فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

مرکز آمار: معیشت مردم در دولت یازدهم و دوازدهم سقوط کرده است

بر اساس گزارش مرکز آمار، به علت گرانی شدید مواد غذایی ضروری مردم شاهد سقوط ۵۰ درصدی مصرف سرانه ماهی، ۴۶ درصدی مصرف سرانه گوشت قرمز و ۲۵ درصدی مصرف سرانه برنج در دولت روحانی بوده‌ایم.

image-20210117131800-1.png

 برآورد مرکز آمار از مقدار مصرف سرانه کالاهای اساسی در کشور بیانگر سقوط معیشت مردم در دولت یازدهم و دوازدهم  به علت گرانی شدید مواد خوراکی است.

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد با افزایش شدید قیمت مواد خوراکی ضروری در دولت یازدهم و دوازدهم ، اکثر مردم کشور به ناچار خرید این مواد خوراکی را کاهش داده‌اند به طوری که مصرف گوشت قرمز نسبت به پایان دولت دهم تقریبا نصف شده است.

اگر امروز امنیت داریم به برکت ایثارگری شهداست

جانشین نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنان هنوز دست از دشمنی بر نداشتند و اگر امروز مردم ما آزادانه زندگی می کنند به برکت ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های خون شهداست.

اگر امروز امنیت داریم به برکت ایثارگری شهداست   در آیینی با حضور امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهان ارشد نظامی استان فارس و خانواده‌های شهداء، پیکر پاک و مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله که در سال ۶۷ به شهادت رسیده بود با رعایت اصول بهداشتی در پشتیبانی منطقه ۲ ارتش تشییع و خاکسپاری شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع شهید گمنام، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز توفیق داد در محضر شهیدی از شهدای دوران دفاع مقدس باشیم که دعوت مجموعه نیروی زمینی ارتش را پذیرفتند و بعد از ۳۲ سال از پایان دوران دفاع مقدس در این پادگان حضور پیدا کردند.

#ارتش

رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا آغاز می شود

امیر حیدری گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش از فردا با حضور تیپ های هوابرد، نیروهای مخصوص و واکنش سریع در سواحل مکران آغاز می شود.

رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا آغاز می شود امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این نیرو رزمایشی هدف محور و خاص را در سواحل مکران برگزار می کند اظهار کرد: رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا با حضور تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۶۵ نیرو مخصوص و ویژه، تیپ ۲۲۳ واکنش سریع با پشتیبانی ترابری و رزمی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش در سواحل مکران برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه اهداف و ویژگی های این رزمایش منحصر به فرد است افزود: پس از تغییرات عمده ای که در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساختار یگان های نزاجا ایجاد شد؛ این رزمایش به صورت تهاجمی و هدف محور برای نخستین بار در سطح نزاجا برگزار می شود.

#ارتش

کدام فرمانده شهید ارتش به شهید بی سر معروف است؟

یکی از فرماندهان شهید ارتش کشورمان به شهید بی سر معروف است.

 هوانیروز ارتش که بال پرواز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود یکی از یگان‌های تاکتیکی و موثر در صحنه عملیات‌های مختلف است که نه تنها در دوران جنگ تحمیلی و مقابله با استکبار جهانی نقش مهمی داشته، بلکه پس از جنگ تحمیلی تا امروز نیز نقش مهم در بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی داشته است.

کدام فرمانده شهید ارتش به شهید بی سر معروف است؟

هوانیروز ارتش از مقابله با دشمن بعثی تا مردم یاری 

ادامه مطلب ...

مراسم سولو خلبانان پایگاه شکاری شهیدان دلحامد چابهار برگزار شد

مراسم سولو خلبانان هواپیمای جنگنده اف۴ با حضور امیر سرلشکر موسوی در پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد چابهار برگزار شد.

مراسم سولو خلبانان پایگاه شکاری شهیدان دلحامد چابهار برگزار شد

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در پایگاه هوایی شهیدان دلحامد چابهار از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

امیر سرلشکر موسوی ضمن ارزیابی توان عملیاتی پایگاه دهم شکاری از رمپ پروازی، آلرت، آماده سازی جنگنده‌ها، توان رزمی خلبانان و بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

دیدار چهره به چهره با فرماندهان، خلبانان، اساتید و کارکنان فنی و برگزاری مراسم سولو خلبانان هواپیمای جنگنده اف ۴ از برنامه‌هایی بود که با حضور فرمانده کل ارتش اجرا شد.

گفتنی است، پرواز سولو، اولین پرواز دانش آموختگان رشته خلبانی بدون حضور استاد در هواپیماست که بعد از طی مراحل آموزش تئوری و عملی انجام می‌شود.

بهره برداری از بهداری امام رضا (ع) اردوگاه شهدای ارتش مازندران با حضور دریادار سیاری

بهداری امام رضا (ع) اردوگاه فرهنگی آموزشی شهدای ارتش در استان مازندران با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش به بهره برداری رسید.

