فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

.

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟  شب گذشته همزمان با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت کمک معیشتی (یارانه) به مردم خبر داد.

نوبخت با بیان اینکه جامعه هدف بیش از ۱۸ میلیون خانوار (بیش از ۶۰ میلیون نفر) را تشکیل می‌دهد، گفت: در همین راستا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص که به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد، واریز کند.

بیشتر بخوانید:مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

وحدت را باید بین کشور‌های اسلامی ترویج کنیم

.

باید وحدت را بین کشور‌های اسلامی ترویج کنیم/ همواره خواهان صلح هستیمامیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جریان بازدید دانشجویان کشور‌های عضو کنفرانس وحدت اسلامی که بعدازظهر امروز در محل این دانشگاه انجام شد، اظهار کرد: اخیرا یک سری پارادایم و رخ‌دادهای منطقه‌ای در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی و نظامی به وجود آمده که یکی از مهم‌ترین آن استقرار امریکا در شرق فرات و افزایش نیروی نظامی در عربستان است.

او ادامه داد: حوادثی که در عراق و لبنان رخ داد، ائتلاف آمریکایی که در خلیج فارس به بهانه واهی تشکیل شد. البته تلاش برای محصور کردن یمنی‌ها در تحولات منطقه نیز دو موضوع را در ذهن ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:وحدت را باید بین کشور‌های اسلامی ترویج کنیم 

سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردبه نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده آجا در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش در بوشهر از انواع مواضع پدافندی مستقر در سواحل خلیج‌فارس از جمله تجهیزات پدافندی تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

سرلشکر موسوی، در این بازدید آمادگی‌های روحی و رزمی و قابلیت‌های تاکتیکی و عملیاتی یگان‌ها و ایستگاه‌های موشکی و راداری نیروی پدافند هوایی ارتش را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید:سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردبه نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده آجا در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش در بوشهر از انواع مواضع پدافندی مستقر در سواحل خلیج‌فارس از جمله تجهیزات پدافندی تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

سرلشکر موسوی، در این بازدید آمادگی‌های روحی و رزمی و قابلیت‌های تاکتیکی و عملیاتی یگان‌ها و ایستگاه‌های موشکی و راداری نیروی پدافند هوایی ارتش را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید:سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

شعار تا واقعیت حمله احتمالی آمریکا به ایران به روایت کارشناسان غربی


توانمندی‌های دفاعی ایران در برابر هر حمله احتمالی از زبان کارشناسان آمریکایی + فیلم  دو کارشناس آمریکایی با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه راشاتودی، درباره عواقب حمله احتمالی آمریکا به ایران و قدرت دفاعی ایران، بحث و گفت‌وگو کردند.

 

 

بیشتر بخوانید:شعار تا واقعیت حمله احتمالی آمریکا به ایران به روایت کارشناسان غربی + فیلم 

واکاوی عملیات شکار پهپاد در کمینگاه «مرصاد»/

روز گذشته یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در ماهشهر یک فروند پهپاد ناشناس را بر فراز این منطقه مورد اصابت قرار داده و آن را منهدم کردند.امیر صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی آجا ضمن تایید این خبر اظهار داشت که این پهپاد پیش از رسیدن به مراکز حساس در این منطقه مورد اصابت قرار گرفته است.

موشک

ارتش همچنین فیلم کوتاهی از شلیک به سمت این پهپاد منتشر کرد که نشان می داد سامانه بکار گرفته شده در این عملیات، سامانه موشکی مرصاد بوده است.

بیشتر بخوانید: با محافظ ایرانی ماهشهر بیشتر آشنا شوید + تصاویر

پهپاد با سامانه «مرصاد» هدف قرار گرفت

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید رییس ستادکل نیرو‌های مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران، در خصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم در روز گذشته توسط 

پهپاد با سامانه «مرصاد» هدف قرار گرفت/ مبدا قطعی پهپاد متجاوز مشخص نیست

نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر اظهار کرد: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:مبدا قطعی پهپاد متجاوز مشخص نیست

توپ ۱۵۵ میلیمتری با استتار جدید رونمایی شد + عکس

در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از فرماندهی نوسازی، بهینه سازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش، توپ‌های خودکششی ۱۵۵ میلیمتری M-109 اورهال شده با استتار و رنگ آمیزی جدید به نمایش درآمد.

هم رنگ کردن با محیط اطراف در میدان رزم و دشوار کردن تشخیص این توپ برای دشمن از جمله ویژگی‌های رنگ آمیزی جدید تسلیحات نیروی زمینی ارتش است.

