر اعم از پزشک متخصص، پرستار و پزشک‌یار جهت امدادرسانی به مردم محروم استان سیستان و بلوچستان به وسیله یک فروند هواپیمای ایلوشین انجام شد.

#ارتش

نهضت ساخت مسکن و بهسازی پادگان‌ها در ارتش شروع شده است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در مرکز شهدای مهندسی نیروی زمینی ارتش در بروجرد، از بخش‌های مختلف این یگان، از جمله محل زیست دانشجویان و سربازان بازدید کرد و ضمن ارزیابی وضعیت کیفی و کمی آموزش‌های ارائه شده، دستاورد‌های علمی و پژوهشی این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

وی در جمع فرماندهان و کارکنان این مرکز، گفت: نهضت ساخت مسکن سازمانی، شخصی و بهسازی چهره پادگان‌ها در ارتش شروع شده و برای پیشبرد کیفی و کمی این حرکت عظیم، عناصر آموزش دیده و پا در رکاب رسته مهندسی در این مرکز، محور و موتور محرکه این نهضت هستند و انتظار است در یک دوره زمانی کوتاه، عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کنند.

#ارتش

پاسخ ارتش به گلایه و درخواست دختربچه سیستان و بلوچستانی

در پی انتشار فیلمی از گلایه و گریه یک دختربچه سیستان و بلوچستانی از کم آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آبرسانیارتش جمهوری اسلامی ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

با توجه به شرایط بحران آب در مناطق جنوب شرق کشور و نیاز مردم استان سیستان و بلوچستان به آب و همچنین انتشار فیلمی از گلایه و گریه یک دختربچه سیستان و بلوچستانی از کم آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آب رسانی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان و محل زندگی این دختر بچه انجام شد.

پیش از این نیز امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا دستورات لازم برای امداد رسانی به مردم این استان بویژه در تأمین آب شرب شتاب کنند.

#ارتش

تاکید بر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در حوزه مقابله با کرونا

پنجمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش در سال ۱۴۰۰، صبح امروز (چهارشنبه) با موضوع گسترش خدمت رسانینشست خبری قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) به مردم در حوزه مقابله با کرونا و بررسی آخرین وضعیت یگان‌ها و مراکز بهداشت و درمان ارتش همزمان با موج پنجم انتشار این بیماری در کشور، در سالن قدیر ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد.  ادامه مطلب ...

مرکز هماهنگی همکاری های بین‌المللی امنیت دریایی افتتاح می شود

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه با حضور در استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از قسمت های مختلف ساختمان مرکز هماهنگی‍های همکاری بین المللی امنیت دریایی، از افتتاح این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی با حضور مقامات لشکری و کشوری در آینده نزدیک در چابهار خبر داد.

وی گفت: پایش محیط امنیتی اقیانوس هند، افزایش آگاهی های محیطی از طریق به اشتراک گذاشتن داده های هواشناسی و اقیانوس‌شنیثاسی محلی و منطقه‌ای  یکی از اهداف افتتاح این مرکز است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش  اضافه کرد: ایجاد هماهنگی برای اقدام امنیت آفرین در دریاهای آزاد و هدایت رزمایش های مرکب دریایی در منطقه چابهار و اقیانوس هند از دیگر فعالیت‌های این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی خواهد بود.

#ارتش

خودکفایی تیپ ۵۵ هوابرد درتولید چترهای اتوماتیک و سقوط آزاد

سرهنگ جابر آباد زردشتی فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تیپ ۵۵ هوابرد گفت: هم اکنون تیپ ۵۵ هوابرد شیراز یکی از آماده‌ترین، به‌روزترین و توانمندترین تیپ‌های نیروی زمینی ارتش است که برای هر ماموریتی در زمان و مکان‌های مختلف آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.

