فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

نیروهای بسیج مردمی عراق: به کمک نظامی آمریکا احتیاج نداریم


 به نقل از العربیه؛ نیروهای بسیج مردمی عراق برای مقابله با داعش به کمک نیروهای امنیتی این کشور آمدند و ضربات سختی به گروه تروریستی داعش وارد کردند. اعضای این گروه تابع قوانین عراق هستند و با انجام عملیات مسلحانه علیه مواضع داعش تلاش می‌کنند شهرهای اشغال شده بوسیله اعضای این گروه تروریستی را بار دیگر آزاد کنند.
نظریه طاهر:آمریکا ادعا می کند که قصد کمک به عراق برای مقابله با داعش را دارد، تا بتواند در منطقه حضور داشته باشد و بتواند به موقع به داعشی ها کمک کند و مانع پیروزی مردم عراق بشود، نه اینکه به عراقی ها کمک کند تا در مقابل داعش پیروز شود.
   نیروهای بسیج مردمی اعلام کردند برای مقابله با تهدیدات داعش هیچ نیازی به دریافت کمک نظامی از سوی آمریکا ندارند. آنها همچنین تاکید کردند همراه با نیروهای امنیتی عراق قادر به شکست داعش هستند و اطمینانی به وعده‌های مقامات آمریکایی ندارند. 

وزارت دفاع آمریکا به زودی 450 نیروی دیگر را به عراق اعزام می‌کند تا در مبارزه با داعش به نیروهای امنیتی این کشور کمک کنند. ائتلاف نیروهای آمریکایی تاکنون بیش از هزار و 900 حمله موشکی علیه مواضع داعش انجام داده است؛ اما این حملات نیز موجب نشد شهر "انبار" سقوط نکند. یکی از مقامات ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق در این باره گفت: تعداد نیروهای نظامی آمریکا که در عراق مستقر بودند در سالهای 2006 تا 2007 (1384 و 1385) به 150 هزار نفر رسید؛ اما حتی این تعداد بالا هم توانستند کاری در جهت حذف القاعده انجام دهند، طبیعی است اکنون نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

عراق از اوت 2014 (مرداد 93) با نفوذ تروریستهای داعش به این کشور مواجه شده است. اعضای داعش از راه مرزهای سوریه خود را به عراق رساندند و حملات تروریستی متعددی علیه مردم این کشور انجام دادند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.