پیش از این و در جریان رژه ۳۱ شهریورماه نیز یک فروند تانک بازسازی شده چیفتن با استتار جدید به نمایش درآمده بود.

توپ ۱۵۵ میلیمتری با استتار جدید به نمایش درآمد

 

خودروی تانک‌بر «کیان۷۰۰» رونمایی شد.

  تانک‌بر «کیان۷۰۰» ساخت فرماندهی تولید و بهینه سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش صبح امروز شنبه در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از این فرماندهی رونمایی شد.

خودروی تانک‌بر «کیان۷۰۰» رونمایی شداین تانک‌بر با قدرت موتور ۷۰۰ اسب بخار و قدرت کشندگی ۲۰۰ تن، قابلیت حمل ۲ دستگاه تانک ۶۰ تنی را بر روی کشنده فوق سنگین «سلیمان-۳» دارد.

وزن تانک‌بر «کیان۷۰۰» ۱۷۷۰۰ کیلوگرم بوده و تعداد محورهای آن ۱+۳ و ۱۲ دنده است.

انتهای پیام/

امدادرسانی کادر درمانی بیمارستان‌های ارتش به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی

به نقل از روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نزاجا با بیان اینکه در پی 

امدادرسانی کادر درمانی بیمارستان‌های ارتش به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی

وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در مناطقی از استان آذربایجان شرقی، بیمارستان‌های منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در این استان به ویژه بیمارستان‌های مراغه و تبریز در حالت آماده باش قرار گرفتند، گفت: امروز بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش به نیرو‌های واکنش سریع تغییر ساختار داده و در کمترین زمان ممکن با یک گردان کاملا مجهز به انجام خدمات پزشکی و عملیات امدادرسانی در مناطق حادثه دیده می‌پردازند.

پهپاد ابابیل، قاتل سیستم‌های دفاعی دشمن

یکی دیگر از پرنده‌های بدون سرنشینی که توسط نیرو‌های جوان جمهوری اسلامی ایران در سال‌ها نخست انقلاب ساخته شد پهپاد ابابیل بود که به صورت ابتدایی در سال ۱۳۶۸ بکار گرفته شد، اما در سال ۱۳۷۰ بازطراحی و به تولید انبوه رسید؛

این پرنده بومی در مهر ماه سال ۱۳۶۵ پس از گذراندن مراحل تحقیقاتی در صنایع مکانیک ساصد به منظور تولید انبوه به صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) منتقل شد و در آن زمان بخاطر شرایط و ضرورت‌های زمان جنگ تا سال ۱۳۶۸ به صورت غیراستاندارد و یکبار مصرف با قابلیت حمل ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره تولید شد، اما بعد از آن تغییرات اساسی را به خود دید.

انتقام ایران از ناو وینسنس/ پهپاد ابابیل؛ چالشی برای سامانه‌های دفاعی + تصاویر

بیشتر بخوانید:انتقام ایران از ناو وینسنس  + تصاویر

بمبی که از ۶۰ کیلومتری روی سر دشمن شیرجه می‌رود + تصاویر

در آستانه روز صنعت دفاعی یعنی ۳۱ مرداد ماه بود که بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده "قائم" ساخته متخصصان سازمان‌های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمائی شد.

وقتی یاسین از فاصله ده‌ها کیلومتری کابوس دشمن می‍‌‌‌‌شود

بیشتر بخوانید:یاسین‌ِ ایرانی، بمبی که از ۶۰ کیلومتری روی سر دشمن شیرجه می‌رود + تصاویر

لحظه شلیک موشک سامانه پدافند هوایی ارتش به سمت پهپاد متجاوز

بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

بیشتر بخوانید: 

لحظه شلیک موشک سامانه پدافند هوایی ارتش به سمت پهپاد متجاوز+فیلم

سلاحی راهبردی و عامل ناکامی دشمنان

پهپاد سریر

پهپاد سریر (H-۱۱۰) یکی از انواع پهپادهای ساخت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش کشورمان است که در رژه روز ارتش در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه سال ۹۲ رونمایی شد.

پهپاد سریر

گزارشگر هم قصد دارد تا در مجموعه گزارش‌هایی دستاورد‌های حوزه پهپادی کشور را که به صورت بومی طراحی و ساخته شده‌اند را بررسی و تحلیل کند.