بهره برداری از بهداری امام رضا (ع) اردوگاه شهدای ارتش مازندران با حضور دریادار سیاری

  بهداری امام رضا (ع) اردوگاه فرهنگی آموزشی شهدای ارتش در استان مازندران (منطقه گهرباران شهرستان ساری) با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، رئیس بنیاد تعاون ارتش به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، امیر دریادار سیاری ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این اردوگاه فرهنگی آموزشی، مرکز بهداری امام رضا (ع) و تعدادی از اماکن و تجهیزات جدید این اردوگاه را افتتاح کرد.

پرواز جمع پهپاد‌های شاهد ۱۸۱ سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵

پهپاد‌های شاهد ۱۸۱ نیروی هوافضای سپاه به صورت پرواز جمع (فرمیشین) چهار فروندی بر فراز منطقه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ پرواز کردند.

  در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از صبح امروز با عملیات پهپادی و موشکی آغاز شده است، پهپاد‌های شاهد ۱۸۱ نیروی هوافضای سپاه به صورت پرواز جمع (فرمیشین) چهار فروندی بر فراز منطقه رزمایش پرواز کردند.

پرواز جمع پرنده‌های بدون سرنشین به دلیل عدم حضور خلبان در آن‌ها یکی از پیچیده‌ترین ماموریت‌های پروازی است که طی سال‌های گذشته فناوری پرواز جمع پرنده‌های بدون سرنشین با استفاده از هوش مصنوعی در نیروی هوافضای سپاه احصاء شده است.

انتهای پیام/

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه برگزار شد

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.

 به نقل از سپاه، مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی  ایران برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد؛ با بهره‌گیری از نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین و پهپادها، تهاجم ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی و انهدام تمامی اهداف تعیین شده انجام پذیرفت.

مرحله نهایی رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ نیروی دریایی ارتش چگونه گذشت؟

صبح روز گذشته پنجشنبه ۲۵ دی ماه بود که مرحله دوم و نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان و جاسک با حضور تمام یگان‌های این نیرو برگزار شد.

دومین روز رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ نیروی دریایی ارتش چگونه گذشت؟

نخستین روز از رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش چگونه گذشت؟ ادامه مطلب ...

 #ارتش

آقای ظریف! ما را حلال کنید که فکر می‌کردیم برجام به شما تحمیل شده

یک کاربر فضای مجازی خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان طی توییتی نوشت:

جناب آقای ظریف

بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

۲۳ نفر در اثر تزریق واکسن فایزر در نروژ درگذشتند

۲۳ نفر در نروژ پس از دریافت واکسن ویروس کرونا فوت کرده اند.

 به نقل از وب سایت آژانس دارویی نروژ، بیش از ۲۰ نفر در اثر تزریق واکسن فایزر در نروژ درگذشتند.

واکسن فایزر - نمایه

 

کارشناسان در حال بررسی علل مرگ شهروندان هستند. ۱۳ مورد از افرادی که پس از تزریق واکسن جان خود را از دست داده بودند، مورد مطالعه قرار گرفته است.

این آژانس خاطرنشان کرد که این واکسن در واقع می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که منجر به "سیر جدی تر بیماری های موجود در سالمندان" شود.

واکسیناسیون ویروس کرونا ویروس فایزر در نروژ از ۲۷ دسامبر آغاز شد. ساکنان خانه های سالمندان در اسلو اولین کسانی بودند که مورد تزریق قرار گرفتند.

تنها تفاوت پمپئو با بقیه دولتمردان آمریکا +عکس

یک کاربر فضای مجازی تصویری درباره تنها تفاوت پمپئو با بقیه دولتمردان آمریکا را در توییتر منتشر کرد.


 

موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.

  در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند. در این مرحله از رزمایش، انواع موشک‌های کروز دریایی برد مختلف، با شلیک از ساحل و عرشه شناور‌های سطحی نیروی دریایی ارتش، با موفقیت اهداف خود را در شمال اقیانوس هند و منطقه عمومی رزمایش مورد اصابت قرار دادند.

#ارتش

شلیک اژدر از زیردریایی بومی فاتح در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا

در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ ارتش، زیردریایی بومی فاتح برای نخستین بار عملیات شلیک اژدر را انجام داد.

  به نقل از روابط عمومی ارتش، در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، زیردریایی بومی فاتح برای نخستین بار عملیات شلیک اژدر را انجام داد.

در این بخش از رزمایش زیردریایی بومی فاتح که به دست متخصصان جوان و متعهد کشورمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با همکاری نیروی دریایی ارتش ساخته شده است، با شلیک اژدر و اصابت به هدف، بخش دیگری از توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی سخنگوی رزمایش با اعلام این خبر، اجرای عملیات پهپادی را از دیگر اقدامات انجام شده در رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نداجا عنوان کرد و گفت: در این رزمایش بخش‌هایی از سامانه‌های پهپادی با مأموریت‌های مختلف شناسایی، شناسایی رزمی و رزمی به کار گرفته شد که عملکرد مناسبی داشتند.