سرهنگ آباد زردشتی درباره تولیدات چتر و تجهیزات پروازی در تیپ ۵۵ هوابرد تصریح کرد: تیپ ۵۵هوابرد در تولید چتر‌های اتوماتیک و سقوط آزاد به خودکفایی کامل رسیده است و یکی از مهم‌ترین و استراتژیکی‌ترین فعالیت‌هایی که در این تیپ انجام می‌شود، تولید صفر تا صد چتر‌های اتوماتیک و سقوط آزاد است که با بهترین چتر‌های خارجی رقابت می‌کنند و از بسیاری از چتر‌های خارجی عملکرد بهتری دارند.

#ارتش


آمادگی جسمی و بدنی رکن اصلی توان رزمی یک نظامی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با قهرمانان و مدال‌آوران رشته ورزشی پاورلیفتینگ و وزنه‌برداری این نیرو که موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر کشور و کسب سهمیه جهانی شدند، گفت: نیروی زمینی ارتش مهد پرورش جوانان ورزشکار و قهرمان است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این دیدار گفت: نیروی زمینی ارتش همواره توجه و نگاه ویژه‌ای به ورزش و تندرستی کارکنان داشته است، زیرا آمادگی جسمی و بدنی رکن اصلی توان رزمی یک نظامی است.

#ارتش

هیچ وابستگی در خصوص ساخت و خرید تجهیزات پدافندی نداریم

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان گروه پدافند هوایی ارومیه گفت: امروز هیچ وابستگی به هیچ کشوری در خصوص ساخت و خرید تجهیزات پدافندی نداریم و کشور جمهوری اسلامی ایران جزو یکی از قدرت‌های بزرگ پدافند هوایی دنیاست.

امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه بازدیدش از یگان‌های پدافندی در شمال غرب، با حضور در استان آذربایجان غربی از سایت رادار «مطلع الفجر» پلدشت، ایستگاه اطلاعات شناسایی و گروه پدافند هوایی ارومیه بازدید کرد و آمادگی رزمی و توان دفاعی مواضع و سایت‌های موشکی، راداری و دیدبانی مستقر در این استان را مورد ارزیابی قرا داد.

​#ارتش  

دستور فرمانده کل ارتش برای تسریع در امدادرسانی به سیستان و بلوچستان

در پی خشکسالی اخیر و شروع موج پنجم کرونا در کشور به ویژه مشکل کم آبی استان‌های جنوب شرقی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در ارتش جمهوری اسلامی ایران دستور داد در امداد رسانی به خواهران و برادران عزیز سیستان و بلوچستان بویژه در تامین نیاز آب، شتاب کنند.

بنا بر این گزارش، پیش از این یگان‌های ارتش در حوادث و مشکلات پیش آمده برای این منطقه با احداث بیمارستان‍های سیار صحرایی، کمک رسانی در سیل و دیگر حوادث، در خدمت مردم شریف استان بوده اند که با این دستور، اقدامات تکمیلی و ویژه‌ای برای کمک به مردم غیور و خونگرم استان شکل خواهد گرفت.
#ارتش

سرتیپ نصیرزاده انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه را تبریک گفت

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی انتصاب حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:  ادامه مطلب ...

بخش قابل توجهی از ۲۳ هزار واحد مسکونی نزاجا ساخته شده است

 امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی با اشاره به تاکید فرمانده
 معظم کل قوا(مد ظله العالی) بر بهبود وضعیت معیشتی کارکنان این نیرو، گفت: از آنجایی که معظم‌له همواره بر منزلت و شأن اجتماعی کارکنان نیروی زمینی ارتش توجه ویژه داشته‌اند و بر بهبود وضعیت معیشتی تاکید کرده‌اند، ما نیز با حمایت و پشتیبانی رهبری عزیز موفق شدیم ۲۳ هزار واحد سازمانی را جهت ساخت و بهره‌برداری کارکنان این نیرو تمهید و برنامه‌ریزی کنیم و تاکنون رقم قابل توجهی از این ۲۳ هزار واحد مسکونی ساخته شده است. 
ادامه مطلب ...

پیام تبریک فرمانده کل ارتش در پی انتصاب حجت الاسلام اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است؛  ادامه مطلب ...

