فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

فرهنگ

فرهنگی- علمی- سیاسی

عربستان حامی فکری و مالی داعش است


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه خبری العهد، کارین کناسیل کارشناس اتریشی امور غرب آسیا در گفتگو با یک روزنامه اتریشی تاکید کرد: رژیم آل سعود گروه تروریستی داعش را تشکیل داده است و از آن حمایت می کند.



    وی افزود: آموزه های افراطی که رژیم آل سعود به دانش آموزان در مدارس یاد می دهد و در کتب آموزشی آنها منتشر می کند و در اختیار میلیون ها دانش آموز قرار می دهد، میان اعضای داعش نیز رواج دارد.
این کارشناس اظهار داشت: رژیم آل سعود برای رواج افکار افراطی در هر نقطه ای از جهان حمایت مالی می کند و این رژیم در رشد گروه تروریستی داعش نقش داشته و آن را با افکار افراطی و پول خود حمایت کرده است.
کناسیل افزود: رژیم آل سعود همان رژیمی است که در گذشته سازمان القاعده را تشکیل داد و از آن برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان حمایت مالی کرد و همین رژیم امروز از گروه داعش حمایت می کند.
وی ادامه داد: رژیم آل سعود نمی خواهد خود را رواج دهنده افکار داعش نشان دهد و تصمیم گیری ها در عربستان نیز تنها مبتنی بر نظرات پادشاه این کشور نیست و شاهزادگان هیئت حاکمه و روحانیان مذهبی هر یک نقشی در سیاست این کشور بازی می کنند.
کناسیل تاکید کرد: رژیم آل سعود و دیگر رژیم های شیخ نشین خلیج فارس به دور از تحولات و درگیری های عراق و یمن نیستند و این احتمال وجود دارد درگیری ها در یمن و عراق به عربستان نیز کشیده شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.