#ارتش

موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.

  در مرحله نهایی رزمایش اقتدار دریایی ۹۹ نیروی دریایی ارتش، یگان‌های این نیرو با شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند. در این مرحله از رزمایش، انواع موشک‌های کروز دریایی برد مختلف، با شلیک از ساحل و عرشه شناور‌های سطحی نیروی دریایی ارتش، با موفقیت اهداف خود را در شمال اقیانوس هند و منطقه عمومی رزمایش مورد اصابت قرار دادند.

#ارتش

اسراری که از واکسن آزمایش نشده فایزر به ما نمی‌گویند/ ردپای مشکوک بنیاد بیل و ملیندا گیتس در تولید واکسن کرونا

واکسن فایزر-بیونتک ماهیت تجربی دارد و ایمنی آن به هیچ‌وجه تضمین‌شده نیست، اما به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

 بیل گیتس فعالانه مشغول تأمین مالی و تبلیغ واکسن‌های جدید آزمایش نشده‌ای است که ظاهراً قرار است ما را حداقل تا حدودی در برابر ویروس کرونا در امان نگه ‌دارند و ما را قادر سازند تا زندگی نسبتاً «عادی» را از سر بگیریم. 

ادامه مطلب ...

بازگشت آمریکا به برجام، بدون برداشتن تحریم‌ها فقط به‌نفع آمریکاست

وزیر خارجه گفت: آمریکا بعد از خروج از برجام، تحریم‌های گذشته را برگرداند؛ بازگشت این کشور به برجام در شرایط کنونی کفایت نمی‌کند.

  رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی ۱۹ دی درباره‌ی گمانه‌زنی‌ها و مباحث جاری در فضای سیاسی کشور پیرامون رفتار جمهوری اسلامی در قبال برجام و وظایف آمریکا در این خصوص، گفتند «ما هیچ اصراری نداریم، هیچ عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد؛ اصلاً مسئله‌ی ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد. آنچه مطالبه‌ی منطقی ما و مطالبه‌ی عقلانی ما است، رفع تحریم‌ها است؛ این حقّ غصب‌شده‌ی ملّت ایران است.» این جملات مواضعی بود که رهبر انقلاب آن را به عنوان «سخن پایانی و قطعی» جمهوری اسلامی اعلام کردند. 

به مادرم بگویید شیاکوه لرزید، ولی انشایی نلرزید

یکی از شهدای دلاور ارتش کشورمان نقش بی بدیلی در حفظ ایران اسلامی داشته است.

 جنگ تحمیلی برهه‌ای درخشان در تاریخ ایران است که در آن بسیاری از استعداد‌های این مرز و بوم شناخته شد. این استعداد‌ها در جنگ تحمیلی و دفاع از خاک کشورمان شکوفا شد و به منصه ظهور رسید. یکی از نیرو‌های مسلح کشورمان که نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی و توقف رژیم بعثی به خاک کشورمان داشت، ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای آن بودند؛ یکی از این شهدا، شهید عبدالحمید انشایی بود که در ادامه با زندگی نامه او آشنا می‌شویم.

شهیدی که نلرزید تا تن دشمن بعثی به لرزه بیفتد

شهیدی که در مقابل دشمن بعثی کمر خم نکرد 

ادامه مطلب ...

تصاویری از ناوبندر مکران که فردا به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود

ناوبندر مکران، بزرگ‌ترین شناور نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

  ناوبندر مکران و ناو موشک انداز زره با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می شوند.

تصاویری از ناوبندر مکران که فردا به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود

بر اساس این گزارش، ناوبندر مکران، بزرگ‌ترین شناور نظامی کشور است که با تلاش متخصصان مجموعه ی کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش به یکی از بزرگ‌ترین ناوبندرهای بالگردبر تبدیل شده تا پشتیبانی از ناوگروه های این نیرو در آب های دور دست به ویژه منطقه شمال اقیانوس هند، تنگه باب المندب و دریای سرخ را بر عهده داشته باشد.

تصاویری از ناوبندر مکران که فردا به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود

این گزارش حاکی است الحاق ناوموشک انداز زره با قابلیت مانور و سرعت بالا به ناوگان جنوب نداجا امکان حراست از آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را فراهم می آورد.

تصاویری از ناوبندر مکران که فردا به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود

همچنین امروز تعدادی از یگان های شناوری نیروی دریایی ارتش در محدوده ی آب های دریای عمان و شمال اقیانوس هند برای اجرای رزمایش اقتدار دریایی گسترش یافتند.

انتهای پیام/

ارتش در همه عرصه‌ها به تهدیدات دشمن پاسخ می‌دهد

امیر دادرس گفت: امروز در وضعیتی هستیم که می‌توانیم هر نگاه ناپاک و دست ناپاک را برابر نوع و اندازه تهدید از بین ببریم.