بیشتر بخوانید:سلاحی راهبردی و عامل ناکامی دشمنان + تصاویر

حاشیه‌هایی از راهپیمای روز استکبار ستیزی؛

 مراسم یوم الله ۱۳ آبان با حضور انبوهی از دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم صبح امروز همزمان با سایر شهر‌های ایران اسلامی در برابر لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

سخنران اصلی راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در تهران، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و شعار محوری مراسم امسال « استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا » است.

هر سال در این روز و در جریان مراسم باشکوه سیزده آبان که مردم از همه اقشار انزجار خود از جنایات آمریکا را به نمایش می‌گذرانند، صحنه‌های جالب و دیدنی زیادی دیده می‌شود. در ادامه تعدادی از این موارد ارائه می‌شود.

حاشیه‌ها و صحنه‌های جالب مراسم یوم‌اللّه ۱۳ آبان را در این خبر مشاهده می‌کنید.

از حضور روح اللّه زم تا غرفه توییت ترامپ + فیلم و تصاویر

  ادامه مطلب ...

پهپاد حماسه؛ دستان بلند ایران در غرب آسیا + تصاویر

فناوری استفاده از پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌ که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شود.

در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل از پهپاد‌های اکتشافی هستند.

پهپاد‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند MAV، پهپاد‌های مینیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین، البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

پهپاد حماسه

کاربرد‌های گوناگون هم از دیگر شاخصه‌های تقسیم بندی پهپاد‌ها هستند که پهپاد‌های نظامی با امکان حمله به اهداف زمینی یا هوایی، پهپاد‌های تجسسی و جاسوسی، پهپاد‌های پشتیبانی و لجستیکی، پهپاد‌های غیرنظامی و تجاری چهار شاخه اصلی در این تقسیم بندی به شمار می‌رود.

نخستین بار که از این محصول استراتژیک در جهان استفاده شد در سال ۱۸۴۹ میلادی در اتریش بود که با گذشت زمان به تدریج پیشرفت کرده و به نقطه کنونی رسیده است.

ادامه مطلب ...

حقایقی نهفته در پشت حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در کربلا

حمله عناصر نفوذی به کنسولگری ایران در کربلا و همزمانی آن با افشای نقش تیم اطلاعاتی امارات در ناآرامی‌های عراق سؤالات زیادی را ایجاد کرد.

  تحولات ساعات گذشته در عراق که سرعت زیادی گرفته توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده به ویژه آنکه در میان این تحولات پای کنسولگری ایران در کربلا نیز به میان کشیده شده است.

پشت پرده حمله نفوذی‌ها به کنسولگری ایران در کربلا

شب گذشته شماری از افراد مجهول الهویه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی را محاصره کردند. 

  ادامه مطلب ...

سرلشکر موسوی: تحریم‌ها و تهدیدها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد

مراسم یوم الله ۱۳ آبان ماه با حضور انبوهی از مردم ومسئولان راس ساعت ۹ صبح همزمان با سایر شهر‌های ایران اسلامی در برابر لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

سخنران اصلی راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در تهران، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 فرمانده کل ارتش گفت: دشمن بداند که تحریم‌ها و تهدید‌ها و تزویر‌ها و فتنه‌ها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملّت هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها نخواهد شد.

سرلشکر موسوی: تحریم‌ها و تهدیدها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد/ جلوه باشکوه استکبار ستیزی در سراسر کشور+ تصاویر و فیلم

 

ناامنی‌های منطقه را چه کسانی کارگردانی می‌کنند؟

  لبنان چند روزی است که دستخوش ناآرامی‌های داخلی شده است. معترضان به وضعیت اقتصادی و سیاست‌های نادرست اتخاذی از سوی دولت این کشور، به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعار، خواستار اصلاحات لازم در تصمیمات و قوانین شدند. 

تظاهرات لبنان

فساد اداری و اقتصادی باعث شده قدرت و توان مالی مردم لبنان تا حد زیادی ضعیف شود و از سوی دیگر جناح‌های سیاسی پس از سهم‌خواهی به دنبال آن هستند تا بتوانند اراده و سیاست خود را بر مردم لبنان تحمیل کنند. در وضعیت فعلی آنچه موجب شده مردم این کشور به خیابان‌ها بیایند تنها بحث فساد سیستماتیک نیست بلکه سهم‌خواهی طیف‌های مختلف سیاسی در لبنان است که سبب به وجود آمدن مافیای مختلفی در عرصه صنعت، تجارت و حتی زیرساخت‌های حیاتی این کشور شده است.