چرا نیروی دریایی ارتش در دریای خزر تمرین دریایی برگزار کرد؟

سخنگوی تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۰ درباره علت برگزاری این تمرین در دریای خزر گفت: ما در حوزه دریای خزر مراکز

چرا نیروی دریایی ارتش در دریای خزر تمرین دریایی برگزار کرد؟

 آموزشی افسری و درجه داری داریم که با برگزاری چنین تمرینی می‌توانیم تلفیق علم و عمل را با توجه به نزدیکی مراکز آموزشی و علمی بهتر و ملموس‌تر می‌توانیم پیاده کنیم.

وی ادامه داد: البته این تمرینات به طور مداوم و مستمر انجام می‌شود و قطعا برای اجرای این گونه برنامه‌ها در سطوح و محتوای مختلف در سایر مناطق نیروی دریایی ارتش را در برنامه داریم.

#ارتش 

اهدای نشان «نصر ۳» به سرهنگ شهید «مجتبی ذوالفقارنسب»

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین اعطای نشان «شفا» و تجلیل از کارکنان فعال نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا، نشان نصر ۳ نیرو‌های مسلح را به خانواده شهید مدافع حرم سرهنگ شهید «مجتبی ذوالفقارنسب» از تکاوران نیروی زمینی ارتش اعطا کرد.

#ارتش 

رژه یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش در دریای خزر

تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۰ نیروی دریایی ارتش در بزرگترین دریاچه جهان، با رژه یگان‍های شناور دریایی و یگان‍های پروازی با موفقیت پایان یافت.

بهره‌گیری از تاکتیک‌ها و استفاده از دستاورد‌ها و تجهیزات نیروی دریایی ارتش، استفاده از انواع سامانه‌های تولید داخل از جمله سامانه‌های الکترواپتیکی و همچنین سامانه‌های جنگ الکترونیک موجود در یگان‌های شناور، در این تمرین دریایی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفتند.  ادامه مطلب ...

مراسم معرفی جانشین قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد

طی حکمی از سوی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ دوم پاسدار قدرت الله اسدی نیا به عنوان جانشین قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور معرفی و منصوب شد.

فرمانده کل ارتش در این مراسم با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: انتظار می‌رود این قرارگاه به یک الگو در نیرو‌های مسلح تبدیل شود.

#ارتش 

پدافند هوایی در خط مقدم تولید و ایجاد امنیت در کشور است

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور در حاشیه بازدید از منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در جمع فرماندهان این منطقه با اشاره به شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها)، با تاکید بر اینکه بدون تولید امنیت، امکان هیچ گونه تولیدی در کشور میسر نیست، اظهار کرد: در واقع امنیت جزو مهم‌ترین ملزومات تولید در کشور است.

وی افزود: تولید امنیت در صدر با اهمیت‌ترین تولیدات در کشور است و در این عرصه قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، پرچم‌دار و در خط مقدم تولید این امنیت قرار دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) هم‌افزایی یکان‌های سپاه و ارتش در مجموعه این قرارگاه را نمونه‌ای از اتحاد و همدلی این دو ارگان در راستای ایجاد امنیت پایدار قلمداد و اضافه کرد: نتیجه این همدلی و هم‌افزایی، یأس دشمن از رسیدن به اهداف شوم خود است.

#ارتش 

رهبر انقلاب وصیت‌نامه کدام شهید ارتشی را در نماز جمعه قرائت کردند؟

امیر سرلشکر شهید مسعود آشوری یکی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش است که اول تیرماه سال ۱۳۳۳ در یکی از شهر‌هایوقتی رهبر انقلاب وصیت‌نامه یک شهید ارتشی را در نماز جمعه قرائت می‌کند + تصاویر اراک در خانواده‌ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود. دوران ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش گذراند. 

 داستان نگارش وصیت نامه فی البداهه او شنیدنی است،(وصیت نامه‌ امیر سرلشکر شهید مسعود آشوری

#ارتش 

ادامه مطلب ...

تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر آغاز شد

تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۰، با شرکت انواع یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش اعم از ناو‌های موشک انداز، هواپیما‌های بال ثابت و بالگرد و پهپاد‌های دریاپایه و سامانه‌های جنگ الکترونیک و همچنین یگان‌های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی ارتش، صبح امروز در دریای خزر آغاز شد.

این تمرین دریایی در گستره‌ای به وسعت حدودا ۷۷ هزارکیلومترمربع در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و طی آن سناریو‌های آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های پدافند هوایی و هوایی ارتش نیز در راستای پوشش و پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می‌کنند.

#ارتش

آمریکا به این ۳ افغانستانی بورسیه داد!+ عکس

یک کاربر در توئیتی نوشت: تصویر سه افغانستانی که آمریکا به آنها بورسیه‌ی تحصیلی داد؛

از راست: زلمای خلیل زاده (سفیر آمریکا در افغانستان)، شیر محمدعباس (رئیس گروه طالبان) و اشرف غنی (رئیس جمهورِ افغانستان) 

ماحصل در باغ سبز آمریکا به این کشور شد: "سلطه جنگ نفوذ"

آمریکا به این ۳ افغانستانی بورسیه داد!+ عکس

آمریکا به این ۳ افغانستانی بورسیه داد!+ عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

مسئولان ستاد ارتش باید باایمان، انقلابی و شهادت‌طلب باشند

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز (چهارشنبه) در مراسم معارفه حجت

الاسلام احمد دهدار به‌عنوان رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و تکریم از حجت‌الاسلام «صنعت‌پور امیری» رئیس سابق این اداره، اظهار کرد: ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل این‌که محل استقرار فرماندهی کل ارتش بوده است و راهبری و تصمیم‌سازی همه ارتش را به عهده دارد، دارای جایگاه ویژه و خاصی است و مسئولان و فرماندهانی که در این ستاد عهده‌دار مسئولیت می‌شوند نیز باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. 

#ارتش 

ادامه مطلب ...

رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش منصوب شد

حجت‌الاسلام «احمد دهدار» طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام «عباس محمد‌حسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌عنوان رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش معرفی و منصوب شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام «صنعت‌پور امیری» رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، گفت: انصافاً ایشان جایگاه اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش را در دوران مدیریت خود با انجام برنامه‌های اثربخش و به‌صورت چشمگیر ارتقاء بخشیدند.

#ارتش 

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ۱4 مرداد در مجلس برگزار می‌شود

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس،  از برگزاری مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم روز ۱4 مرداد در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود: ما این روزها در مجلس در حال برنامه ریزی و تدارکات مراسم روز تحلیف رئیس جمهور منتخب هستیم.

سلیمی با بیان اینکه این مراسم با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، گفت: البته باید شرایط ویروس کرونا در ماه آینده نیز برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شود، بدیهی است که درباره تعداد میهمانان و شیوه حضور آنان در این مراسم در هیئت رئیسه مجلس تصمیم گیری خواهیم کرد.

پهپاد ۷ هزار کیلومتری ایران، هشداری برای تل‌آویو است

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی ضمن اذعان به توانمندی موشکی جمهوری اسلامی، پهپاد ایرانی با برد ۷ هزار کیلومتر را هشداری برای این رژیم توصیف کرد.

این رسانه صهیونیست در مطلبی با عنوان «پهپاد ایرانی با برد هفت هزار کیلومتری، هشداری برای اسرائیل است» به گوشه‌ای از دستاورد‌های تازه ایران در عرصه پهپادی پرداخت. جروزالم پست تحلیل خود را با رجوع به گزارش رسانه‌های ایرانی در خصوص این پهپاد آغاز کرد و به استناد این رسانه‌ها نوشت: پهپادی که ایران به تازگی رونمایی کرده بردی ۷ هزار کیلومتری دارد و برنامه ریزی پرواز آن برای مسافت‌های طولانی و سپس فرود در نقطه‌ای دیگر است.

​#ارتش