ارتش در همه عرصه‌ها به تهدیدات دشمن پاسخ می‌دهد  امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه ششمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانش‌پژوهان و مراسم تحلیف و اعطای سردوشی دانش‌آموختگان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش که صبح امروز سه‌شنبه در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموختگان درجه‌داری ارتش که امروز مفتخر به دریافت سردوشی شده‌اند در مسیر نورانی ولایتمداری و سربازی امام زمان (عج) گام نهاده‌اند که این سعادت دنیا و آخرت را برای شما در پی دارد.

#ارتش

تاثیر معکوس فشار حداکثری آمریکا علیه ایران!

یکی از دیپلمات‌های سابق فرانسه در مورد تاثیرات فشار حداکثری آمریکا در شبکه راشاتودی به گفتگو پرداخت.

تاثیر معکوس فشار حداکثری آمریکا علیه ایران! + فیلم

 کلود بلانش‌میزون دیپلمات سابق فرانسه در گفتگو با شبکه راشاتودی گفت هدف فشار حداکثری آمریکا، فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت بود اما برعکس، "ملی‌گرایی" در ایران را افزایش داد.

رزمایش نیروی زمینی ارتش به‌زودی برگزار می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش این نیرو در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رزمایش نیروی زمینی ارتش به‌زودی برگزار می‌شود امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش این نیرو در مناطق جنوب شرق کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این رزمایش با پشتیبانی نیروهای دیگر و با بهره گیری از تمام تجهیزات نظامی برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این رزمایش به منظور کسب آمادگی رزمی و حفظ و ارتقای توان دفاعی یگان‌های عمل کننده این نیرو با اجرای رزم ناهمتراز بر مبنای دکترین عملیاتی و راه‌کنشی (به کارگیری نیرو‌ها در میدان نبرد) در مناطق جنوب شرق کشور و بخش‌های مختلف دیگری از مرز‌های ایران اسلامی طراحی و برگزار می‌شود.

برای تامین امنیت خلیج فارس نیاز به نیروی عاریه‌ای نداریم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز ثابت کردیم امنیت خلیج فارس با دو نیروی دریایی به صورت کامل برقرار است و نیاز به نیرو‌های خارجی نیست.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره امنیت خلیج فارس گفت: جوانان ایران همواره ثابت کردند که در خط مقدم حضور دارند. دشمنان و مخالفان انقلاب و جهموری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال تشویش وضعیت کشور بودند، اما با حضور جوانان رشید انقلاب همه نقشه‌های آن‌ها شکست خورد.

وی افزود: دفاع مقدس فرهنگی است که باعث می‌شود تا آینده‌های دور مورد استفاده قرار گرفته و همه بدانند که این کشور برای کسب عزت و افتخار و سربلندی و برای حفظ خود و ثابت کردن انقلاب به دنیا چه تلاش‌هایی کرده و چه جوانانی را تقدیم کرده که موجب افتخار یک ملت است که اینگونه در مقابل همه دشمنان ایستادگی کرد.

#ارتش

"آمریکا" دارنده سیاه‌ترین پرونده در تولید و انتشار ویروس‌های کشنده/از تولید و شیوع ابولا تا سفلیس

اسناد تاریخی به‌وضوح ردپای آمریکا در تولید و شیوع ویروس‌ها و بیماری‌های مختلف در کشور‌های مختلف جهان برای تأمین منافع نامشروع این کشور را نشان می‌دهد.

 پاندمی کرونا در جهان، شیوه زندگی انسان‌ها را تغییر و تحت تأثیر قرار داد و باعث شد کشور‌های مختلف درصدد ساخت واکسنی مؤثر برای علیه ویروس کرونا برآیند.

ایران نیز یکی از کشور‌هایی است که در جهت ساخت واکسن کرونا، گام‌های بلندی برداشته است؛ نهم دی ماه سال جاری بود که تست انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد و دریچه امید بزرگی را به‌روی مردم ایران گشود. 

ادامه مطلب ...

ماموریت مهم فایزر و مدرنا!

سازمان جهانی بهداشت که بیش از ۲۰ درصد بودجه آن را آمریکا تأمین می‌کند در مقابل عوارض و پروسه غیرعلمی واکسن‌های آمریکایی حرفی برای گفتن نداشت.

  یکی از علل مهم بی‌اعتمادی به واکسن‌های شرکت‌های انگلیسی و آمریکا (مدرنا، فایزر، آکسفورد و ...) این است که این شرکت‌ها، به طور طبیعی مراحل مطالعات حیوانی و انسانی را طی نکرده‌اند و دریافت تأییدیه و مجوزشان نیز صرفا بخاطر نفوذ گسترده و لابی این واکسن‌سازان معروف در ساختار‌های سیاسی، دولتی و مجامع بین‌المللی بوده است.

طبیعی است سازمان جهانی بهداشت که بیش از ۲۰ درصد بودجه آن را آمریکا تأمین می‌کند در مقابل عوارض و پروسه غیرعلمی واکسن‌های آمریکایی حرفی برای گفتن نداشته باشد.

البته بحث سودآوری نیز مقوله مهم دیگری است که نباید دستکم گرفته شود.