دومینوی مشکلات لبنان از چه زمان به راه افتاد؟

تصویربرداری پهپاد مهاجر ۴ از ناو آمریکایی

دانش ساخت و طراحی پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌ که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شود.

پهپادی که آبروی ترامپ و ارتش آمریکا را برد/ مهاجر‌های ۳ و ۴؛ پهپاد‌هایی که خواب را از چشم دشمنان ربودند
در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپاد‌های اکتشافی هستند.

تصویربرداری پهپاد مهاجر ۴ از ناو آمریکایی + فیلم و تصاویر

سرخپوشان همچنان بهترین تیم فوتبال ایران

  در جدید‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی جهان که امروز (دوشنبه ۶ آبان) از سوی سایت "کلاب‌ورلد‌رنکنیگ" اعلام شده، تیم فوتبال پرسپولیس با ۶ پله صعود نسبت به رده بندی قبلی در رتبه ۲۴۱ جهان قرار گرفت و همچنان رده اول ایران را به خود اختصاص داده است.

صعود ۶ پله‌ای پرسپولیس /سرخپوشان همچنان بهترین تیم ایران

پس از پرسپولیس ۳۳۰۱ امتیازی، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با ۶ پله سقوط و کسب ۲۸۷۰ امتیاز در رده ۲۶۲ جهان و دوم ایران، استقلال تهران با ۲۸۲۵ امتیاز و ۴۱ پله صعود در رده ۲۶۷ جهان و سوم ایران قرار گرفته اند.

تیم‌های سپاهان، تراکتور تبریز و پدیده شهر خودرو هم که در رتبه چهارم تا ششم ایران قرار دارند، سیر صعودی در جدول جهانی داشته اند.

براساس این رده بندی تیم بارسلونا با ۱۵۳۸۸ امتیاز، در صدر جدول قرار دارد. پس از آبی و اناری پوشان، لیورپول با یک پله صعود و با ۱۳۲۹۳ امتیاز در رتبه دوم جای گرفته و منچسترسیتی با یک پله سقوط و با امتیاز ۱۳۰۴۰ در رتبه سوم جهان ایستاده است.

شکست محور غربی در برابر مقاومت؛ عامل خشونت اعتراضها

عراق این روزها صحنه تطاهرات مردمی است که به مفاسد اقتصادی، اداری و مالی و نیز فقدان عدالت اجتماعی و بیکاری جوانان اعتراض دارند.

شکست محور غربی مقابل محور مقاومت عامل خشونت در اعتراضات عراق است/ منشأ تظاهرات لبنان و عراق یکی استعلی‌رغم آنکه مقامات عراقی اعم از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور بر حق مردم در برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و مطالبه حقوق خود تاکید کرده‌اند و مردم نیز به دنبال تحقق خواسته‌های خود از همین طریق هستند، اما در این بین گروه‌هایی به صورت سازمان یافته و تحت حمایت و هدایت برخی طرف‌های سیاسی در داخل و نیز کشورهای متخاصمی مانند آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی ورژیم صهیونیستی سعی در به آشوب کشاندن اعتراضات مردمی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:دخالت آمریکا، اسرائیل و عربستان در تظاهرات عراق

برگزاری نخستین یادواره شهدای خلبان و ۲۸۴ شهید ارتش،به میزبانی دانشگاه ملایر انجام می شود‏؛

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر از برگزاری نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ ‏شهید خلبان، روز چهارشنبه هشتم آبان‌ماه در محل سالن ورزشی دانشگاه ملی ملایر ‏خبر داد

به گزارش روابط عمومی ارتش، حمید نوری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر  گفت: نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ ‏شهید خلبان، با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری، مدیران استان و ‏شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این یادواره یکسال برنامه ‌ریزی و هماهنگی لازم با حضور مسئولان انجام شده است، افزود: این یادواره با سخنرانی امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه هشتم آبان‌ماه در ملایر برگزار می ‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با‌ بیان اینکه این یادواره از شبکه استانی همدان و شبکه سراسری شما به صورت زنده و مستقیم بخش می شود، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ادوات و تجهیزات دفاع مقدس و نمایشگاه خلاقیت با موضوع دفاع مقدس در محل دانشگاه ملایر، مداحی، روایتگری خلبان های دفاع مقدس در مدارس سطح شهر و سایر مراکز آموزش عالی و اجرای برنامه های هنری و فرهنگی متنوع از برنامه های جانبی این یادواره به شمار می آید