«نصب پهپاد روی بالگرد» تاکتیک خاص و مدرن ارتش ایران که در دنیا کم‌نظیر است

 نصب پهپاد روی برخی بالگردهای ارتش که در رزمایش پرنده‌های بدون سرنشین این نیرو رونمایی شد، نشان داد صنایع دفاعی پهپادکشورمان در کنار مباحث مهمی چون اورهال و ارتقاء سامانه‌ها، از دانش روز هم غافل نشده‌اند.

#ارتش

پرواز برد بلند پهپاد‌های انتحاری در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش

پهپاد‌های انتحاری برد بلند با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل مکران هدف پیش‌بینی شده در منطقه تمرین را با موفقیت منهدم کردند.

  در اجرای مرحله اصلی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، پهپاد‌های انتحاری برد بلند با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل مکران هدف پیش‌بینی شده در منطقه تمرین را با موفقیت منهدم کردند.

به کارگیری کوادکوپتر‌های تاکتیکی رزمی از دیگر اهداف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش است که در این بخش نیز کوادکوپتر‌های نیروی زمینی ارتش با رهاسازی بمبلت‌های کوچک با موفقیت هدف سطحی خود را منهدم کردند.

#ارتش

سرلشکر موسوی: هدف راهبردی در انتقام سخت، بریدن پای آمریکایی‌ها از منطقه است

فرمانده کل ارتش گفت: در ضربه انتقام سخت، زمان، مکان و اندازه‌اش در اختیار ماست و کوچک‌ترین هدف ما در این ضربه‌ انتقام، اخراج و بریدن پای آمریکایی‌ها از منطقه است.

  امیر سرلشکر موسوی در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه یکی از اهداف راهبردی ما در ضربه انتقام سخت، اخراج و بریدن پای آمریکایی‌ها از منطقه است گفت: برگزاری تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش هشداری است به دشمنان که به فکر بیفتند و دچار محاسبات غلط نشوند.

وی افزود: اگر دشمن در محاسبات خود دچار اشتباه شود قطعاً ضربه‌ای را از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد کرد که از هر کرده‌ای که تا الان داشته پشیمان بشود.

#ارتش

روزشمار «بازتاب جهانی عملیات کربلای ۵» رونمایی شد

جلد دوم روزشمار چهل و ششم از مجموعه بزرگ روزشمار جنگ ایران و عراق با عنوان «بازتاب جهانی عملیات کربلای ۵» توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر و وارد بازار نشر شد.

  مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در چهلمین سالگرد از شروع دفاع مقدس و همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵، از جلد دوم کتاب چهل و ششم روزشمار جنگ ایران و عراق با عنوان «بازتاب جهانی عملیات کربلای ۵» رونمایی کرد.

قابل‌ذکر است، مراسم رونمایی با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد.

اقدامات لازم برای دستگیری مقصران ترور شهید فخری زاده در حال انجام است

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: تمام مقصران و دست اندرکاران ترور شهید فخری زاده شناسایی شده اند.

  امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع عصر چهارشنبه ۱۷ دی ماه در حاشیه مراسم چهلمین روز عروج ملکوتی و شهادت شهید فخری زاده دانشمند مقتدر جمهوری اسلامی ایران که در محل عروج و ترور این شهید در شهر آبسرد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با ادامه رسیدگی به پرونده شهید والامقام محسن فخری زاده اکیپی در سطح وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شده است.

شعبانیان افزود: قوه قضائیه به طور جدی موضوع رسیدگی و شناسایی عاملان و آمران ترور شهید فخری زاده را دنبال می‌کند که ان‌شالله به نتیجه خواهد رسید.

#ارتش

سرلشکر موسوی: دشمن از هراس ضربه ایران دچار سردرگمی شده است

فرمانده کل ارتش گفت: به برکت خون شهدا، دشمن که یک روز ابرقدرت بود و با حرکت ناو او، همه منطقه می‌ترسیدند، خودش از هراس ضربه جمهوری اسلامی ایران دچار سردرگمی شده است.

   جمعی از پرستاران و بهیاران دوران دفاع مقدس ارتش با امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرلشکر موسوی در این دیدار طی سخنانی، این نشست صمیمانه را جلسه‌ای نمادین برای تقدیر از زحمات، ایثارگری‌ها و جانفشانی همه پرستارانی دانست که در دوران دفاع مقدس بار سنگین پرستاری از مجروحین و جانبازان را از خط مقدم تا اقصی نقاط این کشور بر دوش داشتند.

وی افزود: ما شاید نتوانیم و قطعا نمی‌توانیم زحمات شما را جبران کنیم و جبران آن فقط از خداوند برمی‌آید، اما با این جلسه می‌خواهیم بگوییم قدردان شما هستیم. شما مورد احترام و تکریم قلبی ما هستید و صبوری شما را فراموش نمی‌کنیم.

چرا ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش پهپادی برگزار کرد؟

 تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صد‌ها فروند پهپاد از نیرو‌های چهارگانه ارتش صبح سه شنبه در منطقه عمومی سمنان برگزار شد. طبق اعلام مقامات ارتش جمهوری اسلامی ایران  در این رزمایش تعدادی از انواع پهپاد‌های بومی ارتش ماموریت‌های مختلف رزمی، مراقبت و شناسایی، جنگالی و انتحاری در برد‌های پروازی مختلف از برد کوتاه تا برد دور حضور دارند. البته در کنار برگزاری این رزمایش یک نمایشگاه از دستاوردهای پهپادی نیز برپا شده است.

کدام رزمایش پهپادی ارتش

کدام تمرین‌ها در رزمایش پهپادی ارتش انجام می‌شود؟ادامه مطلب ...

#ارتش 

وقتی درد غرب‌زدگی درمان ندارد

یک کاربر فضای مجازی در خصوص تمسخر واکسن ایرانی کرونا طی توییتی نوشت:

یه آمریکایی بعد از زدن واکسن مرد!

 مشکل از آدمه بوده.

یه نفر هم تو سوئیس مرد!

یه درصد خطا که طبیعیه.

دو نفر هم توی اسراییل مردن!

 احتمالا مشکل از سرنگ بوده.

  ایران واکسنشو با موفقیت تست کرد.

 اینا دروغه، اعتمادی به واکسن ایران نیست! درد غربزدگی درمان ندارد...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

سعودی‌ها پیشنهاد حاج قاسم را برای آتش‌بس یمن نپذیرفتند


توییت ظریف در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

وزیر امور خارجه عنوان کرد: با کمک حاج قاسم سلیمانی پیشنهادی برای آتش بس در یمن دادیم که سعودی‌ها نپذیرفتند.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برنامه تلویزیونی عنوان کرد: وقتی سعودی‌ها جنگ یمن را شروع کردند با کمک حاج قاسم سلیمانی پیشنهادی برای آتش بس دادیم و آقای جان کری (وزیر خارجه پیشین آمریکا) به من زنگ زد و من عازم اندونزی بودم و گفت که ما توانستیم سعودی‌ها را راضی کنیم که این پیشنهاد را بپذیرند. من گفتم من در حال سوار شدن هواپیما هستم اگر شما نیاز بود به آقای امیرعبداللهیان معاون من زنگ بزن ایشان به حاج قاسم می‌گوید و کار عملیاتی می‌شود.

وی افزود: وقتی به اندونزی رسیدم جان کری زنگ نزده بود گفتم چرا زنگ نزدی گفت سعودی‌ها نظرشان عوض شده بود و گفتند ما سه هفته دیگر جنگ را می‌بریم. آن سه هفته الان پنج سال طول کشیده است. آمریکایی‌ها این شکست‌ها را مخصوصا در دوره ترامپ که تمام قد پشت سعودی‌ها رفت و اوباما نیز بعد از تماس تلفنی کری با من گفت که ایران مانع صلح در یمن است. خودشان می‌دانستند سعودی‌ها این کار را کردند.

منبع: فارس

خدا با ماست رو با تمام وجود لمس کنید +عکس

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: امثال مسیح علینژاد و BBC رو با میلیاردها دلار بودجه صبح تا شب به کار گرفتن تا جامعه رو از درون مقابل هم قرار بدن بین ملت ایران و عراق هم فاصله بندازن، آخرم یه بسیجی ساده " قاسم سلیمانی " مثل سیل از رو افکار کثیفشون رد شد.

خدا با ماست رو با تمام وجود لمس کنید.

 


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

جنایتکارانی که کودکان سیاه پوست را طعمه‌ تمساح می‌کردند

 کاربرفضای مجازی در توییتی نوشت:آیا میدانستید؛

همین آمریکایی‌ها که بعضی‌ها امضاشون رو تضمین می‌دونن و آرزوی امثال تاج‌زاده گرفتن عکس یادگاری باهاشونه، تا سال۱۹۱۹ از کودکان سیاه پوست به عنوان طعمه برای شکار تمساح استفاده میکردند؟

البته نسل جدیدشون هم فرقی با اونا ندارن و با زانو جورج فلویدها رو خفه می‌کنند...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

این تازه شروع ماجراست +عکس

یک کاربر فضای مجازی درباره بزرگداشت سالگرد سردار سلیمانی در عراق  در توییتر نوشت: تجمع عظیم مردم عراق در فرودگاه بغداد در سالگرد شهادت حاج قاسم و حاج ابومهدی از تصور همه سلایق سیاسی بالاتر و عظیم‌تر بود. خون فرماندهان شهید دلهای زیادی را فتح کرده و این تازه شروع ماجراست.

 

 

 


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

آیت الله مصباح یزدی یک عمر مجاهدانه و خالصانه خدمت کرد

  در پی ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ - پیامبر اکرم (ص)

درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، یار دیرین حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب تالم و تاثر خاطر گردید.

سال‌ها مجاهدت و مبارزات انقلابی ایشان در دوران پیروزی انقلاب و یک عمر خدمت مجاهدانه و خالصانه آن عالم ربانی در تببین و ترویج اسلام و تلاش در تربیت شاگردان در حوزه‌های علمیه کارنامه درخشانی از آن بزرگوار به یادگار گذاشته است.

در کنار مبارزات و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی، آثار ارزشمندی از آن فقیه عالیقدر و انقلابی در زمینه تفسیر، فلسفه و علوم اسلامی برای امروز و فردای رهجویان اسلام ناب محمدی به یادگار مانده و به رشته تحریر در آمده که موجب شناخت عمیق فرهنگ اصیل اسلام و قرآن است.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال برای آن عالم مجاهد و انقلابی، رحلت جانسوز ایشان را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شاگردان، ارادتمندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی»

#ارتش

پیگیری مشکلات کارکنان نزاجا با سامانه سپهر

پیگیری مشکلات کارکنان نزاجا با سامانه سپهر  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از قرارگاه انصار و سامانه سپهر نزاجا که به بررسی و پاسخگویی مشکلات و موانع کارکنان و خانواده محترم آنان می‌پردازد، اظهار کرد: با خدمات شبانه‌روزی همه عوامل، ۲۸ طرح «لبیک» نزاجا را در مسیر اعتلای این نیرو همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود، اداره می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها طرح «لبیک ۲۴» یا «قرارگاه انصار» است؛ به این معنا که اعلام شده همه فرماندهان از رده فرمانده گروهان تا سلسله‌مراتب بالاتر فرماندهی گردان، فرمانده لشکر و حتی فرمانده نیروی زمینی باید ارتباط مستقیم با کارکنان داشته و درب اتاق آنان به روی نیرو‌ها باز باشد.

#ارتش

پیام وزیر خارجه قطر چه بود که عراقچی را به دوحه کشاند؟

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه ۱۰ دی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در دوحه دیدار کرد.

عراقچی در این سفر با معاون سیاسی وزیر امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و خالد العطیه معاون نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.ادامه مطلب  ادامه مطلب ...

هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی به همراه دارد

هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی به همراه دارد

 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی با هشدار به آمریکا نوشت: «اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند، تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند.

ترامپ، مراقب تله باش. هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت، به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.»

انتهای پیام/

قصه سیمرغ ارتش که در ارتفاعات سبلان به پرواز در آمد

امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی یکی از خلبانان با تجربه، اما جوان نیروی هوایی ارتش بود که سال گذشته در اثر یک سانحه هوایی در کوه سبلان به فیض شهادت نائل شد. محمدرضا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۵ در شهرری و در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. او دوران ابتدایی و دبیرستان نمونه دولتی باقرالعلوم (ع) را در زادگاهش گذراند و پس از اخذ دیپلم توانست در اولین روز از آذرماه سال ۱۳۷۳ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شود.

شهید رحمانی

اولین روز مهرماه سال ۱۳۷۹ بود که دوره رزمی خلبان جنگنده اف ۵ را گذراند و ۱۸ آبان ماه همان سال برای آغاز خدمت در نیروی هوایی ارتش به پایگاه دوم شکاری تبریز اعزام شد. شهید رحمانی توانست تا دوره خلبانی جنگنده میگ ۲۹ را هم طی کند و به عنوان استاد خلبان و خلبان تست این هواپیما نیز انجام وظیفه کند.  او به قدری در طی دوره‌های مختلف جنگنده میگ ۲۹ ماهر بود که در تاریخ ۸ مردادماه، منتخب دوره خلبانی میگ ۲۹ در پایگاه یکم شکاری مهرآباد شد. ادامه مطلب 

نسل جدید شمشیرباز‌های مشهور ارتش آماده ورود به میدان شدند + تصاویر

در پروسه خرید و عمر عملیاتی یک پرنده، یکی از مباحث مهم، دوره‌های تعمیراتی و بازبینی‌های نوبه‌ای است که در سطوح مختلف انجام شده و در نهایت به دوره تعمیر اساسی یا همان "اورهال" خواهیم رسید.

کشوری که توانایی انجام این مرحله از تعمیرات را داشته باشد تقریبا به طور کامل به بحث تعمیرات وسیله پرنده مورد نظر تسلط پیدا کرده است. دهه هاست جمهوری اسلامی ایران از جمله دارندگان این توانایی به حساب آمده و می‌توان بحث توان اورهال را یکی از مهم‌ترین نقاط قوت در بخش صنایع هوایی کشور ما اعلام کرد؛ هرچند در میان افکار عمومی و رسانه‌ها این موضوع زیاد جا نیفتاده است..ادامه مطلب 

نام سردار سلیمانی سبب وحشت دشمنان و روحیه مضاعف مسلمانان است

نام سردار سلیمانی سبب وحشت دشمنان و روحیه مضاعف مسلمانان است    امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش بی‌بدیل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رهبری جبهه مقاومت اسلامی، گفت: شهید سلیمانی از شهدای نام‌دار و مکتب‌ساز ایران اسلامی بود که حضورش در جبهه مقاومت سبب وحشت دشمنان و روحیه مضاعف مسلمانان می‌شد.

وی افزود: امروز مکتبی که سردار سلیمانی بنیان آنرا بنا نهاده است برای ملت‌های آزاده و مسلمان جهان باقی خواهد ماند؛ چراکه او با فعالیت های خود چهره واقعی استکبار جهانی را به ملل اسلامی و آزادگان دنیا نمایان کرد و خود نیز پرچمدار مبارزه با استکبار بود.

#ارتش

حماسه ۹ دی، نظام را از توطئه‌ای بزرگ عبور داد

حماسه ۹ دی، نظام را از توظئه‌ای بزرگ عبور داد

ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت فرارسیدن «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» با اشاره به نام‌گذاری ایام ۹ الی ۱۹ دی‌ماه که مناسبت‌های تاریخی و فراموش‌نشدنی حماسه عظیم ۹ دی‌ماه سال ۱۳۸۸، اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حمله شجاعانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و همچنین سالروز قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ علیه رژیم ستم‌شاهی را نیز در خود جای داده، بیانیه‌ای صادر کرد. ادامه مطلب ...

#ارتش


  ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرارسیدن یوم الله نهم دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَقَدْ مَکَرُوا مَکْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَکْرُهُمْ وَإِنْ کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ» (ابراهیم/۴۶)

نهم دی‌ماه سالروز نمایش بصیرت و اقتدار مردم ایران اسلامی است که همچون سیلی خروشان فتنه‌های داخلی و خارجی را محو کرد و باعث رسوایی و شکست دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی شد.   

ادامه مطلب ...

وحشت نیرو‌های آمریکایی از انتقام ایران در سالگرد ترور سردار سلیمانی

 به نقل از پایگاه المعلومه، پایگاه دیفنس بلاگ آمریکا که متخصص امور نظامی است اعلام کرد که تمامی نیرو‌های آمریکایی از ترس و نگرانی حمله احتمالی ایران در سالگرد ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در آماده باش کامل هستند و گشت زنی‌های بالگرد‌ها و جنگنده‌های واشنگتن بر فراز عراق افزایش یافته است.

این پایگاه افزود: مسئولان پنتاگون در خصوص تحرکات گروه‌های مقاومت در میان افزایش تنش‌ها در نزدیکی سالگرد ترور فرمانده ایرانی ژنرال قاسم سلیمانی در ۳ ژانویه نگران هستند.


چرا باید سواد امنیتی خود را افزایش دهیم؟

 ، اتفاقاتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی در کشور افتاده نشان می‌دهد که هر زمان جامعه در این زمینه حساس نبوده و به‌سادگی و آسانی از کنار مسائل این‌چنینی گذر کرده مشکلات و آسیب‌های زیادی را متحمل شده‌ایم و در بسیاری از موارد عزیزان ارزشمندی را نیز از دست داده‌ایم.

در این شرایط شاید عنوان شود که خب وظیفه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مثل وزارت اطلاعات در این موارد چیست، اما باید دانست که جامعه اطلاعاتی از درون در خانواده شکل می‌گیرد ادامه مطلب 

حضور پرسپولیس و تراکتور در میان محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال آسیا

  به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، پس از انتخاب تیم‌های محبوب در مناطق مختلف، اکنون سایت AFC رای گیری نهایی از کاربران خود را برای معرفی محبوب‌ترین تیم بزرگترین قاره جهان آغاز کرده است و کاربران تا اول ژانویه - جمعه ۱۲ دی - فرصت دارند تا از تیم محبوب خود حمایت کنند.

در این مرحله تیم‌های الاتحاد سوریه و الوحدات اردن از غرب آسیا، جوهور دارالتعظیم مالزی و پرسیجا جاکارتای اندونزی از منطقه آسه آن، پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز از منطقه آسیای میانه و جنوب، شانگ‌های شن هووآ چین و سوون بلووینگز کره جنوبی از شرق حضور دارند.

تاکنون تیم الوحدات اردن با نزدیک به نیمی از آرا پیش است و الاتحاد سوریه با ۲۳ درصد در رده دوم قرار دارد. پرسیجا اندونزی و تراکتور تبریز (حدود ۱۰ درصد) سوم و چهارم هستند و پرسپولیس تهران (کمتر از یک درصد) نیز پنجم است.

برای رای دادن می توانید (اینجاکلیک کنید.

هراس ارتش رژیم صهیونیستی از توانمندی نظامی ایران

  به نقل از پایگاه ایلاف، یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد جمهوری اسلامی ایران ممکن از طریق یمن یا عراق به اراضی اشغالی حمله کند.

هیدای زیلبرمن با یادآوری آماده باش زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد: رصد اطلاعاتی ما نشان می‌دهد ایران در یمن و عراق هوایپما‌های هدایت شونده و موشک‌های هوشمندی را در اختیار دارد که قادرند خاک اسرائیل را هدف قرار دهند، بنابراین ایران ممکن است از طریق این دو کشور به ما حمله کند.